Alla kategorier Villabesiktning Skåne Malmö Enspecta AB

Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 167 kunder tycker om Enspecta AB

• Tomas J
    Tomas J skrev om Enspecta AB
    Köpklar total.
    Proffesionellt och vänligt tillmötesgående. Välstrukturerat och pedagogiskt upplagt på besiktningen.
    Kunnig och förtroendeingivande besiktningsman och firma Läs mer
  • Jeppe K
    Jeppe K skrev om Enspecta AB
    Mycket professionelt bemötande Läs mer
  • Mohammed K
    Mohammed K skrev om Enspecta AB
    Vi köpte de största paketerbjudande ni hade och var mycket nöjda med besiktningen och servicen.
    Jag förväntade mig att de skulle vara ytligt men de va mer än så.Jag fick mer än vad jag förväntade mig och är mycket nöjd.De va en bra och trevlig upplevelse och killen som gjorde besiktningen gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • Åke L
    Åke L skrev om Enspecta AB
    Energi besiktning
    Mycket bra
    Ingen
    Mycket bra Läs mer
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Enspecta AB
    Själva besiktningsmannen var trevlig och var kunnig så den biten var bara bra. Men när jag skulle boka in besiktningen var det tur att jag var påläst för han som skulle boka in tiden försökte lura mig att ta ett annat paket som jag inte bad om , och så klart kostade en massa mer.... Läs mer
  • Emil A
    Emil A skrev om Enspecta AB
    Jag är mycket nöjd med överlåtelsebesiktningen som Enspecta genomförde. Bemötandet var väldigt bra och besiktningen var nogrann. Läs mer
  • Monica S
    Monica S skrev om Enspecta AB
    Besiktning på hus.

En trevlig o duktig kille som villigt svarade på frågor och gav bra tips. Läs mer
  • Marita B
    Marita B skrev om Enspecta AB
    Fick hjälp med att upprätta en energideklaration. Arbetet, som Enspecta AB utförde, var mycket proffsigt. Jag var orolig inför mötet, då jag inte visste vad som förväntades av mig. Allt flöt på och det fanns inga oklarheter eller problem. Jag är mycket nöjd med det arbete, som Enspecta AB utförde. Läs mer
  • Roland K
    Roland K skrev om Enspecta AB
    Beställer E-besiktningar via Enspecta. Har fungerat klanderfritt. Mycket nöjd. Läs mer
  • Krister M
    Krister M skrev om Enspecta AB
    Blev mycket nöjd med en trevlig o tillmötesgående besiktningsman
    Förväntningarna bättre än jag väntat
    Kommer att anlita er igen vid en ny
    Ev försäljning
    Mvh Krister midborn Läs mer
  • Martin A
    Martin A skrev om Enspecta AB
    Enspecta utfärdade Energideklaration för min villa.
    Jag blev väl bemött i alla kontakter
    Enspecta uppfyllde sitt åtagande mycket väl och jag skulle gärna anlita dem igen. Läs mer
  • Ylva S
    Ylva S skrev om Enspecta AB
    Fick hjälp snabbt, blev bra bemött på alla vis. Läs mer
  • Per-Olof Å
    Per-Olof Å skrev om Enspecta AB
    Bra bemött
    Men protokoll skickades inte ut förrän jag påmint dem, Läs mer
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Enspecta AB
    Hygglig,lugn inspektör som skötte sitt jobb som för mig verkade sakkunnigt och pålitligt. Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Enspecta AB
    Jag köpte en besiktning och tycker att den blev noggrant utförd👍🏻 Läs mer
  • Hannah M
    Hannah M skrev om Enspecta AB
    Mycket nöjd! Bra bemötande och kompetent personal. Läs mer
  • Fredrika T
    Fredrika T skrev om Enspecta AB
    Vi köpte besiktning av vårt nya hus och var supernöjda med tjänsten. Proffesionell, tydlig, vänlig och förklarande besiktningsman. Toppen! Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Enspecta AB
    Köparna av mitt hus anlitade Enspecta.
    Bemötandet och kunnigheten var så mycket bättre än andra besiktningsfirmor jag haft kontakt med. Det här var ingen skadedjurssanerare som sadlat om och försökte kränga andras tjänster.

Besiktningen var väldigt noggrann och saklig. De eventuella punkter som fanns förklarades och informerades om vad som kunde göras åt dem.

Att jag missat att tömma en lövsil fick jag en liten gliring om med glimten i ögat.

Köparna fick råd och tips om vad som kan göra huset ännu bättre, det uppskattade jag mycket eftersom jag lämnar mitt hem vidare och hoppas de ska trivas som jag gjort. Läs mer
  • Therese I
    Therese I skrev om Enspecta AB
    Uppmätning av lägenhet. Mäklaren skötte dock all kontakt med enspecta, men allt funkade utmärkt! Läs mer
  • Evy G
    Evy G skrev om Enspecta AB
    Säljbesiktning. Blev bra och informativt bemött. Noggrannt och tydligt. Läs mer
  • Mohammed K
    Mohammed K skrev om Enspecta AB
    Vi tog de stora paketet och var mycket nöjda med besiktningen.vi blev bemötta på ett mycket trevligt sätt och vi fick vad vi förvänta oss och mer. Läs mer
  • Martin A
    Martin A skrev om Enspecta AB
    Enspecta levererade en Energideklaration för min villa. Det ingick en inspektion av huset där det mannen från Enspekta gjorde observationer och kom med tips på saker som inte ingår i energideklarationen. Mycket välkommet.
    Rapporten dröjde något förmodligen pga semestertider.
    De kontakter jag hade med Enspecta fungerade utan problem.
    Jag skulle gärna jobba med Enspecta igen om tillfälle bjuds. Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Enspecta AB

På ett mycket bra sätt.

Uppfyllde allt jag som kund kan förvänta mig vid köp av en tjänst från ett företag.

Ett förtroendegivande, ärligt, pedagogiskt och ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Enspecta AB
    Vi köpte överlåtelse besiktning vid husköp och är mycket nöjda. Vi fick tid snabbt och besiktning var tydlig, noggrann och förklarad på ett sätt så man kunde förstå! Läs mer
  • David O
    David O skrev om Enspecta AB
    Hus besiktning, utmärkt bemötande och utmärkt förklarande. Läs mer
  • Ulrika M
    Ulrika M skrev om Enspecta AB
    Superb service och grym kunskap! Läs mer
  • Ulf P
    Ulf P skrev om Enspecta AB
    Vi tog besiktningen Köpklar total och är jättenöjda. Vår besiktningsman, Roger Johnsson kändes väldigt kunnig och förklarade allt vi undrade över. Läs mer
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Enspecta AB
    Elsäkerhet
    Upplevdes som kunniga i sitt
    Jobb och trevligt bemötande Läs mer
  • Emil A
    Emil A skrev om Enspecta AB
    Jag köpte en heltäckande överlåtelsebesiktning. Besiktningsmanen bemötte mig och min sambo på ett mycket bra sätt och vi kände oss trygga i att besiktningsmannen var noggrann och ärlig. Läs mer
  • Monica S
    Monica S skrev om Enspecta AB
    Vi köpte besiktning o eldeklaration

Det var samma trevliga kille båda gångerna. Ärlig kunnig o jättetrevlig.

Allt var proffsigt. Läs mer
  • Anders F
    Anders F skrev om Enspecta AB
    Stort förtroende, metodisk besiktning och mycket bra och värdefull information!
    Supernöjd! Läs mer
  • Elisbeth R
    Elisbeth R skrev om Enspecta AB
    Själva besiktningsmannen gav förtoende och svarade snabbt. Dock han som satt på bokningen försökte lura mig, tur att jag var påläst och hade koll, annars hade dem gjort annat än jag bad om. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Enspecta AB
    Fastighets besiktning hus enplans
    Bra bemötande
    Om det fanns några allvarliga fel på fastigheten. Visste inte så mycket vad som undersöks och hur det går till. jo det gick väl bra.
    Nu i efterhand så finns det en hel del att fundera på :Papptak anslutning till vägg inte helt ok. det som togs upp var en lös bit som åtgärdades av ägaren, men hela taket var löst precis sidan om.
    Tak kupolen öppnades aldrig och här var all papp lös och vatten runnit in.
    Inner tak i vardags rum ganska mycket vågor detta har visat sig att det inte sitter fast och olika läkte (tjocka) har använts och stiften som dom har satt fast taket med är för korta.
    Båda våt utrymmen har har silikon vid brunnarna istället för vanlig fog. Här har oxså Anticimex anmärkt på att anslutning i brunn inte är ok..??????
    Sen har vi haft en otrevlig doft i huset och har haft ytterligare en kontroll av detta , nu när vi vet vad som har orsakat denna doft så är det ganska underligt att när man kollar hur ett syll byte är utfört att man inte tar upp en större bit av väggen för att se om plasten sitter fast mot den gamla plasten. för det var precis så det var i vårt fall, att luft kunde ta sig mellan dom olika lagerna i väggen för att sedan komma ut i vårt hus.
    Ja man lär sig en hel del av sina misstag och nästa hus (om det nu blir av) jag köper kommer det att plockas ner en hel del för att kolla efter inbyggda fel.
    Samman fattning:: ser man på vad jag visste innan så var det bra.
    Nu i efterhand så kunde man säkert hitta alla dessa fel med lätthet.
    Dock kan man säga att säljaren var väldigt duktig på att dölja sitt skitiga jobb. Läs mer
  • Anett N
    Anett N skrev om Enspecta AB
    Har både besiktigat mitt nya hus samt vår köpare anlitade Enspecta för besiktning av vårt hus. Mycket proffsiga i alla led! Förklarar på ett enkelt sätt även för en som inte är byggkunnig och man känner ett stort förtroende för deras yrkeskunskap.
    Kan varmt rekomenderas!! Läs mer
  • Alex L
    Alex L skrev om Enspecta AB
    Vi anlitade Enspecta för besiktning i samband med husköp.
    Vi fick ett trevligt bemötande av Mathias, som var Proffsig. kunnig och väldigt servicevänlig.
    Mathias gav oss bra med råd, tips och information under besiktningen, vilket vi är supernöjda med!
    Kan bara rekommendera Enspecta och tacka Mathias för enastående service! Läs mer
  • Olof E
    Olof E skrev om Enspecta AB
    Husbesiktning i samband med färsäljning Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Enspecta AB
    Energibesiktning av gård. Snabb och bra kommunikation. Seriösa och duktiga! Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Enspecta AB
    Proffsig besiktning inför husköp, mycket nöjda. Läs mer
  • Sune H
    Sune H skrev om Enspecta AB
    Er representant imponerade!! Läs mer
  • Jarl Edgard K
    Jarl Edgard K skrev om Enspecta AB
    Helt klart är energibesiktning endast ett sätt för regeringen att skapa arbetstillfälle. Det besiktingsmannen gjorde vid vårt köksbord på 15 minutrer utan att överhuvetaget titta runt i huset och bara titta på vår elräkning. Att sedantsedan sätta en klassning på vårt hus som är byggt 2003 med sämre klassning än vår granne med ett hus från 1800 talet är komiskt . Att sen vi fick en högre faktura än grannens som vi skickat er till visar bara hur konstig prissättningen är på ett sådant arbete. Djupt besviken men ett måste för oss villaägare.
    Ps.uppgiften om frånluftsvärme var också fel uppgiven .Fakturan fick vi sänkt
    med förklaringen att olika mäklare har olika rabatter . Det var ingen mäklare inblandad i detta. Läs mer
  • Helene C
    Helene C skrev om Enspecta AB
    Bemötande och utförande av tjänst (husbesiktning) var proffsigt och bra. Tyvärr dras betyget ner av att jag fick påminna om att få resultatet flera gånger. Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Bra bemötande och prisvärda Läs mer
  • Ingela B
    Ingela B skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande både i telefon och på plats Läs mer
  • Wala L
    Wala L skrev om Enspecta AB
    Vi fick hjälp av Roger Johnsson och är Super nöjda med servicen, kunskapen och emgagemanget Roger visade! Roger gav råd, tips och berättade vad han sökte under hela inspektionen. Vi är extremt nöjda med servicen! Tack Roger!! Läs mer
  • Niklas F
    Niklas F skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning för radhus: utmärkt bemötande, flexibla, snabba svar, professionellt utförande av tjänsten. Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Enspecta AB
    Proffsigt bemötande. Ärliga bedömningar av vårt hus utan omsvep.
    Vi beställde husbesiktning på vårt eget hus så att vi kunde känna oss säkra innan försäljning.
    En del risker låter lika illa. Som att spilla ett glas vatten nära datorn och att inte ha säkerhetsbälte på sig.
    Ibland saknar man en nivåskillnad där man får reda på att bältet är livsviktigt, medan datorn går att ersätta. Ungefär så.
    Vi var på väg att boka Enspecta igen, men det fanns ingen tid inom vår ram. Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning av industrifastighet samt underhållsplan som var utmärkt. Läs mer
  • Frida B
    Frida B skrev om Enspecta AB
    Vi köpte total besiktning inför husköp. Vi fick snabb respons via epost och när det blev missförstånd om tiden så löste dem det jättebra.

Det enda som vi var fundersamma över var det som ingår i total besiktningen. Jag tror dock inte att något annat företag hade haft mer inkluderat i denna tjänst, men vi valde den för att känna oss helt safe med vårt köp även om vi inte kan mycket om hus. Dock gick man inte igenom vissa saker som inte ingick. Läs mer
  • Linn H
    Linn H skrev om Enspecta AB
    Mycket trevligt bemötande och professionellt utförd besiktnkng av vårt nya hus vi köpt! Läs mer
  • Ali S
    Ali S skrev om Enspecta AB