Alla kategorier Bilvård Västra Götaland Göteborg Ditec Sisjön

Ditec Sisjön

August Barks Gata 13 C, 421 32 Göteborg — Visa karta

Välkommen!
Ditec Sisjön gör det enkelt och tryggt för dig att skydda och vårda din bil genom att erbjuda hantverksmässiga behandlingar av hög kvalitet, professionell rådgivning och god service.

På våra fullserviceanläggning kan du få hjälp med:

Rekonditionering
Lackskyddsbehandling
Rostskyddsbehandling
Solfilm
Luktsanering
Reparation av Bucklor samt Lackskador

Vi har öppet Mån – Fre. 08 – 17

Om oss!
Utsedd till årets Ditec center 2012. Högsta kreditvärdighet enligt bisnode (AAA), Kollektivavtal med IF METALL, Auktoriserad Ditec Bilvårdscenter, Auktoriserad Swerost Rostskyddscenter, Auktoriserad/certifierad lackverkstad, Certifierad Solfilmsmontör (Solarguard), Certifierad inom avancerad fordons sanering, Certifierad Läderreparatör Miljögodkänd
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 74 kunder tycker om Ditec Sisjön

• 2019-05-07

PETER K skrev om Ditec Sisjön
    Lämnade in bilen (V90) för försäljningsrekond (~2000kr), men meddelade att framdörren har någon yta som har små ytliga märken i klarlacken, om det behövs mer tid och kostar mer så ska de använda den tiden för att polera ut det bara de bedömer att det går. Resultat:
    -HELA bilen är täckt av ett fint lager med slipdamm när ägaren hittar bilen efter 10 minuters letande på morgonen när jag kommer för att hämta den. "Oj... Du kan skölja av det själv... Men kör inte med högtryck nu direkt"
    -Ingenting är gjort åt klarlacken på dörren, vilket jag bara kunde notera efter att jag senare sköljt av bilen.
    -Flera lister mellan dörrar har vita märken av vax/polermedel som inte maskerats eller polerats av
    -Motorrummet har spolats av så att man tydligt ser att de koncentrerat sig på ett centralt i område och tappat intresset längre ut, där det är smuts kvar (och även det fina putsdammet)
    -I fronten vid förarsidans dimljus är det kvar flera ytor stora som prinskorv med intorkat polermedel, dels på lyktans glas och lacken (där jag förhoppningsvis kan polera bort det) men dels också på svarta plasten bredvid lyktan, där jag inte tror det går att få bort längre.

Visst förstår jag att försäljningsrekond är mer budget än fullständig. Men vid dimljuset har de effektivt till och med sänkt bilens värde.

Välj någon annan firma! Läs mer
    2019-05-08 Amir C svarar PETER K
    Hej Peter! Jag tror att du har tagit fel på företag. Vad jag kan se så har vi inte haft någon Volvo V90 på försäljningsrekond det närmaste månaderna. Kan du ge mig regnr och datum isåfall.
    2019-05-08 PETER K svarar Amir C
    Hej Amir,
    Eftersom det är ett publikt svar vill jag inte lämna reg.nummer. Men jag faktiskt helt säker på att det var hos er jag var. Jag har både kvitto som visar betalning av tjänsten och gps-loggar i VolvoOnCall som säger att bilen var på August Barks gata 22 mars till 25e mars 2019.
    Peter
    2019-05-08 Amir C svarar PETER K
    Hej igen
    Om du kollar på google så ser du att vi finns på augustbarksgatan 13C (ditec sisjön). Det finns en annan rekondfirma på samma gata som oss fast nr 23 dom heter procar. Jag har kollat i våra bokningar och vi har inte haft inne din bil. Kan du vänligen kolla upp det och ändra eller ta bort recensionen.
    mvh Amir
    2019-05-10 PETER K svarar Amir C
    Hej ni som läser detta och undrar om Ditec Sisjön. Först vill jag meddela att Reco tydligen inte tillåter redigering av omdömen när Ditec har svarat, så tolka det här svaret som bevis på att även bra företag kan göra misstag ibland, men det som utmärker dem är när de direkt fixar problemen åt sina kunder. Amir och Ditec Sisjön skulle fått högsta betyg igen om jag hade kunnat justera.

En mycket kort stund efter svaren ovan hittade Amir mig i kundlistan och ringde upp mig. Amir är kundorienterad och mån om att tjänsterna ska ha hög kvalitet. De har omedelbart tittat på bilen och åtgärdat alla punkter och gått igenom vad som gått snett. Jag har förnyat förtroende för dem, framförallt pga den attityden Amir har haft i telefon och på plats nu och skulle själv används dem igen och kan rekommendera dem åt andra.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-04-23

Bengt P skrev om Ditec Sisjön
    Allt fungerade perfekt . Ni levde upp med råge till mina förväntningar Läs mer
    2019-04-23 Amir C svarar Bengt P
    Stort tack Bengt. Det värmer.
    Mvh Amir
  • 2019-04-10

GREGORY D skrev om Ditec Sisjön
    The best.
    Jag har provat olika företag over många år men Ditec i Sisjön är riktig duktig, med mycket bra service och resultatet är helt fantastiskt. Kan definitivt rekommendera den här företag :-) Läs mer
  • Jonas L

2019-03-01

Jonas L skrev om Ditec Sisjön
    Ceramic ultra.
    Mycket nöjd med glans o skydd.
    Lättvättad o smutsen biter inte lika bra.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-02-24

Tore A skrev om Ditec Sisjön
    Ditec behandling av två bilar ok men dyrt Läs mer
  • 2019-02-22

Leverar bra. Läs mer

Kjell J skrev om Ditec Sisjön
    Seriöst bemötande,korrekt arbete Läs mer

Erik Anders H skrev om Ditec Sisjön
    Lämnade in bilen för både plåtarbete samt konservering av lack, mycket nöjd med resultatet.

// Anders Läs mer

Leif A skrev om Ditec Sisjön
    Bra genomförd recond och lackskydd.
    Bra bemötande och lånebil. Läs mer
  • Amed W

2019-02-20

Amed W skrev om Ditec Sisjön
    De Påstod vara jätte kunniga, litade på deras ord och lämnade min nya bil för rostskydd å ceramic lack behandling. De lyckades repa fronten pga oförsiktighet (skit tråkigt då bilen var helt ny inte ens gått 2 mil)
    Nu en månad senare så ser jag att lackskyddet inte fungerar å massa asfalt rester sitter fast på lacken.

De har skvättat rostskydds medel överallt å inte gjort rent efter sig. Motorrummet var oljig å även där har de skvättat å inte städat efter sig. Riktigt missnöjd med allt å ångrar stort att jag lämnade in min bil där.

Bemötandet är bra tills du talar om får de att de repat din bil eller gjort fel då blir dem otrevliga.

Jag kommer driva ett ärende via ARN å även ta kontakt med Ditec Sverige

Rekommenderars ej! Läs mer
    2019-02-20 Amir C svarar Amed W
    Hej Amed
    Jag pratade med dig om bilen och att vi skulle hjälpa dig med det som har blivit fel men du hörde aldrig av dig.
    2019-03-06 Amed W svarar Amir C
    Jag blev snabbt kontaktad av ditec efter att jag varit missnöjd. Jag blev erbjuden en tid där de bjöd på kontroll och guldtvätt. de har verkligen tagit sig tiden och haft mig som kund i fokus. Seriösa, trevliga och rädda om sina kunder.
    Jag blev även erbjuder ett ditec kit för att tvätta bilen framöver.

Klart jag kommer tillbaka. Jag rekommenderar ditec i sisjön.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Rostsydd och lackbehandling. Utmärkt arbete och trevlig kundmottagare Läs mer
  • Bengt M

2019-02-19

Bengt M skrev om Ditec Sisjön
    Utmärkt behandling av bilen både in och utvändigt Läs mer
  • 2019-02-19

Ann Charlott R skrev om Ditec Sisjön
    Jag köpte en fullständig ditec-behandling. Bilen blev som ny. Vår son undrade om vi köpt nya fälgar - bättre betyg kan man knappast få! Läs mer
  • Lars-göran K

2019-02-18

Lars-göran K skrev om Ditec Sisjön
    Jag ville ha ditecs bästa lackskydd. Jag blev mycket väl bemött på avtalad tid. Vi avtalade priset. Bilen blev också klar på avtalad tid och resultatet blev strålande. Bilen är nu mycket lätt att hålla ren och då jag på tidigare bilar också fått gjort Ditecs lackskydd, så vet jag att detta kommer att hålla i många år. Jag kan verkligen rekommendera Ditec i Sisjön Läs mer

Björn B skrev om Ditec Sisjön
    Allt mycket bra 😏😀😎
    tycker SAABEN Läs mer

Ingemar G skrev om Ditec Sisjön
    väldigt bra mottagande och tycker att jobbet blev bra Läs mer

Robert T skrev om Ditec Sisjön
    Väldigt bra engagemang från personalen och mkt fint resultat! Läs mer

Christer K skrev om Ditec Sisjön
    Grymt bra service och trevliga Läs mer

Thomas H skrev om Ditec Sisjön
    Mycket Nöjd med min bil efter behandling lättvättad Läs mer

Catarina skrev om Ditec Sisjön
    Så snabb leverans och tillmötesgående personal. Kan varmt rekommendera. Läs mer

Hjalmar S skrev om Ditec Sisjön
    Bra personlig service och bemötande! Bra jobb. Läs mer

Bo S skrev om Ditec Sisjön
    Perfekt utförd lackbehandling både kaross och fälgar.
    Väldigt trevligt och vänligt bemötande Läs mer
  • Bengt J

2019-02-17

Bengt J skrev om Ditec Sisjön
    De svarta detaljerna är ej OK. Läs mer
    2019-02-17 Amir C svarar Bengt J
    Hej Bengt!
    Vi ska se till att få dom bra. Kan du ringa mig imorgon så att vi kan se vad vi kan göra åt dom.
    Mvh Amir
    Ditec sisjön
  • 2019-02-17

Henrik M skrev om Ditec Sisjön
    Har gjort en Ditec Ceramic ultra lackkonservering. Mycket bra bemötande från Amir med personal. De är serviceinriktad och gör ett mycket bra arbete. Jag kan varmt rekommendera Ditec Sisjön. Läs mer
  • Elisabeth S

2019-02-17

Elisabeth S skrev om Ditec Sisjön
    Alltid lika trevligt och serviceinriktat bemötande från Amir och övriga. Min bil blir som ny varje gång den behandlats med lackskydd, så snygg 😊 och den behåller verkligen sin glans under lång tid. Får bara se till att tvätta den då och då, även där utför de ett mycket kompetent arbete. Läs mer
  • 2019-02-17

Elgus Konsult O skrev om Ditec Sisjön
    Trevliga , fin service och bra jobb. Läs mer
  • 2019-02-16

Johan Gustaf Konrad B skrev om Ditec Sisjön
    Fint bemötande och kort väntetid.
    Bra jobb och snabb leverans. Läs mer
  • 2019-02-16

Klas Karl Helge E skrev om Ditec Sisjön
    Lackkonservering. Har aldrig gjort förr. Väl mottagen o alternativ presenterade. Lånebil ingick! Bilen klar och motsvarade förväntningarna på utsatt tid. Läs mer

Arne J skrev om Ditec Sisjön
    Har gjort en lackkonservering och en uppföljning .Har blivit rekommenderad ditec sisjön och tänker rekommendera till andra.Mottagen mycket bra. Läs mer

Hans K skrev om Ditec Sisjön
    Kontroll av första behandlingen efter 18 månader. Bemötandet va lika bra som första gången. Det va bra utfört och jag är nöjd. Läs mer

Catherina B skrev om Ditec Sisjön
    Lackbehandling!
    Mycket trevligt mottagande oerhört kundvänligt Läs mer

Torgny K skrev om Ditec Sisjön
    Skada via försäkring + "årsservice"" + städning..

Alltid bra kontakt, trevligt bemötande och "det lilla extra" (en mindre, liten lackskada jag inte sett åtgärdad) Läs mer

Lennart R skrev om Ditec Sisjön
    Recond av bilen ut och invändigt, samt bättring av lackskada.
    Gott mottagande. Håller avtalad tid.
    Noggranna. Läs mer

Dwivht S skrev om Ditec Sisjön
    Ettårs uppföljningen av Ditec lackbehandlingen och bilen blev som ny igen! Blev inte sämre av ett fantastiskt bemötande.
    Dwight Läs mer

Hans B skrev om Ditec Sisjön
    Mycket fint utfört arbete och bra bemötande. Inget krångel! Läs mer
  • Brigitta E

2019-02-15

Brigitta E skrev om Ditec Sisjön
    Jag är jättenöjd med mina Ditec behandlingar och bemötande av personalen på Ditec i Sisjön sedan många år tillbaka 👌 Läs mer

Stefan K skrev om Ditec Sisjön
    Min Saab var som ny från bandet i Trollhättan. Känslan att köra hem med pärlan var skön.
    Varje bilägare som älskar sin bil unnar jag denna upplevelse!
    Mina förväntningar överträffades.

😀😀 Läs mer
  • 2018-12-19

Anders H skrev om Ditec Sisjön
    Min bil behövde ett lackkonserveringsskydd samt plåt- och lackarbete av motorhuv (bulig och lackskadad)

Kände efter att jag varit och pratat med Amir på Ditec Sisjön att det var rätt ställe för jobbet.

Lämnade min bil några dagar senare, fick en lånebil och var tillbaka efter en vecka för att hämta min bil.

Bilen såg ut som utlovat, motorhuv åtgärdad till skick som ny samt lackkonservering med mycket gott resultat.

Känner efter detta att jag varmt kan rekommendera Ditec Sisjön till dylika jobb.

// Anders Läs mer
  • 2018-10-31

Andreas P skrev om Ditec Sisjön
    Supernöjd. Fantastiskt bemötande, fina lokaler och strålande resultat. De gör det lilla extra för kunden. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • 2017-03-09

Daniel K skrev om Ditec Sisjön
    Mer än nöjd! Ett varmt bemötande ifrån ägaren och ett helt klart utomordentligt utfört arbete på bilen! Ville att den skulle bli vår fräsch och fräschare kunde den inte blivit då bilen ser ut att va som ny efter behandlingen hos Ditec Sisjön! En familj vän har alltid valt att ta bilen hit och nu var det min tur att ge stället en chans. Rekommenderar Ditec Sisjön starkt. Läs mer
  • 2017-03-09

Alex P skrev om Ditec Sisjön
    Jag tycker dom är noggranna med bilen Läs mer
  • 2015-11-02

Mikael M skrev om Ditec Sisjön
    Kanonbra service o strålande resultat. Läs mer

Magnus L skrev om Ditec Sisjön
    Kanon killar. Supernöjd med deras jobb och schysst bemötande. Varmt rekommenderas. Läs mer

Örjan N skrev om Ditec Sisjön
    Bra utförd lackkonservering och trevlig personal. Läs mer

Mats K skrev om Ditec Sisjön
    Jag är väldigt nöjd och har blivit väl bemött. Det har inte varit några problem med tider och jobbet har varit till stor belåtenhet.
    Hälsningar Matsj Läs mer
  • 2015-10-28

Sergey D skrev om Ditec Sisjön
    Rekommenderas! Dem är trevliga och duktiga i sitt arbete! Läs mer

August Barks Gata 13 C, 421 32 Göteborg