Hallbus Vin

Hallbus Vin

Vi erbjuder vinupplevelser i form av vin-och matresor, vinkurser, vinprovningar, vintips med mera. Vår filosofi är att det finns få rätt och fel om vin och att vin bäst njuts i gott sällskap kombinerat med god mat och trevligt umgänge.

30 omdömen om Hallbus Vin

Helen L
Skrev om Hallbus Vin

Jag har deltagit på 2 vinprövar kurser. Tycker att nivån på kurserna passat mig mycket bra både vad gäller vinkunskap, provningstekning och själva provningen.

Stefan
Skrev om Hallbus Vin

Det som främst är grunden till betyget är att man presenterar oss med vinkunskaper på ett naturligt enkelt och lättillgängligt sätt. Speciellt kombinationerna med olika maträtter tilltalar.

Maja
Skrev om Hallbus Vin

Trevligt bemötande och bra arrangemang . Vi går gärna på fler vinprovningar och kan även tänka oss en vinresa.

Eva M
Skrev om Hallbus Vin

Hallbusvin är en givande bekantskap! Trevligt och framför allt ett mycket kunnigt bemötande vad gäller vinkunskap. Stora i det mindre formatet. Har deltagit i ett flertal vinkurser och varit väldigt nöjd med upplägget. Korta kurser med koncentrerat innehåll. Även deltagit i flera resor och speciellt resorna har gett mig stor behållning. Inte för stora grupper och ett väl genomarbetat innehåll vad gäller besök i olika vingårdar men också minnesväreda måltider. Mat och vin i skön förening! Möjligheten att köpa med sig...

Magnus R
Skrev om Hallbus Vin

Vi var ett sällskap på 13 personer som gjorde resan tillsammans men det var inte jag som bokade resan. Efter anmälan var det löpande bra information via mail. Resan var en fin upplevelse med lagom långa avstånd för bussresorna mellan vingårdarna. Henrik och Catarina guidade oss på ett mycket trevligt sätt. Då dom förberett mycket i förväg så hanterades hemtransport av vin på ett smidigt sätt om man så önskade. Vi fick prova mycket olika spännande viner och maträtter under resan. Är mycket nöjd och rekommenderar varmt Hallbus Vin.

Ewa
Skrev om Hallbus Vin

Mycket kunniga , trevliga, tillmötesgående och bra guider under min resa till Frankrike 2014.

Tomas
Skrev om Hallbus Vin

Hallbus Vin Henrik och Katarina är otroligt duktig och serviceinriktad. Vi följer med dem till Amerika när den resan går till hösten. Tomas & Katarina

Petra H
Skrev om Hallbus Vin

Toppenföretag! Hög service, hög kunskap kring mat och vin. Vin och matresorna är verkligen att rekomendera!

Beata F
Skrev om Hallbus Vin

Jag tycker det är ett mycket bra och interessant företag som rekommenderar gott vin i olika prisklasser samt oftast parar ihop vin med mat. Jag ofta köper vin som rekommenderas av förtaget och aldrig blivit besviken.

Stina
Skrev om Hallbus Vin

Bra rekommendationer på vin och alldeles lagom med text att läsa.

Ingrid L
Skrev om Hallbus Vin

Vi har varit med om en vinprovarkurs i Göteborg, men flyttade sedan till Hamburgsund. Den kursen var informativ och trevlig. Vi har fått månadsbrev sedan dess, vilket vi har uppskattat mycket. Erbjudande om resor har vi inte nappat på ännu.

Stig C

val av vin xxxxxxxxxxxxxxxcxxxxxxxxxxxxxxxxx

Johanna H
Skrev om Hallbus Vin

Var på en fantastiskt trevlig och rolig Champagneprovning med Hallbus vin för ett tag sedan. Lärorikt och roligt! Rekommenderas!

Hans A
Skrev om Hallbus Vin

Engagerade ägare, intressant utbud av vin- o reseerbjudande, frekventa o selektiva e-mail samt deltagande i trevlig o givande vinresa

Joachim M
Skrev om Hallbus Vin

Intressant vinkurs med en trevlig mig av mat och vin.

Bjarne K
Skrev om Hallbus Vin

Köp av Champagne. Mycket bra bemötande, snabb leverans. Kundorienterat företag. Kunnig personal

Gunnar D
Skrev om Hallbus Vin

Mycket trevliga vinprovningar och väl valda viner

Thomas G
Skrev om Hallbus Vin

Det gick väldigt smidigt att få hem leverans (personligen till dörren) och det beställda vinet smakade fantasiskt. Mycket nöjd!

Richard L
Skrev om Hallbus Vin

Hallbus vin ordnade en vinresa till Frankrike för vårt sällskap på 13 personer. De stod för ett bra arrangemang och blandade kvalitativa vingårdsbesök med fantastiska restauranger, till ett mycket prisvärt paket. Rekommenderas starkt!

Anders
Skrev om Hallbus Vin

Bemötandet har alltid varit korrekt,positivt och glädjande. Har varit med på vinprovning, som varit innehållsrik och intressant . Samt köpt både vitt och rött vin som har importerats och levererats hem till mig. Skulle gärna se att företaget fortsatte att ge erbjudandevoch service till mig som kund. Ser med glädje fram emot nya erbjudande.

Karin O
Skrev om Hallbus Vin

Bra vintips via mail. Trevlig vinprovning på Sweahof om än något bullrig lokal.

Cecilia F
Skrev om Hallbus Vin

Prenumeration av nyhetsbrev Älskar att läsa nyhetsbreven när de kommer. Samt "vara med" på resorna ni gör. Känns nästan som om man är med på resan...

Fredrik
Skrev om Hallbus Vin

Hallbus vin är väldigt kunniga och professionella. På ett underhållande sätt förmedlar de kunskapen vidare på sina provningar, varav jag varit på ett flertal.

Lars B
Skrev om Hallbus Vin

Jag fick ett mycket bra bemötande angående en vinresa som dom skulle arrangera. Dom var mycket tillmötesgående för att uppfylla våra önskemål. Arrangemanget sköttes sedan mycket bra under hela resan.

Charlotte K
Skrev om Hallbus Vin

Gått kurs och köpt vin/champagne. Kursen bra, rolig och kanon ledare. Dryckerna var superba!

Margaretha B
Skrev om Hallbus Vin

Mycket bra och trevliga tips på viner , olika prisklasser och sorter och till olika matträtter. Har ofta använt mig av dem då jag handlar på Systembolaget.

Eva B
Skrev om Hallbus Vin

Hallbus vin har roiga provningar med bra kombinationer med mat. De hittar bra viner. De har roliga och informativa resor.

Camilla E
Skrev om Hallbus Vin

Jättetrevligt med ett par, Niklas och Katarina, som så engagerat delar med sig av sin passion för vin. De gör ett jättebra research-jobb och erbjuder sedan deras erfarenheter för oss lekmän. Det känns som bra valuta för pengarna att få hjälp att plocka russinen ur kakan både vad gäller valet av viner och valet av resmål, vingårdar, restauranger.

Michael E
Skrev om Hallbus Vin

Jag har säkert 5-6 ggr under 2014 köpt viner som Hallbus Vin har rekommenderat. Och då har jag beställt vinerna via Hallbus Vins hemmasida som sedan går vidare till en beställning på Systembolaget. Fungerar extremt bra och tipsen har varit värda mer än 150% !!!

Magnus
Skrev om Hallbus Vin

Gick deras kurs "upptäck vinprovning" och är väldigt nöjd. Kunniga, engagerade och trevliga. Rekommenderas varmt. Magnus