Somm Restaurant & Wine Bar

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg — Visa karta

Här hos Somm är mat och vin är något som ligger nära våra hjärtan. Denna känsla vill vi mer än gärna förmedla till våra gäster vid en middag eller ett besök i vinbaren. På Somm kan du välja från á la carte alternativt trerätters-, femrätters eller sjurättersmenyer. Självklart med välkomponerade vinmenyer till. I vår vinbar finns ett trettiotal olika viner på glas och vi har cirka 500 sorters vin på flaska. Vi testar regelbundet nya vinleverantörer och smaker för att kunna leverera det bästa.

Behöver du catering? Vi hjälper till med event som födelsedagar, studentfester, bröllop eller företagsmiddagar. Dessutom erbjuder vi aktiviteter som matlagningskurser och vinprovningar. Kontakta oss för att veta mer, vi skräddarsyr gärna en lösning!
Mån-Tor: 18:00-02:00
Fre-Lör: 17:00-02:00
Sön: Stängt

Läs vad 489 kunder tycker om Somm Restaurant & Wine Bar

• 2019-08-20

NINVA S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi blev riktigt missnöjda med besöket. Vid min bokning informerade jag att jag är gravid och att vi tänkte äta en 5-rätters, jag fick som rätt nr 4 en dessert liknande rätt nr 5 som också var en dessert.
    Min sambo fick en ost som rätt nr 4, jag kan tycka att de kunde servera mig en hårdost som en gravid kan äta och inte 2 stycken liknande desserter efter varandra. Det fanns lite andra saker att anmärka på men jag låter det bli osagt. Läs mer
    2019-08-20 Daniel G svarar NINVA S
    Hej Ninva,
    Tack för din feedback. Vi har internt diskuterat upplägget för anpassning för gravida, just Almenäs Tegel är en opastöriserad ost om än lagrad, vilket gör att vi ersätter den rätten helt med en annan. Vår utmaning ligger i att erbjuda en genomarbetad rätt utan att det uppstår svinn för att rätten serveras i ringa omfattning.
    Du är välkommen att kontakta oss per mail (restaurangchef@somm.se) med de andra anmärkningarna då det ligger i vårt intresse att ständigt kvalitetssäkra och förbättra Er upplevelse på Somm.
    Vi önskar dig all lycka till med Er graviditet och hoppas att Vi får chansen till ett återbesök, så Ni får den fantastiska upplevelse som vi normalt levererar.
  • 2019-06-09

Marek Z skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en sjurätters middag. Väl komponerat och trevlig service. En bra och lyckad kväll. Inga egentliga förväntningar eftersom det var första besöket men allt föll väldigt väl ut. Läs mer
  • 2019-06-05

Gunilla B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    En trevlig men något tidsbegränsad middag som personalen gjorde sitt yttersta för att säkra vår upplevelse under. Trevligt, gott, intressant och kunnigt bemötande! Vi ser framemot vinprovningar mm framöver. Läs mer
  • 2019-06-05

Mattias E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Väldigt bra mat och ypperlig service. Läs mer

Josefina K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag bokade Somm Restaurant & Wine bar genom en Smartbox romantisk middag för två. Det var enkelt att boka och servicen var väldigt bra hela kvällen. Maten var fantastiskt god och vällagad och levde med råge upp till förväntningarna. Väl värt ett besök! Läs mer

Linda K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Mkt god mat o dryck. Bra service 😀 Läs mer

Frida E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt middag, och var mycket nöjda med både mat och service. Lite hög musik, tyckte flera i sällskapet. Vi hade hellre sett någon dämpad pianomusik, hellre än den beachbar-musik som spelades denna kväll. men det var i sammanhanget en petitess. Läs mer

Claes O skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jättebra mat. Trevligt ställe.
    Bemötandet var trevligt och bra Läs mer

Karin W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastiskt god mat och service! Läs mer
  • 2019-05-13

Cecilia G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trerättersmenyn med vinpaket var alldeles utmärkt!
    Spännande smakkombinationer och varierade viner, mycket gott! Läs mer
  • 2019-05-11

Cornelius K. R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God service, spennende mat. Vel verdt et besøk. Läs mer

Olof E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fulländad teknik, men udda smaker och råvaror som jag personligen inte fann särskilt smakfulla. Hjorttartar var tex inte alls i min smak. Griskind och torsken var förhållandevis smaklösa. Jag är övertygad om att menyn var problemet eftersom jag varit imponerad förut. Servicen var alldeles för tveksam och loj. Inga direkta rekommendationer eller känsla av att personalen brinner för maten. Jag blev tyvärr väldigt besviken eftersom tekniken/matlagningen håller så hög nivå. Läs mer

Therese D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Gedigen trevlig miljö. Fantastisk mat i kombination till väl valda viner. Läs mer

Jonathan A skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra upplevelse. Michelin kvalite Läs mer

Irene B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi tog stora menyn med vinpaket till.
    Fantastiska smaker i både mat och vin, en riktig upplevelse!
    Servisen var topp!! Vi kände oss ”hemma” och blev mer än väl omhändertagna!
    Vi längtar tillbaka! Läs mer
  • 2019-05-06

Johan R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Helt ok mat. Mindre bra viner. Tråkig stel miljö, helt tyst - ingen musik. Dålig service, stelt och "inövat". Berättade t ex namnet på vinet och ursprung, inget mer än detta. Dåligt då man utmärker sig för att vara kunniga på vin.

Droppen var dock då en i sällskapet önskade byta ut en rätt i smakmenyn, detta verkade extremt "jobbigt" och vi krävdes en avgift på 50:- för detta trots att den andra rätten var billigare. Väldigt märkligt och småaktigt då besöket totalt låg på ca 1500:-/person.

Ovanstående drog tyvärr ner besökets upplevelse väldigt mycket och det slutade med att vi inte gav någon dricks alls. Kan tyvärr inte rekommendera Somm på grund av detta. Läs mer
  • Tomas N

2019-05-04

Tomas N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utsökt mat i en trevlig miljö. Förekommande och tillmötesgående service. Kan varmt rekommenderas. Läs mer

Magnus W skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Byggställningarna på utsidan var fula men jag förstår.
    Service toppen
    Mat nyskapande och mkt gott. Kanske kunde vara lite mer sött-surt-salt tänk men det kanske var tanken att gå mer i pastell. Läs mer

Per S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi spiste middag (dagens tre-retter)
    Vennlig service. Vi bestilte fire glass vin til maten, men ble ikke fortalt prisen på disse. Vinen var vel kostbar.
    Vi hadde store forventninger og disse ble stort sett innfridd. Spennende mat!

Et sted vi kan anbefale andre Läs mer

Christer S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt en femrätters avsmakningsmeny men tillhörande vinpaket. Mycket bra. För att vara en restaurang är dom definitivt inte rädda för salt, vilket är i min smak.

Bra och trevligt bemötande.

Rekomenderas. Läs mer
  • Maja B

2019-05-02

Maja B skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag och min sambo åt en tre rätters middag - som var helt magisk! Alla smakerna komponerades så väl och det var så otroligt gott! Hela upplevelsen var fantastiskt! Bemötande var toppen! Liks så servicen - servitrisen var så trevlig och kunde presentera och berätta om maten och dryck som vi valde till, som ett åker! Vi kommer definitivt att återkomma! Läs mer

Vincent C skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Jag valde en upplevelse meny och ångrar ingenting.
    Mycket trevlig och professionellpersonal, Läs mer

Ramis Z skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Dålig luft inne, luktade avlopp.
    Var inte nöjd med alla rätter. Läs mer

Simon P skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Supermat, dock satt vi trångt med lite högljudda gäster brevid Läs mer

Ulrica N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt en 5-rätters meny med vinpaket, jättegott och trevligt bemötande! Mysigt ställe och kan varmt rekommenderas. Läs mer

Linda K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Spännande mat och fin service! Läs mer

Lena D skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fantastisk mat, bra service och bra viner som kompletterade maten på ett perfekt sätt. Läs mer
  • 2019-03-20

Gunilla F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Åt middag med familjen för att fira sonens 25 årsdag. Vi tog alla meny och vi är nöjda med både bemötande och mat. Betyget sänks pga lite tråkig lokal enligt mig medan de andra tyckte det var mysigt ! Läs mer
  • 2019-03-19

Henrik L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig personal som vill att gästen ska trivas.
    Fantastisk 5 rätters meny.
    Vinpaket som lyfter helheten till en upplevelse! Läs mer
  • 2019-03-18

Robert R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God mat och goda viner. Litet och mysigt. Läs mer
  • 2019-03-18

Einar S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    God stemning, deilig mat og vin, og dyktig servitør. Läs mer
  • 2019-03-16

Annika F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Fick en fyrarätters meny i julklapp av våra söner. Smidigt att boka. Köpte till vinpaket. Jättegott! Precis lagom tempo i serveringen och kunnig info om de olika rätterna/vinerna. Läs mer
  • Sara S

2019-03-16

Sara S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevlig miljö och bra service. Klassiska nordiska smaker på maten som presenterades på ett trevligt sätt, utmärkta viner som passade perfekt till maten. Desserten var absolut bäst. Läs mer
  • 2019-03-16

J O Rune H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utsökt Skrei perfekt vinförslag och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-03-15

Petra S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Kvällen på Somm uppfyllde inte förväntningarna. Läs mer
  • 2019-03-15

Birgitta S skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Allt jättebra, fin service och god mat. Gjorde likadant till gäster vi hade, och de var förtjusta. Hade i lite mer salt som franhävde smakerna bättre. Läs mer

Caroline E skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en avsmakningsmeny och blev bra bemötta och omhändertagna. Maten var bra, jag hade önskat lite mysigare inredning Läs mer

Siv G skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt en mycket god skrei med fantastiska smaker och gott vin till. Blev väldigt bra bemötta.
    Kan verkligen rekommendera resturangen. Läs mer
  • Robert K

2019-03-14

Robert K skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi åt 5-rätters med vinpaket (3 glas)

Vi blev väl bemötta och de anpassade vinpaketet efter vad vi ville ha. Vi tog bort dessertvinen och fick istället ett extra glas för varmrätten.

Maten var jättegod och väl komponerad på tallriken. Portiorena var lagom för att orka hela menyn.

Vi kommer att åtvända vid nästa menybyte. Läs mer

Jan-peter R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Vi var 9 personer som åt 5-rätters meny inkl. vinpaket. Detta var en totalupplevelse för oss och allt var väldigt vällagat och gott. Mina gäster var väldigt nöjda och kvällen blev som vi hoppats.
    Fördelar var att personalen hjälpte till med allt från ankomst (kapprum) till förklaring av viner. Vinkunskapen var hög och kombination mat och vin passade jättebra
    Toppenupplevelse, kan rekommenderas Läs mer
  • 2019-03-06

Kjersti J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Veldig hyggelig restaurant og god mat! Läs mer

Pia R skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Bra mat men bullrigt i lokalen pga dålig akustik. Gick inte att prata i normal samtalston. Läs mer

Mia L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trerätters med vinpaket i en utsökt kombination och fin service till det Läs mer

P-a F skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Det är kort sagt den bästa restaurangupplevelse jag haft i Göteborg och jag har ätit på alla som rankas högt både i press och av allmänheten. Läs mer

Daniel H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Utmärkt mat, vin och personal
    Inte billigt men ”värt”! Läs mer

Xiping H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Awesome food and really nice wine Läs mer

Reinhold J skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Trevligt bemötande och riktigt god mat i en något liten lokal. Läs mer
  • 2019-02-25

Kristoffer N skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten var bättre än betyget men det var en obehaglig doft i lokalen som enligt personal berodde på att det hade regnat mycket. Ingen kompensation erbjöds för detta vilket hade varit önskvärt. I övrigt trevlig betjäning. Goda viner i vinpaketet. Läs mer
  • 2019-02-25

Ann L skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Maten var magisk och intressant. Läs mer
  • 2019-02-24

Ove H skrev om Somm Restaurant & Wine Bar
    Godt fornøyd med fin 5 retters meny og god vin. Hyggelig lokale, bra, profesjonell betjening. Läs mer

Lorensbergsgatan 8, 411 36 Göteborg