Daglivs

Daglivs

Ring 08-692 56 70 www.daglivs.se
3.4

Daglivs har under snart 30 år varit en färskvarubutik som strävar efter att erbjuda det lilla extra. Stockholms största citybutik(4200kvm) erbjuder dig över 30 000 st artiklar, manuella färskvarudiskar och en service utöver det vanliga! Välkommen!

28 omdömen om Daglivs

johan e
Skrev om Daglivs

Det var en gång en STOOOR butik, som var en Vivo butik, Butiken var rätt kul att handla på och man hittade en hel del fynd. Det märktes tydligt att stämningen bland personalen var glad och det var en ständig strid ström av shoppande människor som kom och gick. Jag saknar den butiken- den finns inte kvar längre. Den STOORA Vivobutiken blev en en mindre Lokal Coop butik, med dyrare priser, surare anställda och tråkiga Kungsholmsbor som bor runt hörnet som handlar. Jag har slutat att handla i denna butik.....

tanja b
Skrev om Daglivs

Väldigt bra utbud! Alltid fräscha produkter och råvaror. Man hittar för det mesta ett dyrare och ett billigare alternativ på varorna. Sedan har dom alltid massor av rabatter på allt möjligt. Jag gillar att dom har öppet så sent (22.00 varje dag) och att jag kan handla exakt allt på samma ställe. Personalen är alltid väldigt trevlig. Mycket bra butik helt enkelt!

Alexander D

Väldigt bra utbud, men lite dyrt.

Jay W
Skrev om Daglivs

Väldigt bra livsmedelsaffär som jag kan rekommendera andra. Brett utbud och kunnig personal. Enda problemet är att det blir väldigt trångt vid rusning.

Petter B
Skrev om Daglivs

Överallt står det att Daglivs har öppet till 22. Men det stämmer inte när det gäller postombudsdelen - de stänger redan kl 19 på helger. Lyckliga är de som fått en bensinmack som postombud. Det blir inte bättre av att skyltningen inte säger ett ord om detta, på alla skyltar om öppettider runt butiken står det 22.

Petter E
Skrev om Daglivs

Helt klart den bästa mataffären om man tänker på kombinationen av utbud och pris. De har grym service men kan tycka att charken är lite småtråkig och går häldre till Ica Kungsholmstorg om jag ska köpa kött då de är mer framåt och ger tips. I övrigt är alla avdelningar toppklass och Daglivs förblir alternativet när jag ska handla mycket!

Isabelle E
Skrev om Daglivs

Butiken är väldigt fin och väl designad. Man hittar i butiken och de har bra priser för att ligga mitt inne i stan. Duktiga anställda som verkar gilla att arbeta där.

AMANDA F
Skrev om Daglivs

Daglivs är en av stans bästa mataffärer med ett stort och bra utbud!! Ska du storhandla är affären optimal men ska du bara köpa några få saker skulle jag gå till en mindre affär. De har en stor och härlig grönsaksdisk som kan rekommenderas.

Jakob D
Skrev om Daglivs

Det är lite hatkärlek som jag känner för Daglivs. Å ena sidan är det en mycket bra livsmedelsbutik med fräscht, stort, helt ok prissatt utbud och en fantastisk USA-hylla som jag bara måste gå och stirra på. Å andra sidan så är det sjukt mycket folk och ingen täckning för mobiltelefonen. Det senare får mig gå i taket exakt varje gång jag är på Daglivs eftersom jag inte kan ringa och fråga vad det var som jag egentligen skulle köpa. Jag gick ju inte till affären för att köpa mac and cheese och Dr. Pepper. Att behöva gå ut ur affären för en sådan sak sänker mitt betyg. Stark trea!

Karin H
Skrev om Daglivs

Alla har redan skrivit om det stora utbudet, manuella fiskavdelningen, hängmörade köttet etc. Det jag vill lyfta fram är frukt och grönt förutom stort utbud så är personalen kunnig och hjälpsam. Gå in och säg att du vill ha en ananas som ska ätas i kväll och en till helgen och vips har du två med olika mognadsgrad där den "omogna" är mogen till helgen. Bra med deras twitter-aktivitet. Man kan slänga iväg en fråga om de har något och man får snabbt svar. Förutom det en del extraerbjudande via twitter. Visst, det är...

Lukasz L
Skrev om Daglivs

Om stormarknader kan vara rock ´n roll så är Daglivs det. Det är inte särskilt snyggt där inne, saker ligger lite hur som helst och interiören skulle kunna behöva en lite uppfräschning. Men de tar också in alla möjliga roliga varor som man behöver och inte behöver. Utbudet är enormt varierande och du kan verkligen jämför produkter från flera leverantörer. Grönsakerna är fräscha och sällan ser man något ruttet i disken. Delikatessen får ytterligare ett plus pga alla roliga ostar och korvar samt väldigt kunnig och hjälsam...

Daniel B
Skrev om Daglivs

Fantastiskt utbud, och de är snabba med att plocka in nya varor om det är något man saknar. Kundservicen via twitter (@Daglivs) är både snabb och trevlig, och jag beställer ofta specialsaker den vägen.

Fritjof A
Skrev om Daglivs

Daglivs har ett bra sortiment och helt ok priser för att ligga så pass centralt, men det kan vara galet mycket folk vissa tider. Det är klart underhållande när de ropar ut i högtalarna "samtliga klippetkassörer till kassorna" (Daglivs klippet) för att specificera att om det finns några kassörer från ANDRA butiker där så behöver de inte gå till kassorna. Underbart.

Sim V gillar detta
Maria H
Skrev om Daglivs

Daglivs är en stor och bra butik. Billig för att vara i innerstan. Sortimentet är nog det bästa med Daglivs. Här finns allt och om något inte skulle finnas så kan de ta hem det om man ber om det. Dock tycker jag att det är svårt att hitta på Daglivs, men det hör väl till stora livsmedelsbutiker med enorma sortiment.

Andreas E
Skrev om Daglivs

Butiken är väldigt välsorterad, men priserna är höga (inte låga) förutom på en del väl utvalda varor. Det som förvånar är att de trots det övriga utbudet fortfarande mest säljer fabriksbakat bröd och även det butiksbakade kemistinna brödet är mediokert. Det stora problemet är att det så sjukt mycket folk där, vilket ofta får mig att vända i dörren. För att vara innerstad är det en fantastiskt välsorterad butik, men innerstan för med sig en hel del nackdelar som mycket folk och höga priser.

Mikael P
Skrev om Daglivs

En butik jag knappt trodde skulle kunna finnas i sthlms innerstad. Bra sortering och bra priser. Dock skulle det vara bra om det fanns något som kunde liknas vid en expressbutik.

Nikke L
Skrev om Daglivs

Daglivs är fantastiskt. Så är det ju bara. Innerstans största livsmedelsbutik med ett enormt utbud. Fiskdisken är lysande och att kunna köpa butikshängt nötkött är ju i det närmaste omöjligt på andra håll idag. Men. Ibland önskar jag mig en Daglivs snabbköp, en mindre butik där det är enklare att kila in och bara köpa kaffe, två liter mjölk och ett paket bacon. Som det är nu måste jag ju vandra en halv kilometer för att hitta varorna. Ett lyxproblem? Visst. Men sammanfattningsvis finns ingen så bra butik i närheten.

Per P och Kristoffer F gillar detta
Julia S
Skrev om Daglivs

Välsorterad matvaruaffär som det är lätt att gå vilse i. Deras fyndhörna på övervåningen kan bjuda på - just det - fynd. helt okej priser för att vara i stan.

K
Skrev om Daglivs

Ett mycket bra utbud av ekologiska och rättvisemärkta varor för att vara en "vanlig" mataffär. Gillar deras sortimentsgaranti, om de inte har en vara man tipsar/ber om i sortimentet inom två veckor får man 2000 poäng på sitt Medmerakort. Bra service. Efter klockan 18:30 sådär är det lugnt och skönt att handla. Skulle kanske önska mig ett större utbud av säsongsbetonade frukter/grönsaker, liksom bättre utbud och pris på ekologisk frukt/grönsaker, annars är sortimentet tiptop.

Frans M
Skrev om Daglivs

Stort utbud, men mycket folk och ganska slitet och trist. Priserna är ok men inte mycket mer.

ANDREAS N
Skrev om Daglivs

Att en matbutik är stor är ju bara positivt! Har sällan vägarna förbi här, men det är en ok butik. Inte alls så billigt som vissa andra här får det att framstå som, men relativt bra priser i jämförelse med andra butiker i området.

Johanna B
Skrev om Daglivs

Det är ett nöje och ett äventyr att gå in här, stort minus för att det är så svårt att hitta i affären, men här kan du hitta allt du söker, kanske inte bästa utbudet på färdiga sallader.

Emilie L
Skrev om Daglivs

Stans kanske bästa priser och singeltätast i stan.. ja jag pratar om en mataffär..

Leon
Skrev om Daglivs

Kungsholmen är fullt av singlar, och det märks på Daglivs vid rusningstid. Jag håller med de andra, att det kan vara lite trångt i butiken. Men för mig som bor i närheten så är Daglivs den enda vettiga matbutiken med riktigt bra utbud. Priserna är förstås högre än utanför stan, men ändå acceptabla jämfört med t.ex. ICA Västermalmsgallerian (som dock är mindre trång) för att inte nämna Coop eller ICAs olika närbutiker som både är dyra och riktigt sunkiga. Lite kuriosa: mitt emot kötthyllan finns en frysbox med exotiskt kött...

Johanna T
Skrev om Daglivs

Om du går hit för att du tror att du ska handla billigare så kan du tänka om. Mycket här är dyrare än på andra ställen men ibland är det billigare. Jag tycker affären är ganska sunkig och utspridd. Matvarorna ligger inte där de logiskt sett borde vilket gör att man ofta spenderar en lång tid på att virra omkring och försöka hitta den lilla varan du behöver.

Emma K
Skrev om Daglivs

Gillar verkligen att handla här innan jag går hem och precis när jag betalat. Allt finns och det är billigt och gott, däremot är det ett pinsamn dåligt utbud av eologiska varor vilket gör att jag inte går dit så ofta som jag kankse skulle vilja, mycket folk och stressnivån är rätt jobbig också.

Elina E
Skrev om Daglivs

Det här är klart den finaste och roligaste matvarubutik jag varit inne i. Bara att mötas av deras fina frukt och grönsaksdisk när man kommer in gör att man häpnar. Här kan du hitta allt du tänkas kan behöva. Ett stort plus för den gigantiska hyllan (eller ska jag säga hyllorna) med hälsokost. Har aldrig sett en matvarubutik med en sån bra hälsokosthylla som Daglivs. Första gången tyckte jag att det var svårt att hitta bland hyllorna, men man lär sig snabbt. Jag handlar gärna här igen!

Marie S
Skrev om Daglivs

En helt okej matbutik som har det mesta man kan tänkas behöva. Det negativa är att den e stor och ofta väldigt mycket folk.