Alla kategorier Konditori Stockholms län Stockholm Södermalm Chic Konditori

Sankt Paulsgatan 31, 118 48 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Chic Konditori

• Valentina
    Valentina skrev om Chic Konditori
    Jag beställde en liten latte och reagerade på att den var så dyr, då såg jag att jag hade fått en stor latte. Han i kassan skyllde på att jag inte hade sagt till fast jag hade gjort det. Han envisades med att jag bara hade sagt en latte (som att det automatiskt betyder stor). Jag orkade inte bråka men när jag smakade på kaffet tyckte jag att det smakade bränt och ville lämna tillbaka det. Då fick jag höra att han hade gjort rent kaffemaskinen och det kunde inte vara bränt. Jag frågade varför han var så otrevlig. Då sa han att jag bråkade om småpengar, att jag var patetisk och skulle sticka till förorten och fika. Jag sa att jag var gravid och därför inte ville dricka mycket kaffe. Han fortsatte vara otrevlig och sa att jag aldrig mer behövde komma dit igen. Jag har aldrig blivit så dåligt bemött och förolämpad.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Chic Konditori
    Gick och köpte semlor. I mandelmassan på semlorna hade de blandat i hasselnötter (fick jag höra senare när jag ringde och frågade). Som nötallergiker vet man att det är ganska få bakverk på ett konditori som man kan äta, men traditionella semlor är något som jag alltid har kunnat äta utan problem. Chic konditori tyckte inte att de hade någon som helst skyldighet att upplysa om att deras mandelmassa innehåll hasselnötter.Det är allergikerns ansvar att ta reda på det. Fine.. det är det man brukar få höra som nötallergiker,och man ska väl inte förvänta sig att ett konditori/bageri ska vara intresserade av att visa omtanke heller antar jag.. även fast det skulle gynna dem som företag. Riktigt otrevliga var de i telefonen när jag berättade vad som hänt! Jag tycker att de hade kunnat beklaga sig på ett trevligt sätt även om de nu har det här ställningstagandet...
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Chic Konditori
    Grannskapets bästa för fikabröd! Lite "gammeldags sunkigt konditori" om man sitter där, men perfekt för att köpa med. Ganska dyrt, men det är ju hela prisläget i området.

Sankt Paulsgatan 31, 118 48 Stockholm