Dörrakuten

Svarvarvägen 24, 142 50 Skogås — Visa karta

Välkommen till Dörrakuten - ett säkert val!

Sedan 2008 har vi levererat säkerhetslösningar till hyresföreningar, bostadsrättsföreningar,företag, privatpersoner och fastighetsbolag. Vi tillhandahåller säkerhetsdörrar, jalusier och gallergrindar till ett konkurrenskraftigt pris och förträfflig kvalitet.

Har du blivit utsatt för inbrott eller vill förhindra ett ovälkommet besök. Inga problem, vi hjälper dig i några enkla steg att hålla tjuvarna borta. Vi på Dörrakuten fokuserar på att leverera hög kvalitet och behålla ett gott rykte. Vi har auktoriserad och certifierad personal som utför slutmontering av dina dörrar. Välkommen att höra av dig till oss eller besök vår hemsida för mer information!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 74 kunder tycker om Dörrakuten

• 2020-05-16

Monica S skrev om Dörrakuten
    Ytterdörr till brf. Bra bemötande av både säljare och utförare. Såg bra ut och fungerade bra när jag lämnade och låste lgh. Bor inte där så jag använder den inte men har inte hört något alls från hantverkare som har tillgång till lgh. Så det måste ju ses positivt. Läs mer

Joakim B skrev om Dörrakuten
    Installering av säkerhetsdörr.
    Snabb och effektiv kommunikation. Läs mer
    2020-05-13 Dörrakuten svarar Joakim B
    Hej Joakim!
    Tack för recensionen! Vad roligt att du är nöjd med servicen du fick.

Staffan E skrev om Dörrakuten
    Allt gick fint, hantverkarna var vänliga och uppdaterade mig medans tjänsten pågick. Snabbt, smidigt och effektivt, helt enkelt. Läs mer
    2020-05-14 Dörrakuten svarar Staffan E
    Hej Staffan!
    Tack för din recension. Roligt att höra att du tyckte det gick så bra under montaget.
    Ha det fint!

Janne H skrev om Dörrakuten
    Allt gick snabbt och smidigt till.fick bra bemötande och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-26

Jamie S skrev om Dörrakuten
    Vi letade länge efter ett företag som kunde byta vår ytterdörr med sidoglas och när vi väl stötte på Dörrakuten gick det fort. Snabb service av säljaren, fantastiska snickare och en trevlig säljare som följde upp hur monteringen gått. Arbetet gick snabbt och smidigt men gjordes ordentligt. Vi är supernöjda! Läs mer
    2020-05-13 Dörrakuten svarar Jamie S
    Hej Jamie!
    Tack för recensionen. Roligt att ni kände er nöjd hela vägen fram till montage.
    Ha en fortsatt fin dag!

Torbjörn G skrev om Dörrakuten
    Dörrakuten monterade en säkerhetsdörr åt mig. Montören gjorde ett bra arbete som tog några få timmar. Min innerdörr kunde jag ha kvar vilket jag uppskattade. Montören var trevlig och städade upp det mesta efter sig. Dörren har gjort lägenheten tryggare och tystare! Läs mer

Magnus E skrev om Dörrakuten
    Hyresvärden hade beställt dörrbyte.
    Firman kom på utsatt tid och var snabba och trevliga. Resultatet är proffsigt. Läs mer
    2020-05-13 Dörrakuten svarar Magnus E
    Hej Magnus!
    Tack för recensionen. Kul att höra att du är nöjd!
    Ha fortsatt trevlig dag.

Agi S skrev om Dörrakuten
    Snabb hjälp, trevligt bemötande. Smidigt! Läs mer
    2020-05-13 Dörrakuten svarar Agi S
    Hej Agi.
    Tack för recensionen. Roligt att du är nöjd med hjälpen du fick.
    Ha en fortsatt trevlig dag!

Ana Maria L skrev om Dörrakuten
    Köpt säkerhetsdörr till min lägenhet. Allt gick smidigt från beställning till montering. Trevligt bemötande från säljare, bokare och montör på plats. Bra och snabbt utfört jobb. Läs mer
    2020-05-13 Dörrakuten svarar Ana Maria L
    Hej Ana Maria!
    Tack för din recension. Roligt att du tyckte allt gick så smidigt. Tack för de fina orden.
    Önskar dig en trevlig fortsatt dag!
  • 2020-04-02

maria heln birgitta h skrev om Dörrakuten
    Från första kontakt till montering av säkerhetsdörr tog det bara fyra dagar! Över förväntan. Mycket nöjd. Läs mer

Johan skrev om Dörrakuten
    Satte in ny dörr efter inbrott.
    De var snabbt på plats och spikade igen den gamla. (Däremot var det ganska lång väntan på det nya ’materialet’.)
    Men den nya dörren sitter nu — som den ska. Läs mer

Elli G skrev om Dörrakuten
    Trevligt bemötande både på telefon och av hantverkare. Uppgraderade till säkerhetsdörr, en dyr investering men väl värd och känner mig trygg med det här företaget. Läs mer
  • 2020-03-16

Pami J skrev om Dörrakuten
    Killarna från dörrakuten var effektiva och glada. Det var över förväntan hur fint det blev och hur grymt nöjd jag är med min nya säkerhetsdörr.
    Nu känner jag mig 100% säker i hemmet
    /Patricia Läs mer
  • 2020-03-11

Olof E skrev om Dörrakuten
    Snabb service och bra installation. Läs mer
  • 2020-03-09

Carlos T skrev om Dörrakuten
    Nedmontage av dörr samt installation av säkerhetsdörr via hyresvärd.
    Blev professionellt bemöt av inbokare (Fredrik) samt av montör på plats.
    Förväntningarna var höga då det handlar om min säkerhet, vilket jag inte blev besviken på.
    Hade själv inte gjort det på ett bättre sätt.

Hade det inte varit en sådan ovanlig tjänst så hade jag velat ha ett fortsatt sammarbete. Läs mer
  • 2020-03-06

björn n skrev om Dörrakuten
    Punktlig snabb trevlig noggrann Läs mer
  • Monica M

2020-03-06

Monica M skrev om Dörrakuten
    Väldigt trevligt bemötande allt från säljaren, bokaren och de som var här och installerade min nya fina säkerhetsdörr. Inga problem alls och jag kan varmt rekommendera Dörrakuten. Läs mer
  • 2020-03-06

Katja L skrev om Dörrakuten
    Jag fick allt monterat på en o samma gång. Snyggt o prydligt. Allt skräp togs om hand. En liten detalj deklarerade jag några veckor senare och de kom samma dag och fixade det, kostnadsfritt. Läs mer
  • 2020-02-19

Elisabeth J skrev om Dörrakuten
    Beställde säkerhetsdörr PDK3 med Yale elektronisk tittöga. Snabb hjälp å leverans av företaget. Är mycket nöjd med dörren å känner mig säker även när jag lämnar hemmet. Med vänlig hälsning, Elisabet Läs mer

Jan L skrev om Dörrakuten
    Dörrakuten levererar och monterar dörrar till oss i både små och lite större projekt.
    Fungerar alltid bra och deras montörer är kunniga och trevliga Läs mer

Ingrid E skrev om Dörrakuten
    Hyresvärden ansvarar för inköpet.
    Utmärkt att företaget ringde upp mig en vecka för leverans. Trevligt samtal. Jag uppskattade att leverantören skulle ringa mig 30 min för leverans.
    Eftersom montören arbetade med en annan dörr innan han kom till mig talades vi vid. På så sätt var det ingen tidsspillan.
    Montören arbetade lugnt, snyggt och effektivt. Han var noga med städning efter arbetets slut. Instruktionen till mig om nya nycklar var bra. Han hjälpte mig även med dörrskylten. Tack.
    Dörrakuten kan glad över att ni har en så trevlig och kunnig montör. Läs mer

Ulrika B skrev om Dörrakuten
    Varning!
    Levererar riktigt usla dörrar. Hjälper inte när det krisar! Läs mer
    2020-02-17 Antar E svarar Ulrika B
    Hej Ulrika,
    Tråkigt att du känner som du gör!
    Dörrarna vi levererar är testade och godkända enligt konstens alla regler. Våra leverantörer är handplockade och uppfyller
    våra höga kvalitetskrav så vi kan försäkra dig om att våra dörrar håller måttet.

Jag ser att du hörde av dig till oss i Torsdags förra veckan och blev ombedd att återkomma med någon form av kvitto vilket vi inte fick, därav längre handläggningstid. Fick även höra av en kollega att du fått förslag på hjälp idag men avböjde detta pga garantitiden gått ut.
    Behöver du hjälp framöver är du välkommen att höra av dig igen!

Med vänliga hälsningar
    Dörrakuten
  • Carl B

2020-02-12

Carl B skrev om Dörrakuten
    Hej, själva jobbet gjordes av en duktig som nog var veteranen i firman. Lite strul tillstötte dock vilket kan ha inverkat negativt för kostnaden. Efter möte med vd gick jag igenom och visade på vad som var trasigt. En kille (den bästa på firman enligt vdn) skulle komma och göra jobbet. Vi skulle därefter planera in ett datum (debitering skulle ske per timme enligt min koll i efterhand med vd).
    När servicekillen så småningom kom för att göra jobbet visade det sig att det kom två grabbar. Ok tänkte jag det var väl någon sorts praktikant antog jag. I vilket fall så stod han bredvid och såg på under den tid jag var på plats. Snart konstaterades att de saknade material, nämligen en vanlig standard spik/skruvplåt för att säkra hörn etc.
    Detta trots att vdn själv hade sett hur jobbet skulle göras, men ändå inte meddelat att grabbarna skulle behöva skruvplåtarna. Nåväl, de försvann då en timme under förmiddagen för att skaffa vad de saknade. Kom åter och skruvade klart det som skulle göras. Det blev helt ok.
    MEN när fakturan kom var jobbet debiterat med 4 timmar inkl den timme de gjorde inköpssvängen. De kom kl 8 och drog kl 12.
    När fakturan kom så bekräftades min oro. Firman hade debiterat full timkostnad för TVÅ personer!! Således 8 timmar totalt.

Kontaktade då företaget och fick kontakt med en proffsig Fredrik, som lyssnade och lovade återkomma. Jag hade bestridit att betala för två personer. Två dagar senare kom en kreditfaktura med 4 timkostnader krediterade! Snyggt jobbat av Fredrik.

Jag stannar här, men det visar att det lätt går fel till och att företag försöker hoppas på att kunden bara betalar det som står på fakturan.

Mvh / Carl A Bergquist - Brf Laxöringen 16 - Sthlm Läs mer
    Antar E gillar detta
  • 2020-01-24

Jörgen P skrev om Dörrakuten
    Beställde säkerhetsdörr.
    Professionellt mottagande och genomfört arbete.
    Vi är mycket nöjda med resultatet! Läs mer
  • 2020-01-24

Eliana C skrev om Dörrakuten
    Jag beställde en Säkerhetsdörr. Det var Väldigt trevlig personal. Allt gick jätte bra. Tack så mycket!!😊 Läs mer
  • 2020-01-20

Roger M skrev om Dörrakuten
    Jag heter Roger Månsson. Kanuk Säkerhetsutveckling AB och är projektledare för flera bostadsrättsföreningar som bl.a. köper säkerhetssystem, kompletta dörrmiljöer och nya ståldörrar m.m. Av Dörrakuten har jag på uppdrag, vid flera tillfällen köpt nya ståldörrar, eftersom dom har bra priser, är proffsiga, gör snygga jobb och alltid hållit vad som utlovats i avtalen.

//Roger Månsson Läs mer
  • Anneli M

2020-01-17

Anneli M skrev om Dörrakuten
    Säkerhetsdörr installerades. Jag var inte hemma, hade lämnat nyckel för avhämtning.
    Dock var den ljusa köksmattan som är närmast hallen skitig av skor - så den fick jag tvätta. Hade hellre sett att man flyttat på mattan... Läs mer
  • 2020-01-04

2019-12-02

Jack T skrev om Dörrakuten
    Haft samarbete med Dörrakuten under flera år och är väldigt nöjd ! Läs mer

Reza M skrev om Dörrakuten
    Köpte en säkerhetsdörr vilken du levererade med bästa service och högsta kvaliteten tycker jag.
    Kundbemötande och de lovade leverera har varit en av de största anledningarna att jag har rekommenderat de för väldigt många av mina vänner och bekanta 👍 Läs mer

Modde S skrev om Dörrakuten
    Är väldigt nöjd,
    Fick en snabb återkoppling och servicen var världsklass! Läs mer

Per H skrev om Dörrakuten

Självklart med Cashback och shopping points! Läs mer

Sanna S skrev om Dörrakuten
    Trevligt bemötande, problemlösande personal. Prisvärda produkter Läs mer

Cecilia W skrev om Dörrakuten
    Snabb service, snyggt resultat med nya branddörrar på plats, trevlig personal.
    Det blev bättre än förväntat. Läs mer
  • Jonas S

2019-11-29

Jonas S skrev om Dörrakuten
    Jag har köpt dörrar av dom mer en 1 gång.

Alltid snabba och superbra bemötande. kanon finna och bra produkter 5/5 i betyg. Läs mer

Stefan H skrev om Dörrakuten
    Snabba offerter, med snabba leveranser vid beställningar. Kunniga och pålästa vid tekniska frågor Läs mer

Peter S skrev om Dörrakuten
    Väldigt enkla att ha att göra med och allt flöt på smidigt under arbetets gång. Läs mer

Kim B skrev om Dörrakuten
    Jag hittade Dörrakuten via internet efter att ha googlat säkerhetsdörr, mailade in vad jag sökte och fick snabbt svar.

Min nya dörr skulle vara vit på insidan med mässing detaljer för att få en lyxigare känsla i hallen och efter utlovade veckors leveranstid satt min nya dörr på plats.
    Ett stort plus var att dom tog med den gamla dörren.

Rekommenderar varmt detta företag som både lyssnar och levererar. Läs mer

Mikael E skrev om Dörrakuten
    Håller det dem lovar.
    Bra kvalitet på produkter.
    Grymt bra montering av säkerhetsdörr.
    Kommer defensivt anlita dem igen.
    Enkelt att ha med att göra.
    Super rekommenderar starkt. Läs mer
  • Ida B

2018-12-13

Ida B skrev om Dörrakuten
    Bra service, bra installation och jag rekommenderar Läs mer
  • Nathalie S

2018-11-28

Nathalie S skrev om Dörrakuten
    Jag vill ge Sara på kontoret ett stort tack för tålamodet med alla mina detalj frågor!
    Dörren är min nya inrednings detalj, med mässing handtag & brevinkast. Bild kommer : Läs mer
  • Tom B

2018-11-28

Tom B skrev om Dörrakuten
    Exceptionell service.
    Installerade ny säkerhetsdörr och är mycket nöjd Läs mer
  • Karim M

2018-11-27

Karim M skrev om Dörrakuten
    Driver restaurang och beställde både branddörr och jalusi dit, väldigt nöjd! Läs mer
  • 2018-11-27

Inger L skrev om Dörrakuten
    Skriver åt vår BRF Bryggan-
    Efter långt letande vilket företag som skulle byta ut totalt 40 dörrar valde vi Dörrakuten.
    Vi valde er för ni var snabbast med offert och startdatum.

Nu är alla dörrar på plats, alla är nöjda! Läs mer
  • 2018-11-27

Ralf B skrev om Dörrakuten
    Dörrakuten är ett härligt gäng som jobbar med det dom är bäst på. De lyssnar till vad kundens problem och är snabba ute på fältet. Läs mer
  • Baskar E

2018-11-26

Baskar E skrev om Dörrakuten
    Som snickare trodde jag att jag hade koll på vad höger och väster hängd dörr var men tur att frågan ställdes två gånger via telefon annars hade jag beställt helt galet.
    Smidigt att göra en beställning via telefon! Läs mer
  • Magnus S

2018-11-26

Magnus S skrev om Dörrakuten
    Fint showroom, beställde dörr och massa extra efter prat med en bra säljare! Hoppas montaget går lika bra Läs mer

Svarvarvägen 24, 142 50 Skogås