Alla kategorier Lokalvårdare Dalarna Leksand Dala Service AB

Prins Augusts Väg 10, 793 35 Leksand — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Dala Service AB

• David B
    David B skrev om Dala Service AB
    Hej alla som söker städfirma.

Jag har från första början fått ett väldigt, väldigt gott intryck av Dala Service AB då jag vid vår härliga vistelse i Sälen begärde städning av vår stuga. Bra service från start till mål. De skickade orderbekräftelse och fakturan stämde hel överens med vad vi avtalat. Dessutom var städningen de gjorde perfekt. Då betalade jag 900:- för samma stuga som vi detta år också hyrde.

I år var det helt åt andra hållet. Vi avtalade (på luren) att det fick kosta 800-900:- med en av deras ”stand-in” och steg 2 fick jag prata med städerskan som bekräftade att de kommer och städar. Hon poängterade dock att de hade höjt priset och inte visst vad deras ”Stand-in” hade lovat. OK, tänkte jag de får köra efter vad jag angett att det får kosta och därefter höra av sig. Städningen skulle utföras på måndagen. Inte ett ljud i telfonen. Ingen bekräftade ens att städningen hade utförts eller vad slutsumman skulle hamna på. På onsdagen samma vecka så fick jag äntligen tag på dom och de bekräftade att städningen hade utförts. Puha! Tack och lov, stugan stod inte ostädad.

Sedan kom kallduschen..
    Istället för 800-900:- Ink. Rut hade Dala Service höjt fakturan med närmare det dubbla!
    Viktigt att belysa är att vi hade en gemensam budget på ca 10 personer och då blir det lite knepigare att bara betala utan att reagera.

Ärendet är fortfarande under granskning och jag hänvisar till Konsumentjänstelagen. I lagen framgår det att inget service företag få fortsätta ett jobb som uppgår till över 15% av det maxtak du har angett.

De kan fortfarande vända detta till en positiv kundupplevelse om de löser ärendet, skickar blommor och skriver ner kostnaden till 800:- ink rut på grund av den tid jag har lagt ner. Skämt och sido, jag är nöjd om jag får betala det vi avtalade.

Ha det bra och lycka till med att hitta en seriös städfirma. Jag vill rekommendera Dala Service AB, men se till att deras internkommunikation fungerar innan ni anlitar dom. Jag uppdaterar er om hur ärendet löstes. Kräv alltid orderbekräftelse.

Prins Augusts Väg 10, 793 35 Leksand