Dörrakuten, sid 2

Välkommen till Dörrakuten - ett säkert val!

Sedan 2008 har vi levererat säkerhetslösningar till hyresföreningar, bostadsrättsföreningar,företag, privatpersoner och fastighetsbolag. Vi tillhandahåller säkerhetsdörrar, jalusier och gallergrindar till ett konkurrenskraftigt pris och förträfflig kvalitet.

Har du blivit utsatt för inbrott eller vill förhindra ett ovälkommet besök. Inga problem, vi hjälper dig i några enkla steg att hålla tjuvarna borta. Vi på Dörrakuten fokuserar på att leverera hög kvalitet och behålla ett gott rykte. Vi har auktoriserad och certifierad personal som utför slutmontering av dina dörrar. Välkommen att höra av dig till oss eller besök vår hemsida för mer information!

Läs vad 105 kunder tycker om Dörrakuten 2

• 2020-02-17
    Dörrakuten levererar och monterar dörrar till oss i både små och lite större projekt.
    Fungerar alltid bra och deras montörer är kunniga och trevliga
  • 2020-02-17
    Hyresvärden ansvarar för inköpet.
    Utmärkt att företaget ringde upp mig en vecka för leverans. Trevligt samtal. Jag uppskattade att leverantören skulle ringa mig 30 min för leverans.
    Eftersom montören arbetade med en annan dörr innan han kom till mig talades vi vid. På så sätt var det ingen tidsspillan.
    Montören arbetade lugnt, snyggt och effektivt. Han var noga med städning efter arbetets slut. Instruktionen till mig om nya nycklar var bra. Han hjälpte mig även med dörrskylten. Tack.
    Dörrakuten kan glad över att ni har en så trevlig och kunnig montör.
    Varning!
    Levererar riktigt usla dörrar. Hjälper inte när det krisar!
    Hej Ulrika, Tråkigt att du känner som du gör! Dörrarna vi levererar är testade och godkända enligt konstens alla regler. Våra leverantörer är handplockade och uppfyller våra höga kvalitetskrav så vi kan försäkra dig om att våra dörrar håller måttet. Jag ser att du hörde av dig till oss i Torsdags förra veckan och blev ombedd att återkomma med någon form av kvitto vilket vi inte fick, därav längre handläggningstid. Fick även höra av en kollega att du fått förslag på hjälp idag men avböjde detta pga garantitiden gått ut. Behöver du hjälp framöver är du välkommen att höra av dig igen! Med vänliga hälsningar Dörrakuten

• 2020-02-12
    Hej, själva jobbet gjordes av en duktig som nog var veteranen i firman. Lite strul tillstötte dock vilket kan ha inverkat negativt för kostnaden. Efter möte med vd gick jag igenom och visade på vad som var trasigt. En kille (den bästa på firman enligt vdn) skulle komma och göra jobbet. Vi skulle därefter planera in ett datum (debitering skulle ske per timme enligt min koll i efterhand med vd).
    När servicekillen så småningom kom för att göra jobbet visade det sig att det kom två grabbar. Ok tänkte jag det var väl någon sorts praktikant antog jag. I vilket fall så stod han bredvid och såg på under den tid jag var på plats. Snart konstaterades att de saknade material, nämligen en vanlig standard spik/skruvplåt för att säkra hörn etc.
    Detta trots att vdn själv hade sett hur jobbet skulle göras, men ändå inte meddelat att grabbarna skulle behöva skruvplåtarna. Nåväl, de försvann då en timme under förmiddagen för att skaffa vad de saknade. Kom åter och skruvade klart det som skulle göras. Det blev helt ok.
    MEN när fakturan kom var jobbet debiterat med 4 timmar inkl den timme de gjorde inköpssvängen. De kom kl 8 och drog kl 12.
    När fakturan kom så bekräftades min oro. Firman hade debiterat full timkostnad för TVÅ personer!! Således 8 timmar totalt.

Kontaktade då företaget och fick kontakt med en proffsig Fredrik, som lyssnade och lovade återkomma. Jag hade bestridit att betala för två personer. Två dagar senare kom en kreditfaktura med 4 timkostnader krediterade! Snyggt jobbat av Fredrik.

Jag stannar här, men det visar att det lätt går fel till och att företag försöker hoppas på att kunden bara betalar det som står på fakturan.

Mvh / Carl A Bergquist - Brf Laxöringen 16 - Sthlm
  • 2020-01-24
    Beställde säkerhetsdörr.
    Professionellt mottagande och genomfört arbete.
    Vi är mycket nöjda med resultatet!
  • 2020-01-24
    Jag beställde en Säkerhetsdörr. Det var Väldigt trevlig personal. Allt gick jätte bra. Tack så mycket!!😊
  • 2020-01-20
    Jag heter Roger Månsson. Kanuk Säkerhetsutveckling AB och är projektledare för flera bostadsrättsföreningar som bl.a. köper säkerhetssystem, kompletta dörrmiljöer och nya ståldörrar m.m. Av Dörrakuten har jag på uppdrag, vid flera tillfällen köpt nya ståldörrar, eftersom dom har bra priser, är proffsiga, gör snygga jobb och alltid hållit vad som utlovats i avtalen.

//Roger Månsson
  • 2020-01-17
    Säkerhetsdörr installerades. Jag var inte hemma, hade lämnat nyckel för avhämtning.
    Dock var den ljusa köksmattan som är närmast hallen skitig av skor - så den fick jag tvätta. Hade hellre sett att man flyttat på mattan...
  • 2020-01-04
    Säkerhetsdörr, Bra bemött och bra snabbt utfört jobb
  • 2020-01-02
    Trevligt bemötande.
    Snabbt byte av dörr
    mao helt OK
  • 2019-12-02
    Haft samarbete med Dörrakuten under flera år och är väldigt nöjd !
  • 2019-12-01
    Köpte en säkerhetsdörr vilken du levererade med bästa service och högsta kvaliteten tycker jag.
    Kundbemötande och de lovade leverera har varit en av de största anledningarna att jag har rekommenderat de för väldigt många av mina vänner och bekanta 👍
    Är väldigt nöjd,
    Fick en snabb återkoppling och servicen var världsklass!
    Grymt kompetenta
    Bra säljare och organisation
    Finns dock utvecklingsmöjligheter
  • 2019-11-30
    Bästa servicen! Allting bara fungerade!
  • 2019-11-30
    Bra och snabb service.
    Rekommenderar starkt.
    Självklart med Cashback och shopping points!
  • 2019-11-29
    Trevligt bemötande, problemlösande personal. Prisvärda produkter
  • 2019-11-29
    Snabb service, snyggt resultat med nya branddörrar på plats, trevlig personal.
    Det blev bättre än förväntat.
  • 2019-11-29
    Jag har köpt dörrar av dom mer en 1 gång.

Alltid snabba och superbra bemötande. kanon finna och bra produkter 5/5 i betyg.
  • 2019-11-29
    Snabba offerter, med snabba leveranser vid beställningar. Kunniga och pålästa vid tekniska frågor
  • 2019-11-29
    Väldigt enkla att ha att göra med och allt flöt på smidigt under arbetets gång.
  • 2019-11-29
    Jag hittade Dörrakuten via internet efter att ha googlat säkerhetsdörr, mailade in vad jag sökte och fick snabbt svar.

Min nya dörr skulle vara vit på insidan med mässing detaljer för att få en lyxigare känsla i hallen och efter utlovade veckors leveranstid satt min nya dörr på plats.
    Ett stort plus var att dom tog med den gamla dörren.

Rekommenderar varmt detta företag som både lyssnar och levererar.
    Håller det dem lovar.
    Bra kvalitet på produkter.
    Grymt bra montering av säkerhetsdörr.
    Kommer defensivt anlita dem igen.
    Enkelt att ha med att göra.
    Super rekommenderar starkt.
  • 2018-12-13
    Bra service, bra installation och jag rekommenderar
  • 2018-11-28
    Jag vill ge Sara på kontoret ett stort tack för tålamodet med alla mina detalj frågor!
    Dörren är min nya inrednings detalj, med mässing handtag & brevinkast. Bild kommer :
  • 2018-11-28
    Exceptionell service.
    Installerade ny säkerhetsdörr och är mycket nöjd
  • 2018-11-27
    Driver restaurang och beställde både branddörr och jalusi dit, väldigt nöjd!
    Skriver åt vår BRF Bryggan-
    Efter långt letande vilket företag som skulle byta ut totalt 40 dörrar valde vi Dörrakuten.
    Vi valde er för ni var snabbast med offert och startdatum.

Nu är alla dörrar på plats, alla är nöjda!
  • 2018-11-27
    Dörrakuten är ett härligt gäng som jobbar med det dom är bäst på. De lyssnar till vad kundens problem och är snabba ute på fältet.
  • 2018-11-26
    Som snickare trodde jag att jag hade koll på vad höger och väster hängd dörr var men tur att frågan ställdes två gånger via telefon annars hade jag beställt helt galet.
    Smidigt att göra en beställning via telefon!
  • 2018-11-26
    Fint showroom, beställde dörr och massa extra efter prat med en bra säljare! Hoppas montaget går lika bra
  • 2018-11-26
    Ringde Dörrakutens jóurnummer och inom två timmar en sen lördagskväll var dom på plats! Familjen kunde sova tryggt. Tack / Kevin
  • 2018-11-25
    Snabb och smidig service! Trevliga montörer med ett professionellt bemötande som gjorde det lilla extra för att få en nöjd kund! Rekommenderas starkt!
    Grymt bemötande! Trevliga och snabba. Kan varmt rekommendera Dörrakuten
  • 2018-11-25
    Bra bemötande. Kommer absolut anlita dem igen. Rekommenderar starkt!
  • 2018-11-25
    Jätte bra service. Blev precis som jag ville ha det.
  • 2018-11-25
    Super trevliga och duktiga! Jag skulle absolut anlita dom igen.
  • 2018-11-17
    Ett par nära vänner till mig rekommenderade Dörrakuten till oss och jag kan säga att dem uppfyllde alla våra önskemål. Hela processen gick väldigt smidigt och hantverkaren även han stod ut med alla våra frågor kring dörren. Jag har redan rekommenderat er till mina vänner. Tack Dörrakuten!
  • 2018-11-16
    Riktigt trevlig personal och väldigt professionella. Jag vill tacka er för att ni gjorde det lätt för mig att förstå skillnaden på dörrval då jag inte förstod skillnaden på dem från första början. Supernöjd med min nya säkerhetsdörr.
  • 2018-10-16
    Jag kontaktade Dörrakuten inte för att jag ville men för att jag var tvungen då vi haft inbrott!
    Dom vart snabbt på plats för att montera en provisorisk dörr då vi sedan valde att uppgradera vår gamla trädörr till en säkerhetsdörr med lite extra finesser.
    Ger Dörrakuten fem ⭐️
  • 2018-10-15
    Väldigt bra bemötande, snabb och bra service
  • 2018-10-14
    Väldigt bra bemötande och superjobb!
  • 2018-10-14
    Köpte en säkerhetsdörr från Dörrakuten. Toppen bemötande, snabb leverans och proffsigt installerat.
    Tycker att Dörrakuten uppfyllde mina krav.
  • 2018-10-13
    Jag köpte ytterdörr med installation.
    Mycket kunnig personal. Snabbt och snyggt
  • 2018-10-13
    Jag beställde 2 st säkerhetsdörrar med installation.
    Var orolig att dom skulle ”skifta i färg” då dom skulle sitta
    Bredvid varandra (grannarna haft det problemet med andra företag) Dörrakuten lovade ! att jag inte behövde vara orolig
    När jag kom hem blev jag mer än glad, rent, snyggt , samma färg på dörrarna.
    Jag rekommenderar mer än gärna Dörrakuten till alla som
    Vill känna sig säkra och lugna
  • 2018-10-12
    Nu kan jag äntligen känna mig säker med den nya dörren på plats!
    Toppenbra hjälp hela vägen , rekommenderas starkt!
  • 2018-10-12
    Jag köpte en dörr, dom var väldigt tillmötesgående och anpassade dag & tid utifrån vad jag kunde vara hemma vilket uppskattades enormt mycket. Trevliga & noggranna i sitt arbete.
  • 2018-10-12
    Trevligt bemötande, proffsig hjälp fick jag av killen som var hemma hos oss och installerade våran nya dörr! Tummarna upp för detta företag!!
  • 2018-10-12
    Jag beställde en säkerhetsdörr med montering, allt gick väldigt smidigt!

Dörren ändrade hela min hall i utseende då jag valde att få den vit invändigt och den gamla dörren tog dom med sig.

Rekommenderar Dörrakuten om ni vill ha snabb, smidig och proffesionellt hjälp.
  • 2018-10-12
    Köpt dörr+montage av ytterdörr privat
    Allt gick snabbt och smidigt och samtliga kontakter med all personal var kanon.
    Ytterdörren blev överförväntan. En ny entré.