Alla kategorier Elbolag Dalarna Rättvik Dalakraft

Dalakraft

Riksvägen 15, 795 32 Rättvik — Visa karta

4.2 i betyg av 2048 rekommendationer
Välkommen till Dalakraft, vi menar att dalfolket besitter en unik förmåga, vi är nämligen kraftfulla och i ständig förändring. Genom att alltid vara hjälpsamma och stå tillsammans kan vi uppnå en styrka som gör att vi tillsammans med våra kunder är helt oslagbara. Hos oss på Dalakraft kommer vi alltid göra vårt absolut bästa för att du som kund ska få ett så bra avtal som möjligt utifrån din livssituation. Det gör vi genom att fortlöpande erbjuda dig smarta lösningar. På Dalakraft levererar vi 100% grön el, all el ska alltid komma från förnybara källor, vi kan också erbjuda dig kompletta lösningar för egenproduktion av el. Skulle du ha några frågor eller om du behöver annan hjälp har vi generösa öppettider och erbjuder alltid snabba svar så att du som kund ska känna att det är enkelt och smidigt att nå oss. Varmt välkommen till Dalakraft.
Lör-Sön: 10:00-14:00

Läs vad 2048 kunder tycker om Dalakraft

• Agneta K
    Agneta K skrev om Dalakraft
    Serviceminded men för många strömavbrott.
  • Örjan M
    Örjan M skrev om Dalakraft
    Fantastisk trevlig person som jag fick prata med, är van vid sur knölar i Stockholm.
    Bra bemötande och fick hjälp med lite el till huset.
  • Eva D
    Eva D skrev om Dalakraft
    Har fått bra bemötande och kommunikationen snabb för att lösa eventuella frågor.
    Har ej så länge någon erfarenhet från varor, etc. men för övrigt nöjd.
  • Göran E
    Göran E skrev om Dalakraft
    Jag har varit kund hos Dalakraft sedan 2015-07, då vi köpte ett fritidshus i Sälen. Vi fick uppfattningen att vi övertog elavtalet från förre ägaren / stugföreningen och att vi därmed inte kunde påverka prissättningen. Sedan dess har avtalet löpt på tills jag nyligen insåg (via Elskling) att det pris vi betalat är ett tillsvidarepris och därmed skyhögt över marknadspriset. Från Dalakraft har ingen information kommit under alla dessa månader, vilket jag tycker är svagt. När jag nyligen ringde er kundtjänst, fick jag omedelbart ett nytt avtal (nr 90268000003) med betydligt bättre pris (ändå långt ifrån det lägsta). Jag anser att ni borde ha informerat oss mycket tidigare om det oförmånliga avtal vi hade.
    Göran Ek
    Kundnr 902680
  • Britt-marie L
    Britt-marie L skrev om Dalakraft
    Allt fungerar bra. Strömmen kommer fram och lamporna lyser
  • Mikael D
    Mikael D skrev om Dalakraft
    proffsigt bemötande, snabbt vid byte av elleverantör, fick mer än vad jag förväntade mig
  • Ove K
    Ove K skrev om Dalakraft
    Trevlig och servicemedvetet samt snabbt
  • Gerd Ö
    Gerd Ö skrev om Dalakraft
    Har personligen inte haft direktkontakt med Dalakraft. Vi är ett antal familjer som förnyat vårt elavtal gemensamt och vi har haft en kontaktperson.
  • Dan Ö
    Dan Ö skrev om Dalakraft
    Helt okey. Får adekvat hjälp med det jag behövt
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Dalakraft
    Jag är helt nöjd med Dalakraft. Allt har fungerat på ett bra sätt till ett bra pris. Tyvärr har jag inte kunnat utnyttja de erbjudanden om billiga biljetter till olika arrangemang som kommer och då och då. Jag har ingenting att klaga på och har därför tecknat ett nytt treårsavtal.
  • Ivan V
    Ivan V skrev om Dalakraft
    Jag hade aldrig ett problem met Dalakraft.
  • Leif B
    Leif B skrev om Dalakraft
    Bra bemötande . Har tecknat nytt el avtal för 5 personer
  • Maj S
    Maj S skrev om Dalakraft
    jag har fått hjälp att frysa priset så att det är billigast, plus att det även är miljövänlig el -tack så mycket, jag är nöjd!
  • Maj B
    Maj B skrev om Dalakraft
    Jag har nästan inte haft någon kontakt med Dalakraft annat än vid bostadsbyte. Och då har allt fungerat bra.
  • Alf M
    Alf M skrev om Dalakraft
    bra bemötande,nyligen förlängt avtal.
  • Magnus Å
    Magnus Å skrev om Dalakraft
    Bra bemötande. Inget att anmärka på.
  • Kennet S
    Kennet S skrev om Dalakraft
    Jag har inte haft några problem med er.det fungerar bra.
  • Peter B
    Peter B skrev om Dalakraft
    Trevliga och informativa ! Dessutom fick vi en lösning som vi va nöjda med
  • Bitte C
    Bitte C skrev om Dalakraft
    Bra bemötande i tfn, snabb respons
  • Peter A
    Peter A skrev om Dalakraft
    Jag har fått ett bra bemötande.
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Dalakraft
    För något år sedan försökte ett annat elbolag att överta mitt abonnemang.Jag protesterade mot detta hos den aggressiva parten några gånger,men de verkade inte bry sig om detta. Dalakraft ringde då upp mej och frågade varför jag ville byta leverantör.Jag sa att jag inte ville byta och förklarade hur det gått till.Dalakraft hjälpte då mej att ta tillbaka elavtavtalet. Jag lärde mej då att omedelbart kontakta min avtalspart ifall något liknande händer igen. Dalakraft hjälpte mej att undvika extra kostnader och besvär.Jag är mycket tacksam för detta.
  • Staffan H
    Staffan H skrev om Dalakraft
    Kontakterna via tel helt ok. Kontakterna ingen "upplevelse" men en erfarenhet!
    Avtal enbart om hushållsel.
  • Nils-ola N
    Nils-ola N skrev om Dalakraft
    Problemfritt i kommunikationen med Dalakraft!
  • Lena L
    Lena L skrev om Dalakraft
    Fungerat bra hittills.
    Vi kommer att flytta under maj månad och hoppas att det går lika smidigt även då.
  • Lars H
    Lars H skrev om Dalakraft
    Jag har förnyat elavtalet både för mig och min mor och vi har fått ett mycket bra och trevligt bemötande. Ringer upp och följer upp att det blivit riktigt.
  • Maria N
    Maria N skrev om Dalakraft
    Jag finns bra hjälp, då jag tecknade nytt avtal efter inköp av hus i Sälen.
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Dalakraft
    Har nyss blivit medlem i dalakraft så har inte så mycket att dela med mig av.
    däremot, det lill ajag har att dela med mig av är att jag har fått den hjälp som jag behövt och bemötandet var proffessionelt skött!

tack från en hittils nöjd kund
  • Bo K
    Bo K skrev om Dalakraft
    inga problem kund sedan ca; 50 år tillbaka
  • Tor-björn M
    Tor-björn M skrev om Dalakraft
    I de flesta delar och med personlig kontakt är företaget mycket bra.
    Sedan när det gäller grävning in till fastigheten så spårade det ur totalt. Stora förluster och mycket onödigt arbete som aldrig ersattes. Så det är både ros och ris.
  • Elisabeth O
    Elisabeth O skrev om Dalakraft
    Jag är ansluten till Dalakraft genom min sommarstuga. Den används ca 3 månader/år och jag har bara goda erfarenheter.
  • Anita J
    Anita J skrev om Dalakraft
    Trevligt mottagande med välkomsthälsning via telefon kändes bra
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Dalakraft
    Har Dalakraft som elleverantör och tycker att det fungerar bra.
  • Sally K
    Sally K skrev om Dalakraft
    Jag har alltid varit kund hos er. Har inget att klaga på. Har inte haft mycket med er att göra. Annat än att betala räkningarna.
  • Stina S
    Stina S skrev om Dalakraft
    Bemötandet har varit gott. Jag har inte brytt mig så särskilt- inte tittat på vad andra elleverantörer erbjudit. För enkelhets skull har jag accepterat Er!!
    Är besviken på att ert avtal "elnät 50/ 50"inte längre existerar.Jag litar inte på att v konsumenter tjänar på det nya dalaavtalet!
  • Kerstin C
    Kerstin C skrev om Dalakraft
    Ett alldeles fint bemötande så mycket service som jag fick. Otroligt nöjd. Tacksam och glad. Hoppas på ett bra samarbete i fortsättningen.
  • Anna H
    Anna H skrev om Dalakraft
    När vi flyttade till Falun slutet av december förra året beslöt vi att byta till Dalakraft, då vi har Dalakraft i sommarstugan.

Trevligt bemötande och blev uppringd flera gånger med bra förslag och om allt fungerade väl.
  • Claes E
    Claes E skrev om Dalakraft
    Jag köper min el från Dalakraft. Det har aldrig varit något problem när jag haft kontakt med dem.
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Dalakraft
    Toppen !
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • Conny L
    Conny L skrev om Dalakraft
    Klara besked och enkelt att teckna det elavtal som Hittills varit mest förmånligt för elkunder. Endast framtiden kan ge svar på hur det blir för mig som kund.
  • Torbjörn P
    Torbjörn P skrev om Dalakraft
    Bra bemötande fick jag.
    Trevlig personal som hjälpte mig.
    Avtal ordnades.
    mvh Torbjörn
  • Mats O
    Mats O skrev om Dalakraft
    OK, men det fick gärna vara billigare för gammal kund >35 år
  • Britta F
    Britta F skrev om Dalakraft
    Dalakraft är helt okej. Varken bättre eller sämre än ett genomsnittligt energibolag. Bäst hade varit om all ström, vatten, tele och andra, för oss medborgare basala funktioner sköttes av staten. Ingen skall straffas ekonomiskt för att den valt fel aktör.
  • Lena H
    Lena H skrev om Dalakraft
    bra bemötande i samband med rådgivning
  • Tony L
    Tony L skrev om Dalakraft
    Har inte haft någon direkt kontakt med företaget men det leverar bra el till mig.
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Dalakraft
    Hjälpsam och trevlig personal! Gick på en nit en gång men fick hjälp.
  • Ann F
    Ann F skrev om Dalakraft
    Hej, Inser att jag inte kan besvara frågan rättvist utan att ha några som helst erfarenheter eller jämförelser av hur andra El leverantörer beter sig mot sina kunder. Så betygs klickningarna i cirklarna är inte relevanta.
    Bästa Hälsningar
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Dalakraft
    Att välja elavtal är katastrof! Att de vill promota "Dala Elfond" är ok, men det finns inte något annat att välja på, trots att rubriker/länkar ger sken av detta. Om det nu finns något annat att välja på än Dala Elfond är det ändå katastrof eftersom det är så svårt att hitta alternativen. Jag använde endast hemsidan (mailade/ringde alltså inte). (betyg 1)
    Annars har jag inte något att klaga på. (betyg 4)
  • Jan O
    Jan O skrev om Dalakraft
    bra bemötande, tycker dock att man ska kunna jämföra olika avtal på hemsidan, vilket man inte kunde.Bättre hemsida med vad varje avtal kostar och jämföra.
  • Tommy A
    Tommy A skrev om Dalakraft
    OK. Jag har inte haft några problem. Elen fungerar och bra det.
  • Per A
    Per A skrev om Dalakraft
    Korta betalningsvillkor gör att Dalakraftsbreven (med fakturor) automatiskt blir stressande i ett hektiskt liv. Annars är min upplevelse av företaget bra.

Riksvägen 15, 795 32 Rättvik