Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 326 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Robin S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat men dålig akustic. Vi kunde knappt höra vad vi själva sa pga att de satt ett gäng tjejer mitt emot, ljudet studsar för mycket i rummet. Servicen var bra.

Tyvärr blir de inte bra i betyg då de viktigaste för mig när jag går på restaurang är att kunna konversera med mitt sällskap. Läs mer
  • Sandra R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket professionella och kunniga personal. Utsökt god mat. Riktigt bra vin val då vi valde att dricka en flaska vit vin till maten istället för vinpaketet. Allt var riktigt gott. Läs mer
  • Bo J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fem der alle bestilte 5 retters menu med tilhørende vinmenu.
    Alle i selskabet var begejstrede for måltidet.
    De enkelte retter var spædende oplevelser, der blev understøttet af de tilhørende vine.
    Menuen som helhed var velkomponeret.

En stor madoplevelse til en rimelig pris, kvaliteten af måltidet taget i betragtning. Läs mer
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt restaurangens femrättersmeny med tillhörande vinpaket.
    Förrätten, pilgrimmsmussla med miso och citrus, var alldeles utmärkt. De efterföljande rätterna, bergtungan och ankan, var helt OK utan att sticka ut på något speciellt sätt. Gruyeren med körsbär och hasselnötter var mycket speciell och god. Den avslutande efterrätten, kokt päron och choklad, var inte något speciellt utan en ganska alldaglig efterrätt. Vinpaketet var mycket gott. Speciellt det vita vinet från Santorini och det saffransdoftande efterrättsvinet. Även Ribeira del Duerovinet höll bra klass. Servitören var mycket vinkunnig men hade ett något stressat beteende. Lite lugnare prat runt rätterna och vinerna hade inte skadat.
    Totalt tycker vi att det var en bra middag med goda viner Läs mer
  • Eve V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God middag och suverän gott vin. Trevlig servitör somäven kom med goda mellan rätter. Överraskning.. Läs mer
  • Emanuel L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Överpris, medelmåttig service, bra mat Läs mer
  • Susanna U skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Femrättersmeny med vinpaket. Mycket välkomponerad mat och perfekta vinval. Servitören var lite för snabb och otydlig vid presentationen. I övrigt var vi mycket nöjda! Läs mer
  • Olav E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi kjøpte middag i en firma gruppe. Vi fikk en utrolig fin mottagelse og en fantastisk smakfull middag og et meget godt vin valg. Meget akseptabel pris. Våre forventinger ble oppfylt til 100%

Booket på nytt i juli, men oppdaget da at det var stengt og at min booking ble generert til august uten at jeg oppdaget det. Läs mer
  • Nadia J
    Nadia J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt fyrarättersmenyn som gällde för vårt Joycardkort. Vi behövde inte vänta för att få våra ytterplagg upphängda samt bli anvisade till vårt bord. Personalen var mycket trevliga och humoristiska utan att vara påträngande. Servitören informerade om att han var behjälplig vid val av vin om vi önskade detta. All personal vi blev serverade av var välinformerade om vad som serverades och alla kom ihåg att presentera allt som serverades oss. Maten var obeskrivligt god från första till sista tuggan. Den avnjöts stort av både smaklökar och gom. Även magen blev behagligt nöjd eftersom mättnadskänslan var mer energigivande än tröttande, vilket är ovanligt vid så stora måltidsintag. Rätterna vid blev serverade var därutöver en fröjd för ögat. Sist men absolut inte minst blev även själen matad eftersom några rätter, i synnerhet gruyèrbollarnas form och smakkombination inspirerade. Vi fick även en helt ny smakupplevelse med det gröna teet som kändes som en uppfriskande glassrätt. Jag gillade dock inte makrillrättens sushi-liknelse. Men att det blir fyra stjärnor istället för fem beror på att det inte presenterades något vegetariskt alternativ trots att restaurangen meddelats via e-post såväl som via telefon, och i samband med det senare bekräftades det att vegetariskt alternativ skulle finnas. Det var ett av våra kriterier vid val av restaurang. På plats sades inget om vegetariskt så vi fick själva fråga. Eftersom servitören var tvungen att återkomma efter samtal med kocken till skillnad från vid all annan servering där vi fått presenterat allt, vittnar det om oförberedelse. Det vegetariska visade sig dessutom vara "minus kött" bara och "lite mer av morotspurén", vilket således snarare är avsaknad av alternativ. Då vi uttryckte att vi inte ser det som ett alternativ för oss erbjöds bergtunga, dock till ett mellanskillnadspris som var högre än mellanskillnaden enligt priserna i menyn. Av dessa anledningar skulle jag inte rekommendera restaurangen för någon som har en vegetarian i sällskapet, ej heller för någon som sätter ett högt värde på andra överenskommelser mellan kund och restaurang. Restaurangen får tyvärr ett minus till för täta personalbyten. Vi blev serverade av tre personer men möttes och presenterade för en, vilken i min mening därför även bör vara den ende som har vårt bord tills vi lämnar. Sammanfattningsvis så passar denna restaurang för köttätare utan avvikande kost och som ställer höga kvalités krav på matprodukter, dess tillredning samt vinkunnig personal. Restaurangen passar sämre för vegetarianer och sällskap som ställer höga krav på att överenskommelser hålls. Läs mer
  • Anna M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig lokal. God mat. Bra service. Läs mer
  • Rebecca H
    Rebecca H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, lite dragit vid bordet närmast dörren dock. Superbra mat. Läs mer
  • Alessandra O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket bra bemötande, super trevlig personal. Maten var jättegod!!! Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Frida H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten var helt ok, men personalens engagemang var sjukt dåligt. Otrevlig och dryg och svarade knappt på frågor. Läs mer
    2018-10-02 Daniel G svarar Frida H
    Hej Frida,
    Detta va jätte tråkigt att höra. Vi vill självklart alltid leverera en trevlig upplevelse.
    Vi skulle gärna få lite mer information så vi kan se hur vi kan förbättra oss.
    Om ni har möjlighet kan ni skriva till mig på daniel@somm.se
    Tackar vänligast för detta
    Daniel
    Somm
  • Rachel P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Beautiful food with fantastic service. Läs mer
  • Cecilie R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maden var super lækkert! Vi købte en tre-retters menu. Smagssammensætningen var virkelig gennemtænkt, og vinene var gode. Venlig servitrice som fortalte om maden. Måske kunne hun blive bedre til at spørge om maden smagte, og ikke virke så bange, når man stillede spørgsmål om vinen. Ellers var min kæreste og jeg glade for besøget og anbefaler gerne stedet til andre. Läs mer
  • Thomas L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Had the 5 course dinner with the upgraded wine menu. Excellent wines, mostly paired well with the food. A few sublime choices. The food was fantastic, mostly very well executed. The duck was not as good as expected, the skin was not crisp. Läs mer
  • Francisco M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    I had the duck, and it was by far the best I ever had, anywhere. The food was spectacular, but service was also fantastic (the lady that served us was perfect). The decoration is also really high taste, an unmissable experience if you're in town. Läs mer
  • Matz E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Meny och vinpaket
    Trevligt ställe, rätter och vin i bra kombinationer Läs mer
  • Magnus J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig lokal för en romantisk middag. Väldigt trevlig och alert personal. God mat och fantastiska viner. Läs mer
  • Sarah N
    Sarah N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åtnjöt en ytterst vällagad 5-rätters. Vinerna till var utsökta. En restaurang som har det lilla extra när det kommer till smaker, atmosfär och service. Återkommer gärna! Läs mer
  • Oscar E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat, trevlig personal och bra spellista. Läs mer
  • Hans B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var där, 4 personer och valde en 5-rätters avsmakningsmeny med vinpaket.
    Mycket trevlig och bra betjäning. Lagom tempo på serveringen.
    Förväntningarna var höga eftersom vi varit där förut. Vi blev inte besvikna den här gången heller.
    Vi tycker att vi själva är rätt bra på att laga god mat. Somm är en restaurang som levererar en mat- och smakupplevelse som går långt utöver vad vi själva och de flesta andra restauranger kan erbjuda. Dessutom i en avslappnad och behagligt opretentiös stil och miljö. Och till ett pris som ändå är hanterbart. Läs mer
  • Mats H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig miljö. Bra mat o vinupplägg Läs mer
  • Solveig R
    Solveig R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig betjäning och mycket lyhörd för önskemål. Rekommenderar gärna er restaurang för andra. Läs mer
  • Ylva V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt ställe. Bra service. God mat och bra vintips. Läs mer
  • Peter S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vinet bättre än maten som förvisso är god. Dock inget som är direkt oväntat vilket gör att toppbetyg uteblir.
    Liten restaurang och tajt mellan borden, så förvänta er att höra grannbordets konversation (vilket också drar ner betyget). Läs mer
  • Ivar G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var 6 stykker som hadden en fantastisk 5-retters meny. Läs mer
  • Magnus A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt en trerätters middag och maten var utsökt-
    En väldigt serviceinriktad servitör tog hand om oss.
    förväntningarna på maten var stora men de överträffades med råge.
    En mycket trevlig kväll. Läs mer
  • Sara H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Välbalanserat samt smakfyllt. Trevlig och uppmärksam personal som bidrar till hela upplevelsen. Personlig och mordern lokal. Vi kommer garanterat att komma tillbaka. Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Toppen rakt igenom! Supergod mat, mysigt ställe å bra personal! Läs mer
  • Sara S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och mycket bra service. Även bra ljudnivå och ett mysigt stilfullt ställe. Läs mer
  • Erik B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat, men väldigt inflexibelt kök. En i vårt sällskap var gravid och kunde inte äta allt i paketet vi beställde. Men istället för att köket hittade på ett alternativ kändes det som att köket och personalen förväntade sig att vi skulle anpassa oss vilket inte var så kul. Läs mer
  • Sofie R
    Sofie R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi uppskattade kunskapen hos servitörerna. Framförallt uppskattade vi det lilla extra i form av små smakupplevelser som kom som överraskningar mellan våra rätter. Läs mer
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket bra mat och passande viner.
    Trevlig personal och mysig lokal.
    Man får vad man betalar för även om det kostar en slant. Läs mer
  • Louise K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt gott och trevligt men aningen för dyrt. Läs mer
  • Eva C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och som alltid en trevlig erfarenhet! Kommer att gå dit igen. :) Läs mer
  • Robert N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 4-rätters-menyn med vinpaket, trevlig personal, bra service, och jättegod mat. Läs mer
  • Christina N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Just den här gången fick jag förhinder och kunde inte komma med. Reservationen ändrades ifrån 5 till 2. 😩

Har besökt er flera gånger tidigare och varit MYCKET nöjd varje gång. För mig är Somm en av de bästa restaurangerna i Göteborg. Maten är toppen och servisen fantastisk. Läs mer
  • Monica T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi hade smartbox romantisk middag! Där fick vi 4 rätters avsmakningsmeny inkl. ett glas bubbel.
    Maten var precis som vi uppskattar med fint upplägg och härliga smaker. Läs mer
  • Agneta B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat med fantastiska smakupplevelser. Vi åt en 3rätters meny.
    Trevligt med de lilla extra aptitretare som bjöds på.
    Goda viner och flera alkoholfria alternativ.
    Trevligt bemötande av personalen och mysig miljö.
    Vi kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Åke H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utomordentligt god trerätters, möjligen något för lite på tallriken kunde varit större portioner. Gott vin, superb personlig service. Läs mer
  • Åsa G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    vi åt avsmakningsmeny 5 rätter, med vinpaket, fantastiskt gott.
    mycket väl bemötta och mat och dryck väl presenterat. mycket trevlig lokal, lite svårt att höra servitrisen när sällskapet bredvid var högljudda. Men all-in-all en toppenkväll med min man som är nördig när det gäller vin och också var toppennöjd! Läs mer
  • John A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    4-rätters meny. Mkt bra bemötande. Mkt bra mat.
    Enda negativa var att lokalen är något trång. Fick bordsgrannens stol i ryggen hela tiden och sofforna var obekväma (ryggstödet). Läs mer
  • Helene G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi köpte 3 rätters med vinpaket samt ett glas mousserande till apéritif. God mat, väldigt bra smaker och konsitenser, trevligt bemötande. Vinerna var bra. Lite väl trångt, men funkade. portionerna var något små - lite mer kött hade uppskattats - jag fick t ex bara två mini-bitar. Tredje vinet fick vi inte provsmaka - hälldes bara upp. En av oss drack alkoholfritt - jag fick påminna om att hon kulle erbjudas något annat och tror att hon endast fick äppelmust att dricka genom hela måltiden. Lite mer kreativitet på alkoholfria området hade varit toppen. Ett plus för att koffeinfritt kaffe finns - Somm fick sälja 3-4 extra koppar tack vare det! Läs mer
  • Daniel J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk komponerad meny med väl utvalda viner till rätterna. Läs mer
  • Therese G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Flinke servitører som kunne faget sitt. Presenterte alle retter og anbefalte viner som passet til. Prisen var også rimelig, med tanke på hvor bra maten var. Läs mer
  • Stina O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och service! Ätit här flera gånger och vi är alltid väldigt nöjda. Läs mer
  • Mattias P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var två som beställde sjurättersmenyn med vinpaket.
    Maten var helt fantastiskt god och vinerna var jättebra till.
    Personalen är mycket proffsig och servicen är perfekt. Läs mer
  • Anette L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat med jättetrevlig servering. Läs mer
  • Hanna I skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    3 rätters meny o vinmeny därtill
    Fantastiskt bra balans o smak Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg