Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Skarpnäck Enskededalen Ekodirekt Stockholm

Ekodirekt Stockholm

Gamla Tyresövägen 374, 121 34 Enskededalen — Visa karta

Ekodirekt – din självklara ekologiska livsmedelsbutik! Krav-certifierad butik med brett sortiment. Allt ifrån kött, vegan, frukt&grönt, till kattmat, blöjor och torrvaror. Vi finns även på nätet och levererar hem till din dörr i miljövänliga biogasbilar.
Lör: 11:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 186 kunder tycker om Ekodirekt Stockholm

• Maria  S
    Maria S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra varor och service, kommer alltid tillbaka
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, bra varor.............................................................:)
  • Maria B
    Maria B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag tycker att Ecodirekt hade ett ganska bra sortiment. Jag skriver ganska bra då jag bott I London I 16 år och är van vid en myriad av olika ekol produkter. Ekodirekt har ett bra sortiment för att vara Sverige (fast jag hade gärna sett ett bredare utbud).

De var punktliga, mycket trevliga, personliga I sitt bemötande och jag kommer handla från dem igen.
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Blev överförtjust när en bekant tipsade om Ekodirekt, en matbutik på nätet med bara ekologiska varor. Ännu mer begeistrad blev jag när jag såg sortimentet på hemsidan. Många spännande varor man inte hittar någon annanstans. Även många varor för veganer, gluten- och laktosintoleranta. Utkörningen sker med miljövänliga bilar. Och som om inte det vore nog har de dessutom öl och vin. Beställde en hel del mat, och även en låda vin.

Tyvärr blev resten av upplevelsen inte lika rolig.
    Vinet var försenat från leverantören. Jag valde att avbeställa vinet.
    En produkt missades att plocka.
    Två varor blev ersatta utan att de justerade mellanskillnaden i pris.
    En hel del mail fram och tillbaka för att klargöra vilka fel som gjorts och vilka pengar som skulle krediteras.

Pengarna dras direkt när ordern läggs och återbetalas om det behövs vid slutsålda produkter etc.
    Mycket bekymmer skulle kunna undvikas om man väntar att dra pengarna tills man expedierar ordern istället.

Jättebra idé med en miljövänlig ekobutik på nätet, men jag väntar nog ett tag innan jag anlitar dem igen.
    2014-07-10 Maria Y svarar Niklas S
    Hej Niklas!

Tack för att du ändå hjälpte oss genom att dela med dig av dina erfarenheter.
    Vi uppskattar det och när en har gjort galet så kan en behöva en liten knäpp på näsan! Jag som skriver idag heter Linda, och både din faktura och knaset med pengarna låg helt och hållet på mig på grund utav okunskap. Att din order blev så oturligt hanterad att allt som kunde gå fel Gick fel är mer än tråkigt och väldigt skämmigt!
    Det är en bra tanke med att dra pengar tills ordern expedieras, men jag vet inte riktigt om det är tekniskt möjligt och vem som i så fall kan hantera det.
    En annan variant är att välja att betala med kort i dörren och då få en direkt översikt av faktura och kostnader - då måste man ju vara hemma iofs vid leverans.
    MEN - med det sagt - ansvaret att hantera din faktura låg på mig, och det var jag som tappade bollen!
    Självklart förstår vi om du är lite bränd, men handlar du hos oss igen så hjälper vi dig gärna med en rabatt.
  • Manda N
    Manda N skrev om Ekodirekt Stockholm
    Fantastiska råvaror, alltid färska och av högsta kvalitet. Personalen är alltid trevlig och servicen är toppen. Det kan det vara värt att betala lite extra för.
    2014-07-02 Maria Y svarar Manda N
    Hej Manda!

Tack för att du tog dig tiden att skriva en reco om oss. Det uppskattar vi verkligen. Vi är även glada att du ger både service och varor högt betyg och vi är glada att det ger dig ett mervärde! Du är alltid välkommen med frågor eller funderingar om sådana finns och vi ser fram emot kommande leveranser, med ett leende! Ha en bra dag!
  • Richard T
    Richard T skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra ekologiskt utbud, även nitritfria produkter. Punktlig leverans med trevligt bemötande.
    2014-07-01 Maria Y svarar Richard T
    Hej Richard! Tack för att du lämnade en reco om oss! Vi uppskattar verkligen det! Även vi är mycket förtjusta i just våra nitritfria varor! Det är roligt med feedback ifrån dig som kund också! Tack för din tid och ha en trevlig dag!
  • Peter B
    Peter B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag tycker allt har fungerat bra
    2014-07-01 Maria Y svarar Peter B
    Hej Peter!
    Vi uppskattar att du skrev en reco om oss! Tack! Vi är även glada att du uppfattar det som att allt har fungerat bra. Om det någon gång skulle vara något problem så hoppas vi att du säger till! Tillsvidare önskar vi dig en trevlig dag!
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Med en egen ton i bruset sticker ni ut och erbjuder något extra.
    2014-07-01 Maria Y svarar Jonas W
    Hej Jonas!
    Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva om oss. Vi uppskattar det. Vi är gärna ut-stickare och hoppas att fler hänger på! Ha en trevlig dag!
  • Jonas Hjalmar B
    Jonas Hjalmar B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Superbra utbud, konkurrenskraftiga priser och finfin service!
    2014-06-30 Maria Y svarar Jonas Hjalmar B
    Hej Jonas Hjalmar!

Tack för din finfina reco! Vi är jätteglada att du tog dig tiden att skriva om oss och dela så fina ord! :-) Du är varmt välkommen in om du skulle ha vägarna förbi och har du frågor eller funderingar så tar vi gärna emot dem! Ha en bra dag!
  • Marie C
    Marie C skrev om Ekodirekt Stockholm
    har bara anv ekodirekt en gång. träffade dem ej vid leveransen men mejlsvar var snabbt o vänligt, allt gick som det skulle o grönsakerna var färska o goda.
    2014-06-30 Maria Y svarar Marie C
    Hej Marie!

Tack för din reco! Vi är glada att din leverans gick bra och att du var nöjd med varorna! Du är alltid välkommen att höra av dig om det är någonting som du undrar över och vi hoppas att vi får nöjet att leverera till dig igen! ha en bra dag!
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Ekodirekt Stockholm
    Väldigt trevlig service. Supernöjd.
    2014-06-30 Maria Y svarar Jenny E
    Hej Jenny!
    Tack för att du tog dig tiden att skriva en reco. Vi blir jätteglada för det - speciellt för att du är supernöjd! Det gör oss supernöjda också! Ha en trevlig dag!
  • Emma M
    Emma M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Trevlig personal och underbara kvalitetsprodukter!!

Enda nackdelen är att det inte går att spara en varukorg på hemsidan.
    2014-06-30 Maria Y svarar Emma M
    Hej Emma!
    Tack för att du tog dig tiden att skriva om oss! Vi uppskattar det. Jätteroligt att du även gillar våra varor och oss som jobbar här! VI har pratat med vår webshopsleverantör och dessvärre är sparandet av varukorgen inget de har på tapeten just nu.
    Vi för dock dina önskemål vidare :-)
  • Agneta R
    Agneta R skrev om Ekodirekt Stockholm
    Äntligen ett företag där jag kan köpa kravmärkta charkprodukter! Allt jag köpt, kyckling, korv, skinka, ost m.m. utom en ananas som var i det närmaste rutten, har varit mycket bra.
    Bemötandet har varit helt okey. Jag kommer att fortsätta handla hos Ekodirekt, främst i butiken eftersom jag föredrar att se varorna innan jag köper dem.
    2014-06-30 Maria Y svarar Agneta R
    Hej Agneta!

Tack för att du tog dig tid att skriva om oss! Vi uppskattar det verkligen. Vi är jätteglada att du har haft hög kvalité på dina produkter (utom ananasen) och vi hoppas även att du hörde av dig till oss med ananasen så att vi hade en chans att byta ut den åt dig? I annat fall så säg till nästa gång du är inne så hjälper vi dig med en ny!
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Ekodirekt Stockholm
    Grymt ekologiskt utbud!
    Bra kontakt och service från personalen.
    2014-06-30 Maria Y svarar Andreas E
    Hej Andreas!

Tack för att du tog dig tid att skriva om oss! Vi uppskattar det. Vi är också glada att du gillar vårt utbud och service! Har du vägarna förbi så är du välkommen in. Tillsvidare önskar vi dig en trevlig dag.
  • Johan J
    Johan J skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra kvalitet och service, stort utbud och en hel del produkter som vi inte hittat någon annanstans. Prisläget på vissa varor är kanske i högsta laget, men det har förmodligen med volymerna att göra.
  • Sebastian P
    Sebastian P skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, trevligt bemötande, tog lite tid att få ut varorna vid hämtning (kassasystemet krånglade), priserna lite över medel. Överlag bra
    2014-06-30 Maria Y svarar Sebastian P
    Hej Sebastian! Tack för att du tog dig tiden att skriva om oss. Det uppskattar vi.
    Vi har fixat till uthämtningen nu vid kassan och det tar kortare tid, men då vi har många order i vårt system varje vecka så går det dessvärre inte blixtsnabbt! Vi jobbar på det! :-)
    Priser på ekologisk mat ligger fortfarande i en, vid första anblicken, högre prisklass. Detta beror ju oftast på att det är mer jobb med en ekologisk vara än en konventionell. Att odla i näringslösning är billigare än att odla i jord med allt det innebär. Vi hoppas dock att opinonen snart svänger så att det inte längre är den ekologiska maten som är för dyr utan den konventionella som är för billig! :-)
    Vi hoppas att du har vägarna förbi igen då du är alltid är välkommen in! Tillsvidare önskar vi dig en trevlig dag!
  • Oskar S
    Oskar S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra sortiment, bra produkter och mycket trevligt bemötande. Något dyr frakt.
    2014-06-30 Maria Y svarar Oskar S
    Hej Oskar!

Tack för att du tog dig tiden att skriva om oss! Vi uppskattar det verkligen. Vi är glada att du uppfattar oss som trevliga - då är vi på rätt spår! Frakten är ju arrangerad så att den sjunker vid större beställning. Tariffen är uträknad baserad på tidsåtgång administrativt, utkörningsrutt och självklart kostnad för bil, bränsle och chaufför. Vi förstår att den kan uppfattas som hög vid en lägre beställning. Kanske har vi möjlighet att bygga om den i framtiden. Vi hoppas att du ändå gillar oss och tar till oss av dina ord! Ha en bra dag och välkommen in om du är i närheten.
  • Ninni W
    Ninni W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra ekologiska produkter. Trevligt bemötande och snabba leveranser. Kanon! Ninni
    2014-06-30 Maria Y svarar Ninni W
    Hej Ninni!

Tack för att du tog dig tiden att skriva om oss. Vi uppskattar det verkligen! :-) Du är alltid välkommen in om du har vägarna förbi. Tillsvidare önskar vi dig en trevlig dag.
  • kajsa B
    kajsa B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Kunnig och trevlig personal... Lätta att få tag i..och fantastiska grönsaker och underbar frukt samt en massa andra bra produkter... Rekommenderar Ekodirekt varmt till alla..
    2014-06-30 Maria Y svarar kajsa B
    Hej Kajsa!

Tack för din reco! Det gör oss jätteglada att du tog dig tid att skriva om oss. Att du är så positivt inställd till oss gör oss ännu gladare! Har du vägarna förbi så är du alltid välkommen in! Ha en bra dag.
  • Jörgen J
    Jörgen J skrev om Ekodirekt Stockholm
    Vänligt bemötande. Lätt att beställa. Flexibel service vad gäller komplettering av varor. Snabb och smidig leverans. Bra kvalitet på varorna framför allt. Fakturering fungerar bra via mejl.
    vi kan endast göra bedömningen efter två leveranser.
    2014-04-29 Maria Y svarar Jörgen J
    Hej Jörgen!
    Tack för att du tog dig tid att skriva om oss! Vi är jätteglada och stolta över att Ni har valt oss som leverantör och det uppdraget tar vi på stort allvar. Att ni är nöjda än så länge tar vi med oss som motivation för framtiden! Om ni vill titta förbi en kväll på studiebesök så är ni välkomna. Tillsvidare önskar vi er allt gott och ett fortsatt gott samarbete.
  • Erika R
    Erika R skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra produkter, bra priser och jättebra kundservice (via mejl) Jag uppskattar verkligen att jag fick levererat via DHL till Järvsö!
    2014-04-29 Maria Y svarar Erika R
    Hej Erika!
    Tack för att du tog dig tid att gå in och skriva om oss. Vi uppskattar verkligen det, och vi är mycket glada att du gillar dina fettucini och spaghetti! Visst är de jättegoda?!
    Har du vägarna förbi oss så hoppas vi att du tittar förbi och hälsar på. Ha en trevlig dag!
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Fantastiskt företag. Ortoligt trevligt och bra bemött. Jag har handlat matvaror och allt var bra. Över förväntan
    2014-04-29 Maria Y svarar Johanna K
    Hej Johanna!
    Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva om oss, vi uppskattar verkligen det! Vi är även jätteglada och stolta att vi är "över förväntan" och hoppas på att få vara över förväntan jämt. Har du vägarna förbi så är du alltid välkommen in. Ha en trevlig dag!
  • Elina M
    Elina M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Är mycket nöjd med ekodirekt. De har bra urval av ekologisk mat och jag är speciellt glad över alla nitrit/nitrat fria produkter!
    De är trevliga och tillmötesgående, jag kommer fortsätta köpa min mat, speciellt köttprodukter från dem!
    Högsta betyg!
    2014-04-29 Maria Y svarar Elina M
    Hej Elina!
    Tack för din fina reco och att du tar dig tid att skriva om oss. Vi är glada att du uppskattar våra produkter och att du vill fortsätta handla hos oss. Även vi gillar tillsatsfria produkter och hoppas det skall bli mer av den varan i framtiden! Ha en bra dag och välkommen in när du har vägarna förbi!
  • Lena K
    Lena K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Allt positivt, fräscha varor, värdigt bemötande, information per telefon om någon vara fattas,
    2014-04-07 Maria Y svarar Lena K
    Hej Lena!
    Tack för din reco. Vi är jätteglada att du tog dig tid att skriva ett så gott omdöme. Det gör oss stolta att du uppskattar oss. Har du vägarna förbi så är du alltid välkommen in och kika. Tillsvidare önskar vi en trevlig dag.
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra varor, bra utbud. Punktlig leverans och trevligt bemötande.
    2014-03-28 Maria Y svarar Cecilia T
    Hej Cecilia!
    Tack för att du tog dig tid att skriva en reco om oss. Vi uppskattar det verkligen. Har du vägarna förbi så är du varmt välkommen att titta in. Tillsvidare önskar vi dig en trevlig, solig fredag!
  • Aaron L
    Aaron L skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jättebra ekologiska produkter. Frukt och grönt är väldigt färskt och håller länge. Supersmidigt att ta emot leveranser och aldrig något problem med någon av produkterna.
    2014-03-27 Maria Y svarar Aaron L
    Hej Aaron!
    Tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Vi uppskattar det verkligen. Vi är även jätteglada att du inte upplever några problem med dina produkter och att våra leveranser har skett smidigt och smärtfritt.
    Har du frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig. Tillsvidare önskar vi dig en trevlig dag!
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Mycket trevligt bemötande både i butik och av budet. Svar på många frågor och annan nyttig information fick man också. Köpte matvaror för ca 2500kr, fick det levererat problem- (och fraktfritt) hem till dörren. Alla produkter var så som förväntat.
    2014-03-27 Maria Y svarar Stefan M
    Hej Stefan!
    Tack för att du tog dig tiden att skriva om oss. Det uppskattar vi.
    Vi är glada att allt flöt på problemfritt. Du är alltid välkommen till oss om du undrar över något.
  • Patrick B
    Patrick B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, och vänligt bemötande. Bra koll på varorna. Något torftig och ev. avskräckande (för icke inbitna kunder) inredning i butiken :-)
    2014-03-27 Maria Y svarar Patrick B
    Hej Patrick!
    Tack för din reco. Vi är glada att du tog dig tid att skriva om oss och våra varor.
    I dagsläget kan en absolut uppleva vår butiksinredning som lite skral, men när vårt planerade fik kommer igång så hoppas vi att det skall upplevas på ett annat sätt!
    Det finns ju en del yta att täcka i lokalen och vi ser fram emot att höra vad du tycker när vi är klara!
    Tack igen för din tid, och välkommen in när du har vägarna förbi.
  • Casawall A
    Casawall A skrev om Ekodirekt Stockholm
    Första kontakt genom internet. Lyckad genomfora en beställning och betallning för 10 st av en produkt som bara fans 5 av för hem leverans innan jag förstog att levarans område innfattar bara Stockholm. Känns sådär.Företag upptäckte inte felet, märkligt.Tåg själv kontakt pär telefon. Därefter uppleva mycket bra bemötande Vi kunde stämma av en snabb återbetalning av utebliven produkt och hämtning av det produkt som fanns = nöjde kund, Bra sortiment tråkigt att bara till stor Stockholm!
    2014-03-27 Maria Y svarar Casawall A
    Hej!
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss. Det uppskattar vi. På förstasidan i vår webshop så står det att vi levererar i Stockholm, och företaget heter också Ekodirekt Stockholm.
    Vi får dessvärre inga varningar när beställningar läggs utanför vårt leveransområde och detta kommer vi att ta med till leverantören av vår webshop.
    Ibland kan det även hända att inte alla varor som du beställer finns hemma då de kan ha tagit slut. Webshopen har inget synkat lagersaldo.
    Vi förstår att det ställde till lite besvär för dig och är jätteglada att det kunde lösa sig med din produkt!
    Vi tittar på att utöka möjligheten att kunna skicka via fraktbolag till övriga delar av landet - och då kanske du kan beställa din vara igen snart! För om jag minns rätt så var det en torrvara - inte frukt/grönt eller kyl/frys, för det kommer vi INTE Kunna skicka.
    Igen - Tack för att du uppmärksammade oss på avvikelsen och vi skall försöka titta på att göra det tydligare att vi enbart levererar ut i Stockholm. Ha en fin dag.
  • Linda A
    Linda A skrev om Ekodirekt Stockholm
    Är mycket tacksam för det fina sortimentet :-)
    2014-03-27 Maria Y svarar Linda A
    Hej Linda!
    Tack för din fina reco. VI är jätteglada att du är tacksam över att vi finns och att du trivs med vårt sortiment. Tack för att du delar det med oss.
    Du är alltid välkommen förbi när du är i krokarna.
  • Torgerd R
    Torgerd R skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag uppskattar att det finns så mycket ekologiskt att köpa hos er och bemötandet är utmärkt. Jag sätter mig gärna på cykeln då och då för att handla hos er, även om man ju också vill uppmuntra det ekologiska utbudet i "vanliga" affärer. Det gläder mig att det finns en lillasyster till ekoaffären på Tegnérgatan i söderort. Skulle gärna se yoghurt och fil från Sju gårdar i Uppland i stället för från Arla.
  • Iris B
    Iris B skrev om Ekodirekt Stockholm
    Utmärkta ekologiska produkter! Fräscha grönsaker och frukter! Allt fint packat i papperskassar och levererat till min dörr! Jättetrevlig man som levererade! Utmärkt service och väldigt bekvämt. Och fri leverans om en handlar över en viss summa. Rekommenderas varmt!
    2014-03-27 Maria Y svarar Iris B
    Hej Iris!
    Tack så mycket för din fina reko. Vi är jätteglada att du tog dig tid att skriva om oss. Vi är även glada att du uppskattade leveransen och vi skall hälsa våra grabbar det!
    Tack för din rekommendation - den gör oss stolta!
    Ha en fin dag.
  • ann b
    ann b skrev om Ekodirekt Stockholm
    bra produkter, fräsha grönsaker o frukt
    bra leverens tider, trevligt bemötande
    2014-03-27 Maria Y svarar ann b
    Hej Ann!
    Tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Vi uppskattar det verkligen. Har du vägarna förbi så är du varmt välkommen in.
  • Johan L
    Johan L skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra service, bra parkering, snabbt och enkelt att hämta ut beställd mat. Fina varor och bra kvlitet
    2014-03-27 Maria Y svarar Johan L
    Hej Johan!

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss. Det uppskattar vi. Vi är också glada att du gillar vår service och kvalitet! Du är alltid välkommen förbi om du råkar vara i området!
  • Cia L
    Cia L skrev om Ekodirekt Stockholm
    Mkt bra service. Fräsch butik:)
    2014-03-20 Maria Y svarar Cia L
    Hej Cia!
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss. Vi uppskattar det och även att du gillar vår fräscha butik! Har du vägarna förbi så är du alltid välkommen in på ett besök.
    Tillsvidare tackar vi för hjälpen och önskar dig en trevlig dag!
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Ekodirekt är toppen! De har ett fantastiskt brett och bra utbud av mat, städ- och hygienprodukter av bra kvalitet. Deras service och kundtjänst är också bra (jag handlar online). Ett fåtal gånger har jag fått fel vara och i år fick jag betala för julskinkan två gånger annars hade det blivit full pott här! Jag fick förstås tillbaka den extra skinslanten när jag påtalade det.
    2014-03-20 Maria Y svarar Åsa S
    Hej Åsa!
    Tack för att du tog dig tid att skriva om oss! Skinkfadäsen skäms vi fortfarande för och till nästa jul så får vi se över skinkrutinerna! Annars är vi jätteglada att ni trots det handlar hos oss och har förtroendet kvar :-)
    Du är alltid välkommen med frågor, funderingar eller önskemål och självklart är du även välkommen in när du har vägarna förbi.
    Idag passar vi på att önska dig en trevlig dag!
  • Birgitta Y
    Birgitta Y skrev om Ekodirekt Stockholm
    Ekodirekt är en ekobutik med fullsortiment. Bra att kunna handla allt på ett ställe. Stort sortiment av frukt och grönt av bra kvalitet. Goda oster, bra kött och fin fisk. Frysta bär och grönsaker i storpack är en hit att ha i frysen. Jag rekommender butiken på det varmaste.
    2014-03-20 Maria Y svarar Birgitta Y
    Tack Birgitta för att du tog dig tid att skriva en så fin reco om oss. Vi är glada att ha dig som kund och hoppas att du vet att du alltid är välkommen med frågor, funderingar eller önskemål.
    Allt kan vi inte uppfylla - men vi lyssnar alltid.
    Du är varmt välkommen in när du har vägarna förbi, tills dess så passar vi på att önska dig en trevlig dag!
  • Anna S
    Anna S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Hur bra som helst. Allt ekologiskt och kravmärkt på ett ställe. Storhandla från soffan och slipp släpa tunga kassar och långa kassaköer.
    2014-03-20 Maria Y svarar Anna S
    Hej Anna!
    Tack för ditt fina betyg! Skönt att höra att det är fler än vi som uppskattar möjligheten att kunna handla hemifrån soffan!
    Vi är givetvis både stolta och glada att vi får möjligheten att hjälpa dig med det.
    Har du vägarna förbi någon gång så är du mer än välkommen in.
    Tillsvidare önskar jag dig en trevlig dag.
  • Jouline N
    Jouline N skrev om Ekodirekt Stockholm
    Smidigt och enkelt att beställa. Snabbt svar på frågor och väldigt trevligt bemötande. Ska definitivt fortsätta anlita Ekodirekt.
  • Linda-Marie H
    Linda-Marie H skrev om Ekodirekt Stockholm
    Älskar butiken! Mysig stämning, fräscht, stort utbud och trevlig personal!
    Vill aldrig sluta gå runt och titta!
    2014-03-20 Maria Y svarar Linda-Marie H
    Tack Linda-Marie för din fina reco! Vi är jätteglada att du gillar vår butik. Du är alltid välkommen att gå runt och kika så länge du vill.
    Undrar du över någonting så frågar du givetvis bara någon av oss!
    Ha en trevlig dag, och välkommen in.
  • Kristina W
    Kristina W skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag har handlat en gång hos Ekodirekt. Jag köpte Kravcertifierad julskinka och lite andra ekologiska produkter till jul. Beställningen av varorna gjordes via internet. Hemkörning och betalning med kort vid leverans. Bra service och bra varor.
    Jag kan tänka mig att handla hos dem igen. Problemet är att jag inte är van att göra inköp via internet och att mitt hushåll är litet.
    2014-03-20 Maria Y svarar Kristina W
    Hej Kristina!
    Tack för din reco. Vi är jätteglada att vi kunde hjälpa dig med ekoprodukter inför julen och att allt flöt på utan problem. Du är alltid välkommen till oss när du har vägarna förbi!
    Ha en trevlig dag.
  • Charlotte K
    Charlotte K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Vi har använd Ekodirekt för att handla ekologisk matt på nättet ett antal gång nu. Vi är ohört nöjde med utvalet af vara de har. Vi har köpt alt ifrån frysen jordgubbar till läckert italiensk bröt.
    Det är smidigt att beställa, og man kan fritt välja vilken dag och cirka tid de ska komma. Man har möjligheten att även betalda vid dörren. Alt är packet med största försiktighet så att speciellt grönsaker och frukt inte blir förstört. Vi kommer självklart att använde dem igen, igen och igen.
    Ett besök i butiken är också att rekommendera. Liten men med stort utval där också.
    2014-03-20 Maria Y svarar Charlotte K
    Tack Charlotte för din fina, utförliga reco! Vi är jätteglada att ni handlar hos oss och att ni är så nöjda!
    Ni är alltid välkomna till oss med frågor eller funderingar och självklart hoppas vi att ni tittar in när ni är i området.
    Ha en trevlig dag!
  • Inge-Mo H
    Inge-Mo H skrev om Ekodirekt Stockholm
    Bra sortiment, trevlig service, fungerar bra.
    2014-03-20 Maria Y svarar Inge-Mo H
    Hej Inge-Mo!
    Tack för att du tog dig tid att lämna din reco! Vi uppskattar det och är glada att du väljer att handla hos oss.
    Har du frågor eller funderingar så hoppas vi att du vet att du alltid är välkommen med dessa.
    Tillsvidare önskar vi dig en trevlig dag!
  • Carl-Filip H
    Carl-Filip H skrev om Ekodirekt Stockholm
    Snabbt, enkelt och eko. Bra utbud av varor.
    2014-03-20 Maria Y svarar Carl-Filip H
    Hej Carl-Filip!
    Tack för att du tog dig tiden att skriva en reco om oss! Vi uppskattar det verkligen! Har du vägarna förbi så är du välkommen in.
    Tillsvidare så önskar vi dig en trevlig dag.
  • Karin S
    Karin S skrev om Ekodirekt Stockholm
    Allt bra, men vill gärna handla utan att fylla i enkäter eller bli intervjuad!
    2014-03-19 Maria Y svarar Karin S
    Hej Karin!
    Tack ändå för att du tog dig tid att skriva här, trots att du inte gillar intervjuer. Det uppskattar vi!
    Har du vägarna förbi så är du alltid välkommen in.
  • Richard K
    Richard K skrev om Ekodirekt Stockholm
    Trevliga framför allt! Utbudet är just så bra som jag hoppades på. Snabba leveranser och bra utvalda produkter.
    Hittade bästa julskinkan och prinskorvarna helt fria från dåliga tillsatser.
    Bara bra!
    2014-03-18 Maria Y svarar Richard K
    Tack Rickard för din schyssta Reco! Vi är jätteglada att vi kunde infria dina förhoppningar och att du gillade vårt utbud. Vi är inte heller så förtjusta i tillsatser och är glada att vi kunde bringa er en God Jul på mer än ett sätt!
    Vår nya slogan måste nog bli: Trevlig Framför Allt!
    Ha en bra dag, och tack igen för din tid och engagemang!
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Ekodirekt Stockholm
    Trevlig och personlig service. Högkvalitativa varor.
    2014-03-18 Maria Y svarar Cecilia M
    Hej Cecilia!
    Tack så mycket för att tog dig tid och skrev en rad om oss. Vi uppskattar verkligen det.
    Att du upplever våra varor som högkvalitativa gör oss mycket glada och det skall vi ta med oss!!!
    Har du vägarna förbi så är du alltid välkommen in.
  • Kristina V
    Kristina V skrev om Ekodirekt Stockholm
    Jag har handlat av Eko- direkt i flera år för företaget jag arbetar för.Och när jag bytte arbetsplats såg jag till att vi kunde börja handla från Eko.
    Jag är mycket nöjd med deras produkter och deras service.
    Deras service är mkt hög, de kan levrera när det har varit akut, de fixar och ordnar..
    Få leverantörer lever upp till deras engagemang och service.
    2014-03-18 Maria Y svarar Kristina V
    Hej Kristina!
    Tack så mycket för att du tog dig tid och skrev ner några rader om oss. Vi uppskattar det verkligen.
    Så roligt att höra att du gillar oss och vår servicenivå! Vi är mycket glada att du tog med oss till din nya arbetsgivare också!
    Vi gillar våra kunder och engagerar oss gärna - tack för att du märkt det.
    Har du vägarna förbi så kom gärna in och säg hej!
  • majlis s
    majlis s skrev om Ekodirekt Stockholm
    Dyrt men bra produkter. Borde finnas 1 l Ekogrädde och inte bara småförpackningar.
    2014-03-18 Maria Y svarar majlis s
    Hej Majlis!
    Tack för din reko!
    Ekologiska produkter ligger ju i dagsläget oftast högre i inköpspris än konventionella produkter. Detta gör ju även att utpriset till kund blir något högre.
    I priset så får du dock en säker produkt som inte påverkar miljön eller din kropp mer negativt än nödvändigt. Vi hoppas att fler och fler väljer ren mat så att priserna även kan justeras.
    Arlas ekologiska vispgrädde 1 L är numera beställningsvara hos de och vi måste köpa 6st åt gången. Då en liten butik som vi inte är högst prioriterade så får vi även ofta kort datum.
    Detta innebär att vi inte kan sälja dessa sex innan bäst före datumet går ut då vispgrädde inte är något som går åt hos oss.
    I alla fall, tack för att du tog dig tid att skriva om oss.
    Ha en fin dag.
  • Marie E
    Marie E skrev om Ekodirekt Stockholm
    Vi ville ha en ekologisk julskinka till jul och Ekodirekt var det företag som kunde leverera det dagarna innan jul. Vi passade på att köpa några andra varor också och vi är nöjda med både varorna, hemkörningen och betalningsalternativen.
    2014-03-18 Maria Y svarar Marie E
    Hej Marie!
    Tack för din hjälp med att ge oss en reco! Vi är jätteglada att vi kunde bidra till en God Jul hemma hos er och ni är alltid varmt välkomna tillbaka. Jul eller inte!
    Ha en trevlig dag.

Gamla Tyresövägen 374, 121 34 Enskededalen