Home Hotel i Umeå AB

Home Hotel i Umeå AB

Ring 070-633 20 50 www.choice.se

I hjärtat av Umeå ligger Clarion Collection Hotel Uman. I priset ingår en stor fruktostbuffé och valfri kvällstidning. Eftermiddagskaffe med våfflor och en kvällsbuffé utan kostnad. I relaxavdelningen finns både bastu och egen öltapp med svalkande öl.

3 omdömen om Home Hotel i Umeå AB

P
Skrev om Home Hotel i Umeå AB

Jag håller helt med Frida och Joakim. Jag har nog bott på alla hotell i Umeå genom åren men senaste 5-6 gångerna har det varit Uman som fått upplåta sängplats åt mig. Jag kommer helt klart att vara trogen Uman gäst tack vare: personalen-våfflorna-bastun med relax-rummen-maten och utsikten över Umeälven. (kom just på ett litet minus i kanten, det är så små parkeringsplatser i det trånga garaget så det är lite trixit att parkera en större bil.) P

Frida H
Skrev om Home Hotel i Umeå AB

När jag klev in på hotellet Uman i Umeå fick jag en hög mysfaktorkänsla i kroppen. Det var nog alla stearinljus överallt samt de varma färgerna på väggarna i receptionen som hjälpte till (+ skålen med bridgeblandning när vi skulle checka in). Frusen som jag och mitt sällskap var sökte vi upp relaxavdelningen, där fanns ångbastu, vanlig bastu och sköna vita fåtöljer att krypa upp i. Var man sugen på en öl var det bara att fylla på i kranen (minus för plastglasen dock. Badrockar fick vi låna i receptionen. Våfflorna som fanns...

Joakim B
Skrev om Home Hotel i Umeå AB

Ett sjujäkla trevligt hotell! Fräscha och fina lokaler i ett ypperligt läge. Alla våffel-älskande kan dessutom leva i förvissningen att ett våffeljärn med egentillverkad smet ständigt står redo att gräddas. Clarion profilerar sig dessutom som en ekologisk kedja, med ekologisk frukost, något jag ser väldigt positivt på. De har två olika bastus, en finnbastu och en ångbastu och därtill en fin relaxavdelning. Ska du bo i Umeå så rekomenderar jag varmt Uman!

Johan C och Frida H gillar detta