Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Somm Restaurant & Wine Bar

Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 252 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• Frida S
    Frida S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Oerhört trevlig personal och mysig miljö! Maten var god men det behövdes mer smak på det mesta! Matchningen av vin till maten var däremot riktigt bra! Summerat var det en bra resturang men för det priset behövs det högre klass på maten.. vilket drar ner mitt betyg.

Vi tog deras trerätters meny! Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var 4 personer som åt middag lör den 17/3. Vi blev väl emottagna, en tjej tog våra jackor och visade oss till bordet.

Väl på plats kom vår servitör & hälsade oss välkomna och en av killarna bad honom titta på hans stol som han tyckte var nära att rasa, detta hade servitören väldigt lite förståelse för och det visade han med tydlighet.

Dessutom hade vi en gluten allergiker i gruppen och när han fråga om menyn var glutenfri så svarade han att ja, det säger väl sig självt ungefär, han frågade aldrig om gluten allergikern ville ha annat bröd utan det erbjöds bara det vanliga brödet som 3 av 4 kunde äta.

Maten var helt fantastik och servitören var väldigt duktigt på att rekommendera viner som passade maten.

Det hela var en grym middag men tyvärr hade servitören lite av en attityd och på ett ställe som detta känns det lite tråkigt. Läs mer
  • Brian J
    Brian J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Nice settings and great good. But wife found a big piece of plastic in her food and that ruiner the experience. Läs mer
  • Mirwen A
    Mirwen A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig atmosfär, god mat och väldans trevlig och kompetent personal! Dock blev rätt högljutt då de andra borden stod så nära varandra. Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt 5rätters menyn. Mycket god mat. Bra service. Rekommenderas. Läs mer
  • Emilie Kim H
    Emilie Kim H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi bestilte 5 retters med alkoholfri drikke. Både mat og service var helt fantastisk. Vi var veldig fornøyd med mat. Ikke for mye salt i mat var veldig bra. Biff tartar og ost rett var mine favoritte retter.
    Skal absolutt besøke igjen når jeg har mulighet til å besøke Göteborg. Läs mer
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk service och matupplevelse! Rekommenderas alla dar i veckan. Läs mer
  • Sven-olof S
    Sven-olof S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt och positivt bemötande. God och prisvärd mat, åt 3- rättersmeny. Bra och roligt vinpaket till detta! Läs mer
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra bemötande alltifrån första kontakt. Vi kände oss välkomna! Stort kunnande om viner och intressanta diskussioner om detta. Beskrivning av maträtterna var precis lagom och höll vad som utlovades. Läs mer
  • Märit S
    Märit S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en 3-rätters middag med tillhörande vinpaket.

Ja, Somm överträffade våra förväntningar med råge.

Ja, vi rekommenderar Somm varmt till andra gäster.

Kreativa rätter med intressanta smakkombinationer med spännande vinval.

Utmärkt service! Läs mer
  • Søren M
    Søren M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    It was all in all just a very nice evening with Wine holding th quality of the food. It will not be the last time visiting - Thank you Läs mer
  • Pontus H
    Pontus H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Toppklass! Underbar mat och bra service! Mycket bra val av viner till de olika rätterna! Läs mer
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Exceptionell service, trevlig mottagande, bra vinförslag och exemplarisk mat. Mycket uppskattat! Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Woow, fantastisk kväll vilken mat, vin & service såå proffsigt bemötande & kunnighet.
    Vi båda var såå nöjda med både de bakade ägget, fisken Skrei & oxkind.
    We will be back! Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Nytårs Arrangement som som vi bestilte var i toppen fra start til slut.
    Betjeningen var venlig og maden var i toppen
    Kan kun anbefales. Läs mer
  • Trine T
    Trine T skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Veldig fornøyd. Vi bestillte 7 retter med 7 viner. Kjempegod mat og vin som passet perfekt til. Super service og dyktige servitører. Vi anbefaler ☺ Läs mer
  • Marcus F
    Marcus F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi har två efterföljande nyår besökt Somm och ätit nyårsmenyn. Fantastisk kombination av mat och vin varje gång. Läs mer
  • Iva Anastasia M
    Iva Anastasia M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Excellent service från vårt första fotsteg in i restaurang till att dörren stängdes efter oss när vi var klara.

Åt sjurätters avsmakningsmeny, hade två fantastiska servitriser som var kunniga, trevliga och lagom vänliga. Vår upplevelse var bland den bästa - mycket tack vare servicen och hur vi blev behandlade. Maten var utom denna värld. Har INGENTING dåligt att säga. Absolut ingeting. Läs mer
  • Kristian S
    Kristian S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra mat, bra vin, mycket trevlig lokal. Portionerna kunde vara lite större i 5-rättersmenyn. Läs mer
  • Perry O
    Perry O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En flott nyttårsaften.
    Vi fikk god service og oppfølging av vår bordbestilling på mail og ble spurt i god tid om vi hadde allergier eller andre ønsker for kvelden.

Vi ønsket ikke vinpakke og en hyggelig servitør anbefalte en flaske som kunne passe til alle rettene.

De første rettene var helt fabelaktige. Enkle og rene smaker. Litt for enkle når det kom til hovedretten og en litt kjedelig dessert.

Men alt i alt veldig god mat. Läs mer
  • Zandra R
    Zandra R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mysig utsida. Mycket avskilt både på innoch utsidan.
    Tjejn som tog emot oss var väldigt snäll, trevlig och framåtriktad.
    Maten var super super bra och god. Vi är båda väldigt förvånade.
    Min sambo som jag var där med är en väldigt bra och passionerad kock och han var väldigt nöjd med vår vistelse hos er. Han är även god vän med Henrik Djiviak som vi båda har jobbat med, och tyckte att tavlorna verkligen var i rätt miljö - väldigt fint! Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Allt var toppen från början till slut.
    Jättetrevlig och kunnig personal som guidade oss genom menyn och berättade om maten vi åt.

Fantastiskt goda rätter.
    Fick även lite småsmakprov utöver de 3 rätterna vi betalade för vilket var väldigt trevligt.

Mysig restaurang och fantastiskt god mat.

Det enda jag jag känna som inte var fantastiskt var väl priset, men det var lätt att förtränga. Rekommenderas varmt.

Var där med min sambo. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Tre- respektive femrättersmeny. Fantastiskt god mat och ett otroligt trevligt bemötande där lösningen av vegetariskt alternativ var fantastiskt god! Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En utsökt god och mycket trevlig nyårsmiddag! Läs mer
  • Annsofie B
    Annsofie B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och bra vinpaket.
    Personalen var mycket vinkunniga. Läs mer
  • Ebba N
    Ebba N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig och kunnig personal. Man kände dig riktigt välkommen när man klev in. Maten var extremt vällagad, tartaren blev en favorit vid vårat bord. Skulle rekommendera till alla jag känner. Läs mer
  • Ester A
    Ester A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt nöjd. Bra service. God mat.kunnig personal. Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En fantastisk middag med mycket bra och trevlig service. Perfekt matchade viner och en mysig atmosfär. Vi kommer garanterat tillbaka och få tar vi den största menyn. Läs mer
  • Fredrik Ö
    Fredrik Ö skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig miljö, bra bemötande, omsorgsfullt lagad mat och "lagom ambitiös beskrivning" av rätterna från personalen. Läs mer
  • Emma G
    Emma G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig, proffsigt och personligt bemötande av personalen. Mat i toppklass. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fin mad og betjening. Man sidder ret tæt og der var koldt den vinteraften vi var der. Läs mer
  • Glenn H
    Glenn H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    A small and very Nice restaurant serving excellent Food Läs mer
  • Ingemar S
    Ingemar S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Somm var en angenäm överraskning. Vi kände inte till restaurangen innan utan hittade den på internet, när vi ville ha något bra nära hotellet. Vi blev väl mottagna och fick ett bra bord.
    Vår servitris från Varberg var väldigt kunnig och mycket trevlig. Dessutom fick vi goda rekommendationer av sommeliern, när vi inte ville ha hela vinpaket. Vi uppskattade den innovativa maten,
    som serverades i lagom tempo.Goda aptitretare och mellanrätter.
    Gott bröd och smör. Måltiden började med champagne, vilket alltid är gott. Så även här.Vi är mycket nöjda och kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk service och matupplevelse även denna gång! Så professionellt men samtidigt avslappnat.
    Beställde 5 rätters meny med vinpaket som innehöll spännande val som passade förträffligt med maten.
    Helhetsbetyget är full pott! Vi återkommer snart. Läs mer
  • Merete S
    Merete S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Alt fungerte perfekt fra bestilling til avsluttet måltid.

Bestilte på nett og fikk bekreftelse etter få sekunder. Vi ble tatt i mot av en meget hyggelig og kunnskapsrik betjening.
    Bestilte fem-retter med tilhørende vinpakke, alt både så og smakte meget bra.

Vi har vært der tidligere og kommer tilbake ved neste Gøteborg tur. Läs mer
  • Lars E
    Lars E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt mat och dryck. Vinpaketet passade mycket bra till en välbalanserad tre-rättersmeny. Bra bemötande med perfekt service. Trevlig miljö. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående personal. Fantastiskt god mat och en lugn miljö både vad gäller ljud och synintryck. En skön helhetsupplevelse. Läs mer
  • Gustaf B
    Gustaf B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En smakupplevelse med mkt bra service. Läs mer
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mkt kunnig och tillmötesgående personal Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Har både ätit och beställt för större sällskap här. Spännande rätter och mycket bra kompositioner med smaker och viner! Kanske lite för mycket kålvarianter ibland. Läs mer
  • Annica D
    Annica D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt bra bemötande. Vi åt en meny (tror den hette romantisk meny), väldigt välkompnerad och vinpaketet till var jättegott. Personalen var supertrevlig. Detta ställe har jag varmt rekommenderat till mina vänner! Läs mer
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag har varit gäst hos SOMM vid två tillfällen och rankar dom personligen till en av de bästa restaurangerna i Göteborg. Detta på grund av riktigt bra bemötande, riktigt bra service och självklart fantastisk mat. För mig som glutenallergiker är det ovärderligt att alltid få altermativ till de rätter eller bröd som jag inte kan äta. En sådan liten detalj betyder oerhört mycket och SOMM var exemplariska i detta. Jag ser fram emot nästa besök och rekommenderar alltid denna till bekanta. Läs mer
  • Are M
    Charlotte A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket god mat. Väldigt trevlig service! Läs mer
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var på Somm en tisdag kväll i december för att fira en födelsedag med en god middag och vi blev inte besvikna! Mycket bra menyer, mysig lokal, trevlig och kunnig personal. Det var inte första gången vi var där och vi återkommer gärna. Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mycket trevlig restaurang med fantastiskt god mat. Bemötande personal somgav oss det lilla extra. Läs mer
  • Josefin O
    Josefin O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Det var trevligt och god mat. Vi blev väl bemötta av personalen. Läs mer
  • Ruben L
    Ruben L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar