Alla kategorier Övrigt Jönköping Jönköping ElGiganten webbshop/e-handel

Möbelvägen 54, 556 52 Jönköping — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om ElGiganten webbshop/e-handel

• Christina S
    Christina S skrev om ElGiganten webbshop/e-handel
    Jag har inte tid och heller inte tecken i tillräckligt tillåtet antal för att förklara alla vändor för att köpa en tv och tillbehör för 15’ på ElGigantens webbshop.

Först ska sägas att jag fick råd av en ypperlig kille med mycket hög servicevilja på ett av ElGigantens butiker. Han gav mig råd om vilken tv jag skulle beställa på ElGigantens webbshop. Så jag gjorde det. Enkelt. Klicka här och klicka där och fortsätt och ja tack, jag vill ha på faktura. Där sket det sig.

För att dramatiskt korta en historia som nu har pågått sedan måndag (idag är det fredag) har man nu på ElGigantens webb gjort följande:
    1. Pga tekniskt fel inte kunnat godkänna att jag ska ha det på faktura.
    2. Ringt mig fyra gånger för att förklara att det beror på ett tekniskt fel och att det därför inte går att beställa.
    3. Lyssnat på hur arg jag blivit för att det pga ett tekniskt fel inte kan göras en faktura.
    4. Meddelat att man gör en manuellt.
    5. Kontaktat mig (fyra dagar efter gjord beställning) för att informera om att tv:n jag vill ha är slutsåld (trots att den fortfarande finns tillgänglig att beställa på nätet)
    6. Kontaktat mig för att informera om att man inte kan göra en manuell faktura. Oavsett vad jag beställer. Pga ”tekniskt fel”.

Jag har inte tid för detta. Jag har heller inte energi att lägga på att förklara för kundtjänstpersonal att de är till för kunderna och inte tvärtom. Jag har försökt få igenom en beställning på en alldeles vanlig tv under fem dagar och ger upp. Crap ElGigantens webbshop! Jag surfade in till Hembiobutiken, klickade tre (!) gånger och fick ett mail om att tv:n är på väg. Mot faktura.

Jag förstår att man har regler och bestämmelser men glöm aldrig någonsin att det är riktiga människor som sitter i andra änden. Och glöm inte att du själv är en sådan. Som kan tänka utanför den box företaget satt dig i.

Möbelvägen 54, 556 52 Jönköping