City Optik Stockholm

Drottninggatan 80, 111 36 Stockholm — Visa karta

Mitt i Stockholms city ligger vår mycket vackra och unika butik. Flerfaldigt prisbelönt och i år utsedd till Årets optikbutik 2020 och även vinnare av Svensk Handels stora pris Årets butik 2020..

Här finns de bästa modellerna ur glasögonvärldens topp-kollektioner. Både de stora modehusen som Chanel och Celine finns representerade tillsammans med små unika independentmärken som japanska TVR och anrika Savile Row. Våra duktiga glasögonstylister guidar dig kunnigt och engagerat genom sortimentet. Eftersom vi har en egen verkstad kan dina nya glasögon i vissa fall vara klara inom en timme. Personalen som sköter inslipningen har arbetat med designbågar i 30 år och huvudleverantör av glasen är världsledande Essilor.

Varmt välkommen in till vår fantastiska butik för inspiration och en kopp kaffe från Jura espressomaskin.

Ps. Är du intresserad av det senaste inom optik? Vi är en av få butiker som kan erbjuda utprovning av världsledande Essilors allra senaste och mest avancerade progressivglas Varilux Xclusive.

Läs vad 523 kunder tycker om City Optik Stockholm

• 2020-11-28

Pia H skrev om City Optik Stockholm
    Yrkesskickliga , oerhört måna om sina kunder, jag känner mg trygg och får alltid den hjälp jag önskar och behöver. Älskar urvalet i butiken, inte kedjestyrt utan god smak råder. Läs mer
  • 2020-11-28

Tommy B skrev om City Optik Stockholm
    Köpt glasögon. Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-11-27

Lars-göran B skrev om City Optik Stockholm
    Köpt nya glas till två bågar
    Proffsigt bemötande både hos optikern o butikspersonal
    Levde upp till höga förväntningar o kommer få leverera nya glasögon till min fru Läs mer
  • Evagelos L

2020-11-27

Evagelos L skrev om City Optik Stockholm
    Trevlig och väldigt kompetent personal.
    Dem kan optik, helt klart!

Nästa besök blir hos dem utan tvekan! Läs mer
  • 2020-11-26

Jan H skrev om City Optik Stockholm
    Synkontroll,. Nya glas i gamla bågar. Mycket gott bemötande. Tyvärr saknade de bågar butiken gjort reklam för på nätet.
    Mycket trevligt! Läs mer
  • 2020-11-26

Fredrica P skrev om City Optik Stockholm
    Både synundersökning och förslag till nya glasögon. Mycket trevligt bemötande! Läs mer

Hanna F skrev om City Optik Stockholm
    Jag fick professionell själp med synundersökning och en fantastiskt fin hjälp med att välja bågar som jag blev jättenöjd med. Alla på synoptik som jag träffade var jättehärliga och lokalen är väldigt fin. Bra information vid uthämtning också.

Bonusdetalj är ju erbjudandet om att fylla på glasögonvätska på plats. Läs mer

Fredrik F skrev om City Optik Stockholm
    Bra mottagande och mycket proffsiga, klart bättre än största konkurrenten där jag tidigare köpt glasögon. Inte största utbudet av bågar men ”rätt” bågar. Bättre än en uppsjö av väldigt lika och tråkiga. Bara bra och relevanta varumärken. Läs mer

Magnus G skrev om City Optik Stockholm
    Ytevligt bemötande, bra service och fina glasögon Läs mer

Åsa T skrev om City Optik Stockholm
    Bra service av kompetent personal Läs mer
  • Jules-ian Emil S

2020-11-25

Jules-ian Emil S skrev om City Optik Stockholm
    Snabb, smidig och trevlig bemötande Läs mer
  • 2020-11-24

Jessica N skrev om City Optik Stockholm
    Super gullig personal och professionella. Läs mer
  • 2020-11-24

Emma M skrev om City Optik Stockholm
    Jag kollar alltid synen på City optik! De är så gulliga och duktiga! Man känner sig trygg! Läs mer
  • 2020-11-23

Ida H skrev om City Optik Stockholm
    Proffesionella och kunniga optiker. STORT plus att alla som jobbar där är kvinnor. Läs mer
  • 2020-11-21

Fredrik L skrev om City Optik Stockholm
    Undersökning och nya terminalglasögon samt lite linsprover. Hos er blir jag alltid bemött trevligt och proffesionellt. Varit kund i många år och aldrig blivit besviken. Världsklass. Läs mer
  • 2020-11-20

Filipha S skrev om City Optik Stockholm
    Köpte ett par glasögon och fick väldigt bra hjälp och snabb service. Läs mer
  • 2020-11-19

Yvonne L skrev om City Optik Stockholm
    Jag hade köpt glasögon på City Optik en gång tidigare. Jag var mycket nöjd då, så när det var dags för nya glasögon var det självklart att gå dit igen. Bemötandet och servicen var precis lika bra den här gången.
    De skapar en så trevlig stämning, är genuint hjälpsamma vid val av båge och ger god service hela vägen fram till att man hämtar sina nya glasögon. Läs mer
  • 2020-11-18

Maria B skrev om City Optik Stockholm
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️Har varit lins och glasögonskund hos City Optik i över 30år och kan inte tänka mig att gå till någon annan.
    Dom är bara bäst i alla kategorier!!
    Butiken är en ren fröjd för ögat.🤩
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Läs mer
  • 2020-11-18

Martin L skrev om City Optik Stockholm
    Jag genomförde en synundersökning samt köpte ett par nya glasögon. Jag fick ett oerhört bra bemötande och t om en espresso medan jag väntade. Detta bemötande gällde även under själva synundersökning samt vid val av bågar där optikern var mycket professionell och trevlig. Det fanns även ett stort antal bågar som är svåra att få tag på hos övriga optiker.

Rekommenderar starkt denna affär. Läs mer
  • 2020-11-14

Anne W skrev om City Optik Stockholm
    Synundersökning och glasögon.
    Glasögonen som jag köpte var extremtdyra och jag har lite ångest för det. Jag hade velat att personalen hade visat mig billigare bågar först. Man är bara människa och om man testar något par glasögon som är superdyra och supersnygga, särskilt om annat i livet är tufft (covid-19 + tonårsbarn är inget recept för lycka direkt) så kanske man som kund tar ett spontant men lite dumt beslut. Jag skyller visst ifrån mig lite men CityOptik skulle kunna bidra till att hjälpa kunder tar lite klokare beslut istället för att endast känna massor med pengar. Läs mer
    2020-11-20 City Optik Stockholm svarar Anne W
    Tack Anne för att du uppmärksammar att vi ska vara noggranna med att visa olika prisalternativ. Vi tycker, tror i alla fall, att vi gör det. Men ibland uppfattar vi kanske inte signaler om att vi ska kika i ett lägre prisintervall. De flesta bågar och glas vi säljer är av yppersta kvalitet och då blir priset därefter. Men vi har enklare alternativ och de vill vi gärna visa dig ordentligt så du kan byta om du hittar något du gillar. Så hör av dig, det är viktigt för oss att du är nöjd med ditt köp. Trevlig helg!
  • 2020-11-12

Yvonne A skrev om City Optik Stockholm
    Årskontroll av syn/ uppföljning linsbox
    Som alltid lugnt, vänligt, professionellt och personligt bemötande. Upplever hög kompetens, gott säkerhetstänk i dessa tider.
    Rekommenderar varmt City Optik till mina vänner som behöver hjälp med synen
    Med vänlig hälsning,
    Yvonne Axelsson Läs mer

Sharon L skrev om City Optik Stockholm
    Firar snart 25 år som kund och kan inte tänka mig att byta till annan optiker. Proffsigt, personligt och välkomnande! Läs mer

Åsa H skrev om City Optik Stockholm
    Bra o proffsigt bemötande o undersökning. Läs mer

Ruth R skrev om City Optik Stockholm
    Synundersökning. Jag blev väl bemött. Allt gick till som jag hade förväntat mig. Allt gick normalt, korrekt och vänligt till. Läs mer
  • 2020-11-10

Gunnar B skrev om City Optik Stockholm
    Jag gjorde en synundersökning och köpte nya glasögon. Jag fick ett mycket bra och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2020-11-09

Jenny V skrev om City Optik Stockholm
    Är jättenöjd med bemötandet jag fick vid synundersökning och hjälpen jag fick att välja båge!

De var också väldigt noga med hygien. Läs mer
  • 2020-11-09

Anna Karin L skrev om City Optik Stockholm
    Underbar och trevlig personal varje gång jag besöker dem. Kunniga och servicevänliga. Snygg butik! Läs mer
  • 2020-11-08

Thomas R skrev om City Optik Stockholm
    Personligt, proffsigt och högt pris. Läs mer
  • 2020-11-08

Anneli K skrev om City Optik Stockholm
    Inslipade läsglasögon efter mina behov.
    Förståndigt resonerande om olika alternativ. Respektfullt.
    En bra lösning fastän ganska dyr men bra bemötande. Läs mer
  • 2020-11-07

Adriana L skrev om City Optik Stockholm
    Glasögon
    Mycket trevlig bemötande
    Profetionella
    Hög kvalitet Läs mer
  • 2020-11-07

Carina N skrev om City Optik Stockholm
    Mycket trevligt och proffesionellt bemötande. Låter kunden få ta tid på sig. Bra utbud av skärmar. Läs mer
  • 2020-11-06

Josefin B skrev om City Optik Stockholm
    Jättefin service med kunnig personal! Jättenöjd med mitt köp, rekommenderar varmt 😊👍 Läs mer
  • 2020-11-06

Stefan H skrev om City Optik Stockholm
    Trevlig personal välkomnande proffsig
    Trevlig atmosfär
    Synundersökning och prov av linser
    Mina förväntningar överträffades
    Allt bra Läs mer

Maja A skrev om City Optik Stockholm
    Proffesionellt bemötande och trevlig personal. Läs mer

Gunilla A skrev om City Optik Stockholm
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Gjorde undersökning och köpte bågar och glas. Läs mer

Carmen T skrev om City Optik Stockholm
    Först gick jag till en annan känd optiker och de sa att jag behöver 4 olika typer av glasögon och att min syn är inget vidare. Jag fick en stark känsla av att de försöker sälja på mig massa onödigt, så jag gick till City Optik Stockholm för ett andra utlåtande. Det visade sig att det är inget fel på min syn.
    Jag fick jättetrevligt bemötande och jag rekommenderar City Optik Stockholm starkt till alla! Läs mer
  • 2020-11-04

Anna W skrev om City Optik Stockholm
    Alltid lika nöjd. Bra service och man känner engagemanget bland personalen och det märks att de trivs vilket smittar av sig i kundbemötandet. Läs mer
  • 2020-11-04

Anne-christine B skrev om City Optik Stockholm
    Jag behövde nya glasögon och syntest.
    Som vanligt fick jag all hjälp jag behövde och vänligt bemötande! Läs mer
  • Carl-andrés F

2020-11-03

Carl-andrés F skrev om City Optik Stockholm
    Gjorde en ögonkontroll för förlängning av högre behörighet.
    Upplevde en fin och professionell service.
    Kommer gärna tillbaka igen. Läs mer
  • 2020-11-03

Jonas M skrev om City Optik Stockholm
    Alltid lika proffsiga och trevliga Läs mer
  • 2020-11-01

Jennie S skrev om City Optik Stockholm
    Alltid snabb och korrekt service! Läs mer
  • 2020-10-31

Åsa V skrev om City Optik Stockholm
    Köper både glasögon och linser här. Alltid proffsigt bemötande och bra service! Läs mer
  • 2020-10-31

Helena Dorotea L skrev om City Optik Stockholm
    Jag har varit kund i 25 år och aldrig funderat på att byta till en annan optiker. Läs mer
  • 2020-10-29

Wiktoria A skrev om City Optik Stockholm
    Alltid supertrevlig och proffsig hjälp! Snyggaste butiken i stan! Läs mer
  • 2020-10-29

Alexander H skrev om City Optik Stockholm
    Mycket bra service och Kunming personal. Även gott kaffe. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-10-28

Aja L skrev om City Optik Stockholm
    Proffsiga och alltid måna om kunden. Läs mer
  • 2020-10-28

Hellen N skrev om City Optik Stockholm
    Personalen på Cityoptik är proffsiga, trevliga och personliga. Servicen är utmärkt och de gör det där lilla extra för mig som kund. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-27

Nadja R skrev om City Optik Stockholm
    Stans snyggaste butik och trevligaste personal 😍 Läs mer
  • 2020-10-27

Stefan J skrev om City Optik Stockholm
    Ett proffesionellt bemötande och Kunnig personal. Top notch rakt igenom. Läs mer
  • 2020-10-25

Mariana G skrev om City Optik Stockholm
    Synundersökning för linser och glasögon. Väldigt bra bemötande och professionellt utförande av undersökning. Blev informerad om att linser som jag kunde få prova skulle beställas och vilken typ av glas som rekommenderas i det fall jag vill komplettera med glasögon. Möjligen hade jag önskat lite mer tid att diskutera eller ställa frågor kring glasögon. (Ej angående bågar utan frågor till optikern om möjliga alternativ). Trevligt bemötande även av assistenten och möjlighet att prova bågar på coronasäkert vis. Läs mer
    2020-10-25 City Optik Stockholm svarar Mariana G
    Tack för dina fina ord och din synpunkt om mer tid med optikern. Där har vi en detalj att förbättra. Önskar dig en fin höst.
    City Optik Stockholm gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte