DT Energi

DT Energi

www.dt-energi.se
  • BadgeFiveYears

DT energi är ett systerbolag till Dalaträhus AB som grundades redan 1967 . DT energi levererar och installerar solceller till villor, företag och lantbruk. Det vi framförallt vill ge våra kunder är trygghet, prisvärdhet och kompetens. Trygghet då solceller är en stor affär och en installation som skall hålla under många...

183 omdömen om DT Energi

Sedan starten hos Reco 2020

Alejandro S
Skrev om DT Energi

Från första början var det fantastiskt, från den inledande konsultationen till installationen och kommunikationen när det blev förseningar (från min sida), det var helt okomplicerat och mycket väl samordnat när det drog igång. Alla frågor eller problematiska situationer hanterades omedelbart! Bara mycket bra!

Christer R
Skrev om DT Energi

Proffsig och trevlig personal som jorde en snabb och välgjord installation. Vi har nu haft solcellerna i ca. ett halvår och är fortsatt mycket nöjda. DT Energi levde verkligen upp till vad vi hoppats på, de tog också hand om allt praktiskt både före, under och efter att installationen var på plats.

Martin N
Skrev om DT Energi

Mycket var bra med Dt energi fick fram en bra offert jag kände mig nöjd med. Snabb leverans och både montörerna och elektrikern gjorde en snyggt jobb. Dock hände några negativa saker på vägen som drar ner betyget. En panel fick inte plats löstes ändå bra med avdrag på fakturan så det kändes ändå ok. Sen när jag hade bokat elektrikern så hörde dom av sig vid 20 på kvällen att han hade fått för mycket på ett annat jobb så han inte kunde komma dagen efter som vi bestämt lite sent kan jag tycka. Sen hade min växelriktare...

Jörn E
Skrev om DT Energi

Utmärkt bemött. Hade inga andra förväntningar än att DT-energi skulle utföra jobbet på ett bra sätt och det har man gjort. DT-energi monterade solceller på taket.

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Jörn!

Kent L
Skrev om DT Energi

Trevligt bemötande, snabb leverans av solpaneler

Svar från DT Energi

Tack för dina varma ord Kent!

Håkan/maj K
Skrev om DT Energi

Ärlighet-kundskap-lyssnande. Kontorets Elinor så bra och lyssnande.

Svar från DT Energi

Tack för era fina ord! Nu hoppas vi att ni får många soltimmar ☀️

Ulf H
Skrev om DT Energi

Kanonbra ändra till sista kontakten med vattenfall då de missade att nollställa och det gjorde att det blir fördröjning innan jag kan använda min solcells🙁

Linda G
Skrev om DT Energi

Jag blev alltid väldigt väl bemött av de anställda på DT Energi hela tiden. De svarade snabbt om jag behövde hjälp med något och var alltid hjälpsamma. DT Energi var väldigt tillmötesgående frågor om installation m.m. Jag köpte solpaneler från dem och kontakten med dem fungerade jättebra från början. Jag tyckte att det var bra att de har installeringen hela vägen.

Tack för dina fin ord Linda! Hoppas det blir mycket sol framöver 😊

Lars S
Skrev om DT Energi

Vi blev utmärkt bemötta.även om kontoret kunde varit mer aktivt i kontakterna.

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Lars! Vi tar med oss att mer information önskas. Hoppas du får många soltimmar framöver!

Anders I
Skrev om DT Energi

Mycket väl bemött Förväntade mig ett gott samarbete och DT Energi motsvarade väl detta Köpte installation av solpaneler och de kom på plats i tid, enda anmärkningen är att montörerna trampade sönder en mängd pannor

Jakob H
Skrev om DT Energi

Bra service och lätta att ha att göra med. När något gick fel fanns de tillgängliga och rättade till det lilla strulet som var. Duktig elektriker som inte bara lämnade en snygg installation efter sig utan även lämnade mitt hem snyggt och prydligt efter han var klar. Ett supergott intryck av DT-Energi såhär långt!

Svar från DT Energi

Härligt att höra att du är nöjd!

Niklas D
Skrev om DT Energi

Har köpt solcellspaneler och laddare för elbil. Bemötandet har varit väldigt bra från Samuel i starten och Ellinor på kontoret. Sedan kom alla underbara hantverkare och jobbade intensivt men tog även tid för att förklara. Väldigt bra utfört från alla inblandade från DT energi.

Tack för dina varma ord Niklas! Hoppas att våren bjuder på många soltimmar ☀️

Åke A
Skrev om DT Energi

Hej! Det har fungerat bra och bemötandet har varit trevligt.

Svar från DT Energi

Hej Åke, tack för dina fina ord! Hoppas att våren bjuder på mycket sol.

Kristian L
Skrev om DT Energi

Fick bäst pris här och det gick snabbt. Dessutom trevlig personal.

Svar från DT Energi

Tack för dina fin ord Kristian. Hoppas det blir mycket sol under våren!

Svante S
Skrev om DT Energi

Alltid trevligt bemötande och iinformativa

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Svante! Hoppas det blir många soltimmar framöver.

Martin H
Skrev om DT Energi

Installation skedde väldigt snabbt och grundligt. Mina frågor som jag hade svarade dom också inom en timme. Kan verkligen rekommendera DT energi.

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Martin! Nu hoppas vi många soltimmar framöver.

Magnus A
Skrev om DT Energi

Första intrycket var att det var ett proffsigt företag som jag valde trots att man var en del dyrare. Tyvärr blir man lite frågande när det efter montaget återstår en del frågor och då är alla som bortblåsta. Fakturan fick dom iväg iallafall....

Svar från DT Energi

Tack för att du tog dig tid att ge en recension! Det var olyckligt att din installation hamnade så nära julledigheten. Vi tar med oss dina anmärkningar för nästa ledighet. Hoppas på många soltimmar för dig nu under våren!

Tobias B
Skrev om DT Energi

Kompetenta försäljare och otroligt bra montörer. Grymt nöjd med allt hittills.

Svar från DT Energi

Tack för dina varma ord Tobias!

Mats H
Skrev om DT Energi

Funkar bra hittills, får se när solen kommer till våren

Tack för fina ord Mats!

Hans H
Skrev om DT Energi

Det var väldigt mycke kontakt i början men så fort kontraktet var på skrivet så var det sämre , 👎🏽montörerna var bra o informativa o , bra Elektricker

Svar från DT Energi

Tack för att du tog dig tid att ge en recension! Vi tar med oss dina önskemål. Hoppas att det blir mycket sol nu under våren!

Kerstin O
Skrev om DT Energi

Bra bemötande. Preliminär leverans i september blev till oktober Montaget gick problemfritt. Kontakter med kontoret utan problem. Trevligt bemötande både montörer och administration Så mina högt ställda förväntningar infriandes fullt ut. Tjänsten innebar nyckelfärdig installation av 23 solceller inkl växelriktare. Mvh Torbjörn Olsson

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Torbjörn! Hoppas våren bjuder på många soltimmar

Hans R
Skrev om DT Energi

Vi är mycket nöjda med att vi anlitade DT Energi för vår investering i solpaneler, växelriktare och batteri. Kontakterna har fungerat mycket bra med alla vi haft att göra med på företaget. Lätta att nå och snabb återkoppling med svar på frågor. Leveranstiden stämde i stort med vad som var sagt från början och vad vi förväntade oss. Kan varmt rekommenderas.

Svar från DT Energi

Tack för dina varma ord Hans! Hoppas solen lyser mycket till våren.

Conny W
Skrev om DT Energi

Allt har varit perfekt. Säljare, montörer, elektriker och all kontakt med DT energi har fungerat väldigt bra och hjälpt oss med alla frågor. Nu väntar vi bara på vår elleverantörs godkännande så vi kan start anläggningen. Solpaneler, växelriktare, batteri och CheckWatt.

Tack för dina varma ord Conny! Nu hoppas vi på många soltimmar ☀️

Jonny J
Skrev om DT Energi

Lyhörda med bra optimerat produktval. Bra bemötande och konkurrenskraftigt pris.

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Jonny!

Ola N
Skrev om DT Energi

Mycket bra bemötade när jag tog kontakt första gången & haft bra dialog under tiden man väntade tills de monterade solceller på plats , har inte uppkopplat är väntar på slutbesiktning . vi kommer ha kontakt efteråt med , jag är nöjd med detta & bra pris värd med .

Svar från DT Energi

Härligt att höra att du är nöjd Ola! Nu hoppas vi på många soltimmar framöver ☀️

Anders H
Skrev om DT Energi

Ett mycket bra företag att ha och göra med.ytterst trevliga montörer. Skulle önska. Mer fortlöpande information om billaddare som monterades och som inte är godkänd. Kostnad 7000 för en vara som inte håller måttet. Inte bra.

Svar från DT Energi

Tack Anders för dina fina ord! Vi håller med att det är lite information gällande Easee-laddboxarna. Vi hoppas att de snart tar fram en lösning och informerar oss om den.

Lars-Åke A
Skrev om DT Energi

Förtroendegivande och professionell installation av solcellsanläggningen

Tack Lars-Åke för dina varma ord! Nu hoppas vi mycket sol framöver ☀️

Thomas L
Skrev om DT Energi

Bra men sen leverans............................................................................................

Svar från DT Energi

Tack för fina ord och din förståelse för väntetiden!

Eva M
Skrev om DT Energi

Installation av solceller och laddstation på sommarhus. Några månader försenat men när det väl kom till handling så var kommunikationen väldigt god, bra bemötande. Duktig personal både på kontoret och de som monterade, Trevliga och väldigt kundorienterade.

Svar från DT Energi

Tack Eva för dina fina ord. Hoppas att våren bjuder på mycket sol!

Margareta P

Vänliga, tillmötesgående o pålitliga

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Margareta!

Michael O
Skrev om DT Energi

Mycket professionell installation och mycket bra support.

Svar från DT Energi

Tack för dina varma ord Michael! Nu hoppas vi på många soltimmar.

Sven Fredrik Jonas S

Bra och snabbt bemötande från säljare, vi hade en bra dialog om förutsättningar, storlek, planering, paneltyp osv. Smidig hantering med offert och digital signering. Panelerna beställdes i början av december 2022 med förväntad leverans 13/1 2023. Veckan för leverans kom men jag fick inget samtal och ingen information. Under veckan kom det ett mail som informerade att leveransdatumet skjutits upp en månad framåt och nu var förväntat till 13/2. Inga problem i sig men som kund hade det varit tacksamt att veta då jag höll mig...

Svar från DT Energi

Hej Jonas. Tack för att du skriver en utförlig recension om din upplevelse. Vi tar till oss kritiken och försöker bli bättre. Det har varit en mycket utmanande vår och sommar för oss. Med extremt högt tryck på både kontoret och på montörer. Vi har haft en stor utmaning att hitta kvalificerade solcellsmontörer. Istället för att ta in alla som sökte för att korta kön, så fokuserade vi på att hitta rätt och kvalificerad personal istället och göra riktigt bra installationer. Vilket vi tror är det rätta valet i längden. Jag är ändå glad att du i det stora hela är nöjd med att du anlitade oss!

Fredrik J
Skrev om DT Energi

Smidigt och professionellt bemötande. Kan problemlösning och förstår kundens behov. Full pott!

Svar från DT Energi

Tack för dina fina ord Fredrik!

Thomas J
Skrev om DT Energi

Mest negativt med oklara instruktioner, dålig info, info om installation med kort varsel, skräpat ner efter sig och mycket städning

Svar från DT Energi

Hej Thomas. Tack för att du gav oss din syn på saken. Jag har undersökt konversationen mellan dig och våra medarbetare och kan se att du har blivit underrättad i mycket god tid och vid flertalet tillfällen. Vi har skickat underlag på monteringsanvisning, vind och snölastberäkningar och egenkontroll. Jag kan tyvärr inte hålla med dig i detta att det skulle vara oklara instruktioner och dålig information. Tvärtom hör vi från många andra att vi ligger i framkant gällande detta. Städningen är viktig och något som ska skötas....

Stefan E
Skrev om DT Energi

när dom började var dom snabba och trevliga

Anders B

Trevliga, kunniga och hjälpsamma

Glenn E
Skrev om DT Energi

Trevlig o korrekt hantering. Högsta betyg!!!!

Johan A
Skrev om DT Energi

Jag är mycket nöjd att jag valde Dt Energi till att installera solcellerna på mitt tak. Dom var kunniga och proffsiga när dom hjälpte mig att svarade på mina frågor samt hjälpa mig med val av paneler och hur dom skulle placeras på effektivaste sättet. Leveransen var över förväntan snabb och killarna som monterade kämpade i vått och torrt och gjorde ett fantastiskt jobb med en snygg och bra installation som resultat. Jag är mycket nöjd och kan inte annat en varmt rekommendera Dt Energi vid en installation av solceller.

Lidas M
Skrev om DT Energi

Kunniga, professionella och bra service.

Olle R
Skrev om DT Energi

Allt fungerade mycket bra enligt överenskommelse. Tider, installationer och mycket bra arbete.Tack . Med vänliga hälsningar Olle Rutgersson Vi kommer att rekommendera er.

Andreas P
Skrev om DT Energi

Va behjälpliga från början till slut. Fick platsbesök och gav mig de alternativ som skulle passa mitt hus bäst. Fick ett seriöst intryck och de levererar inte bara för att sälja, utan för att jag skulle bli nöjd. Mitt enda missnöje är leveranstiden, skrev på offerten i slutet på oktober 2022 och fick panelerna installerade i slutet på augusti 2023, så räkna med lång leverans.

Niklas S
Skrev om DT Energi

Mycket positiv erfarenhet av Tobias och hans gäng på DT Energi vid installation av en solcellsanläggning på Tjörn. Rejält hantverk på såväl det mekaniska cellmontaget som dragning av elkablage. En optimerare visade sig inte fungera men den byttes inom rimlig tid och under vägen var det inga problem att hålla dialogen igång om vad som skedde. Tobias svarade till och med under kvällstid vilket visar på en osedvanligt serviceminded inställning. Rekommenderar!

Lars P
Skrev om DT Energi

Väldigt bra bemötande vid första mötet och vid offert lämnandet. Tog kontakt i tid innan uppstart av solcells arbetet. Panelerna och växelriktare levererades i bra tid innan uppstart av arbetet. Snabbt arbetat och efter slutfört arbete var allt iordningställt och uppstädat. Kompetenta och trevliga killar/tjejer som utförde arbetet. En eloge till deras elektriker som kopplade ihop cellerna med växelriktaren och hans otroliga fina bemötande. Framför allt blev allt snyggt och allt fungerar perfekt. Jag skulle rekommendera DT Energi alla dagar i veckan. Tack!

Håkan R
Skrev om DT Energi

DT energi har levererat ett komplett system mycket tillfredsställande. Kontor, montörer, elektriker och support i världsklass. Håkan R

Anna-Maria S
Skrev om DT Energi

Bra bemött, tydligt, lugn o pedagogiskt redogörelse inför planering. Snabbt arbetat och snyggt efterlämnat efter sig. Som förbättring kan man från DT Energi meddela kund i god tid innan arbetet startar att be kund granska sitt tak för ev läckage, även om taket bara är 10 år (vilket mitt hus är). Jag som kund hade då kunna förbereda mig på om jag ev behövde lägga alla pengar på nytt tak eller fortsätta med att anlägga solceller. För min del, då man hittade ett hål i taket, blev det att snabbt hitta en snickare innan...

Stig E
Skrev om DT Energi

De har inte levererat än och leverans var lovad till 1/5 det är enligt mig urdåligt

Jonny S
Skrev om DT Energi

Enda firman av fem som svarade på offertbegäran. De tog hand om allt och med tydlig kommunikation och trevligt bemötande. Tidplanen var bra, leverans av paneler i tid. Installationen skulle ske i slutet av april och i god sa de att det blir en försening på dryga 3 veckor. Vilket stämde. Installationen och firman de nyttjade var kompetenta och trevliga. Optimerarna behövde uppdateras med ny mjukvara och det gjorde de på en söndag morgon, vilken service!! Tack DT Energi! Nu är vi glada solfarmare.

Tommy F
Skrev om DT Energi

Har hela tiden blivit mycket bra bemött av de olika personerna som jag har varit i kontakt med. Alla förväntningar uppfyllda. Har köpt solceller.

Katarina P
Skrev om DT Energi

Effektiva och duktiga montörer och elektriker, blev riktigt snyggt. Arbetade säkert och städade upp bra efter sig.

Tobias H
Skrev om DT Energi

Installerat solaredge batterier hemma. Fungerar kanon. Mycket nöjd med installation och utförande. Batterierna ska kopplas upp till stödtjänster när det finns stöd för min växelriktare.