Alla kategorier Glas Östergötland Norrköping Dataperfekt AB

• tiina w
    tiina w skrev om Dataperfekt AB
  • Anna
    Anna skrev om Dataperfekt AB
    Ett blufföretag som lurar sina anställda och kunder!! Skriv inte på anställningsavtalet eftersom du då kommer bli skyldig företaget minst 10000kr(det är så de får in sina pengar). Lönen är INTE fast utan man får endast fast lön OM man säljer över 30000, vilket i princip är omöjligt. Det du får betalt för är milersättning och 10-25% provision. Sakerna man säljer är kassa. Låt dom inte fortsätta!
  • Johan K
    Johan K skrev om Dataperfekt AB
    Kan bara hålla med, har själv varit anställd och fick även prata med någon som sålda jätte mycket, men när jag frågade om vi kunde göra en samresa så hade inte den personen tid även fast det var sagt så från början att detta skulle göras, misstänker att hon inte igentligen jobbar där utan är någon anhörig (fru) till VDn. Dock blev jag ej betalnings skyldig då jag stod ut så att prov anställningen upphörde och jag sa upp mig fortastmöjligt. TA ALDRIG anställning av Dataperfekt. Den enda "lön" jag fick var min milersättning(ca1500), fick INTE min utlovade fasta garantinlön pga dom sa att man var tvungen att sälja för en viss summa (tror det var 40000) och när genomsnitt försäljningen ligger på ca 1000kr per kund som sedan INTE fyller på varorna när dessa är slut för att det är produkter som inte fungerar mm. Och att skaffa ca 30-40 nya kunder varje månad är det ingen som klarar
    oavsätt hur duktig försäljare man är. Sök aldrig till Dataperfekt AB. Arbetsförmedlinge borde oxå ta en titt på detta företag.
    tiina w gillar detta
  • j
    j skrev om Dataperfekt AB
    allt stämmer som skrivs nedan!!
  • maria t
    maria t skrev om Dataperfekt AB
    Varning skriv inte på anställningsavtalet! Du blir skyldig företaget minst 10000kr för något som de kallar ”utbildning”. Vilket innebär att VDn sitter och pratar om produkter och drar sexskämt. Jag fick inte träffa några andra anställda, men jag fick prata med en anställd på telefon som sålde jättemycket. Jag misstänker att hon inte finns på riktigt. Grejerna som jag skulle sälja fungerade inte och de bad mig att ljuga inför kunderna. Jag har mått jättedåligt under tiden som anställd, men har inte kunnat säga upp mig inom tre månader eftersom jag då blir skyldig dom pengar. Företaget har jobbannonser ute var tredje månad eftersom ingen stannar längre än tremånader. Hur kan de få fortsätta lura kunder och anställda? Och hur kan arbetsförmedlingen fortsätta att ha deras annonser ute?
  • Lola W
    Lola W skrev om Dataperfekt AB
    VARNING! Dataperfekt är ett bluffföretag som jag varit provanställd i. De tjänar pengar på att få sina anställda att skriva under ett anställningsavtal där man blir skuldig de pengar om man slutar på egen begäran och dessutom blir hotad. Jag misstänker att VD är psykisk störd och mycket manipulativ, han blir oadekvat i sitt beteende om man inte gör som han vill! Det värsta är att arbetsförmedlingen fortsätter sätta ut deras annonser trots att de har fått massor av klagemål, ungdomar och arbetslösa fortsätter att luras!
  • Theo O
    Theo O skrev om Dataperfekt AB
    Varning för ett manipulerande bluff-företag som enligt mig lurar kunder, och till och med lurar sina anställda. Har själv varit provanställd och efter att jag skrivit på ett anställningsavtal blev jag SKYLDIG pengar (12500:-) när jag ville sluta, istället för att tjäna några.

Trädgårdsgatan 2, 602 24 Norrköping