Djur i Balans

Bergsbrunnagatan 28, 753 23 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Djur i Balans!

På plats i Uppsala eller via hembesök undersöker och behandlar Legitimerad Sjukgymnast ditt djur. Våra djur är duktiga på att kommunicera men det är ändå inte alltid vi förstår dem. Låt därför oss på Djur i Balans berätta hur ditt djur mår.

Vi erbjuder behandling för alla djur. Allt från hund, katt och häst till mindre djur och fåglar. Hos oss hittar du behandlingar som vattentrask, vibrationsträning, kurser, föredrag till hund och katt, laserbehandling, löpbandsträning samt mycket mer. Varmt välkommen!

Läs vad 46 kunder tycker om Djur i Balans

• 2020-06-18

Anna-karin A skrev om Djur i Balans
    Jag har besökt Djur i Balans ett par gånger och med olika hundar. Man känner sig alltid proffsigt och välbemött. Förutom att hunden får en grundlig undersökning får man som ägare mycket information och träningstips, för att få en frisk och glad hund igen. Jag söker gärna hjälp där igen. Läs mer
  • Anna-Karin H

2020-06-17

Anna-Karin H skrev om Djur i Balans
    Har en labradorhane på 5 år som rört sig ”orent” en tid. Var på ett nybesök hos Linn som identifierade och förklarade var problemen satt samt hur de hängde ihop. Vi fick med oss ett antal övningar att göra hemma som jag tyckte gjorde skillnad ganska snabbt. Det var inga tveksamheter om att vi ville komma tillbaka så nu fortsätter vi på rehab iaf 10 ggr och så får vi se om vi är redo för friskvård i vattentrasken efter det. Det känns som en smart investering både för att få bukt med hans nuvarande problem men också för att förebygga problem i framtiden. Har (hittills) av de som jobbar där bara träffat Linn som jag upplever som enormt påläst och kunnig med mycket erfarenhet. (Fattas väl bara med DUBBLA kandidatexamina och mer därtill!) Det kändes som att hon verkligen anpassar rehabilitering och träning till just min hund- utifrån både aktuell problematik och de förutsättningar vi har. Hon har många verktyg i sin verktygslåda och har inga problem med att motivera och förklara varför hon rekommenderar det hon gör. Otroligt trevlig mottagning och bemötande överlag. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2020-05-18

Linnea Ö skrev om Djur i Balans
    Bra och trevligt bemötande, kompetent personal. Men jag väntar fortfarande på rehabövningar efter snart en vecka efter besök. Läs mer
  • 2020-05-17

Anja J skrev om Djur i Balans
    Jag bokade friskvårdskontroll för mina hundar. Mina hundar och jag blev väldigt väl bemötta av både Linn och resten av personalen/praktikanter. Min äldre hund ogillar när obekanta ska känna igenom honom men Linn lyckades få hans förtroende. Jag är mycket nöjd med både personalen och resultatet 🤗 Läs mer
  • 2020-05-16

Eva S skrev om Djur i Balans
    Kan varmt rekommendera Djur i Balans, de har duktiga tjejerna är väldigt kunniga o mycket omtyckta av min hund. Går på rehab med min schäfertik på 4 år som har en rygg som är slut( pålagringar) men efter 2 veckor hos Linn är hon som en unghund. Hade jag vetat om Djur i balans tidigare så hade vi börjat mycket tidigare att gå där. Läs mer
  • 2020-05-12

Silva P skrev om Djur i Balans
    Duktiga på hundrehab. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Anneli E

2020-04-24

Anneli E skrev om Djur i Balans
    Kom med min 12-åriga hund med 2 diskbråck och spondylos som hade ont. Ville få hjälp med att träna upp henne och få henne att kunna få må lite bättre. Det har jag verkligen fått. Linn har hjälpt oss med behandlingar med laser, akupunktur, massage och vattetrask. Det som vi också ville ha var hemövningar och det har vi fått massor av. Så mycket hjälp!! Min hund mår otroligt mycket bättre. Vi är så tacksamma för all hjälp 🐾❤ Läs mer
  • Marie-louise A

2020-04-20

Marie-louise A skrev om Djur i Balans
    Vi är på rehab/friskvård efter en tplo! Suveränt bemötande, personligt, med stor noggrannhet & glädje 😃 Så tacksam över att vi blev rekommenderade att söka hjälp här 🐕 Läs mer
  • Linda G

2020-04-19

Linda G skrev om Djur i Balans
    Superställe , Linn fixade min gamla schäferhane som hade en skada på ett bakknä. Har även börjat träna den andra jag har o kör vattentrask . Toppenställe Läs mer
  • 2020-04-18

Ellenor L skrev om Djur i Balans
    Trevlig personal och trevlig och rent ställe. Väldigt professionella personer som jobbar där. Läs mer

Katarina C skrev om Djur i Balans
    Jag går med min hund till djur i balans för rehabträning ffa i vattentrasken. Synd bara att vattentrasken krånglat mkt på senaste tiden, så det har blivit några avbokningar. Jag upplever Linn Jägare som väldigt kunnig och jag fick många bra tips om hur jag kan träna min hund hemma, vilket är vad jag förväntade mig. Stämningen är väldigt bra och vi känner oss alltid väl omhändertagna. Ett stort plus i kanten är att vi alltid får kaffe när vi sitter vid vibplattan efter att hunden vattentraskat. Läs mer

Nina S skrev om Djur i Balans
    Supertrevlig och kunnig personal. Alltid lika trevligt att komma på vattentrask . Uppskattat av både mig och mina 4 Kenta Läs mer

Tanvi H skrev om Djur i Balans
    Vi gick dit med vår älskade Stella som hade ett korsband som gått av, och behövde rehabilitering. Vi har fått ett fantastiskt bemötande varje gång vi är där. Stor omtanke, kunskap och glädje. Vi hade förhoppningar att hon skulle bli måttligt bra, och våra förväntningar har verkligen överträffats. Vi kan inte sätta ord på hur tacksamma vi är över att vi har fått en frisk och stark hund igen <3 Läs mer
  • Lina E

2020-04-10

Lina E skrev om Djur i Balans
    Min hund hade under en tid inte använt sina bakben ordentligt, men veterinär hittade inget fel. Linn hjälpte mig och hittade problemet, som vi nu med hjälp av massage troligen kan fixa på egen hand hemma! Hon är fantastisk! Läs mer
  • 2020-04-02

Lena M skrev om Djur i Balans
    Mycket kunnig och ett väldigt fint bemötande av både matte och min osäkra hund. Läs mer
  • 2020-04-01

Julia S skrev om Djur i Balans
    Jag går med min hund på 11 månader på rehab efter en patella operation. De tog emot oss med öppna armar och ser till att verkligen lägga allt fokus på min hund. Hade inte jättehöga förväntningar då jag inte ville bli besviken men kan säga i efterhand att jag inte kunde hamnat i bättre händer än hos Djur i balans. Är riktigt nöjd med att jag valde dem till min hund! Läs mer
  • 2020-03-31

Margareta L skrev om Djur i Balans
    Trevligt bemötande av både djur och människa. Tydliga och proffsiga Läs mer
  • 2020-03-31

Erika G skrev om Djur i Balans
    Friskvårdskontroll med extra koll på ett bakben som inte kändes ok. Snabb tid, bra bemötande och grundlig genomgång av min hund.
    Tack <3 Läs mer
  • Cinnika S

2020-03-30

Cinnika S skrev om Djur i Balans
    Så himla trevliga och kunniga. Vi fick det bästa bemötandet en kan tänka sig, och mycket bra övningar. Tack för hjälpen. Läs mer
  • 2019-08-28

Grete L skrev om Djur i Balans
    Hälsokoll av en snart 11 årig Jakthund,
    Mycket bra Läs mer
  • 2019-08-24

Eva B skrev om Djur i Balans
    Sjukgymnastik för hund. Vi fick ett mycket bra bemötande och det känns som om vi är på rätt väg med behandlingen. Vi är mycket nöjda hunden och jag. Läs mer
  • 2019-08-23

Erik J skrev om Djur i Balans
    Mycket kompetent och trevlig.
    Får med sig väldigt bra övningar hem. Läs mer
  • 2019-08-21

Liselott S skrev om Djur i Balans
    Linn möter djurägare med stor empati och professionalism. Du känner dig trygg och får en bedömning och vård som du som djurägare känner stor tillit och respekt inför. Läs mer
  • Teresa O

2019-08-20

Teresa O skrev om Djur i Balans
    Proffsigt bemötande, grundlig genomgång av min hund på friskvårdskontroll. Jättebra med återkoppling och träningsschema på mail.
    Linn gör det lilla extra som är så mycket värt för djurägaren som bryr sig om sin hund. Läs mer

Gunilla K skrev om Djur i Balans
    Bäst!! Mycket nöjd, proffsig hjälp fick jag. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Gunilla K
    Tack för din recension Gunilla!
  • Annika B

2019-08-19

Annika B skrev om Djur i Balans
    Hon anpassar sig till djurets förmåga och ser vad individens behov för framtiden är för ett så bra liv som möjligt. Linn är bäst!! Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Annika B
    Stort tack för recension Annika!
  • Ida W

2019-08-19

Ida W skrev om Djur i Balans
    Vilma skulle rehabilitera knät efter operation. Vi hade kontakt med Linn redan före operation och fick tips om vad vi ska tänka på första tiden. Sen gick vi dit i tio veckor och tränade olika övningar som vi även fick med oss hem. Vilma sladdade exalterat in varenda gång och ville aldrig gå därifrån. Bättre betyg än så kan det nog inte bli. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Ida W
    Fina Vilma, tack för din recension Ida!

Sofia F skrev om Djur i Balans
    Jag har fått hjälp med min chihuahua Albin som haft ont i ryggen. Tack vare ett superfint arbete av Linn är Albin pigg och glad igen! Jag är så himla tacksam över hjälpen, det är oerhört frustrerande att se sin hund ha ont men inte kunna hjälpa själv. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Sofia F
    Tack Sofia, kul att du/ni är nöjda!

Maria S skrev om Djur i Balans
    Rehabilitering och friskvård med stor känsla och noggrannhet! Linn är duktig med djuren och pedagogisk m människan 😁 Superbra ställe! Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Maria S
    Tack Maria för kommentar och roligt att du är nöjd!
  • Anna I

2019-08-18

Anna I skrev om Djur i Balans
    Jag har besökt Djur i Balans med två olika hundar. En med kraftig smärta för rehab och en frisk men vild unghund för friskvårdskontroll. Upplevelsen har alltid varit positiv för både hund och matte. Linn är väldigt kompetent och lyhörd. Behandling individanpassas efter hur mycket hunden orkar och klarar. Linn är otroligt tålmodig och läser sina patienter väl. Hon är noggrann och förklarar alltid tydligt vad hon känner och ser. Hon ger alltid det lilla extra tycker jag. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Anna I
    Stort tack för din fina recension Anna!
  • 2019-08-16

Jill W skrev om Djur i Balans
    Jättebra bemötande och tålamod från Linn när det var en väldigt rädd hund som skulle undersökas. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Jill W
    Tack för din recension Jill, uppskattas!

Lotta A skrev om Djur i Balans
    Ultraljudsbehandling på min hund som hade nacksmärtor. Fantastiskt bra bemötande med hunden, stort kunnande. Känns tryggt att anlita Djur i balans. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Lotta A
    Vad glad jag blir för din recension Lotta, Cooper är så fin!
  • Tina T

Tina T skrev om Djur i Balans
    Jag har varit hos Djur i Balans på kurs, friskvård och rehabträning med mina tre hundar och är väldigt nöjd. Kompetent, trevligt bemötande och bra kontakt med djuren. Ett roligt ställe att komma till tycker hundarna! Smidigt att boka tid och få kontakt via t.ex. mail. Har rekommenderat Djur i Balans till flera vänner! Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Tina T
    Stort tack för dina kommentarer Tina, vi uppskattar verkligen detta!
  • Per Jonas Kristoffer R

Per Jonas Kristoffer R skrev om Djur i Balans
    Redan första besöket hos Linn så upplevde jag direkt att jag kände förtroende för att hon är väldigt kunnig. Undersökte vår agilityhund, behandlade henne och vi åkte hem med massor av övningar. Inte nog med att tävlingshunden fick saker vi kunde arbeta med, Linn gick samtidigt igenom vilka av övningarna som var lämplig för vår pensionerade hund samt vår 6-månader gamla valp. Alltid trevligt bemötande och hon har verkligen bra hand med hundarna Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Per Jonas Kristoffer R
    Stort tack för din recension Jonas, uppskattas enormt!
  • Johanna N

Johanna N skrev om Djur i Balans
    Aldrig har jag mött någon som är så noggrann och professionell som Linn på Djur i Balans. Det känns så skönt att med fullt förtroende komma in tidig morgon som sen kväll, vardag som helgdag och bli väl omhändertagen. Mina hundar är tack vare Linn i finfin form inför deras säsong och det känns bra att alltid ha Linn att vända sig till om något skulle hända. Rekommenderar Djur i Balans till alla, väl värt att köra den extra biten, det lönar sig! Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Johanna N
    Tack för din recension Johanna, vi uppskattar detta verkligen!

Solveig Ö skrev om Djur i Balans
    Rehab avs min hund Winston. Mycket trevligt bemött. Blev rekommenderad att kontakta henne efter besök på Anicura i Djursholm (ortoped). Winston har lättare problem med patella i bakbenen.
    Hade direkt inga förväntningar, detta var ngt nytt för mig. Winston blev bättre när vi gick dit regelbundet. Vi ska träffas igen i höst efter sommaruppehåll för en utvärdering. Winston har tyckt om att gå dit.
    Summa summarum. Trevlig och professionell, vet vad hon talat om. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Solveig Ö
    Åh tack för din recension Solveig, åh tack även fina Winston!

Karin B skrev om Djur i Balans
    Supertrevligt bemötande, hög kompetens, och jag uppskattar särskilt att Linn är duktig med min hund som är lite skygg och tycker att det är läskigt med behandling. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Karin B
    Tack Karin för din tid att recensera oss, kul att du är nöjd.

Åsa T skrev om Djur i Balans
    Bra bemötande, verkar kunnig men har inte fått övningar eller dokumentation trots påminnelse.

Gjorde en nybedömning på två hundar Läs mer
    2019-08-15 Djur i Balans svarar Åsa T
    Hej Åsa,
    Kul att du uppskattade besöket, men mycket tråkigt att du ej fått hemövningar enligt lovat. Vi åtgärdar detta omgående och kompenserar dig för detta strul.
    Med vänlig hälsning Linn Jägare VD, Djur i Balans.

Anna M skrev om Djur i Balans
    Jag var beredd på att behöva avliva min rottisgrabb pga OCD och FCP i båda armbågarna, men vi chansade med operation och därefter 4 - 5 månaders rehab hos Linn, och utan henne hade min grabb förmodligen inte levt idag! Vilken proffshjälp han fick! Linn är riktigt duktig och anpassar sig efter individen. Ser fram emot att fortsätta med vanlig friskvård hos henne Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Anna M
    Stort tack för din tid att recensera oss Anna, och roligt att du är nöjd med oss.

Annika O skrev om Djur i Balans
    Jag hade turen att vinna en friskvårdskoll av Djur i balans, så Linn kom hem till mig och gick igenom Hugo. Han är ingen älskare av veterinärer men Linn har ett så fint sätt mot hundarna så det gick jättebra.
    Kan varmt rekommendera Djur i balans. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Annika O
    Kul att du är nöjd med friskvårdskontrollen Annika! Tack för din recension.

Anette I skrev om Djur i Balans
    Kunnig och ett professionellt bemötande. Lugn och fin med både oss och hund :)! Vi kan varmt rekommendera Linn och Djur i Balans! Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Anette I
    Tack för din recension Anette, kul att ni är nöjda!

Ann-charlotte A skrev om Djur i Balans
    Väldigt bra bemötande både till hund och människa! Dessutom noga, proffsigt och ett väl omhändertagande utan stress.
    Rekommenderat fler efter mitt besök. Enda som kan ta emot för mig är en bit resväg och kostnaden.. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Ann-charlotte A
    Tack för din recension Ann-Charlotte, det uppskattas! Vi hoppas resvägen och kostnaden är värt besöken här hos oss :)

Föreningen Samvetet K skrev om Djur i Balans
    Jag har en katt m ryggskada som får regelbunden behandling. Det märks så väl att Linn har kunskap i vad hon gör och katten blir bättre efter varje behandling. Jag upplever att katten får en ny chans och får definitivt bättre livskvalitet. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Föreningen Samvetet K
    Tack för er recension! Uppskattas!

Britt R skrev om Djur i Balans
    Besöket var en väldigt trevlig upplevelse. Min hund som normalt är rädd för allt och alla var helt lugn med Linn. Betyget kan bara bli 5+. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Britt R
    Tack för din recension Britt, uppskattas!
  • Lotta S

2019-08-13

Lotta S skrev om Djur i Balans
    Linn är så proffsig o duktig. Rekommenderas varmt Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Lotta S
    Vi är glada för din recension, tack!

Ida B skrev om Djur i Balans
    Bra service och bra med övningar som man får med sig hem efter tiden. Läs mer
    2019-08-20 Djur i Balans svarar Ida B
    Tack Ida för din recension, kul att du är nöjd med besök!

Bergsbrunnagatan 28, 753 23 Uppsala