Delidel AB

Delidel AB

delidel.se
  • BadgeTwoYears

På Delidel tror vi att alla kan bli vinnare med solenergi. Vi är ett team av experter som brinner för att skapa en ljusare och mer hållbar framtid för alla. Med vår hjälp kan du producera din egen rena el med solpaneler, minska dina energikostnader, öka värdet på ditt hem och bidra till en mer hållbar planet. Vårt uppdrag är...

194 omdömen om Delidel AB

Leif J
Skrev om Delidel AB

Enastående bra, tydlig info och enkel kontakt hela vägen!

Nils H
Skrev om Delidel AB

Så här långt är jag mycket nöjd med kontakterna med Del i Del.

Stevan M
Skrev om Delidel AB

Jobbar fortfarande sen efter kan jag svara.

Robert K
Skrev om Delidel AB

Ska man ha solceller är detta bolaget att använda. Jag är nöjd med bemötande, anslaget och genomförandet. Inga knepiga försäljningsargument utan raka besked och råd om vad som behövs eller inte behövs. Jag fick exempelvis råd om att inte köpa så många paneler som jag själv siktade på. Övriga tillfrågade bolag räknade bara rakt av på maximalt antal paneler. Det bygger förtroende att inte bara försöka maxa sin försäljning toan vara noga med vad som behövs. Dessutom inga fakturor för driftsättning vilket en del andra...

Camilla E
Skrev om Delidel AB

Svarar snabbt på frågor men deras underleverantörer har väldigt konstiga tider för att byta tak. Kommer ofta runt kl 17:30 -19:30 så det tog lång tid att byta tak. Saknar fortfarande stuprör och hängrännor trots att taket har varit klart i 3 veckor.

Carl N
Skrev om Delidel AB

Bolaget kontakte mig proaktivt on att något var fel med min anläggning och vi kunde på sätt lösa ett problem som jag inte ens visste fanns. Gällde en batterianläggning för FCD-R städtjänster

Pauli S
Skrev om Delidel AB

Jag är mycket nöjd med Delidel som leverantör av solpaneler. Valet föll på Delidel för att de hade det mest prisvärda erbjudandet. Därtill bidrog det mycket professionella och trevliga bemötande av försäljaren Nils. Montering av paneler, växelriktare och allt eljobb gick i rask takt av kunniga, serviceinriktade och trevliga killar. Hela processen från start till driftssättningen var smidig bara plus på alla punkter.

Göran H
Skrev om Delidel AB

Hjälpsamma och enkla att ha och göra med Snygg installation

Gunnar I

Toppenföretag, effektiva o hjälpsamm

Tomas G
Skrev om Delidel AB

Mycket bra bemötande och bra personal som monterade och trevlig försäljare

Lars B
Skrev om Delidel AB

Roligt när ett företag håller vad dom lovat

Lisbeth B
Skrev om Delidel AB

Bra bemötande. Återkoppling i enlighet vad bolaget utlovade. Trots semestertider har personal kommit för utrönande av orsak till stoppet. När försäkringsbolaget kontaktades har bolaget direkt till försäkringsbolaget förklarat vad som behövde åtgärdas. Trevlig personal. För 2,5 år sedan anlitade vi bolaget för solceller på fastigheten. Då gick allt superbra så förväntningarna när något blev fel var höga och bolaget stod upp till dessa förväntningar.

Lena B
Skrev om Delidel AB

Delidel har levererat ett komplett solpanelsystem med start från rådgivning, planering, offert o genomförande. Info o rådgivning var mycket bra. Genomförandet gick snabbt enligt offert och samtliga yrkesmän hade hög servicenivå. Jag fick genomgående svar på mina frågor och fick bra info om hur systemet fungerar. Jag är mycket nöjd med Delidels tjänst.

Abid C
Skrev om Delidel AB

Är väldigt nöjd med installation av anläggningen(solceller,batteri,billaddare). Kontakt från början till slutet gick smidigt via säljare. Egna installatörer som är trevliga och kunniga. Vill man underlätta för sig själv då väljer man Delidel.

Tobias B
Skrev om Delidel AB

Från början till slut fungerade allt på super. Det flöt på super och alla önskemål jag hade blev utförda. Dom som utförde installation var väldigt proffsiga och tillmötesgående. Fick batteri solceller och växelriktare placerade precis där jag ville. Kan starkt rekommendera detta företaget efter det bemötande och utförande dom gjorde hos mig.

Staffan J
Skrev om Delidel AB

Kunnig säljare som fokuserade på mina önskemål och behov. Bra pris m h t vad jag fick (jag jämförde ett tiotal leverantörer, köpte 21 glas/glas och 16 kWh batteri), duktiga och trevliga installatörer på både mek- och elsidan. Och sist men inte minst fungerar anläggningen precis som jag hoppats. Jag är helt enkelt jättenöjd.

Lars S
Skrev om Delidel AB

Bra service och trevlig personal. Snabb installation utan krångel.

Tore V
Skrev om Delidel AB

Bra bemötande. Bra kommunikation. Köpte solceller , allt fungerar. Har rekommenderat företaget till andra.

Svar från Delidel AB

Hej Tore, Vad roligt att höra att det har fungerat bra med anläggningen. Tack för ditt förtroende och rekommendationen! ☀️

Helena S
Skrev om Delidel AB

Man tror inte riktigt på alla fantastiska recensioner som detta företag har fått men dom är så bra som alla skriver. Några små missöden rättades till så snart det var möjligt som det ska vara. Alla är supersnälla och i vårt fall hade vi tur med väder etc och fick ett helt nytt tak med solceller på en vecka vilket vi verkligen inte hade räknat med.

Svar från Delidel AB

Hej Helena, Tack så mycket för din fina recension! Vi är otroligt glada över att höra att du hade en så positiv upplevelse med oss. Vi är väldigt tacksamma för ert förtroende. Nu önskar vi er varmt lycka till med er solcellsanläggning. ☀️

Pedro B
Skrev om Delidel AB

En fantastisk bemötande från säljaren till installatörerna. Alla är mycket professionella och installationen av solcellerna 18st med tillhörande växelriktare och batteri, 10kWh utfördes enligt offert med kvalite och enligt tidsplan. Känns tryggt med en entreprenör som har alla yrkesgrupper under eget regi.

Svar från Delidel AB

Hej Pedro, Det glädjer oss att ni är nöjda med processen och installationen, det är exakt så vi vill ha det. Tack för de fina orden och ett bra samarbete! Vi önskar er all lycka till med er solcellsanläggning. ☀️

Christoffer A
Skrev om Delidel AB

Mycket professionella, hjälpsamma och kort tid mellan beställning till att anläggningen var igång!

Svar från Delidel AB

Hej Christoffer, Vad roligt att höra att ni har haft en positiv upplevelse av installationsprocessen, det uppskattar vi att höra! Tack för ert förtroende och ett gott samarbete! ☀️

Raad S
Skrev om Delidel AB

Pålitliga personer, snabb leverans och snabb montering. Jag är väldigt nöjd.

Svar från Delidel AB

Hej Raad, Kul att höra att ni är nöjda med anläggningen. Tack för ert fina omdöme! Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning. ☀️

John S
Skrev om Delidel AB

Stabilt möte innan offerten kom. Bra och trygga hantverkare, snabb leverans och fint montage.

Svar från Delidel AB

Hej John, Vad roligt att höra att du är nöjd med våra solcellsmontörer och med montaget! Tack för ert förtroende och ett gott samarbete. Nu hoppas vi att ni får många soltimmar under resten av sommaren! ☀️

Lars C
Skrev om Delidel AB

Allt fungerade enligt mina förväntningar. Snabb installation. Snabb uppstart. Allt verkar fungera enligt lämnad offert.

Svar från Delidel AB

Hej Lars, Tack för din fina recension och ett bra samarbete. Vi önskar dig varmt lycka till med din solcellsanläggning! ☀️

Jan Valdemar M
Skrev om Delidel AB

Väldigt proffsiga. Presenterade helhetslösning och tog hand om allt. Snabbt levererat och installerat.

Svar från Delidel AB

Hej Jan, Vad roligt att ni är nöjda med installationen av er solcellsanläggning! Stort tack för dina ord och ett gott samarbete. Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning och hoppas på mycket sol nu! ☀️

Brittmari M
Skrev om Delidel AB

Mycket bra o proffsigt, killarna som moterared mycket kundvänliga Jätte nöjd med allt😄

Svar från Delidel AB

Hej Brittmari, Vad härligt att höra att du är nöjd, tack för ert förtroende och ett bra samarbete! Nu önskar vi att er anläggning får massor av sol! ☀️

Björn Tommy Fredrik K

Bra kontakt genom hela processen. Delidel har också varit flexibla med startdatum som behövt flyttas i och med takbyte. Trevlig personal både över telefon och på plats. Rekommenderas!

Svar från Delidel AB

Hej Björn, Tack för din recension och ett bra samarbete, kul att läsa att du är nöjd med service och våra montörer. Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning. ☀️

Eddie B
Skrev om Delidel AB

Mycket kompetenta killar, rekommenderas starkt!

Svar från Delidel AB

Hej Eddie, Tack för ert förtroende och rekommendationen! Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning och hoppas på mycket sol nu! ☀️

Hasse W
Skrev om Delidel AB

Verkligen ett företag att rekommendera. Så trevlig och proffsiga.

Svar från Delidel AB

Hej Hasse, Det glädjer oss att ni är nöjda med processen. Tack för dina fina ord och rekommendationen! Nu hoppas vi att ni får mängder av sol! ☀️

Viveka L
Skrev om Delidel AB

Alltid glada och trevliga. Alla förväntningar infriades. Köpt elceller till tak på hus och eluttag för elbil.

Svar från Delidel AB

Hej Viveka, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att er installation av solceller och laddbox fungerade bra. Nu hoppas vi att ni får många soltimmar i år! ☀️

Viktor R

Snabb och välgjord installation

Svar från Delidel AB

Hej Viktor, Tack för din recension och ett bra samarbete. Vi önskar dig varmt lycka till med din solcellsanläggning! ☀️

Anders D
Skrev om Delidel AB

Mycket trevlig och kunnig säljare. Mycket bra utförd installation av solcellspaneler.

Svar från Delidel AB

Hej Anders, Tack för dina fina ord och för ert förtroende! Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning och hoppas att ni får mycket sol i år! ☀️

Peter W
Skrev om Delidel AB

Strålande bra. Snabbare installation än planerat och väl genomfört arbete. Dessutom bra hjälp vid mindre problem.

Svar från Delidel AB

Hej Peter, Vad roligt att ni är nöjda med arbetet! Stort tack för dina ord och ett gott samarbete. Nu önskar vi dig mängder av sol! ☀️

Newbody A
Skrev om Delidel AB

Jättebra och kompetenta! Bara blev fel på fakturan, annars hade det blivit en 5:a!

Svar från Delidel AB

Hej! Roligt att höra att ni är nöjda med anläggningen! Vi är ledsna att det blev fel på ursprungsfakturan och uppskattar att ni hörde av er så att vi kunde korrigera detta! Tack för ert förtroende och ett gott samarbete! ☀️

Anders L
Skrev om Delidel AB

Smidigt från start till mål. Första gången jag gör affär med Delidel AB men väldigt nöjd med hela processen från offert, till det att jag tog ett beslut tills att installationen var klar. Enkelt att jobba både med säljare och installatör och god service från kundtjänst.

Svar från Delidel AB

Hej Anders, Det glädjer oss att ni är nöjda med processen och installationen, det är exakt så vi vill ha det. Tack för de fina orden och ett bra samarbete! Vi önskar er all lycka till med er solcellsanläggning. ☀️

Thomas B
Skrev om Delidel AB

Har köpt solcellsinstallation till min villa och fick snabb respons på min förfrågan. Bra rådgivning och lyhörda för mina egna önskningar. Mycket snabb igång med installation och bra dialog med alla inblandade hantverkare och ett väl utfört jobb såvitt jag kan bedöma.

Svar från Delidel AB

Hej Thomas, Kul att höra att det har fungerat bra med installationen. Tack för ert fina omdöme! Vi önskar er varmt lycka till med er solcellsanläggning och hoppas på mycket sol nu! ☀️

Stefan W
Skrev om Delidel AB

Mycket kompetent och hjälpsam personal.

Svar från Delidel AB

Hej Stefan, Vad roligt att installationen har fungerat bra! Tack för ert förtroende och ett gott samarbete! Nu hoppas vi på att ni får massor av soltimmar! ☀️

Kenneth E
Skrev om Delidel AB

Mycket nöjd med installation av solpaneler med batteri. Från första kontakt till att allt var klart har jag haft att göra med kompetenta människor som haft mig som kund i centrum. Jag upplever det som att jag är viktig och att de anstränger sig för att kunden skall vara nöjd. Det gäller alla jag var i kontakt med. Slutfakturan var helt enligt offerten. Inga konstigheter eller kostnader som kom till i efterhand. Det har varit enkelt att ha att göra med Delidel. Även frågor jag haft efter installationen har de varit hjälpsamma...

Svar från Delidel AB

Hej Kenneth, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du känner dig nöjd med installationen och processen, det är precis så vi vill att det ska vara! Tack för ert förtroende och ett gott samarbete! Nu hoppas vi att ni får mängder av sol! ☀️

Anders L

ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Claes J
Skrev om Delidel AB

Jag har i stort sett bara bra erfarenheter i mina kontakter med Delidel. Vis de tillfälle jag behövt kontakta dem efter installationen så har jag gått snabb och god service.

Anna B
Skrev om Delidel AB

Trevlig och kompetent personal. Förklarar bra

Eleonor M
Skrev om Delidel AB

Dom har hjälpt mig med att installera en anläggning på 15 kwh med batteri till på 9,6kwh Trevlig/hjälpsam personal som gör ett bra jobb och kan förklara det som man undrar över när dom är på taket och skruvar.. Kom när dom skulle och blev klara på utsatt tid . Mycket nöjd

Håkan E
Skrev om Delidel AB

Mycket väl och proffesionellt svarar alltid på telefon och Mail.

Joakim E
Skrev om Delidel AB

Bra engagemang från företaget från start och ett företag som lyssnar på dig som kund. Installationen utfördes proffsigt och återigen lyssande man och justerade efter mina önskemål. Är det några konstigheter under drift så är dom snabba på återkoppla med svar eller lösning. Rekommenderas varmt!

Reuben W
Skrev om Delidel AB

Upplevelsen har varit positiv från start till slut, blev lite krånglgt iom att jag hamnade precis i skarvan för miljöbidrag för Checkwatt kunder och inte, men vi kunde enkelt justera avtalet och plocka bort detta så jag inte riskerade att förlora bidraget. Rekomenderas varmt

Anders A
Skrev om Delidel AB

Jättebra mottagande o service!

Laura Eloisa P
Skrev om Delidel AB

Delidel installerade 22 paneler på vår tak på Tjörn. Det gick smidigt. Mycket trevligt att träffa Ulf som tog sig tid för att lära oss, gamla pensionärer. Vi ångrar att vi inte även installerade batteri..men vi kommer igen.

Marcus L
Skrev om Delidel AB

Mycket bra från start till mål med planering och genomförande! Supporten efter montering fungerar även den fint! Snabb återkoppling på frågor. Än så länge inte haft behov av fysisk support men räknar med att de håller den på en hög nivå med.

Felix B
Skrev om Delidel AB

Bra service och håller vad dom lovar.

Rolf W
Skrev om Delidel AB

Proffsigt hela vägen, snabb installation och till exakt kostnad. Mycket nöjd.