Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 79 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Eva C
    Eva C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk trevlig kväll med superb mat. Vi var ett sällskap på sex personer som firade min 30-årsdag och den lyxiga middagen gav precis rätt känsla. Vi längtar alla tillbaka, speciellt till ostbollarna! Kan varmt rekommendera denna restaurang.
  • Kerstin T
    Kerstin T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En mycket fin matupplevelse. Toppen både smakmässigt och servicmässigt
  • Åke L
    Åke L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt mat på ett nytt och spännade sätt.
    Bra service och trevlig lokal
  • André M
    André M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mat, viner och service i magiska kombinationer!
    Dessutom till rimliga priser.
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra service, trevlig atmosfär och väldigt vällagad mat
  • Axel P
    Axel P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat med en bra beskrivning av kompositionen. Vinet som rekommenderades passade väl till maten
  • Therése J
    Therése J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat, bra service, bra viner och mycket trevlig miljö.
  • Annika C
    Annika C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket prisvärd restaurang med otroligt god vällagad mat och service som är över det vanliga och ett bra utbud av olika slag drycker ett extra plus för den alkoholfria drycken till 5rätters menyn
  • Therese E
    Therese E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Allt som allt en fantastisk upplevelse. Trevlig, kunnig personal som verkligen ansträngde sig för att få oss att trivas och inga problem att få till en glutenfri meny utan att vi kände oss till besvär eller att maten blev tråkig för det. Och inte minst en fantastisk smakupplevelse rakt igenom hela menyn.
  • Diana B
    Diana B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt bra viner med skräddarsydda menyer! Utomordentlig service, mycket vällagad och läcker mat.
  • Berit A
    Berit A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig bemötande och bra service. Maten utsökt och dryckerna superba. Trivsam miljö - överlag väldigt trevligt.
  • Birgitta W
    Birgitta W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Varit där och ätit en gång.
    Var god mat och goda viner
  • Ingegerd B
    Ingegerd B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hej!
    Det var ett tag sedan jag med kollegor träffades och åt en middag på rest i Göteborg. Bra mottagande när vi kom dit och snabbt blev vi hänvisade till vårt reserverade bord. Eftersom vi väntade på några av kollegorna satt vi och pratade och servitrisen var vänlig och uppmärksam. Om jag minns rätt så var måltiden toppen och uppmärksamheten från serv utmärkt.
    Gick bra att var och en betalade, vilket verkligen uppskattades, dvs inget gnäll från serv utan bara OK vänligt och snabbt. Jag har redan rekommenderat rest till flera av mina kollegor och vänner.
  • Linda L
    Linda L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Högklassig service och vänlig personal som kan sin sak när det kommer till mat och vin. Maten är fantastiskt god, fisk som kött. Var här första gången i september. Kom tillbaka nu i dec och var lika nöjd då.
  • Klas B
    Klas B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Totalt får jag känslan av att Somm siktar högt, har potentialen men inte når ända fram.
    Maten är bra men ibland lite väl komplicerad.

Vid senaste besöket kunde service varit bättre. Serveringspersonalen borde varit mer förberedd när vi kom och agerat snabbare. Det tog alldeles för lång tid innan en fördrink erbjöds. Senare på kvällen hade vi gärna sett serveringspersonalen oftare eftersom flera satt med tomma glas.
    Generellt sett upplevde jag att personalen var väldigt kompetent och kunnig.

Totalt: 3,5 av 5
  • Gabrielle M
    Gabrielle M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Restaurangbesök för några månader sedan.
    Bemötandet genomgående bra.
    Maten också genomgående bra. Goda viner.
    Ett ställe jag gärna rekommenderar andra.
  • Björn Ö
    Björn Ö skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Har besökt Somm vid ett flertal tillfällen, både i större och mindre sällskap. Varje gång har det varit fantastiskt, allt ifrån maten och vinet till personalen.
  • Urban P
    Urban P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Ett mycket trevligt besök, vänligt bemötande fantastisk mat i kombination med utmärkt vin.
  • Lena K
    Lena K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Rekommenderar Somm Restauran & Wine Bar. Fin sevice och underbar mat.
  • Christophe D
    Christophe D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig restaurang med mycket god mat. Tjänsten är mjuk och vänlig. Ingenting att märka, helt enligt våra önskemål.
  • Björn F
    Björn F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Välsmakande kombination av mat och vin. Bra service och trevlig atmosfär.
  • Lars P
    Lars P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hej!
    Bemötandet var trevligt och tillmötesgående. Vi var två personer som inte åt/äter vitt socker och jag själv är allergisk för vissa matprodukter.
    Vi var där som privatpersoner och firade min äldsta son.
    Maten var perfekt, dryckerna likaså och betjäningen toppen.
    Jag har rekommenderat restaurangen gm IG och i verkliga livet och vet att min fd kollega varit hos er med sina kollegor. Vi är så nöjda och kommer tillbaka!
  • Kent V
    Kent V skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag har varit på Somm vid flertalet tillfällen med olika gäster och alltid blivit väldigt nöjd! Senast var jag där med familjen varav en är Vegan vilket kan vara en utmaning. Responsen från Somm var föredömlig och man hittade bra alternativ och alla var helnöjda. Allt från bokning till betalning har varit helt problemfritt och mat, dryck (inkl rekommendationer) är i toppklass och levererar på högt ställda förväntningar.
  • Anders L
    Anders L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi hade en mycket trevlig kväll på Somm med utsökt mat och en vinlista som går klart utöver det ordinära. Personalen var såväl kunnig som angelägen att se till att vi hade det bra.
  • Henry M
    Henry M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt bemötande och servering i rätt takt utan jäkt.
    Bra vinlista. Vin per glas erbjuds till kostnad som kunde vara några tiokronor billigare.
    Utmärkt service och mat.
    Återkommer gärna men vill undvika barstolarna.
  • Lars-erik H
    Lars-erik H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt en femrättersmeny med vinpaket
    Mycket god mat och gott vin som var mer än väl värt pengarna. Går gärna hit igen!
  • Henrik O
    Henrik O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig atmosfär, god mat och dryck. Trevligt bemötande. Kort sagt, en trevlig upplevelse.
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk upplevelse från början till slut. God vällagad mat och en duktigt sommelier och riktigt bra viner.
  • Martin S
    Martin S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Perfekt service. Fantastisk mat. Underbar lokal
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig resturang med kunnig personal och mycket god mat!
  • Margaretha L
    Margaretha L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Min man och jag upplevde båda att vi fick ett mycket trevligt bemötande. Vi fick hjälp med vinvalet och hade en trevlig diskussion ang det då vi är mycket intresserade av vin och mat. Mycket gott det vi åt och drack.
  • Ann F
    Ann F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Hej, firade min mammas 85-årsdag 9 personer lördag den 4 November. Vi åt 5-rättersmenypaketet med tillhörande vinpaket samt ett glas bubbel innan o kaffe efteråt.
    Maten var fantastsikt god o vällagad. Lagom mycket och roliga kompositioner. Vinet väldigt bra till. Personalen kunnig i att kommunicera vad rätterna innehöll. Jobbade hårt under kvällen och jag tycker servicen var jättebra.
    Lite stressande blir det i slutet när sittningstiden är slut men det vet man ju innan och förstår att de måste vara så för att få det att gå ihop.
    Många tack från en nöjd kund!
    Ann Frisk
  • Karin Ö
    Karin Ö skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket nöjd över mitt besök på Somm. Åt en avsmakningsmeny med dryckespaket.
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande och maten var fantastisk. Allt var välsmakande och välkomponerat.
    De får pluss för att de löste alternativ utan kött och hade flera alkoholfria alternativ.
    Rekommenderar alla att göra ett besök!
  • Kent Eric L
    Kent Eric L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat som överträffar förväntningarna hela tiden. Mycket kunnig och professionell personal.
    En njutning att besöka
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och väldigt trevlig service. Vi tog varmrätt och dessert, men då hade man även plats för lite till.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk meny med tillhörande vin.
    Proffsig och kunnig personal, inger annat än helnöjda efter våran trerätters hos Somm.
  • Liv B
    Liv B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En helt fantastisk matupplevelse!
  • Denis A
    Denis A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Att komma till en restaurang med klass förväntar jag mig att bli emottaget och ta hand om ytterkläderna. Visa var man kan tvätta händerna (wc) namnge personen som kommer att ta a hand om vårt bord.visa platsen där man kommer att sitta. Man skall inte vänta med tillbehör som vatten och bröd. Sedan skall man fråga och ge rekommendation på tänkbara aperitivos eller champagne. Och då tar man emott order om dricka för rätterna under kvällen och mat beställning . Allt detta har jag upplevt på restaurangen Somm restaurateur wine and bar.
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Gott,bra service, riktigt bra!
  • Ana P
    Ana P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat och jättefin service. Rekommenderas varmt!
  • Deborah M
    Deborah M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God service, härlig atmosfär och fantastisk mat.
  • Mia S
    Mia S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En riktigt trevlig upplevelse från början till slut. Fantastik mat serverad i precis lagom portioner. Men det bästa var den perfekta servicen . Den tjejen som serverade oss gjorde hela kvällen med sin kunskap och trevliga och genuina bemötande . Kommer gärna tillbaka
  • Michael W
    Michael W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig atmosfär och personlig service. Enkel men god och vällagad mat.
  • Paul N
    Paul N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mkt bra bemötande o service. Kunnig personal kring maträtterna samt vinlistan. Sist men inte minst goda spännande rätter.
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Överlag en bra middag.
    Lite sparsmakat lokal, känns inte så ”lyxigt” att sitta där. Tråkiga stolar,bord och inredning. Behöver lite finess.
    Tempot i serveringarna var ok, men inte bra.
    Maten höll bra klass. Serveringen okej, inget man reflekterade över. (Vilket ses mer som - än +)
  • Oskar A
    Oskar A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Från mig får SOMM högsta betyg. Allt skedde i världsklass från mottagande till betalning.
    Maten var utsökt och vinpaketet lika så.

Berömmer en utav era servitriser med världsklass då ni fick mig och min flickvän att känna oss hemma (berömde min flickvänskläder hel hjärtat och fick henne verkligen att känna sig speciell).

Något som utmärkte servitrisen var hennes sätt att verkligen veta när nästa rätt skulle in hon märkte direkt när vi som kunder saknade något.

På återseende SOMM
  • Sylvia G
    Sylvia G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Var där för andra gången( första gången för ett år sen o nu i augusti den andra ) hade därför stora förväntningar eftersom det var en stor upplevelse i smak o atmosfär!
    Men sån besvikelse!! Dyrt o snålt med både mat o vin , vi tog det dyrare vinpaketet som hälldes upp med en gasmojjeng som trycktes in i korken o tog en evighet att få ut nåt vin ur så det kändes som servitrisen ledsna så det vart snålt i glasen o vinet var inget vidare som vi oxå påpekade. Maten höll inte heller nån hög standard. Så besvikna på urvalet på menyn som saknade fisk o skaldjur.
  • Lisbeth J
    Lisbeth J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat, fin service!
    Över förväntan..
  • Renate S
    Renate S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag var på Somm 31/3 tillsammans med min partner för att njuta av mitt avslut på ett långt arbetsliv. Det var första gången på Somm men absolut inte sista! Blev oerhört överraskad av både atmosfär och intimiteten. Jättemysigt! Bra bemötande av kunnig personal, fantastisk mat och väl utvald dryckespaket,
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och bra service! Är mycket nöjd, kan tänka mig att återkomma.

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg