CM Construction AB

Stockholmsvägen 2, 122 62 Enskede — Visa karta

Välkommen till oss på CM Construction - din dröm är vår verklighet!

Vår byggfirma har lång erfarenhet av de flesta byggtjänster. Här kan du få hjälp med allt från totalentreprenad till nybyggnation, tillbyggnation eller kanske badrumsrenovering eller måleri. Självklart lämnar vi bra garanti på våra arbeten och låter dig utnyttja ROT-avdraget om du så önskar.

Oavsett hur ditt byggprojekt ser ut kan vi garanterat finna en lösning. Vi arbetar i hela Stockholm och utför både små som stora jobb. Kontakta oss så berättar vi mer och lämnar ett prisförslag!

Läs vad 32 kunder tycker om CM Construction AB

• Ola S skrev om CM Construction AB
    Anlitat CM Construction för ombyggnation av min bostad, supernöjd med resultatet. Lätt att kommunicera med Michel och hans anställda. De är väldigt flexibla och lyhörda under hela processen. Jag byggde om mitt badrum, gjorde samtliga ytskikt, omdragning av el och en uppfräschning av köket. Ger CM construction mina varmaste rekommendationer och skulle inte tveka att rekommendera de vidare till vänner och bekanta! Läs mer
  • Peter Ö skrev om CM Construction AB
    Totalrenoverade vår lägenhet, och jag menar ALLT renoverades.
    De gjorde ett suveränt jobb, lätta att göra med, högsta kvalitet på utförda jobbet samt gav oss värdefull information och förslag. Läs mer
  • Gabriele G skrev om CM Construction AB
    Våren 2018 började jag total renoveringen av mitt kök.
    Köket var vid det här laget ungefär 30 år gammalt, fortfarande i bra skick
    men oergonomisk, onödigt platskrävande och alla vitvaror behövdes bytas ut

Jag valde Noblessa kök som leverantör och anlitade Michel på CM Construction AB för själva jobbet.
    CM Constraction fick jag i min tur rekommenderad av mina grannar som några månader innan mig
    totalrenoverade sitt kök och var mycket nöjda med CM Construction

CM visade många gånger sitt kunnande då det "smygit" sig in felmätningar av leverantören och knepiga problem med sneda väggar ventilations- och el trummor mm
    Köket blev jättifint och CM Construction löste alla problem på ett föredömligt sätt.
    Arbetsplatsen, mitt kök, hall och vardagsrum, var varje dag exemplariskt rent och undanplockat trots att två väggar
    och all gammal utrustning revs
    Även uppsamlingsplatsen med allt skräp och vitvaror var väl paketerat i stora plastpåsar
    och det var alltid rent runtom och utanför huset/porten.

I samband med köket renoverades även hallen och vardagsrummet. Alla golv byttes, alla väggar (tre rum) målades om och nya bokhyllor sattes upp i vardagsrummet.

Nu under senhösten ska anlita CM Construction igen för en hel del andra arbeten i min lägenhet.

Jag kan varmt rekommendera CM Costruction och Michel som styrde allt med proffsig hand.
    Alla hantverkare, VVS, El, snickare, målare, golvläggare var mycket proffsiga, välorganiserade och väldigt trevliga.

Gabriele Galehr Läs mer
  • Gustav E
    Gustav E skrev om CM Construction AB
    CM hjälpte oss att bygga vår arkitektritade villa från grunden, samarbetet har löpt på enligt tidsplan och utan några större svårigheter. Michell är otroligt professionell och kommer med flexibla lösningar. Bra och lättsamma att kommunicera med. Vi rekommenderar CM starkt till era framtida bygg projekt Läs mer
  • Jonas Å skrev om CM Construction AB
    Under Michels ledning så renoverades vår 4:a. Väggar revs, nytt golv lades, taket sänktes för att få in spottar, nytt kök byggdes upp med köksö. Alla väggar bredspacklades målades och alla lister byttes ut. Nästan all el drogs också om.
    Vi är väldigt nöjda med det jobb som gjordes och med punktligheten som Michel och CM Construction höll. De jobbade hårt på att hålla den tidsplan som utlovats utan att göra avkall på kvaliten.

Vi är väldigt nöjda och vi kan inte ge annat än 5 av 5 i betyg. Läs mer
  • Magnus R skrev om CM Construction AB
    CM Construction byggde ett helt nytt badrum åt oss för några månader sedan. De kom när de skulle, var trevliga och levererade hög kvalitet. Höll dessutom budget. Kommer att anlita dem när det är dags för nya projekt så småningom. Läs mer
  • Mark B skrev om CM Construction AB
    Michel and the team at CM Constructions have completed a kitchen and flooring project for me (July/Aug 2018). The team has done an exceptional job, and the results are amazing. Whilst we have had some issues with the kitchen and Material suppliers, CM constructions has been nothing but professional, and a delight to deal with. The CM Team not only completed the job as agreed, but met up during the project to discuss any issues / questions, and also gave some fantastic advise based on experience from previous jobs.
    I would highly recommend CM constructions, and will definitely use them for future job's that i have. Läs mer
  • Anneli B skrev om CM Construction AB
    Ett mycket professionellt team, under Michels ledning, renoverade vårt kök, eller snarare bytte ut vårt gamla kök mot ett nytt, på två veckor, mitt under värsta värmeböljan. De var snabba, effektiva och mycket tillmötesgående på alla sätt. Vi kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • Maja R
    Maja R skrev om CM Construction AB
    Jag anlitade CM Construction för total renovering av mitt kök och badrum. För mig var det mycket viktigt att känna förtroende, ha en rak och tydlig kommunikation och vara trygg med firman jag anlitade eftersom jag inte gjort något sådant själv tidigare och inte heller har kunskaper om byggreglerna. Företagets ägare Michel är en mycket seriös, inlyssnande, konstruktiv och trevlig person som alltid är lätt att få tag på. Han och hans anställda har gjort ett väldigt fint jobb med mitt kök och badrum utan några komplikationer. Snygga detaljer och specialdesignade lösningar i mitt lilla badrum och det blev till och med bättre än vad jag hade kunnat hoppas på. Utan att tveka det minsta rekommenderar jag CM Construction! Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om CM Construction AB
    Vi anlitade Michel / C&M Construction för att helrenovera vårt badrum från 1984. Vi blev mycket professionellt och trevligt bemötta genom hela processen. Det dök upp en del utmaningar längs vägen, som det ofta gör när det är svårt att förutse allt innan man börjar arbeta, och det hanterades alltid professionellt och trevligt av C&M. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och kommer att använda oss av företaget igenom om behov skulle uppstå.

Vi kan varmt rekommendera C&M Construction till dig som vill ha en pålitlig och trevlig hantverkare hemma hos dig! Läs mer
  • Anton L
    Anton L skrev om CM Construction AB
    CM Construction totalrenoverade min helt nedgångna lägenhet i Bagarmossen till den stilrena designer-lägenhet jag alltid velat ha. Fick bra och direkt feedback rörande de (ibland rätt så dumma) idéer jag hade. Som tur var lyssnade jag och slutresultatet blev mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig. Rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • Veronica M skrev om CM Construction AB
    CM Construction AB hjälpte oss med färdigställandet av helrenoveringen av vår villa i Enskede efter att föregående byggare lämnat bygget i ofärdigt skick. CM Construction rättade även till sånt som gjordes av föregående byggare, som inte hade klarat besiktningen. Det gällde både målning, snickeri, plattsättning, dränering, markarbete, el och VVS. Allt blev väldigt snyggt och bra. Trevligt bemötande, snabbt jobb och allt enligt offert! Jag kommer garanterat att anlita samma firma igen i framtiden. Läs mer
  • Angelica L skrev om CM Construction AB
    Michel och hans team renoverade vårt kök för ungefär ett år sedan. Vi blev mycket nöjda med resultatet och har bara gott att säga. Vi fick mycket bra service och bemötande under hela projektet och Michel projektledde det hela mycket bra och gav handfasta råd längs vägen. Kändes väldigt professionellt och seriöst. Kan starkt rekommendera CM Construktion. Läs mer
  • Karin S skrev om CM Construction AB
    Jag anlitade CM Construction för att renovera i princip hela lägenheten och jag är väldigt nöjd med resultatet. Hela ombyggnationen gick riktigt smidigt - hantverkarna är lyhörda och professionella och det är tydligt att kundnöjdhet är i fokus. Michel (som äger firman) var lättillgänglig och generellt lätt att ha att göra med. För mig var det perfekt eftersom jag aldrig renoverat tidigare och hade många frågor att bolla. Jag kan definitiv rekommendera att anlita CM Construction - kommer utan tvekan använda dem igen om jag ska bygga om! Läs mer
  • Hans S skrev om CM Construction AB
    CM Construction har på ett utmärkt sätt genomfört byggnation
    av ett arkitektritat hus i Stockholms Skärgård för vår räkning.
    Vi är mycket nöjda med resultatet!
    Hans S Läs mer
  • Erik skrev om CM Construction AB
    CM Construction har hjälpt mig med 2 köks- och ytskiktsrenoveringar.

Slutresultatet har blivit väldigt bra till en rimlig kostnad. Fördelen med CM Construction är att de utför totalentreprenad så man behöver inte själv synca med rörmokare och elektriker. De erbjuder även prisvärda stenbänkar (jag har beställt marmor) av hög kvalitet.

Jag kan väl rekommendera CM Construction om du skall renovera ditt kök! Läs mer
  • Hans-Åke H
    Hans-Åke H skrev om CM Construction AB
    Vi har använt oss av CM construction vid flera tillfällen.
    Både för att bygga badrum samt montera stenskivor. Flexibelt företag med jätte bra anställda.
    Ett grymt kompetent byggföretag ! Läs mer
  • Alexander A skrev om CM Construction AB
    Jag har använt mig av CM Construction för två totalrenoveringar och är lika nöjd båda gångerna. De levererar alltid efter utsatt tid, håller rent efter sig och kommer alltid med genomtänkta förslag på lösningar. Jag kan varmt rekommendera CM Construction och kommer definitivt använda mig av dem nästa gång jag ska anlita hantverkare! Läs mer
  • Steven B skrev om CM Construction AB
    Vi anlitade CM Construction för att göra om hela badrummet från grunden. Mycket nöjda med utförandet och att både budget och tidsplanen höll. Läs mer
  • Fredrik Ö skrev om CM Construction AB
    VI har renoverat stora delar av vår undervåning (badrum med bastu, allrum och hall). Stora badrummet var en total rivning och uppbyggnad med ny isolerad bottenplatta, tätskikt, kakel osv.. Helheten och slutresultatet var mycket bra. Det som fungerar bra utöver det är personalen och arbetsledaren som återkopplar, håller tider och är rak och ärlig i kommunikationen vilket passar oss bra. Läs mer
  • Joakim H skrev om CM Construction AB
    C&M har byggt ett flertal villor och tillbyggnader som jag har ritat som arkitekt, varav tre villor till mig privat i egen regi. Det har fungerat klockrent med effektivitet och känsla varje gång. Samarbetet fungerar mycket bra! Läs mer
  • Kidde R
    Kidde R skrev om CM Construction AB
    CM construction renoverade mitt badrum för ett parvår sen. Jag är lika glad varje gång jag går in där. Har rekommenderat dem till flera vänner, som varit lika nöjda. De är i tid, håller tiden och kommunicerar framför allt. Kommer med tips och idéer som gör det lilla extra. Läs mer
  • Erik A skrev om CM Construction AB
    Vi har anlitade CM Construction och Michel vid 2 lägenhetsrenoveringar. Vid båda tillfällen har det krävs totalentreprenad där CM Construction har tagit hand om alla delar i renoveringen. Nu senaste en vindsvåning på 100 kvadrat.

Michel och hans team är proffsiga och har alltid levererat enligt tidsplan med väldigt bra slutresultat. Jag har även rekommenderat CM Construction till kollegor och vänner som ska renovera! Läs mer
  • Rasmus R skrev om CM Construction AB
    Oerhört skickliga hantverkare.

Jag anlitade Michel och CM Construction AB för en totalrenovering om min vindsvåning på Gärdet i Stockholm.
    Med galna idéer från min sida, som genererade knepiga lösningar så var det inga som helst problem för CM Construction att göra detta.
    Den yrkesprofessionalitet som CM Construction tillhandahåller gör att mer än gärna rekommenderar detta fantastiska företag!

Det som CM Construction hjälpte mig med var bland annat:
    Målning av trappa
    Platsbyggd garderob

Jag kommer att anlita CM Construction även för framtida projekt! Läs mer
  • Maria skrev om CM Construction AB
    Jag gjorde en helrenovering hemma och anlitade CM contruction. Jag är mycket nöjd med Michel och hans trevliga personal. Killarna var punktliga varje morgon o gjorde ett toppenjobb. Familjen bodde hemma under hela renoveringen och det gick mycket bättre än vi trodde då killarna alltid städa efter sig efter varje arbetsdag. Det var aldrig stökigt eller rörigt när vi kom hem. De är mycket noggranna och otroligt duktiga
    Jag uppskattade alla bra tips och råd som Michel kom med under renoveringens gång. Proffsigt och trevligt bemötande. Jag kan varmt rekommendera Michel och hans personal till alla som väljer att renovera och bygga om och ska vi göra mera jobb i framtiden så är CM Construction ett självklart val. Läs mer
  • Marcus A
    Marcus A skrev om CM Construction AB
    Vi anlitade CM Construction för en helrenovering av vår lägenhet sommaren 2017.

Michel och hans team gjorde ett bra jobb och gav oss goda råd under tiden, och arbetet gick snabbt fram.

Vi är nöjda och kommer absolut anlita CM Construction framöver när vi behöver hjälp! Läs mer
  • Oskar A
    Oskar A skrev om CM Construction AB
    Jag anlitade CM construction för renovering av 2 av mina lägenheter, både målning, elekrtikerjobb samt badrum och köksrenovering. Jag har vart supernöjd båda gångerna Michel och hans personal har vart väldigt lyhörda och serviceinriktade och alltid levererat enligt önskemål, men även gett bra input på hur du kan få till en så snygg o bra renovering som möjligt. Läs mer
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om CM Construction AB
    Jag anlitade Michel för ca 2,5 år sedan första gången på ren rekommendation från en kollega då jag hade köpt en lägenhet som skulle renoveras.
    Redan från start fick jag ett mycket professionellt bemötande och Michel kom med mycket tips kring hur man kunde göra och vad man kanske borde undvika när det gäller renoveringar osv.
    CM Construction gjorde i stort sett hela lägenheten förutom badrum då jag själv ville vänta med detta pga kostnaden.
    Ett extremt bra jobb när allt var klart och inte det minsta fel eller problem under eller efter renoveringen.

Jag kommer inom några veckor köpa en ny lägenhet som Michel redan varit och tittat på och lämnat förslag och rekommendationer, frågan är inte om jag kommer att använda CM igen utan snarare när.
    Vill du anlita ett byggföretag med grym personlig service, professionellt bemötande, kunnande och bara allmänt grym ägare så anlita CM Construction!

/ Fredrik Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om CM Construction AB
    Har anlitat CM Construction för renovering av mitt hus. Har även flera bekanta som använt sig av dem och varit nöjda. De har gjort allt från badrum, ytskikt, golv och målning hemma hos mig. Det jag uppskattade var ett professionellt bemötande, trevlig kommunikation och väldigt bra utfört arbete. Jag kan rekommendera CM Construction till alla som vill renovera och bygga nytt, stort som litet! Michel är kanon! Läs mer
  • Jonatan D skrev om CM Construction AB
    CM Construction har totalrenoverat två lägenheter åt oss och vi är så nöjda. De har hållit överenskomna tider och pris och har haft ett trevligt bemötande både mot oss och våra grannar. Vi kan verkligen rekommendera CM Construction! Läs mer
  • Sara B skrev om CM Construction AB
    Kan varmt rekommendera Michel och CM Construction! De totalrenoverade vårt kök och det blev verkligen superfint! Vi kände ett stort förtroende för ägaren Michel från första stund vilket gjorde hela byggprocessen väldigt smidig. Han fick oss att känna oss trygga hela vägen och det hela blev därför ett roligt projekt. Saker som vi uppskattade var att hantverkarna kom i tid, var väldigt vänliga, arbetade effektivt och fixade allt vi bad om på ett smidigt och proffsigt sätt. Vi kommer absolut anlita CM igen! Läs mer
  • Emil C skrev om CM Construction AB
    Jag har anlitat CM Construction för att renovera båda mina kontor samt två av mina lägenheter. Jag är mycket nöjd med Michel och hans personal. Allt sköttes proffsigt, i tid och till det pris som vi kom överens om. Jag kan verkligen rekommendera CM till alla som behöver hjälp med renovering, nybyggnation och ombyggnation. Läs mer

Stockholmsvägen 2, 122 62 Enskede