Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Kungstensgatan 58, 113 29 Stockholm — Visa karta

3.3 i betyg av av 16 omdömen

Djurakuten ger Stockholms husdjur tillgång till akut och allmän sjukvård. I centralt läge i Vasastan har vi samlat veterinärer, specialister och djursjukvårdare med hög kompetens och lång erfarenhet.

Läs vad 16 kunder tycker om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

• 2020-07-31

JENNY T skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Besokte kliniken med min Grand Danois-tik, 11 manader, p g a akut halta i hoger fram. Veterinaren vi fick traffa var valdigt osaker och radd infor min hund, som inte alls ar aggressiv utan endast osaker infor framlingar och vid tillfallet dessutom hade ont och var i en obekant miljo. En legitimerad veterinar bor kanna igen och kunna hantera en hund som ar lite nervos, oavsett storlek. Hon ar inte aggressiv och visade inga tecken pa aggressivitet, det verkade helt enkelt som att veterinaren var osaker runt stora hundar. Stor skillnad fr samtliga skoterskor vi traffade; bade den som forst undersokte min hund samt de tva som gav henne en injektion smartstillande var fantastiska med henne och sag direkt att det har var en ung hund som bara behovde lite trygghet och uppmuntran, inga problem dar alls. Vidare var diagnosen mycket konstigt stalld, en dag efter haltar min hund ingenting emedan veterinaren vi traffade gick direkt mot att detta var mycket allvarligt och skickade oss pa remiss till tva ortopeder. Forstar att man hellre tar det sakra fore det osakra men det namndes inte ens att detta kunde vara temporart. Overlag en icke-godkand upplevelse tyvarr. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Djur i Balans
    4.9 / 5 i betyg — 82 omdömen
    Badge2020
    "Jag har aldrig blivit så bra bemött och Siri älskar Linn ❣"
  • PAULINE L

2020-07-02

PAULINE L skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    FRUKTANSVÄRD upplevelse, servicen och bemötandet vi fick under vårt besök var under all kritik. Okunnig och otrevlig personal, hit kommer jag inte ta min hund igen. Läs mer
  • Claude david Z

2019-09-16

Claude david Z skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Kliniken man bör avstå från om det inte är absolut nödläge!

Pompe stackarn har drabbats av "konjunktion tårorgan". Det år att bota och är inte ovanligt bland unga hundar. Ringer 07.00 och man kommer då inte fram till någon växel utan ska lämna sitt telefonnummer och bli uppringd. Nåväl 07.30 ringer DjurAkuten och jag får en tid 08.20. Skulle aldrig ringt normalt till denna klinik men pojkarnas fantastiska veterinär finns på Lidingö och jag ville pröva kliniken som finns 10 minuter från bostaden. Jag kommer dit 08.10 och får då vänta då receptionisten samtalar länge och ingående med en annan hundägare. Passar på och väger Pompe (25 kg prick!) Tar ett turnummer och väntar....sätter mig på en stol och väntar .... In kommer en äldre dam som travar från direkt till reception där samtalet med den andra hundägaren avslutas och – bara så där – Pompe och jag dissas och "Gustafsson" går före. Och sedan trycks det på nummervisaren flera gånger i en följdoch 005 lyser upp. Jag har då gått fram med min 004 och frågar varför vi inte betjänas. Vi tar i tur här säger människan och då ilsknar jag till och trycker nästan lappen i ansiktet på henne och talar om vad jag tycker om bemötandet. Vi blir inskrivna men någon ursäkt får vi inte. Vi blir uppropade efter en stund och bli hänvisade till ett rum och får sitta där i 10 minuter.
    Vetrinären kommer in, hälsar, undersöker, talar kort om vad det är och att e-recept ska skrivas ut när jag frågar om recept. Betalning sker i kassan vid samma disk som inskrivning och ... här ska turnummer också tas. 1385 kr kostade detta opersonliga och oförskämda kalas.
    Men det räcker inte med detta. Kl. 11.00 går jag till apoteket och får då reda på att något recept inte finns. Jag ringer upp och det är samma visa, lämna numer och vänta på att bli uppringd. "Vi brukar säga att tidigast efter 16.00 finns recepten..." Vad fan är det för fel på stället! Ingen upplyste om det och hur svårt är det att skriva in receptet eller i vart fall upplysa om saken? Pompe ska alltså lida vidare under hela dagen för att DjurAkuten inte har tid. Detta ska då jämföras med "vår" veterinär som gör allt på en gång och med ett härligt leende på läpparna och stor omvårdnad om djuren.

På DjurAktuen sätter jag aldrig mer min for eller pojkarnas tassar. Usch så otrevligt och så usel service. Läs mer
  • 2018-03-05

Bianca S skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Gått till många olika veterinär kliniker i Stockholm och blivit bemött av veterinärer helt utan kompetens i hundars beteende. Djurakuten ger jag 5 stjärnor för hela undersökningen som brukar vara ett ångest moment gick så bra som det kunnat! Trevlig personal med respekt för hundar som inte är vana vid veterinärer. Tack! Läs mer
  • 2018-02-27

Madeleine å skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Urusel service och okunnig personal. Trots att vi ringde rådgivningen 2ggr under dagen som tyckte att vi skulle komma in då, så slutade det med att vi på egen begäran fick en remiss till en annan klinik när vi var på besök då djurakuten saknade utrustning samt att veterinären ej kunde finns ngt fel. När vi kom in till Albano så kunde de konstatera fel direkt och en akut operation av vår hund skedde. Hade vi ej gått på vår magkänsla och åkt vidare så hade vår hund förmodligen dött. På djursjukhuset fick vi en snäsig kommentar när vi frågade varför vår hund låg och skakade av smärta, veterinären sa fel namn på vår hund flera gånger och han kändes inge engagerad. Har kontaktat djurakuten i efterhand som ej anser att veterinären gjort något fel. Mitt tips till alla är, välj en annan klinik! Läs mer
  • 2018-02-06

m skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    TERRIBLE service. I took my dog there because she refused to walk since the hurt her paw the day before. I called first in the morning, and they told me that on that day (Tuesday) they were full so the first meeting available would be on Friday evening, but since my dog was in pain I could go there as an EMERGENCY case, and consequently, I would pay an emergency FEE. So went there on that day (Tuesday).
    I arrived at 1:30 pm, and after four long hours waiting, I just gave up. I went to the reception on last time, and the receptionist told me that even though I had been waiting for hours, it still would take a while. So I left the vet and went to another vet: my dog had a broken toe. So my suggestion is: do not waste your time going there without an appointment. Apparently, a broken bone isn´t an emergency case for them. Läs mer
  • 2017-12-12

Bosse O skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Alla har lagt bra recensioner men jag känner mig osäker. Fick ett besked om att katten, som endast är drygt året med stor sannolikt hade cancer och dessutom spridd i hela kroppen. När provsvaren kom efter helgen visade de inte cancer. Vem säger så om man inte är 100 på sin sak? Läs mer
  • 2016-03-31

Sara M skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Har överlag alltid varit väldigt nöjd med Djurakuten. Något dyrt jämfört med andra kliniker jag varit på vilket gör att betyget sänks en aning. Läs mer
  • 2015-02-18

joel s skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Väldigt bra djurklinik! Den bästa (och enda) jag varit på! Vår lilla kisse har fått bra behandling alla gånger, även om vi vid senaste tillfället fick på tok för diffusa svar från en manlig veterinär. Svaren lyckades vi dock reda ut själva. Tack Google! Läs mer
  • Joanna R

2011-03-20

Joanna R skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Har man en kliande hund ska man gå hit! Efter år av besök oss en mäng olika kliniker kom vi till hudspecialister som visste vad dom gjorde, så trevliga och proffsiga både sköterskorna och veterinärerna. Om det inte varit för dom hade inte vår lilla jycke kunnat leva vidare. På djurakuten fick vi reda på att det var en allergi som legat bakom problemen hela tiden och kunde få rätt behandling. Och dom förklara så noga hur allt hängde i hopp .

Kliar hunden så gå till djurakutens hudmottagning!! Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Molly B

2009-06-27

Molly B skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Jag e mycket nöjd med DjurAkuten, alltid vänligt o proffsigt bemötande. Personalen verkar mycket kunnig, o har bra hand med både djur o deras ägare,bra sortiment på alltifrån leksaker till djurvård o djurfoder. Läs mer
  • 2009-01-26

Anna O skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    BÄST!! Vänliga, kunniga, älskas även av mina vovvar! ! ! Läs mer
  • li e

2008-12-07

li e skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Jag har 2 hundar & 2 katter- äldsta tiken är 16 år =) Jag har alltid varit extremt nöjd med djurakuten som har världens bäste Veterinär anknuten. Anders Granström räddade livet på min lilla Lotta när ingen annan visste vad som var fel & hon höll på att dö ifrån oss- Jag går inte till någon annan =)
    Tack Anders & alla snälla syrror =) Läs mer
  • 2008-08-11

Jeanette R skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Kompetens och bra omsorg beskriver DjurAkuten. Dessutom har de Nordens skickligaste hudspecialist. Rekommenderas!

Enda minustecknet är den manlige veterinär de hyr in några gånger i månaden för att köra ultraljudsmaskinen, han hade inte ett bra kundbemötande utan var kylig och överlägsen även när han meddelade mig att min hund har en obotlig sjukdom, dessutom rakade han bort alldeles för mycket av pälsen, t.o.m. upp en bit på ryggen, när han bara behövde ta på magen och en liten bit på sidan. Så behöver ni ta ultraljud ska ni inte gå till DjurAkuten. I övrigt är de jättebra. Läs mer
  • Ronny M

2008-04-28

Ronny M skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    När Nelson hade åkt på panostit, blev vi av sambons kollega (Labradoruppfödare)rekommenderade att söka upp specialist hos Djurakuten. Sagt och gjort, det tog inte lång tid för denne specialist att ställa diagnos och åtgärder. Förklaring till hur åkomman uppstått, varför och hur vi skulle få bukt med det hela lades fram pedagogiskt vi behövde inte fråga två gånger för att förstå.
    Det var heller inget strul med fösäkringsprocedurer, Nelsons panostit åtgärdades lika lätt om inte lättare än ett oljebyte på bilen.

TACK DJURAKUTEN! Läs mer
  • Jenny A

2008-03-18

Jenny A skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB
    Har varit där några gånger akut med mina katter och tycker att de är engagerade, lyhörda och seriösa. De tar saker och ting på allvar känns det som. Det är dock många som arbetar där i olika skift och ett par personer som arbetar där skulle jag nog helst slippa träffa igen. Läs mer

Hitta fler företag inom veterinär