Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Solna DentOn Tandvård

DentOn Tandvård

Gyllene Hästens Torg 9, 170 67 Solna — Visa karta

Välkommen till oss på DentOn Tandvård!

Vi är ett litet välutbildat team som ständigt uppdateras för att följa det senaste inom tandläkarbranschen. Vår klinik är liten med en lugn och familjär stämning och här erbjuder vi högkvalitativ, professionell, prisvärd och trygg tandvård. Inga frågor är udda och vi tar oss alltid tid att lyssna på dina önskemål.

Vi har god vana av tandvårdsrädsla men även estetik i form av till exempel kronor eller estetisk tandreglering. Vi pratar svenska, engelska, tyska, spanska, bosniska, serbiska, kroatiska och polska.
Mån: 08:00-19:00
Tis: 08:00-20:00
Ons-Tor: 08:00-15:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 192 kunder tycker om DentOn Tandvård

• Djordje R
    Djordje R skrev om DentOn Tandvård
    Väldigt bra bemötande! Fått hjälp med tandvård och borttagning av tand. Väldigt professionella. Toppen betyg för företaget!
  • Afroz A
    Afroz A skrev om DentOn Tandvård
    Jag tycker att de är jätte snälla och att de har ledigt på fredagar och att måndagar och tisdagar har sena dagar
  • Andreas A
    Andreas A skrev om DentOn Tandvård
    Upplevelsen av DentOn Tandvård var riktigt bra, professionell och smidig hjälp med allt jag behövde och riktigt bra bemötande och service. Rekommenderar varmt alla att vända sig hit med problem eller åtgärder med tänderna!!
  • Hanna N
    Hanna N skrev om DentOn Tandvård
    Kompetent och trevlig personal. De är lugna och trygga.
  • Anca C
    Anca C skrev om DentOn Tandvård
    I highly recommend DentOn clinic for their professionalism, high standard treatments and helpful staff.
  • May-britt G
    May-britt G skrev om DentOn Tandvård
    Jag var mycket nöjd med min behandling
  • Patrik H
    Patrik H skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt mottagande. Proffsig behandling.
  • Ayse G
    Ayse G skrev om DentOn Tandvård
    Köpte rengöring från er tandläkarmottagning och blev väldigt bra bemött.
  • Linda H
    Linda H skrev om DentOn Tandvård
    Väldigt trevlig och professionell personal. Helnöjd!
  • Per J
    Per J skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt bemötande och bra information om vad som skulle fixas vid en akut skada.
  • Alina M
    Alina M skrev om DentOn Tandvård
    Tandläkare är jättesnäll. Behandlingen funkar på tyska och självklart på svenska.
    Man ser fram emot nästa terminen :-).
    Eine sehr nette Zahnärztin, zu der ich gerne gehe. Deutsch und schwedisch sind kein Problem.
  • Bekir G
    Bekir G skrev om DentOn Tandvård
    Bra atbete utan smärtor.jag relomemderar till alla
  • Cicilia T
    Cicilia T skrev om DentOn Tandvård
    Fy tusan det värsta jag någonsin vart med om... går aldrig tillbaka dit igen... har fått blottad tandhals pga dom...
    2017-09-01 DentOn Tandvård svarar Cicilia T
    Hej Cicilia,

vad tråkigt att du tyckte att behandlingen inte motsvarade dina förväntningar. Dock är det viktigt att veta vad som händer när man tar bort tandsten från tänderna, så här är en kort beskrivning:
    Vid rengöring och borttagning av tandsten avlägsnas tandsten som oftast sitter precis vid tandköttskanten på rotytan eller strax i anslutning till denna vilket gör att tanden blir "blottad" när tandsten tas bort. Oftast hat tandstenen som har suttit där tryckt undan tandkött och det tar sedan lite tid för tandköttet att "växa tillbaka" till tanden. Så det här är inget som är ovanligt efter tandstensborttagning snarare något som händer varje gång, speciellt om tandköttet var inflammerat och svullet pga att tandstenen suttit där länge.

Jag hoppas att du har fått en förklaring på den fysiologiska processen som sker efter att tandsten har tagits bort, därmed får alla en blottad tand när tandstenen är borta!

Mvh. DentOn Tandvård
  • Jelena S
    Jelena S skrev om DentOn Tandvård
    Nice,clean,perfect. Very nice staff and good service. Highly recommended! :-)
  • Magnus B
    Magnus B skrev om DentOn Tandvård
    Mycket nöjd med både bemötande och behandling. Har aldrig gillat att gå till tandläkare men Maja på Denton är verkligen bra. Hon helrenoverade mina tänder och som sagt, jag är helnöjd.
  • Spasoje D
    Spasoje D skrev om DentOn Tandvård
    Trevlig personal. Omtänksama👍👍👍😊😊
  • Anna Å
    Anna Å skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt och professionellt bemötande
  • Nikola L
    Nikola L skrev om DentOn Tandvård
    Last Monday, when I came to DentOn Tadnvård, I had the best dentist experience ever. Everything was clean, nice and perfect. The staff, the tools and the service... Everything is professional and it's probably between the best dental ordinations in Stockholm.
  • Gais H
    Gais H skrev om DentOn Tandvård
    Det va bra gick snabb å smidigt
  • Anna H
    Anna H skrev om DentOn Tandvård
    Ett alldeles utmärkt och professionellt bemötande på en fullständig tandhygienistundersökning jag köpt från Let's deal. Kommer definitivt att gå tillbaka.
  • Chantalle S
    Chantalle S skrev om DentOn Tandvård
    Bra bemötande. Mina tänder blev jättefina och jag gick därifrån med ett stort leende.
  • Svetlana M
    Svetlana M skrev om DentOn Tandvård
    Proffsigt och trevligt bemötande!
  • Musa C
    Musa C skrev om DentOn Tandvård
    Har varit kund / patient på Denton sedan dess start. Har alltid och kommer alltid och vara lika nöjd vid varje besök.
    Vänlig personal med bästa möjliga hjälp !
    Fräsch lokal och bra hygien, rekommenderar starkt !
  • Anna L
    Anna L skrev om DentOn Tandvård
    Nöjd! Duktig & kunnig tandläkare -ung tjej - som med varlig, lätt hand tog hand om mina tänder. Bra bemötande, fräscha lokaler & bra parkeringsmöjligheter precis utanför för bilen.
  • Bojan M
    Bojan M skrev om DentOn Tandvård
    DentOn Tandvård och Natalie är bäst. Jag är jätte nöjd med bemötandet och med hjälpen jag fick. Jag kan varmt rekommendera DentOn tandvård till alla.
  • Sheng Yee P
    Sheng Yee P skrev om DentOn Tandvård
    Trevligt bemötande av tandläkare som bryr sig om dina tänder
  • Edyta L
    Edyta L skrev om DentOn Tandvård
    Väldigt noggrant utförd arbete- proffesionellt! Mycket kompetent personal.
    Det som DentOn borde förbättra sig är att hålla tider(oftas väntetid mellan 20-45 min) och att personalen inte stör varandra med olika frågor/funderingar/telefonsamtal/springande genom behandlingsrummet.
    2017-06-09 DentOn Tandvård svarar Edyta L
    Hej Edyta,
    ditt svar uppskattas och vi kommer ta till oss av dina rekommendationer på förbättringar. Vi vill gärna vidareutvecklas och tar gärna emot alla förslag.
    Jag kan bara tillägga att anledningen att vi är så kompetenta och professionella är bl.a. att vi är lyhörda och vill gärna hjälpa våra patienter, så snart de ringer eller har funderingar, utan att de behöver vänta länge på våra svar eller att få en tid, därav blir ibland lite "spring" på rummet, vilket kan upplevas som jobbigt men vi gör det för er bästa service! Mvh. Natalie
  • Nian Hwei W
    Nian Hwei W skrev om DentOn Tandvård
    The service is friendly and professional. Highly recommended!
  • Toni C
    Toni C skrev om DentOn Tandvård
    Utmärkt service, bemötande och proffsigt utfört jobb.
    Rekommenderas varmt
  • Predrag P
    Predrag P skrev om DentOn Tandvård
    Jag har gått i många år hos DentOn Tandvård och har alltid tyckt att de är noggranna med bra priser och de har alltid snabbt en tid att erbjuda. Nu har jag behövt göra större ingrepp i munnen och deras skicklighet har nu verkligen visat sig! Jag är mycket nöjd och kommer verkligen rekommendera de till alla!
  • Mariusz I
    Mariusz I skrev om DentOn Tandvård
    Proffsigt tandläkare. Fick hjälp med mina specialla problem. Man blir alltid vänligt bemött.
  • Björn C
    Björn C skrev om DentOn Tandvård
    Dyrt men bra. Lokalen är för varm.
  • Branko R
    Branko R skrev om DentOn Tandvård
    En fantastisk plats med proffsig och trevlig personal! Dem kommer jag inte att byta!
  • Sreten V
    Sreten V skrev om DentOn Tandvård
    De är bästa tandläkare i stan!
  • Jasmina P
    Jasmina P skrev om DentOn Tandvård
    Jag är jätte nöjd och kan varmt rekommendera till andra🌺🌸🌺
  • Patrik M
    Patrik M skrev om DentOn Tandvård
    Bästa tandisen!!!👍🌻😄💐😷👌🥇⛵️🏖
  • Maria L
    Maria L skrev om DentOn Tandvård
    Mycket bra personal och trevliga
  • Milanka J
    Milanka J skrev om DentOn Tandvård
    Jätte nöjd👍💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
  • Naphat S
    Naphat S skrev om DentOn Tandvård
    Kunnig, professionell och serviceminded mottagning. Kan rekommendera starkt. :)
  • Ninorta M
    Ninorta M skrev om DentOn Tandvård
    Hade en behaglig upplevelse med bra mottagande
  • Gordana T
    Gordana T skrev om DentOn Tandvård
    Jag är jätte nöjd med allting hos DentOn Tandvård och jag kan varm rekommendera den till alla som jag känner
  • Tatjana S
    Tatjana S skrev om DentOn Tandvård
    Bra bemött och bra jobb med pasienten 😊👍
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om DentOn Tandvård
    Kunnig, professionell och serviceminded mottagning.
    Bästa!!! Har annars tandläkarskräck:(
  • Bogumil K
    Bogumil K skrev om DentOn Tandvård
    Kan rekomendera starkt. Väldigt väldigt trevlig och kompetent personal. Min sambo fick jättebra hjälp i lugn och ro utan stress. Alla hennes frågor blev besvarade på ett kompetent sät, hon fick rätt behandling och råd för behndling framöver. Tack! Vi kommer absolut tillbaka!
  • Michael L
    Michael L skrev om DentOn Tandvård
    Vaknade med tandvärk. Fick komma till Denton tandvård samma dag. Blev mkt bra bemött och behandlad på bästa sätt. Kan varmt rekommendera dem
    Med vänlig hälsning,
    Michael Lundh
  • nas f
    nas f skrev om DentOn Tandvård
    Trevlig och duktig tandläkare, jätte nöjd av min behandling.
    nas f gillar detta
  • Catrin E
    Catrin E skrev om DentOn Tandvård
    Köpte tandhygienist på LetsDeal. Med tanke på att det kostade typ 150kr så fick jag väl ungefär vad jag betalade för.

Utrymmet där man väntar är litet och obekvämt, själva tandläkarstolen fungerade inte och själva behandligen kändes inte speciellt kul.

Hon som utförde den var helt klart obekväm pga att stolen inte fungerade och hon verkade inte speciellt engagerad eller intresserad av mig. Jag bad henne tex att undvika en del av tandraden pga att det var känsligt efter en rotfyllning, men hon lyssnade liksom inte.

Nu var det iofs väldigt länge sedan jag gick till hygienist, men enligt röntgen hos min vanliga tandläkare några veckor efter detta besök har ingen tandsten tagits bort under besöket på DentOn. ...vilket i sig gör mig lite nyfiken på vad det var som gjorde så väldigt ont och varför mitt tandkött slets upp som det gjorde.

Buy cheap, pay twice gäller i vanlig ordning!
    2017-04-03 DentOn Tandvård svarar Catrin E
    Hej, tack för dina synpunkter.
    Det är alltid bra att ta röntgenbilder för att exakt konstatera var tandstenen sitter, speciellt om man har mycket och ej varit på behandling på länge. Vi brukar därför alltid rekommendera en undersökning, vilket du avböjde eftersom du hade redan en tandläkare som du går hos. Jag rekommenderar framöver att utföra all behandling hos samma tandläkare, då blir det också lättare att ha ordentlig koll på dina tänder. Även på rotfyllda tänder kan tandsten finnas och det är ingen kontraindikation att ta bort tandsten bara för att tanden är rotfylld.
    Vi ber om ursäkt om det verkade jobbigt, pga. av tandläkarstolen krånglade, vi väntade på att tekniker ska komma och justera och det är något som händer men detta har inte påverkat din behandling.
    Tyvärr håller jag inte med dig att väntrummet är obekvämt dock stämmer det att det är litet men hit tills har alla tyckt att det är mysigt och personligt jämfört med stora väntrum som har en kall och sjukhusliknande miljö.
    Lycka till med tandvården i framtiden!/Hälsn. Natalie, DentOn Tandvård
  • Malin L
    Malin L skrev om DentOn Tandvård
    Kunnig och trevlig personal. Avslappnad miljö.
  • Catharina H
    Catharina H skrev om DentOn Tandvård
    Jag känner trygghet i behandlingen.
  • Andreas J
    Andreas J skrev om DentOn Tandvård
    Att gå till tandläkaren är ett rent nöje hos DentOn. Trevlig och professionell vård i en lugn och avslappnad miljö.

Gyllene Hästens Torg 9, 170 67 Solna