City Optik Stockholm

City Optik Stockholm

Mitt i Stockholms city ligger vår mycket vackra och unika butik. Flerfaldigt prisbelönt som Årets optikbutik och även vinnare av Svensk Handels stora pris Årets butik.

Här finns de bästa modellerna ur glasögonvärldens topp-kollektioner. Både de stora modehusen som Chanel och Celine finns representerade tillsammans med små unika independentmärken som japanska TVR och anrika Savile Row. Våra duktiga glasögonstylister guidar dig kunnigt och engagerat genom sortimentet. Eftersom vi har en egen verkstad kan dina nya glasögon i vissa fall vara klara inom en timme. Personalen som sköter inslipningen har arbetat med designbågar i 30 år och huvudleverantör av glasen är världsledande Essilor.
Varmt välkommen in till vår fantastiska butik för inspiration och en kopp kaffe från espressomaskinen.

Ps. Är du intresserad av det senaste inom optik? Vi är en av få butiker som kan erbjuda utprovning av världsledande Essilors allra senaste och mest avancerade progressivglas Varilux Xclusive.

Läs vad 1193 kunder tycker om City Optik Stockholm 2

2022-08-16 Spontant omdöme
    För den som inte orkar läsa en smärre uppsats: JAG ÄR SJUKT NÖJD!

Yrslig och illamåendes åkte jag buss och t-bana i en timme för att komma till City Optik, med förhoppningen att träffa någon av Sthlms bästa optiker. Jag fick träffa Kajsa, den mest noggranna optiker jag stött på (dessutom utbildad optometrist, exakt det jag hoppats på!).

Lyhört och grundligt undersökte hon min syn och fann både korrigeringsbehov och dolda skelningar.

Istället för att direkt sälja på mig ett par brillor så rådde hon mig att avvakta och se ifall min yrsel gav med sig, då jag nyligen haft kristallsjuka och rejäla spänningar i nacken, som i sin tur kan påverka synen.

Jag ska nu träffa en yrselspecialist, och sedan självfallet boka ny tid hos City Optik – en optiker som tar sig tid och bryr sig, inte bara screenar ögon och rullar igenom bokstäver på en tavla, för att sen sälja på en massa glasögon med alla möjliga försäkringar och abonnemang.
    2022-08-12 Verifierad kund
    Jag vet inte vad jag ska skriva. Hej. Jag tyckte ni var bra. Tack för er hjälp.
    2022-08-12 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt! Kunniga.
    2022-08-09 Verifierad kund
    Optikerundersökning. Mycket väl mottagen.
    Alltid vänliga och tillmötesgående och hjälpsamma i butijen.
  • Björn F
    skrev om City Optik Stockholm
    2022-08-06 Verifierad kund
    Bästa tjejerna. Kunniga proffsiga trevliga. Tar hand om kunderna på bästa sätt. Butiken ligger bra till i centrum. Nära t-banan.
    2022-08-03 Verifierad kund
    Fick hjälp direkt på drop-in. Trevligt bemötande.
    2022-08-01 Verifierad kund
    Optikern var väldigt kunnig och erfaren, bra på att förklara och jätte trevlig!
    Uppskattade även den nyttiga senaste tekniken som ingår i en standard kontroll och det väldigt trevliga bemötandet av alla i butiken. Jag ser fram emot att fortsätta besöka City Optik framöver.

Det är fantastiskt att ha hittat tillbaka till väldigt bra, erfarna och personliga optiker igen, efter några år på de röriga större optikerna utan erfaren personal, där man aldrig får samma optiker och där mycket tid slösas på att korrigera felaktigheter.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Gjorde en grundlig synundersökning och blev så väl omhändertagen! Proffsigt, sakligt och lugnt.
    Sedan gör det inget att butiken är snygg och trevlig att vänta i.
    Rekommenderas varmt!

Teresa Palla Ahlin
    2022-07-29 Verifierad kund
    Snabbt och informativt med bra service.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Bästa optikern i Stockholm, bästa servicen, kunnig personal, snyggaste bågarna i stan!
    2022-07-28 Verifierad kund
    Bästa service, bemötande och kunniga.
    2022-07-28 Verifierad kund
    Proffsigt. Jag är helnöjd med mina nya glasögon
    2022-07-27 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig personal. Vacker butik och snygga bågar. Mycket god service.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande med väl utvalda produkter. Kort och gott, en premiumbutik!
    2022-07-22 Verifierad kund
    Har köpt 2 par progressiva glasögon av bästa kvalitet. Väldigt kunnig personal. Trevlig service. Min familj har länge varit nöjda kunder hos City Optik.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Bästa optikerbutiken! Supertrevligt bemötande. Proffsiga och hjälpsamma. Jag använder i huvudsak linser. Men har varit nöjd med både linser och glasögon jag införskaffat här. Har varit trogen kund i många år. Rekommenderar.
    2022-07-19 Verifierad kund
    Fint bemötande av trevlig och kunnig personal. Har varit på City Optik tidigare och återkommer gärna dit. Väntar på ett besök på ögonklinik för undersökning av begynnande gråstarr. Har redan valt bågar ur City Optiks digra sortiment.
    Hälsningar,
    Bengt Moberg
    2022-07-18 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, kompetent och trivsamt ställe🤗
    2022-07-14 Verifierad kund
    Så trevligt och härligt bemötande och hjälpande med allt och genom hela processen. Fina ni! Detta är numera mitt enda ställe för glasögon/solglasögon
    2022-07-13 Verifierad kund
    Superproffsig och trevlig personal.
    2022-07-13 Verifierad kund
    Alltid grym service och gör det extra för att man ska vara nöjd
    2022-07-12 Verifierad kund
    Superbra service! Fick verkligen stor hjälp i att hitta de perfekta glasögonen för mig! Fint utbud och grym personal!
    2022-07-09 Verifierad kund
    Synundesökning på mig och min man
    2022-07-09 Verifierad kund
    Trevlig personal som hjälpte en massa för att hitta det man letade efter. Skaffade både nya glasögon och linser.
    Oerhört professionell ögonundersökning!
    Vänligt bemötande!
    Rekommenderar å det varmaste! 😘
    2022-07-08 Verifierad kund
    super trevliga och hjälpsamma!
    2022-07-08 Verifierad kund
    Trevlig, rådgivande och kunnig personal. Har varit kund där massor av år. Har alltid varit nöjd.
    2022-07-06 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande och guining i jakten på fina bågar och lösning på synproblematik. Mycket nöjd med hela upplevelsen och alla som jobbar i butiken är lika trevliga. De tar sig tid och lyssnar och förklarar. Resultatet: Nu ser jag toppenbra!
    2022-07-06 Verifierad kund
    Fick jättefint bemötande och bra hjälp med mitt byte av linser.
    2022-07-06 Verifierad kund
    City Optik är bästa optikern. Inte billigaste. Men bästa.
    2022-07-05 Verifierad kund
    Alltid väl bemött av en duktig optiker!
    2022-07-04 Verifierad kund
    De testade mycket olika saker för att jag skulle få rätt styrka, de har också väldigt fina bågar
    2022-07-03 Verifierad kund
    Trevligt och vänligt som alltid
    Fint bemötande även då det enbart gäller ”service”. Är därför trogen kund.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande samt professionell hjälp. Gjorde synundersökning, står skillnad på smådetaljerna jämfört med andra.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Fick fantastiskt fin hjälp med att pröva ut linser. Kan varmt rekommendera Cityoptik.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig optiker. Kommer gärna tillbaka.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Mycket trevligt, kompetent och personligt bemötande.
    Jag har handlar av dem tidigare och visste därför att mina höga förväntningar skulle infrias - och så blev det.
    Jag köpte nya glas till den båge från Saville Row jag köpte förra besöket. Nu väntar jag på höstens leverans från Saville Row så jag kan köpa ett par till!
    2022-06-28 Verifierad kund
    Jätte trevligt personal och dom har gjort en fantastisk niljö när man kommer in i butiken .
    Jag kommer absolut gå tillbaka när jag behöver nya glasögon
    Så tack för en fantastisk upplevelse.
    Goa kramar Kerstin 👍💕💝
    2022-06-28 Verifierad kund
    Proffsigt, trevligt, roligt!🤗
    2022-06-25 Verifierad kund
    Blir alltid fint bemött.
    Får svar på alla frågor och dom blir besvarade på ett proffsigt sätt.Gjorde en ögonundersökning, skönt att inte bli påtvingad nya bågar mm.
    2022-06-25 Verifierad kund
    2022-06-23 Verifierad kund
    Trevliga, proffisiga o kunniga.
    2022-06-22 Verifierad kund
    Hej!
    Mycket besviken på tidigare optiker.
    Läste om cityoptik och bestämde mig att pröva som sista utväg, och blev så väl omhändertagen . Hjälp och stöd som slutade med progressiva glasögon som är perfekta för min syn.
    Mycket trevlig o hjälpsam personal!
    Stort tack från Mona
    2022-06-20 Verifierad kund
    Bra service helt perfekta glasögon
    2022-06-20 Verifierad kund
    Fantastisk personal! Gjorde synundersökning samt hämtade upp nya linser. Personalen är alltid trevliga och serviceminded
    2022-06-20 Verifierad kund
    Trevliga människor, god & snabb service - hög nivå på allt.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Synundersökning för linser och glasögon. Utmärkt genomgång av synen, diskussion kring ev förändringar och lösningar på dem. Proffesionellt, tryggt och förtroendeingivande. Har även köpt solglasögon här som de hjälpte till att laga när jag haft sönder dem.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Noggrann och omsorgsfull undersökning, behovsutprovning och glasögon som passar mig. Ser nu klart med bägge ögonen för första gången på många år. En komplett, glad och rolig upplevelse.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Bästa servicen, trevligaste butiken och, har det visat sig, alltid snyggaste bågarna. Nöjd kund sen 30 år!
    2022-06-15 Verifierad kund
    Fantastisk hjälp med att hitta rätt bågar!