Alla kategorier Hotell Västerbotten Umeå Clarion Collection Hotel Uman

Clarion Collection Hotel Uman

Storgatan 52, 903 26 Umeå — Visa karta

I hjärtat av Umeå ligger Clarion Collection Hotel Uman. I priset ingår en stor fruktostbuffé och valfri kvällstidning. Eftermiddagskaffe med våfflor och en kvällsbuffé utan kostnad. I relaxavdelningen finns både bastu och egen öltapp med svalkande öl.

Läs vad 3 kunder tycker om Clarion Collection Hotel Uman

• P
    P skrev om Clarion Collection Hotel Uman
    Jag håller helt med Frida och Joakim. Jag har nog bott på alla hotell i Umeå genom åren men senaste 5-6 gångerna har det varit Uman som fått upplåta sängplats åt mig. Jag kommer helt klart att vara trogen Uman gäst tack vare: personalen-våfflorna-bastun med relax-rummen-maten och utsikten över Umeälven. (kom just på ett litet minus i kanten, det är så små parkeringsplatser i det trånga garaget så det är lite trixit att parkera en större bil.)

P
  •  Frida H
    Frida H skrev om Clarion Collection Hotel Uman
    När jag klev in på hotellet Uman i Umeå fick jag en hög mysfaktorkänsla i kroppen. Det var nog alla stearinljus överallt samt de varma färgerna på väggarna i receptionen som hjälpte till (+ skålen med bridgeblandning när vi skulle checka in). Frusen som jag och mitt sällskap var sökte vi upp relaxavdelningen, där fanns ångbastu, vanlig bastu och sköna vita fåtöljer att krypa upp i. Var man sugen på en öl var det bara att fylla på i kranen (minus för plastglasen dock. Badrockar fick vi låna i receptionen. Våfflorna som fanns att grädda närhelst man ville i restaurangen var underbara!
    Jag rekommenderar verkligen stället.
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Clarion Collection Hotel Uman
    Ett sjujäkla trevligt hotell! Fräscha och fina lokaler i ett ypperligt läge. Alla våffel-älskande kan dessutom leva i förvissningen att ett våffeljärn med egentillverkad smet ständigt står redo att gräddas. Clarion profilerar sig dessutom som en ekologisk kedja, med ekologisk frukost, något jag ser väldigt positivt på. De har två olika bastus, en finnbastu och en ångbastu och därtill en fin relaxavdelning. Ska du bo i Umeå så rekomenderar jag varmt Uman!
    Johan C, Frida H gillar detta

Storgatan 52, 903 26 Umeå