Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Södermalm English Learning Academy

English Learning Academy

Ringvägen 36, 5tr, 118 67 Stockholm — Visa karta

An interactive course with entertaining learning techniques by experienced speaking teacher. We want children to feel good and maintain them in a fun entertaining way.
Box 6088, 17106, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Övriga företag nära English Learning Academy:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 1 kund tycker om English Learning Academy

• Helena J
    Helena J skrev om English Learning Academy
    Om man inte klarar av att skriva korrekt och begriplig engelska på sin hemsida så ska man kanske inte starta ett företag för språkkurser -- eller?

Företagets egen hemsida säger allt: "An interactive course with entertaining learning techniques by experienced speaking teacher." "We want children to feel good and maintain them in a fun entertaining way. We will play, learn, sing, tweaking and generally be creative."

Försök lämna in hemsidans text som övningsuppgift på en seriös engelskakurs, och betyget blir: Underkänt!

Trots det tjusiga namnet "English Learning Academy" så är kurserna i n t e länkade till någon organisation eller språkinstitut. Företaget har visserligen en hemsida med ändelsen "co.uk", men i verkligheten är det bara en liten enpersoners-firma med kontor i bostaden i Stockholm, som registrerat en internetdomän i England. Samma person har ytterligare ett enskilt företag som försöker tjäna pengar på att sälja annonsplats på internet för vin & spritproducenter.

Företaget "English Learning Academy" är rena bondfångeriet. Deras kurser är dåliga och avgifterna höga. De begär in hela kursavgiften från deltagarna samtidigt som de annonserar ut lärarjobbet på arbetsförmedlingen. Och de ger ingen återbetalning till den som vill hoppa av kursen efter första kurstillfället. Istället lägger de på nya avgifter, skickar nya allt högre räkningar och skickar hotfulla meddelanden: "Vi har åtgärder att vidta" (sic!)

Detta är i n t e ett seriöst företag som drivs av kärlek till det engelska språket. "English Learning Academy" är ett hemsnickrat internetprojekt för att tjäna pengar, pengar och bara pengar.

Ringvägen 36, 5tr, 118 67 Stockholm