Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 565 kunder tycker om Enspecta AB

• 2020-01-18

SUSAN S skrev om Enspecta AB
    Vi anlitade Enspecta för besiktning inför husköp. Väldigt professionell besiktningsman, mycket kunskap och förklarande fick oss att förstå allt och gav oss tips under hela genomgången av huset. Rekommenderar Roger starkt! Läs mer
  • 2020-01-10

PER L skrev om Enspecta AB
    Jag valde att köpa Enspectas Köpklar Total inför en husaffär. Fick snabb återkoppling och mycket alternativ på tider att genomföra besiktningen även om tiden vad knapp inför jul.

Väl på plats var besiktningsmannen enormt trevlig och kunnig på sin sak, vi startade med att gå igenom kontraktet och vad som ingick och vad som skulle göras och kontrolleras under dagen.

Säljaren som i mitt fall är en byggfirma var själva så nöjda med besiktningen och förklaringen av alla delar att dom ville ha vidare kontakt med Enspecta för att kunna rekommendera dom till sina framtida husköp.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-12-30

Johan H skrev om Enspecta AB
    Paket, besiktning, energideklaration och dolda-el försäkring.
    Mycket bra och proffesionellt bemötande.
    Mina förväntningar blev riktigt bra upprättade.
    Smidigt och tryggt. Läs mer
  • 2019-12-30

Monica Viola B skrev om Enspecta AB
    Bra och genomgång inför projektet. .samt förklaringar hur det gick till. Läs mer

Annica Birgitta S skrev om Enspecta AB
    Besiktning av villa inför försäljning.
    Bra bemötande från besiktningsmannen.
    Han tog sig tid att förklara och var lugn och metodisk.
    Bra upplevelse.
    Kan absolut rekommnendera Enspecta. Läs mer

Tove F skrev om Enspecta AB
    Vi fick vår lägenhet uppmätt, bra service och trevligt bemötande av Enspecta. Läs mer

Ellinor A skrev om Enspecta AB
    Proffsigt bemötande mot både köpare, säljare och mäklare. Var noggrann och informativ i sin besiktning! Vi kommer rekommendera Fredrik till våra nära och kära när de ska köpa hus. Läs mer

Elizabeta G skrev om Enspecta AB
    Köpte besiktning innan försäljningen av huset med dolda fel försäkring
    Blev bra bemött
    Företaget levde upp till förväntningarna
    Jag är nöjd med företagets tjänster Läs mer

Cecilia L skrev om Enspecta AB
    Anlitade Enspecta för besiktning inför ett köp av en kolonistuga. Besiktningsmannen och hans lärling hade båda ett jättetrevligt bemötande och beskrev tydligt och lättbegripligt varje moment av undersökningen medan den pågick. Protokollet kom redan samma dag, och jag fick snabbt svar per telefon och mail på de frågor jag hade. Vid mätning upptäcktes en allvarlig fuktskada, så besiktningen var värd varje krona. Läs mer

Magnus G skrev om Enspecta AB
    Fick en energideklaration utförd. Snabba och professionella. Läs mer

Anette Reneé H skrev om Enspecta AB
    Vi fick en positiv och trevlig inspektör som beskrev vad som skulle göras och efter utfört arbete gick igenom vad som hittats.
    Vi är nöjda med Enspetas arbete vid försäljning av vårt hus. Läs mer
  • 2019-12-22

Annborn L skrev om Enspecta AB
    Det gällde en energideklaration. Mycket professionellt utfört och en fantastiskt gott bemötande. Läs mer
  • 2019-12-21

Erik S skrev om Enspecta AB
    Vi köpte husbesiktningen Köpklar Total. Trevligt bemötande från första kontakt till leverans av protokoll. Mycket bra och informativ besiktning. Läs mer

Inger Y skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning.
    Trevligt kundbemötande.
    Genomgång på plats med besiktningsman. Kändes bra. Fick goda råd och svar på alla frågor. Läs mer

Dennis R skrev om Enspecta AB
    Mkt bra besiktningsman, är väldigt nöjd Läs mer

Christian J skrev om Enspecta AB
    Snabb och proffsig bokning av besiktningen. Hanteringen när besiktningsmannen var också perfekt. Kunnig, hjälpsam och mycket trevlig besiktningsman! Läs mer

Emma M skrev om Enspecta AB
    Bra och snabb service. Trevlig personal. Rekommenderar varmt!! Läs mer

Martin R skrev om Enspecta AB
    Booked them for a house besiktning. Great and very professional service. Exceeded expectations with a lot of time to discuss on the various worries for the house, good advice and clear communication. Fully recommend them Läs mer

Inger Elisabet F skrev om Enspecta AB
    Besiktning av min villa
    Arbetet utfördes noggrant och med respekt.
    Fick omgående protokoll och utlåtande Läs mer

Johanna E skrev om Enspecta AB
    Beställde en överlåtelsebesiktning.
    Trevligt bemötande och kunnig besiktningsman.
    Rekommenderas! Läs mer

Carl Oscar D skrev om Enspecta AB
    Sammantaget en ganska dålig upplevelse. Ett stort att tänka på för Enspecta är hur man ska förbättra sitt format på sitt besiktningsdokument, då det är ett underkänt betyg på det nuvarande formatet. Läs mer

Micael W skrev om Enspecta AB
    Fantastiskt bemötande saklig och kunnigt Läs mer
  • 2019-12-01

JOHAN S skrev om Enspecta AB
    Enkel bokning av överlåtelsebesiktning, trevlig personal, noggrann och trevlig besiktningsman som gick igenom hela huset i detalj. Besiktningen fann även brister som var av allvarligare karaktär än tidigare beskrivits, vilket gav oss grund att ta in en expert samt förhandla om priset. Läs mer
  • 2019-11-26

Ulf Allan R skrev om Enspecta AB
    Bra från första början med bokning, sen kommer en proffsig, trevlig besiktningsman.
    Slutar med ett lättläst protokoll som kommer snabbt. Läs mer
  • 2019-11-26

Gabriel R skrev om Enspecta AB
    123456789012345678901234567890 Läs mer

Sven Anders K skrev om Enspecta AB
    Lugn och sansad besiktningsman med bra kunskaper Läs mer

Jonas L skrev om Enspecta AB
    Köpte det stora husbesiktningspaketet. Helnöjd med personalen och utförandet av besiktningen. Fick gå med runt på alla moment och fick förklarat längs vägen. Rekommenderas varmt Läs mer

Lisa A skrev om Enspecta AB
    Areamätning lgh. Enkelt och smidigt. Trevlig mättekniker. Läs mer

Linn Marie E skrev om Enspecta AB
    Anlitade Enspects för besiktning vid försäljning av villa.
    Trevligt, personligt bemötande och med ordval och information som passade min kunskapsnivå. Förklarade bra om jag frågade något, berättade ingående om olika steg och moment. Läs mer

Berit Karolina D skrev om Enspecta AB
    Besiktning av mitt radhus inför planerad försäljning.

Ett mycket positivt möte, trevliga inspektörer som ingav förtroende och de förklarade på ett mycket bra sätt!

Jättenöjd och kommer gärna att rekommendera Enspecta AB Läs mer
  • Benny S

2019-11-22

Benny S skrev om Enspecta AB
    Bra kompeten o trevlig personal Läs mer
  • Kent Stefan Jörgen T

2019-11-22

Kent Stefan Jörgen T skrev om Enspecta AB
    Besiktning av fastighet.
    Kompetent och trevlig besiktningsman. Proffsig i bemötande och resonemang. Läs mer

Emil N skrev om Enspecta AB
    Anlitade er för en köpegenomgång och fukttest på en fastighet vi skulle köpa. Riktigt bra och trevligt bemötande av eran personal som var på plats. Kunnig, tydlig och en härlig energi! Väldigt positiv total upplevelse.

Mvh Emil Läs mer

Gabriel R skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus. Kundvänligt bemötande. Besiktningsman: proffsig och vänlig. Utomordentlig tjänst. Nöjd kund. Läs mer

Fredrik B skrev om Enspecta AB
    Genomförde en areamätning med Enspecta av en lägenhet. De var kunniga, trevliga, snabba och effektiva. Läs mer
  • 2019-11-14

Björn W skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning,
    Vänligt och korrekt bemött
    Motsvarade förväntningarna. Läs mer
  • 2019-11-13

Marie P skrev om Enspecta AB
    Mycket trevlig och kunnig personal som kan anpassa och informera utifrån beställarens behov. Skulle absolut rekommendera Enspecta! Läs mer
  • 2019-11-13

Hans Erik M skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande och väl genomförd överlåtandebesiktning. Läs mer
  • 2019-11-12

Ralph F skrev om Enspecta AB
    Energideklaration.
    Allt gick mycket smidigt.
    Trevlig personal. Läs mer

Liselott S skrev om Enspecta AB
    Behövde besiktning av hus inför försäljning. Fick snabbt en tid för detta. Besiktningsmännen ringde när de var på väg för att meddela försening pga trafikproblem vilket uppskattades. Glada trevliga medarbetare som noggrant och snabbt tog sig an uppgiften. Noga med att hålla oss informerade om vad de gjorde. Mkt nöjda med Enspecta och kommer att använda deras tjänster igen om det behövs. Läs mer

Jan Anders K skrev om Enspecta AB
    Husbesiktning och energibesiktning med ett seriöst och proffsigt förhållningssätt.
    En bra dialog och snabb feedback. Läs mer

Louise L skrev om Enspecta AB
    Vi beställde den mest omfattande besiktningen, och upplevde Enspectas representanter som mycket kunniga och förtroendeingivande som vi kunde bolla komplicerade frågor med även efter besiktningen. Detta blev avgörande för oss i vårt beslut att gå vidare med vårt husköp. Läs mer
  • 2019-11-07

Tanja T skrev om Enspecta AB
    Snabbt och smidigt. Vi fick den service vi behövde. Läs mer
  • 2019-10-25

Lilyana C skrev om Enspecta AB
    Noggranna, trevligt och professionellt bemötande. Förklarade ingående vid frågor. Läs mer
  • 2019-10-24

Lars H skrev om Enspecta AB
    STOR HUS BESIKTNING.
    VI ÄR HELT NÖJDA. Läs mer
  • 2019-10-23

Martin R skrev om Enspecta AB
    Bra service och respons från första kontakt. Läs mer
  • Fismik M

Michael L skrev om Enspecta AB
    Energideklaration. Han gjorde sitt jobb. Läs mer
  • 2019-10-22

Etienne B skrev om Enspecta AB
    Vi köpte köpklar total vid vårt husköp nyligen och är mycket nöjda med Jonas arbete. Noggrant, trevligt och hjälpsamt. Vi rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-10-21

Christel N skrev om Enspecta AB
    En trevlig kille som tog sig tid och gick igenom allt för oss om vad energidekeleration var för något. Hur han bedömde och vad han kom framtill. Läs mer

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö