Eldabutiken Malmö

Eldabutiken Malmö

Ring 040-29 39 50 eldabutiken.se
4.1

Eldabutiken Malmö har varit i branschen sedan 1977 och då med sitt bolagsnamn Vedkraft AB som butiksnamn. Vår butik har vuxit till över 300 kvm och vi har över 100 eldstäder i vår utställning på Arlövsvägen 16. I utställningen hittar du vedeldade braskaminer, gasbrasor, bioetanolspisar och grillar.

55 omdömen om Eldabutiken Malmö

Katarina Alicja B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Om jag kunde skulle jag sätta 0/5. Jag har nyligen köpt en kamin och ville ha kaminen dels för uppvärmning men även att ex värma vatten på om elen skulle gå. Jag betalar för kokplatta på kaminen, men vid installation upptäcker man att kokplattan inte passar kaminen. Jag informeras inte, utan först när jag ska betala fakturan nämns det. När jag sedan disk med säljare skyller han ifrån sig och medger inte att de gjort fel!!! Uruselt bemötande och så besviken…

Kenneth M
Skrev om Eldabutiken Malmö

Köp av öppen spis. Jag hade med en ritning till butiken. Vi tittade ut en spis utifrån säljarens rekommendation och därefter fixades ritning, bygglovsansökan och annat praktiskt. Vid småändringar i efterhand tog butiken hand om alla kontakter med byggnadskontoret. Vid installationsdagen kom installatörer i tid och gjorde ett riktigt bra jobb. Snabbt smidigt och utan problem för mig om kund.

Astrid B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Köpt en täljstenskamin inkl. installation. Mycket bra bemötande och stor hjälp från säljaren i butik. Installatören var jättetrevlig och mycket kunnig. Vi fick hjälp med allt vi behövde.

Ellen W
Skrev om Eldabutiken Malmö

Fina produkter, serviceminded, kunnig och effektiv personal och hjälp med alla steg i processen. Vi är helnöjda!

Einar B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Kunnig hjälpsam personal. Mycket nöjd.

Eva R
Skrev om Eldabutiken Malmö

Köpt kamin + skorstensmodul inkl montering. Bra bemötande och hjälp hela vägen från att välja modell och ev tillval till att beställa och få hjälp med alla mått som ska anges rätt. Leverans och montering skedde på aviserad dag. Det enda som blev missförstånd var att vi skulle ha monterat ner även yttre delen av skorstenen. Där blev det en miss i kommunikationen men det löste sig fint ändå. Vi trivs bra med nya kaminen även om den inte har använts så mycket ännu. Det blev vår och värme efteråt men när höst- och vinterkylan...

Fredrik B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket bra och kunniga. Bra stöd vid egen montering och snabba på att svara på frågor.

Bengt P
Skrev om Eldabutiken Malmö

Hej! Jag är väldigt nöjd med installationen av min braskamin - tack

Mats G
Skrev om Eldabutiken Malmö

Utmärkt bemötande och bra rådgivning vid inköp och bra utförd montering av spisen. Det som vi upplevde lite rörigt var att den lösning vi blev rekommenderade inte var kända av sotningsväsendet och det tog en månad innan vi fick använda spisen efter vi själva hade haft flera möten med sotatren.

Pierre O
Skrev om Eldabutiken Malmö

De säljer väldigt fina kaminer, kasetter och annat. Men kundservicen lämnar ett och annat att önska. Jag köpte en Keddy vedkassett. För det första var det över två månader från beställning till installation. När väl hantverkarna kommer får jag först då veta att spjället måste plockas ut vilket kommer lämna ett tydligt hål i väggen ovan spisen. Det kan väl visserligen vara i sin ordning men återställandet av väggen gjordes så illa att man med blotta ögat kunde se de röda tegelstenarna under putsen. Vid kommentar på...

Ekrem Y
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket bra service. Bra braskamin. Inget att klaga på.

Magnus D
Skrev om Eldabutiken Malmö

Vi valde en kamin med installation till befintlig skorsten från Eldabutiken för deras höga servicenivå, kunnande och konkurrensmässiga prisbild. Montörerna som hade till uppgift att koppla på en kamin till en befintlig skorsten byggd 1934 är några av de bästa och mest ”serviceminded” jag stött på. Skorstenen var gammal och montörerna fick improvisera för att få till en fungerande lösning. På det sätt arbetet genomfördes och den kommunikation de förde med mig som kund visar på en extremt hög professionalism. Jag kan varmt rekommendera Eldabutiken på Arlövsvägen i Malmö.

Zanko B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket nöjda med allt. Vi ville vänta några veckor för att se hur allt fungerade och allt fungerar perfekt.

Wathik A
Skrev om Eldabutiken Malmö

Dåligt med planering och koll på ritningar

Mats O
Skrev om Eldabutiken Malmö

Inköp och installation av 2 st Keddy braskaminer i befintliga öppna spisar. Bra bemötande och väl utfört arbete! Installationen blev färdig några veckor före utlovad tidpunkt, mycket bra!

Per B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Bra information och snabbt utförande

Daniel B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Väldigt bra säljare, men montörerna gjorde fel vid installationen (ingen proffsig installation alls) och sen hanterade man inte allt strul nåt vidare bra från butikens håll. Vi har fortfarande, nio månader efter att installationen påbörjades, inte fått monterat den sista plåten. Men betalt räkningen har vi fått göra...

Nikolina S
Skrev om Eldabutiken Malmö

Ingen som brydde sig om mig när jag kom till butiken, alla sprang runt och verkade ha bråttom med något, köpte ändå en kamin med installation och även en skorsten, säljaren var dålig visste inte ens att skorsten på utsidan av huset inte var tillåtet i Malmö kommun

Jessica L
Skrev om Eldabutiken Malmö

I det stora hela god service. Vi ville verkligen inte göra något själva dock något svårt att få ett rakt besked att de tog hand om allt. Hänvisade till ett bif textformulär till beställningen. Missförstånd ang installationsdatum, kompenserades dock med ved och div andra produkter. Nu njuter vi av vår kamin.

Babak A
Skrev om Eldabutiken Malmö

Jag köpte eldstad och installation av produkten.

Henrik N
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket positiv erfarenhet både säljsupport men även installation. Har redan rekommenderat er!

David I

Bra 12335567891011121314151617181920

Bo C
Skrev om Eldabutiken Malmö

Snabb och professionell service.

Martin V
Skrev om Eldabutiken Malmö

Stort utbud, fina kaminer o mkt god service!

Thord B
Skrev om Eldabutiken Malmö

jag ger inget svar. det är snart löjligt med dessa undersökningar

Rasmus N
Skrev om Eldabutiken Malmö

Bra och pålitlig leverantör! Vi fick allt vi skulle få och i god tid.

Lars C
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket nöjd , bra service bra bemötande . Så det känns bra....

Tomas L
Skrev om Eldabutiken Malmö

Ett professionellt och mycket vänligt bemötande av alla

Peter L
Skrev om Eldabutiken Malmö

Letade på nätet efter kaminer och hittade Vedkraft. Åkte dit och tittade på deras sortiment som var snyggt byggt. Beställde kamin och idag är vi supernöjda med vår kamin.

Svar från Eldabutiken Malmö

Tack för ditt fina omdöme. Önskar dig lycka till med kaminen! Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö

Otto S
Skrev om Eldabutiken Malmö

Bra information, bra installation, lätta att ha och göra med och leverans enligt överenskommelse.

Svar från Eldabutiken Malmö

Härligt att du blev nöjd med oss! Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö

Anna L
Skrev om Eldabutiken Malmö

Bra bemötande. Köpte nyinstallation av braskamin. Det enda som inte var till belåtenhet var att de inte hade rätt skorstensdelar med sig vid leveransen. Besiktning på kaminen var beställt till dagen efter. Detta fick bokas om och då dröjde det ytterligare några dagar innan vi kunde elda i vår efterlängtade kamin. Man kunde ju önska att man hade träff i huset innan installation för att undvika felbeställning.

Svar från Eldabutiken Malmö

Tack för bra omdöme trots att det blev fel i beställningen till dig. Hoppas du blev nöjd med helheten trots att du fick vänta några extra dagar innan ni fick elda. Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö

Erol B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Är väldigt nöjd med servicen och leveransen

Svar från Eldabutiken Malmö

Tack för fint omdöme. Roligt att höra att du blev nöjd! Med vänlig hälsning Thobias, Eldabutiken Malmö

Kim N
Skrev om Eldabutiken Malmö

Fantastisk service, kan varmt anbefales.

Olof F
Skrev om Eldabutiken Malmö

Gott bemötande, snabb offert, flexibel och snabb installation

Gert-ove K
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket hjälpsamma när jag skulle bestämma vilken braskamin jag skulle välja. produkten lever upp med råge på mina förväntningar. jag är mycket nöjd som kund och har rekomunderat företaget till andra.

?
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket bra! Personligt bemötande.

Ulf B
Skrev om Eldabutiken Malmö

Väldigt proffsigt bemötande från första kontakt till sista. God produktkännedom, bra rekommendationer.

Sophie L
Skrev om Eldabutiken Malmö

Kunnig och hjälpsam personal och smidigt att beställa både kaminen och installationen på samma ställe.

Rebecca A
Skrev om Eldabutiken Malmö

Snabbt och effektivt. Montörerna dök upp när det var bokat och gjorde ett utmärkt jobb.

Ingmar N
Skrev om Eldabutiken Malmö

Komplett installation av vedkamin (Contura 556) med skorsten (Premodul). Bra genomgång i butiken av för oss lämpliga typer. Leveranstider för både produkt och installation hölls som utlovat. Snygg och prydlig installation. Under installationen blev det dock ett litet märke på en skorstensmodul men detta kompenserades vi för.

Martin A
Skrev om Eldabutiken Malmö

Dom var väldigt hjälpsamma och svarade på alla frågor som man hade. Det var även väldigt trevlig personal som var hemma hos oss och monterade in.

Ulf L
Skrev om Eldabutiken Malmö

Vi är helnöjda med vår spis som vi köpt på Vedkraft, fin service, för att inte tala om montaget, allt snyggt och säkert gjort, städat och klart efteråt. Ulf lindberg

Svar från Eldabutiken Malmö

Alltid lika trevliga med nöjda kunder lycka till framför brasan. Med vänlig hälsning Anders Eldabutiken Malmö

Johan K
Skrev om Eldabutiken Malmö

Fin ved och strålande service !

Svar från Eldabutiken Malmö

Roligt att du blev nöjd vi tackar för ditt fina omdöme. Med vänlig hälsning Anders Eldabutiken Malmö

Andreas J
Skrev om Eldabutiken Malmö

Mycket duktiga installatörer , trevliga och erfarna . Men säljarna är en annan kategori där efter dåligt betyg

Svar från Eldabutiken Malmö

Tack för ditt omdöme, trevligt att du var nöjd med våra montörer beklagar felet i leveransen hoppas det blev till belåtenhet till sist. Hör av er om vi kan hjälpa till med något annat. Med vänlig hälsning Anders Eldabutiken Malmö

Knut P
Skrev om Eldabutiken Malmö

Vedkraft har sålt och installerat en täljstenskamin i vårt nyinköpta hus på Österlen. De tog hand om allting: gjorde en ansökan till kommunen och monterade kaminen på ett proffsigt sätt. Vi är mycket nöjda. Det känns mycket roligare att komma ut till stugan och det blir varmt på några timmar. Vi kommer att åka till Österlen mycket mer på vintern nu.

Elisabeth F
Skrev om Eldabutiken Malmö

Rekommenderar varmt Vedkraft i Malmö. Proffsiga och serviceminded!

Anders C
Skrev om Eldabutiken Malmö

Var bara inom butiken för att få lite råd kring ett problem jag hade med min öppna spis. Trevligt bemötande och kunning personal.

Pär W
Skrev om Eldabutiken Malmö

Funkar bra levererar vid utsatt tid och har bra kvalitet

Per-anders H
Skrev om Eldabutiken Malmö

Ok service och OK utbud. Inget exceptionellt men en bra och normal leverans.

Johan C
Skrev om Eldabutiken Malmö

Något rörigt med allt ifrån felaktiga beräkningar i offert till försenad leverans av beställda varor.