Cheap Energy AB

Cheap Energy AB

www.cheapenergy.se
  • Badge2023
3.9

Välkommen till Cheap Energy AB! Vi sätter färg på ditt elavtal! Vi har några löften som du som kund hos oss får ta del av. Dessa är att du som aktiv kund alltid belönas med låga priser, vi ser alltid till att pressa elpriserna, du kan alltid välja 100% grön el. Vi tycker det ska vara roligt att välja elbolag och har funnits...

164 omdömen om Cheap Energy AB

Sedan starten hos Reco 2021

Per-Anders F
Skrev om Cheap Energy AB

Enkelt och okomplicerat. Inga särskilda bara att priset var lågt. Filosofisk fråga när det gäller köp av el, viktigt att priset var lågt.

Janthana S
Skrev om Cheap Energy AB

Om ni skriver ett mail till mig om att ni kommer skicka en faktura vart 3e månad till mig så förväntar jag mig i ye en faktura varje månad som gör att jag missade o betala en faktura som inte ännu skulle komma så nu sitter jag här o får betala nästan dubbelt så mycket för inkasso + avgifter. Tack riktigt nöjd

Jenny D
Skrev om Cheap Energy AB

Enkelt komma i kontakt med kundservice vid tecknande av elavtal men även vid andra frågor. Trevligt bemötande, snabba svar. Rekommenderas.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Jenny. Vi tackar ödmjukast för att du skrev en kommentar om er upplevelse samt väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Vi ser fram emot fler år med dig som kund. Ha en fin dag. Emelie

Bo H
Skrev om Cheap Energy AB

Bra kontakt vid nytecknande av abonnemang, snabba svar när man undrar något och sist men inte minst, väldigt prisvärd el.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Bo. Tusen tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du är så nöjd med leveransen av el till din anläggning, samt att du är nöjd med appen och vår service som vi erbjuder. Tveka inte på att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin tisdag. Emelie

Najmul H
Skrev om Cheap Energy AB

Inte hjälpsam glömde betala faktura har betalt 7 dag after jag ber och usrakt och sa tabot påminelse avgift bara 60kr fick inte hjälp , bätta flytta har till vattenfal de ska slicka a gift med sama fakturan vilken fantastic service cheap energy har hehehe för 60kr lurat en kund !!!

Svar från Cheap Energy AB

Hej Najmul. Vad vi kan se så har ni missat förfallodatumet vilket tyvärr resulterar i påminnelseavgift vilket är något som även framkommer i avtalsvillkoren som du har godkänt när du tecknade avtalet hos oss. Tveka inte på att höra av dig om du skulle ha några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie

Florian S
Skrev om Cheap Energy AB

Everything is OK. I pay for what I use, nothing extra.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Florian. Tack för ditt fina omdöme och feedback, så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och även att du är nöjd med vår kundservice. Tveka inte på att höra av dig om du skulle ha några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie

Gordana B
Skrev om Cheap Energy AB

Smidigt och okej pris önskar att deras hemsidan var bättre på hantera

Svar från Cheap Energy AB

Hej Gordona. Tack för ditt fina omdöme och vi kommer givetvis ta vidare din feedback gällande hemsidan, vi håller på att uppdatera denna för att kunderna skall få bättre upplevelse. Tveka inte på att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se om du skulle få några frågor. Ha en fin dag. Emelie

Sven-Olof J
Skrev om Cheap Energy AB

Mycket trevligt bemötande av kundtjänst. Fick bra svar på mina frågor som ny kund och fick utan problem göra en liten ändring av mitt elavtal.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Sven-Olof. Tack för ditt omdöme och din feedback, vad bra att du känner att du fått rätt hjälp från vår kundservice när du behövde göra ändringar av ditt elavtal. Önskar dig en fin dag. Emelie

Tommy N
Skrev om Cheap Energy AB

Helt OK men med en dålig hemsida.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Tommy. Tack för ditt tydliga omdöme och feedback! Vi håller på att jobba på hemsidan för att den skall bli bättre och utförlig. Vi tipsar gärna om vår app som du kan ladda ned och ta del av. Ha en fin dag. Emelie

Anna J
Skrev om Cheap Energy AB

Över förväntan! Bra app, billig el och bra kundservice!

Svar från Cheap Energy AB

Hej Anna. Tusen tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du är så nöjd med leveransen av el till din anläggning, samt att du är nöjd med appen och vår service som vi erbjuder. Tveka inte på att kontakta oss om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin tisdag. Emelie

Mira K
Skrev om Cheap Energy AB

fungerar bra, enkelt å få tag på hjälp vid behov.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Mira. Tack för ditt fina omdöme och feedback, så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och även att du är nöjd med vår kundservice. Tveka inte på att höra av dig om du skulle ha några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie

Carl Henrik N
Skrev om Cheap Energy AB

Okomplicerat billig el! Rekomemaderas. Snabb igångsättning när vi valde dem.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Carl. Tusen tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme gällande din upplevelse som kund hos oss, mycket roligt att du är nöjd med priset samt servicen från vår kundservice. Vi hoppas givetvis på flera år med er som kund. Ha en fin dag. Emelie

Charlie H
Skrev om Cheap Energy AB

otrevlig kundtjänst, inte villig att hjälpa mig

Svar från Cheap Energy AB

Hej Charlie. Tack för din feedback, vi tar vidare denna då man absolut inte ska ha den upplevelsen som du upplevt. Vi ber om ursäkt för detta. Ha en fin dag. Emelie

Olli H
Skrev om Cheap Energy AB

Jag har köpt ett elabonnemang som varat i någon månad. Har inte haft vidare kontakt med bolaget efter det kan därför inte säga något om fem.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Olli. Vi tackar ödmjukast för att du skrev en kommentar om er upplevelse samt väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Vi ser fram emot fler år med dig som kund. Ha en fin dag. Emelie

Desirée Ö
Skrev om Cheap Energy AB

Skickar uppmanande av missad el till kommunen för privatperson

Svar från Cheap Energy AB

Hej Desiree. Tack för ditt omdöme, vi tar vidare din feedback. Tveka inte på att höra av dig via vår kundservice om du skulle få några frågor. Ha en fin dag. Emelie

Mikael I
Skrev om Cheap Energy AB

En mycket överskådlig app med all information som man som elägare har stor nytta av. Mycket konkurrenskraftigt pris på el på köpet!

Svar från Cheap Energy AB

Hej Mikael. Tusen tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme gällande din upplevelse som kund hos oss, mycket roligt att du är nöjd med priset samt servicen från vår kundservice. Vi hoppas givetvis på flera år med er som kund. Ha en fin dag. Emelie

Johannes I
Skrev om Cheap Energy AB

Inget krångel och billigt, trivs med dom också om man har några frågor så finns de tillgängliga

Svar från Cheap Energy AB

Hej Johannes. Tack för ditt fina omdöme och feedback, så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och även att du är nöjd med vår kundservice. Tveka inte på att höra av dig om du skulle ha några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie

Jeanette G
Skrev om Cheap Energy AB

Mycket bra hittills. Bra bemötande o pris.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Jeanette. Tusen tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme gällande din upplevelse som kund hos oss, mycket roligt att du är nöjd med priset samt servicen från vår kundservice. Vi hoppas givetvis på flera år med er som kund. Ha en fin dag. Emelie

Bergman H
Skrev om Cheap Energy AB

har funkat bra och var en trevlig tjej som ringde från er kundtjänst så hur bra som helst

Svar från Cheap Energy AB

Hej Bergman. Tack för ditt fina omdöme och feedback, så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och även att du är nöjd med vår kundservice. Tveka inte på att höra av dig om du skulle ha några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie

Lisbeth L
Skrev om Cheap Energy AB

Köpte el. Allt fungerade bra, vänligt bemötande och snabba svar!

Svar från Cheap Energy AB

Hej Lisbeth. Tack för att du tog dig tiden att skriva om din upplevelse som kund hos oss, härligt också att du är nöjd med avtalet samt servicen som vår kundservice givit till dig. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta oss via vår kundservice på 010 – 405 41 80. Ha en fin dag. Emelie

Joseph S
Skrev om Cheap Energy AB

Jag har tecknat avtal med cheap energy för min elhandel och är väldigt nöjd med allt

Svar från Cheap Energy AB

Hej Joseph. Vi tackar ödmjukast för att du skrev en kommentar om er upplevelse samt väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Vi ser fram emot fler år med dig som kund. Ha en fin dag. Emelie

Joanna W
Skrev om Cheap Energy AB

Jag är mcket nöjd med Cheap Energy AB. Det gick smidigt till att byta från min tidigare elleverantör till Cheap Energy, jag hade bra kontakt med deras kundservice. Dessutom är jag mycket nöjd med resultatet av byte -nu jag betalar mycket lite för hushållsel.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Joanna. Tusen tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme gällande din upplevelse som kund hos oss, mycket roligt att du är nöjd med priset samt servicen från vår kundservice. Vi hoppas givetvis på flera år med er som kund. Ha en fin dag. Emelie

Kelly J
Skrev om Cheap Energy AB

Det här företaget är den största scammen i svensk historia. De erbjuder ett billigt rörligt pris till en början och marknadsför sig helt olagligt och felaktigt att de är billigast och pressar priserna, för att sedan låta avtalet övergå till helt sjuka priser utan att skicka någon information eller mail om den sinnessjuka höjningen eller ett nytt avtal. När jag ifrågasatt det här på telefon har de skyllt på ”elkrisen” vilket jag dumt nog valde att tro på. Jag har betalat 300-390 öre i två år för min lilla etta när marknadspris...

Svar från Cheap Energy AB

Hej Kelly. Det stämmer dessvärre inte att en hel koncern är svartlistad! Men väldigt tråkigt att du är missnöjd. Vi tar vidare din feedback. Ha en fin dag. Emelie

Jalisha K
Skrev om Cheap Energy AB

They say it is cheap. But they cheat and when you ask them about it they are irresponsible with customer care.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Jalisha. Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme, vi tar vidare din feedback för att ständigt utvecklas med kundnöjdhet. Ha en fin dag. Emelie

Christina B
Skrev om Cheap Energy AB

Jag förväntade mig att de skulle leverera el till min lägenhet och det har de gjort. Vad mer kan man förvänta sig.. Allt fungerar fint och jag betalar.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Christina. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Larsson S
Skrev om Cheap Energy AB

Smidigt och bra pris..Smidigt att ha kontakt med.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Larsson. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Kent S
Skrev om Cheap Energy AB

Bra pris på elen men appen har förbättringspotential.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Kent. Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Så roligt att du är mycket nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Erik F
Skrev om Cheap Energy AB

Bra abonnemang för låg förbrukning, ingen fast avgift, men självklart lite högre pris på elen

Svar från Cheap Energy AB

Hej Erik. Tack för ditt fantastiska omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har med oss samt energifakturan som samlar allt på samma faktura. Tveka inte på att höra av dig om du skulle få några frågor eller funderingar, detta gör du enklast på 010 – 405 41 80. Ha en fin dag. Emelie

Marius W
Skrev om Cheap Energy AB

Takket ikke ja til å bli kunde, fikk inkasso med en gang

Svar från Cheap Energy AB

Hej Marius. Väldigt tråkigt att detta är din upplevelse, man får inte inkasso direkt utan man mottager original först och sedan en påminnelse faktura och sedan mottager man inkasso om fakturan inte bli betald. Ha en fin dag. Emelie

Roger S
Skrev om Cheap Energy AB

Enkelt och överskådligt med. Nätavgift och energi på samma ställe. Allt ok i övrigt också

Svar från Cheap Energy AB

Hej Roger. Tack för ditt fantastiska omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har med oss samt energifakturan som samlar allt på samma faktura. Tveka inte på att höra av dig om du skulle få några frågor eller funderingar, detta gör du enklast på 010 – 405 41 80. Ha en fin dag. Emelie

Marcus A
Skrev om Cheap Energy AB

Underbart med billigare energi.. jag älskar det

Svar från Cheap Energy AB

Hej Marcus. Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Så roligt att du är mycket nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Axel L
Skrev om Cheap Energy AB

Lätt och bra kommunikation. Allt var perfekt som förväntat

Svar från Cheap Energy AB

Hej Axel. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Shirin A
Skrev om Cheap Energy AB

Billigast på marknaden, alltid bra service

Svar från Cheap Energy AB

Hej Shirin. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Wolf P
Skrev om Cheap Energy AB

Allt som förväntat. Inga problem eller konstigheter när jag bytte till Cheap Energy AB

Svar från Cheap Energy AB

Hej Wolf. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Kivork K
Skrev om Cheap Energy AB

Det är ett bra företag och bra service

Svar från Cheap Energy AB

Hej Kivork. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Sören S
Skrev om Cheap Energy AB

Varning för detta elbolag! När avtalet löpt ut rullar det vidare med svinhögt elpris som inte går att stoppa. De påstår att de kontaktar kunden ett par gånger innan avtalet löper ut men har man ingen möjlighet att svara skiter dem i det. Har aldrig upplevt något liknande från andra elbolag.

Kelly J gillar detta
Svar från Cheap Energy AB

Hej Sören. Det låter som ditt avtal har löpt ut och sedan löpt över enligt villkoren till ett tillsvidare avtal. Vi skickar enligt lag ut information om att avtalet löper ut samt så försöker vi ringa och maila kunderna manuellt för att ge extra påminnelser. Önskar dig en fin dag. Emelie

Victor F
Skrev om Cheap Energy AB

Det funkar bra, men jag hade velat ha en app för att se förbrukning

Svar från Cheap Energy AB

Hej Victor. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Vi har en app som man kan ladda ned där appar finns, den heter Cheap Energy - billig el. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Claudia-sara M
Skrev om Cheap Energy AB

Bra bris på fakturan, bra förhållningssätt, bra servicen.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Claudia. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Nilzén G
Skrev om Cheap Energy AB

Jag har varit kund hos CHEAP Energi i tidigare och jag har alltid haft lätt att få kontakt Till i år har jag fått ett nytt avtal som jag hoppas att jag blir nöjd med

Svar från Cheap Energy AB

Hej Nilzen. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Mattias G
Skrev om Cheap Energy AB

Information på webbsidan, vid beställning av abonnemang, är svårbegriplig. Appen kan bli bättre. Jag vill se i grafen vad elpriset är just nu.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Mattias. Tack för ditt omdöme och din feedback, Vi tar vidare din feedback. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Gudrun B
Skrev om Cheap Energy AB

Saknar dock att fakturorna från er kommer så sent.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Gudrun. Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Vi tar vidare din feedback. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Gustaf N
Skrev om Cheap Energy AB

Chockhöjer priser från 300kr/månaden - 2500kr/månaden(använde ca 500kwh). Rekommenderas ej!

Svar från Cheap Energy AB

Hej Gustaf. Tack för att du tagit dig tiden att skriva en kommentar. Vi tar vidare din feedback för att bli bättre. Önskar dig en fin dag. Emelie

Rolf N
Skrev om Cheap Energy AB

Cheap Energy har väl motsvarat mina förväntningar på en seriös elleverantör. Inget krångel, lättförståeliga fakturor och konkurrenskraftiga prisnivåer på levererad el enligt rörligt månadspris. Har många års dålig erfarenhet av Telge Energi som toppades med deras oseriösa och i det närmaste kriminella tariff som de dessutom kallade ”Tryggt avtal” och sedan ändrade till ”Förvaltat elavtal”

Svar från Cheap Energy AB

Hej Rolf. Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Vi tar vidare din feedback. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Therese J
Skrev om Cheap Energy AB

Det var smidigt att teckna avtal hos Cheap Energy och de var billigast på marknaden när jag gjorde en jämförelse.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Therese. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Sarah J
Skrev om Cheap Energy AB

Bra och snabb kundservice. Enkelt att ändra avtal vid behov och hjälp att starta upp abonnemang vid flytt.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Sarah. Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Johansson S
Skrev om Cheap Energy AB

Aldrig haft problem med dem. Billiga, fungerar felfritt samt trevlig kundservice. Jättenöjd! Mvh Sofia Johansson

Svar från Cheap Energy AB

Hej Johansson. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie

Anna K
Skrev om Cheap Energy AB

Enkelt och prisvärt, alltid trevlig och kompetent kundservice.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Anna. Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Vi tar vidare din feedback. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Bostadsrättsföreningen E

Verkar billigt till en början, sen är uppsägningstiden helt orimlig.

Svar från Cheap Energy AB

Hej Bostadsrättsföreningen. Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar. Vi tar vidare din feedback däremot så framgår uppsägningen i varje avtal som man tecknar och det är viktigt att följa de avtalsvillkor som man godkänt. Önskar dig en fin dag. Emelie

ANNA N
Skrev om Cheap Energy AB

Hur kommer det sig att man får långt mer dyrare el, nästan 3 dubbelt? När jag läser recentioner ser jag att många andra har råkat ut för samma sak, plötsligt iom de bytt till Cheal energy så rusar deras elräkningar. Kontaktade dem för jag saknade räkning, ingen hjälp, de skickade till inkasso, jag betalade direkt, ärendet klart och inkasso hänvisar till Cheap energy. - För Cheap energy fortsätter driva ärendet med egna räkningar och lagt på en femhudring till. Man svarar inte på sakfrågan/sakproblemet gång på gång och ger...

Svar från Cheap Energy AB

Hej Anna. Vi tar vidare din feedback och hoppas på att ärendet har löst sig. Skulle du få några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 010 – 405 41 80 eller hej@cheapenergy.se så finns vi här för dig- Ha en fin dag. Emelie

Ann-Sofi G
Skrev om Cheap Energy AB

Helt ok bolag än så länge. Bra med notiser om priset och bra att man kan se förbrukning i appen

Svar från Cheap Energy AB

Hej Ann-Sofi. Vi tackar så mycket för ditt omdöme och för din feedback gällande appen samt våra notiser. Önskar dig en fin dag. Emelie