Alla kategorier Elbolag Dalarna Malung-Sälen Dalakraft

Dalakraft

Östra Bangatan 7, 782 34 Malung — Visa karta

Välkommen till Dalakraft, vi menar att dalfolket besitter en unik förmåga, vi är nämligen kraftfulla och i ständig förändring. Genom att alltid vara hjälpsamma och stå tillsammans kan vi uppnå en styrka som gör att vi tillsammans med våra kunder är helt oslagbara. Hos oss på Dalakraft kommer vi alltid göra vårt absolut bästa för att du som kund ska få ett så bra avtal som möjligt utifrån din livssituation. Det gör vi genom att fortlöpande erbjuda dig smarta lösningar. På Dalakraft levererar vi 100% grön el, all el ska alltid komma från förnybara källor, vi kan också erbjuda dig kompletta lösningar för egenproduktion av el. Skulle du ha några frågor eller om du behöver annan hjälp har vi generösa öppettider och erbjuder alltid snabba svar så att du som kund ska känna att det är enkelt och smidigt att nå oss. Varmt välkommen till Dalakraft.
Lör-Sön: 10:00-14:00

Läs vad 2327 kunder tycker om Dalakraft

• Thommy O
    Thommy O skrev om Dalakraft
    trevligt bemötande...fiberkabel, elkraft
  • Björn O
    Björn O skrev om Dalakraft
    Hej! Ni gör reklam/undersökningar utan att fråga mig vad det får kosta, fokusera på kärnverksamheten, minska på administrationen,ge längre förfallodagar på fakturorna,börja skicka fakturor kvartalsvis,i efterskott,

eller möjligen, i början av perioden, för betalning i mitten. Tredje månaden preliminär betalas, och justeras på nästa faktura,(om det kan skötas av datorprogram)lita på era kunder, och gör ert yttersta för att pressa priset neråt.

mvh Björn .
  • Ing Marie D
    Ing Marie D skrev om Dalakraft
    Bemötandet när man ringer, är väl helt okej
    Har inte köpt ngt, varken varor eller tjänster
    Som kund tycker ju jag att elen är fruktansvärt dyr här hos oss,eftersom vi har kallhyra; Billigt på sommaren å jättedyrt på vintern..
    Såå tycker jag🤔
  • Roland O
    Roland O skrev om Dalakraft
    Jag har enbart tecknat ett nytt avtal i juli i år för mitt fritidshus och för mitt permanent boende. Det fungerade enkelt och smidigt.
  • Kjell D
    Kjell D skrev om Dalakraft
    Trevligt och positivt bemötande!
    Saknar en redovisning av det relativa läget.
    Dalakraft finns aldrig med marknsdsjämförelser och analyser.
  • Ingvar B
    Ingvar B skrev om Dalakraft
    Jag har alltid fått svar på mina frågor på ett trevligt sätt, och nu är jag så nöjd med det avtal jag har. Tycker även att fakturan är lätt att förstå, det är ju många som klagar , gå över till Dalakraft så slipper ni detta problem!!!!
  • Börje H
    Börje H skrev om Dalakraft
    Har inte köpt några varor. Har rådfrågat och fått information om tjänster. Det var ett bra bemötande och bra information. Jämförde bland annat då jag fick erbjudande från annat elbolag.
  • Catrin B
    Catrin B skrev om Dalakraft
    Alltid fått hjälp med bra service. Nöjd på alla sätt och vis.
  • Jan E
    Jan E skrev om Dalakraft
    Dala Elfond fungerar tillfredsställande för mig.Är nöjd med allt.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Dalakraft
    Jag har mest haft kontakt med Dalakraft när jag ska förnya ett elavtal, det blir ungefär en gång vart 3:e år. Det har då fungerat bra.

Förut fick jag räkning med ett papper varannan månad. Nu blir det 3 papper varje månad och det är en liten nackdel.
    Förr var även elnät på samma faktura.
    På två månader var det tidigare ett papper. nu blir det 8 papper. Jag har elektronisk faktura men jag vill ha utskrift för att jämföra kostnader. Jag vet att jag har lite vindkraft, om jag tar bort dessa två papper blir det i alla fall 6 papper jämfört med ett tidigare.
  • Runo B
    Runo B skrev om Dalakraft
    Hej, tyvärr anser jag att ni är ett kraft löst företag, vi har två hus anslutna till er, anslutningen består av ett gammalt proppskåp ute i gatan, samt gamla ledningar i gatan in till husen. för ca tre år sedan blev vi utan ström flera gånger,propparna höll inte och det visade sig att det var en försvagning i ena kabeln, så ni sköt kabeln och hittade försvagningen. Grävning gjordes och sedan lovade ni att komma och byta kablarna, viktigt att det fungerar då vi har bergvärme. Har inte set röken av er, har ringt ett par gånger , och någon har sagt att vi hör av oss. Fick ordna med kallasfalt själv för att slippa gropen efter er grävning Sedan blev det aktuellt med fiber man låg på från Ip only och telia. Jag gjorde mig till och kontaktade eran lokala kontaktperson för att ge er information om att vi var fyra stycken på vår gata som kunde vara intresserade av fiber, gav också information om att eftersom ni ändå skulle gräva för bytet av elkablarna så kunde ni få fyra fiberkunder och grävningen för elen gjort på samma gång,ni skulle återkomma, ingen hörde av sig, idag har vi alla fiber från Ip Only. Får vä'l hålla tummarna att elen håller i vinter.
    Vänligen
    Runo Berglund
    Vattugränd 13
    783 30 Säter
    070-3753174
    2017-09-26 Dalakraft svarar Runo B
    Hej Runo!
    Tråkigt att höra om alla problem du haft med dina ledningar in mm!

Men tyvärr är det ingenting vi kan rå över för jag är rädd att du blandar ihop oss med ditt nätbolag.
    Vi levererar elen du förbrukar, vi har ingenting med ledningar, proppar, elförsörjning att göra, så tyvärr kan vi inte vara till nån hjälp i det ärendet.

MvH Nike på kundkontakt.
  • Tony J
    Tony J skrev om Dalakraft
    Ganska snabba att komma när man behöver dem. Det är ju som tur är, inte så ofta. De har hittills skött sig bra.
    Bra service.
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Dalakraft
    Bra service vid frågor om abonnemang.
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Dalakraft
    Alltid vänligt bemötande och bra service.
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Dalakraft
    Har vanligt el-abonnemang till min fastighet i Lima.
    Vad jag kan minnas har
    - Leveransen av el fungerat i stort sett bra. en hel del strömavbrott förekommer i Lima. Oftast dock inte så långa.
    - Fakturor fungerar bra (e-fakt). Bra att man kan se tidigare förbrukning ett år bakåt.
    - Priset kunde vara något lägre. Dala kraft är ju inte det billigaste bolaget på marknaden.
    - Föredrar ändå att behålla en leverantör med lokal förankring.
    - Bemötande bedöms inte då jag knapp haft någon annan kontakt.
    - Gillar marknadsaktiviteter som Dansbandsveckan t.ex.
    -Gillar också de erbjudanden som kommer med fakturan då och då. Dock har jag inte utnyttjat så många. (kanske bara Kläppen, åk två ...)
    Sammanfatning:
    Nöjd kund som fortsätter vara kund men som har bevakning på priset!
  • Stig E
    Stig E skrev om Dalakraft
    Jag är mycket nöjd, har inte haft några problem. Bra service den gången vi hade problem. Har bra erbjudanden ibland som jag tycker är positivt.
  • Sussie L
    Sussie L skrev om Dalakraft
    Jag har tecknat elavtal för länge sedan och inte haft anledning att kontakta Dalakraft sedan dess.

Har ingen upplevelse att sammanfatta.
  • Liza N
    Liza N skrev om Dalakraft
    Hej
    Jag är sällan i kontakt med er, men har varit det en gång på slutet och är inte speciellt nöjd. Personalen var trevlig men kunde inta svara på frågor om era produkter.
    Jag ville veta vad som styrde priset i dala elfond, men hon hade något standard "försäljar snack" om hur bra det va men kunde inte förklara vad som styrde priset utan surrade bara om olika zoner i sverige. Jag ringde för att få hjälp, men fick leta på info på nätet till slut iaf.
  • Britta J
    Britta J skrev om Dalakraft
    Bemötandet är korrekt och bra. Jag kan ej erinra mig vad för varor och tjänster jag har köpt. Allt fungerar enligt mina förväntningar.
  • Carina S
    Carina S skrev om Dalakraft
    Använder mig av dalakraft men har ingen uppfattning
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Dalakraft
    Har egentligen ingen koll på om företaget är bra, men har inte haft någon anledning att se mig om efter något annat.
  • Olof N
    Olof N skrev om Dalakraft
    Bra, inget att klaga på!! Jag är mycket nöjd med Dalakraft, bra personal o ärlighet!
  • Marie E
    Marie E skrev om Dalakraft
    Har inte haft någon personlig kontakt på flera år med Dalakraft.
    Valde Dalakraft när vi köpte huset 2010 då det är ett lokal bolag och bra bemötande då.
  • Ingemar H
    Ingemar H skrev om Dalakraft
    Hej
    Jag har inga problem med DK o skulle jag ha det så är det bara att gå till Elisabeth och prata med henne. Vi jobbar i samma hus. Ha de.
  • Nils G
    Nils G skrev om Dalakraft
    All information har varit bra och lättförstålig.
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Dalakraft
    Mycket positivt, vi har valt Dalakraft till alla våra tre fastigheter- det säger väl allt vad vi tycker om er.

Tycker också det är trevligt med de erbjudande vi får - fick förra sommaren vara med på en helt oförglömlig afton i Dalahalla med
    Mando Diao !!
  • Elisabeth N
    Elisabeth N skrev om Dalakraft
    Trevligt bemötande i telefon, snabba svar angående elavtal mm
  • Börje L
    Börje L skrev om Dalakraft
    Bra bemött sakligt och infomatift. Och naturligtvis kraft på hemmaplan!😊
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Dalakraft
    Har inte haft någon kontakt med Dalakraft.
  • Bengt Olof R
    Bengt Olof R skrev om Dalakraft
    Trevligt bemötande påläst personal bra info vad gäller elpriser och erbjudande.
    Som kund är jag mycket nöjd.
  • Eiert S
    Eiert S skrev om Dalakraft
    En gång Dalakraft-alltid Dalakraft brukar jag avfärda alla som
    ringer från olika bolag och vill sälja billigaste elen.
    Tjänster som jag fått genom Dalakraft och dala elnät så har ni hjälpt mig att fälla en del träd närma elledningar. Sen har jag blivit väl bemött när det har varit oplanerat elstopp.Och jag fått lov att ringa.
  • Barbro P
    Barbro P skrev om Dalakraft
    Jag köper el till Lima Dalarna och tidigare köpte vi även till Mälarhöjden Stockholm.
    Har alltid fått ett bra bemötande. Trevligt med kunderbjudanden.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Dalakraft
    var gång vi varit i kontakt med dalakraft så har vi bemötts av hjälpsam och positiv personal!
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om Dalakraft
    Snabba svar vid telefonkontakt.
  • Mats E
    Mats E skrev om Dalakraft
    Tycker det mesta fungerar bra.
    Skulle vilja veta mer om arbetet med "grön energi".
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Dalakraft
    Tycker att dala kraft tar sitt ansvar och jag har aldrig haft några problem med dom.
  • Anna P
    Anna P skrev om Dalakraft
    Anmälde sms på hemsidan. Rätt svårt att förstå hur det skulle fyllas i. Blir intressant att se om det fungerar med avisering av slamtömning.
    2017-09-26 Dalakraft svarar Anna P
    Hej Anna!
    Vi är ett elbolag och du har ditt elavtal hos oss, vi har ingenting med din slamtömning att göra tyvärr.

Jag hoppas att du är nöjd med ditt elavtal och den service du får när du är i kontakt med oss.

MvH Nike på Kundkontakt.
  • Håkan W
    Håkan W skrev om Dalakraft
    Har ju tyvärr inte så mycket att komma med då allting fungerar till belåtenhet. Vet inte om jag har behövt kontakta dem under de här 36 åren jag har använt dem.
  • Göran N
    Göran N skrev om Dalakraft
    Jag har varit kund i många år, givetvis för att Dalakraft har verksamhet i närområdet men lika mycket att ni har ett bra kundbemötande.
    Senaste tjänsten var fiberdelen, mycket tack vare att ni var lyhörda och ändrade ert erbjudande till att vara nyckelfärdigt och inte körde helt vilse genom att kräva att fastighetsägaren gjorde vissa arbeten som ex. håltagning. Genom att ändra er kunde ni erbjuda en tjänst inte bara ett "grävarbete". En stor elogé till Anders L som ansvarar/ansvarade för helheten.
  • Sören Z
    Sören Z skrev om Dalakraft
    De gånger jag varit i kontakt med företaget har det varit till full belåtenhet.
  • Gerty K
    Gerty K skrev om Dalakraft
    Bara bra.
    Räkningarna är lätta att se i klartext.
    Kunderbjudande är ofta för åretomboende, vi fritidsboende känner oss förbisedda.
  • Astrid B
    Astrid B skrev om Dalakraft
    Detta blir 2:a gången jag svarar på en enket från er-första i postbrevform.
    Tycker att allt fungerar med er så länge det gäller administration ut till mej. Sen tycker jag kommunikationen mellan kontoret och gubbarna på fältet-underundermåligt. Vattenavläsning under åren har varit skrattretande-men nu har jag bara en mätare tursamt nog och de börjar redan fungera lite dåligt.
    Får hjälp med bra svar av personalen när man ringer
    2017-09-26 Dalakraft svarar Astrid B
    Hej Astrid!
    Jag är rädd att du blandar ihop oss med ditt vattenbolag. Vi säljer el och ingenting annat. Vi har varken några gubbar på fältet, eller några mätare av nån sort.

Jag hoppas att du är nöjd med ditt elavtal, och den service du får av oss när du ringer in.

MvH Nike på Kundkontakt.
  • Jan E
    Jan E skrev om Dalakraft
    Hej!
    Köper bara elkraft. Fungerat utan anmärkning
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Dalakraft
    Kort sagt: ALLT är bra!! Jag är mycket nöjd!
  • Johan P
    Johan P skrev om Dalakraft
    Bytte i början av året avtal pga sålde hus i Sälen och köpte annat hus i sälen. Ringde och fick hjälp att flytta avtal. Jättebra service, väldigt smidigt.
    Men allt låter ju trevligt på Dalmåål, nästan fusk.
  • Gudrun J
    Gudrun J skrev om Dalakraft
    Trevlig och kunnig personal ,kan ju bara bli högsta betyg.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Dalakraft
    Har alltid fått bra service 😊
  • Stig A
    Stig A skrev om Dalakraft
    Helt nöjd när det gäller de kontakter jag haft med Dalakraft. Är i bland inne på hemsidan som jag tycker är ok. När det gäller informationen om Dalakraft fiber, så får den omdömet "undermålig".
  • Åke G
    Åke G skrev om Dalakraft
    Förnyade mitt avtal, fick bra hjälp av Malin....
  • Åke O
    Åke O skrev om Dalakraft
    Saknar bredbandsutbyggnad! Två aktörer och ingen med tillräckligt antal anslutningar.
    2017-09-26 Dalakraft svarar Åke O
    Hej Åke!
    Jag önskar att jag kunde vara dig till hjälp där, men vi sysslar inte alls med bygge av fibernät, vi säljer el och du har ditt elavtal hos oss.

Men om du får fiber ingrävt framöver, kan vi erbjuda dig en bra bredbandstjänst, så ta gärna en kontakt med oss då!

MvH Nike på kundkontakt

Östra Bangatan 7, 782 34 Malung