Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm En Ful och En Gul AB

En Ful och En Gul AB

Erstagatan 22, 116 36 Stockholm — Visa karta

Norra Agnegatan 39, 11229, STOCKHOLM

Restauranger nära En Ful och En Gul AB:

Folkungagatan 126, STOCKHOLM
Välkommen till oss på Restaurang People’s! Här får du svenska klassiska maträtte... Läs mer ›
ANDERS K:
Hej Reco, Jag har varit kund hos People ägare Bogdan från första dagen. Aldrig någonsin varit missnöjd. Alltid bra service, bra råvar...

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
carina c:
Hej Vi tyckte att restaurangen var urmysig , god mat och trevlig personal. Hit vill gå fler gånger

Katarina bangata 71, Stockholm
Välkommen till Elie’s Kök & Bar på Katarina Bargata! Vår populära kvarterskrog e... Läs mer ›
Pontus N:
Trevligt ställe men vi var missnöjda med paketet med 15 Meze då det endast innehöll en kötträtt

Folkungagatan 110, STOCKHOLM
Välkommen till Deli Di Luca! Äkta italiensk mat av fina råvaror. Vi erbjuder äve... Läs mer ›
Kerstin B:
Trevlig personal, god mat. Vi var där hela familjen 7 st och alla tyckte lika

Läs vad 8 kunder tycker om En Ful och En Gul AB

• Magnus H
    Magnus H skrev om En Ful och En Gul AB
    I går 22 feb 11 var jag och min fru på En ful en gul. Det var den äckligaste mat jag nånsin ätit på resturang. Till förätt urkokt pigrimsmussla som lika bra kunde varit burk fiskbulle med en blaskig sås med stjälkselleri. Huvudrätten var en gös gryta med lite lite fisk och hälften vat selleri och ev libbstick rätten var asstark trots att vi blev lovade en mildare variant. Svaret från servitör och servitris när vi påpekade att maten var äcklig var bara att det var väl synd. Jag höll på att spy när jag lämnade resturangen och i dag får jag tillbringa på toaletten. Fy fan va vidrigt!
  • Anders G
    Anders G skrev om En Ful och En Gul AB
    Hämtade hem mat härifrån ännu en gång. Alltid supergott och bra bemötande. Hong Kong Nudel soppa och Tigerräkor med grön chili är favoriter:)
    Nikke L gillar detta
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om En Ful och En Gul AB
    Stämningen är mysig, en blandning av East & West och matsedeln består inte av 8 A4-sidor som på så många andra kinakrogar utan är trevligt återhållsam – allt ryms på en A4-sida…

Maten är vällagad och god. Jag åt tufo och ångade grönsaker med chili (för övrigt den enda veggomaten menyn hade att erbjuda). Starkt som sjutton. Jag hostade och frustade tills tårarna sprutade på mig. Gott men starkt. Dom andra åt klassiskt kinesiska dumplings och lamm i vitlök. Till efterrätt delade vi på en palmbladspannkaka med glass och glaserade frukter. Inga “fyla små lättel” här inte.

Extra kul med det öppna köket där man kan se kockarna in action och ibland slår eldslågorna höga som 8-åringar upp över wok-grytorna.

Trevlig personal och gudomlig mat. En genuin kines helt enkelt. Hit går jag gärna tillbaka.
  • Edit T
    Edit T skrev om En Ful och En Gul AB
    En väldigt bra kinakrog i SoFo. Hyfsade priser om man nöjer sig med en mellanrätt som ändå är ganska stora. Väldigt gott!!
    Tobias H gillar detta
  • John C
    John C skrev om En Ful och En Gul AB
    Inte äkta alls (mina föräldrar är kinesiska). Trevlig personal men otrevlig mat. Min rätt ("Ungsgrillad anka med hemlagad bbq-sås") var alldeles för söt, såsen smakade mer som amerikansk Kraft Barbecue Sauce. Fyra stycken dumplingar (jiao zi) kostade 116 kr, vilket är sjukt dyrt, och det smakade inte alls som jag hade hoppats.
  • Beatrice d
    Beatrice d skrev om En Ful och En Gul AB
    Jätte god mat och jätte bra service! Det här är en CDhina restaurang. Jag har bara varit där en gång men ska självklart tillbaka.. Som sagt! Maten var jätte god.
  • Mats A
    Mats A skrev om En Ful och En Gul AB
    Absolut top tre bland kineser i stan. Dyrare, men varenda krona extra blir förvandlad till stil och kvalité. Så långt du kan komma från slabbkineserna. Distinkta, vackra, smakrika och spännande rätter från Peking och Sichuan. Köket ligger i lokalen och meterhöga eldslågor från woken och kokerskor i traditionell klädsel gör sitt till stämningen. Ett ställe där maten är kung! Glöm inte att boka, blir fullt fort. Jag tvekar alltid att ge femmor men En Ful & En Gul är en av Stockholms tre bästa restauranger för det kinesisk mat och dessutom ett ställe som kan imponera på långväga gäster och de som är skeptiska till asiatisk mat.
  • Malin W
    Malin W skrev om En Ful och En Gul AB
    Underbar mat från Kina. De bästa Dimsum jag har provat. Inräknat de jag har ätit på plats i Kina. Tyvärr så har de inget alkoholtillstånd annars hade det blivit full pott.

Erstagatan 22, 116 36 Stockholm