Enspecta AB

Enspecta AB

www.enspecta.se
  • BadgeNineYears
2 657

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska...

2657 omdömen om Enspecta AB

Jessica L
Skrev om Enspecta AB

Vi hade en kille hos oss som hette Oliver. Han var otroligt duktig och kunnig. Vi har haft att göra med besiktningsmän tidigare som varit otroligt oengagerade och oflexibla. Oliver var både engagerad, kunnig och flexibel. Han gjorde ett toppen jobb och förklarade tydligt vad saker i protokollet betydde.

Kent G
Skrev om Enspecta AB

Snabba svar vid beställning, inspektör på plats i tid och gjorde en grundligt och bra genomgång.

Catarina S
Skrev om Enspecta AB

Vi köpte en husbesiktning inkl. dolda fel- försäkring. Vi är nöjda, hade inte några särskilda förväntningar, och har blivit mycket väl bemötta.

Carl Q
Skrev om Enspecta AB

Jag är väldigt besviken på Enspecta, här köper man en tjänst f tron om att det är professionella personer som utför besiktningen. Utger man sig för att besikta ett hus så vill man som köpare vara säker på att det är utfört så nogrannt som det bara går. Hur kan man besikta ett helt hus på två våningar och källare på ca en timme? Personen som kom hem till oss verkade inte veta speciellt mycket om konstruktioner utan skrev generella brister dom finns i de flesta hus, inget som köparen verkligen behöver tita extra på. Jag tycker hela upplägget känns oseriöst.

Sven K
Skrev om Enspecta AB

Besiktningen var OK men det var mycket svårt att få faktura och försökringsbevis för den försäkring mot dolda fel som ingick i avtalet. Det krävdes fyra påstötningar innan vi fick dessa handlingar. Ett utlovat besked via e-post kom aldrig fram och blev sannolikt aldrig skickat. Den förklaring som gavs var att olika medarbetare handlägger olika delar av försäkringsprocessen utan att någon verka ta en övergripande ansvar. I semestertider förstärks bristen på ordning genom att handläggare försvinner på ledighet utan att ha...

Mariay Y
Skrev om Enspecta AB

Allt har gått bra och smidigt.

Robin J
Skrev om Enspecta AB

Otroligt trevliga, snabba återkopplingar både innan och efter besiktningen. Utförliga förklaringar på åtgärder kring de fel som upptäcktes. Kändes tryggt!

Elisabeth L
Skrev om Enspecta AB

Jag var helt enkelt väldigt nöjd

Karl J
Skrev om Enspecta AB

Trevlig inspektör. Gick snabbt och smidigt.

Dödsbo Q
Skrev om Enspecta AB

Professionellt och bra bemötande. Tog sig god tid att förklara hela händelseförloppet

Macken A

Proffsiga och tillmötesgående

Ulla P
Skrev om Enspecta AB

Har svarat Chera svarade snabbt då jag hade en fråga efter besiktningen Otydligt huruvida det åligger mej att rätta till skravankerna han hittade Har hänvisat köparen till honom då får han förklara närmare

Staffan B
Skrev om Enspecta AB

Besiktningen kändes professionell och tydlig. Dock dyrt för en 1,5 timmars arbete.

Alexandra F
Skrev om Enspecta AB

Det gällde en överlåtelsebesiktning av en gård. Jag väntade mig en saklig genomgång av huset med olika påpekanden och möjlighet att ställa frågor på vägen för att kunna känna mig trygg med mitt köp och sedan lägga till en dolda felförsäkring. Roger har varit mycket hjälpsam och tillmötesgående och har förklarat betydelsen av olika bedömningspunkter på ett mycket bra sätt och han gjorde verkligen det där extra som gav hela besiktningen ett stort värde och saker att tänka på med mitt nya ägande. Jag ser fram emot...

Jan S
Skrev om Enspecta AB

Blev bemött på pos. Och proffsigt sätt. Gick genom alla punkter innan han började besiktning! Kändes väldigt tryggt. Det var överlåtelsebesiktning, upplevelsen var det bästa.

Marie J
Skrev om Enspecta AB

Mycket proffsiga. Förklarade noggranna allt vad vi undrade över.

Per M
Skrev om Enspecta AB

Trevlig och familjär tekniker som med sin expertis gjorde ett bra jobb. Tack

Anneli L
Skrev om Enspecta AB

Mycket svårt att få tid för uppdatering av besiktningsprotokollet, många ändringar på datumet dessutom. Svårt att få försäkringen uppdaterad så vi båda säljarna står på försäkringsbrevet, vilket borde varit inskrivet på en gång när det skickades.

Dödsbo S
Skrev om Enspecta AB

Personen som utförde besiktningen var mycket kunnig och berättade på ett lätta och förståelig sätt vad som var bra och böhvde förbättras.

Katarina S
Skrev om Enspecta AB

Kunnig, tog sig tid att förklara om ngt var oklart. Grundlig i sitt arbete.

Malini K
Skrev om Enspecta AB

Bra, noggranna och professionella. Anlitat dem flera gånger och vart nöjd varje gång

Anton V

Snabba, professional och kundorienterade

Gert P
Skrev om Enspecta AB

Snabbt och smidigt , håller avtalade tider

Eric Robert A
Skrev om Enspecta AB

Mycket bra och tydlig information om skicket på huset,är otroligt nöjd med helheten.

Kerstin N
Skrev om Enspecta AB

trevlig man som berättade vad han gjorde, vi fick följa honom vid inspektionen.

Tim D
Skrev om Enspecta AB

Supernöjd med vår besiktning, Roger var noggrann, pedagogisk och väldigt trevlig. Han uppmanade oss att ställa mycket frågor och delade med sig av tips och insikter om fastigheten. Roger erbjöd sig dessutom att gå igenom de ekonomibyggnader som finns på fastigheten, trots att beställningen enbart avsåg boningshuset. Kan inget annat än att rekommendera!

Lars H

Proffesionellt och pedagogiskt genomfört

Ulla-Lena M
Skrev om Enspecta AB

Bra bemött. Förväntningar om att deklarationen skulle skötar smidigt och så blev det. Energideklaration. Upplevde det bra.

Björn F

Hassan var otroligt seriös, trevlig och professionell. 5/5

Björn T
Skrev om Enspecta AB

Oliwer, besiktningsmannen, var mycket professionell, och trevlig. Lätt att kommunicera med, kom i tid och utförde uppdraget enligt våra förväntningar. Vi är mycket nöjda!

Rikard N
Skrev om Enspecta AB

Trevlig besiktningsman och väldigt förklarande för mig som kund. Jättenöjd.

Stefan A
Skrev om Enspecta AB

Kunnig person som kom i tid som överenskommet.

Ann-charlott J
Skrev om Enspecta AB

Mycket proffsigt och bra bemötande. Besiktningsmannen förklarade bra så att jag förstod och fick klart för mig vad som stod i besiktningsprotokollet.

Lars M
Skrev om Enspecta AB

Husbesiktning. Kunnig besiktningsman väl utfört arbete.

Emma B
Skrev om Enspecta AB

Jag köpte överlåtrlsebesiktning. Vi blev mycket väl bemötta och fick pedagogisk information samt tips på hur man kan åtgärda vissa problem

Anita J
Skrev om Enspecta AB

Mycket bra besiktningsman förklarade på ett perfekt sätt mina frågor. 👍

Maja Ö
Skrev om Enspecta AB

Trevlig. Beskrev vad han tittade på bra.

Sylvia Christina J

För detaljerad besiktning! Svårt för köpare att förstå vag som behöver åtgärdas och vad som är ok som det är. Saknade beskrivning av vad som är positivt!

Tanja Lovisa V
Skrev om Enspecta AB

Noggrann besiktning, som gjordes samma vecka den bokades. Rekommenderas!

Ian J
Skrev om Enspecta AB

Det var svårt att får tag på någon och får information om tjänsterna som vi efterfrågade. Jag blev hänvisade till en extern kundtjänst som var inte bra. Jag fick kontakta Enspecta flera gånger om detta. Senare var det bra information och bemötande när jag fick tag på någon på Enspecta.

Ann-Christin L
Skrev om Enspecta AB

Trevligt bemötande och kunde sina saker

Boel G
Skrev om Enspecta AB

Kan varmt rekommendera Enspecta. Fick en överlåtelsebesiktning utförd av Ilir som var effektiv, mycket sakkunning och profesionell. Han tog sig tiden att förklara allt för mig som blivande husköpare och jag känner mig nu trygg i mitt husköp. Även ett stort plus till Ilir som visade extra respekt mot det äldre paret som är säljarna av huset. Jag kan även tillägga att säljarnas mäklare som var med på besiktningen, uttryckte att det var en mycket bra besiktning och att Ilir var noga med att förklara allt. Kommer definitivt kontakta Enspecta nästa gång jag behöver få hjälp.

Berit L
Skrev om Enspecta AB

Trevligt bemött. Pedagogisk. Sålde min fastighet.

Viktoria F
Skrev om Enspecta AB

Mycket trevlig och pedagogisk besiktningsperson. Var noga med att jag skulle förstå alla parametrar.

Dödsbo L
Skrev om Enspecta AB

Jag har köpt energideklaration och besiktning av fastighet för ett dödsbos räkning. Jag valde inte Enspecta själv, utan mäklaren gjorde det. Handläggaren från Enspecta var professionell och trevlig. Allt blev bra utfört.

Katharina W
Skrev om Enspecta AB

Mycket bra bemötande och mycket noggrann inspektion av huset.

Leah E
Skrev om Enspecta AB

Oliver, besiktningsmannen, var lugn, tydlig och väldigt pedagogisk när vi hade besiktnings genomgång. Tack för all tips om möjliga åtgärder, samt tålamod så jag kunde anteckna! Kundtjänsten var lätt att nå, kommunicera med och de kunde hitta lösning så vi fick en tidiigare tid. Bra upplevelse!

Annika S
Skrev om Enspecta AB

Överlåtelsebesiktning. Proffesionellt, smidigt och bra återkoppling

Maria W
Skrev om Enspecta AB

Bra upplevelse. Motsvarade väl förväntningarna.

Mats A

Trevligt bemötande av besiktningsmannen