Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Öppet just nu
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 265 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Caroline W
    Caroline W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Topp service i tillegg til nydelig mat og vin som passet perfekt til hver rett. Veldig koselig sted. Anbefales! Läs mer
  • Lotta P
    Lotta P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och min man fick en smakupplevelse i julklapp av vår dotter. Vi köpte till ett passsnde vinpaket och allt var supergott och servicen allt man kan önska sig. Mysigt och litet ställe där stela vita dukar icke göre sig besvär. Mkt nöjda! Läs mer
  • Astrid J
    Astrid J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt bra! Kul att få det där lilla extra med små rätter mellan rätterna samt väldigt god vin lista! Synd att de inte kunde göra drinkar men annars suveränt ställe! Läs mer
  • Turchina C
    Turchina C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God matt. Trevlig personal. Inget fel på restaurangen . Läs mer
  • Dejan V
    Dejan V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Årets positiva överraskning!

Utan några större förväntningar bokade jag Somm för en avslutande middag med styrelsen för Änggårdskolonin.

Från första stunden vi klev ilokalen bemöttes vi av en trevlig och proffessionell personal smakfull bordsdukning.

Det bara fortsatte att bli bättre och bättre med fantastiska maträtter och tipps om dryck som skulle passa till maten blandat med klara presentationer av vad som serverades.

En gömd pärla mitt i centrala Göteborg. Läs mer
  • Tom-einar S
    Tom-einar S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Pen og god mat, jeg husker spesielt retten basert på jordskokk, den var nydelig.

Fint og intimt lokale. Antageligvis den beste restaurantopplevelsen vi hadde i Gøteborg den helgen Läs mer
  • Eda-lotta K
    Eda-lotta K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi beställde Somms 5 rätters menu. Maten var världsklass, jag undrar inte varför de har fått en michelin tjärna. Vi fick bra rekommendationer på vin som passade perfekt till maten. Mysig och intim atmosfär på restaurangen. Rimliga priser dessutom. En av bästa restauranger i Göteborg. Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5 rätters meny. Beställde glas rött .
    S.k corewine anändes vid påfylling i glas. Efter att glaset fyllts på så uppstod en "hinna" med lösa flagor på ytan i vinet. Då detta påpekades valde servitrisen att ifrågasätta om det inte "skulle vara där av "normala orsaker". Därefter höjer hon glaset mot ljuset och kan konstatera att "där är visst något". Måste kommit dit via fönstret????? Vi såg hinnan direkt efter att glaset fyllts.
    Vi andra glaset som fylldes på fanns ingen hinna och vi fick dessutom minder vin i glaset. (Som tack för att vi reklamerade?)
    Maten och vinet väldigt välsmakande men servisen kan man önska mer av. Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maken o jag besökte Göteborg över ett par dagar. Ville då besöka en trevlig restaurang o googlade på det. Hittade då Somm Restaurant... Vi önskade ett lugnt bord o vi fick vår önskan uppfylld. Väldigt Trevligt o proffsigt bemötande o vi valde en 5 rätters meny med tillhörande vinpaket. Menyn o vinerna var helt i vår smak så vi gick därifrån mycket nöjda o glada. Kan varmt rekommendera denna restaurang. Läs mer
  • Alexandra W
    Alexandra W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och utmärkt vin. Mysig och trendig lokal Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Meny med Convini-viner.
    Bra bemötande och utmärkt service, motsvarade och tom överträffade förväntningarna. Läs mer
  • Lina H
    Lina H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten & servicen var mycket bra! Besöket fick extra plus för de otroligt goda portugisiska vinerna! Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Har varit här flera gånger, rekommenderar 7- framför 5-rätters, för man vill bara ha mer hela tiden. Underbara viner till maten, utan vinpaketet tappar man halva upplevelsen, likaså ett överraskningsmoment. Flexibla med byte av rätter om man nämner det vid bokning. Mysig "halv-källarlokal", har suttit på olika platser varje gång. Man brukar ju ha favoritplatser i restauranger men här överglänser mat och dryck den känslan och nu i efterhand har platserna inte spelat någon som helst roll. Mycket vänlig och kunnig personal. Läs mer
  • Frida S
    Frida S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Oerhört trevlig personal och mysig miljö! Maten var god men det behövdes mer smak på det mesta! Matchningen av vin till maten var däremot riktigt bra! Summerat var det en bra resturang men för det priset behövs det högre klass på maten.. vilket drar ner mitt betyg.

Vi tog deras trerätters meny! Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var 4 personer som åt middag lör den 17/3. Vi blev väl emottagna, en tjej tog våra jackor och visade oss till bordet.

Väl på plats kom vår servitör & hälsade oss välkomna och en av killarna bad honom titta på hans stol som han tyckte var nära att rasa, detta hade servitören väldigt lite förståelse för och det visade han med tydlighet.

Dessutom hade vi en gluten allergiker i gruppen och när han fråga om menyn var glutenfri så svarade han att ja, det säger väl sig självt ungefär, han frågade aldrig om gluten allergikern ville ha annat bröd utan det erbjöds bara det vanliga brödet som 3 av 4 kunde äta.

Maten var helt fantastik och servitören var väldigt duktigt på att rekommendera viner som passade maten.

Det hela var en grym middag men tyvärr hade servitören lite av en attityd och på ett ställe som detta känns det lite tråkigt. Läs mer
  • Brian J
    Brian J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Nice settings and great good. But wife found a big piece of plastic in her food and that ruiner the experience. Läs mer
  • Mirwen A
    Mirwen A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig atmosfär, god mat och väldans trevlig och kompetent personal! Dock blev rätt högljutt då de andra borden stod så nära varandra. Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 5rätters menyn. Mycket god mat. Bra service. Rekommenderas. Läs mer
  • Emilie Kim H
    Emilie Kim H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi bestilte 5 retters med alkoholfri drikke. Både mat og service var helt fantastisk. Vi var veldig fornøyd med mat. Ikke for mye salt i mat var veldig bra. Biff tartar og ost rett var mine favoritte retter.
    Skal absolutt besøke igjen når jeg har mulighet til å besøke Göteborg. Läs mer
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk service och matupplevelse! Rekommenderas alla dar i veckan. Läs mer
  • Sven-olof S
    Sven-olof S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt och positivt bemötande. God och prisvärd mat, åt 3- rättersmeny. Bra och roligt vinpaket till detta! Läs mer
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra bemötande alltifrån första kontakt. Vi kände oss välkomna! Stort kunnande om viner och intressanta diskussioner om detta. Beskrivning av maträtterna var precis lagom och höll vad som utlovades. Läs mer
  • Märit S
    Märit S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en 3-rätters middag med tillhörande vinpaket.

Ja, Somm överträffade våra förväntningar med råge.

Ja, vi rekommenderar Somm varmt till andra gäster.

Kreativa rätter med intressanta smakkombinationer med spännande vinval.

Utmärkt service! Läs mer
  • Søren M
    Søren M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    It was all in all just a very nice evening with Wine holding th quality of the food. It will not be the last time visiting - Thank you Läs mer
  • Pontus H
    Pontus H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Toppklass! Underbar mat och bra service! Mycket bra val av viner till de olika rätterna! Läs mer
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Exceptionell service, trevlig mottagande, bra vinförslag och exemplarisk mat. Mycket uppskattat! Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Woow, fantastisk kväll vilken mat, vin & service såå proffsigt bemötande & kunnighet.
    Vi båda var såå nöjda med både de bakade ägget, fisken Skrei & oxkind.
    We will be back! Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Nytårs Arrangement som som vi bestilte var i toppen fra start til slut.
    Betjeningen var venlig og maden var i toppen
    Kan kun anbefales. Läs mer
  • Trine T
    Trine T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Veldig fornøyd. Vi bestillte 7 retter med 7 viner. Kjempegod mat og vin som passet perfekt til. Super service og dyktige servitører. Vi anbefaler ☺ Läs mer
  • Marcus F
    Marcus F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi har två efterföljande nyår besökt Somm och ätit nyårsmenyn. Fantastisk kombination av mat och vin varje gång. Läs mer
  • Iva Anastasia M
    Iva Anastasia M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Excellent service från vårt första fotsteg in i restaurang till att dörren stängdes efter oss när vi var klara.

Åt sjurätters avsmakningsmeny, hade två fantastiska servitriser som var kunniga, trevliga och lagom vänliga. Vår upplevelse var bland den bästa - mycket tack vare servicen och hur vi blev behandlade. Maten var utom denna värld. Har INGENTING dåligt att säga. Absolut ingeting. Läs mer
  • Kristian S
    Kristian S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra mat, bra vin, mycket trevlig lokal. Portionerna kunde vara lite större i 5-rättersmenyn. Läs mer
  • Perry O
    Perry O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En flott nyttårsaften.
    Vi fikk god service og oppfølging av vår bordbestilling på mail og ble spurt i god tid om vi hadde allergier eller andre ønsker for kvelden.

Vi ønsket ikke vinpakke og en hyggelig servitør anbefalte en flaske som kunne passe til alle rettene.

De første rettene var helt fabelaktige. Enkle og rene smaker. Litt for enkle når det kom til hovedretten og en litt kjedelig dessert.

Men alt i alt veldig god mat. Läs mer
  • Zandra R
    Zandra R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig utsida. Mycket avskilt både på innoch utsidan.
    Tjejn som tog emot oss var väldigt snäll, trevlig och framåtriktad.
    Maten var super super bra och god. Vi är båda väldigt förvånade.
    Min sambo som jag var där med är en väldigt bra och passionerad kock och han var väldigt nöjd med vår vistelse hos er. Han är även god vän med Henrik Djiviak som vi båda har jobbat med, och tyckte att tavlorna verkligen var i rätt miljö - väldigt fint! Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Allt var toppen från början till slut.
    Jättetrevlig och kunnig personal som guidade oss genom menyn och berättade om maten vi åt.

Fantastiskt goda rätter.
    Fick även lite småsmakprov utöver de 3 rätterna vi betalade för vilket var väldigt trevligt.

Mysig restaurang och fantastiskt god mat.

Det enda jag jag känna som inte var fantastiskt var väl priset, men det var lätt att förtränga. Rekommenderas varmt.

Var där med min sambo. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Tre- respektive femrättersmeny. Fantastiskt god mat och ett otroligt trevligt bemötande där lösningen av vegetariskt alternativ var fantastiskt god! Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En utsökt god och mycket trevlig nyårsmiddag! Läs mer
  • Annsofie B
    Annsofie B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och bra vinpaket.
    Personalen var mycket vinkunniga. Läs mer
  • Ebba N
    Ebba N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig och kunnig personal. Man kände dig riktigt välkommen när man klev in. Maten var extremt vällagad, tartaren blev en favorit vid vårat bord. Skulle rekommendera till alla jag känner. Läs mer
  • Ester A
    Ester A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt nöjd. Bra service. God mat.kunnig personal. Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk middag med mycket bra och trevlig service. Perfekt matchade viner och en mysig atmosfär. Vi kommer garanterat tillbaka och få tar vi den största menyn. Läs mer
  • Fredrik Ö
    Fredrik Ö skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig miljö, bra bemötande, omsorgsfullt lagad mat och "lagom ambitiös beskrivning" av rätterna från personalen. Läs mer
  • Emma G
    Emma G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig, proffsigt och personligt bemötande av personalen. Mat i toppklass. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fin mad og betjening. Man sidder ret tæt og der var koldt den vinteraften vi var der. Läs mer
  • Glenn H
    Glenn H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    A small and very Nice restaurant serving excellent Food Läs mer
  • Ingemar S
    Ingemar S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Somm var en angenäm överraskning. Vi kände inte till restaurangen innan utan hittade den på internet, när vi ville ha något bra nära hotellet. Vi blev väl mottagna och fick ett bra bord.
    Vår servitris från Varberg var väldigt kunnig och mycket trevlig. Dessutom fick vi goda rekommendationer av sommeliern, när vi inte ville ha hela vinpaket. Vi uppskattade den innovativa maten,
    som serverades i lagom tempo.Goda aptitretare och mellanrätter.
    Gott bröd och smör. Måltiden började med champagne, vilket alltid är gott. Så även här.Vi är mycket nöjda och kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk service och matupplevelse även denna gång! Så professionellt men samtidigt avslappnat.
    Beställde 5 rätters meny med vinpaket som innehöll spännande val som passade förträffligt med maten.
    Helhetsbetyget är full pott! Vi återkommer snart. Läs mer
  • Merete S
    Merete S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Alt fungerte perfekt fra bestilling til avsluttet måltid.

Bestilte på nett og fikk bekreftelse etter få sekunder. Vi ble tatt i mot av en meget hyggelig og kunnskapsrik betjening.
    Bestilte fem-retter med tilhørende vinpakke, alt både så og smakte meget bra.

Vi har vært der tidligere og kommer tilbake ved neste Gøteborg tur. Läs mer
  • Lars E
    Lars E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt mat och dryck. Vinpaketet passade mycket bra till en välbalanserad tre-rättersmeny. Bra bemötande med perfekt service. Trevlig miljö. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående personal. Fantastiskt god mat och en lugn miljö både vad gäller ljud och synintryck. En skön helhetsupplevelse. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg