Alla kategorier Skorsten Skåne Malmö Eldabutiken Malmö

Arlövsvägen 16, 211 24 Malmö — Visa karta

Eldabutiken Malmö har varit i branschen sedan 1977 och då med sitt bolagsnamn Vedkraft AB som butiksnamn.
Vår butik har vuxit till över 300 kvm och vi har över 100 eldstäder i vår utställning på Arlövsvägen 16. I utställningen hittar du vedeldade braskaminer, gasbrasor, bioetanolspisar och grillar.

Läs vad 53 kunder tycker om Eldabutiken Malmö

• Kenneth M
    Kenneth M skrev om Eldabutiken Malmö
    Köp av öppen spis.
    Jag hade med en ritning till butiken. Vi tittade ut en spis utifrån säljarens rekommendation och därefter fixades ritning, bygglovsansökan och annat praktiskt. Vid småändringar i efterhand tog butiken hand om alla kontakter med byggnadskontoret. Vid installationsdagen kom installatörer i tid och gjorde ett riktigt bra jobb. Snabbt smidigt och utan problem för mig om kund.
  • Astrid B
    Astrid B skrev om Eldabutiken Malmö
    Köpt en täljstenskamin inkl. installation. Mycket bra bemötande och stor hjälp från säljaren i butik. Installatören var jättetrevlig och mycket kunnig. Vi fick hjälp med allt vi behövde.
  • Ellen W
    Ellen W skrev om Eldabutiken Malmö
    Fina produkter, serviceminded, kunnig och effektiv personal och hjälp med alla steg i processen. Vi är helnöjda!
  • Einar B
    Einar B skrev om Eldabutiken Malmö
    Kunnig hjälpsam personal.
    Mycket nöjd.
  • Eva R
    Eva R skrev om Eldabutiken Malmö
    Köpt kamin + skorstensmodul inkl montering.

Bra bemötande och hjälp hela vägen från att välja modell och ev tillval till att beställa och få hjälp med alla mått som ska anges rätt. Leverans och montering skedde på aviserad dag. Det enda som blev missförstånd var att vi skulle ha monterat ner även yttre delen av skorstenen. Där blev det en miss i kommunikationen men det löste sig fint ändå.

Vi trivs bra med nya kaminen även om den inte har använts så mycket ännu. Det blev vår och värme efteråt men när höst- och vinterkylan kommer så ska det bli skönt att kunna köra igång den igen.

Sammanfattningsvis är vår upplevelse som kund hos Eldabutiken i Malmö mycket positiv och vi återvänder gärna.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket bra och kunniga.
    Bra stöd vid egen montering och snabba på att svara på frågor.
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Eldabutiken Malmö
    Hej! Jag är väldigt nöjd med installationen av min braskamin - tack
  • Mats G
    Mats G skrev om Eldabutiken Malmö
    Utmärkt bemötande och bra rådgivning vid inköp och bra utförd montering av spisen. Det som vi upplevde lite rörigt var att den lösning vi blev rekommenderade inte var kända av sotningsväsendet och det tog en månad innan vi fick använda spisen efter vi själva hade haft flera möten med sotatren.
  • Pierre O
    Pierre O skrev om Eldabutiken Malmö
    De säljer väldigt fina kaminer, kasetter och annat. Men kundservicen lämnar ett och annat att önska.
    Jag köpte en Keddy vedkassett.
    För det första var det över två månader från beställning till installation. När väl hantverkarna kommer får jag först då veta att spjället måste plockas ut vilket kommer lämna ett tydligt hål i väggen ovan spisen.
    Det kan väl visserligen vara i sin ordning men återställandet av väggen gjordes så illa att man med blotta ögat kunde se de röda tegelstenarna under putsen. Vid kommentar på detta förklarades att lite färg löser detta. Detta accepterades inte och de fick göra om lagningen under något tryckt stämning.
    Vid närmre inspektion av detta andra försök att mura igen ett hål förkastades även detta försök.
    De fick därför komma en andra gång och laga hålet en tredje gång. Samma hantverkare som dessutom var näsvis om det hela. Men lagningen blev nu bra.
    Det visade sig dock att de glömt ett galler att sätta inne i nedankant kassett. Denna fick jag från ett visningsex i butiken när detta påpekades.
    Slutresultatet blev inte bra, det ser som det sitter en gammal tjockskärm i väggen. Ingen snits i installationen. Det finns olika sorters galler och ramar man kan använda vid installation men inget av detta föreslog försäljaren och påstår dessutom i efterhand är omöjliga att använda i min spis. Nonsens såklart eftersom min spis är inget speciellt på något vis. De ville nog bara prata sig undan ytterligare efterarbete.
    Så produkterna är det inget fel på, men välj en annan butik och framförallt en annan installatör.
  • Ekrem Y
    Ekrem Y skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket bra service. Bra braskamin. Inget att klaga på.
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Eldabutiken Malmö
    Vi valde en kamin med installation till befintlig skorsten från Eldabutiken för deras höga servicenivå, kunnande och konkurrensmässiga prisbild. Montörerna som hade till uppgift att koppla på en kamin till en befintlig skorsten byggd 1934 är några av de bästa och mest ”serviceminded” jag stött på.

Skorstenen var gammal och montörerna fick improvisera för att få till en fungerande lösning. På det sätt arbetet genomfördes och den kommunikation de förde med mig som kund visar på en extremt hög professionalism. Jag kan varmt rekommendera Eldabutiken på Arlövsvägen i Malmö.
  • Zanko B
    Zanko B skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket nöjda med allt. Vi ville vänta några veckor för att se hur allt fungerade och allt fungerar perfekt.
  • Wathik A
    Wathik A skrev om Eldabutiken Malmö
    Dåligt med planering och koll på ritningar
  • Mats O
    Mats O skrev om Eldabutiken Malmö
    Inköp och installation av 2 st Keddy braskaminer i befintliga öppna spisar.
    Bra bemötande och väl utfört arbete!
    Installationen blev färdig några veckor före utlovad tidpunkt, mycket bra!
  • Per B
    Per B skrev om Eldabutiken Malmö
    Bra information och snabbt utförande
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Eldabutiken Malmö
    Väldigt bra säljare, men montörerna gjorde fel vid installationen (ingen proffsig installation alls) och sen hanterade man inte allt strul nåt vidare bra från butikens håll. Vi har fortfarande, nio månader efter att installationen påbörjades, inte fått monterat den sista plåten. Men betalt räkningen har vi fått göra...
  • Nikolina S
    Nikolina S skrev om Eldabutiken Malmö
    Ingen som brydde sig om mig när jag kom till butiken, alla sprang runt och verkade ha bråttom med något, köpte ändå en kamin med installation och även en skorsten, säljaren var dålig visste inte ens att skorsten på utsidan av huset inte var tillåtet i Malmö kommun
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Eldabutiken Malmö
    I det stora hela god service. Vi ville verkligen inte göra något själva dock något svårt att få ett rakt besked att de tog hand om allt. Hänvisade till ett bif textformulär till beställningen. Missförstånd ang installationsdatum, kompenserades dock med ved och div andra produkter. Nu njuter vi av vår kamin.
  • Babak A
    Babak A skrev om Eldabutiken Malmö
    Jag köpte eldstad och installation av produkten.
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket positiv erfarenhet både säljsupport men även installation. Har redan rekommenderat er!
  • David I
    David I skrev om Eldabutiken Malmö
    Bra
    12335567891011121314151617181920
  • Bo C
    Bo C skrev om Eldabutiken Malmö
    Snabb och professionell service.
  • Martin V
    Martin V skrev om Eldabutiken Malmö
    Stort utbud, fina kaminer o mkt god service!
  • Thord B
    Thord B skrev om Eldabutiken Malmö
    jag ger inget svar. det är snart löjligt med dessa undersökningar
  • Rasmus N
    Rasmus N skrev om Eldabutiken Malmö
    Bra och pålitlig leverantör! Vi fick allt vi skulle få och i god tid.
  • Lars C
    Lars C skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket nöjd , bra service bra bemötande . Så det känns bra....
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Eldabutiken Malmö
    Ett professionellt och mycket vänligt bemötande av alla
  • Peter L
    Peter L skrev om Eldabutiken Malmö
    Letade på nätet efter kaminer och hittade Vedkraft. Åkte dit och tittade på deras sortiment som var snyggt byggt. Beställde kamin och idag är vi supernöjda med vår kamin.
    2016-08-16 Anders I svarar Peter L
    Tack för ditt fina omdöme. Önskar dig lycka till med kaminen! Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö
  • Otto S
    Otto S skrev om Eldabutiken Malmö
    Bra information, bra installation, lätta att ha och göra med och leverans enligt överenskommelse.
    2016-08-16 Anders I svarar Otto S
    Härligt att du blev nöjd med oss! Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö
  • Anna L
    Anna L skrev om Eldabutiken Malmö
    Bra bemötande.
    Köpte nyinstallation av braskamin.

Det enda som inte var till belåtenhet var att de inte hade rätt skorstensdelar med sig vid leveransen. Besiktning på kaminen var beställt till dagen efter. Detta fick bokas om och då dröjde det ytterligare några dagar innan vi kunde elda i vår efterlängtade kamin.
    Man kunde ju önska att man hade träff i huset innan installation för att undvika felbeställning.
    2016-08-16 Anders I svarar Anna L
    Tack för bra omdöme trots att det blev fel i beställningen till dig. Hoppas du blev nöjd med helheten trots att du fick vänta några extra dagar innan ni fick elda. Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö
  • Erol B
    Erol B skrev om Eldabutiken Malmö
    Är väldigt nöjd med servicen och leveransen
    2016-08-16 Anders I svarar Erol B
    Tack för fint omdöme. Roligt att höra att du blev nöjd! Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö
  • Kim N
    Kim N skrev om Eldabutiken Malmö
    Fantastisk service, kan varmt anbefales.
    2016-08-16 Anders I svarar Kim N
  • Olof F
    Olof F skrev om Eldabutiken Malmö
    Gott bemötande, snabb offert, flexibel och snabb installation
    2016-08-16 Anders I svarar Olof F
  • Gert-ove K
    Gert-ove K skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket hjälpsamma när jag skulle bestämma vilken braskamin jag skulle välja.

produkten lever upp med råge på mina förväntningar.

jag är mycket nöjd som kund och har rekomunderat företaget till andra.
    2016-08-16 Anders I svarar Gert-ove K
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Eldabutiken Malmö
    Väldigt proffsigt bemötande från första kontakt till sista.
    God produktkännedom, bra rekommendationer.
    2016-08-16 Anders I svarar Ulf B
  • Sophie L
    Sophie L skrev om Eldabutiken Malmö
    Kunnig och hjälpsam personal och smidigt att beställa både kaminen och installationen på samma ställe.
    2016-08-16 Anders I svarar Sophie L
  • Rebecca A
    Rebecca A skrev om Eldabutiken Malmö
    Snabbt och effektivt. Montörerna dök upp när det var bokat och gjorde ett utmärkt jobb.
    2016-08-16 Anders I svarar Rebecca A
  • Ingmar N
    Ingmar N skrev om Eldabutiken Malmö
    Komplett installation av vedkamin (Contura 556) med skorsten (Premodul).
    Bra genomgång i butiken av för oss lämpliga typer.
    Leveranstider för både produkt och installation hölls som utlovat.
    Snygg och prydlig installation.
    Under installationen blev det dock ett litet märke på en skorstensmodul men detta kompenserades vi för.
    2016-08-16 Anders I svarar Ingmar N
  • Martin A
    Martin A skrev om Eldabutiken Malmö
    Dom var väldigt hjälpsamma och svarade på alla frågor som man hade. Det var även väldigt trevlig personal som var hemma hos oss och monterade in.
    2016-08-16 Anders I svarar Martin A
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Eldabutiken Malmö
    Vi är helnöjda med vår spis som vi köpt på Vedkraft, fin service, för att inte tala om montaget, allt snyggt och säkert gjort, städat och klart efteråt.
    Ulf lindberg
    2016-08-16 Anders I svarar Ulf L
    Alltid lika trevliga med nöjda kunder lycka till framför brasan.
  • Johan K
    Johan K skrev om Eldabutiken Malmö
    Fin ved och strålande service !
    2016-08-16 Anders I svarar Johan K
    Roligt att du blev nöjd vi tackar för ditt fina omdöme.
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket duktiga installatörer , trevliga och erfarna .

Men säljarna är en annan kategori där efter dåligt betyg
    2016-08-16 Anders I svarar Andreas J
    Tack för ditt omdöme, trevligt att du var nöjd med våra montörer beklagar felet i leveransen hoppas det blev till belåtenhet till sist.
    Hör av er om vi kan hjälpa till med något annat.
  • Knut P
    Knut P skrev om Eldabutiken Malmö
    Vedkraft har sålt och installerat en täljstenskamin i vårt nyinköpta hus på Österlen. De tog hand om allting: gjorde en ansökan till kommunen och monterade kaminen på ett proffsigt sätt. Vi är mycket nöjda. Det känns mycket roligare att komma ut till stugan och det blir varmt på några timmar. Vi kommer att åka till Österlen mycket mer på vintern nu.
    2016-08-16 Anders I svarar Knut P
  • Elisabeth F
    Elisabeth F skrev om Eldabutiken Malmö
    Rekommenderar varmt Vedkraft i Malmö. Proffsiga och serviceminded!
    2016-08-16 Anders I svarar Elisabeth F
  • Anders C
    Anders C skrev om Eldabutiken Malmö
    Var bara inom butiken för att få lite råd kring ett problem jag hade med min öppna spis. Trevligt bemötande och kunning personal.
    2016-08-16 Anders I svarar Anders C
  • Pär W
    Pär W skrev om Eldabutiken Malmö
    Funkar bra levererar vid utsatt tid och har bra kvalitet
    2016-08-16 Anders I svarar Pär W
  • Per-anders H
    Per-anders H skrev om Eldabutiken Malmö
    Ok service och OK utbud.

Inget exceptionellt men en bra och normal leverans.
  • Johan C
    Johan C skrev om Eldabutiken Malmö
    Något rörigt med allt ifrån felaktiga beräkningar i offert till försenad leverans av beställda varor.
  • Gert-Inge B
    Gert-Inge B skrev om Eldabutiken Malmö
    Mycket nöjd med allt. Trevlig säljare och mycket duktiga installatörer. Och kaminen funkar utmärkt
  • Anders G
    Anders G skrev om Eldabutiken Malmö
    Snabbt och bra jobbat från alla på Vedkraft

Arlövsvägen 16, 211 24 Malmö