Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Öppet just nu
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 393 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Bring Cargo International I skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters meny. Mycket god mat. Trevlig miljö. Trevlig och bra personal. Läs mer
  • Harald F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hyggelig og engasjert og kunnskapsrik betjening, veldig god mat med god vin Läs mer
  • Hans S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett sällskap med gäster från Frankrike och vi åt en mycket god och uppskattad fem rätters meny. Gott, vällagat och vackert upplagt. Servicen var bra och uppmärksam och tog hänsyn till att den tid vi hade till vårt förfogande var lite väl kort för den menyn vi valt. Läs mer
  • Klara L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och mitt sällskap beställde en avsmakningsmeny. Servicen var strålande och vi kände oss mycket välkomna. Det var heller inget problem att ordna glutenfria alternativ. Maten var utsökt och miljön mycket trevlig. Vi kommer garanterat tillbaka! Läs mer
  • Jon N
    Jon N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten var fantastisk. Servicen ok, jag är besvärlig kund och ville byta dessert (mot extra pengar) men det fick jag inte.
    Som sommelier själv ställde jag frågor om vinerna och fick hyfsat svar på frågorna.
    Det som drog ner betyget och tyvärr förstörde lite av kvällen var allt slamrande från köket (disken). Vi fick prata rätt högt med varann, jag och min fru, för att höra varandra. Läs mer
  • Danny N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en trerättersmeny och ett rekommenderat vin som vart helt enligt förväntningarna. Mysig miljö, exceptionell mat och bra service! Läs mer
  • Ingemar G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en trerätters meny med vinpaket till
    och vi blev väl mottagna när vi kom.
    Maten och vinet presenterades bra och maten med spännande ingredienser var utmärkt god.
    En spännande topp upplevelse. Läs mer
  • Cecilia C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten smakade helt fantastiskt men det var en väldigt liten huvudrätt. Läs mer
  • Josefine K
    Josefine K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, trevlig lokal och jättegod mat. Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Isabella O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett sällskap på 8 personer och beställde 5-rätters tillsammans med tillhörande vinpaket. Vi blev väldigt trevligt bemötta både vid ankomst samt av servitör. Maten var väldigt god och stämde överens med våra förväntningar. Vi blev även placerade i ett eget "rum" vilket var väldigt trevligt eftersom att vi var ett större sällskap. Mycket trevlig kväll! Läs mer
  • Knut O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    We had 7 course menu and top wine menu. Very nice.
    Nice People and cool interieur. Läs mer
  • Rosmari S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Kjempe koselige servitører
    Veldig god mat. Kunne kanskje vært et alternativ med kun sjø/vegetar mat i tre retteren. Men fikk dette med et lite gebyr. Ble ikke skuffet! Vel verdt pengene Läs mer
  • Patrik K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    vi beställde 3 rätts meny med vinpaket, vi var super nöjda med allt ifrån när vi kom tills vi gick Läs mer
  • Åke R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5 rättersmiddag med vinpaket
    Mkt proffesionellt och trevligt bemötande från personalen
    Allt smakade utsökt Läs mer
  • Anette W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en 5-rätters avsmakningsmeny. (Lördagkväll)
    Maten smakade fint förutom en fläskrätt som var mkt torr och trist som min man fick. Jag åt vegetariskt och alla smaker var utsökta och var fint presenterat. Dock hade vår matupplevelse blivit betydligt bättre och vi hade kunnat tänka oss att återkomma eller rekommendera restaurangen vilket vi inte kan göra nu pga servitören / sommelieren hade inte ett trevligt sätt. Vi kände oss lite obekväma och ”nervärderade” av hans sätt, då vi tex inte visste namnen på druvor / viner som fanns, istället för att bara hjälpa till och föreslå vad vi skulle ta så stod han bara och väntade på att vi skulle välja. Inredningen skulle kunna göras så att den blev betydligt mer inbjudande och välkomnande .
    Musiken var typ ”hårdrock” den första timman vi satt. Inte så mysigt. Tycker vi. Läs mer
  • Per J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt service och god mat. Något för liten portion på huvudrätten i 3-rättersmenyn. Läs mer
  • Trine H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Nydelig 7 retters med tilhørende viner, i intime og hyggelige omgivelser, med utmerket service! Godt tilrettelagt i forhold til cøliaki. Läs mer
  • Anders D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt en femrättersmeny med vinpaket och vi fick en väldigt god mat och mycketgoda viner samt en fantastisk service.
    Ett väldigt bra och trevligt restaurangbesök. Läs mer
  • Klas I skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi tog 5 rätter med vinpaket i fredag 30/11. Gott, men vi förväntade oss mer av huvudrätten. Den levde inte upp till allt det andra inkl personal. Total upplevelse bra men bättre huvudrätt önskas.

Klas ivarsson Läs mer
  • Roberth E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Grym mat, verkligen toppupplevelse i stan. Lite sämre bemötande, bade innan och under middagen. Tråkigt, men för maten och drycken går man tillbaka! Läs mer
  • Hans J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En väldigt trevlig resturang med god mat o vin med bra service. Läs mer
  • Tommy A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Min Hustru och jag åt en 3-rätters måltid med utsökt vin till.
    Vi blev mycket bra bemötta och servicen var utmärkt.
    Måltiden var en upplevelse!
    Vi kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Jessica B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi hade bjudit in över 20 av våra viktigaste kunder för att fira vårt företags jubileum 75år.
    Servicen var fantastisk, maten likaså.
    Fick bara positivt från våra kunder.
    Fantastiskt duktifa på viner i kombination med maten.
    Hade aldrig hört talas om Somm tidigare, men kommer att varmt rekomendera till vänner o kollegor i branchse. Läs mer
  • Monica H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Restarang besök för grupp
    Allt är bra på Somm som besökts flera gånger och kommer besökas igen,
    Kaffemaskinen upplevde vi dock verkligt störande och som det talades om dagen efter. Borde stå inne i köket och inte öppet i baren. Läs mer
  • Göran L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, utmärkt mat och god vinrekommendation.
    Ett ställe man gärna kommer tillbaka till och starkt rekommenderar till andra. Läs mer
  • Hans Otter G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trivelig personal, veldig god mat og drikke, veldig god service. Minus på lokalet og særlig benkene langs veggene. Läs mer
  • Niclas A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat bra service och goda viner Läs mer
  • Monika L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en ”romantisk middag”. Den var utsökt och serveringen sköttes på bästa sätt. Hade fått restaurangen rekommenderad av vänner men kände inte till att den var omnämnd i Guide Michelin. Vi var mycket nöjda! Läs mer
  • Ole Aleksander J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fire venner og spiste fra Ala Carte menyen.
    Vi ble møtt av vennlige og kunnskapsrike servitører som var oppmerksomme og gjørde kvelden hyggelig. Maten var 4+, men opplevelsen og vinkartet var bra, derfor 5:-) Läs mer
  • Frida A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och min sambo tog 5-rätters och vinpaket till, och det slog över alla våra förväntningar. Utmärkt mat, trevlig och kunnig personal, definitivt att rekommendera! Läs mer
  • Lisa R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var väldigt nöjda med besöket på Somm, maten var fantastisk men servicen kändes lite opersonlig. Det kändes som att de olika menyerna lästes upp från ett manus och det kändes lite trångt när det skulle dukas av eller på. Läs mer
  • Mattias P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat. Bra service men lite för långsam. Läs mer
  • Ulrica C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett större sällskap som samtliga åt en trerätters meny med tillhörande vinpaket. Det tillkom mellanrätter och nybakt varmt bröd. Allt smakade fantastiskt bra och var vackert upplagt. Servicen var personlig och lyhörd. En mycket trevlig kväll. Rekommenderar varmt denna restaurang. Läs mer
  • Gunilla R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fyra perrsoner som tog en tre-rätters-meny en lördag kväll.
    Vi var mycket nöjda med maten och med det vinpaket som följde till.
    Personalen var både hjälpsam, kunnig och trevlig. Vi tyckte att mat och dryck var mycket prisvärd och kommer att gå dit igen. Läs mer
  • Christopher V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    2 personer 5 rätters med vinpaket.
    först blev vi placerade i konferens delen men var missnöjda med ljudvolymen där. vi frågade om vi kunde få ett annat bord ute i restaurangen och fick det, vilket var väldigt uppskattat av oss.
    personalen var riktigt bra. om jag skall peka på någon brist så skulle det vara utbudet på drinkar, finns mycket sprit i baren men ingen kunskap i att blanda drinkar.
    maten var fantastisk, bra flöde i serveringen.
    allt som allt är vi väldigt nöjda.
    Tack ! Läs mer
  • Lisa B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters med vinpaket. Inte prisvärt. God mat o viner, inte mer. Service inte på topp. Saknade finess och känsla. Läs mer
  • Per O
    Per O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och goda viner. Dock var väntetiden lång. Dessutom var det snålt med vin. Efter det att man fick vinet tog det lång tid innan maten kom. Hade varit bättre att få maten strax efter vinet kom in. Totalt sett prisvärt. Läs mer
  • Fredrik skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 4 rätters med tillhörande vin.
    Supergod mat och bra service! Läs mer
  • Sofia H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Prisvärd och riktigt god 3-rätters meny. Mysig och varm lokal samt trevlig personal. Kan varmt rekommendera ett besök hit! Läs mer
  • Carina G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Motsvarade helt våra förväntningar. Utmärkt service och trevlig personal. Återkommer gärna ! Läs mer
  • Claes F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 7-rätters avsmaknings meny med vinpaket till.
    Personalen levererade en mycket bra upplevelse av mycket god mat och dryck. Läs mer
  • Sofie N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt avsmakningsmeny 8 rätter, god mat, bra viner till maten, proffsigt bemötande med bra servis. Vi hade en mycket trevlig kväll! Läs mer
  • Anne L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi blev väl mottagna och fick titta på menyn i lugn och ro medan vi drack ett rekommenderat glas vin.
    Vi år en femrättersmeny som var mycket bra sammansatt med
    grönsaker, fisk och kött och en lagom mängd av allt så att man klarade av att resa sig från bordet efter måltiden.

Vänligt bemötande - goda smaksammansättningar - lagomt mycket! Läs mer
  • Erik A
    Erik A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk tre rätters med väl utförliga beskrivningar om maten. Mycket bra service! Jag kommer tillbaka Läs mer
  • Erik A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt mat. Dålig service, okunnig personal, vinpaket för 365 kr med bara en bottenskyla i glaset. På fråga fick vi besked att chefen bestämt att det skulle vara så. Vi var nöjda med maten och miljön, men resten var tyvärr inte upp till par. Läs mer
  • Kjetil D
    Kjetil D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var to personer og bestilte 5 retters meny og vin-meny. Alt var veldig bra og vi likte spesielt at man tok seg tid slik at vi kunne sitte lenge å spise og nyte vinen. Fin og intim atmosfære og veldig bra servering. Jeg har allerede anbefalt deres fine restaurant til flere av våre venner. Takk for en super kveld. Vi kommer garantert tilbake neste gang vi er på Gøteborg-tur :-) Läs mer
  • Helge Eva G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt god och smakrik mat och därtill utmärkt vin. Trevligt bemötande och fin service. Läs mer
  • Hannah C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var en grupp på nio personer som hade blivit lovade att hinna äta en sjurättersmeny på tidiga sittningen om vi kom redan kl 17. Maten var god, men servicen var tyvärr under förväntan. I mitten av vår middag väntade vi ganska länge mellan rätterna utan att få någon uppdatering på hur vi låg till i tid, och mot slutet kastades desserterna fram och det var tydligt att servisen var stressad över att vår sittningstid närmade sig sitt slut, men ingen sa något om detta förrän man i princip slängde fram notan när sista skeden dessert var uppäten, utan att ge oss möjlighet att få kaffe eller något mer. Urvalet av alkoholfria drycker var magert (så dåligt är det faktiskt inte med alkoholfritt vin att det inte kan erbjudas, äppelmust och svartvinbärsmust i all ära men det måste finnas fler val än så). Vi fick besked om att det var omöjligt att erbjuda ett reducerat vinpaket (ofta kan man få halva små glas, men inte till halva priset, men här kunde man bara få färre antal glas fick vi veta). Man kunde inte heller ordna sju vegetariska rätter, utan hon som var vegetarian fick nöja sig med fem, vilket vi visste om i förväg, men det var tråkigt att det var rätt 1 och 3 som hon fick vara utan, utan ens ett försök att ge henne något att tugga på medan alla andra åt. Sammanfattningsvis hade vi en trevlig kväll, åt god mat och drack gott vin men vårt gemensamma samtalsämne när vi lämnade restaurangen var tyvärr de brister som vi upplevt. Läs mer
  • Marie N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Helt fantastisk mat!!! Uppmärksam servitör men det saknades det ”lilla extra” tyvärr i servicen. Läs mer
  • Josefin A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Alltid god mat och fin service.
    Kombinationen mellan mat och dryck är väl genomtänkt vilket ger en fin upplevelse. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg