Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Solna DentOn Tandvård

DentOn Tandvård

Gyllene Hästens Torg 9, 170 67 Solna — Visa karta

Välkommen till oss på DentOn Tandvård!

Vi är ett litet välutbildat team som ständigt uppdateras för att följa det senaste inom tandläkarbranschen. Vår klinik är liten med en lugn och familjär stämning och här erbjuder vi högkvalitativ, professionell, prisvärd och trygg tandvård. Inga frågor är udda och vi tar oss alltid tid att lyssna på dina önskemål.

Vi har god vana av tandvårdsrädsla men även estetik i form av till exempel kronor eller estetisk tandreglering. Vi pratar svenska, engelska, tyska, spanska, bosniska, serbiska, kroatiska och polska.
Mån: 08:00-19:00
Tis: 08:00-20:00
Ons-Tor: 08:00-15:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 213 kunder tycker om DentOn Tandvård

• Sila Ö
    Sila Ö skrev om DentOn Tandvård
    Ok här kommer ett långt inlägg:
    Sedan några år tillbaka har jag kollat upp olika metoder för att få raka tänder snabbt, helst så osynligt som möjligt och till ett överkomligt pris. I början på året bestämde jag mig för att hitta en bra tandläkare som kan berätta vad mina tandregleringsalternativ är och en som jag känner mig trygg hos. Efter några konsultationsbesök hos olika tandläkare i Stockholm bokade jag en tid hos Denton Tandvård (trots att kliniken geografiskt sett inte var det bästa alternativet för mig, men jag gick på toppen rekommendationerna här på reco.se). Natalie, ägare/tandläkare på kliniken, föreslog ClearSmile Aligner för mig. Jag tyckte det lät som ett superbra alternativ och jag var nöjd med prisförslaget. Det som lockade med ClearSmile Aligner var att denna metod är i princip osynlig och skonsam mot tänderna. Och det som lockade med Denton Tandvård var ett förtroendeingivande intryck.
    Nu i efterhand kan jag säga att det var helt rätt beslut. ClearSmile Aligner var precis som det utlovas i princip osynlig och tandreglering nästan helt utan smärta. Jag fick 15 skenor var för över- och underkäke. Varje skena använder man i en vecka. Det var verkligen inte många som märkte att jag hade skenor i munnen i 4-5 månader! Och Denton var som jag förmodade tillförlitliga och professionella.
    Saker att vara beredd på är att du ska ha på dig skenorna i stort sett hela tiden förutom när du äter, och det får du vara snabb med. Du ska kunna ta dig till tandläkaren ofta (ungefär en gång i veckan de första veckorna) för slipning mellan tänderna så att de har plats att flytta på sig. Efter den första tiden blir det dock färre besök hos tandläkaren. Förutom detta går det väldigt snabbt tills man nästan känner sig naken utan skenorna i munnen. Hos Denton Tandvård var det heller inga problem att få en tid för justering eller slipning när det var dags att byta skenor. Detta var superbra då behandlingen annars kan dra ut på tiden. Och man känner sig alltid lika välkommen av gänget på kliniken.
    Det som var allra viktigast för mig var att jag kände att Natalie och Ana Maria var med mig på ”min resa” och de brydde sig verkligen om hur det går och hur det känns. Natalie var mycket mån om att resultatet blir så bra som möjligt. Och jag är jättenöjd med resultatet.
    Efter att i ett halvår sprungit in och ut på denna klinik kan jag med gott samvete rekommendera alla som funderar på att räta ut tänderna snabbt och smidigt att gå hit. Det blir 5 stjärnor från mig för både resultat och bemötande! Fräscha och mysiga lokaler också.
  • Diana L
    Diana L skrev om DentOn Tandvård
    Mycket professionellt och vänligt kundbemötande!
  • Jenny M
    Jenny M skrev om DentOn Tandvård
    Mycket nöjd med bemötandet, service och tandvård!
  • Bahget M
    Bahget M skrev om DentOn Tandvård
    Jag köpte en LetsDeal med fullständig tandsten och airflow behandling .

Deras airflow var trasig tyckte jag var dåligt att de inte informerade innan jag bokade för att det skulle ingå.
  • Anka S
    Anka S skrev om DentOn Tandvård
    Jag är väldigt nöjd med DentOn Tandvård! Det är alltid mysigt på kliniken med tända ljus, lugn musik och Nespresso kaffe när man väntar på sin tur så att jag känner ett lugn innan jag ens går in på behandling. Väl inne på behandlingsstolen så är jag alltid väl omhändertagen och tandläkaren ser till att mina behov blir tillgodosedda på bästa sätt. Det bästa är att jag aldrig känner någon smärta eller obehag! Tandläkaren är så lätt på handen!
    De pratar även 6 språk på kliniken.
    Helt fantastiskt!
  • Kaafia A
    Kaafia A skrev om DentOn Tandvård
    Grym tandläkarklinik med jättebra service! Tandläkaren Natalie får en att känna sig i goda händer och är den bästa tandläkaren jag haft utav väldigt många . Rekommenderar verkligen Denton tandvård , de är fantastiska!
    Mvh//Kaafia
  • Annika H
    Annika H skrev om DentOn Tandvård
    Hej! Jag är mycket nöjd med Denton tandvård. Natalie, min tandläkare, är mycket duktig, kunnig och proffsig och som jag varmt kan rekommendera till andra.
    Annika Lundström
  • Eva J
    Eva J skrev om DentOn Tandvård
    Första besöket. Kontroll. Mycket trevligt bemötande och omhändertagande.
  • Susanne S
    Susanne S skrev om DentOn Tandvård
    Bra bemötande och proffsig personal. Jag bytte ut två fyllningar, är är mycjet nöjd med resultatet. Tack☺☺
  • Essam R
    Essam R skrev om DentOn Tandvård
    It felt warm, and relaxing. Clever and effective dentist
  • Stefani C
    Stefani C skrev om DentOn Tandvård
    Jättefint bemötande och otroligt duktiga tandläkare. Rekommenderar dem starkt!!!!
  • Helena L
    Helena L skrev om DentOn Tandvård
    Var där för kostnadsfri konsultation och kommer att gå tillbaka dit! Kändes proffessionellt och bra bemötande!
  • Tahero N
    Tahero N skrev om DentOn Tandvård
    Fantastisk service och kompetens !
  • Lotta M
    Lotta M skrev om DentOn Tandvård
    Nöjd med mina besök. Lätt att få tid som passar och kan ofta få fler saker gjorda samtidigt. Trevlig personal.
  • Tiina R
    Tiina R skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt och proffsig men ändå personligt bemötande och service.
  • Kai B
    Kai B skrev om DentOn Tandvård
    Efter att ha väntat på min förutbestämda tid i en kvart, känns tandläkaren väldigt forcerad i utförandet av min behandling. Jag blev lovade ett kostnadsförslag inom en vecka,
    Det har nu nästan gått fyra veckor, utan att något kostnadsförslag kommit.
    Man blir inte sugen på att återkomma......

Kai Björck
    2017-10-11 DentOn Tandvård svarar Kai B
    Hej Kai,
    ibland blir det förseningar som vi inte kan styra över pga att behandlingen som man planerat ej hinns i tid av en eller annan orsak. Vi beklagar att det drabbade just dig.
    Kostnadsförslaget gjordes samma dag som du besökte oss men tandläkaren missade att skicka dig, vi ber om ursäkt för det. Vi kan kompensera dig för det genom att du får lite rabatt hos oss på din behandling.
    Vi har försökt ringa dig och har mailat kostnadsförslaget.
    Vi hoppas att du har överseende med misstaget och väljer att ge oss en chans att rätta till allt.

Med vänliga hälsningar,
    DentOn Tandvård
  • Johan S
    Johan S skrev om DentOn Tandvård
    Supertrevlig tandläkare ich bra bemötande. Rekommenderar starkt denna klinik
  • Maria C
    Maria C skrev om DentOn Tandvård
    Personalen är proffsig och empatisk. Detta är viktigt för oss som har tandläkarskräck!
  • Maria D
    Maria D skrev om DentOn Tandvård
    Utmärkt och vänligt bemötande!
  • Victoria L
    Victoria L skrev om DentOn Tandvård
    Utförde undersökning och rengöring, utmärkt bemötande där tandläkaren genomgick en liten intervju för att få reda på min nuvarande och historik munhälsa. Det var väldigt omtänksamt och professionellt som uppskattades som kund. Var väldigt nöjd med resultaten och bemötandet och återkommer gärna!
  • Catherine H
    Catherine H skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt, fräscht, proffsigt. Natalia är superbra på sitt jobb helt enkelt!
  • Djordje R
    Djordje R skrev om DentOn Tandvård
    Väldigt bra bemötande! Fått hjälp med tandvård och borttagning av tand. Väldigt professionella. Toppen betyg för företaget!
  • Afroz A
    Afroz A skrev om DentOn Tandvård
    Jag tycker att de är jätte snälla och att de har ledigt på fredagar och att måndagar och tisdagar har sena dagar
  • Andreas A
    Andreas A skrev om DentOn Tandvård
    Upplevelsen av DentOn Tandvård var riktigt bra, professionell och smidig hjälp med allt jag behövde och riktigt bra bemötande och service. Rekommenderar varmt alla att vända sig hit med problem eller åtgärder med tänderna!!
  • Hanna N
    Hanna N skrev om DentOn Tandvård
    Kompetent och trevlig personal. De är lugna och trygga.
  • Anca C
    Anca C skrev om DentOn Tandvård
    I highly recommend DentOn clinic for their professionalism, high standard treatments and helpful staff.
  • May-britt G
    May-britt G skrev om DentOn Tandvård
    Jag var mycket nöjd med min behandling
  • Patrik H
    Patrik H skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt mottagande. Proffsig behandling.
  • Ayse G
    Ayse G skrev om DentOn Tandvård
    Köpte rengöring från er tandläkarmottagning och blev väldigt bra bemött.
  • Linda H
    Linda H skrev om DentOn Tandvård
    Väldigt trevlig och professionell personal. Helnöjd!
  • Per J
    Per J skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt bemötande och bra information om vad som skulle fixas vid en akut skada.
  • Alina M
    Alina M skrev om DentOn Tandvård
    Tandläkare är jättesnäll. Behandlingen funkar på tyska och självklart på svenska.
    Man ser fram emot nästa terminen :-).
    Eine sehr nette Zahnärztin, zu der ich gerne gehe. Deutsch und schwedisch sind kein Problem.
  • Bekir G
    Bekir G skrev om DentOn Tandvård
    Bra atbete utan smärtor.jag relomemderar till alla
  • Cicilia T
    Cicilia T skrev om DentOn Tandvård
    Fy tusan det värsta jag någonsin vart med om... går aldrig tillbaka dit igen... har fått blottad tandhals pga dom...
    2017-09-01 DentOn Tandvård svarar Cicilia T
    Hej Cicilia,

vad tråkigt att du tyckte att behandlingen inte motsvarade dina förväntningar. Dock är det viktigt att veta vad som händer när man tar bort tandsten från tänderna, så här är en kort beskrivning:
    Vid rengöring och borttagning av tandsten avlägsnas tandsten som oftast sitter precis vid tandköttskanten på rotytan eller strax i anslutning till denna vilket gör att tanden blir "blottad" när tandsten tas bort. Oftast hat tandstenen som har suttit där tryckt undan tandkött och det tar sedan lite tid för tandköttet att "växa tillbaka" till tanden. Så det här är inget som är ovanligt efter tandstensborttagning snarare något som händer varje gång, speciellt om tandköttet var inflammerat och svullet pga att tandstenen suttit där länge.

Jag hoppas att du har fått en förklaring på den fysiologiska processen som sker efter att tandsten har tagits bort, därmed får alla en blottad tand när tandstenen är borta!

Mvh. DentOn Tandvård
  • Jelena S
    Jelena S skrev om DentOn Tandvård
    Nice,clean,perfect. Very nice staff and good service. Highly recommended! :-)
  • Magnus B
    Magnus B skrev om DentOn Tandvård
    Mycket nöjd med både bemötande och behandling. Har aldrig gillat att gå till tandläkare men Maja på Denton är verkligen bra. Hon helrenoverade mina tänder och som sagt, jag är helnöjd.
  • Spasoje D
    Spasoje D skrev om DentOn Tandvård
    Trevlig personal. Omtänksama👍👍👍😊😊
  • Anna Å
    Anna Å skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt och professionellt bemötande
  • Nikola L
    Nikola L skrev om DentOn Tandvård
    Last Monday, when I came to DentOn Tadnvård, I had the best dentist experience ever. Everything was clean, nice and perfect. The staff, the tools and the service... Everything is professional and it's probably between the best dental ordinations in Stockholm.
  • Gais H
    Gais H skrev om DentOn Tandvård
    Det va bra gick snabb å smidigt
  • Anna H
    Anna H skrev om DentOn Tandvård
    Ett alldeles utmärkt och professionellt bemötande på en fullständig tandhygienistundersökning jag köpt från Let's deal. Kommer definitivt att gå tillbaka.
  • Chantalle S
    Chantalle S skrev om DentOn Tandvård
    Bra bemötande. Mina tänder blev jättefina och jag gick därifrån med ett stort leende.
  • Svetlana M
    Svetlana M skrev om DentOn Tandvård
    Proffsigt och trevligt bemötande!
  • Musa C
    Musa C skrev om DentOn Tandvård
    Har varit kund / patient på Denton sedan dess start. Har alltid och kommer alltid och vara lika nöjd vid varje besök.
    Vänlig personal med bästa möjliga hjälp !
    Fräsch lokal och bra hygien, rekommenderar starkt !
  • Anna L
    Anna L skrev om DentOn Tandvård
    Nöjd! Duktig & kunnig tandläkare -ung tjej - som med varlig, lätt hand tog hand om mina tänder. Bra bemötande, fräscha lokaler & bra parkeringsmöjligheter precis utanför för bilen.
  • Bojan M
    Bojan M skrev om DentOn Tandvård
    DentOn Tandvård och Natalie är bäst. Jag är jätte nöjd med bemötandet och med hjälpen jag fick. Jag kan varmt rekommendera DentOn tandvård till alla.
  • Sheng Yee P
    Sheng Yee P skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt bemötande av tandläkare som bryr sig om dina tänder
  • Edyta L
    Edyta L skrev om DentOn Tandvård
    Väldigt noggrant utförd arbete- proffesionellt! Mycket kompetent personal.
    Det som DentOn borde förbättra sig är att hålla tider(oftas väntetid mellan 20-45 min) och att personalen inte stör varandra med olika frågor/funderingar/telefonsamtal/springande genom behandlingsrummet.
    2017-06-09 DentOn Tandvård svarar Edyta L
    Hej Edyta,
    ditt svar uppskattas och vi kommer ta till oss av dina rekommendationer på förbättringar. Vi vill gärna vidareutvecklas och tar gärna emot alla förslag.
    Jag kan bara tillägga att anledningen att vi är så kompetenta och professionella är bl.a. att vi är lyhörda och vill gärna hjälpa våra patienter, så snart de ringer eller har funderingar, utan att de behöver vänta länge på våra svar eller att få en tid, därav blir ibland lite "spring" på rummet, vilket kan upplevas som jobbigt men vi gör det för er bästa service! Mvh. Natalie
  • Nian Hwei W
    Nian Hwei W skrev om DentOn Tandvård
    The service is friendly and professional. Highly recommended!
  • Toni C
    Toni C skrev om DentOn Tandvård
    Utmärkt service, bemötande och proffsigt utfört jobb.
    Rekommenderas varmt

Gyllene Hästens Torg 9, 170 67 Solna