DT Energi

DT energi är ett systerbolag till Dalaträhus AB som grundades redan 1967 .

DT energi levererar och installerar solceller till villor, företag och lantbruk.

Det vi framförallt vill ge våra kunder är trygghet, prisvärdhet och kompetens.

Trygghet då solceller är en stor affär och en installation som skall hålla under många år.

Kompetens som gör så att alla regler och tekniska föreskrifter följs noga gällande alla delar av solcellsanläggningen.

Priset skall vara rätt, utifrån kvalité och installation. Så att anläggningen blir lönsam för dig som kund.

www.dt-energi.se

Läs vad 108 kunder tycker om DT Energi 2

2022-11-18 Verifierad kund
    Företaget har varit mycket seriöst och handlat varsamt med sanningen.
    Snabbt svar vid intresse förfrågan.
    Snabb kontakt med säljare
    Vettig information av säljare
    Bra underhands information vid leverans försening av installation.
    Förnämliga installatörer samt kunniga.
    Mycket bra att ge en ukreinsk kille möjlighet till praktik, samt att han var duktig. Det
    2022-11-03 Verifierad kund
    Kunde vara mera informativ
    när man får solcellerna
    Förstår att det kan vara svårt när man får restat på olika produkter
    Men kan inte vara så jobbigt att skicka ett mail och informera
    Hej Tomas. Tack för att du skriver en reco. Det är inte helt enkelt att informera om något när våra grossister inte vet när eller vad de får in för material. De i sin tur vet först vad de får när de packar upp varorna från tillverkarna. Trots att vi har beställt allt material med mycket god framförhållning. Som alla andra i branschen så sliter vi mycket med logistiken kring solcellsinstallationerna. Kan lova att vi gör det bästa vi kan utifrån situationen som är.

mvh Tobias
    2022-10-28 Verifierad kund
    Tycker att jag blev bemött på ett proffsigt och sakligt sätt.
    De levde upp till mina förväntningar med god marginal.
    Allt som allt en positiv upplevelse i samband med att jag köpte installation av min laddbox till min bil.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Jag har fått en utmärkt service av Jakob vad gäller offerter, samt i diskussioner vid besöket där vi tittade på hur panelerna etc. skall placeras. Detta trots att det är ett jättetryck på marknaden just nu.
    Totalt har jag än så länge en mycket positiv upplevelse av DT Energi som vår leverantör av solpanelsanläggning. Dock behöver deras transportleverantör bli bättre på att kommunicera med kund då de ringde om leveransen 15 min innan de kom med solpanelerna. De borde åtminstone höra av sig en eller ett par dagar innan så man kan planera för var panelerna skall stå.
    2022-10-13 Verifierad kund
    Det var svårt att få något svar när jag ringde. Så jag åkte till deras kontor och där fick jag bra kontakt med personalen därefter har det fungerat bra.
    Mvh Lennart
    2022-10-13 Verifierad kund
    Mycket professionella installatörer. Trots problem med leveranstider av denna typ av utrustning så lyckades man som leverantör vara flexibel och få ihop grejor. Duktigt!
    2022-10-01 Verifierad kund
    Jag hade höga förväntningar jag tror dem är på väg att uppfyllas
    2022-09-28 Verifierad kund
    Efter att sökt efter olika solcellsfirmor, så fastnade vi för DT energi i Ljungkile.

Vi tittade på omdömme, bla här på Reco.
    Där läste vi väldigt positivt om företaget.

En annan del, var att man betalade inget innan arbetet var klart och testat. Stort plus.

Vi beställde ibörjan av mars. En representant för DT var och mätte på hustaket. Ett bra bemötande från DT rakt igenom projektet.
    Även väldigt positiva till att vi skulle anlita oberoende besiktningsman.

Det blev lite längre väntan än beräknat.

Men vi fick bra information från DT, ang. Levererasproblem som har med världsläget och att det är huggsexa nu när många vill ha installerat solceller/VR.

Väl installationarbetet startade i september, så är det ett professionellt utförande. Ansvarig montör var väldigt noggrann, att arbetet blev rätt utfört.
    Taket har många vinklar öst, syd, västläge där cellerna skall sitta.

Utrustning
    32 Phonosolar celler
    VR Solaredge med optimerare
    (Vi har flera väderstreck, så det känns bra även taksäkerhetsmässigt. Drar ner volten till 1 volt, när man bryter strömen till VR.)

Lars och Annika
    Skärham
  • Nielsen Eva N
    2022-09-03 Verifierad kund
    Trevligt sätt kom när de lovat hör av sig om man undrar något
  • Severins G
    2022-09-03 Verifierad kund
    Vi beställde en anläggning på 32000 kvh. Vi hade lite otur i början med att det var stopp i leveranser av delar till anläggningen men när dom väl kom och semestrarna var över då flöt det på mycket bra. Väldigt trevliga montörer, har blivit bra bemött och ni är alltid enkla att ringa när man har frågor vilket vi uppskattar.
    2022-09-01 Verifierad kund
    Montaget gick snabbt och det blev väldigt bra
    2022-09-01 Verifierad kund
    Proffssiga och trevliga från första kontakt till att allt var inkopplat. Alla som jag har kommit i kontakt på företaget har snabbt kunna svara på frågor och man har fått allt bra förklarat. Monteringen utfördes noggrant med ett prefekt slutresultatet. Skulle jag installera solceller igen så vet jag vart jag kommer vända mig.
    2022-09-01 Verifierad kund
    DT Energi höll vad de lovade. Monteringen skedde i enlighet med tidplan och beställning.
    Bra montörer som var lyhörda för mina önskemål.
    Kan bara varmt rekommendera dem!
    Tack Björn för dina fina ord, nöjda kunder är något vi strävar efter i allt vi gör DT Energi
    2022-08-24 Verifierad kund
    Mycket strul med leveranser från Kina men det är ju inte DT Energis fel när utrustningen kom blev dom fort monterade. Så jag är i stort set nöjd med minna solceller
    Tack Bruno för förståelsen. Vi har som du vet gjort allt vi kunnat för att få fram materialet. Men nu är anläggningen äntligen på plats! Tack för att du tog dig tid och gav oss ett omdöme. DT Energi
    2022-07-14 Verifierad kund
    Ett bra bemötande och ett väl utfört jobb
    2022-07-06 Verifierad kund
    DT Energi var ett företag som jag tidigt fick förtroende för och som också kunde möta mig i alla de frågor och funderingar jag hade inför vilket solcellsanläggning jag skulle satsa på.
    Vi köpte en stor anläggning med 52 paneler som har monterats på fyra hustak. Det blev riktigt bra.
    Vi är helnöjda.
    Tack Lenny. Härligt att höra att du är nöjd! DT Energi
    2022-07-06 Verifierad kund
    Jag köpte ett solcellspaket till mitt nya hus och eftersom jag köpt huset av Dalaträhus blir det väldigt praktiskt.
    Jag blev väldigt väl och proffsigt bemött. Jag har ju ännu inte det hela i drift eftersom huset är under uppbyggnad, men så långt allting väl!
    2022-07-06 Verifierad kund
    Bra bemötande samt duktiga montörer, bra och snabb kundservice.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Lätta att samarbeta med och gick enkelt att redigera ritning på panelerna.
    2022-06-12 Verifierad kund
    Ett trevligt bemötande med hög kompetens. Kundfokuserade och tillmötesgående samt lösningsfokuserade.

Kan verkligen rekommendera detta företag om ni ska installera solceller.
    Tack Stefan för att vi fick installera solceller hos dig och tack för det fina betyget. Det är exakt detta vi strävar efter. Mycket nöje med din solanläggning! DT Energi
  • LARS-OLOF S
    2022-06-03 Verifierad kund
    Ett proffisionellt bemötande från offert till beställning, kompetent utförande, trevliga och kunniga montörer med glimten i ögat.
    Även om det strulade lite med leveransen så har DT Energi skött det proffsigt.
    Vi har köpt en solcellsanläggning och även om det inte är igångsatt än som känns det kanonbra. /Lars S
    2022-06-02 Verifierad kund
    Är mycket nöjd med DT.
    Trevligt bemötande och kunnig personal.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Allt fungerade enligt önskemål. Trevligt bemötande både via telefon och de som var här.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Dt Energi överträffade mina förväntningar.
    Innan orderingången blev man bemötas med högt kompetens och bra lyhörd . Systemet erbjöds enligt våra önskemål och krav och inga försök gjordes att sälja något överflödigt till oss
    Trots nuvarande pressade läget levererade de i lovad tid. Montörerna arbetade snabbt och noggrann.

Vi är glada att vi beställde från detta företag
    2022-05-24 Verifierad kund
    Verkar vara okay. Dock inte hört hur långt installationen kommit och när den drar igång!
    2022-05-12 Verifierad kund
    Bra och snabb respons och dialog under offert processen.
    Kompetenta inom området.
    Rekommenderar starkt!
  • Oscar P
    2022-05-10 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd och allt har känts proffsigt hela vägen. Fick en bra känsla redan när Dan var här och kollade. Lukas och gänget var trevliga och lätta att prata med, svar på alla frågor och framför allt blev montaget av solcellerna mycket snyggt!
    2022-05-08 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande! Vilka killar som var och montera panelerna,vilka proffs! Mvh/ Ove Eerola
    2022-05-05 Verifierad kund
    Helt enkelt superbra på alla sätt! Bra och trevligt bemötande, snyggt slutresultat, och bra pris!
    2022-04-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, professionellt uppträdande och hög servicenivå.
    Vi köpte en solcellsanläggning och fick hjälp hela vägen till att vi kunde se vad anläggningen producerade.
    Vi har redan rekommenderat DT Energi till bekanta.
    2022-04-16 Verifierad kund
    Installation Solceller - Duktiga och trevliga montörer, väl utfört arbete!
  • Bengt K
    2022-04-15 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande från offert till färdig installation. Mottagliga för diskussion om utformning och idéer. Lätt att kommunicera med från säljare, elinstallatör och montörer.
    Allt enligt förväntan.
    Solcellsanläggning och laddbox installerade.
    Det enda lite negativt var att jag fick stöta på om offerten. Detta berodde på att dom hade mycket att göra.
    Bengt på Orust
    2022-04-05 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, god kommunikation.
    Leveransen och installationen skedde enligt plan.
    Hittills mycket nöjd, väntar nu på mätarbyte.
    Tack Hans. Härligt att du är nöjd! DT Energi
    2022-04-02 Verifierad kund
    Alltid bemött på ett trevligt sätt.
    Glad att jag bestämde mig till slut för att installera solceller.
    Jag är mycket nöjd.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt och prisvärt
    2022-03-31 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande av Stefan Svensson som jag hade kontakt med. Solpanelanläggning på ett villatak, totalentreprenad, allt gick bra. Fick dock vänta ca ett halvår på energimätaren(Huawei) troligen leveransproblem. Anläggningen firar ett år idag 220331.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Fick ett mycket bra bemötande av företaget. Upphandlingen var smidig och kommunikationen var tydlig och bra.
    Tog lång tid att driftsätta installationen eftersom det krävdes en ändring av nätägaren. Möjligt att den delen skulle kunna förbättras genom bättre planering och kommunikation med nätägaren.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Svarar snabbt och löser problemet
    2022-03-30 Verifierad kund
    Bra bemötande och proffsigt rakt igenom. Rekommenderas starkt!
    2022-03-30 Verifierad kund
    Mycket bra service och flexibilitet.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Håll tid och budget, toppen, supernöjd med kvalitet och installation
    Tack Mårten. Vi är väldigt nöjda att du är nöjd! DT Energi
    2022-03-30 Verifierad kund
    Allt har fungerat mycket bra. Trevliga montörer och ett snyggt montage!
    Tack Christer! DT Energi
    2022-03-27 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande från DT Energi, både från säljare och montörer vid upphandling och installation av solpaneler,
    DTE gjorde installationen väldigt smidigt och snyggt och levde väl upp till våra förväntningar, dock med ett litet minus ang. info och uppföljning i nästa steg betr. idrifttagning och besiktning av nätägare.
    Sammanfattningsvis har vi ändå ett mkt bra betyg till DTE.
    Tack Erik. Härligt att höra att våra säljare och montörer lever upp till dina höga förväntningar. Vi tar med oss och blir bättre på att informera om vad som händer efter anläggningen är installerad! DT Energi
  • 2022-03-26 Spontant omdöme
    Mycket lyhörda och professionella
    från start till färdig anläggning.
    Efter besiktning åtgärdades besiktningsanmärkningar snabbt med bilddokumentation av åtgärder.
    Kan varmt rekommenderas .
    Tack Per-Olof, dina ord värmer. DT Energi
    2022-03-14 Verifierad kund
    * Lättsamt och trevligt bemötande
    *Solpaneler
    Tack Håkan. Vackrare utsikt än från ditt tak har vi aldrig haft! DT Energi
    2022-03-08 Verifierad kund
    Proffsigt intryck, trevlig personal som sålde in och levererade solceller till vårt tak!
    Tack Thomas. Det värmer! DT Energi
    2022-02-18 Verifierad kund
    Bra produkter och personlig service.
    Tack Matthijs! Personlig service är något som vi ser som självklart :) DT Energi
    2022-02-10 Verifierad kund
    Beställt solceller med montage på nybygge.
    Bra pris, trevligt bemötande och flexibla vid projektering och montage.
    Tack Johan! DT Energi
    2022-02-08 Verifierad kund
    Strålande bemötande hela vägen. Superb service och leverans innan plan!
    Tack David DT Energi
    2022-02-01 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande av Jakob Hertzman Ericson från start, samt bra uppföljning av ärendet hela vägen till nöjd kund.
    Tack!