Djur i Balans

Bergsbrunnagatan 28, 753 23 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Djur i Balans!

På plats i Uppsala eller via hembesök undersöker och behandlar Legitimerad Sjukgymnast ditt djur. Våra djur är duktiga på att kommunicera men det är ändå inte alltid vi förstår dem. Låt därför oss på Djur i Balans berätta hur ditt djur mår.

Vi erbjuder behandling för alla djur. Allt från hund, katt och häst till mindre djur och fåglar. Hos oss hittar du behandlingar som vattentrask, vibrationsträning, kurser, föredrag till hund och katt, laserbehandling, löpbandsträning samt mycket mer. Varmt välkommen!

Läs vad 86 kunder tycker om Djur i Balans

Carina B skrev om Djur i Balans
    Remiss för rehabilitering. Mycket proffsigt första besök. Läs mer

Nicklas S skrev om Djur i Balans
    Djur i balans har skapat en härlig miljö och ett trevligt välkomnande. Linn visade god kompetens och var väldigt duktig på att hantera vår Rottweiler. Vi fick svar på saker vi inte visste och hemövningar att ta hem. Jag skulle rekommendera alla hundägare att göra en friskvårdskontroll för att förebygga skador för vår bästa vän! Tack Linn! Läs mer
    2020-10-25 Djur i Balans svarar Nicklas S
    Stort tack Nicklas för dina fina recension, och vi är glada att ni är nöjda!

Viveca C skrev om Djur i Balans
    Kände igenom hunden noggrant och kom med förslag på hur vi ska träna. Det enda som saknas är att de skulle maila över ett träningsprogram. Sammantagit var det jättebra allt från bemötande till åtgärder Läs mer
    2020-10-25 Djur i Balans svarar Viveca C
    Hej Viveca,
    Stort tack för din recension, det uppskattas verkligen!
    Hemövningarna kommer - vi ber om ursäkt för fördröjning, Mvh Linn Jägare
  • 2020-10-23

Amelie L skrev om Djur i Balans
    Otroligt trevlig personal med ett professionellt men änå personligt bemötande! Läs mer
  • 2020-10-11

Christina H skrev om Djur i Balans
    Kunnig personal med bra utbud av artiklar till försäljning. Läs mer
  • 2020-10-09

Linnea W skrev om Djur i Balans
    Linn verkade riktigt proffsig och både intryck och upplevelse i butiken får 5+! Läs mer
  • 2020-10-07

Sara W skrev om Djur i Balans
    Friskvårdskoll samt köpte balansben och kavalettikoner. Blev varmt och professionellt bemött. Oerhört bra service som kunde boka in en helg samt tog det i min hunds takt. Läs mer
  • 2020-10-05

Linda D skrev om Djur i Balans
    Mycket trevliga å kunniga . Bruce tycker de e roligt att komma till tjejerna Läs mer
  • 2020-09-25

Tobias E skrev om Djur i Balans
    Fysioterapeutisk genomgång och planering av ländrygg/höftproblem på min Rhodesian Ridgeback.
    Fantastiskt bemötande av hund och husse, noggrann och pedagogisk undersökning. Läs mer
  • 2020-09-24

Eva-lena L skrev om Djur i Balans
    Rehabilitering efter operationen av diskbråck
    Toppen bemötande.
    Att få bra upplevelse för mig o våran hund .
    Mycket bra bemötande kunniga i det de gör med våran hund. Känner stort förtroende för företaget och känner mig trygg . Läs mer
  • Lisa A

2020-09-24

Lisa A skrev om Djur i Balans
    Jag har aldrig blivit så bra bemött och Siri älskar Linn ❣ Läs mer
  • 2020-09-23

Emelie T skrev om Djur i Balans
    Mycket proffsigt! Skonsam å grundlig undersökning av nervskada i nacken. Bra övningar. Fantastiskt bra dokumentation!! Kola tyckte de hade supergott godis. Läs mer

Pernilla M skrev om Djur i Balans
    Går på rehab med min ena hund, Linn har tagit emot oss på bästa sätt! Läs mer

Elisabeth W skrev om Djur i Balans
    Jag gjorde en hälsoundersökning av min hund som haft mycket besvär under sommaren. Jag fick många bra råd och tips efter genomgången och jag är jättenöjd. Läs mer

Norma W skrev om Djur i Balans
    Jättebra bemötande och förståelse Läs mer
  • Maria G

2020-09-09

Maria G skrev om Djur i Balans
    Genomgång av hur min 11-åriga vovve mådde i kroppen, därefter olika träningsmoment. Så finkänsligt och respektfullt omhändertagande av Mira, verkligen med stor hänsyn tagen till just hennes egenheter som individ - underbart, Linn! Personligt och varmt bemötande, samt en känsla av att Linn har en gedigen kunskap inom sitt område - känner tillit och stor trygghet hos henne. Hon vet vad hon gör och hon har en stor omtanke om sina "kunder" - djur som ägare! Så glad att vi hittat Djur i balans!! TACK! 💗💗💗 Läs mer

Anna E skrev om Djur i Balans
    Proffsigt omhändertagande. Både hund och ägare är i trycka, kompetenta händer! Läs mer

Anna I skrev om Djur i Balans
    Djur i Balans är kunniga och har fantastiskt kundbemötande. Hunden älskar att komma dit och är nu läkt från sin skada. Läs mer

Heidi B skrev om Djur i Balans
    Alltid positiva, professionella och tydliga! Kan sin sak! Både gått på vanlig vattentrask och har nu ett rehabärende med en nyopererad hund. Alltid nöjda efter besök hos Djuribalans både djur och människa. Läs mer
  • Yvonne K

2020-09-07

Yvonne K skrev om Djur i Balans
    Utan Linn på Djur i balans skulle inte min hund vara helt återställd efter sina skador.
    Det är tur att det finns så fina människor med så stort engagemang för djuren. Läs mer
  • 2020-09-01

Marianne W skrev om Djur i Balans
    Friskvårdskontroll med vår Golden Doodle. Trevligt och vänligt bemötande - av både vovve och matte. Fick bra tips och råd hur vi ska fortsätta träna. Vi kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • 2020-08-28

Irene J skrev om Djur i Balans
    Mycket lugnt och noggrant bemötande
    Hunden kände sig lugn och nyfiken
    Känns tryggt att komma tillbaka
    Känner att Vi litar på deras bedömning och att vi får proffsig hjälp Läs mer
  • 2020-08-28

Jonas O skrev om Djur i Balans
    Hade min rotteiler selma för utredning om hennes rehabilitering och träning framöver. Bra bemötande av personal. Jonas Läs mer
  • Malin P

2020-08-28

Malin P skrev om Djur i Balans
    Som alltid superfint bemötande, öga för detaljer och bra övningar. Kan rekommendera till 100 %! Läs mer
  • 2020-08-21

Linn G skrev om Djur i Balans
    Sökte hjälp för min hund som haltat till och från under sommaren. Fick hjälp av Linn som jag vet är väldigt duktig och hon undersökte min hund som inte är så lätt att undersöka för han har lite svårt att vara tillräckligt stilla, men Linn löste det.
    Jag tycker det som är så bra med Linn är att hon inte ger sig förrän hon hittat felet och den här gången var det som tur var bara en spänd muskel men jag har varit hos Djur i Balans med min andra hund tidigare där det varit lite klurigare att veta vad felet var och fått oerhört bra hjälp även då! Jag är jättenöjd! Läs mer
  • Malin H

2020-08-21

Malin H skrev om Djur i Balans
    Min hund fick träffa en fysioterapeut hos Djur i Balans på grund av smärtor i ryggen som jag inte visste vad de berodde på. Vi blev väldigt bra bemötta och Linn är väldigt kompetent och bra på att förklara problemen så att man förstår. Jag fick med mig lite övningar för att stärka ryggen på min hund och förslag på hur vi ska kunna gå framåt för att min hunds rygg ska bli bättre. Sammanfattningsvis är jag jättenöjd med besöket och åker gärna dit igen! Läs mer
  • Lena T

2020-08-21

Lena T skrev om Djur i Balans
    Super som vanligt för både Bella och Wilma i vattentrasken Läs mer
  • 2020-08-13

Marie S skrev om Djur i Balans
    Undersökning av hälta hund. Märks att Linn har enorm kompetens och kan kommunicera med både ägare och hund på rätt nivå. Fick bra information och övningar. Fina fräscha lokaler. Kommer definitivt tillbaka om det skulle behövas! Funderar du på att boka ti på Djur i balans, gör det du kommer absolut inte att ångra dig! Läs mer
  • 2020-08-13

Carina O skrev om Djur i Balans
    Jag köpte tjänsten av sjukgymnast till min lilla hund.
    Jag fick ett mycket bra och förtroendeingivande bemötande.
    Mina förväntningar var ett bra bemötande med min hund och hennes problem.
    Min hund och jag blev så bra omhändertagna och vi fick svar på våra frågor. Min hund fick träna på ett bra sätt och vi fick bra övningar med oss hem.
    Tack för ett givande möte för mig och min hund. Läs mer
  • 2020-08-03

Behrouz N skrev om Djur i Balans
    Sjukgymnastik för hund och prova vattentrask för en annan hund. Mycket bra bemött. Först om hur man hittar till Djur i Balans och sedan i receptionen och av de tre behandlarna. Mycket vänliga, proffsiga och informativa. Läs mer
  • 2020-07-31

Sten W skrev om Djur i Balans
    Reab. efter benoperation.
    Bemötandet var mycket bra.
    Våra förväntningar var stora och de uppfylldes till fullo.
    Upplevelsen vi fick är att företaget sköts proffsigt med väldigt bra och kompetent personal. Läs mer
  • 2020-07-31

Kristin N skrev om Djur i Balans
    Alltid trevliga och otroligt proffsiga. Läs mer
  • Bunkeflo Totalentreprenad AB

2020-07-18

Bunkeflo Totalentreprenad AB skrev om Djur i Balans
    Väldigt bra! Jättefint och perfekt! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-07-18

Katarina C skrev om Djur i Balans
    Det är alltid lika trevligt att komma till Djur i balans. Proffsigt bemötande och hundarna blir hjälpta. Läs mer
  • 2020-07-17

Helen F skrev om Djur i Balans
    Världens bästa team med stor kunskap och ett helt underbart engagemang Läs mer

Janina B skrev om Djur i Balans
    Kunnigt och professionellt bemötande när jag fick råd angående min hunds höftproblem. Läs mer

Ellinor C skrev om Djur i Balans
    Var på djur i balands men min hund zelda som hade skadat en sena i tassen. Fick en professionellt bemötande och företaget tog sin tid att förklara allt vi behövde göra för att hjälpa min hund på bästa sätt. Kan varmt rekommendera företaget, nästa gång min hund gör illa sig i någon mjukdel kommer jag åka först till djur i balans. Läs mer

Anna B skrev om Djur i Balans
    Jag har vattentraskat med min artroshund och jag är nöjd med bemötandet och tjänsten. Det är kunnig och trevlig personal och förväntningarna jag hade har uppfyllts. Positivt att man kan boka online via hemsidan. Läs mer
  • 2020-07-11

Marlen K skrev om Djur i Balans
    Kan varm Renomender djur i balans till mina vänner. Ett toppen ställe som jag kommer besöka många gånger, seriös personal och man känner sig så omhändertagen. Läs mer
  • Jakob R

2020-07-11

Jakob R skrev om Djur i Balans
    Hälsokontroll av hund, genomgång.

Jättebra bemötande, proffsigt. Duktiga personer, vänliga, bra på alla sätt. Motsvarade mina förväntningar, eller snarare var de än bättre.

Det minuset jag har är att det dröjer med att få instruktioner och övningar för fortsatt träning. Har ännu ej fått dem. Tycker inte man ska vänta ett par veckor eller mer på sånt efter hälsokontroller. Läs mer
    2020-07-23 Djur i Balans svarar Jakob R
    Hej Jakob, vi ber om ursäkt och kommer kompensera detta för dig, vi ser till att hemövningar skickas ASAP.
    Djur i Balans, Jakob R gillar detta
  • 2020-06-18

Anna-karin A skrev om Djur i Balans
    Jag har besökt Djur i Balans ett par gånger och med olika hundar. Man känner sig alltid proffsigt och välbemött. Förutom att hunden får en grundlig undersökning får man som ägare mycket information och träningstips, för att få en frisk och glad hund igen. Jag söker gärna hjälp där igen. Läs mer
  • Anna-Karin H

2020-06-17

Anna-Karin H skrev om Djur i Balans
    Har en labradorhane på 5 år som rört sig ”orent” en tid. Var på ett nybesök hos Linn som identifierade och förklarade var problemen satt samt hur de hängde ihop. Vi fick med oss ett antal övningar att göra hemma som jag tyckte gjorde skillnad ganska snabbt. Det var inga tveksamheter om att vi ville komma tillbaka så nu fortsätter vi på rehab iaf 10 ggr och så får vi se om vi är redo för friskvård i vattentrasken efter det. Det känns som en smart investering både för att få bukt med hans nuvarande problem men också för att förebygga problem i framtiden. Har (hittills) av de som jobbar där bara träffat Linn som jag upplever som enormt påläst och kunnig med mycket erfarenhet. (Fattas väl bara med DUBBLA kandidatexamina och mer därtill!) Det kändes som att hon verkligen anpassar rehabilitering och träning till just min hund- utifrån både aktuell problematik och de förutsättningar vi har. Hon har många verktyg i sin verktygslåda och har inga problem med att motivera och förklara varför hon rekommenderar det hon gör. Otroligt trevlig mottagning och bemötande överlag. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2020-05-18

Linnea Ö skrev om Djur i Balans
    Bra och trevligt bemötande, kompetent personal. Men jag väntar fortfarande på rehabövningar efter snart en vecka efter besök. Läs mer
  • 2020-05-17

Anja J skrev om Djur i Balans
    Jag bokade friskvårdskontroll för mina hundar. Mina hundar och jag blev väldigt väl bemötta av både Linn och resten av personalen/praktikanter. Min äldre hund ogillar när obekanta ska känna igenom honom men Linn lyckades få hans förtroende. Jag är mycket nöjd med både personalen och resultatet 🤗 Läs mer
  • 2020-05-16

Eva S skrev om Djur i Balans
    Kan varmt rekommendera Djur i Balans, de har duktiga tjejerna är väldigt kunniga o mycket omtyckta av min hund. Går på rehab med min schäfertik på 4 år som har en rygg som är slut( pålagringar) men efter 2 veckor hos Linn är hon som en unghund. Hade jag vetat om Djur i balans tidigare så hade vi börjat mycket tidigare att gå där. Läs mer
  • 2020-05-12

Silva P skrev om Djur i Balans
    Duktiga på hundrehab. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Anneli E

2020-04-24

Anneli E skrev om Djur i Balans
    Kom med min 12-åriga hund med 2 diskbråck och spondylos som hade ont. Ville få hjälp med att träna upp henne och få henne att kunna få må lite bättre. Det har jag verkligen fått. Linn har hjälpt oss med behandlingar med laser, akupunktur, massage och vattetrask. Det som vi också ville ha var hemövningar och det har vi fått massor av. Så mycket hjälp!! Min hund mår otroligt mycket bättre. Vi är så tacksamma för all hjälp 🐾❤ Läs mer
  • Marie-louise A

2020-04-20

Marie-louise A skrev om Djur i Balans
    Vi är på rehab/friskvård efter en tplo! Suveränt bemötande, personligt, med stor noggrannhet & glädje 😃 Så tacksam över att vi blev rekommenderade att söka hjälp här 🐕 Läs mer
  • Linda G

2020-04-19

Linda G skrev om Djur i Balans
    Superställe , Linn fixade min gamla schäferhane som hade en skada på ett bakknä. Har även börjat träna den andra jag har o kör vattentrask . Toppenställe Läs mer
  • 2020-04-18

Ellenor L skrev om Djur i Balans
    Trevlig personal och trevlig och rent ställe. Väldigt professionella personer som jobbar där. Läs mer

Bergsbrunnagatan 28, 753 23 Uppsala