Destination Gotland AB
1.5 i betyg av av
10 omdömen
Boka hela din semester online - Båten till Gotland och öns största utbud av boende ö hotell, stugor, stugbyar, pensionat, bed & breakfast, vandrarhem, lägenheter, camping
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag10 omdömen om Destination Gotland AB
-
skrev om Destination Gotland AB
Önskar man kunde ge minusbetyg! Världens sämsta sytem för bokning och undermålig kundservice. "Servicepersonal" som går i försvar och blir otrevlig när man ger kritik!
-
skrev om Destination Gotland AB
Vi åkte med 0830 färjan från Visby tisdagen den 8 augusti och blev anvisad plats där två av medföljande inte kunde öppna sina dörrar eller komma ut från bilen. Jag som var förare hade 15 cm för att komma ur förarsätet och vänster bakdörr på bilen kunde öppnas med 9 cm, men där låg större delen av packningen. Vi påpekade detta för personalen som genomförde ilastning, då dessa inte brydde sig om oss, så gick jag och hämtade förste styrman som inte kunde göra något åt saken då bilarna runt omkring oss redan var ilastade och att lastningen skulle bli försenad. Personerna som satt i baksätet fick kravla sig ut från baksätet till framsätet och gå ut genom förardörren då dörren inte gick att öppna mer än 7 cm För att komma ut från förarsätet och den dörr som var öppen med 15 cm.
Vi framförde till Destinstion Gotland att vi inte tycker det är acceptabelt och säkerhetsmässigt det som har hänt. Det kan inte vara rimligt att 60 plussare ska krypa omkring i bilen för att komma ut för att huvuddelen av dörrarna är spärrade från att ta sig ut, det är inte heller acceptabelt att förardörren som i detta fall endast kunde öppnas med 15 cm var den enda utgången från bilen, säkerhet för resenärer måste komma I första hand. Vår bilgranne hade samma problem skillnaden var att de var 70 plussare som inte kunde använda dörrarna för att komma ut ur bilen där även de fick kravla mellan fram och baksätet för att komma ur bilen där man kunde öppna dörren.
Vid dialog med Destination Gotland så tycker man inte att det är något problem med säkerheten då man inte kan komma ur bilen från de dörrar man sitter vid samt att det är tillräckligt med plats och helt acceptabelt att alla dörrar inte kan användas för att komma ut ur på bildäck på deras färjor.
I min värld är det en stor säkerhetsrisk då bilen inte kan flyttas på, vilket var fallet vid vår överfart och passagerarna inte kunde komma ur bilen på ett säkert sätt.
Med kunskap om säkerhet till sjöss så vill jag starkt rekomendera att överväga andra alternativ att ta sig till Gotland än att åka med Destination Gotland tills de anammar en annan säkerhetskultur och service mot kunden, med de priser och de subventioner som staten ger måste man kräva mer av denna operatör -
skrev om Destination Gotland AB
Uselt! Rörig ombokning av biljett på webben där det slutade med att biljetterna blev ombokade till mycket högre kostnad utan att jag bekräftat någon ombokning. Ringde kundtjänst som inte kunde hjälpa till och återställa till ursprunglig bokning. En extra kostnad på 750 kr skulle då tillkomma då biljetterna enligt kundtjänst stiger i pris nära avgång. Vi hade dock bokat ombokningsbara biljetter 6 månader tidigare men fick nu betala extra för att åka med ursprunglig bokad biljett. Ej tillmötesgående kundservice som bara vill suga ur extra pengar ur sina resenärer trots att det är deras eget bokningssystem som inte fungerar.
-
skrev om Destination Gotland AB
Uruselt! Hemsk upplevelse! Bookningssystemet är uruselt och tappar bort dina bokningar, DG hjälper inte till, så kort sagt, horribelt dålig service och utförd tjänst som inte kan rekommenderas någon!
-
skrev om Destination Gotland AB
Katastrof, de av bokade av misstag av mina båda biljetter. Vilket de medger. Fick 500 kr i checkar och nya tider dit och hem. De vägrade sedan ex lösa det så att jag ex fick stå först i stand-by. Jag fick ställa mig sist trots att de gjort felz Destination Gotland har inte fattat ngt nät det gäller vikten av kundservice. Katastrofbolag. Punkt.
-
skrev om Destination Gotland AB
Helt okay med stora båtar som inte gungar särskilt mycket ens när det blåser bra. Men är mycket missnöjd med tidtabellen. Sedan färjan började anläda till Visby efter midnatt har jag i princip slutat åka till Gotland, ja jag mår illa vid blotta tanken. Man kommer inte i säng förrän kl 02.00, sedan mår man dåligt en vecka efteråt. Skärpning! Det var mycket bättre förr när färjan gick sakta och man kom fram tidigt på morgonen, så att man kunde sova på färjan. Att det finns så få djurkupéer men så många djurägare är också illa.
-
skrev om Destination Gotland AB
Intressant att Destination Gotland "bestraffar" resenärer som bokar i tid. Själv blir jag "blåst" på 400 kr för att jag bokade min augustiresa för några veckor sedan. Monopolföretag har alltid uppfört sig illa, det får bli flyget nästa gång (publicerat 28/7). Idag svarar företaget att jag "i princip får skylla mig själv" som har en icke ombokningsbar biljett i en sk. kampanjperiod och hänvisar till resebranschen. Sist jag tittade så rådde någon form av konkurrens där det gör det väl inte på den Gotska sjön?
-
skrev om Destination Gotland AB
Vår senaste upplevelse smakade ganska surt.
Vi hade försenats efter lite trassel med att lämna tillbaka lägenheten vi hade hyrt.
Båten stod kvar men personalen förklarade att vi inte kunde få åka med på grund av vår försening.
Det gick däremot bra att släppa på andra som kunde köpa restplatser.
Vi kunde bara se på när andre tog våra platser på båten.
Detta är självklart en vinst för DG. Man kan utnyttja läget till att ta betalt för biljetterna två gånger.
Antingen finns det möjlighet att stiga på eller också inte.
Går det inte är det OK, men man skall inte utnyttja folks olycka för att skaffa sig större vinster.
Vi har avskrivit DG som en seriös firma.
Stort tack till personalen på flygplatsen som hjälpte oss i vår olycka. -
skrev om Destination Gotland AB
Destination Gotland - Nynäshamn
Om du ska ha med dig bilen till Gotland så är det Destination Gotlands färjor som gäller. Det går naturligtvis att åka över utan bil, men då kan transporten till Nynäshamn bli lite knölig, beroende varifrån man åker.
Alternativet till Nynäshamn-Visby är att utgå från Oskarshamn istället eller flyget till Visby, även från Öland utgår DG-färjor till Visby.
Förra sommaren tog jag färjan Nynäshamn-Visby och väl på Gotland läste jag hur Alex Schulman kritiserade Destination Gotland. Kritiken var i huvudsak att det inte var en håll-igång-båt med mera mat- och drinkmöjligheter. Men jag tycker att man får likna båttrafiken mera med en Europa-väg och få skulle väl uppskatta hålligång på långfärdsbussen till Haparanda. Jag vet att liknelsen haltar, men det ligger ändå en hel del i den. Gotlandstrafiken med Destination Gotland är större delen av året inte rena turist- eller nöjesresor. Det viktiga med Destination Gotland är själva transporten över till Gotland. Jag är öppen för mera nöjesbetonade båtresor också (och det förkommer ibland) men basen ska vara att ta sig till eller från Gotland.
Jag gillar Destination Gotland och deras inriktning och intentioner.
Jag skrev också om Destination Gotland förra året
http://www.ciao.se/Destination_Gotland_AB__Recension_75333 -
skrev om Destination Gotland AB
Ett företag som tycks ha stannat till i tiden.
Ombord är personalen stelbent och saknar allt som heter service. Åker du i ett större sällskap och du skulle råka ha en kupong för tex Dagens husman så går det inte att betala till extra för att välja en dyrare rätt.
Destination Gotland skyller på att deras gamla ekonomisystem ifrån tiden då de hade annan redovisning gentemot staten är problemet! Kommer aldrig mer sätta min fot på deras fartyg igen. Ta flyget!