Alla kategorier Radio Stockholms län Järfälla Elgiganten

Enköpingsvägen 39, 177 38 Järfälla — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Elgiganten

• Peter K
    Peter K skrev om Elgiganten
    Elgiganten måste vara ett av de få företag i Sverige som går in för att ha dålig service. Visst har de bra priser på en hel del varor, men man får ju vänta hur länge som helst innan någon i personalen tar hand om en. Riktigt dålig service men bra priser om man vet vad man vill ha.
  • Peter R
    Peter R skrev om Elgiganten
    Elgiganten är stort och har en hel del bra priser. Men vad de saknar är service och duktig personal. Jag vet inte om jag kommer att lägga mina pengar på det stället igen iallafall.
  • Erik
    Erik skrev om Elgiganten
    Låt vara att Elgiganten har bra priser på erkända dussinvaror som säljs på många andra ställen. Inom denna kategori menar jag främst telefoner, datorspel, vissa vitvaror och liknande, som är samma modell/version var du än köper dem. Ska man ha något utöver detta gör man nog bäst i att åka nån annanstans.

Jag frågade för ett tag sedan om de hade en switch.
    "Ööh, menar du 54Mbit", svarade en kille som stod där vid nätverksdelarna.
    "Nej, jag vill inte ha nån accesspunkt, inte heller en router eller en hub, jag söker en switch.", förklarade jag.
    "Då vet jag inte", svarade han.
    Han var i alla fall ärlig och normal till skillnad mot han som skrattade åt mig då jag skulle köpa en seriekabel. Nej, det var inte en ethernetkabel jag ville ha!

Köp för guds skull inte datorer på Elgiganten, maken till sämre skyltning får man leta efter. Det står ingenting om vilka komponenter datorerna har, på sin höjd GHz och GB, vilket inte säger mycket. Inom datorsegmentet är de nog dessutom 20-30 % dyrare än de stora på internet (komplett,se, datorbutiken.se).

Elgiganten är en butik för experter som letar låga priser, fast de säljer till normalanvändaren!
  • Elina E
    Elina E skrev om Elgiganten
    Stor Elgiganten-butik med jättebra läge precis bredvid Ikea, Bauhaus och Barkarby outlet. Hit åker jag när jag ska köpa nya hemelektroniksaker, och köpte för nåt år sen en helt ny mobil och dator på mellandagsrean. Har alltid varit nöjd med servicen här.

Enköpingsvägen 39, 177 38 Järfälla