DT Energi

DT energi är ett systerbolag till Dalaträhus AB som grundades redan 1967 .

DT energi levererar och installerar solceller till villor, företag och lantbruk.

Det vi framförallt vill ge våra kunder är trygghet, prisvärdhet och kompetens.

Trygghet då solceller är en stor affär och en installation som skall hålla under många år.

Kompetens som gör så att alla regler och tekniska föreskrifter följs noga gällande alla delar av solcellsanläggningen.

Priset skall vara rätt, utifrån kvalité och installation. Så att anläggningen blir lönsam för dig som kund.

Läs vad 31 kunder tycker om DT Energi 2

• 2021-08-20
    Super bra firma att jobba med. Bra kommunikationer. Snabb inställningar. Bästa av allt en lokal och kunnig firma
  • 2021-08-19
    Superbra företag att ha och göra med och dessutom med en lokal förankring vilket är extra glädjande.
    Snabba med återkoppling och förklarade på ett sätt, så även en något till åren kunde hänga med.
    Här fungerade allt från första stund vilket man ytterst sällan upplever, när det gäller tekniska installationer.
    DT Energi rekommenderas med varm hand gällande installation av laddbox.
  • 2021-04-07
    Hela processen gick supersmidigt från beställning till installation av Easee Home. Elektrikern från Eliko El var grymt proffsig! Verkligen imponerad av servicen och bemötandet. Kan varmt rekommendera DT Energi.
  • 2021-03-30
    Köpt en Easee-laddbox och fått den installerad av DT Energi. Kan varmt rekommendera dem då kommunikationen var god och installationen exemplariskt utförd.
  • 2020-10-30
    Köp och installation av solcellsanläggning med 21 paneler.
    Väldigt bra information och vänligt bemötande från första kontakt till att allt var monterat och klart.
    De städade och gjorde fint efter sig. Betalade först när allt var installerat och klart.
    Kan varmt rekommendera DT energi om ni funderar på att skaffa solceller. ☀️

Camilla C
    Tack för din fina recension. Det är precis dit vi strävar, att våra kunder är nöjda med det vi gör!

mvh DT energi teamet.
    2020-10-09
    Jag har ännu inte fått min beställning
    Hej Bertil. Som du vet så har Bring gjort fel och laddboxen låg på ditt utlämningsställe i måndags, men av någon anledning skickades den tillbaka. Nu är den skickad igen till dig. Hoppas du får mycket nöje med din laddbox.

• Aclo A
    2020-08-31
    Jag beställde en easee home laddbox inklusive installation via webshoppen. Installatören ringde upp och bokade tid med mig, han kom några dagar senare och installerade och testkörde den.

Det hela var oerhört smidigt, jag hade absolut anlitat DTenergi igen.
    Tack. Det är precis så det skall vara. Man beställer laddbox och sedan kommer elektrikern med den och installerar den. Snabbt. enkelt och med alla krav uppfyllda förstås!

• Daniel P
    2020-08-30
    Jag köpte en solcellsanläggning med tillslut 45 paneler fördelade på 13 åt öst på huset, 18 st väst på huset och 14 på carporten åt öst. Solaredge 15Kw växelriktare och enkeloptimerare.
    Solpaneler IBC Solar 360watt. Esdec clickFit montagesystem.

Trevlig och insatt säljare som är tillmötesgående så man får den anläggning man vill ha. Jag fick nog 5 olika offerter då jag ville veta vad priset blivit med olika paneler olika växelriktare, dubbeloptimerare etc.

DT Energi var dem som gav mig den bästa offerten med avseende både på ingående material och kostnad.
    Sen uppskattar jag att de inte skall ha betalt i förskott utan när allt är klart. Många andra firmor vill ha betalt för materialet så fort de beställt detta.

Det föll sig även så lämpligt att DT kunde montera med Esdec ClickFit som jag helst ville ha då jag inte vill ha en massa hål i pappen. Detta ville de först inte då de inte jobbat med detta förut men de fick en utbildning på plats av Esdec som ville sälja in sitt system.

Polska montörer som jobbade på utan att göra mycket väsen av sig. Flexibla med att bygga ställning då jag har en liten tomt med en del hinder som träd och plan etc men det fixade de. Jag har inte inspekterat deras jobb i detalj men de verkar ha varit noggranna. Mycket vinkelslipande av takpannor blev det iallafall :-)

Svensk elektriker som, av de kabeldragningar som är synliga att dömma, ser ut att ha gjort ett snyggt jobb och enligt hur man lämpligen bör göra.

Det lilla negativa var att det var en del hängande kablar på taket mot takpannorna. Lite svårt att förklara för montörerna men en kunde lite engelska och förstod vad jag menade så det fixade detta. Finns några kablar som kunde varit lite snyggare upphängda nu också men det är väl mer av estetisk karaktär.

Sen hade jag uppskattat om det var lite aktivare projektledning tex att man var med första dagen och sa hur planen ser ut och att man kommer tillbaka när montörerna skall vara klara och kikar att allt ser bra ut innan dessa tar ner ställningarna.

De tog även lite tid ca 6 dar istället för 3 som jag trodde men det hade att göra med att de skulle ha utbildning på montagesystemet och att det drog över tiden så elektriken var bokad på ett jobb emellan.

Men totalt sett är jag mycket nöjd och skulle välja DT energi igen.
    Tack för den utförliga och fina recensionen! mvh DTenergi DT Energi
    2020-08-28
    Seriöst intryck från början till slut. Lyhörda när vi kom med önskemål och synpunkter.
    Följer regelverket kring montage och elinstallation.
    Bra process med offerering och kontrakt digitalt.
    Inte beredd på att montaget skulle utföras av icke svensktalande personal, men deras arbetsledare talade svenska, så det funkade bra. Montaget blev väldigt bra.

Framförallt väldigt nöjda, såhär långt, med att vi valt att installera paneler över huvudtaget. Verkar funka riktigt bra efter att ha varit igång i två månader.
    Tack Daniel För recensionen! Vi utvecklas hela tiden, till stor del genom våra kunders feedback. Vi vill att kunderna skall uppleva hela resan som trygg och smidig.

2020-08-21
    Kontakten från säljare till kundservicen hos företaget har varit bra
    Tycker att det var lite dåligt att deras entreprenör inte hade någon på plats som kunde kommunicera på engelska eller svenska
    Hej Ann. Tack för din feedback, det är något vi tar åt oss och skall bli bättre på att informera om. Elektrikern som kontrollerar och drar alla kablar och inkopplingar på taket och sedan kopplar in växelriktaren är svensk och pratar svenska.

Mvh DTenergi.
    2020-08-07
    Efter första mötet kände vi direkt att detta skulle bli bra.
    Proffsig säljare/VD som snabbt och enkelt förklarade vad som behövdes och vad vi skulle tänka på.
    6 veckor efter att vi signerade offerten började dom med installationen som tog totalt 3 dagar!

Ingen delbetalning utan fakturan kom när allt var klart och fungerade.
    Ev reklamationer tas med DT Energi som i sin tur tar det med fabrikanten.

Mvh Stefan
    Tack Stefan för den fina recensionen. DT Energi
    2020-07-24
    Jag köpte en 325w solpanel, de hade gratis frakt och den var billig. Andra företag jag kollat på skulle ha väldigt mycket i frakt, vissa ända upp till 990kr😱. Beställde sent på fredagskvällen och fick leveransen tidig på tisdagen😀. Det kallar jag bra. De kommer jag att köpa ifrån om jag ska köpa igen.
    2020-05-30
    Snabb och bra service och leverans
    2020-05-27
    Trevliga och snabba, håller vad de lovar
    Tack Peter. Vi håller det vi lovar!

Mvh DTenergi teamet
    2020-05-23
    Snabb o bra installation. Lite strul med faktura men det löser sig.
    Tack Patrik.

Mvh DTenergi teamet
    2020-05-16
    Solceller. Bra service och kunnig personal
    Tack Christer.

2020-05-07
    Jag köpte solceller.
    Jag blev bemött gott.
    Jag ville ha mörka paneler och de var mörka.
    Upplevelsen var bra.
    Tack för recensionen John. Gott att höra att vi levererade det du önskade dig.

2020-05-05
    Personligt bemötande o engagemang. Snabb respons på frågor.
    Tack Sten för din fina recension. Det glädjer oss att du är nöjd

• Lage O
    2020-04-23
    En solcellsanläggning på 60 paneler som lagds på ladugårdstak.
    Har haft en förtroende ingivande kontakt med säljare och montörer.
    Jag är mer än nöjd och anläggningen levererar bättre hela tiden, rätt tid att bygga detta i Mars.
    Toppen nöjd!!
    Tack Lage. Väldigt kul att höra att du är nöjd!

2020-04-04
    Inför ett steg mot renare energi anlitade vi DT energi för att utföra jobbet. Jobbet sköttes proffsigt och snabbt från dag 1. Lätt att få kontakt och få svar på alla frågor vi hade. Rekommenderas varmt till andra som går i samma tankar.
    Tack Dan-Erik. För oss är det oerhört viktigt att finnas tillgängliga.

2020-04-02
    Har bara positiva erfarenheter.
    Tack Ingrid!

Köpte 30 st solseller alt fungerade bra
    det lokala sammanarbetet med el firman.och bygg firman
    och dt-energi var avgörande för att ja valde dt-energi.
    MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR BERTIL.
    Lokala samarbeten är bra! Det fortsätter vi med.

2020-04-01
    Installation av solceller. Mycket bra information inför köpet, bra uppföljning och information före leverans och montage. Kort tid mellan beställning och färdig anläggning. Mycket duktiga montörer som klarade sig helt själva, improviserade effektiva montagelösningar. Städade och tog med sig allt överblivet material och emballage. Allt elmontage utfördes av kompetent elektriker.
    Tack Kjell för din fina recension. Exakt det du skriver är det vi strävar efter!

2020-04-01
    Bra, snabba, några småfel gjordes vid genomföringen i taket men det justerades. Jag vill veta mer om Off grid och batteribackup.
    Lite okunniga på billaddare men de verkar ha tagit sig an det nu.
    Tack Kent. Absolut nu satsar vi stort med allt kring laddboxar! DT Energi
    Installation av solceller.
    Extremt bra på alla sätt; bemötande, förväntningar och snabbhet.
    Rekommenderar verkligen detta företag.
    Dock tog de ej med sig emballaget efter det var färdigt.
    Wow, så kul att höra att du är nöjd!

• Mats J
    Köpt en solcellsanläggning
    Blev mycket väl bemött o snabba svar vid frågor
    Hade höga förväntningar på både material,installation och bemötande .Ja jag blev väldigt väl bemött av lokala företag som monterade och kopplade in .

Kan rekommendera detta företag till alla .PROFFS
    Tack Mats för din dina recension. Vi jobbar vidare på inslagen väg!

• Inger R
    2020-04-01
    Jag införskaffade solceller genom DT energi och är mycket nöjd med allt, från första kontakt till slutfört arbete.
    Även efter installationen känner jag att företaget tar ansvar för att allt fungerar.
    Tack Inger. Din recension värmer. Det är precis som du säger, vi kommer vara med även efteråt!

mvh DT energi teamet
    2020-03-31
    Solpaneler.
    Vänligt och omtänksamt.
    Kanske inte hela vägen!
    Har hitintills fungerat bra.
    Tack Hilbert för recensionen. Vi är glada att det fungerar bra för dig!

mvh DT energi teamet
    2020-03-30
    Allt har funkat smidigt och lätt med allt. Vänligt bemötande
    Tack Hans. Kul att vi har fått vara med och installera och leverera solcellsanläggning till ditt hus.

• Dick A
    2020-03-30
    Jag köpte solceller inkl montering.
    Jag blev mycket bra bemött och de levde upp till mina förväntningar med bl.a. flera återkopplingar.

Jag kan varmt rekommendera företaget när det gäller köp och montering av solceller.
    Härligt att vi levde upp till dina högt ställda förväntningar. Den rollen tar vi gärna!

• Lars Mikael P
    2020-03-30
    Köp och installation av solcellsanläggning. (totalentreprenad)

Vi är väldigt nöjda med solcellernas funktion och arbetets utförande.

DT energi´s personal har visat ett mycket trevligt bemötande och har varit snabba och bra att svara på frågor samt att lämna information.

Den tillhörande appen SolarEdge med redovisning av energiproduktion mm är informativ och lätt att förstå och navigera i.

Anläggningen har nu varit i drift i drygt två månader.
    Även om det är tidigt att utvärdera elproduktionen mot beräknad, förfaller det som att det att anläggningen minst kommer att producera årligt beräknad elproduktion.

Britta och Mikael
    Tack för den fina recensionen. Det glädjer oss att ni tyckt att vi gjort ett bra jobb, det är exakt så vi vill ha det!