Alla kategorier Skomakare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Elias Skomakeri

Elias Skomakeri

Vikingagatan 7, 113 42 Stockholm — Visa karta

Vi utför alla typer av skoreparationer. Allt från klackningar till brustna sulkanter. Behöver kavajen tvättas eller byxorna läggas upp, är det bara att komma till oss. Vi har även nyckelservice och kan hjälpa dig att fixa extranyckel på plats.
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 8 kunder tycker om Elias Skomakeri

• Malin G
    Malin G skrev om Elias Skomakeri
    Mina högklackade mockastövlar var som nya när jag hämtade dem. Mycket nöjd! Och tack för att du tog dig tid att hitta mig på eniro...då jag glömt kvar mitt visakort =)
    2013-04-24 Representant för Elias Skomakeri svarar Malin G
    Hej Malin, jag tackar dina värdefulla synpunker som du tagit dig tid att besvara och skicka in till RECO.
    Med vänlig hälsning
    Elias Skomakeri 08-30 12 95
    Joseph Manaz
  • Anders E
    Anders E skrev om Elias Skomakeri
    Känner att jag måste agera motpol till hyllningskören här. Joseph är en trevlig man, men det som kommer ut från skomakeriet håller inte den klass man förväntar sig. Enklare saker som klackningar utför på ett fullgott sätt men svårare saker som byte av dragkedja på stövlar har varit en fullständig katastrof. Jag lämnade in min hushållsknivar på slipning och dessa måste om de alls slipades slipats på ett felaktigt sätt då de upplevdes slöare när de kom tillbaks. Vid skrädderi, kemtvätt och mattvätt använder sig Elias skomakeri av underleverantörer och den som lämnar in sina saker bör se till att dessa är auktoriserade. Jag har av förklarliga skäl slutat använda mig av Elias Skomakeri.
  • Nicholas K
    Nicholas K skrev om Elias Skomakeri
    Elias är i min mening en väldigt kompetent och proffsig skomakare. Han lagade mina kängor, som en annan skomakare sa att jag kunde slänga!
    Jag kan varmt rekommendera er att ta in era trasiga skor till Elias.
  • Karin H
    Karin H skrev om Elias Skomakeri
    Tänk att jag missat att ge recos till min favorit!
    Jag håller med tidigare skribenter och instämmer i hyllningskören

En annan sak jag uppskattar är att man inte får kommentarer som ger mig dåligt samvete när jag kommer med skor som borde ha lämnats in för länge, länge sedan, dvs jag har gått ner dem allt för långt. Han är även bra på att göra snygga reparationer - det märks att han kan läderarbete. Har man bråttom brukar han kunna fixa saker mer eller mindre på direkten.

Han är noga att gå igenom kläder man lämnar in för kemtvätt och kommentera om det är något som kan bli problematisk vid tvätt.

Jag får litar på Hanna att det är bra priser för jag har inget att jämföra med. Har inte sett någon anledningen att gå någon annanstans sedan han flyttade till Vikingagatan.
    Jakob J gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Elias Skomakeri
    Efter att jag läst Elias recos kunde jag motstå att gå dit när det var dags att klacka om ett par skor. Vi utväxlade inte många ord men Elias visste exakt vad som skulle göras. När jag sedan hämtade skorna var arbetet utfört precis som jag hade förväntat mig.
    Karin H, Nikke L gillar detta
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Elias Skomakeri
    Killen kan allt, kemtvätt, laga väskor, klacka om och se till att ett par extremt spritindränkta och förstörda mockapumps ser ut som nya. Jag går hit med allt och man kan lita på att man får tillbaka grejerna i toppskick och i tid.
    Jag kan rekommendera både Elias Skomakeri och kemtvätt och drar du på ditt allra charmigaste leende så kan du nog få till ett bättre pris, för det lyckas alltid jag med!
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Elias Skomakeri
    Jag går alltid till Elias Skomakeri för att klacka om skor, lämna in kemtvätt, fixa nycklar eller bara för att prata med supertrevliga Josef som jobbar i butiken. Grym&snabb service, fint resultat och bra priser. Jag är alltid lika nöjd när jag har varit hos Josef!
  • Martin S
    Martin S skrev om Elias Skomakeri
    jag har alltid fått bra bemötande och har aldrig haft några problem med de saker jag har lämnat in. Jag kommer nog aldrig byta kemtvätt eller skomakare!

Vikingagatan 7, 113 42 Stockholm