Alla kategorier Elbolag Dalarna Rättvik Dalakraft
Rekommenderat företag 2015 - Dalakraft

Dalakraft

Riksvägen 15, 795 32 Rättvik — Visa karta

4.2 i betyg av 1937 rekommendationer
Välkommen till Dalakraft, vi menar att dalfolket besitter en unik förmåga, vi är nämligen kraftfulla och i ständig förändring. Genom att alltid vara hjälpsamma och stå tillsammans kan vi uppnå en styrka som gör att vi tillsammans med våra kunder är helt oslagbara. Hos oss på Dalakraft kommer vi alltid göra vårt absolut bästa för att du som kund ska få ett så bra avtal som möjligt utifrån din livssituation. Det gör vi genom att fortlöpande erbjuda dig smarta lösningar. På Dalakraft levererar vi 100% grön el, all el ska alltid komma från förnybara källor, vi kan också erbjuda dig kompletta lösningar för egenproduktion av el. Skulle du ha några frågor eller om du behöver annan hjälp har vi generösa öppettider och erbjuder alltid snabba svar så att du som kund ska känna att det är enkelt och smidigt att nå oss. Varmt välkommen till Dalakraft.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-14:00

Läs vad 1937 kunder tycker om Dalakraft

• Tobias P
    Tobias P skrev om Dalakraft
    riktigt fint bemötande å omhändertagande av en ny å oerfaren första kund
  • Maria B
    Maria B skrev om Dalakraft
    El från förnybara källor. Toppen!
  • Tuula M
    Tuula M skrev om Dalakraft
    Jag har blivit lovad skriftlig faktura och att få betala 25:e i månaden!
    Ni har missat att skicka fakturan i oktober, och jag är under veckorna i Stockholm och arbetar trots 74 år. Nu har jag fått inkasso från dels SVEA på 183 kronor och dels från Intrum Justitia på samma summa 183:kr ( inkasso och ränta) Till vem skall jag betala? Jag har aldrig missat inbetalningar tidigare!!!!!!?
    OBS Fakturan betalades genast då jag upptäckte missen!!!!!!! Jag är mycket ledsen och besviken på er. Tuula Medin
    2017-01-02 Dalakraft svarar Tuula M
    Hej Tuula!

Att du fått från både Svea och Intrum Justistia låter lite konstigt eftersom vi bara jobbar med Svea. Vi hjälper dig att lösa detta, jag tar en kontakt med dig på telefon.

MvH Nike på Kundkontakt.
  • Barbro T
    Barbro T skrev om Dalakraft
    Eftersom jag nyligen övertagit abonnemanget från min make som nyligen avlidit, känner jag mig ej kompetent att ge något omdöme. Vi har varit kunder sedan länge och nöjda.
  • Gunnel L
    Gunnel L skrev om Dalakraft
    Jag är ny kund och vet ännu inte så mycket
  • Lars H
    Lars H skrev om Dalakraft
    Har fått bra information,inga problem med fakturor,kan inte klaga.
  • Lars P
    Lars P skrev om Dalakraft
    Vet inte vad jag skall svara, menar ni gåvan till barncancerfonden ? I så fall bra
  • Börje N
    Börje N skrev om Dalakraft
    Tydliga uppgifter om tecknande av elavtal.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Dalakraft
    Har anlitat företaget under många år för flera leveranser.
    Har alltid fått bra bemötande. Även förslag att som sista länk ta ställning till.
  • Inge E
    Inge E skrev om Dalakraft
    Bra bemötande via chat. Saknar dock prisuppgifter på hemsidan. Hade sluppit chatta om det funnits priser. Vill dock gå tillbaka till dem efter att ha provat ett annat bolag.
  • Stina L
    Stina L skrev om Dalakraft
    Jag är ny kund, och hittills helt nöjd.
  • Jon N
    Jon N skrev om Dalakraft
    Jag har fått hjälp att teckna ett nytt elavtal på ett proffsigt sätt.
  • Karin W
    Karin W skrev om Dalakraft
    Vet inte...
    Köper el till sommarstuga och fast boende men har inga synpunkter. Antar att allt fungerar normalt.
    Extra tjänster: nedtagning av träd under ledningar - bra
  • Karl W
    Karl W skrev om Dalakraft
    El och tidigare elnät. Helt ok.
  • Yvonne K
    Yvonne K skrev om Dalakraft
    Mina upplevelser har hittills varit positiva. Bara det att få komma fram fort vid telefonkontakt och känna att man kan lita på deras svar. Har alltid fått hjälp och svar på det jag frågat om.
  • Anja H
    Anja H skrev om Dalakraft
    Jag gillar att Dalakraft satsar på grön el med mycket vindkraft!
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Dalakraft
    Jag har ett elavtal, det funkar
  • Leif L
    Leif L skrev om Dalakraft
    Allt fungerar bra. Har inte haft några problem Dala Kraft.
  • Arne P
    Arne P skrev om Dalakraft
    Tycker jag alltid blivit väl bemött ifrån Dalakraft. T.ex. fick jag utmärkt hjälp då jag önskade förse min villa i Gassarvet med solcellspaneler. Dalakraft tipsade om en lämplig installatör och hjälpte mig teckna avtal med Energimyndigheten. Trevligt att få många trevliga kunderbjudanden såsom exempelvis bäddlakan till ett hyfsat pris. Intressant att via internet (e-post) få ta del av Dalakrafts nyhetsbrev.
  • Britt-marie G
    Britt-marie G skrev om Dalakraft
    helt ok vid våra kontakter både telefonledes och leverans a el
  • Mats T
    Mats T skrev om Dalakraft
    Bra bemötande och rådgivning i samband med förnyande av mitt elavtal.
  • åke g
    åke g skrev om Dalakraft
    Lättsam saklig dialog vid upphandling avtal
  • Sune T
    Sune T skrev om Dalakraft
    Instruktion vid fiberinstallation.
    Minglet som jag var bjuden till kanske skulle ha varit något tidigare innan installationen var klar så man hade haft en bättre överblick vad som komma skulle
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Dalakraft
    Bra bemötande, bra priser och ordning och reda.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Dalakraft
    Det rullar på utan funderingar från min sida.
    Naturligtvis bra att Barncancerfonden fått stöd men ska det ingå i ett kraftföretags uppgifter? Därför betyg 3.
  • Ann-britt L
    Ann-britt L skrev om Dalakraft
    Vet inte ännu då jag endast har bott här i tre veckor men tidigare hyresgästen rekommenderar er så då var det naturligt för mig att anlita er
    Mvh Ann-Britt Landin
  • Hans B
    Hans B skrev om Dalakraft
    Har ej haft anledning all kontakta företaget. Kan ej uttala mig.
  • Elin L
    Elin L skrev om Dalakraft
    Mycket bra bemötande och kundvänlighet. bra service, enkelt att få prata med personal via chatt.
  • Kjell C
    Kjell C skrev om Dalakraft
    Har varit kund hos er i 1 månad och kan därför inte ge något betyg på Dalakraft annat att jag blev litet förvånad overklig kostnaden för nätkostnaden. Den är hög jämfört med andra.
  • Torbjörn F
    Torbjörn F skrev om Dalakraft
    Bra kundservice! Enkelt och okomplicerat.
  • Carina M
    Carina M skrev om Dalakraft
    Har bara bra upplevelser av dalakraft. Mycket fint bemötande som ny kund. Är väldigt nöjd!
  • Sören S
    Sören S skrev om Dalakraft
    Är inte kund ännu men ska bli 2017

de jag har haft kontakt med ang. bytet har varit jättebra..
  • Eva-lena M
    Eva-lena M skrev om Dalakraft
    Trevligt bemötande när jag ringde och förnyade mitt avtal. Fick pålitliga rekommendationer om vad jag skulle välja.
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Dalakraft
    Jag betalar för rörlig el. Nu ska nytt avtal tecknas, Går att göra på nätet enligt Dalakraft. Jag går in på nätet och letar och letar. Jag vill fortsätta med rörlig el. Finns inte. Finns bara något annat, vad det nu hette, och som jag inte vill ha. Vill ha RÖRLIG EL. Ringer dagen efter. Ja det är så att man MÅSTE RINGA! Jättedåligt. De vill styra in kunden på en i mitt tycke sämre produkt. Fick ett mail innan att om jag inte själv agerar , kan jag luta mig tillbaka och göra ingenting så ändrar de till den sämre produkten. Riktigt dåligt tycker jag. Står det att man kan gå in på webben och bestämma sig ska ALLA olika produkter finnas där utan krångel!
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Dalakraft
    Seriöst med kunden i centrum. Saknar uppföljning med prisjämförelser med andra leverantörer.
  • Lars-erik H
    Lars-erik H skrev om Dalakraft
    Har inte haft så mycket med er att göra mer än ha elavtal och några andelar vindkraft.
    Allt har fungerat.
  • Johan E
    Johan E skrev om Dalakraft
    Hej, bra respons i samband med frågor om nytt elavtal. Snabba svar i telefon -ingen väntetid, trevligt bemötande.
    Snabb att skicka utlovad information via mail.
  • Inger J
    Inger J skrev om Dalakraft
    fick bra hjälp vid flytten, när nya vägen krånglade flera veckor, så jag är mycket nöjd med er hjälp.
  • Anders L
    Anders L skrev om Dalakraft
    Bra kundbemötande med bra information
  • Maria J
    Maria J skrev om Dalakraft
    Bra hjälp, bra pris. Bra kundbemötandet.
  • Anne-marie C
    Anne-marie C skrev om Dalakraft
    Efter att min man gått bort så har de varit hjälpsamma och fixat med nya elavtal. Mvh Ann-Marie
  • Håkan T
    Håkan T skrev om Dalakraft
    Smidigt Tydligt Vänligt bemötande vid förfrågan om råd om lämpligt avtal.
    Bekymmersfritt!
  • Johan S
    Johan S skrev om Dalakraft
    Mycket bra och trevligt bemötande av samtlig personal jag samtalat med.
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Dalakraft
    har varit kund hos dalakraft sedan1983 och tycker känns bra att vara trogen dalarna. har nu bytt till dalakraft dalaelfond och hoppas det blir bra.

www,byggubben.se
  • Jan O
    Jan O skrev om Dalakraft
    Alltid väl bemött. Har fått svar på mina frågor av kunnig personal utan dröjsmål.
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Dalakraft
    Jag tycker att bemötandet från företaget har varit bra. Tycker det är synd att man inte längre kan välja rörligt eller fast pris. Det valet har jag gjort tidigare och varit nöjd med det.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Dalakraft
    Trevligt bemötande, bra information vad gäller priser.
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Dalakraft
    Dala kraft har de sämsta hemsidan!!!
    Det enda dom ska leva på är att sälja el
    Men det går inte på något vis se vad konsterna kostar kunden ..... inga val möjligheter på olika tjänster visas på hemsidan. Fy f.n va slut... SKÄMS
    /Trogen kund
  • Marcus P
    Marcus P skrev om Dalakraft
    Mycket bra och tillmötesgående kundservice.
  • Perry F
    Perry F skrev om Dalakraft
    Bra, personalen var informativ och tillmötesgående

Riksvägen 15, 795 32 Rättvik