Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Öppet just nu
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 427 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• 2019-02-12

Terja E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var två personer som åt en 5-rätters avsmakningsmeny med vinpaket. Det jag minns allra bäst var fiskrätten, en torsk som var helt magisk. Stämningen kändes avslappnad och mysig och personalen var trevlig. Absolut ett ställe jag kommer att besöka igen om jag får chansen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-02-11

Marianne P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Besökte restaurangen Somm under Restaurangveckan i Göteborg. Fick ett välkomnande sms innan besöket. Ett mycket trevligt bemötande med bra vintips. Maten var suveränt bra , trevligt presenterad också. Mycket nöjd. Kommer gärna tillbaka Läs mer
  • 2019-02-09

Niklas R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Kvalité på både mat bemötande var jättebra! Mysig stämning i lugn och fin källarlokal! Läs mer
  • Gabriella G

2019-02-07

Gabriella G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och min man avnjöt en 7-rätters middag med vinpaket på min 40-års dag. Alla rätter var jättegoda men efter den fjärde rätten tog det nästan stopp. Personalen var trevlig och berättade lite om vad de serverade på varje tallrik. Jag kan varmt rekommendera denna resturang men nästa gång kör jag på 3 eller 5 rätters. Läs mer

Lena G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt, mysigt, god mat som är trevligt presenterad av vänlig servitör. Läs mer

Jimmy B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk! Bra mat och välkomponerat med vinpaket. Kommer rekommenderas. Läs mer
  • Alexander R

2019-02-07

Alexander R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters + vinpaket
    Mycket god mat och dryck, starkt betyg.
    Lokalen var gemytlig och härlig, familjär känsla.
    Tyvärr luktade det avlopp i lokalen vilket drar ner betyget.
    Servitrisen var trevlig och glad, presentationen av vinet var väldigt avskalat och inte inspirerande. Dålig presentation.
    Matens upplägg var kanon, bra smak och bra presentation. Läs mer

Olof L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Krogveckan. Jättegod mat och bra service. Kul med små extra smakprov mellan rätterna Läs mer

Per Christian G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmerket! Nydelig mat og kunnskapsrike, hyggelige servitører. Hit kommer vi tilbake. Läs mer

Katarina S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi hade beställt nåt från upplevelse.com.
    Fantastisk God mat många rätter vi aldrig ätit förut. Det var spännande med alla smaker . Väldigt gott, vältillagat
    Bra bemötande. Läs mer
  • David H

2019-01-18

David H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Besökte Somm i mellandagarna 2018 och beställde en 5 rätters meny. Vår servitör fick fria händer gällande dryck och fördrink.

Maten var mycket vällagad och ett par rätter kommer vara topp of mind under en lång tid. Deras kunskap i vin var över förväntan och totala smakupplevelsen blev en fullpott.
    Mysiga lokaler och service i världsklass!

Kommer definitivt besöka Somm fler gånger.

//David H Läs mer
  • 2019-01-17

Catharina E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en fantastisk femrättermeny med tillhörande vinpaket.
    Spännande sakkombinationer och väl avvägda viner.
    Helt ljuvligt gott! Läs mer
  • Per-Axel L

2019-01-17

Per-Axel L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och mina ungdomar var där och åt en mycket vällagad trerätters i en avspänd och gemytlig miljö. Maten var mycket god och vinerna som serverades till passade perfekt. Risotton som jag åt var fantastisk.
    Vi var där en vanlig vardagskväll och fick en mycket bra och personlig service.
    Jag hade ganska höga förväntningar på Somm och dessa blev helt infriade.
    Spännande med detta skandinaviska kök som jag varmt kan rekommendera. Läs mer

Annika E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi beställde 5 rätters med vinpaket Läs mer

Alex H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Lite för snåla portioner.
    Väldigt hög ljudvolym i lokalen. Bör finnas ljuddämpare.
    Synd att det inte fanns möjlighet att byta ut fläsket.
    Knepigt med två desserter i menyn. Läs mer

Per W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5 rätters meny som överträffade våra förväntningar. Maten var enastående. Vi tog inte något vinpaket utan blev rekommenderad en Tysk Pinot Noir som fungerade utmärkt genomgående.
    Fler besök kommer att ske då detta verkligen var skön lite lugn miljö med härlig musik i lagom ljudnivå för att föra en bra middagskonversation.
    Full pott. Läs mer

Arild K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi tok en 5 retters middag med vinpakke. Ble tatt hånd om av servitøren som var meget serviceinnstilt og fulgte oss opp på en fremragende måte. Er medeier i en tilsvarende gourmetrestaurant beliggende på Fredriksten Festning i Halden (Curtisen) og kunne dermed sammenligne service, matservering, vinanbefalinger etc. Vi har allerede anbefalt restauranten deres til noen vennepar som skal til Gøteborg til helgen. Ellers, ønsker vi også beboere i Gøteborg velkommen til å besøke vår lille restaurant. www.curtisen.no
    Men som sagt, vil vi anbefale Somm Restaurant ved forespørsel. Særdeles god opplevelse. Läs mer

Caisa W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt god mat + dryck som serverades av trevlig och kunnig personal.
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Endre J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Excellent service and food. And we particularly loved the manager's approach to providing us with wine as he didn't Lock himself to one specific wine pairing menu or one bottle that we had to order from the wine list. He said: "I will provide you with various wines that work with what you're eating", despite the fact that all four of us ordered different meals. Läs mer

Andreas B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt bra i alla avseenden. En helhetsupplevelse. Läs mer
  • 2019-01-15

Fredrik R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt! Trevligt bemötande och helt klart prisvärt! Läs mer

Pia H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var fyra personer som åt en trerättersmeny, vi började med en flaska champagne och därefter goda av er utvalda viner. Mat och dryck var riktigt bra, men väldigt anonym opersonlig service. Vi driver själva hotell och restaurang och tycker att service är minst lika viktigt som maten och det är något jag önskat mer av. De var påpassliga med att mat och dryck kom in i tid osv men inget alls utöver det. Läs mer

Gregers G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Excellent waiter, very tasty food and lots og great wines to chose from. Läs mer

Björn P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk god mat och väldigt bra service. Har varit för tidigare och det var lika bra den gången också. Läs mer
  • 2019-01-12

Conny K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters meny. Servicen var god men något opersonlig och med begränsad entusiasm. Maten var god och väl presenterad. Medelbra vinpaket.

Summering: väl värt ett besök, men det finns bättre i Göteborg i den här klassen. Läs mer
  • 2019-01-11

Charlotta L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat och vin. Bra service och mysig lokal. Läs mer
  • Sofia B

2019-01-10

Sofia B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Tre rätters med vinpaket.

Magiska smakombinationer och vinmatchning utöver det vanliga.

Uppmärksam och kunnig personal med det lilla extra.

En fantastiskt kväll i härlig atmosfär. Läs mer
    Daniel G gillar detta
  • Per G

2019-01-10

Per G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig restaurang i källaren, kunnig personal och vällagad mat Läs mer

Thony K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Underbar mat och strålande service! Läs mer

Sofia W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket mycket god mat och atmosvär. Läs mer

Annicka H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag var själv inte med då jag blev sjuk, men eftersom jag bokade detta så var jag nyfiken på hur det smakade. Har bara fått bra betyg från mina kollegor - de tyckte att maten var helt fantastisk. Trevlig miljö, personal etc. Så vi ger högsta betyg till denna restaurang!

Med vänlig hälsning
    Annicka Hagström Läs mer

Michael O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra mat och vin med små portioner och dyr prislapp. I Stockholm finns bättre och billigare alternativ. Läs mer

Andreas M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Perfekt lugn middag med hög kvalitet på alla delar. Läs mer

Sara K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt 5-rätters, drack en mousserande must till. Lika trevligt som vanligt. Varit på SOMM flera gånger. Bra och väl utvald mat till ett bra pris. Läs mer

Bring Cargo International I skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5-rätters meny. Mycket god mat. Trevlig miljö. Trevlig och bra personal. Läs mer

Harald F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hyggelig og engasjert og kunnskapsrik betjening, veldig god mat med god vin Läs mer

Hans S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett sällskap med gäster från Frankrike och vi åt en mycket god och uppskattad fem rätters meny. Gott, vällagat och vackert upplagt. Servicen var bra och uppmärksam och tog hänsyn till att den tid vi hade till vårt förfogande var lite väl kort för den menyn vi valt. Läs mer

Klara L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och mitt sällskap beställde en avsmakningsmeny. Servicen var strålande och vi kände oss mycket välkomna. Det var heller inget problem att ordna glutenfria alternativ. Maten var utsökt och miljön mycket trevlig. Vi kommer garanterat tillbaka! Läs mer
  • Jon N

2018-12-12

Jon N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten var fantastisk. Servicen ok, jag är besvärlig kund och ville byta dessert (mot extra pengar) men det fick jag inte.
    Som sommelier själv ställde jag frågor om vinerna och fick hyfsat svar på frågorna.
    Det som drog ner betyget och tyvärr förstörde lite av kvällen var allt slamrande från köket (disken). Vi fick prata rätt högt med varann, jag och min fru, för att höra varandra. Läs mer

Danny N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en trerättersmeny och ett rekommenderat vin som vart helt enligt förväntningarna. Mysig miljö, exceptionell mat och bra service! Läs mer

Ingemar G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en trerätters meny med vinpaket till
    och vi blev väl mottagna när vi kom.
    Maten och vinet presenterades bra och maten med spännande ingredienser var utmärkt god.
    En spännande topp upplevelse. Läs mer

Cecilia C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten smakade helt fantastiskt men det var en väldigt liten huvudrätt. Läs mer
  • Josefine K

2018-12-11

Josefine K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, trevlig lokal och jättegod mat. Kommer gärna tillbaka! Läs mer

Isabella O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var ett sällskap på 8 personer och beställde 5-rätters tillsammans med tillhörande vinpaket. Vi blev väldigt trevligt bemötta både vid ankomst samt av servitör. Maten var väldigt god och stämde överens med våra förväntningar. Vi blev även placerade i ett eget "rum" vilket var väldigt trevligt eftersom att vi var ett större sällskap. Mycket trevlig kväll! Läs mer

Knut O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    We had 7 course menu and top wine menu. Very nice.
    Nice People and cool interieur. Läs mer

Rosmari S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Kjempe koselige servitører
    Veldig god mat. Kunne kanskje vært et alternativ med kun sjø/vegetar mat i tre retteren. Men fikk dette med et lite gebyr. Ble ikke skuffet! Vel verdt pengene Läs mer

Patrik K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    vi beställde 3 rätts meny med vinpaket, vi var super nöjda med allt ifrån när vi kom tills vi gick Läs mer

Åke R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    5 rättersmiddag med vinpaket
    Mkt proffesionellt och trevligt bemötande från personalen
    Allt smakade utsökt Läs mer
  • 2018-12-05

Anette W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en 5-rätters avsmakningsmeny. (Lördagkväll)
    Maten smakade fint förutom en fläskrätt som var mkt torr och trist som min man fick. Jag åt vegetariskt och alla smaker var utsökta och var fint presenterat. Dock hade vår matupplevelse blivit betydligt bättre och vi hade kunnat tänka oss att återkomma eller rekommendera restaurangen vilket vi inte kan göra nu pga servitören / sommelieren hade inte ett trevligt sätt. Vi kände oss lite obekväma och ”nervärderade” av hans sätt, då vi tex inte visste namnen på druvor / viner som fanns, istället för att bara hjälpa till och föreslå vad vi skulle ta så stod han bara och väntade på att vi skulle välja. Inredningen skulle kunna göras så att den blev betydligt mer inbjudande och välkomnande .
    Musiken var typ ”hårdrock” den första timman vi satt. Inte så mysigt. Tycker vi. Läs mer
  • 2018-12-05

Per J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt service och god mat. Något för liten portion på huvudrätten i 3-rättersmenyn. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg