Alla kategorier Radio Stockholms län Järfälla Elgiganten AB

Enköpingsvägen 39, 177 38 Järfälla — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Elgiganten AB

• Magnus S
    Magnus S skrev om Elgiganten AB
    Lämnad med Tvättmaskin och torktumlare.

Jag beställde hemleverans av Samsung tvättmaskin och torktumlare. I butiken sa säljaren att det är viktigt att jag tänker på följande:

El dosan måste vara hel, får inte ha sprickor
    Det måste finnas avstängningskran.
    Köpa kardborreband som gör att man kan ställa tumlaren på tvättmaskin.

Alla 3 punkter kollade jag upp.

Jag beställde hjälp av elgiganten eftersom jag helt saknar kompetens på området.

När hantverkarna kommer så säger dom att el dosan bara har plats för en kabel inte 2. Ström fanns för båda. Man behöver alltså byta ut dosan så 2 kablar får plats. Lätt att göra men ingår inte i installation av tvättmaskin och tumlare. Sedan fattades det en avlopps pip. Det är ett litet rör som skruvas på innan man trycker på slangen. Inget av dessa enkla åtgärder kunde dom utföra fast dom var certifierade hantverkare.

Nu har jag 2 maskiner för 15000 kr som bara står här. Tack för det El-giganten. Blir inga mer köp hos er.
  • Peter K
    Peter K skrev om Elgiganten AB
    Elgiganten måste vara ett av de få företag i Sverige som går in för att ha dålig service. Visst har de bra priser på en hel del varor, men man får ju vänta hur länge som helst innan någon i personalen tar hand om en. Riktigt dålig service men bra priser om man vet vad man vill ha.
  • Peter R
    Peter R skrev om Elgiganten AB
    Elgiganten är stort och har en hel del bra priser. Men vad de saknar är service och duktig personal. Jag vet inte om jag kommer att lägga mina pengar på det stället igen iallafall.
  • Erik
    Erik skrev om Elgiganten AB
    Låt vara att Elgiganten har bra priser på erkända dussinvaror som säljs på många andra ställen. Inom denna kategori menar jag främst telefoner, datorspel, vissa vitvaror och liknande, som är samma modell/version var du än köper dem. Ska man ha något utöver detta gör man nog bäst i att åka nån annanstans.

Jag frågade för ett tag sedan om de hade en switch.
    "Ööh, menar du 54Mbit", svarade en kille som stod där vid nätverksdelarna.
    "Nej, jag vill inte ha nån accesspunkt, inte heller en router eller en hub, jag söker en switch.", förklarade jag.
    "Då vet jag inte", svarade han.
    Han var i alla fall ärlig och normal till skillnad mot han som skrattade åt mig då jag skulle köpa en seriekabel. Nej, det var inte en ethernetkabel jag ville ha!

Köp för guds skull inte datorer på Elgiganten, maken till sämre skyltning får man leta efter. Det står ingenting om vilka komponenter datorerna har, på sin höjd GHz och GB, vilket inte säger mycket. Inom datorsegmentet är de nog dessutom 20-30 % dyrare än de stora på internet (komplett,se, datorbutiken.se).

Elgiganten är en butik för experter som letar låga priser, fast de säljer till normalanvändaren!
  • Elina E
    Elina E skrev om Elgiganten AB
    Stor Elgiganten-butik med jättebra läge precis bredvid Ikea, Bauhaus och Barkarby outlet. Hit åker jag när jag ska köpa nya hemelektroniksaker, och köpte för nåt år sen en helt ny mobil och dator på mellandagsrean. Har alltid varit nöjd med servicen här.

Enköpingsvägen 39, 177 38 Järfälla