Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Skarpnäck Enskededalen Ekodirekt Stockholm

Ekodirekt Stockholm

Gamla Tyresövägen 374, 121 34 Enskededalen — Visa karta

Ekodirekt – din självklara ekologiska livsmedelsbutik! Krav-certifierad butik med brett sortiment. Allt ifrån kött, vegan, frukt&grönt, till kattmat, blöjor och torrvaror. Vi finns även på nätet och levererar hem till din dörr i miljövänliga biogasbilar.
Öppet just nu
Lör: 11:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 186 kunder tycker om Ekodirekt Stockholm

• Maria S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra varor och service, kommer alltid tillbaka Läs mer
  • Andreas W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, bra varor.............................................................:) Läs mer
  • Maria B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag tycker att Ecodirekt hade ett ganska bra sortiment. Jag skriver ganska bra då jag bott I London I 16 år och är van vid en myriad av olika ekol produkter. Ekodirekt har ett bra sortiment för att vara Sverige (fast jag hade gärna sett ett bredare utbud).

De var punktliga, mycket trevliga, personliga I sitt bemötande och jag kommer handla från dem igen. Läs mer
  • Niklas S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Blev överförtjust när en bekant tipsade om Ekodirekt, en matbutik på nätet med bara ekologiska varor. Ännu mer begeistrad blev jag när jag såg sortimentet på hemsidan. Många spännande varor man inte hittar någon annanstans. Även många varor för veganer, gluten- och laktosintoleranta. Utkörningen sker med miljövänliga bilar. Och som om inte det vore nog har de dessutom öl och vin. Beställde en hel del mat, och även en låda vin.

Tyvärr blev resten av upplevelsen inte lika rolig.
    Vinet var försenat från leverantören. Jag valde att avbeställa vinet.
    En produkt missades att plocka.
    Två varor blev ersatta utan att de justerade mellanskillnaden i pris.
    En hel del mail fram och tillbaka för att klargöra vilka fel som gjorts och vilka pengar som skulle krediteras.

Pengarna dras direkt när ordern läggs och återbetalas om det behövs vid slutsålda produkter etc.
    Mycket bekymmer skulle kunna undvikas om man väntar att dra pengarna tills man expedierar ordern istället.

Jättebra idé med en miljövänlig ekobutik på nätet, men jag väntar nog ett tag innan jag anlitar dem igen. Läs mer
  • Manda N skrev om Ekodirekt Stockholm
    Fantastiska råvaror, alltid färska och av högsta kvalitet. Personalen är alltid trevlig och servicen är toppen. Det kan det vara värt att betala lite extra för. Läs mer
  • Richard T skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra ekologiskt utbud, även nitritfria produkter. Punktlig leverans med trevligt bemötande. Läs mer
  • Peter B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag tycker allt har fungerat bra Läs mer
  • Jonas W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Med en egen ton i bruset sticker ni ut och erbjuder något extra. Läs mer
  • Jonas Hjalmar B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Superbra utbud, konkurrenskraftiga priser och finfin service! Läs mer
  • Marie C skrev om Ekodirekt Stockholm
    har bara anv ekodirekt en gång. träffade dem ej vid leveransen men mejlsvar var snabbt o vänligt, allt gick som det skulle o grönsakerna var färska o goda. Läs mer
  • Jenny E skrev om Ekodirekt Stockholm
    Väldigt trevlig service. Supernöjd. Läs mer
  • Emma M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Trevlig personal och underbara kvalitetsprodukter!!

Enda nackdelen är att det inte går att spara en varukorg på hemsidan. Läs mer
  • Agneta R skrev om Ekodirekt Stockholm
    Äntligen ett företag där jag kan köpa kravmärkta charkprodukter! Allt jag köpt, kyckling, korv, skinka, ost m.m. utom en ananas som var i det närmaste rutten, har varit mycket bra.
    Bemötandet har varit helt okey. Jag kommer att fortsätta handla hos Ekodirekt, främst i butiken eftersom jag föredrar att se varorna innan jag köper dem. Läs mer
  • Andreas E skrev om Ekodirekt Stockholm
    Grymt ekologiskt utbud!
    Bra kontakt och service från personalen. Läs mer
  • Johan J skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra kvalitet och service, stort utbud och en hel del produkter som vi inte hittat någon annanstans. Prisläget på vissa varor är kanske i högsta laget, men det har förmodligen med volymerna att göra. Läs mer
  • Eko-Reco D skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, trevligt bemötande, tog lite tid att få ut varorna vid hämtning (kassasystemet krånglade), priserna lite över medel. Överlag bra Läs mer
  • Oskar S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra sortiment, bra produkter och mycket trevligt bemötande. Något dyr frakt. Läs mer
  • Ninni W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra ekologiska produkter. Trevligt bemötande och snabba leveranser. Kanon! Ninni Läs mer
  • kajsa B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Kunnig och trevlig personal... Lätta att få tag i..och fantastiska grönsaker och underbar frukt samt en massa andra bra produkter... Rekommenderar Ekodirekt varmt till alla.. Läs mer
  • Jörgen J skrev om Ekodirekt Stockholm
    Vänligt bemötande. Lätt att beställa. Flexibel service vad gäller komplettering av varor. Snabb och smidig leverans. Bra kvalitet på varorna framför allt. Fakturering fungerar bra via mejl.
    vi kan endast göra bedömningen efter två leveranser. Läs mer
  • Erika R skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra produkter, bra priser och jättebra kundservice (via mejl) Jag uppskattar verkligen att jag fick levererat via DHL till Järvsö! Läs mer
  • Johanna K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Fantastiskt företag. Ortoligt trevligt och bra bemött. Jag har handlat matvaror och allt var bra. Över förväntan Läs mer
  • Elina M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Är mycket nöjd med ekodirekt. De har bra urval av ekologisk mat och jag är speciellt glad över alla nitrit/nitrat fria produkter!
    De är trevliga och tillmötesgående, jag kommer fortsätta köpa min mat, speciellt köttprodukter från dem!
    Högsta betyg! Läs mer
  • Lena K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Allt positivt, fräscha varor, värdigt bemötande, information per telefon om någon vara fattas, Läs mer
  • Cecilia T skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra varor, bra utbud. Punktlig leverans och trevligt bemötande. Läs mer
  • Aaron L skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jättebra ekologiska produkter. Frukt och grönt är väldigt färskt och håller länge. Supersmidigt att ta emot leveranser och aldrig något problem med någon av produkterna. Läs mer
  • Stefan M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Mycket trevligt bemötande både i butik och av budet. Svar på många frågor och annan nyttig information fick man också. Köpte matvaror för ca 2500kr, fick det levererat problem- (och fraktfritt) hem till dörren. Alla produkter var så som förväntat. Läs mer
  • Patrick B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, och vänligt bemötande. Bra koll på varorna. Något torftig och ev. avskräckande (för icke inbitna kunder) inredning i butiken :-) Läs mer
  • Casawall A skrev om Ekodirekt Stockholm
    Första kontakt genom internet. Lyckad genomfora en beställning och betallning för 10 st av en produkt som bara fans 5 av för hem leverans innan jag förstog att levarans område innfattar bara Stockholm. Känns sådär.Företag upptäckte inte felet, märkligt.Tåg själv kontakt pär telefon. Därefter uppleva mycket bra bemötande Vi kunde stämma av en snabb återbetalning av utebliven produkt och hämtning av det produkt som fanns = nöjde kund, Bra sortiment tråkigt att bara till stor Stockholm! Läs mer
  • Linda A skrev om Ekodirekt Stockholm
    Är mycket tacksam för det fina sortimentet :-) Läs mer
  • Torgerd R
    Torgerd R skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag uppskattar att det finns så mycket ekologiskt att köpa hos er och bemötandet är utmärkt. Jag sätter mig gärna på cykeln då och då för att handla hos er, även om man ju också vill uppmuntra det ekologiska utbudet i "vanliga" affärer. Det gläder mig att det finns en lillasyster till ekoaffären på Tegnérgatan i söderort. Skulle gärna se yoghurt och fil från Sju gårdar i Uppland i stället för från Arla. Läs mer
  • Iris B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Utmärkta ekologiska produkter! Fräscha grönsaker och frukter! Allt fint packat i papperskassar och levererat till min dörr! Jättetrevlig man som levererade! Utmärkt service och väldigt bekvämt. Och fri leverans om en handlar över en viss summa. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • ann b skrev om Ekodirekt Stockholm
    bra produkter, fräsha grönsaker o frukt
    bra leverens tider, trevligt bemötande Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, bra parkering, snabbt och enkelt att hämta ut beställd mat. Fina varor och bra kvlitet Läs mer
  • Cia L skrev om Ekodirekt Stockholm
    Mkt bra service. Fräsch butik:) Läs mer
  • Åsa S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Ekodirekt är toppen! De har ett fantastiskt brett och bra utbud av mat, städ- och hygienprodukter av bra kvalitet. Deras service och kundtjänst är också bra (jag handlar online). Ett fåtal gånger har jag fått fel vara och i år fick jag betala för julskinkan två gånger annars hade det blivit full pott här! Jag fick förstås tillbaka den extra skinslanten när jag påtalade det. Läs mer
  • Birgitta Y skrev om Ekodirekt Stockholm
    Ekodirekt är en ekobutik med fullsortiment. Bra att kunna handla allt på ett ställe. Stort sortiment av frukt och grönt av bra kvalitet. Goda oster, bra kött och fin fisk. Frysta bär och grönsaker i storpack är en hit att ha i frysen. Jag rekommender butiken på det varmaste. Läs mer
  • Anna S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Hur bra som helst. Allt ekologiskt och kravmärkt på ett ställe. Storhandla från soffan och slipp släpa tunga kassar och långa kassaköer. Läs mer
  • Jouline N skrev om Ekodirekt Stockholm
    Smidigt och enkelt att beställa. Snabbt svar på frågor och väldigt trevligt bemötande. Ska definitivt fortsätta anlita Ekodirekt. Läs mer
  • Linda-Marie H skrev om Ekodirekt Stockholm
    Älskar butiken! Mysig stämning, fräscht, stort utbud och trevlig personal!
    Vill aldrig sluta gå runt och titta! Läs mer
  • Kristina W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag har handlat en gång hos Ekodirekt. Jag köpte Kravcertifierad julskinka och lite andra ekologiska produkter till jul. Beställningen av varorna gjordes via internet. Hemkörning och betalning med kort vid leverans. Bra service och bra varor.
    Jag kan tänka mig att handla hos dem igen. Problemet är att jag inte är van att göra inköp via internet och att mitt hushåll är litet. Läs mer
  • Charlotte K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Vi har använd Ekodirekt för att handla ekologisk matt på nättet ett antal gång nu. Vi är ohört nöjde med utvalet af vara de har. Vi har köpt alt ifrån frysen jordgubbar till läckert italiensk bröt.
    Det är smidigt att beställa, og man kan fritt välja vilken dag och cirka tid de ska komma. Man har möjligheten att även betalda vid dörren. Alt är packet med största försiktighet så att speciellt grönsaker och frukt inte blir förstört. Vi kommer självklart att använde dem igen, igen och igen.
    Ett besök i butiken är också att rekommendera. Liten men med stort utval där också. Läs mer
  • Inge-Mo H skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra sortiment, trevlig service, fungerar bra. Läs mer
  • Carl-Filip H skrev om Ekodirekt Stockholm
    Snabbt, enkelt och eko. Bra utbud av varor. Läs mer
  • Karin S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Allt bra, men vill gärna handla utan att fylla i enkäter eller bli intervjuad! Läs mer
  • Richard K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Trevliga framför allt! Utbudet är just så bra som jag hoppades på. Snabba leveranser och bra utvalda produkter.
    Hittade bästa julskinkan och prinskorvarna helt fria från dåliga tillsatser.
    Bara bra! Läs mer
  • Cecilia M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Trevlig och personlig service. Högkvalitativa varor. Läs mer
  • Kristina V skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag har handlat av Eko- direkt i flera år för företaget jag arbetar för.Och när jag bytte arbetsplats såg jag till att vi kunde börja handla från Eko.
    Jag är mycket nöjd med deras produkter och deras service.
    Deras service är mkt hög, de kan levrera när det har varit akut, de fixar och ordnar..
    Få leverantörer lever upp till deras engagemang och service. Läs mer
  • majlis s skrev om Ekodirekt Stockholm
    Dyrt men bra produkter. Borde finnas 1 l Ekogrädde och inte bara småförpackningar. Läs mer
  • Marie E skrev om Ekodirekt Stockholm
    Vi ville ha en ekologisk julskinka till jul och Ekodirekt var det företag som kunde leverera det dagarna innan jul. Vi passade på att köpa några andra varor också och vi är nöjda med både varorna, hemkörningen och betalningsalternativen. Läs mer