Dalatrappen AB

Dalatrappen AB

Vi på DalaTrappen har lång erfarenhet av att arbeta med trapprenovering i massivt trä.

För att kunna erbjuda er bästa möjliga produkt och samtidigt bidra till en hållbar framtid, har vi valt att tillverka våra produkter hemma i Mockfjärd i Dalarna.
Genom att i största möjliga mån använda råvaror från närområden och förädla dessa i vår tillverkning, värnar vi om miljön och bibehåller hantverkstraditionen i Dalarna.

För oss på DalaTrappen är valet av råvarorna samt den lokala anknytningen en viktigt del i vårt företagande.

Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor eller vid bokning av kostnadsfritt hembesök. 0243 - 145 50 eller info@dalatrappen.se

Läs vad 34 kunder tycker om Dalatrappen AB 2

• Erika M
    2021-01-31
    Trapprenovering,
    bra bemötande vid hembesök inför arbetet
    Inlyssnade och inspirerande
    Förväntningarna vi hade motsvarande verkligen slutresultatet!
    Vi fick en fin trapp till övervåningen.
    2021-01-28
    Målning av innertrapp och nya trappsteg i källartrapp.
    Otroligt duktiga, noggranna och proffsiga.
    Är sjukt nöjd!!!!
    /Anette Broberg
    2021-01-28
    Vår trappa var ful med målade furusteg och den saknade också ledstång. Nu har vi en fin trappa med steg i ek och ledstång i ek. Bra bemötande och proffsigt arbete.
    2020-09-11
    Renovering av trappa
    Utmärkt arbete
    Trevligt bemötande
    Hej Ulla! Tack för ditt omdöme :) // Tom och Pekka Dalatrappen AB
  • 2020-09-01
    Renovering av trapp- målning och steg i ek. Mycket bra utfört arbete. Det var snabbt med god kvalitet och ett trevligt bemötande.
    Tack för ditt fina omdöme! //Tom Dalatrappen AB
  • 2020-08-28
    Trapprenovering. Passning och klistrig av nya trappsteg. Trevligt bemötande vid både hembesök och vid själva renoveringen. Snabbt och effektivt utfört. Jag hade höga förväntningar eftersom det kostar en rejäl slant - och de infriades - det blev verkligen JÄTTESNYGGT!
    Trevligt att vi kunde uppfylla dina höga förväntningar. Tack för glassen :) //Tom och Pekka Dalatrappen AB
  • Andreas H
    2020-08-26
    Vi behövde fräscha upp vår trapp från 70-talet. Den var beklädd och limmet hade börjat lossna.
    När grabbarna dök upp hade de riktigt bra val att välja mellan. Dels utseende och dels hur arbetet kunde utföras. Det var ett lätt val. De fick göra allt!
    Sen var det magnifikt att få se på resultatet. Vilken rejäl skillnad!!
    Och riktigt trevlig tid att få snacka med dem medans de jobbade.
    Stort tack!!
    Tack Andreas för ditt omdöme! Hela hallen blev som ny när trappan blev fixad :) Stort tack för kaffet och umgänget! Vänliga hälsningar Tom och Pekka Dalatrappen AB
  • Barbro F
    Trappsteg i ek.
    Snabba och effektiva från första träffen till det var klart.
    Snyggt blev det!
    Tack för ditt fina omdöme Barbro :) Hälsningar från Tom och Pekka Dalatrappen AB
    Innertrappa verkligen bra arbete och bemötande tack Tom och Pekka
    Tack för ditt fina omdöme :) Hälsningar från Tom och Pekka Dalatrappen AB
    Superservice, alltid i tid, snabb på telefon och mejl. Bra jobb. 1,000 tack
    Hej Kim! Tack för kaffet och ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar från Tom Dalatrappen AB
  • Carina J
    2020-08-26
    Svarade på en annons, blev uppringda och fick trappen fixad nästan omgående. Perfekt!
    Tack Carina, för din recension :) Hälsningar från Tom och Pekka Dalatrappen AB
    2020-02-22
    Utförde renovering av våran gamla trapp. Bra hantverkare! Trevliga, punktligt och noga.
    Hade sett andra trappor dom utfört som såg riktigt bra ut så förväntningarna var därefter. Blev inte besviken, trappen blev jättebra.
    2020-02-21
    Bra snickare, trevliga och levde upp till förväntningarna.
    Hej Martin! Tack för ditt omdöme :) Vänliga hälsningar Tom Dalatrappen AB
    2020-02-20
    Dalatrappen AB gjorde ett mycket bra jobb att renovera vår gamla trapp och slutresultatet blev till vår fulla belåtenhet. Kan rekommendera Dalatrappen för deras trevliga och proffsiga bemötande av oss som kund.
    2020-02-20
    Montering av trappsteg i ek.

Proffsigt bemötande redan vid första besöket.
    Utmärkta hantverkare och dessutom väldigt tillmötesgående.
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Toppbetyg.
    Tack för ditt fina omdöme Tommy :) Hälsningar från Tom och Pekka Dalatrappen AB
  • 2020-02-19
    Vi fick ny trapp det blev jätte snyggt
    Hej Elisabeth Kul att ni uppskattar vårat arbete och er nya trappa :) Vänliga hälsningar Tom Dalatrappen AB
    2020-02-19
    Nya trappsteg. Fick ett trevligt bemötande. Få en ny och fin trapp och det fick vi😊. Snabbt och bra jobb och trevlig personal .
    2020-02-19
    Köpte inklädnad till en trapp. Blev superfint och bemötandet var toppen!
    2020-02-19
    Dalatrappen renoverade vår slitna trapp med målning och stegbyte. Resultatet blev perfekt och dom fick även bort det irriterande knarret i trappen! Det tog 2 dagar för dom att göra färdigt trappen och dom var noggrann med städning efter arbetsdagens slut.
    Rekommenderar verkligen Dalatrappen, otroligt trevliga och superproffsiga killar!
    Tack för ditt utförliga omdöme Rickard! Trappan hos er blev galet fin :) Vänliga hälsningar Tom och Pekka Dalatrappen AB
    2020-02-19
    Trappen blev så snygg. Dalatrappen gjorde ett mycket bra jobb vi är nöjda.
    Tack för ditt omdöme Catrine! Stort lycka till med resten av renoveringarna :) Vänliga hälsningar Tom Dalatrappen AB
  • 2020-02-19
    Jag köpte en trapprenovering. Bemötandet var mycket bra med kunnigt och trevlig personal.
    Det blev som jag tänkt med en ny look på trappen och passningen är mycket bra.
    Skulle jag göra en trapp till skulle jag inte tveka en sekund att anlita Dalatrappen.
    2020-02-19
    De kom, var trevliga, lämnade förslag och gick igenom hur det gick till och vad som gäller. Bokade in montage och kom som planerat, jobbet gick snabbt och vi är mkt nöjd. Om man ska tycka ngt negativt så är det den korta faktureringstiden då den kom ett par dagar efter fakturadatum.
    Tack Hans för ditt utförliga omdöme :) Tack även för inputen om det administrativa, vi ska se över våra rutiner för fakturering. Vänliga hälsningar Tom Dalatrappen AB
  • Lind M
    2020-02-18
    Vi fick vår trapp renoverad. Mycket snabb och professionell hjälp från första kontakten med mätning och offert till färdigt resultat!

Vi är jättenöjda med både arbetet och bemötandet!
    Tack för din fina recension Det blev superfint med pigmenterade trappsteg och bygga igen mellan trappstegen :) Vänliga hälsningar Pekka Dalatrappen AB
  • 2020-02-18
    Nya trappsteg i gammal trapp.
    Mycket bra resultat till bra pris
    Tack för ditt omdöme :) Vänliga hälsningar Pekka på DalaTrappen Dalatrappen AB
  • 2020-02-18
    Vi är nöjda med allt från första kontakten till färdig trapp Trevligt bemötande
    2020-02-17
    Trapprenovering Fantastiskt bemötande mycket tre vlig och noggrann ung man.Allt blev precis som jag önskade.Tusen tack.kram Görel Sköld.
    Kul att du blev så nöjd med resultatet! Erik hälsar :) Hälsningar Tom Dalatrappen AB
    2020-02-17
    Snabb kontakt och fint hantverk!
    Tack för ditt omdöme Björn! Vänliga hälsningar Tom Dalatrappen AB
    2020-02-17
    Renovering av -70 tals trapp med nya plansteg, sättsteg, ledstång och ommålning av vangstycke inkl. sprutmålning av trappräcke och spalje. Bemötandet var utmärkt och de levde även upp till mina förväntningar såsom; - materialinformation, - arbets- utförande, - leveranstider.
    Sammanfattningen är solklar; Kan varmt rekommendera Dalatrappen AB
    2020-02-17
    Beställde Renovering av gammal trapp. Snabb återkoppling, lyhörda och bra på att ge tips kring det jag efterfrågade. Fick ett fast pris, inget krav på betalning innan vi godkänt och var nöjda. Utförandet var högklassigt och trots en lite avvikande trapmodell blev helhetsintrycket toppklass! Ett högklassigt bemötande och mina förväntningar överträffades! Rekommenderas varmt!
    Hej Åsa! Tusen tack för din fina recension! Det blev en otrolig skillnad på trappan! En äldre och knixig trappa men det gick ju det med :) Vänliga hälsningar Tom och Pekka Dalatrappen AB
    2020-02-17
    Mycket nöjd med utförandet .Snabbt och bra
    Tack för ert fina omdöme :) Vänliga hälsningar Tom och Pekka Dalatrappen AB
    2020-02-17
    Proffsigt bemötande och välgjort jobb.
    Tack för ditt omdöme! Kul att vi kunde hitta ett trappsteg som passade rätt i kulören till det befintliga golvet :) Mvh: Markus Dalatrappen AB
    2020-02-17
    Jag köpte renovering av en trappa av Dalatruppen. Är mycket nöjd över hela processen, från första mötet till färdigt resultat. Mycket professionellt!
    Dalatruppen kan varmt rekommenderas!
    Tack för ditt fina omdöme :) Vänliga hälsningar Tom, DalaTrappen Dalatrappen AB
    2020-02-17
    Efter ett försök att själv renovera min gamla trapp gav jag upp och kontaktade Dalatrappen. De fixade nya steg i ek och målade allt annat vitt. Nu är min gamla knarrig trapp tyst och vacker. Dalatrappen överträffade mina förväntningar, de arbetade snabbt, var noggranna, och mycket trevliga.
    Hej Monica Tack för ditt omdöme och att vi fick två trevliga dagar i Segersta :) Vänliga hälsningar Tom och Pekka Dalatrappen AB
  • Dirk P
    2017-10-11
    Vi har länge funderat över hur vi ska göra. En öppen trappa i furu som var efter 17 år med barnfamiljer i huset helt söndersliten. Första idén var att riva trappan och sätter upp en ny. Målningen av gamla trappan var jag inte så jätteförtjust i. Tyckte att det är bättre med genomgående samma material. Men priserna var ju lite avskräckande som vi fick in. Typ 90.000:-
    Sedan stötte vi på Dalatrappens designer på deras hemsida och då kunde vi designa våran trappan med ny trä. Vi tyckte det var lyckat och beställde hem säljaren som verkligen var väldig trevlig och kunde visa och förklara olika varianter på renoveringen.
    Nu med facit i handen måste vi säga att det var en lyckat affär. Vi är mycket nöjd med genomförandet och resultatet.
    Snabb insats av montörerna som skötte sig väldig bra. Trevliga killar även dem. Trappan har verkligen lyftats till nya nivåer.
    Tack till Dalatrappen och Trappspecialisterna som utförde jobbet.
    Varmt rekommenderat.