Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

www.edelkrantz.se
  • Badge2019

Välkommen till oss på Edelkrantz Bygg & Plattsättning! Vi är ett flexibelt företag inom byggbranschen med hög kompetens. Vi sätter alltid dig som kund i fokus och vi strävar efter att uppnå 100 procent kundnöjdhet på alla utförda arbeten. När du är nöjd, är vi nöjda. Hos oss kan du hitta byggentreprenad, försäljning av byggmaterial...

59 omdömen om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Sven Christer H
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi kom i kontakt med Darek på Edelkrantz Bygg och Plattsättning AB när vi beslutat oss för att totalrenovera vår villa på Värmdö. Renoveringen bestod av helt nya golv, golvvärme, badrum, ny VVS, ny el, ommålning av i stort sett samtliga rum, rivning av väggar, installation av nytt kök. Detta utfördes som en totalentreprenad. Redan vi första mötet var Darek lyhörd och kom med idéer och förlslag på hur saker och ting skulle utföras. Arbetet pågick mellan april 2023 - oktober 2023 och vi upptäckte snart att det inte fanns något...

Cornelia Elionor H
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Totalrenoverade ett större badrum med Edelkrantz och de mötte våra förväntningar på alla punkter - överskred dem i vissa fall då de exempelvis efter varje dag tog 5 minuter och städade upp det värsta byggdammet vilket gjorde det drägligt att leva i “byggkaos” med småbarn. Vi hade dessutom en skarp deadline och de blev färdiga några dagar tidigare än utlovat. Som ovana beställare var vi rätt nojiga att dra igång projektet men fick stort förtroende för Darek och hans team. Professionella, snabba och tillmötesgående från start...

Magnus S
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Edelkrantz hjälpte oss med en omfattande utbyggnad och renovering av vår villa i Bromma. Sammanfattningsvis får Darek och hans team 10 av 10 poäng. Trevliga, professionella och otroligt duktiga hantverkare. Ett par detaljer som vi uppskattade särskilt mycket är att Darek, på eget intiativ, kom med förslag på förbättringar och att hans anställda visade stor respekt och hänsyn, vilket gjorde att vi var bekväma med att bo hemma under processen. Besiktningsmannen var mäkta imponerad och hade mer eller mindre inga anmärkningar....

Ann T
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Anlitade Edelkrantz Bygg och Plattsättning AB för ombyggnad av vårt badrum. Duktiga, pålitliga, trevliga, hantverkare som höll rent både i våningen, trapphuset och på gatan. Darek hade bra idéer, och återkopplade alltid snabbt. Det var ett ganska omfattande jobb som utfördes till största belåtenhet. Vi kan varmt rekommendera Edelkrantz Bygg o PlattsättningAB. Ann T

Edgar S
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi har tagit hjälp av Edelkrantz med ett taklyft och är väldigt nöjda med resultatet. Vi har upplevt ett väldigt bra bemötande genom hela projektet. Vi skulle absolut rekommendera er att ta hjälp av Edelkrantz.

Fanny L
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Väldigt snabba, punktliga och professionella.

Christian M
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi vill avråda presumtiva kunder att använda Edelkrantz, då vi efter en omfattande renovering mellan april 2021 – december 2021, nu 16 månader efter sista avetableringen fortfarande saknar väsentliga avhjälpningar. Så sent som i november 2022, utlovades att det sista skulle ”fixas” men nu (april 2023) har vi ännu inte fått kontakt med Darek och team (trots mail, SMS, whatsapp och samtal). Detta sker trots att vi reglerade den sista delen av vår överenskommelse för att framtvinga ett slutförande. De återstående felen rör...

SABRINA E
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi anlitade Edelkrantz för att renovera två badrum, byta golv i vardagsrum och måla alla rum i huset. Vi är jättenöjda med deras arbete! Vår besiktningsman hittade knapp något fel och var mycket imponerad av jobbet. De är effektiva, proffsiga och mycket duktiga! Bra och tydlig kommunikation med projektledare och hantverkare. De tänkte på allt och tog oss i handen under hela renoveringsprojekt… steg per steg. För första gången var det riktigt roligt att renovera! Vi är mycket nöjda med Edelkrantz Bygg & Plattsättning och kommer absolut att anlita dem igen.

MIKAEL A
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Edelkrantz Bygg hjälpte oss att bygga vårt nya hus. bra projektledning trevliga hantverkare från start till mål. Mycket nöjda och rekommenderar starkt!

Fredrik D
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Darek & Co på Edelkrantz hjälpte oss att totalrenovera vår lägenhet på Stora Essingen. Vi är mycket nöjda och vi kan varmt rekommendera Edelkrantz! Vi bodde på distans medan arbetet pågick och tack vare Darek fanns det inget behov av att komma och ”kontrollera” arbetet regelbundet. Darek gav oss kloka råd och updates längs vägen, vilket vi gärna hade fått ännu mer av. Edelkrantz har alla yrkesroller vilket är super och arbetet är proffsigt utfört. Varma hälsningar!

Mikael A gillar detta
Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Fredrik Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att höra att ni är nöjda med oss och allt under projektets gång :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Magnus G
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Bygga lägenhet i källaren. Raka puckar och höll vad de lovade. Man kan lita på dem

Maria T
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi har genomfört en helrenovering av vår övervåning tillsammans med Edelcrantz Bygg. Arbetet innefattade ny isolering bjälklag, riktning av undergolv, läggning av ekparkett, byggnation av ett till rum, ytskikt, måleri, slipning av tak samt totalrenovering av badrum. Vi har haft en bra dialog med Edelcrantz under hela projektet, från offert till slutbesiktning. Arbetet har fortlöpt enligt tidsplan och budget. Arbetet genomsyrades av hög kvalitet och Edelcrantz har löst hinder mot ursprungsplan på ett kreativt och professionellt...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Maria, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att höra att ni är nöjda med oss och allt under projektets gång :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Torbjörn L
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Badrumsrenovering i toppklas! Snyggt, proffsigt och bra samarbete!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Torbjörn, Vad roligt att höra! Tusen tack för ditt omdöme :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Martin J
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi har totalrenoverat vår sekelskifteslägenhet på 100 kvm där vi har flyttat köket, byggt ut badrummet, moderniserat all el, lagt in nya golv, byggt in garderober, höjt tidigare nedsänkta tak och målat om. Ett stort projekt för oss och vi lade ner mycket tid på att hitta rätt bolag för projektet. Ända från första kontakt med Edelkrantz har vi varit jättenöjda. Edelkrantz med Darek i spetsen har varit väldigt duktiga och tillmötesgående. Oförutsedda problem som uppstått längs vägen har de löst på bra sätt och Darek har...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Martin, Stort tack för ert omdöme och rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med oss :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Eva O
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Bra och snabba och väldigt duktiga hantverkare med syn för detaljer

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Eva, Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Kul att du är nöjd :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Nina S
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi anlitade Edelkrantz för totalrenovering av två badrum. Vi är supernöjda med deras arbete och bemötande! Effektiva, ordningssamma, proffsiga och med ett mycket fint resultat. Bra och tydlig kommunikation med både hantverkare och projektledare. De tänkte på allt, även på sånt som vi hade missat. Vi är mycket nöjda med Edelkrantz Bygg & Plattsättning och kommer absolut att anlita dem igen. // Håkan och Nina i Midsommarkransen.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Nina och Håkan, Stort tack för ert fina omdöme och rekommendation! Vad roligt att höra att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

WILHELM S
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Renovering av badrum med mycket gott resultat. Bra, tydlig och frekvent kommunikation med arbetsledare. Imponerad över hur Edelkrantz hantverkare och projektledare tänkte på alla detaljer, även sådant jag själv hade missat i planeringen, och hjälpte mig ta fram en plan som blev bättre än mitt ursprungliga förslag. Dessutom flexibla och lyhörda för förändringar. Visserligen tog arbetet lite längre tid än vad som kommunicerades inledningsvis men badrummet var fullt brukbart på utlovat datum. Jag är mycket nöjd med Edelkrantz...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Wilhelm, Vi tackar så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation! Väldigt roligt att höra att du är nöjd :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Ulrika N
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Ombyggnad av en kontorslokal, utfördes med gott resultat.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Ulrika, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Kul att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Nicolas L
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Renoverade köket och tvättstuga. Hantverkarna var duktiga och snabba. Väl mött av projektledaren med en bra kommunikation under det pågående arbetet. De små skavankerna efter arbetet (lätt hänt under större renoveringar) togs hand om effektivt och snyggt. Fanns inga större diskussioner om triviala ting, sammantaget sköttes projektet väldigt professionellt. Rekommenderar gärna Edelkrantz Bygg & Plattsättning.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Nicolas, Kul att höra att ni är nöjda! Tack för omdömet och er rekommendation :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Ted M
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi anlitade Edelkrantz Bygg & Plattsättning för totalrenovering av kök och hall. Vi är supernöjda med deras arbete och bemötande! Effektiva, ordningssamma, proffsiga och med ett mycket fint resultat. Darek är hjälpsam, lätt att nå, har blick för detaljer och vill verkligen att slutresultatet skall bli bra. Uppskattades mycket! Vi kan verkligen rekommendera Edelkrantz Bygg & Plattsättning och kommer absolut anlita dem igen! Mvh Ted och Vicke

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Ted, Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Vad roligt att höra att ni är nöjda :) På återseende! Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Emma N
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Edelkrantz gjorde alla ytskikt hos oss (golv, tak, väggar). Vi är enormt nöjda med resultatet, bemötandet och det blev klart i tid. Alltigenom en grymt bra upplevelse!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Emma, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad kul att ni är nöjda :D Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Krister L
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Ingenting var omöjligt. Peppande och förstående byggare. Tack för ert toppjobb

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Krister, Vad kul att höra! Tack för din feedback :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Harald N
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Edelkrantz har tidigare gjort några mindre arbeten åt vår Brf. Vi uppmärksammande deras förmåga att hitta effektiva lösningar. Denna gång hjälpte dom oss med ett komplicerat stambyte som blev mycket bra. Jämfört med andra leverantörer är Edelkrantz en ren fröjd. Dom håller rent o snyggt under arbetets gång, trots att det inte är det enklaste vid betongarbete. Deras putsarbeten håller världsklass - noggrant, snyggt och 100% avvägt. Kul att se att yrkesskicklighet, sunt förnuft och gentlemannaavtal fortfarande går att hitta i byggbranschen.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Harald, Tack så mycket för fint omdöme och din rekommendation! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Annika G
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Totalrenovering av badrum Väl bemött La renoveringen nästan helt i deras händer. Fick bra hjälp och tips om hur badrummet skulle se ut Kan verkligen rekommendera dem till vänner och bekanta, grannar mm

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Annika, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad kul att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Emelie S
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi behövde renovera vårat badrum och letade flera hantverkare i Stockholm. Efter ett platsmöte, snabb offert och trevligt bemötande av både säljare och projektledare Darek bestämde vi oss för Edelkrantz. Under projektets gång löstes en del oförutsedda problem snabbt. Kommunikationen om arbetets framfart hade kunnat vara lite bättre, vi hade gärna fått mer information om hur arbetet fortskred då vi ej bodde i lägenheten under tiden. Vi gjorde en slutbesiktning på jobbet och fick godkänt, ett bra betyg :) Vi...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Emelie, Vad kul att ni är nöjda med oss och slutresultatet :) Tack för fint omdöme och er rekommendation! Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Viveca S
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Mycket nöjda med arbetet. Ett större jobb med nytt kök ink flytt av vägg, renovering av hall, golvvärme, renovering av yttertrappa samt plattsättning. Bra och proffsigt bemötande med "det fixar vi" inställning. Höll budget. Kan starkt rekommendera Edelkrantz.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Viveca, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad kul att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz

Jan L
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Mycket proffsiga och bra att ha att göra med.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Jan, Tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Linn J
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi köpte en renovering av badrum, byggnation av garderobsvägg och slipning av golv och är väldigt nöjda med resultatet. Hantverkarna löste alla önskemål kring detaljer som exempelvis en specialgjord taklist. För betyget ”utmärkt” hade vi önskat en lite tydligare kommunikation både inför och under renoveringen. Bemötandet var alltid trevligt oavsett vem som var på plats och de hanterade våra grannar utan att vi fick några klagomål. Vi upplevde att prisnivån var normal utifrån andra offerter vi fick.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Linn, Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att ni är nöjda med resultatet! Vi tar givetvis till oss detta och tackar för att du nämner det så att vi kan bli ännu bättre. Med vänlig hälsning, Alla från Edelkrantz Bygg

Mikael J
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi renoverade i stort sett hela vår lägenhet med Edelkrantz B&P. Darek och hans team är överlägset de bästa hantverkarna vi någonsin har anlitat. Proaktiva, alltid tillgängliga, transparenta och tydliga. Klara i utsatt tid trots att vi lade till ett flertal extra moment och exakt på utlovat och rimligt pris. Kan utan tvekan rekommendera B&P till alla som överväger en renovering. Äntligen riktigt seriösa och duktiga hantverkare!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Mikael, Vi tackar så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation! Så roligt att höra att ni är nöjda. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Anna R
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Edelkrantz Bygg renoverade vårt badrum och toalett. Väldigt professionella och har fungerat väldigt väl över hela projekttiden. De var flexibla och tillmötesgående och de gav förslag på lösningar. De höll rent och snyggt hela tiden. Vi har hund, det var inga problem och hon blev så glad när de kom på morgonen! Vid minsta tveksamhet kontaktade Darek oss och frågade hur vi ville ha det. Kostnaderna blev som planerat. Rekommenderas varmt!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Anna, Tack så hemskt mycket för fint omdöme och er rekommendation! Väldigt roligt att höra att allt gått bra från start till slutresultat. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Tomas E
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi lät Edelcrantz bygga om hela vår vind. Det blev väldigt bra och i princip enligt beräknad tid. Stor fördel att ha en kontaktpunkt för alla olika delar som bygg, el, VVS etc.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Tomas, tack så mycket för ditt omdöme och vad kul att du är nöjd med projektet! Vänliga hälsningar, Alla på Edelkrantz Bygg

Fredrik O
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Professionell firma som levererar på i tid och på budget. Vidare så har Darek öga för detaljer och smarta lösningar och kommer med förbättringsförslag som vi uppskattade mycket! Rekommenderas starkt av oss!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Fredrik, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Christian L
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi är oerhört nöjda med vårt badrum som totalrenoverats av Edelkrantz Bygg & Plattsättning. Efter att ha följt hela processen kontinuerligt (jag är noggrann och ställer höga krav) kan vi konstatera att Darek och hans hantverkare är effektiva och håller tidsplanen utan att tumma på kvalitet. Vi vill särskilt belysa Kamil's outtröttliga arbete och imponerande plattsättning, samt Dareks problemlösningsförmåga och tydliga kommunikation genom processen. Projekttiden förlängdes en aning efter överenskommelse då renoveringens komplexitet...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Christian, Vi tackar så hemskt mycket för er rekommendation och fina omdöme! Det glädjer oss verkligen att allt gått bra och att ni är nöjda med slutresultatet. På återseende! Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Klas F
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Fick hjälp med att flytta och montera ett kök samt bygga ett sovrum av det gamla köket. Mycket proffsigt och snabbt bemötande. Arbetet gick fortare än planerat och priset blev det som vi fick i offerten. Rekommenderar varmt Edelkrantz bygg & plattsättning.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Klas, Tack för fint omdöme och er rekommendation! Kul att höra att ni är nöjda. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz

Karl Grels F
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi blev positivt överraskade. Vi har använt Edelkrantz Bygg för en total ombyggnation av en stor lägenhet inkl. två badrum, flytt av köket till ett annat rum, bygge av vägg med inbyggd skjutdörr och omläggning av 130 år gamla trägolv. Det startade med att vi tog in offerter från ett antal byggfirmor och Edelkrantz lämnade den lägsta offerten. Det är alltid en risk med att välja den billigaste offerten men eftersom vi tidigare har byggt om tre villor/sommarhus så har vi en del egna kunskaper i byggande. Under byggets...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Grels, Vi tackar så mycket för fint omdöme! Väldigt kul att höra att ni är nöjda med allt från första träff till avslut. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Lena H
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Företaget gjorde en lägenhetsrenovering med golvslipning, målning, tapetsering, el-arbeten samt total köksrenovering. Från första början fick vi ett proffsigt och bra bemötande. Tydlig och specificerad offert. Arbetet startades och slutfördes i tid. Det har varit lätt att kommunicera kring frågor då projektledaren snabba svarat på telefon, sms eller mail. Man har varit positiv att hitta lösningar och arbetet är utfört med noggrannhet. Budgeten har hållits. Jag kan därför varmt rekommendera Edelkrantz Bygg & Plattsättning och skulle vid behov själv återvända som kund.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Lena, Vi tackar så hemskt mycket för ditt omdöme och rekommendation! Väldigt roligt att höra att du är nöjd med allt under projektets gång till slutresultat! Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Ann-Helen K
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Helrenovering av badrum. Proffsigt från början till slut. Väldigt nöjd med resultatet. Superfin finish. Rekommenderas varmt!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Ann-Helen, Väldigt roligt att höra att du är nöjd från start till slutresultatet! Tack så mycket för din rekommendation och omdöme. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Carl W
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Gjorde om köket. Tog 3 veckor totalt. Väldigt nöjda med resultatet! Fakturan stämde väl överens med offerten. Fanns tillgängliga på telefon under hela projektet.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Carl, Vad roligt att höra att ni är nöjda med allt under projektets och slutresultatet! Tackar så mycket för fint omdöme. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Susan H
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Jag är så nöjd med resultatet av vår badrumsrenovering. Det blev precis enligt våra ritningar och önskemål. Visserligen fick min man involvera sig och återkoppla en del men så är det ju även när det kommer till andra ”agila” projekt. Jag kommer gladeligen att rekommendera Edelkrantz och använda dem vid en eventuell renovering av vårt andra badrum. /Hedberg S

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Susan, Stort tack för fint omdöme och er rekommendation! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med resultatet. Med vänlig hälsning, Hannah på Edelkrantz Bygg

Björn J
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Ombyggnad av kök och sovrum. Bra bemötande. Inga problem med beslutade tidpunkter.. Kom igång snabbt och jobbade på bra. Kan absolut tänka mig att återkomma om jag ska bygga om igen.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Björn, Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du är nöjd med renoveringen! Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

John W
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi anlitade Edelkrantz Bygg för att renovera vårt kök och hall. Plattsättning, ny golvvärme, målning, samt montering av nytt kök. Vi är jättenöjda. De är kunniga, flexibla och väldigt noggranna. Kommer absolut att anlita dem igen!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej John, Kul att höra att ni är nöjda med resultatet! Stort tack för fint omdöme. Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Icedor J
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Renovering kök, vardagsrum och sovrum. Ny planlösning. Edelkrantz var proffsiga och trevliga genom hela resan. Kan bara rekommendera dem! Finns så mycket lurendrejare till entreprenader där ute så kul att ha hittat en jag kan anlita igen.

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Icedor, Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du är nöjd med renoveringen! Med vänlig hälsning, Alla på Edelkrantz Bygg

Emma M
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Har i omgångar sedan jag köpte min lägenhet letat efter hantverkare för att få mitt badrum renoverat. Jag har haft fleratalet hantverkare på plats och fått offerter och priser mellan himmel och jord skickat till mig (vissa hantverkare kom till och med och tittade men orkade inte skicka offert). Blev tipsad av Edelkrantz Bygg och Plattsättning AB av en kollega som var supernöjd. Kontaktade Edelkrantz, som sedan den dagen har skött sig klanderfritt. Från att de kom och tittade på badrummet, till offerten, renoveringen...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Emma, Tack så mycket för din rekommendation och dina fina ord om oss och våra gubbar! Det är riktigt kul att få höra att du är nöjd med oss och vi ser fram emot att få hjälpa dig med fler projekt i framtiden, det är bara att höra av sig! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Edelkrantz Bygg

Axel M
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Jag renoverade mitt lilla kök i en 2:a på Telefonplan. Edelkrantz hjälpte mig med att riva ut det gamla köket och installera ett nytt från IKEA. Projektet drog ut lite på tiden men det var också under högsäsong precis innan sommaren så jag tror att de flesta hantverkare får det körigt under den tiden. I sin helhet är jag nöjd med resultatet!

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Axel, Tack så mycket för din rekommendation och omdöme. Vad kul att du är nöjd med arbetet! Vänliga hälsningar, Alla på Edelkrantz Bygg

Mhairi N
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi rekommenderar starkt Edelkrantz Bygg och Platsättning AB och har använt dem två gånger nu (köksrenovering, golvslipning, golvvärme, VVS, elektriker, dörrflytning etc.). Vi valde att göra varje projekt till fast kostnad. De höll projektet igång i tid, glömde inte ett enda designelement vi hade diskuterade, respekterade våra BRF-regler och mest viktig den slutliga kostnaden avvek inte från det ursprungliga offert. Darek, som Projektledare var alltid tillgänglig via telefon om jag hade en fråga, oro eller ytterligare krav...

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Mhairi, Tack så mycket för att vi fått förtroende att renovera hos er två gånger! Vad roligt att ni är nöjda med vårt arbete och vårt arbetssätt. Tack igen för rekommendationen och ert fina omdöme. Vi hoppas på att få hjälpa er med framtida projekt. Vänliga hälsningar, Alla på Edelkrantz Bygg

Cristian A
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej, Jobbar själv inom byggbranschen och kan med gott samvete säga att Darek och gänget är en super kompetent företag. Utmärk kvalité, service inriktad (dem hjälper med allt och inget är svårt att lösa), snabbt! samt prisvärd. Rekommenderar Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB till alla. PS. Vi byggde om vår badrum. MVH Cristian

Svar från Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Hej Christian, Tack så mycket för ditt omdöme, vad roligt att du är nöjd med oss och vårt arbete! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Edelkrantz Bygg

Olivia H
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Trevlig bygg-firma som gör vad de lovar enligt gällande regler. Jobbar effektivt och är trevliga, hjälpsamma och flexibla. Trygg & engagerad arbetsledare som går att få tag på dagligen. Jag kommer garanterat att anlita Edelkrantz igen och har redan rekommenderat dem till grannar och vänner, toppen! Vi gjorde nytt badrum + stambyte, samt byggde nytt kök i vardagsrummet.

Sandra A
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi är så nöjda med badrum, toalett och tvättutrymme. Superfint kaklat, jättebra och trevliga hantverkare som håller det de lovar, både budget och tidsplan. Kan varmt rekommendera dem! :)

Emma I
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Edelcrantz byggde om vårt badrum, och vi kunde inte vara nöjdare. Allt har funkat problemfritt från offert till färdigt jobb. Mest impad över att tidsplanen höll, den vågar man ju sällan lita på när det gäller byggjobb men i detta fall har allt gått som på räls! Bästa rekommendationer!

Per B
Skrev om Edelkrantz Bygg & Plattsättning AB

Vi fick hjälp med plattsättning i vårt nya hus, (tvättstuga, badrum, WC, Hall). Vi fick en tydlig offert om arbetets omfattning, under arbetets gång så dokumenterade plattsättarna alla förändringar med foto vilket gjorde det enkelt att förstå tillkommande och avgående arbete. Även Noggranna fuktmätningar av vår betongplatta utfördes av plattsättaren för att säkerställa att uttorkningen hade skett innan arbetet kunde påbörjas. Även golvvärme och flytspackling utfördes och har fungerat mycket bra, våra plattor är 200x300 och...