Sport & Cykelservice Sverige AB

2.1

11 omdömen om Sport & Cykelservice Sverige AB

Michael J
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Vad du än gör handla ingenting på cykelringen (Hornsgatan) jag köpte en sparkcykel till min dotter i present men sen var den inte som vi förväntade oss och jag gick dit för att lämna tillbaka den dagen efter men jag får inte pengarna tillbaka fast det står att det är öppet köp. Fruktansvärt otrevlig ägare lät mig stå och vänta i 20-25 min innan han ens kommer fram Vad gör man?

Wizz W
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Cykelringen har nu höstrea. De lovar minst 40% rabatt på alla cyklar. Jag har en Marin MTB -08 med listpris på 11000:-. Cykelringen säljer samma modell fast -09, listpris enligt cykelringen 28000:-!!! Alltså de mer än dubblar priset och ger sen rabatt och resultatet är att okunniga köpare luras. Undvik köpa från detta företag!

Irriterad K
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Cykelringen är ett riktigt uselt ställe, köpte en cykel som har gått sönder på samma sätt tre gånger, sista gången ramlade jag och gjorde illa mig ordentligt. Cykelringen vägrar att låta mig få tillbaks varken pengar för den trasiga cykeln de inte kan laga eller ersätta mina skador. Kommunikationen har varit otroligt långsam och undertiden får man ingen ersättnings cykel eller liknande. Nu har dom haft både mina pengar och min cykel i 2 månader.

Anders N
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Har alltid fått bra service på Cykelringen. Om man kollar runt så tycker jag att deras priser är bra.Nu när butiken i Helsingborg är stängd så skickade de sin servicebil och tog hand om min cykel när jag behövde hjälp.Utmärkt service!

Johan P
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Hmmm, det här gäller Hornsgatan (Sthlm) men jag vet inte hur jag tar bort det. Däremot vet jag att hela kedjan kör med oserlösa priser. Var inne och tittade på en racer från Marin som kostade 17000:- som de påstod tidigare kostat över 30000:-. En cykel med den komponentnivån (billigt FSA-vevparti, Aksium-hjul, 105 växlar, aluminiumram) kan omöjligt någon gång ha kostat så mycket. Jag tycker att det sänkta priset (17000) är ganska högt för den cykeln. Jag tittade även på en hybrid som enligt cykelringen var sänkt över...

Karin W
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Jag köpte en 5-växlad cykel där en gång, för ca 3500kr.Från första stund krånglade cykeln,del efter del fick bytas ut, så det blev kostsamt i längden.Efter två år skar sig själva drevet i cykeln, och en reparation skulle kunna kosta mer än vad cykeln var värd.Tyvärr blir det inga fler lågprisalternativ för mig.Nu är det erkända gedigna märken som gäller, trots att de kostar mer.

Annika W
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Jag fick ett riktigt uselt bemötande vid en reklammation idag. Butikschefen tyckte att jag hade haft sönder produkten själv, vilket var helt fel och fruktansvärt oförskämt. Vid inköpstillfället hade dessutom expediten varit okunnig och oproffsig. Värdelöst!

johan a
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Snickelisnack...jag har köpt flera cyklar på Cykelringen och har alltid fått ett utmärkt bemötande.

I
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

http://ekonomistas.se/2008/06/02/cykelringen-r-ute-och-cyklar/ Köp hellre på sportex eller ngn annan butik, cykelringen ägnar sig åt ren svindleri!

Anna m
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Var inne på Cykelringen igår söndagen den 25 januari 2009 och köpte en cykel till min dotter. Fick det bästa bemötandet av butikschefen kommer fortsätta köpa alla mina cyklar av honom, snart dax för en ny cykel till min man och då vet jag vart vi kommer vända oss.. Tack för bra service.. Såg JohanS inlägg alltid kundens skyldighet att behålla kvittot så säljaren gjorde helt rätt.

Johan S
Skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB

Min fru skulle byta sitt 6 månaders gamla vajerlås som man kan dra(!) upp utan nyckel... hon hittade bara att beloppet var draget på internetkontoret av cykelringen och tog med det till butiken (belopp datum etc) men det räckte inte för idioten som jobbade där. Då sa han: Kom med här så ska vi se vad ni kan köpa för nytt..." och jag sa: "Du tror väl inte vi tänker köpa ett nytt här? Vi kommer ALDRIG att sätta vår fot på cykelringen igen" och sen gick vi... Jag fattar inte hur man kan välja att tappa en kund samt att...