Alla kategorier Övrigt Stockholms län Täby Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB

Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB

Polygonvägen 15, 187 66 Täby — Visa karta

Ett hus har många sidor!

En husbesiktning, skadeutredning eller värdering är en investering. När vi genomför besiktningar och värderingar tittar vi noga på husets alla sidor.

Vi granskar varje hus utifrån husets unika konstruktion, ålder och skick.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 20 kunder tycker om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB

• Stina J
    Stina J skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    VARNING för Eminenta besiktning. Vi skulle sälja vårt hus i våras och anlitade då via mäklaren Eminenta. Besiktningemannen påstod sig kunna lukta sig till mögel och höll på att ställa till det regält för oss, vi förlorade en hel del pengar på deras okunskap vilket senare visade sig inte vara mögel.
  • Andres L
    Andres L skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Detta företag används av boförrättare som vill ha en låg värdering vid skilsmässor.
    Det görs för att mammorna ska betala så lite som möjligt till papporna.
    Starka bevis på detta, tyvärr!!!
    Riktigt oseriöst företag, mao...
    De har många anmälningar på sig =)
  • johan a
    johan a skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    De gör ett uselt arbete.
    Alla som har skrivit positivt om Eminenta verkar arbeta för dem.
  • ernst å
    ernst å skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    OBS! Varning för Eminenta! Vissa mäklare använder TYVÄRR detta företag i samband med fastighetsbesiktning etc. Efter flera år i branschen, och därmed insikt om hur fastighetsbesiktningar fungerar, måste jag härmed varna så många som möjligt. Vid de tillfällen (händer ofta) som Eminenta missar uppenbara fel/brister i samband med fastighetsbesiktning, har Eminenta satt i system att aldrig erkänna detta och därmed får du som kund ta ansvar för alla kostnader. ARN:s register visar att detta tyvärr drabbat många, så mitt råd är: Undvik Eminenta!! Om mäklaren föreslår Eminenta, kräv att de byter till seriös aktör!! Tack för ordet, hoppas jag räddar några blivande husägare.
    björn ä gillar detta
  • Esther
    Esther skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    AKTA ER FÖR EMINENTA!
    Vi beställde en fastighetsbesiktning av Eminenta som tog 10 mån att leverera! Detta trots att en besiktning redan gjorts ett par veckor tidigare av en köpare som hoppade av fastighetsköpet, så hela protokollet var mer eller mindre skrivet och bara mindre ändringar behövde göras. Besiktningsmannen hade diverse ursäkter för att han inte levererat det uppdaterade protokollet, som att han inte hunnit, hade problem med sitt eget hus, skulle leverera nästa vecka osv. Trots mejl, sms och telefonsamtal under 8 mån så gjordes det inte. Vi kontaktade då Eminentas ledning och bad dem följa upp ärendet, men ingen hörde av sig! Efter ytterligare en månad utan svar så kontaktade vi kontoret i Täby igen och fick kontakt med en annan chef. Vi bad om omedelbar leverans av protokollet, en förklaring till hur det kan komma sig att ett besiktningsprotokoll man betalat 10 000 kr för kan dröja 10 mån och en ordentlig ursäkt. Vi fick ett kort svar med en efterhandskonstruktion från dem att besiktningsprotokollet levererats någon månad tidigare per epost, men detta var helt osant. Vi fortsatte kräva förklaring och en ursäkt vid ett flertal tillfällen men har aldrig fått någotdera. Eminentas tjänster och kundservice är under all kritik. Jag råder alla att hålla sig långt borta från denna bluffirma!
    ernst å gillar detta
  • benny
    benny skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Detta företag bör alla undvika!! Pengar är allt som de bryr sej om. Många anmälningar hos ARN talar sitt tydliga språk. Akta er!!
    Esther, björn ä gillar detta
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Vi är väldigt nöjda med Eminenta och då särskilt vår besiktningsman Wilhelm Apor.

Vi bokade vår besiktning med väldigt kort varsel, efter att ha skrivit på köpekontrakt på ett nyrenoverat hus. Därefter fick vi en otrolig besiktning, där Wilhelm gick igenom precis allt. Han ställde tonvis med bra frågor till entrepenören (som köpt ett dödsbo för att renovera och sälja), undersökte varje skrymsle och vrå och hissade varningsflagg för oss när han kände mikrobiell lukt på vissa ställen.

När han åkt, ringde han till oss igen kort efteråt, bara för att meddela oss att han kände mögellukten i sina kläder, med rådet att vi verkligen borde undersöka huset närmre. Utöver det (eftersom vi hade ont om tid) satte han ihop protokollet på en dag(!) och gick sedan igenom det med oss på telefon på kvällen efter besiktningen.

Maken till service hade jag inte kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi.

Eminentas protokoll är väldigt bra ordnade och uttömmande. Det är verkligen klasskillnad jämfört med många andra besiktningsprotokoll man stöter på när man är runt och tittar på hus.

Lite ris dock till Eminenta som företag, som använder sig av faktureringsavgift när man betalar, utan att ge kunden några andra sätt än faktura att betala på. Avgiften är bara på 25 kronor, men själva grejen att ens ha en sådan avgift är trist och sniket.
  • Tompii L
    Tompii L skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Jag är supernöjd med de båda gånger jag har haft med Eminenta att göra. Verkligen tillmötesgående och seriösa och öppensinniga, jag kunde ringa min besiktningsman långt efter kontorstid vilket hjälpte mig oerhört.

Protokollen i helhet är sjukt bra, en dokumentation av vad man ska se upp med och liknande. Även de åtgärder som måste göras får man en bra bild på hur mycket det kommer att kosta.

Jag kan varmt rekommendera Eminenta och kommer personligen att använda mig av dem igen.
  • Göran B
    Göran B skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Proffsigt jobbat Eminenta!

Jag har haft anledning att anlita besiktningsman vid två tillfällen under 2011. Vid båda dessa tillfällen anlitade jag Eminenta. De gjorde ett mycket proffsigt jobb vid båda tillfällena. De gav mig bra råd kring vad som var extra viktigt att titta närmare på samt vilka följder det kan få med skador i olika delar av fastigheten. jag fick också möjlighet att ringa besiktningsmannen och ställa frågor efter slutfört uppdrag. Han hjälpte mig då på ett bra sätt att komma fram till ett för mig riktigt beslut. Kan varmt rekommenderas!
  • Lars N
    Lars N skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Eminenta Järfälla skickar inte besiktningsprotokoll i tid. Vi fick vänta i 9 arbetsdagar tills att vi fick protokollet. I bokningsbekräftelsen för besiktningen står uttryckligen att protokollet skall vara kund senast 5 dagar efter besiktning till handa. Detta gjorde att vi fick svårigheter att ta vissa beslut vilket för oss betydde extrakostnader. Jag konfronterade Eminentas VD Andreas Löffelberg med detta och krävde kompensation. Han sa att fel begåtts men ursäktade sig inte och tyckte att om vi vill ha kompensation så får vi mötas i tingsrätten. Om VD'n på Eminenta har en sådan attityd så förstår man hur lite fokus det är på kundnöjdhet i detta företag. Pinsamt och oproffessionellt. Inte så Eminenta! Akta er...
    ernst å, Esther, björn ä gillar detta
  • s b
    s b skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    EMINENTA återfinns på Råd&Röns "svarta lista"....Här hamnar företagen om de behandlar sina kunder illa!! Således är EMINENTA Järfälla ej att lita på vad gäller fastighetsbesiktningar. Så länge EMINENTA ligger kvar på den svarta listan fortsätter företaget att fiffla. Se fakta på Råd&Rön http://www.radron.se/templates/Artikel.aspx?id=41
    ernst å, Esther, benny, björn ä gillar detta
  • björn ä
    björn ä skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Sanningen om eminenta är en katastrof för kunden!! Hänvisar till ARN:s ärendesammanställning, listan är lång och talar för sig själv. Bara att skicka efter hos "arn.se". Undvik!
    benny gillar detta
  • Per E
    Per E skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Omdömet gäller Eminenta Göteborg och besiktningsman Klas Nilsson.

Omfattande, pedagogiskt, sakligt och förtroendeingivande. Besiktningen tog ca 4 timmar med avslappnad och mycket informativ genomgång av hela huset. En husbesiktning är en vital del av ett husköp och fördelaktigen skall denna kännas förtroendeingivande och geniun. Det gjorde det verkligen.
    Resultatet levererades dessutom per mail med detaljerad beskrivning av hus i allmänhet men också det besiktigade huset i synnerhet vilket gav bra kännedom om huset. Rapporten levererades inom ett dygn från avslutad besiktning. Seriöst!
    Mycket bra och kan varmt rekommenderas.
    2009-08-25 Lotta E svarar Per E
    Hej Per E

Tusen tack för att du tog dig tid, att ge oss och framförallt Klas Nilsson på Eminenta i Göteborg, en så fin återkoppling.

Med vänliga hälsningar, Lotta Enberg, Marknadschef, Eminenta
    benny gillar detta
  • Sara W
    Sara W skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
  • John W
    John W skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Vi är helnöjda med den besiktning Eminienta/ Christer Hägglund gjorde på vårt blivande hus i Nacka. Det engagemang Christer visade, möter man inte varje dag... När krypgrunden inte gick att komma ner i erbjöd sig Christer att återkomma , kostnadsfritt, och krypa ner så snart vi ordnat en öppning. Detta tog honom åtminstone 3 timmar extra efter avslutad arbetsdag. Tack!
    *********************************
    Tillägg till ovanstående:

Med facit i hand blir jag tvungen att revidera min uppfattning och kommentar till besiktningen Christer Hägglund genomförde. Han visade ett engagemang utöver det vanliga när han återkom för att besiktiga krypgrunden.
    Christer Hägglund hävdade med stor säkerhet att det ganska massiva utbrottet av påväxt i krypgrunden inte var hussvamp, utan nån odefinierad påväxt som kan saneras med Klorin. Som tur var anlitade vi ytterligare en besiktningsfirma som direkt identifierade påväxten som hussvamp, vilket också bekräftades av en analys. Hade vi inte litat på vår intuintion och anlitat den andra firman hade vi köpt huset och nu drabbats av saneringskostnader på upp till 500kkr. Det hade placerat oss vid ruinens brant. Därför känns det naturligt att inte längre vara lika nöjda som vi initialt var, även om vi känner sympati med Christer Hägglunds engagemang.

Ida & John
    2009-08-17 Lotta E svarar John W
    Hej Ida & John,

Tack för att ni tog er tid att ge oss återkoppling. Det uppskattar vi väldigt mycket. Vi är också mycket glada för att ni blev så nöjd med vår tjänst.

Lycka till med ert nya hus!

Med vänliga hälsningar Lotta Enberg, Marknadschef, Eminenta
  • bobby l
    bobby l skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Undvik det här företaget! De struntar i att följa Allmänna reklamations-nämndens beslut om hur tvister med kunder bör lösas. Tvisterna handlar om varor och tjänster värda allt från dryga tusenlappen till femsiffriga belopp.
    Eminenta har många missnöjda kunder, bl.a undertecknad.....

Sorry Lotta!! ARN kommer att skicka eminenta till "Svarta Listan" En Självrisk på 20.500 för kunden när eminenta tabbar sig är inget annat än fiffel!!! Vi pratar om en "Köpargenomgång" på en timme, försvarar du detta har du blivit helt blind!! Eminenta = charlataner!! SKÄMS!!!!!!
    2009-06-29 Lotta E svarar bobby l
    Hej Bobby!

Synd att du är missnöjd. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens beslut.
    Det är så att om vi har gjort fel, får kunden ersättning för de reparationer som måste göras med ett avdrag för självrisk. Detta står i det avtal som vi upprättar mellan oss och kunden. Då blir det ju per automatik så att den summan vi betalar ut inte exakt motsvarar den summan som Allmänna reklamationsnämnden rekommenderar.

Lotta Enberg, Marknadschef, Eminenta
    Esther gillar detta
  • s
    s skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Trist företag. Rekommenderas Ej. Den "köpargenomgång" jag bokat innebar att eminentas representant läste upp texten från besiktningsprotokollet, oengagerat och tämligen meningslöst. Detta tog ca 40 minuter, till en kostnad av 3000 kr! Sammanfattningsvis upplever jag att detta företag prioriterar sina intäkter, ej kunderna!
    2009-04-16 Lotta E svarar s
    Hej S,

Så trist att du är så missnöjd. Vi är väldigt måna om att prioritera våra kunder. Som köpare kan man välja att göra en helt egen besiktning som en del i undersökningsplikten. Alternativt kan han/hon göra en genomgång av en förhandsbesiktning som säljaren har gjort. Denna genomgång görs för att Eminenta ska säkerställa dels att köparen har förstått innehållet i utlåtandet och vid genonomgången ha möjligheter att ställa frågor samt att Eminenta tar samma ansvar gentemot köparen som mot säljaren.

Skulle du ha valt att göra en helt egen besiktning hade den blivit betydligt dyrare än genomgången.

Hör gärna av dig till mig så vi kan pratas vid lite mer ingående.

Lotta Enberg, Marknadschef
    Esther, björn ä, John W gillar detta
  • Leif P
    Leif P skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Dyrt och allmänt förvirrad bokningspersonal samt en mycket opedagogisk besiktningsman gjorde att vi beslöt oss att välja ett annat besiktningsföretag och ett annat hus. Besiktningsmannens inspektion var så dålig att vi vågade inte köpa huset även om det kanske var bra eller inte, vi vågade helt inte chansa på besiktningsmannens bedömning. Man orkar inte med en massa trubbel i efterhand.
    2009-03-23 Lotta E svarar Leif P
    Hej Leif,

Det är tråkigt att du är så missnöjd. Hör gärna av dig till mig så vi kan resonera lite mer i detalj kring de omständigheter du är så missnöjd med.

Lotta Enberg
    Marknadschef
    Eminenta
    ernst å, Esther, benny, s, Lotta E gillar detta
  • Patrick E
    Patrick E skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Jag blev oerhört bra bemött av besiktningsmannen från detta företag. Jag kunde egentligen på tok för lite för att köpa hur, men fick en jättepedagogisk genomgång av hela huset - inte bara vad som var "fel" och "risker", utan också vad som är bra att tänka på och hur man ska sköta om saker och ting i kåken.

Utlåtandet har jag kvar som en plan för hur jag löpande ska sköta om huset - det blev ett dokument på cirka 25 sidor. Jag har i efterhand sett andra protokoll som nästan inte säger mig någonting (mer som kryss i rutor).

Sen fungerade allt himla smidigt också, från att ringa bokningen, till att snabbt få utlåtandet.
    Lotta E gillar detta
  • Kim B
    Kim B skrev om Eminenta Besiktning & Värdering i Sverige AB
    Värdet av att göra en skadebesiktning innan man köper ett hus, fritidshus eller bostadsrätt är precis som en försäkring.

Besiktning i sig har verkligen öppnat mina ögon för betydelsen av att noga undersöka sitt hus. Denna typ av investering skulle kunna ha räddat min familj, från en onödigt dyr och komplicerad affär.

Om vi upptäckt de skador som har uppdagats i efterhand, så hade vi inte fullföljt affären, utan att ha omförhandlat priset.

Vi hade sluppit ha hamnat i en svår tvist med säljaren. Nu har vi haft en i sig jobbig, tvist kring detta.

Jag lämnar gärna referenser om ni händelsevis har andra som varit i samma sits som jag och min familj, som vill bättre förstå värdet av denna typ tjänster. Det är lät att vara klok i efterhand.

Var inte dumsnål utan syna sömmarna innan du sätter bläcket på kontraktet, med säljare och mäklare. Lycka till Kim B med familj
    Lotta E gillar detta

Polygonvägen 15, 187 66 Täby