Alla kategorier Luftvärmepump Västra Götaland Göteborg Energipojkarna AB

Energipojkarna AB

Toleredsgatan 20a, 417 27 Göteborg — Visa karta

Vi på Energipojkarna har god erfarenhet av värmepumpar och andra energibesparande produkter.
Tillsammans med våra ackrediterade tekniker erbjuder vi rådgivning, hembesök, försäljning, installation och service.
Vi är idag verksamma i Skåne, Halland, Västra Götaland & Stockholms län. För övriga områden ber vi er kontakta oss för mer information då vi har tillgång till ett stort nätverk av seriösa installatörer och återförsäljare.

Läs vad 23 kunder tycker om Energipojkarna AB

• Henrik H
    Henrik H skrev om Energipojkarna AB
    Jag har fått installerat 2 st luftvärme pumpar vid två olika tillfällen och det har gått jätte smidigt och kanon service vid båda tillfällena. Hantverkarna som har monterat pumparna har varit väldigt tillmötes gående och nogranna. Ett kanon Team!!! Läs mer
  • Bengt-Allan W
    Bengt-Allan W skrev om Energipojkarna AB
    * Omöjligt att få svar på frågor. Jag hade frågor om reglerkomponenterna.
    * Inte möjligt att få dem att komma och åtgärda en läckande koppling eft5eråt. Fick anlöita annan installatör.
    * De krånglade med ROT avdraget och meddelade Skatteverket att jag hade betalt ROT delen, vilket jag inte hade gjort och Skatteverket då vägrade att betala ut. Det blev alltså en Moment 22-situation.
    Energipojkarna är inget företag jag vill rekomendera för någon form av arbete. Oproffsiga. Läs mer
    2013-04-15 Andreas P svarar Bengt-Allan W
    Bengt, vi har försökt svara på dina frågor. Alla utom frågorna på den skiss över systemet ni själv hade gjort där behövde vi hjälp från distributören vilket tog tid i högsäsong att få svar på. Skatteverket godkände ej utbetalning av rotavdraget vilket kräver att man återkopplar med kund.
    Skatteverket betalade efter en miss ut 1kr?? Problemet med flödesvakten har vi pratat om. Ni skulle återkomma när ni luftat elementen. Vi känner att det är tråkigt att du upplever oss som oproffsiga men strävar alltid efter att bli bättre och att lösa problem på bästa sätt. Du är alltid välkommen att höra av dig.
  • Gunnar/Helga Ö
    Gunnar/Helga Ö skrev om Energipojkarna AB
    Har trots mina många tidsändringar och många önskemål alltid varit vänliga och tillmötesgående.
    Till slut fick vi till en leverans och installation av en luft/luft-apparat.
    Mitt nästa projekt blir en bergvärmepump under oktober månad.
    Med vänlig hälsning, Gunnar och Helga Läs mer
  • Sören L
    Sören L skrev om Energipojkarna AB
    känner mig lurad på installationen.av en luftvärmepump i vinter.Elen skulle tagas från centralen som var belägen 5-meter från där pumen skulle monteras.Men när jag kom dit efteråt allt varklart var elet tagen från ett uttag inne i stugan,ett uttag som vi för övrigt belastar ganska mycket för andra ändamål./besviken. Läs mer
    2013-04-15 Andreas P svarar Sören L
    Vi har pratat med Sören och det verkar som att ett missförstånd uppstått. Vår tekniker hade ej behörighet att bygga ut elcentral och då det fattades lediga säkringar blev lösningen att koppla på ett befintligt uttag. Vi kommer att hitta en lösning ändå.
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Energipojkarna AB
    Hittills har de visats sig vara helt OK, men vi har inte haft något fel ännu på vår luftärmepump. Läs mer
  • Ann-Louise O
    Ann-Louise O skrev om Energipojkarna AB
    Bra bemötande och trevlig personal och bra service. Allt till belåtenhet. Läs mer
  • Johan F
    Johan F skrev om Energipojkarna AB
    Bra bemötande och rätt inställning när det var någonting som jag från början inte var nöjd med. Jag rekommenderar dem gärna Läs mer
  • Charlie Ö
    Charlie Ö skrev om Energipojkarna AB
    Bra säljare (Andreas) var hemma hos oss för ett konsultationsmöte. Han gav fram förslag och exempel som kändes trovärdiga och ärliga. De har ett bra uppföljningssystem som hjälper dem att hålla koll på alla kunder, dvs. när man ringer dem har de full koll på allt som gjorts hos oss, vad vi har, vilka som installerade osv. detta känns tryggt.
    Vid telefonkontakt har de alltid varit trevliga och serviceinriktade (Daniel). Om de inte kunde ta samtalet just då, ringer de alltid upp.
    Vi fick ett bra pris på en maskin som fungerar jättebra och vi har inga klagomål på något. Vi har i skrivandets stund haft vår luft-luftpump i snart sex månader.

Vi rekommenderar starkt Energipojkarna. Läs mer
  • susanne s
    susanne s skrev om Energipojkarna AB
    jag kan rekomendera Energipojkarna,
    allt fixades snabbt och bra till det pris dom hade sagt och på den dag vi hade kommit överens om.
    Värmepumpen fungerar aldeles utmärkt. Läs mer
  • Mattias Ö
    Mattias Ö skrev om Energipojkarna AB
    Grymt bra.Snabb leverans o service.Mycket trevliga. Läs mer
  • Patricia L
    Patricia L skrev om Energipojkarna AB
    Fantastiskt bemötande och strålande underleverantör vid installation. Läs mer
  • ingemar a
    ingemar a skrev om Energipojkarna AB
    jag tycker att energipojkarna varit bra att ha att göra med. Därför har jag köpt 2 st värmepumpar för egen del medverkat till 2 köp hos mina grannar. Läs mer
  • Carina B
    Carina B skrev om Energipojkarna AB
    Mestadels positivt , men de använde underleverantörer och det som vi kommit överrens om med Energipojkarna hade inte förmedlats vidare till dem som skulle göra jobbet. Det var även omöjligt att få kontakt med någon som kunde fixa det när det senare blev problem. Läs mer
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Energipojkarna AB
    jag tycker att de skötte sig utmärkt. De små problem som uppstod under resans gång löstes smidigt. Läs mer
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Energipojkarna AB
    Dom gjorde hembesök och gav rekommendation. Bra! Läs mer
  • Nicklas A
    Nicklas A skrev om Energipojkarna AB
    Väldigt bra bemötande och bra utfört arbete. Skulle varmt rekommendera dom till någon annan. Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om Energipojkarna AB
    Bra första intryck och lika bra resultat. Läs mer
  • Linus H
    Linus H skrev om Energipojkarna AB
    Bra rekommendation på värmepump och bra bemötande Läs mer
  • Johnny H
    Johnny H skrev om Energipojkarna AB
    Toppenkillar. Spelar ingen roll vem man pratar med så är det superbt. Läs mer
  • Stina
    Stina skrev om Energipojkarna AB
    Trevlig och professionellt bemötande med en bred kunskap. Snabbt återkoppling vid frågor. Har även ringt upp flera månader senare för att höra om allting fungerar som det ska. Mycket bra! Läs mer
  • Christian M
    Christian M skrev om Energipojkarna AB
    Jag tycker att energipojkarna har skööts sig mycket bra i försäljningssyfte samt respons med felanmälan osv.
    Är däremot inte helt nöjd med introduktionsutbildningen av utrustningen och tror inte att allt är helt riktigt inställt för full energivinst. Läs mer
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Energipojkarna AB
    Jag tycker att Energipojkarna är bra på att rekommendera vilken produkt som passar just för dig och att dem inte bara gör allt för att kränga den dyraste lösningen till dig. Läs mer
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Energipojkarna AB
    Jag är mycket nöjd med både bemötande och service ifrån Energipojkarnas sida:) Läs mer

Bästa företagen inom luftvärmepump i Göteborg:

Urban H Urban H tycker:
“Lättsamt att prata med säljare...” Läs mer

Ringögatan 8B, 41707, GÖTEBORG