Djur i Balans

Djur i Balans

Välkommen till Djur i Balans!

På plats i Uppsala eller via hembesök undersöker och behandlar Legitimerad Sjukgymnast ditt djur. Våra djur är duktiga på att kommunicera men det är ändå inte alltid vi förstår dem. Låt därför oss på Djur i Balans berätta hur ditt djur mår.

Vi erbjuder behandling för alla djur. Allt från hund, katt och häst till mindre djur och fåglar. Hos oss hittar du behandlingar som vattentrask, vibrationsträning, kurser, föredrag till hund och katt, laserbehandling, löpbandsträning samt mycket mer. Varmt välkommen!

Läs vad 141 kunder tycker om Djur i Balans 2

• 2021-10-09
    Trevligt bemötande.
    Kunnig, professionell, seriös personal med hunden i centrum.
    Noga med att ta reda på fakta om djuret, inget slarv, individanpassat bemötande.
    Mycket bra helhetsupplevelse.
  • 2021-10-09
    Kunnigt och bra bemötande. Rekommenderas.
    2021-10-06
    På Djur i Balans blir man alltid väl emottagen, personalen är trevlig och kunnig. Rekommenderas varmt.
  • 2021-10-04
    Jag fick ett mycket trevligt och proffsigt hembesök och konkreta tips på hur jag kan hjälpa min katt. Jag förväntade mig att få svar på en hel del frågor och det fick jag. Personen som kom hade bra koll på alternativen frammåt och tog sig även tid att efterforska (med min tillåtelse såklart) mitt djurs journal för att gå till botten med några aspekter som hon sen återkopplade.
    Det var en lättnad att höra att muskulatur och ben var ok och att det snarare var ett problem med balansen (som går att träna).
    Mycket nöjd!
  • 2021-10-02
    Trevligt, tydligt och kompetent.
    2021-10-02
    Proffsig, trevlig och noggrann personal som får både djur och människa att känna sig välkomna! Det känns alltid tryggt och roligt att besöka er!
    2021-10-01
    Rehab för stor hund. Bra bemötande och en upplevelse av stor kompetens!
    2021-09-30
    Trevligt bemötande där min hund undersöktes på ett lugnt och bra sätt och där jag fick svar på alla mina funderingar.
    2021-09-30
    Fantastiskt bemötande och omhändertagande. Ett verkligt toppenställe med proffsig, kunnig och trevlig personal! Vattentrasket var väldigt uppskattat av oss båda, men framförallt så blev det en härlig mys- och motionsstund för hunden. Självklart så ska vi fortsätta med traskandet.
    Peter & Ace
    2021-09-30
    God kunskap och bra bemötande :)
    2021-09-30
    Hade positiva förväntningar på grund av bekantas uppfattning om företaget. Tycker att det jag hittills sett lever upp till mina förväntningar. Har blivit proffsigt och väl bemött.
    Har efter genomgång haft olika rehabiliterande övningar så som balansövningar och vattentrask.
    Att komma med en hund som inte mår bra är alltid känsligt men har känt mig trygg ed Djur i balans kunskap.
    2021-07-22
    Kunnig och trevlig personal, rena lokaler min hund älskar att vara där.
  • 2021-07-22
    Kompetent och trevlig personal
    2021-07-20
    Min mops Pelle har diskbråck på flera ställen som inte går att operera och jag blev tipsad av en vän att kontakta Djur i Balans. De var supersnabba på att svara och har hjälpt mig enormt och gav mig hopp om att det går att hjälpa Pelle trots hans komplicerade hälsobesvär. De är jättetrevliga och hjälpsamma på alla sätt och vis och jag märker redan efter bara 3 besök att Pelle får rätt hjälp och jag har ett träningsprogram från dem som jag gör varje dag med honom. Rekommenderar dem starkt!
  • 2021-07-20
    Fantastisk bemötande av mycket kompetent personal! Min hund bara älskar att komma dit och träna.
    2021-07-20
    Utförde friskvårdsundersökning samt laserbehandling för att behandla en muskel på höger bak på min Schäfertik. Är super nöjd med resultatet än så länge och skall bli roligt att få fortsätta gå hos dessa kunniga människor på Djur i Balans.
  • 2021-07-09
    Kunniga och mycket trevlig personal och framförallt fina mot hunden.
  • 2021-07-08
    Professionellt, vänligt, lyssnande och kunnigt.
    Vi har köpt ett rehab-paket. Jag känner att vi blir väl "omhändertagna".
    2021-07-05
    Mycket nöjd med min första kontakt med Djuribalans: bra bemötande, vänligt och proffsigt omhändertagande och den rekommenderade laserbehandlingen gav önskat resultat snabbt. Återkommer gärna om jag skulle behöva!
  • 2021-05-02
    Jag gick igenom ett nybesök och genomgång av rörelseapparatur på min hund och är supernöjd med bemötandet och behandling av både hund och ägare.
  • 2021-04-28
    Trevlig, kunnig och trygg personal som tar hand om hunden på ett fint sätt under behandling. Har fått svar på funderingar som dyker upp mellan besöken vilket är väldigt värdefullt.
    2021-04-01
    Jag fick en genomgång av min hund på 10 månader innan träningen ska dra igång på riktigt för henne. Jag är väldigt nöjd och Linn är trevlig och förklarar bra.
  • 2021-04-01
    Så underbart att göra friskvårskontroll. Min hund har svårt för främmande människor, men Linn har så bra bemötande att han stormtrivs med henne och har inga problem med hantering. Och så hade hon ju jättegott allergivänlig mat i fickan också:) Hon gör en ordentlig genomgång av hans kropp men det är alltid lugnt och mysigt. Bara en bonus att han dessutom var helt felfri!
  • 2021-04-01
    Toppenbra bemötande! Trevliga och verkar kunniga!
  • 2021-03-31
    Jag gjorde en friskvårdskontroll på min 1,5 åriga dalmatiner. Fick ett fantastiskt bemötande och den genomgång jag ville ha.
    2021-03-30
    Bokade tid för friskvård/träningsprogram för hunden.
    Blev väldigt bra bemött - avslappnad men professionell. Kunde läsa av hunden och hans hans humör.
    Upplevelsen vad mycket bra, skulle varmt rekommendera till andra hundägare iaf. Hon var väldigt noga och professionell i sin bemötande och bedömning!
  • 2021-03-30
    Jag tog min 6,5-åriga tävlingshund (skyddssporter) på en friskvårdskontroll inkl hemövningar - 50 min.
    Jag upplevde att Linn noggrant och sakligt kände igenom hela hunden och förklarade samtidigt för mig vad hon kände och såg. Övningarna vi fick med oss hem var väldigt väl avpassade för just vår situation och vardag så att de lätt kan genomföras och byggas vidare på.
    Linn känns oerhört kompetent, proffsig och trevlig, och kan förklara på ett bra sätt så att även jag förstår vad syftet med övningarna är för just min hund!
    Även övrig personal är duktiga, kanontrevliga och hjälpsamma, och jag rekommenderar varmt Djur i Balans till alla jag känner!
  • 2021-03-20
    Trevligt och proffsigt bemötande.
  • 2021-03-18
    Bästa stället
    Så profisonelt bemötande och omhändertagande. Jag litar helt och hållet på personal och kan lämna ifrån mig min hund utan att oroa min. Jag litar på deras kunskap till hundra prosent. TACK DJUR I BALANS.
    2021-03-18
    Friskvårdskontroll. Blev så trevligt bemött. Uppfattade personalen som väldigt kunniga. Jag återkommer väldigt gärna när jag behöver hjälp.
  • 2021-03-18
    Kunniga och trevliga, vi får jättebra hjälp!
    Rehab efter TPLO/korsbandsoperation.
    2021-03-18
    Den äldre hunden hade varit skadad o ville underhålla henne med bra stärkande övningar som jag fick hjälp med (genomgång av hunden och hemövningar) samt vattentrask för att stärka henne samt som friskvård under vintern.
    Valpen fick friskvårdsgenimgång samt lite roliga övningar för att bla träna bakbens kännedom. Personalen är mycket kunniga noggranna vänliga och bra med hundarna . Jag är mycket nöjd !
    2021-03-18
    Vi är supernöjda med vårt friskvårdsbesök och går hem med ny inspiration att fortsätta träna hemma!
    2021-01-31
    Fick en snabb återbudstid. Massage hos Linn. Noggrann och hanterar hunden bra.
    2021-01-29
    Blev fantastiskt bemött och hjälpt av pedagogisk, lyhörd och för att inte tala om otroligt kunnig personal som verkligen tog sig tid för mig och min hund.
  • 2021-01-26
    Vår hund har opererat sin ena höft då han blev påkörd innan jul vilket ledde till att den ena höften hoppade ur led.
    Djur i balans har överträffat våra förväntningar! Vår hund har på bara några veckor blivit betydligt bättre, han går & stödjer nu på sitt ben samt är betydligt gladare & piggare!
    Veterinärerna var tveksamma på att han skulle återhämta sig - men tack vare all hjälp av Linn så har vi återfått hoppet & en har nu en betydligt gladare vovve!
  • 2021-01-22
    Friskvårdskontroll.
    Kom in lite senare än uttalad tid. Hörde dom diskutera min hund när de läste beskrivningen jag skickat i förväg. När jag satt i väntrummet.

Kunnig personal, bra bemötande fick många bra tips.
    2021-01-22
    Supertrevligt bemötande av både mig och hund. Proffsigt som alltid!
    2021-01-22
    Jag och min hund har ganska nyligen börjat gå på rehabilitering hos djur i balans och har sedan första dagen fått ett fantastiskt bemötande! Linn känns otroligt kunnig och proffesionellt samtidigt som hon har en avslappad och behagligt arbetssätt. Vi är så himla nöjda att vi hittat hit!
  • 2021-01-22
    Proffsig behandling av vår hund som har början till diskbråck. Engagerad och trevlig personal.
  • 2021-01-17
    Trevligt bemötande, trevligt sätt med vår hund och känns verkligen som att de vet vad de gör på detta ställe😀
  • 2021-01-11
    Var orolig för min hund hade ont i ryggen.
    Han blev grundligt undersökt och Linn lyssnade noggrant på min information och upplevelser om det hela. Samt kom ihåg hunden och dess status, muskulatur etc sen sist. Imponerande.
    Levde absolut upp till mina förväntningar. Jag rekommenderar Linn Jägare till alla mina hundbekanta.
    Så väldigt bra!
    Trevlig, kunnig och respekterar mina erfarenheter som hundägare samt minns min hund och mig😊 sen sist.
    2021-01-11
    Företaget tog covid19 på fullaste allvar med upplysningar om vad som gällde. Det var rent och snyggt i besöksrummen och undersökningsrummen städades efter varje patient. Den som tog hand om Kokki var påläst om hennes problem. Hon hade god hand om hunden och verkade verkligen kapabel att ge oss de instruktioner som behövdes för hundens rehab. En positiv upplevelse att besöka företaget.
  • 2021-01-11
    Underbar personal och stort hjärta för djur och väldigt kunniga för att hjälpa djur på bästa sett
    2021-01-11
    Otroligt proffsig personal! Kunniga inom sitt yrke samt vänliga och välkomnande.
    2020-12-04
    Supermysig personal. Väl omhändertagna där jag o Sally❤️🐶🙏🌺👏🏻
  • 2020-12-04
    Bor inte i Uppsala men åker mer än gärna en timmes resa för att träffa Linn. Hon är toppen. Är supernöjd med mott besök. Tack!
    2020-12-03
    Alltid underbart bemötande av otroligt kunnig personal, ett par gånger på vattentrask och får både bra råd och en trevlig stund varje gång!
    Rekommenderar Djur i Balans starkt!