Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Casablanca Video

Casablanca Video

Sveavägen 88, 113 59 Stockholm — Visa karta

Läs vad 12 kunder tycker om Casablanca Video

• Monimon
    Monimon skrev om Casablanca Video
    Fick krav-sms från Casablanca där de påstår att jag lämnat in 2 filmer 1 timme försent. Denna försening påstods ha inträffat för 2 1/2 år sedan! Verkar vara ett riktigt skumt företag. Varning!
  • Ebba L
    Ebba L skrev om Casablanca Video
    Ta kvitto när du lämnar tillbaka filmen!
    Lämna inte i inkastet.
  • Perrine V
    Perrine V skrev om Casablanca Video
    För ett tag sedan var Casablanca ett fint ställe. Nu efter en läng renoveringsperiod har det blivit en mainstream, charmlös butik som luktar popcorn med äckliga toppings, och har det mest otrevliga butikpersonalen jag har träffat.

Ingen hej, hej då, eller tack självklart. Inget hjälp, tips eller leende heller. De är oproffsigt, med låg motivation och ingen lust att bemöta kunderna alls. Det vore säkert lika bra med roboter - åtminstone kan man programera dem med lite artighet.

Enda anledningen till att jag fortfarande hyr filmer där är att det finns flera filmer än på andra videoklubber i Stockholm. Men jag skulle hellre hyra dem av en automat än av den där otrevliga personalen. Shame on you Casablanca !
  • Sara P
    Sara P skrev om Casablanca Video
    Fått en påminnelsefaktura för en enligt dem försent tillbakalämnad film (två dagar försent). Detta skulle ha skett för två år sedan!! Jag har ingen koll på om jag lämnade tillbaka en film försent för två år sedan eller om jag ens har hyrt den...
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Casablanca Video
    Jag har också fått en indrivningsfaktura från seger inkasso häromdagen. De ska driva in 1800. Casablanca video hävdar att jag inte återlämnat två barnfilmer. Filmerna hyrdes för två år sedan och har återlämnats. Jag har inte heller spart något inlämningskvitto. Det är helt galet att man får göra så här! Vad gör man?
  • f
    f skrev om Casablanca Video
    Ja jag har fick häromdan en faktura på två filmer som jag returnerat för 2 år sen. totalt 1600 kr vill Casablanca att jag ska betala för att dom inte registrerat mina två returer 2009 (hyrdes och returnerades samtidigt). Jag har inget kvitto på returen, vem har dt två år senare... Det är väl därför dom väntar i 2 år på att säga till mig att dom tror att jag har två filmer hemma, inte ett pip eller påminnelse innan det. Fult gjort. Nu har jag 14 dagar på mig att betala. Minsta lagliga fakturatid såklart. Efter renoveringen i somras (2011) har dom tydligen kommit på att det fattas filmer. Jag ringde och skällde och då sa killen att man fakturerat för totalt 800 000 kr (!) nyligen för filmer som är ute och "skvalpar", som han sa. Måste ju vara nåt fel i systemet nånstans enligt min mening. Det ligger en hund begraven det kan jag garantera och den kommer att komma fram. Jag kan också garantera att jag inte är kund längre där. Alldeles för riskabelt om man ska bli fakturerad på måfå. Ett stort varningstecken för denna desperata videobutik. Casablanca, Sveavägen 88, Stockholm.
  • E
    E skrev om Casablanca Video
    Oseriöst företag som skickar inkassokrav om du, enligt dom, lämnar tillbaka en film försent. Även om händelsen skedde för flera år sedan. Om du hyr här - spara alla återlämningskvitton för att kunna visa att du lämnat tillbaka filmen i tid.
  • Hans H
    Hans H skrev om Casablanca Video
    De hävdar att man har lämnat sent om man inte har kvitto på återlämnandet. De pratar inte, utan söker upp dig via INKASSO. ETT år efter att du har lämnat tillbaka din film i godan ro. Otrevligt! Sniket! Oärligt. Begär fullständig dokumentation på ALLTING om du överhuvudtaget vill ha med dessa nassar att göra ... :(

OÄRLIGA.
  • Lisa
    Lisa skrev om Casablanca Video
    För över ett år sedan hyrde jag en film, som jag lämnade i brevinkastet efter stängning. Den var inte sen. Men nästa gång jag kom dit påstår de att den var 1 dag sen, summan handlade om 20 Kr och jag talade med personalen om att så inte var fallet. Kvinnan i kassan säger till mig och min pojkvän om att avgiften ska tas bort, det är inga problem. Nu över ett år senare har jag fått en faktura på denna film, på totalt 88 Kr från Seger Inkasso AB. Jag ringde butiken men blev oerhört dåligt bemött av personalen i kassan som bara hänvisar till att "jag jobbade inte då" och "vad hette kvinnan?". Jag har anmält ärendet till ARN. Företaget är oseriöst och man blir dåligt behandlad när man ringer för att tala med personalen i ärendet.
  • Lina G
    Lina G skrev om Casablanca Video
    Hur bra videobutik som helst! Mycket filmer, välsorterat, och BILLIGT (typ alla äldre filmer 19 kr/vecka)! Trevlig hjälpsam personal med bra musiksmak (Kings of Convenience). Inget dyrt medlemskap krävs heller. Rekommenderas verkligen!
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Casablanca Video
    Försökte hyra en DVD på Casablanca men personalen var handfallen och ohjälpsam. De hade stoppat fel film i fodralet, upptäckte som tur var detta men bad mig springa och byta till en annan i stället för att gå själv. Trots att jag var snabb tog hon en annan kund emellan. (en kollega till henne stod bredvid och pysslade)
    Vi väntade ytterligare en stund men sedan var jag tvungen att springa tillbaka till kontoret. Bad min kompis vänta och betala men när det blev hennes tur (igen) hade min leg registrering fallit bort då kassörskan tagit annan kund. Min kompis hade ingen leg och jag var vid det laget redan tillbaka på kontoret så det blev ingen film alls. Jag tror det kommer dröja ganska länge innan jag försöker hyra film på Casablanca igen, detta trots att butiken verkligen blivit superfräsch!/Åsa
  • natali s
    natali s skrev om Casablanca Video
    Betyg på kundmottagning och dvd-skivans kvalitet

Vi hyrde två dvd-filmer hos Casablanca som vi skulle titta på med vår nya sony blue-rayspelare. Den ena filmen gick inte att se-inte heller med vår "gamla" icke-bluerayspelare-, varför vi gick till butiken för att byta ut den. Det fick vi inte, eftersom hyrtiden hade gått ut. Då bad vi om att han skulle själv kolla att det var fel med skivan, men det sa han att han inte hade tid med. Jaha, men då antog vi att han trodde på oss och att vi inte behövde betala för hyran. Nä, vi måste betala, han hade minnsann jobbat i branchen i tjugo år och visste därmed att det inte kunde vara fel på skivan! (obs! dvd-skivor fanns inte ens för tio år sedan) Och det sa han på ett mindre trevligt sätt. Jag har nog aldrig i mitt vuxna liv känt mig så arg av en sådan småsak!

Det handlar ju om en fjuttig summa för oss, men när jag tänker på studenter eller låginkomsttagare - han är förmodligen likadan mot alla, blir jag så förbannad på den där gubbj:eln! Personalgubben med hund - jag tänker aldrig mer sätta min fot där, om jag inte får reda på någon gång att ägaren är en annan och att gubben med hunden fått sparken.

/Natali

Sveavägen 88, 113 59 Stockholm