Alla kategorier Färja Stockholms län Nynäshamn Destination Gotland AB

Destination Gotland AB

Nynäsvägen 3, 149 30 Nynäshamn — Visa karta

Boka hela din semester online - Båten till Gotland och öns största utbud av boende ö hotell, stugor, stugbyar, pensionat, bed & breakfast, vandrarhem, lägenheter, camping

Läs vad 5 kunder tycker om Destination Gotland AB

• Bert L
    Bert L skrev om Destination Gotland AB
    Helt okay med stora båtar som inte gungar särskilt mycket ens när det blåser bra. Men är mycket missnöjd med tidtabellen. Sedan färjan började anläda till Visby efter midnatt har jag i princip slutat åka till Gotland, ja jag mår illa vid blotta tanken. Man kommer inte i säng förrän kl 02.00, sedan mår man dåligt en vecka efteråt. Skärpning! Det var mycket bättre förr när färjan gick sakta och man kom fram tidigt på morgonen, så att man kunde sova på färjan. Att det finns så få djurkupéer men så många djurägare är också illa.
  • Mikael
    Mikael skrev om Destination Gotland AB
    Intressant att Destination Gotland "bestraffar" resenärer som bokar i tid. Själv blir jag "blåst" på 400 kr för att jag bokade min augustiresa för några veckor sedan. Monopolföretag har alltid uppfört sig illa, det får bli flyget nästa gång (publicerat 28/7). Idag svarar företaget att jag "i princip får skylla mig själv" som har en icke ombokningsbar biljett i en sk. kampanjperiod och hänvisar till resebranschen. Sist jag tittade så rådde någon form av konkurrens där det gör det väl inte på den Gotska sjön?
  • Jens F
    Jens F skrev om Destination Gotland AB
    Vår senaste upplevelse smakade ganska surt.

Vi hade försenats efter lite trassel med att lämna tillbaka lägenheten vi hade hyrt.

Båten stod kvar men personalen förklarade att vi inte kunde få åka med på grund av vår försening.
    Det gick däremot bra att släppa på andra som kunde köpa restplatser.
    Vi kunde bara se på när andre tog våra platser på båten.

Detta är självklart en vinst för DG. Man kan utnyttja läget till att ta betalt för biljetterna två gånger.

Antingen finns det möjlighet att stiga på eller också inte.
    Går det inte är det OK, men man skall inte utnyttja folks olycka för att skaffa sig större vinster.

Vi har avskrivit DG som en seriös firma.
    Stort tack till personalen på flygplatsen som hjälpte oss i vår olycka.
  • Janne J
    Janne J skrev om Destination Gotland AB
    Destination Gotland - Nynäshamn

Om du ska ha med dig bilen till Gotland så är det Destination Gotlands färjor som gäller. Det går naturligtvis att åka över utan bil, men då kan transporten till Nynäshamn bli lite knölig, beroende varifrån man åker.

Alternativet till Nynäshamn-Visby är att utgå från Oskarshamn istället eller flyget till Visby, även från Öland utgår DG-färjor till Visby.

Förra sommaren tog jag färjan Nynäshamn-Visby och väl på Gotland läste jag hur Alex Schulman kritiserade Destination Gotland. Kritiken var i huvudsak att det inte var en håll-igång-båt med mera mat- och drinkmöjligheter. Men jag tycker att man får likna båttrafiken mera med en Europa-väg och få skulle väl uppskatta hålligång på långfärdsbussen till Haparanda. Jag vet att liknelsen haltar, men det ligger ändå en hel del i den. Gotlandstrafiken med Destination Gotland är större delen av året inte rena turist- eller nöjesresor. Det viktiga med Destination Gotland är själva transporten över till Gotland. Jag är öppen för mera nöjesbetonade båtresor också (och det förkommer ibland) men basen ska vara att ta sig till eller från Gotland.

Jag gillar Destination Gotland och deras inriktning och intentioner.

Jag skrev också om Destination Gotland förra året
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om Destination Gotland AB
    Ett företag som tycks ha stannat till i tiden.

Ombord är personalen stelbent och saknar allt som heter service. Åker du i ett större sällskap och du skulle råka ha en kupong för tex Dagens husman så går det inte att betala till extra för att välja en dyrare rätt.

Destination Gotland skyller på att deras gamla ekonomisystem ifrån tiden då de hade annan redovisning gentemot staten är problemet! Kommer aldrig mer sätta min fot på deras fartyg igen. Ta flyget!

Nynäsvägen 3, 149 30 Nynäshamn