Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 751 kunder tycker om Enspecta AB

• 2020-08-27

Mozafar V skrev om Enspecta AB
    Mathias var noggrant, trevlig och hjälpsam. Han pratade tydligt och beskrev vad han har gjort och vad åtgärder också. Läs mer
  • 2020-08-23

Conny S skrev om Enspecta AB
    Mycket trevlig besiktningsman , och kunnig han förklara hela tiden vad han gjorde och visade mig resultaten så jag är mycket nöjd Läs mer

Sara Maria Y skrev om Enspecta AB
    Trevligt och professionellt bemötande. Ordentliga och ger råd när man ber om det Läs mer

Talal Y skrev om Enspecta AB
    Mycket bra bemötande mycket professionellt utförd uppdrag. Kommer rekommendera till andra. Läs mer

Camilla J skrev om Enspecta AB
    En husbesigtning
    Ett mycket trevligt bemötande både från kontoret där jag beställde min tjänst,och även mannen ,som var ute,vid villan jag köpt,hade ett mycket trevligt bemötande.
    Jag kan bara samman fatta hela kontakten,som mycket god.
    Mvh Camilla Johansson Läs mer

Patrik O skrev om Enspecta AB
    Köpte besiktning av huset och energideklaration för 9900 Läs mer

Hans Åke H skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning av fastighet. Mycket noggrann och trevlig.
    Gjorde sitt jobb och vi är nöjda med resultatet. Läs mer

Camilla R skrev om Enspecta AB
    Vi bokade en säljkoll.
    Besiktningsmannen var väldigt noggrann, väldigt proffesionellt samarbete.
    Lever helt upp till vår förväntan! Läs mer

Patrik O skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus och energideklaration.
    Inta alls bra. Läs mer

Madelene Ingegärd N skrev om Enspecta AB
    Över lag mycket nöjd. Dock trodde vi fel som åtgärdats inte skulle ta med i besiktningen, men det gjorde dem. Då kändes det som att vi åtgärdade fel och brister i onödan. Läs mer

Hasib S skrev om Enspecta AB
    Väldigt tillmötesgående, kunniga. De tåg sig tid att lyssna på och ge tips. Svarade på alla frågor och renoveringsförslag. Tydlig genomgång av uppdraget och vad som gäller juridiskt. Kändes väldigt tryggt. Där man hittade fel förklarade åckså vad de berodde på .
    Tydligt protokoll med fotodokumentation Läs mer

Rolfs Nils Willy H skrev om Enspecta AB
    Besiktningsmannen från enspecta gav bra tips inför en husförsäljning, men dröjde med att följa upp med utlovad dokumentation. I ett senare besiktningsutlåtande lämnades några felaktiga uppgifter, som ströks efter tillsägelse av Husman Hagbergs mäklare. Läs mer

Christian Olof W skrev om Enspecta AB
    Mycket bra bemötande och tydliga klargöranden under besiktning av fastighet. Enkelt och smidigt. Läs mer

Jan Helge L skrev om Enspecta AB
    Köpte en besiktning av villa före försäljning.Jag blev professionellt bemött. Jag tyckte företaget levde upp till mina förväntningar med en mycket noggrann besiktning.

Sammanfattningsvis en proffsig och noggrann besiktning. Läs mer

Edin S skrev om Enspecta AB
    Mycket bra ledning som sprider sig bland arbetarna ;) Läs mer

Talal-kaddafi Y skrev om Enspecta AB
    Mycket professionellt bemötande samt utförande av uppdraget. Läs mer

Salah Hassan H skrev om Enspecta AB
    Perfekt och smidig kontakt
    Rekommenderar Läs mer

Robert Ian C skrev om Enspecta AB
    The services we bought included: house inspection, energy report, plans/layout of the house and Radon reading. We also bought the house insurance package for future faults found. The engineer was pleasant and knowledgeable and spoke perfect English. Läs mer

Britt-marie N skrev om Enspecta AB
    Köpte dolda fel besiktning.
    Blev väl bemött av Roger på ett
    Proffsigt sätt. Läs mer
  • 2020-07-17

Andreas B skrev om Enspecta AB
    Beställde en energideklaration som utfördes snabbt, effektivt och till ett bra pris. Läs mer

Samuel S skrev om Enspecta AB
    Vi gjorde en genomgång vi telefon vid köpet av huset. Vi fick en bra genomgång som lede ledde till att köpet blev av. Sedan valde vi att boka en genomgång av huset en månad efter vi köpt det. Då fick vi en utmärkt genomgång på brister och styrkor i huset. Samt vad som behövdes åtgärdas först. Väldigt lärorikt och givande. Läs mer

Gunilla E skrev om Enspecta AB
    Hans Olsén var hos oss och energideklarerade vårt hus den
    30 juni. Vi kände oss mycket nöjda med honom och allt annat
    Mvh Gunilla Erlandsson

Glad att ni skänker pengar till Barncancerfonden Läs mer

Linda L skrev om Enspecta AB
    Köpte besiktningen ”Köpklar total” som genomfördes av Sandra Jönsson. Väldigt kunnig och var noga med att vi skulle förstå allt hon hittade i huset. Första gången vi köper hus så det kändes tryggt och bra. Fick en besiktningstid snabbt och fick protokollet dagen efter besiktningen. Kan verkligen rekommendera Sandra och Enspecta. Läs mer

Mikael H skrev om Enspecta AB
    Professionellt och informativt. Bemöttes trevligt både vid samtal innan och under upprättande av energideklaration. Mycket nöjd! Läs mer

Lovisa E skrev om Enspecta AB
    Vi köpte köpklar total, som köpare av ett obesiktat hus vid försäljning. Vi är oerhört nöjda med den service vi fick när vi kontaktade Enspecta och alla tusen frågor vi hade innan vi bokade. Men framförallt är vi nöjda med att besiktningsmannen
    var oerhört kompetent, pedagogisk och trevlig vid besiktningstillfället. Kan varmt rekommendera Enspecta. Läs mer

Anders W skrev om Enspecta AB
    Besiktning av radhus inför försäljning. Bra o trevligt bemötande. Hade inga förväntningar då detta var första gången. Han gjorde sitt jobb och utöver det finns inget att anmärka på. Läs mer

Pierre W skrev om Enspecta AB
    Allt var mycket bra tack.
    Bra bemötande av personer som jobbar på företaget i Malmö så vi är nöjda. Läs mer

Besim S skrev om Enspecta AB
    Väldigt seriöst, noggrant och proffesionellt! Läs mer
  • 2020-07-08

Kerstin W skrev om Enspecta AB
    Mycket nöjd med genomförandet av energideklarationen. Läs mer
  • 2020-07-07

Sofia R skrev om Enspecta AB
    Snabb service och kompetent personal. Läs mer
  • 2020-07-06

Fredrik K skrev om Enspecta AB
    Superbra, informativt och tryggt Läs mer
  • 2020-07-05

Madeleine D skrev om Enspecta AB
    Gott bemötande och och god guidning vid telefonkontakt så vi valde rätt produkter. Besiktningskvinnan som var hos oss förklarade hur besiktningen skulle gå till, samt gjorde en bra sammanfattning efter besiktningen. Läs mer
  • 2020-07-05

Tommy E skrev om Enspecta AB
    Professionellt bemötande och noggrann besiktning. Läs mer

Nikolaos S skrev om Enspecta AB
    Jag köpte hus besiktning
    Utmärkt bemötande
    Pedagogiska svar och förklaring på alla mina frågor. Läs mer
  • Eva P

2020-07-04

Eva P skrev om Enspecta AB
    Energideklaration Mycket trevlig elingenjör,Hans, som var här.Jag litade på att allt var rätt. Läs mer

Carin G skrev om Enspecta AB
    Trevligt bemötande, proffsigt utförande Läs mer

Kerstin W skrev om Enspecta AB
    Är mycket nöjd med genomförd energideklaration. Läs mer

Emma C skrev om Enspecta AB
    Hade en bra upplevelse av bemötande, förklarande och förtydligande vad det gällde. Roger var mkt trevlig även om jag ställde 1000frågor! Läs mer

Robert Tobias B skrev om Enspecta AB
    Besiktning inför försäljning av hus samt energideklaration. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-07-03

Barbro N skrev om Enspecta AB
    Vi beställde en husbesiktning! En glad och trevlig tjej förklarade allt som vi behövde veta!
    När det var dags för besiktningen, kom en lugn och trevlig man, som gav ett mycket kunnigt intryck! Han kunde svara på alla frågor och förklarade lugnt och sakligt!
    Vi är mycket nöjda och kommer att rekommendera er vidare! Läs mer

Emma C skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus

Trevligt bemötande och välutvecklade svar på alla (ja verkligen alla mina frågor) jag ställde till Roger. Även uppenbara frågor svarades på med stor respekt till mig som framtida husköpare (som inte vet mycket). Vi köpte huset och jag är efter vår genomgång nu väldigt välutbildad om mitt framtida hus.

Har ännu inte flyttat in men mina förväntningar är att det som visades för mig är det jag behöver veta om befintliga husets dess för och nackdelar Läs mer
  • André L

2020-07-02

André L skrev om Enspecta AB
    Blev rekommenderad att köpa det stora husköp besiktningspaketet för 13.900kr inkl fuktmätning vilket var det som gjorde paketet extra kostsamt. Huset var i klassen 200-290m2 (inkl källare). Fanns inga rabatter att erhålla vilket övriga bolag var mer generösa/flexibla
    med.

Jag var nöjd med utförandet och besiktningsman men det var själva insäljandet som jag var missnöjd med. Jag pratade med två konkurrenter som och de var ca 3-4000kr billigare för motsvarande storpaket inkl fuktmätning. Bla Eklund Eklund. Konkurrenterna hade en snällare insäljningsmetod. Då jag beskrev mitt hus för konkurrenterna vilket var ett stenhus med källare så sa de att en källare alltid har fukt och att stenhus av min typ inte är ett riskhus för fukt så de rekommenderade att avstå fuktmätning för flera tusen kronor. De sa istället att om de under besiktningen upptäcker något avvikande kopplat till fukt så lägger de på fuktkontroll i efterhand efter analys på plats.

Mycket riktigt var mitt hus inte i riskzon för fukt och jag betalade flera tusen för en kort fuktanalys som inte visade på några problem. En fuktanalys kan inkludera moment som borrning i väggar och efteranalys av fukt. Men testet tog några minuter då det inte var någon nämnvärd fuktrisk med byggkonstruktionen. Så de slapp göra en stor fuktutredning men tog dock fullt betalt för det.

Känns därmed som man blir pålurad ett ”max” paket pga sin okunskap. Man får inte glömma att det är dessa bolag som sitter på kunskap och inte vi som novis köpare av fastigheter. Hade känts ärligare att bli rekommenderat ett mellanpaket när det är kopplat till stenhus och utifrån en riskbedömning på plats få ta ett beslut kring ett större paket som i dagsläget kändes helt onödigt. Så gjorde två övriga konkurrenter. Känner mig därmed ”lurad” på ca 4000kr. Tilläggas är att jag nämnde i samtalet att övriga bolag lade på fuktbesiktnkng först efter analys på plats men de sa att det är en rekommendation att ta det stora paketet från start. Jag visste inte bättre och tog det därmed. All hus bör inte bli rekommenderade fuktbesiktning utan kontroll på plats.

Valde Enspecta trotts högre pris och en känsla att jag blev påsåld ett för stort paket med anledning av tidsbrist hos övriga bolag.

Men som sagt nöjd med utförandet. Läs mer

Kent O skrev om Enspecta AB
    Jag köpte inget
    Jag blev vänligen bemöt
    Jag hade inga förväntningar på företaget Läs mer

Josef H skrev om Enspecta AB
    Enspecta gjorde besiktningen av en fastighet jag ska köpa. Besiktningsmannen var noggrann, kunnig och bra att ha och göra med. Läs mer

Kristina O skrev om Enspecta AB
    Energidekleration var deras ärende hos mig. Fick förklarat vad som skulle gå igenom. Trevlig man som gjorde det. Väldigt bra bemötande både här hemma och personen jag pratade med på telefon. Läs mer

Tommy D skrev om Enspecta AB
    Jag använde Enspecta för en areamätning av en lägenhet. Det var snabbt och enkelt att boka uppdraget och de gjorde att snabbt och bra jobb!
    Jag kommer definitivt att använda dem igen.
    Och jag rekommenderar dem också ;) Läs mer

Hanna K skrev om Enspecta AB
    Genomgång på plats efter husbesiktning. Vi fick svar på frågor och funderingar gällande besiktning. Bra bemötande! Läs mer

Björn Åke A skrev om Enspecta AB
    Besiktigade min villa vid försäljning. Mycket noggrann undersökning och trevligt bemötande. Läs mer

Eva Lillemor P skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Ingenjören var säker på sin sak och jag kände mig trygg i ärendet. Läs mer
  • 2020-06-28

Per Oscar Daniel H skrev om Enspecta AB