City Optik Stockholm

City Optik Stockholm

Mitt i Stockholms city ligger vår mycket vackra och unika butik. Flerfaldigt prisbelönt som Årets optikbutik och även vinnare av Svensk Handels stora pris Årets butik.

Här finns de bästa modellerna ur glasögonvärldens topp-kollektioner. Både de stora modehusen som Chanel och Celine finns representerade tillsammans med små unika independentmärken som japanska TVR och anrika Savile Row. Våra duktiga glasögonstylister guidar dig kunnigt och engagerat genom sortimentet. Eftersom vi har en egen verkstad kan dina nya glasögon i vissa fall vara klara inom en timme. Personalen som sköter inslipningen har arbetat med designbågar i 30 år och huvudleverantör av glasen är världsledande Essilor.
Varmt välkommen in till vår fantastiska butik för inspiration och en kopp kaffe från espressomaskinen.

Ps. Är du intresserad av det senaste inom optik? Vi är en av få butiker som kan erbjuda utprovning av världsledande Essilors allra senaste och mest avancerade progressivglas Varilux Xclusive.

Läs vad 779 kunder tycker om City Optik Stockholm 2

2021-08-02
    Gott bemötande, lugnt och pedagogiskt i samband med att jag skulle skaffa linser. Överträffade mina förväntningar i kundservice.
    2021-08-01
    Vänligt, mkt kunnigt. Syntest o solglasögon
    2021-08-01
    En butik med varm och kunnig personal! Synundersökning samt köp av glasögon. Kan inte annat än att rekommendera 👍🏻⭐️
    2021-07-31
    Mycket trevligt bemötande Hade inga förväntningar då jag besökt er tidigare och var även då väldigt nöjd
    Jag kände mig omhändertagen och fick bra hjälp med att välja bågar Jag fick information hela tiden om när allt var färdigt med beställningen av bågar och glas
    2021-07-30
    Jag var där på linskoll och synundersökning och blev mycket bra bemött. Optikern jag träffade var väldigt noggrann.
    2021-07-30
    Perfekt beräkning och förväntat resultat. Kan inte vara bättre. Det var synundersökning och jag behövde inte nya glasögon
    2021-07-30
    mycket bra bemötande. kom bara för synundersökning så jag har svårt att uttala mig om mer. Fick bra tid strax före öppning.
    Dock fler som fått samma tid
    Hej Gunnel! Tack för att Du tog Dig tid och lämnade ett fint omdöme om oss på Reco. Synd att Du upplevde att det var mycket folk i butiken just då. Ha det fint! Mvh Maria Löfqvist City Optik Stockholm
    2021-07-29
    Motsvarade mina förväntningar på alla sätt, så jag har nu nya fantastiska glasögon.
    2021-07-28
    Mycket nöjd.Synundersökning och köp av nya glasögon.Jag och övriga familjen har varit nöjda kunder hos City optik sedan drygt 30 år.
    2021-07-28
    Utmärkt bemötande, rådgivning och bemötande. Jag fick prova ut ett par nya linser som är mycket bättre anpassade för min närsynthet, ålder och astigmatism. Funkar nu både på nära håll på jobbet och på långt håll. Superbra, stort tack!
    2021-07-27
    Vänligt och proffsigt bemötande i samband med synundersökning. Snabb leverans av beställda linser
    2021-07-27
    Fint, snabbt och bra bemötande. Kunnig och kompetent petsonal.

Köpte solglasögon med styrka.
  • Pehr-Albin E
    skrev om City Optik Stockholm
    2021-07-27
    Väldigt bra optiker! Mycket duktig, vänlig och hjälpsam personal. Trivsam stämning i den fina butiken!
  • Gunder L
    skrev om City Optik Stockholm
    2021-07-25
    Som vanligt! Mycket vänligt bemötande. Mycket bra service av fantastisk trevlig personal
    2021-07-23
    Alltid så bra service hos cityoptik, och extra plus med så fin affär!
    2021-07-23
    Det gick fort att få tid trotts att jag inte hade bokat. Undersökningen var noggrann och snabb. Mina förväntningar var inte så höga men efter besöket så rekommenderar jag det gärna till en vän.
    2021-07-23
    Riktigt bra bemötande. Alltid hjälpsamma och trevliga! Rekommenderar starkt!
    2021-07-23
    Väldigt bra service och bemötande. Min glasögon skickade till min hemadress när de var klara. Anledningen är att jag bor i Norrland och att Stockholm ligger lite ogenerat.
    2021-07-23
    Fina lite alternativa bågar - och lagom många val. Bra hjälp av personalen. Kan varmt rekommendera till vänner o bekanta!
    2021-07-23
    Bästa optikbutiken i stan. Alltid trevligt och fint bemötande från minuten man kommer in. Duktiga på att hitta rätt båge och göra det där lilla extra. Väldigt trevliga tjejer som får mig på glatt humör.
    Mycket bra och professional
    2021-07-22
    Superproffsiga! Mycket, mycket nöjd! Det var svårt att bedöma vilken styrka som jag skulle ha på glasögonen vid första besöket, och istället för att gissa så fick jag gå på en andra undersökning. Jag fick helt rätt glad och det känns fantastiskt! Tack!
    2021-07-22
    Mycket trevlig och kunnig personal i mysig lokal. Två par glasögon blev det - båda progressiva, ett par med fotokromatiska glas. Efter lite justeringar är jag mycket nöjd med dem.
    2021-07-21
    Byte av optiker inför nya glasögon, första gången hos City Optik. Trevligt bemötande, engagerad personal som hjälper till i beslutsprocessen, utan stress. Mycket nöjd med resultatet.
    2021-07-21
    Vilken service, topp topp.
    Synundersökning och inhandlade nya glasögon. Fick sån topp hjälp.
    2021-07-19
    100% positivt - trevligt perfekt bemötande!
    Perfekt hjälp och 100% nöjd med hjälpen och med slutresultatet!
    2021-07-18
    Alltid bra service och trevlig personal!
    2021-07-15
    Mycket bra bemötande och proffesionell optiker. Alla är väldigt trevliga!
    2021-07-15
    Som vanligt blir jag vänligt bemött när jag brsökér City Optik.
    Jag blir alltid proffsigt bemött och jag har fullt förtroende för personalen.
    Gunnel Gode
    2021-07-14
    Maria C. är en fantastisk optiker. Alltid kunnig, positiv och hjälpsam.
    2021-07-14
    Positivt och glatt bemötande. Personligt.
    2021-07-14
    Great service that fully satisfied my needs for new glasses and optical lenses
    2021-07-13
    Som vanligt, bra bemött. Jag har besökt företaget många gånger och alltid blivit bra bemött, alltså höga förväntningar som infriades. Senast köpte gag en synundersökning. Sammanfattat ”ett bra företag”.
    2021-07-13
    Trevlig personal och fint ställe!
    2021-07-11
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal.köpte glasögon, gjorde synundersökning och Köpte slipade solglasögon.
    2021-07-09
    Noggranna, proffsigt och mycket trevliga.
    2021-07-09
    Det var en mycket positiv upplevelse från början till slut.
    2021-07-09
    Levde upp till mina högt ställda förväntningar på alla punkter! Proffsigt bemötande och extra plus för att det är enbart kvinnor som jobbar där! Inspirerande! Köpte två par glasögon!
    2021-07-09
    Korrekt och trevligt bemötande av personalen. Mycket bra upplevelse
    2021-07-08
    Det var tryggt, stabilt och bra.
    2021-07-08
    Väldigt bra bemötande och service.
    2021-07-08
    Fantastisk service och bra känsla för vilka bågar de skulle rekommendera till mig. Är mycket nöjd.
    2021-07-07
    Perfekt service när jag köpte nya tjusiga flaket!
    2021-07-07
    Trevligt bemötande och välskött vacker butik.
    2021-07-05
    God service, trevlig personal.
    2021-07-04
    Väldigt bra mottagande av proffsig och härlig personal. Är trogen kund sedan många år. Efter synundersökning fick jag mycket bra hjälp att välja bågar till mina progressiva glasögon samt slipade solglasögon.
    2021-07-02
    Engagerad och kunnig personal. Trevlig butik.
    2021-07-02
    Mycket proffsigt bemötande och en genomgång med alla varianter på synundersökning.

Köpt ett par nya glasögon, specialslipning mm
    2021-07-01
    Jag är en gammal kund som har gått till City Optik i många år. De är väldigt kunniga på både glasögon & linser, dessutom är det en läcker & cool butik med de senaste nyheterna.
    Det är verkligen en ”fröjd för ögat” att gå dit/ Heléne Engström
    Hej! Dina fina ord Värmer i City o hjärteroten!! Tack City Optik Stockholm
    2021-07-01
    Proffesionellt och vänligt.
    Jag förväntade mig ovanstående och fick detta
    Köpte bågar med progressiva glas efter en grundlig synundersökning.