Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Öppet just nu
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 238 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Stefan H
    Stefan H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Nytårs Arrangement som som vi bestilte var i toppen fra start til slut.
    Betjeningen var venlig og maden var i toppen
    Kan kun anbefales. Läs mer
  • Trine T
    Trine T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Veldig fornøyd. Vi bestillte 7 retter med 7 viner. Kjempegod mat og vin som passet perfekt til. Super service og dyktige servitører. Vi anbefaler ☺ Läs mer
  • Marcus F
    Marcus F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi har två efterföljande nyår besökt Somm och ätit nyårsmenyn. Fantastisk kombination av mat och vin varje gång. Läs mer
  • Iva Anastasia M
    Iva Anastasia M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Excellent service från vårt första fotsteg in i restaurang till att dörren stängdes efter oss när vi var klara.

Åt sjurätters avsmakningsmeny, hade två fantastiska servitriser som var kunniga, trevliga och lagom vänliga. Vår upplevelse var bland den bästa - mycket tack vare servicen och hur vi blev behandlade. Maten var utom denna värld. Har INGENTING dåligt att säga. Absolut ingeting. Läs mer
  • Kristian S
    Kristian S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra mat, bra vin, mycket trevlig lokal. Portionerna kunde vara lite större i 5-rättersmenyn. Läs mer
  • Perry O
    Perry O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En flott nyttårsaften.
    Vi fikk god service og oppfølging av vår bordbestilling på mail og ble spurt i god tid om vi hadde allergier eller andre ønsker for kvelden.

Vi ønsket ikke vinpakke og en hyggelig servitør anbefalte en flaske som kunne passe til alle rettene.

De første rettene var helt fabelaktige. Enkle og rene smaker. Litt for enkle når det kom til hovedretten og en litt kjedelig dessert.

Men alt i alt veldig god mat. Läs mer
  • Zandra R
    Zandra R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig utsida. Mycket avskilt både på innoch utsidan.
    Tjejn som tog emot oss var väldigt snäll, trevlig och framåtriktad.
    Maten var super super bra och god. Vi är båda väldigt förvånade.
    Min sambo som jag var där med är en väldigt bra och passionerad kock och han var väldigt nöjd med vår vistelse hos er. Han är även god vän med Henrik Djiviak som vi båda har jobbat med, och tyckte att tavlorna verkligen var i rätt miljö - väldigt fint! Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Allt var toppen från början till slut.
    Jättetrevlig och kunnig personal som guidade oss genom menyn och berättade om maten vi åt.

Fantastiskt goda rätter.
    Fick även lite småsmakprov utöver de 3 rätterna vi betalade för vilket var väldigt trevligt.

Mysig restaurang och fantastiskt god mat.

Det enda jag jag känna som inte var fantastiskt var väl priset, men det var lätt att förtränga. Rekommenderas varmt.

Var där med min sambo. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Tre- respektive femrättersmeny. Fantastiskt god mat och ett otroligt trevligt bemötande där lösningen av vegetariskt alternativ var fantastiskt god! Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En utsökt god och mycket trevlig nyårsmiddag! Läs mer
  • Annsofie B
    Annsofie B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och bra vinpaket.
    Personalen var mycket vinkunniga. Läs mer
  • Ebba N
    Ebba N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig och kunnig personal. Man kände dig riktigt välkommen när man klev in. Maten var extremt vällagad, tartaren blev en favorit vid vårat bord. Skulle rekommendera till alla jag känner. Läs mer
  • Ester A
    Ester A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt nöjd. Bra service. God mat.kunnig personal. Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk middag med mycket bra och trevlig service. Perfekt matchade viner och en mysig atmosfär. Vi kommer garanterat tillbaka och få tar vi den största menyn. Läs mer
  • Fredrik Ö
    Fredrik Ö skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig miljö, bra bemötande, omsorgsfullt lagad mat och "lagom ambitiös beskrivning" av rätterna från personalen. Läs mer
  • Emma G
    Emma G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig, proffsigt och personligt bemötande av personalen. Mat i toppklass. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fin mad og betjening. Man sidder ret tæt og der var koldt den vinteraften vi var der. Läs mer
  • Glenn H
    Glenn H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    A small and very Nice restaurant serving excellent Food Läs mer
  • Ingemar S
    Ingemar S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Somm var en angenäm överraskning. Vi kände inte till restaurangen innan utan hittade den på internet, när vi ville ha något bra nära hotellet. Vi blev väl mottagna och fick ett bra bord.
    Vår servitris från Varberg var väldigt kunnig och mycket trevlig. Dessutom fick vi goda rekommendationer av sommeliern, när vi inte ville ha hela vinpaket. Vi uppskattade den innovativa maten,
    som serverades i lagom tempo.Goda aptitretare och mellanrätter.
    Gott bröd och smör. Måltiden började med champagne, vilket alltid är gott. Så även här.Vi är mycket nöjda och kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk service och matupplevelse även denna gång! Så professionellt men samtidigt avslappnat.
    Beställde 5 rätters meny med vinpaket som innehöll spännande val som passade förträffligt med maten.
    Helhetsbetyget är full pott! Vi återkommer snart. Läs mer
  • Merete S
    Merete S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Alt fungerte perfekt fra bestilling til avsluttet måltid.

Bestilte på nett og fikk bekreftelse etter få sekunder. Vi ble tatt i mot av en meget hyggelig og kunnskapsrik betjening.
    Bestilte fem-retter med tilhørende vinpakke, alt både så og smakte meget bra.

Vi har vært der tidligere og kommer tilbake ved neste Gøteborg tur. Läs mer
  • Lars E
    Lars E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt mat och dryck. Vinpaketet passade mycket bra till en välbalanserad tre-rättersmeny. Bra bemötande med perfekt service. Trevlig miljö. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående personal. Fantastiskt god mat och en lugn miljö både vad gäller ljud och synintryck. En skön helhetsupplevelse. Läs mer
  • Gustaf B
    Gustaf B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En smakupplevelse med mkt bra service. Läs mer
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mkt kunnig och tillmötesgående personal Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Har både ätit och beställt för större sällskap här. Spännande rätter och mycket bra kompositioner med smaker och viner! Kanske lite för mycket kålvarianter ibland. Läs mer
  • Annica D
    Annica D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt bra bemötande. Vi åt en meny (tror den hette romantisk meny), väldigt välkompnerad och vinpaketet till var jättegott. Personalen var supertrevlig. Detta ställe har jag varmt rekommenderat till mina vänner! Läs mer
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag har varit gäst hos SOMM vid två tillfällen och rankar dom personligen till en av de bästa restaurangerna i Göteborg. Detta på grund av riktigt bra bemötande, riktigt bra service och självklart fantastisk mat. För mig som glutenallergiker är det ovärderligt att alltid få altermativ till de rätter eller bröd som jag inte kan äta. En sådan liten detalj betyder oerhört mycket och SOMM var exemplariska i detta. Jag ser fram emot nästa besök och rekommenderar alltid denna till bekanta. Läs mer
  • Are M
    Charlotte A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat. Väldigt trevlig service! Läs mer
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var på Somm en tisdag kväll i december för att fira en födelsedag med en god middag och vi blev inte besvikna! Mycket bra menyer, mysig lokal, trevlig och kunnig personal. Det var inte första gången vi var där och vi återkommer gärna. Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig restaurang med fantastiskt god mat. Bemötande personal somgav oss det lilla extra. Läs mer
  • Josefin O
    Josefin O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Det var trevligt och god mat. Vi blev väl bemötta av personalen. Läs mer
  • Ruben L
    Ruben L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Perfekt. Läs mer
  • Göran C
    Göran C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Flexibelt. Vi var tre till på kort notis, och personalen fixade att det gick. Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Smakupplevelser som gör en nyfiken på vad de ska serveras härnäst. Trevlig miljö och personal. Läs mer
  • Emma D
    Emma D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Varmt och välkomnande, öppet och innerligt! Allt annat än snobbigt trots en mycket hög kvalité på mat, vin och service. Smakupplevelser utöver det vanliga, anpassat efter säsong och alltid med en precision och skärpa som får smaklökarna att jubla. Lika fantastiskt i den ordinarie menyn som i de allergianpassade rätterna. Till det väl avvägda val av viner som vågar sticka ut från vad som skulle vara det enklaste, det mest förväntade. Allt som allt finns det inte många restauranger som kan mäta sig med Somm. Vi kommer definitivt återkomma för att äta flerrättersmenyn! Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hade nog förväntat mig mer, kan inte riktigt sätta fingret på det men det var gott fick bara liksom inte en enda smak explosion eller överraskning. För lite smak skulle man nog kunna sammanfatta det som men gott. Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vinmenyn tillförde inget speciellt. Maten höll en jämn nivå utan minnesvärda toppar. En trevlig men anonym upplevelse. Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jättebra, supergod mat och allt var bra Läs mer
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Har spist på SOMM flere ganger og har alltid vært veldig fornøyd med kvaliteten på mat, vin og service. Vil fremheve de utrolig hyggelige ansatte på restaurant SOMM!
    Hilsen Gunnar Läs mer
  • Karin M
    Karin M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastik mat och väldigt trevlig och kunnig personal! Läs mer
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Välkomnande personal.
    Vi åt en avsmakningsmeny med vinpaket.
    Varmrätten var lite "tam" i övrig mycket bra.
    Helt ok för priset. Läs mer
  • Matilda Z
    Matilda Z skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och service!! Trevlig miljö. Uppskattar valet av närproducerat. Läs mer
  • Trond G
    Trond G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Veldig hyggelig betjening som også var hjelpsomme og kunne godt det de serverte. Maten var veldig god og spennende, noen uvante råvarer for oss, men veldig godt. Smakene sto godt til hverandre. Vinen vi fikk anbefalt var også veldig god. Atmosfæren var koselig og intim og lokalene fine. Vi synes det var et av de bedre restaurantbesøkene på lenge, og vi kommer gjerne tilbake. Läs mer
  • Herman T
    Herman T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Meget god servce fra hyggelig servitør. God mat og vin. Läs mer
  • Gun K
    Gun K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat, bra och trevlig service. Lagom väntan mellan rätterna. Läs mer
  • Mira P
    Mira P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig och kunnig personal och många viner att välja mellan. God mat. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg