35 omdömen om Delidel AB

Sedan starten hos Reco 2023
  • 2023-01-22 Insamlad av företaget
    Fick min solcellsanläggning från offert till igångkörning på 5 mån vilket var inom min förväntning.
    Trots att bygglov mot förmodan krävdes. Uppskattat att Delidel stod för denna kostnad.

Alla som varit inblandade i offert, montage o leverans samt igångstart har varit bra på alla sätt.

Då det varit en tid senaste halvåret som inneburit leveransproblem för hela branschen av ex. växelriktare o batteri och därmed en ryckighet med entreprenörer så tycker jag Delidel löst situationen bra.

Bra att inget fakturerars innan färdig leverans

Har köpt 35 paneler,växelriktare, 9,6 kWh batteri o laddbox

Spännande att följa anläggningen på appen
  • 2023-01-20 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande av kunnig och trevlig personal som överträffade förväntningarna.
    En del mindre misstag rättades omdelbart till och kompenserades på eget initiativ.
    Ett stort plus jämfört med många andra leverantörer är att betalning sker först när installationen är klar utan att man behöver betala en del i förskott. Även om de hade mycket att göra och inte kunde besvara telefonsamtal direkt så återkom de alltid så snart som möjligt.
    Nu inväntar jag att Göteborg Energi som har långa väntetider ska besiktiga anläggningen så att den kan tas i drift.
  • 2023-01-19 Insamlad av företaget
    Snabba, lyhörda och trevliga som sätter kunden i fokus.
    Rekommenderas!
  • 2023-01-19 Insamlad av företaget
    Toppen support svarar alltid på telefon.
    Inga problem med reklamation.
    Mkt nöjd!
    Bra proffsigt bemötande.
    Trevlig kunnig personal.
    Mycket nöjd med solcells paketet.
    Kan varmt rekommendera
    Delidel AB 💥💥💥💥💥
    Hej Bo,

Tack för dina fina ord och ett gott samarbete!

Vi önskar er nu mängder av sol!☀️
  • 2023-01-18 Insamlad av företaget
    Vi köpte solpaneler med batterier till.
    Snabb service. Kunnig och trevlig personal.
    Dom hade bra priser.
    Hej Daniel,

Tack för den fina recensionen och ett gott samarbete! Roligt att höra att ni är nöjda med er anläggning. :)

Nu hoppas vi på att ni får massor av soltimmar i år! ☀️
  • 2023-01-18 Insamlad av företaget
    Proffsigt skött från start till mål.
    Bra dialog under arbetets gång
    Snyggt monterat.

Solpaneler + batteri
    Hej Per,

Tack för dina fina ord och för ert förtroende!

Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning och hoppas att ni får mycket sol i år! ☀️
    Utmärkt kommunikation.
    Köpte solceller.
    Hej Tore,

Tack för dina fina ord och ett bra samarbete!

Vi önskar dig varmt lycka till med din solcellsanläggning! ☀️
  • 2023-01-18 Insamlad av företaget
    Ända ifrån första tel.samtalet ang solpaneler och tills nu har allting fungerat alldeles utmärkt. Har blivit bemött mycket vänligt och professionellt.
    Hej Gun,

Tack för den fina recensionen och ett bra samarbete! Vad roligt att höra att allt har fungerat bra.

Nu önskar vi dig massor av soltimmar under 2023! ☀️
  • 2023-01-17 Insamlad av företaget
    Alltid snabba svar vid frågor. Trevligt och kunnigt bemötande.
    Hej Patric, tack för din recension!

Väldigt roligt att höra att ni är nöjda!

Nu önskar vi er mängder av sol! ☀️
  • 2023-01-17 Insamlad av företaget
    Tillmötesgående, snabba och proffsiga är 3 ord som dök upp först. Service otroligt snabb. Allt gick fort och trevliga installatörer och elektriker.
    Hej Claes,

Tack för din recension och ett bra samarbete. Vad kul att läsa att du är nöjd med installatörer och elektriker, detta värdesätter vi högt!

Nu önskar vi dig massor av soltimmar under 2023! ☀️
  • 2023-01-16 Insamlad av företaget
    Trevligt seriöst bemötande. Mkt snabb offert med tanke på det höga offertrycket från kunder.
    Seriöst kontraktskrivande - bra o effektiv signering. Mkt bra!
    Bra o duktig personal som installerade solcellerna.
    De tjänster jag köpt är:
    -Solceller
    -Vxl.riktare
    - batteri
    - laddbox.
    Allt är inte installerat ännu, men ingen panik alls.
    Hej Bo,

Det värmer att höra att du är nöjd med vår personal och solcellsinstallationen. Nu hoppas vi på att installationen av det sista går smidigt också!

Vi ser fram emot att se din anläggning producera egen ren el inom en snar framtid. 😊☀️
    Trevligt bemötande
    Bra kommunikation
    Levererat på tid
    Hej Magnus,

Tack för din fina recension och för att vi fick äran att hjälpa dig!

Vi önskar dig mängder av sol!☀️
  • 2023-01-16 Insamlad av företaget
    Kontaktade Delidel under våren 2022, fick ett gott intryck och en genomarbetad offert.
    Beställde en solpanelsanläggning senare under våren med installation under sommaren.
    Installationen var klar och inkopplad den 16: augusti.
    Bra återkoppling hela tiden och bra utfört arbete.
    Allt fungerade som jag förväntat mig!
    Har rekommenderat Delidel till flera vänner o bekanta.
    Hej Björn!

Tack för de fina orden och rekommendationen, det blev en väldigt fin anläggning!

Vi önskar dig massor av sol och varmt lycka till med din solcellsanläggning! ☀️
  • 2023-01-16 Insamlad av företaget
    Allt har fungerat bra . Det jag saknar är en bra användarmanual, gärna på svenska.
    Hej Hans,

Vad roligt att allt har fungerat bra! Vi tar med oss din feedback angående en användarmanual på svenska och önskar dig massor av soltimmar! ☀️
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    Montage av solceller, växelriktare och batteri.
    Har fungerat bra med offert, genomförande och uppföljning.
    Har köpt i två omgångar varav den sista haft några ”sköhetsfel”.
    Dock har Ulf snabbt följt upp och klargjort situationen.
    Väntar nu på slutleverans av batteri (2 månader) och slutinstallation.
    Ulf har alltid snabbt återkommit med svar och besked, varför det inte känts som man är utelämnad till ett ”storbolag”.
    Snabb och personlig service.
    Hej Jan-Ola,

Vad härligt att höra att du är nöjd med genomförande av installation och uppstart. Ibland uppstår det små problem på vägen, men det är roligt att höra att vi anses löst dem på ett bra sätt. Tack för din fina recension och ett fortsatt gott samarbete!
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    Delidel är verkligen ett företag som lever upp till vad de lovar. De återkopplar tillbaka med ett trevligt bemötande och hittar alltid bra lösningar oavsett vad det gäller.
    Jag rekommenderar stark detta företag till alla som vill installera solceller.
    Hej Romina,

Vad kul att höra att du är nöjd med oss och vår service. Tack för den fina recensionen och ett bra samarbete!

Nu önskar vi dig många soltimmar i år! ☀️
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med Delidel och vår anläggning. Kompetent personal som monterade och fixade. Rekommenderas!
    Hej Anna,

Vi tackar varmt för de fina orden och rekommendationen! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med er anläggning!

Vi önskar er mängder av sol! ☀️
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    Verkligen en bra och trevlig upplevelse. Rätt igenom kundfokuserade människor och lösningsorienterade.
    Hej Bo,

Tack för din fina recension och förtroendet, det blev en väldigt fin anläggning!

Nu önskar vi dig mängder av soltimmar! ☀️
  • 2023-01-14 Insamlad av företaget
    Helt problemfri affär, från start till mål. Lätt att ha o göra med, grymt bra medarbetare dom gjorde installationen, full transparense från första dagen!!
    Hej Johan,

Tack för dina fina ord och för ert förtroende!

• 2023-01-14 Insamlad av företaget
    Jag har köpt solpaneler och batteri till vårt hus. Jag valde att lita till min granne som också handlat av Delidel. Han sade att han kollat marknaden och Delidel var inte billigast då men var dom som verkade vara bäst och tryggast. Jag har i min tur rekommenderat Delidel till andra och dom verkar nöjda. Vissa struligheter har uppståt både för mig och en vän men Delidel har på ett utmärkt sätt löst det för oss. Det har också varit lätt att få information under hela processen om vad som händer då det har varit flera olika aktörer inblandade.
    Hej Anders,

Vad härligt att höra att du är nöjd med solcellsanläggningen och vår kommunikation. Vi är mycket glada över att du upplevde att struligheter löstes på ett bra sätt. Tack för recensionen och ett gott samarbete!

Nu önskar vi er mängder av sol! ☀️
  • 2023-01-14 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och bra bemötande. Bra service och även hantering vid sen leverans samt kompensation för felkalkylering av antal solpaneler som kunde monteras. På det stora hela en bra leverans och service och jag kan rekommendera Delidel.
    Hej Björn,

Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service. Tack för din recension och ett bra samarbete!

Nu hoppas vi på att ni får massor av soltimmar i år! ☀️
  • 2023-01-14 Insamlad av företaget
    Vi har fått ett bra bemötande. Emil har förklarat bra för oss och vi är jätte nöjda.
    Vi har installerat solceller med batteri.
    Väntetiden var kortare än vi förväntat oss och de har kommit på utsatt.
    Hej Anna,

Vad roligt att höra att ni är nöjda. Tack för de fina orden och ett bra samarbete!

Nu hoppas vi på en massa sol i Kungsbacka! ☀️
    Helt suveränt
    Väldigt kunniga
    Bra suport
    Hej Håkan,

Tack för dina fina ord och ett bra samarbete.

Vi önskar dig varmt lycka till med din solcellsanläggning! ☀️
    Bra o snabb återkoppling
    Bra information
    Snabbt o bra genomfört arbete både takomläggningen o montering med solpaneler.
    Hej Gun,

Vad härligt att höra att allt gick bra med både takomläggning och solcellsinstallation.
    Tack för din recension och ett bra samarbete!

Nu önskar vi dig mängder av sol! ☀️
  • 2023-01-13 Insamlad av företaget
    Vi var intresserade av att installera solpaneler, och fick rekommendationen att just detta företaget var duktiga på detta, och så har det varit👍🏻 trevliga och ambitiösa killar som varit supersnabba och utfört ett mycket bra arbete. Nu har vi solpaneler på taket och bara inväntar att solens strålar ska ge oss härligt egenproducerad energi.
    Hej Catarina,

Det glädjer oss att ni tyckt att vi gjort ett bra jobb, det är exakt så vi vill ha det.
    Tack för de fina orden och ett bra samarbete!

Vi önskar er all lycka till med er solcellsanläggning. ☀️
  • 2023-01-13 Insamlad av företaget
    Framträdde planmässigt och seriöst.
    Var Duktiga på kundkommunikation.
    Hej Jan,

Vad härligt att höra att du är nöjd, tack för förtroendet och ett bra samarbete!

Nu önskar vi er massor av soltimmar! ☀️
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Så här långt allt bra, inte klar med installation ännu och lite efterarbete kvarstå så avvaktar med slutbetyg 😜

Väldigt positiv dialog och bra svarstid

Köp gällde installation av solceller
    Hej Peter,

Vad kul att du är nöjd med allt än så länge. Denna förfrågan om en recension har gått ut lite tidigt. Vi ser fram emot en recension av dig när vi utfört hela uppdraget. 😊

Ha en fortsatt bra dag!
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Anlitade Delidel för att byta tak samt installera solceller. Båda jobben flöt på enligt plan. Så fort taket var klart kom solcell installatörerna och fortsatte. Fick ett bra och proffsigt bemötande av både snickare och elektriker. Även efter installationen var klar har jag varit i kontakt med dom för lite frågor och fått snabb återkoppling och hjälp.
    Kan starkt rekommendera Delidel som leverantör.
    Hej Fredrik, tack för förtroendet och ett bra samarbete.

Vad kul att höra att allt gick smidigt med både takomläggning och solcellsanläggning!
    Roligt att även höra att ni är nöjda med kommunikationen då detta är något vi värderar högt.

Nu önskar vi er varmt lycka till med er anläggning och en massa sol! ☀️
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Väldigt seriös företag ,rekommenderar starkt att anlita dom ,lätta att ta i kontakt med dom ,levererat och installerat i tid .
    Tack Del i Del och särskilt Emil väldigt duktig kille 👍.
    Hej Aldi,

Vad roligt att höra att du är nöjd med installation och service. Tack för ert förtroende!

Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning och hoppas på mycket sol i Alingsås! ☀️
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Duktig och trevlig personal. Alltid snabbt svar på de frågor som jag hade.
    Hej Anders,

Tack för dina fina ord och ett gott samarbete!

Nu önskar vi er lycka till med er solcellsanläggning och en massa soltimmar! ☀️
  • 2023-01-11 Insamlad av företaget
    Vi uppskattar att de har tagit sig tid att svara i telefon på våra uppkomna frågor och om de inte kunnat svara direkt så har de alltid ringt upp senare.
    Företaget har varit tillmötesgående och vi upplever att vi har haft ett gott samarbete där båda parter har tagit ansvar.
    Ett stor tack till Emil som tagit ansvar för att allt ska flyta på så friktionsfritt som möjligt.
    Hej Stefan,

Tack för förtroendet och ett bra samarbete! Att ha en bra kommunikation är något som vi värderar högt så det är roligt att höra att ni är nöjda med dialog och information.

Nu önskar vi er mängder av soltimmar. ☀️
  • 2023-01-11 Insamlad av företaget
    Enkelt och rakt. De håller vad de lovar och hittills så har allt fungerat som det skall. Dock har inte gbg energi varit och besktigat än. Men borde inte vara några problem. Det man möjligen kan ha en åsikt om är att de har lite för mycket att göra så att få tillräcklig avisering innan installation eller igångsättning har varit svårt. Därav inte full pott. Men ärliga hyggliga och rättfram killar som står för vad de säger. Jag kan varmt rekommendera delidel.
    Tack för din feedback Rikard, den gör att vi kan utvecklas som företag.

Tack för ditt förtroende och roligt att höra att du är nöjd med helheten av arbetet.

Vi önskar er mängder av sol! ☀️
  • 2023-01-11 Insamlad av företaget
    Mycket bra servis och duktiga montörer
    Hej Göran,

Tack för din recension och ett bra samarbete, kul att läsa att du är nöjd med service och våra montörer.

Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning. ☀️
  • 2023-01-11 Insamlad av företaget
    Jag blev bra bemött av företagets representant som var ute och kontrollerade inför offert. Sedan hade vi en bra diksussion om själva installationen.
    Själva installationen gick också bra där det levererades material i förväg så installatörerna kunde göra sitt jobb så fort det gick.
    Sen är varje hus sin egna utmaning men det löstes på ett bra sätt.
    Jag köpte solpanaler samt batteri.
    Hej Johan,

Vad roligt att ni är nöjda med arbetet! Stort tack för dina ord och ett gott samarbete.

Nu önskar vi dig mängder av sol! ☀️