Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 655 kunder tycker om Enspecta AB

• 2020-05-25

Helena R skrev om Enspecta AB
    Linnéa hjälpte oss till en snabb affär på ett mycket professionellt sätt. Hon är en bra länk mellan köpare och säljare. De frågor som uppkom under processen löste hon snabbt och proffsigt! Vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2020-05-13

Majken Elisabet S skrev om Enspecta AB
    Vi köpte hela paketet. Blev tillfrågade av Daniella Skandimäklarna i Borås som sålde huset att vi skulle ta kontakt med Enspecta.
    Blev bra bemött av företaget och tycker att de gjorde ett bra jobb.
    Då vi har gjort en dolda felförsäkring ser vi fram mot att den kommer att fungera om det dyker upp några problem.

mvh majken o per svensson äspered Läs mer
  • 2020-05-11

Fisnik Fernebrand B skrev om Enspecta AB
    Köpte försäkring och besiktning. Bemötandet var alldeles utmärkt. Besiktningsmannen var trevlig och kunnig.

Överlag var jag väldigt positiv till företaget och kommer anlita dom igen. Läs mer
  • 2020-05-09

Britt S skrev om Enspecta AB
    Jag tyckte att allt bara var positivt Läs mer
  • 2020-05-08

Adam B skrev om Enspecta AB
    Vi anlitade Roger på rekommendation från en nära vän efter att ha köpt ett hus och ville ha en köparbesiktning och är otroligt nöjda med hans service och Enspecta. Snabb och smidig bokning, tydlighet.

På plats var Roger väldigt tillmötesgående, tydlig och förklarade bra oavsett nivå av kunskap. Det var tydligt att han ville att alla parter skulle förstå vad som sades, han ställde kontrollfrågor för att visa att man förstod samt var väldigt transparent i sin metodik. Kan inte annat än att ge mina varmaste rekommendationer för Enspecta och Roger. Läs mer

Annie Veronica H skrev om Enspecta AB
    Väl bemött, väl utförd överlåtelsebesiktning. Vi blev rekommenderade Enspecta och är mycket nöjda. Läs mer

Björn Rune L skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning av fastighet. Bra bemötande. Jag hade inte så stora förväntningar, men det var en grundlig och informativ besiktning. Läs mer

Kajsa L skrev om Enspecta AB
    Trevligt bemötande hjälpsamma och kunniga Läs mer

Gunilla N skrev om Enspecta AB
    *Jag handla ägg.
    *Jag blev bra bemött av säljaren.
    *Ja det tyckte jag.
    * Jag tyckte det var ett bra och trevligt sätt att handla på.
    Men jag tyckte att dom olika säljarna skulle haft tydliga skyltar på vilka dom var så det var lättare att hitta till dom. Läs mer

Sonja Helena L skrev om Enspecta AB
    Mycket trevlig besiktningsman som tog sig tid till en fika stund och gick igenom allt på ett tydligt och korrekt sätt. Så att noviser som vi är förstod exakt.
    Rekommenderar varmt Enspecta för besiktning av hus.
    //Helena Läs mer

Elinor G skrev om Enspecta AB
    Upplåtelse besiktning... ett mycket trevligt och professionellt utförande som mötte mina förväntningar Läs mer

Susanne Maria Elisabeth H skrev om Enspecta AB
    Besiktning av mitt hus. Professionell och kunnig besiktningsman. Läs mer

Lena M skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Mycket bra
    Bra Läs mer

David B skrev om Enspecta AB
    Besiktning av kedjehus i Täby.
    Trevligt och kunniga Läs mer

Helene Christina M skrev om Enspecta AB
    Vi anlitade er för en besiktning inför försäljning av vårt hus. Hälsade inte med namn när de kom, presenterade sig när jag bad om namn. Petnoga med vissa saker, missade andra. Ifrågasatte och munhöggs med en av våra hantverkare.
    De kom tillbaka dagen efter och kollade saker de hade missat. Vi hade inte gjort en energideklaration, då erbjöd besiktningsmannen att de kunde göra det, men de upplyste inte om att det tillkom en kostnad. Självklart betalar vi för de tjänster vi ber om, men det hade varit korrekt att upplysa om kostnaden vid erbjudandet.
    Sammanfattningsvis kommer jag nog att använda mig av era tjänster igen om det blir aktuellt, gillar att saker blir noggrant gjorda, men med det sagt ändå dubbelkolla så att allt kommer med. Tack för att ni stödjer Barncancerfonden. Läs mer

Costin M skrev om Enspecta AB
    En bra upplevelse från ett bra företag. Läs mer

Annie Veronica H skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning. VI blev rekommenderade Enspecta, vi blev väl bemötta och företaget levde upp till våra förväntningar. Läs mer

Patrik J skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Väldigt bra och positivt bemötande av personen som kom hem till oss och gjorde deklarationen. Läs mer

Magnus O skrev om Enspecta AB
    Trevlig och lugnt bemötande.................................. Läs mer
  • Anita G

2020-05-04

Anita G skrev om Enspecta AB
    En ny erfarenhet. Trevligt att få se och veta varför ni gör en energideklaration. Jag blev mycket bra bemött. Jag fick svar på mina frågor. Läs mer

Anne Charlotte C skrev om Enspecta AB
    Beställde den största tjänsten o är väldigt nöjd med både bemötande, proffsighet samt noggrannhet. Jag heter Peter som var med. Min ex-fru namn överst.
    Tack Läs mer

Ulf Martin K skrev om Enspecta AB
    Noggranna, trevliga, sakliga, förklarar bra. Läs mer

Kim O skrev om Enspecta AB
    Vi hade Enspecta AB:s Nock på en besiktgnin och blev supernöjda. Professionell, nogrann och kunnig. Läs mer
  • 2020-04-10

Helena Gunilla B skrev om Enspecta AB
    Trevligt bemötande, snabb service och en trevlig och kunnig besiktningsman. Läs mer
  • 2020-04-09

Marie B skrev om Enspecta AB
    Vi beställde Enspectas köparbesiktning "Köpklar total". Besiktningen genomfördes redan veckan efter att vi hörde av oss. Vi upplevde besiktningsmannen som mycket kunnig och pedagogisk. Vi är förstagångsköpare av villa men allt förklarades noggrant och ordentligt och inga frågetecken lämnades outredda. Dessutom var besiktningsmannen oerhört trevlig. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-04-06

Carl Tomas H skrev om Enspecta AB
    Beställde en fastighetsbesiktning och fick tid redan veckan efter. Besiktningen utfördes mycket professionellt och med en väldigt trevlig besiktningsman. Protokollet kom fort och var välskrivet med allt vi pratat om under själva besiktningen. Läs mer
  • 2020-03-28

Sten Ola Patrik J skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus.
    Bra bemötande och kommunikation före och efter. Läs mer

Deborah H skrev om Enspecta AB
    Besiktningsman vid försäljning av radhus, bra bemött, vad bra på att förklara sina iakttagelser så att jag förstår. Var ett fel i protokollet som rättades till efter att vi påtalat det. Vi är överlag nöjda! Läs mer

Gunnar Edvard L skrev om Enspecta AB
    Övertagandebesiktning.
    Mycket bra bemötande och en bra genomförd besiktning. Läs mer

Marie N skrev om Enspecta AB
    Besiktning och energideklaration
    Väldigt tillmötesgående personal både på plats och per telefon Läs mer
  • Mohamed C

2020-03-27

Mohamed C skrev om Enspecta AB
    - Den tjänsten jag köpte var genomgång av besiktningsprotokoll för köparen samt fuktmätning av huset.
    - Oerhört nöjd med professionaliteten och sakkunnigheten hos Roger Johnsson (besiktningsman).
    - Jag har verkligen fått tips och instruktioner jag har användning av som ny husägare dessutom känner jag stor tillit till att huset jag köpt uppfyller mina förväntingar. Läs mer
  • Jonas T

2020-03-27

Jonas T skrev om Enspecta AB
    Proffsiga och mycket vänliga. Framförallt bra att man betalar för deras tjänster om man säljer huset. Läs mer

Karl Daniel L skrev om Enspecta AB
    Vi köpte "Sälj klar plus" via Skandia mäklarna och är super nöjda med valet av Enspecta.
    Besiktningsmannen bemötande, kunskap samt tips för att få/behålla ett välmående hus vad ett stort plus i kanten.

Sammanfattat enkelt: Rekommenderas starkt!

Tack Läs mer

Patrik H skrev om Enspecta AB
    Överlåtelse besiktning villa
    Bra, informativ och kunnig besiktnings man Läs mer

Lars W skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus inför köp. Tillmötesgående och svarade på alla frågor jag hade. Professionella. Läs mer

Jonatan S skrev om Enspecta AB
    Driftig och noggrann besiktningsman! Över förväntan. Läs mer

Helgo Ingvar J skrev om Enspecta AB
    Fick utfört en Överlåtelsebesiktning med doldafelförsäkring, kontroll av tekniska installationer samt fuktmätning i riskkonstruktioner.
    Den noggranna genomgången av villan av en kunnig besiktningsman och möjligheten att diskutera dennes utlåtanden kändes tryggt inför försäljningen.
    Rekommenderar verkligen säljare av äldre villor att göra denna fackmannamässiga genomlysning av villans skick.
    Ingvar Jönsson
    Ramlösa Läs mer

Patrik R skrev om Enspecta AB
    Trevlig och kunnig person som gjorde energideklarationen på vårt hus inför försäljningen! Läs mer

Karin Marita A skrev om Enspecta AB
    Mycket profesionell och dessutom social besiktningsman Läs mer
  • Anna L

2020-03-25

Anna L skrev om Enspecta AB
    Proffsiga, kompetenta. Bra bemötande. Läs mer

Bertil Mattias S skrev om Enspecta AB
    Besiktning av både köpt hus och för besiktning på det vi sålde
    Mycket bra besiktningstekniker tog sig tid att förklara Läs mer
  • 2020-03-18

Magnus G skrev om Enspecta AB
    Besiktningsmannen kom i tid, var trevlig och förklarade allt bra. Jag hittar inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-03-16

Dan-anders Ö skrev om Enspecta AB
    besiktning av fastighet Bra och enkelt Jag har inget att jämföra med han förklarade felen och brister och vi pratade genom dom Läs mer
  • 2020-03-14

Ulf Harald O skrev om Enspecta AB
    Besiktning fastighet inför villaförsäljning

Vänligt men mycket proffsigt

Över förväntan

Fortsätter det såhär blir säkert försäljningspriset över " limit " Läs mer

Kristina T skrev om Enspecta AB
    Blev mycket bra bemött från första samtal med tjejen , och sedan killen som var hör hemma var mycket trevlig och förklarande.? Läs mer

Susanne S skrev om Enspecta AB
    Gav ett seriöst och trevligt intryck. Läs mer

Martin S skrev om Enspecta AB
    Vi bokade det stora paketet. Besiktningsmannen var kunnig och gick igenom allt noggrant. Läs mer

Anette Elisabet L skrev om Enspecta AB
    Det var en trevlig inspektör som kollade det mesta. Läs mer
  • 2020-03-12

Barbro F skrev om Enspecta AB
    Köpte en överlåtelsebesiktning via Skandiamäklarna.
    Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande, både på telefon och vid besiktningen.
    Det finns alltid frågor och funderingar inför en besiktning, men allting förklarades väldigt tydligt, både om vad och hur besiktningen skulle genomföras.
    En positiv upplevelse och en väldigt informativ dokumentation. Läs mer
  • 2020-03-12

Nilsson M skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus. Besiktningsman var proffsig och noggrann. Förklarade vad han skulle göra och vad som ingår i besiktningen. Läs mer

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö