Delidel AB

Delidel AB

delidel.se
  • BadgeTwoYears

På Delidel tror vi att alla kan bli vinnare med solenergi. Vi är ett team av experter som brinner för att skapa en ljusare och mer hållbar framtid för alla. Med vår hjälp kan du producera din egen rena el med solpaneler, minska dina energikostnader, öka värdet på ditt hem och bidra till en mer hållbar planet. Vårt uppdrag är...

161 omdömen om Delidel AB

Newbody A
Skrev om Delidel AB

Jättebra och kompetenta! Bara blev fel på fakturan, annars hade det blivit en 5:a!

Anders L
Skrev om Delidel AB

Smidigt från start till mål. Första gången jag gör affär med Delidel AB men väldigt nöjd med hela processen från offert, till det att jag tog ett beslut tills att installationen var klar. Enkelt att jobba både med säljare och installatör och god service från kundtjänst.

Thomas B
Skrev om Delidel AB

Har köpt solcellsinstallation till min villa och fick snabb respons på min förfrågan. Bra rådgivning och lyhörda för mina egna önskningar. Mycket snabb igång med installation och bra dialog med alla inblandade hantverkare och ett väl utfört jobb såvitt jag kan bedöma.

Svar från Delidel AB

Hej Thomas, Kul att höra att det har fungerat bra med installationen. Tack för ert fina omdöme! Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning och hoppas på mycket sol nu! ☀️

Stefan W
Skrev om Delidel AB

Mycket kompetent och hjälpsam personal.

Svar från Delidel AB

Hej Stefan, Vad roligt att installationen har fungerat bra! Tack för ert förtroende och ett gott samarbete! Nu hoppas vi på att ni får massor av soltimmar! ☀️

Kenneth E
Skrev om Delidel AB

Mycket nöjd med installation av solpaneler med batteri. Från första kontakt till att allt var klart har jag haft att göra med kompetenta människor som haft mig som kund i centrum. Jag upplever det som att jag är viktig och att de anstränger sig för att kunden skall vara nöjd. Det gäller alla jag var i kontakt med. Slutfakturan var helt enligt offerten. Inga konstigheter eller kostnader som kom till i efterhand. Det har varit enkelt att ha att göra med Delidel. Även frågor jag haft efter installationen har de varit hjälpsamma...

Svar från Delidel AB

Hej Kenneth, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du känner dig nöjd med installationen och processen, det är precis så vi vill att det ska vara! Tack för ert förtroende och ett gott samarbete! Nu hoppas vi att ni får mängder av sol! ☀️

Anders L

ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Claes J
Skrev om Delidel AB

Jag har i stort sett bara bra erfarenheter i mina kontakter med Delidel. Vis de tillfälle jag behövt kontakta dem efter installationen så har jag gått snabb och god service.

Anna B
Skrev om Delidel AB

Trevlig och kompetent personal. Förklarar bra

Eleonor M
Skrev om Delidel AB

Dom har hjälpt mig med att installera en anläggning på 15 kwh med batteri till på 9,6kwh Trevlig/hjälpsam personal som gör ett bra jobb och kan förklara det som man undrar över när dom är på taket och skruvar.. Kom när dom skulle och blev klara på utsatt tid . Mycket nöjd

Håkan E
Skrev om Delidel AB

Mycket väl och proffesionellt svarar alltid på telefon och Mail.

Joakim E
Skrev om Delidel AB

Bra engagemang från företaget från start och ett företag som lyssnar på dig som kund. Installationen utfördes proffsigt och återigen lyssande man och justerade efter mina önskemål. Är det några konstigheter under drift så är dom snabba på återkoppla med svar eller lösning. Rekommenderas varmt!

Reuben W
Skrev om Delidel AB

Upplevelsen har varit positiv från start till slut, blev lite krånglgt iom att jag hamnade precis i skarvan för miljöbidrag för Checkwatt kunder och inte, men vi kunde enkelt justera avtalet och plocka bort detta så jag inte riskerade att förlora bidraget. Rekomenderas varmt

Anders A
Skrev om Delidel AB

Jättebra mottagande o service!

Laura Eloisa P
Skrev om Delidel AB

Delidel installerade 22 paneler på vår tak på Tjörn. Det gick smidigt. Mycket trevligt att träffa Ulf som tog sig tid för att lära oss, gamla pensionärer. Vi ångrar att vi inte även installerade batteri..men vi kommer igen.

Marcus L
Skrev om Delidel AB

Mycket bra från start till mål med planering och genomförande! Supporten efter montering fungerar även den fint! Snabb återkoppling på frågor. Än så länge inte haft behov av fysisk support men räknar med att de håller den på en hög nivå med.

Felix B
Skrev om Delidel AB

Bra service och håller vad dom lovar.

Rolf W
Skrev om Delidel AB

Proffsigt hela vägen, snabb installation och till exakt kostnad. Mycket nöjd.

Leia H gillar detta
Finn J
Skrev om Delidel AB

Jag kan varmt rekommendera företaget. Min kontakt var med Ulf som är VD för företaget. Han är kunnig, lätt att nå och väl insatt i vad jag behövde veta för att investera i solpaneler. Vad är exceptionellt. Jag tycker inte att det betyget skall finnas med på en 5 betyg skalla Betyg 5 borde vara. Det här rekommenderas varmt. Finn Jeppsson

Ingemar E
Skrev om Delidel AB

Installationen av solcellsanläggninge gic bra men efter ett blixtnedslag sista Augusti började problemen. Företaget verkar helt enkelt inte ha resurser att ge adekvat service vid felavhjälpning. Anläggningen var utan uppkoppling till Checkwatt till den 18 Oktober!. Då fel serienummer på CM10;an registrerats samt till fel konto, registrerades inte min anläggning hos Checkwatt och ingen betalning har erhållits därifrån sedan för Augusti månad. I samband med inkoppling av LAN kabel för att säkra bättre kommunikation mot Checkwatt...

Jörgen J
Skrev om Delidel AB

Delidel utförde ett väldigt bra jobb vid installation av batteri och växelriktare till min solcellsanläggning.

Magnus F
Skrev om Delidel AB

Lite sena i att meddela att de skulle bli några dagar försenade, men väl på plats har det fungerat mycket bra. Bra tempo, förutsägbart, ordning och reda och kvalitet i deras arbete - och mycket trevliga att göra med, både kontoret och killarna som gjorde själva installationen! Rekommenderas varmt!

Per O
Skrev om Delidel AB

Mycket bra bemötande från säljare, projektledare och montörer, lite sämre med elektriker och driftsättning. Även om allt inte är riktigt klart än så känner jag ändå att det i sista änden kommer bli bra för jag tror och hoppas att dom håller var dom lovar..

Lennart B
Skrev om Delidel AB

Vänligt och trevligt bemötande från säljare. Öppen att diskutera alternativa lösningar och tog även fram egna förslag för att optimera solcellsanläggninen. Enkel och tydlig offert och avtalsprocess. Det var enkelt att göra affär med Delidel. Fem dagar (måndag - fredag) från montagestart till driftsatt anläggning var bättre än förväntat! Fackmässigt utfört arbete av trevliga montörer! Det var enkelt, överskådligt och tydligt att anlita Delidel för att installera solceller och batterianläggning. Nu väntar vi på vintermörkret ska övergå i vårsol så att vi får nytta av leveransen!

Lasse L
Skrev om Delidel AB

För tidigt att svara på enkäten Installationen är ej klar Hitills har de uppträtt ok.

Hamid A

Jag är jätte nöjd med Delidel AB

Stefan G
Skrev om Delidel AB

Smidiga och snabba att ha att göra med. Bra. Påminnelsen om att titta på offerten är nog överkurs eftersom den redan är betald.

Jörgen O
Skrev om Delidel AB

Hej! Arbetet med att montera solceller och koppla in alla batterier är inte påbörjat ännu men än så länge har jag bara gott att säga om Delidel. Återkom i februari så skall jag ge ett fullständigt omdöme.

Jaan S
Skrev om Delidel AB

Från offert till klar anläggning helt perfekt lätt att komma i kontakt med fint arbete, trevliga montörer alla utlovade tider stämde. Kan varmt rekommendera detta företag

Gunnar H
Skrev om Delidel AB

Snabbt och trevligt bemötande.

Amirreza H
Skrev om Delidel AB

Håller vad dom lovar och levererar alltid i tid!

Bertil A
Skrev om Delidel AB

Vi blev bra bemötta av Delidel AB De levde upp bra till förväntningarna vi hade 27 st solceller och batteri Möjligen lite annorlunda placering på solcellerna

Daniel K
Skrev om Delidel AB

Vi hade lite strul vid installationen med Delidel löste alla problem på ett mycket föredömligt sätt var oerhört hjälpsamma. 5/5 på kundservice

Reine J
Skrev om Delidel AB

Har Bytt takpannor med tillhörande arbete samt monterade solceller samtidigt, hr även installerat batterilagring i efterhand till min anläggning. Allt arbete samt igångsättande gjordes enligt utlovat gällande både tidplan och kostnad. Rekommenderar dom för ett mycket bra bemötande och genomförande. Reine

Kristina R
Skrev om Delidel AB

Nästan all kontakt med Delidel AB sköttes av min son som samtidigt lät solpaneler installeras på sitt hus. Vid dom enstaka kontakt jag hade med Delidel så fick jag utmärkt respons och mycket bra bemötande. Jag är mycket nöjd med deras arbete.

Henrik Ä
Skrev om Delidel AB

Bra service från början till slut. Samtliga mycket serviceinriktade.

Johannes Ö
Skrev om Delidel AB

Fungerade toppenbra med Delidel. Beställde 33 solpaneler inkl batteri. Snabba i leverans, bra hanterverkare som dessutom var noga med att städa efter sig. Bra projektledning så att hela processen från byggstart till driftsättning gick på några få dagar. I försäljningsskedet var de exceptionella i jämförelse med konkurrenterna i såväl bemötande, vilja att hjälpa och återkoppling.

Willy J
Skrev om Delidel AB

Mycket trevlig och kompetent personal på alla positioner. Fick snabbt svar på alla frågor under installationen Projektet bestod av 46 paneler, 2 hybrid växelriktare, 2 batterier, laddbox, lastbalansering och CW.. Projektet höll tiden till 100%. Allt mycket snygg installerat. Mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Delidel.

John E
Skrev om Delidel AB

Väldigt service orienterade som löser det mesta! Trevlig säljare. Samt snabb installation!

Lars-Åke S
Skrev om Delidel AB

Bra, trevligt bemötande. Effekt av solceller återstår att se.

Daniel H
Skrev om Delidel AB

Då installationen inte blev som det skulle så har Delidel återkopplat och hjälper oss för att lösa de problem som blivit.

Andreas J
Skrev om Delidel AB

Har anlitat dem 2gånger, första gången var det bra andra gången tyckte jag dem gjorde ett utmärkt jobb.

Martin I
Skrev om Delidel AB

Toppklass från start till mål. Kompetens och en skön ödmjukhet på alla inblandade.

Ulf K
Skrev om Delidel AB

Bra kommunikation med snabba svar, personligt besök avgörande för beslut om köp av batteri, tveksam till faktura innan leveransen kan anses avslutad(väntar fortfarande på checkwatt) annars vänligt och förtroendeskapande kontakter

Ingemar H
Skrev om Delidel AB

Bra bemötande. Inga som helst problem så här långt.

Leif W
Skrev om Delidel AB

Proffsigt och vänligt. Bra och snabb kund support.

Mats L
Skrev om Delidel AB

Fantastisk service, snabbt och bra

Hanna L
Skrev om Delidel AB

Vi köpte 36 solpaneler och batteri. Otroligt nöjda hela vägen, från första kontakt till allt var klart. Trevliga och duktiga utförare som hela tiden bollade med oss hur vi ville ha det. Enkelt, friktionsfritt och snabbt.

Marcus O
Skrev om Delidel AB

Professionella och tillmötesgående och jobbar för att jag som kund ska bli nöjd

Peter F
Skrev om Delidel AB

Trevligt bemötande. Alltid villiga att hjälpa till. Installation av Checkwatts system gick hur smärtfritt som helst. Mycket bra totalt omdöme från mig.

Alexander O
Skrev om Delidel AB

Vi har köpt både solceller och batteri av Delidel AB, allt har varit seriöst och professionellt utfört. Verkligen fantastisk service.