Alla kategorier Energikonsult Skåne Malmö Enspecta AB

Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 486 kunder tycker om Enspecta AB

• 2019-09-13

Jörgen E skrev om Enspecta AB
    1. Överlåtelsebesiktning
    2. Besiktningen bokades av Skandiamäklarna Värmdö, jag har blivit mycket väl bemött av Enspectas kunniga personal.
    3. Jag hade inga egentliga förväntningar förutom att hoppas på så få fel som möjligt.
    4. Trevlig och noggrann besiktningsman som gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-09-12

Daniele M skrev om Enspecta AB
    Great service provided. Professional and competent Engineer helping us not buying a house full of issues. Thanks. Läs mer

Jane Elisabeth H skrev om Enspecta AB
    Vi beställde besiktning av vår fritidsfastighet inför försäljning. Besiktningsprotokollet var utformat på ett sådant sätt att spekulanter - och den köpare som slutligen köpte huset - blev väldigt oroliga över fel och brister, trots att det inte finns några allvarliga fel eller brister i huset. T ex anges "Riskkonstruktion" avseende grunden, utan förklaring att ALLA torpargrunder anses utgöra en riskkonstruktion och att det inte är någon anmärkning hänförlig till just detta hus. Vidare lämnades en rad anmärkningar avseende installationer av vatten, brunnar m m av innebörden att de inte är godkända - fast de faktiskt är utförda enligt de branschregler som gällde vid tidpunkten för utförandet. Vår försäljning höll på att gå i stöpet och vi har nu en väldigt orolig köpare, då besiktningsmannen från Enspecta var väldigt otydlig. Kommer att avråda alla säljare från att anlita Enspecta. Läs mer
  • Kristina P

2019-09-11

Kristina P skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Trevlig personal
    Hade inga förväntningar eftersom jag aldrig har behövt göra någon energideklaration
    Besöket tog 5 minuter men det var sagt att det skulle ta ca 1 timme Läs mer

Magnus W skrev om Enspecta AB
    Jag beställde en energideklaration, blev trevligt bemött och fick tid att ställa frågor. Sen kan man ifrågasätta vitsen med en energideklaration på ett nytt hus blir ju bara en kopia av energiberäkningen. Läs mer

Maria G skrev om Enspecta AB
    Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • 2019-09-10

Lars-anders G skrev om Enspecta AB
    anlitade en besiktningsman för att göra en besiktning av taket på mitt hus.Jag blev korrekt och vänligt bemött. Läs mer
  • 2019-09-10

Linus H skrev om Enspecta AB
    Köpte en Köparbesiktning (KÖPKLAR TOTAL).

Smidig och snabb kontakt med företaget.

En väl utförtd besiktning.

Väldigt nöjd, rekomenderas. Läs mer

Kristina P skrev om Enspecta AB
    Energibesiktning
    Trevlig personal
    Hade inga förväntningar
    Besöket tog 5 minuter men det var sagt att det skulle ta ca 1 timme Läs mer

Gabriella V skrev om Enspecta AB
    Hade en köpargenomgång på en villa vi köpte. Besiktningsmannen verkade kompetent, men ganska stressad. Läs mer

Maria G skrev om Enspecta AB
    Trevlig, positiv och hjälpsam personal. Läs mer

Bo Inge Arvid T skrev om Enspecta AB
    Övrrlåtelsebesiktning. Proffsigt utförd, kunnig och noggrann besiktningsman. Bra information om allt. 10 poäng. Läs mer

Rikard F skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning, Köpklar Total. Väl värt pengarna. Mycket professionellt och protokollet kom dagen därpå. Läs mer
  • 2019-09-04

Anna Maria I skrev om Enspecta AB
    Väldigt trevlig inspektör på plats.
    Tydlig och kunde förklara och gå igenom allt på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-09-04

Håkan V skrev om Enspecta AB
    Energideklaration, bra bemött men det tog tid innan de återkom efter första kontakten.
    Det var bra att prata med energikillen, fick bra feedback avseende energibesparing.
    Klockrent! Läs mer
  • 2019-09-03

Emma O skrev om Enspecta AB
    Enspecta var otroligt tydliga, noggranna och trevliga i sitt arbete. Mathias är ett riktigt proffs som får en att känna sig trygg i Enspectas besiktning. Läs mer

Martin H skrev om Enspecta AB
    Anlitade enspecta för överlåtelsebesiktning av hus. Mycket trevligt och kompetent bemötande. Kändes kunniga och noggranna. Försökte inte sälja på onödiga tjänster. Läs mer

Ida O skrev om Enspecta AB
    Köpte en överlåtelsebesiktning, köpklar total. Är väldigt nöjd med Mathias som gjorde besiktningen, han var kunnig och pedagogisk så att jag som köpare kände mig trygg genom hela besiktningen. Snabb leverans av besiktningsprotokollet. Även väldigt trevligt bemötande av Magnus som bokade in besiktningstiden. Läs mer

Margareta H skrev om Enspecta AB
    Vi köpte tjänsten via vår mäklare för genomgång av huset inför försäljning. Samt försäkringen. Läs mer

Johan S skrev om Enspecta AB
    Trevlig överlåtelsebesiktning. Besiktningsmannen upptäckte några små saker som den andra besiktningsmannen inte noterat. Läs mer

Marie E skrev om Enspecta AB
    Snabb service och smidigt med tidsbokningen. Bra diskussion kring hur vi kan förbättra elåtgången för uppvärmning. Läs mer

Göran B skrev om Enspecta AB
    Energideklaration av hus.
    Snabbt och professionellt hanterat av ombudet. Läs mer

Ulla S skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande , vi köpte överlåtelserbesiktning samt fuktkontroll . Visste vad han skulle titta efter snabb såg saker som vi själva ej sett . Vi är nöjda . Det hoppas vi att ev köpare blir . Passade tiden gjorde vad vi köpt. ( tror jag !). Mycket bra bemötande från best via telefon och till besiktningsmannen. /// Ul Läs mer

Elisabeth S skrev om Enspecta AB
    Genomgång av huset var tydlig och bra, likaså gavs tid vid frågor med förklaringar och vidare diskussion. Men själva besiktningsprotokollet har jag flera synpunkter på. Framförallt när det gäller beskrivning av vad som kan hända om ditten och datten sker, dessa formuleringar är skrivna på ett sätt som gör att man kan tro att hela huset kan ruttna och falla ihop när som helst, dock avslutas texten vid flera punkter med "men ingen skada finns nu"... relevans? Sten i golv och väggar kanske inte är så känsligt material för exempelvis vatten. Trä kanske man förstår behöver bytas ut efter hand, men materialet trä har också sin livslängd och fördelar.
    Ni behöver utveckla ord/språkbruk och formuleringar i text till ett mer kommunikativt, begripligt, realistiskt innehåll och fundera på proportioner i domedagsformuleringar. Ingen tjänar på att överdriva byggproblem som inte finns men som kan uppkomma om detta och detta händer, jag ifrågasätter sannolikheten för alla eventuella katastrofer. Alla konstruktioner har väl plus och minus och de mesta genomgår eller ingår väl i en förruttnelseprocess, inget finns väl för evigt.... proportioner...
    Likaså formuleringar med alla byggregler som finns idag, fanns igår och förr i tiden är inte alltid så intressanta att utgå från i relation till det äldre huset och klanka ner på om det ändå inte finns skador nu. Till exempel vårt hus byggdes för 200 år sedan och är fortfarande i väldigt bra skick, renoveringar är gjorda enligt de regler som då gällde. Måste ni ställa det byggår och de tidigare renoveringsår mot dagens regler i alla texter. Resultatet av den läsningen blir förvirring och gör en helt förundrad över hur fel allt är, i teorin fel men som ända fungerar utmärkt i praktiken nu och under alla år, ibland t o m 200 år tillbaka. Detta vet säljaren men för en köpare så blir resonemanget alldeles för mycket att oroa sig för, helt enkelt ett felgjort och felrenoverat hus dvs ett riskprojekt, kan de tänka... meningen kan väl ändå inte vara med en husbesiktning att skrämma köpare från att våga köpa ett hus, en hel del går även att renovera, byta ut, underhålla på annat sätt etc.
    Idag och sedan flera år tillbaka är det svårt att sälja äldre hus, särskilt lite större fastigheter på landet, många köpare är oroliga och bankerna hopplöst svåra. Jag tror att man allmänt kanske kan skriva om olika typer av hus och konstruktioner rent teoretiskt men även kanske visa lite bilder på olika exempel som visat sig hållbara genom åren för att de ändå är av god kvalité i alla led, och eventuellt visa på ,problemen utan att döma ut fastigheter, det kan vara väldigt intressant.
    Jag tänker att vid en okulär besiktning måste väl ändå praktiken gälla, vad ser vi och vad ser vi inte... vilka slutsatser kan vi eller kan vi inte dra av det vi för stunden ser eller undersöker, vilka förändringar är möjliga och önskvärda.
    Min säljarbesiktning som denna undersökning avser var rimlig men inte bra i sin text, det är ett kommunikationsproblem generellt i hur ni skriver besiktningsprotokoll. Det stora problemet och konsekvenserna för oss vid vår försäljning som nu pågått i 1,5 år är att det gjordes en köparbesiktning med en annan besiktningsman från samma företag Enspecta någon vecka innan, en total katastrof för oss. Där i princip allt påpekande är felaktigt i faktakunskap och i sak, det skrevs fram i protokoll och presenterades muntligt under besiktningen det var så otroligt mycket fel på byggnaden och i konstruktion, ja... snart fallfärdigt. Jag kände inte igen mitt eget hus i den beskrivningen varken från vårt liv här under tolv år eller från tidigare två besiktningar, en för ca fem år sedan och en för tolv år sedan. Inte heller från tidigare ägarens beskrivning av denna på många sätt fantastiska korsvirkesgård som har så mycket plus i byggteknik, material och utförande. Köpet kunde aldrig genomföras pga denna felaktiga besiktning, köparna blev livrädda på felaktiga grunder detta går inte nu i efterhand att rätta till, här står vi nu och får börja om på nytt. Ni som företag måste förstå att ni har en enorm makt, använd den på ett sakkunnigt, ansvarsfullt och mer opartiskt sätt men framförallt utveckla textskrivandet i protokoll så att det blir mer begripligt, balanserat och trovärdigt för både köpare och säljare. Mvh Elisabeth Söderquist Läs mer

Thord Åke Lennart P skrev om Enspecta AB
    Energideklaration, mätning av husyta samt besiktning. Läs mer

Tao T skrev om Enspecta AB
    Vi är mycket nöjda med Roger Johnssons arbete, mycket professionellt. Läs mer

Gert Olle L skrev om Enspecta AB
    Deklaration energi. Mycket trevligt bemötande. Jag blev informerad vad det innebär. Jag är nöjd med redovisningen. Läs mer

Sirkka K skrev om Enspecta AB
    Dålig återkoppling. Inget protokoll utskickat till kund. Läs mer

Mario Rickard L skrev om Enspecta AB
    Enspekta besiktigade vår fastighet. Besiktningsman Roger Johansson visade på kunskap och erfarenhet. Hög trovärdighet och seriositet. Läs mer

Mildred F skrev om Enspecta AB
    Vi köpte den största besiktningen av hus.

Vi blev väl bemötta.

Vi blev oroliga när besiktningsprotokollet inte kom, men vi kontaktade Enspecta och inom 2 timmar hade vi protokollet
    via email. Läs mer

Mirlinda I skrev om Enspecta AB
    Inte så mycket att säga, det var 5 minutes jobb. Läs mer

Lars R skrev om Enspecta AB
    Tjänst inför kommande husförsäljning!

Mycket professionellt, noggrant och engagerat utfört arbete som verkligen levde upp till mina förväntningar.
    De två personerna som utförde arbetet var mycket kunniga på området och förklarade på ett mycket klart sätt vad som skulle ske i de olika stegen.
    Personerna var också mycket trevliga, vänliga och hade ett mycket gott bemötande!
    Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd och kan varmt rekommendera detta företag! Läs mer

Mats H skrev om Enspecta AB
    Snabbt och proffsigt till ett bra pris! Läs mer

Mats H skrev om Enspecta AB
    Snabbt och proffsigt till ett marknadsmässigt pris! Läs mer

Arne B skrev om Enspecta AB
    Areamätning av lägenhet
    Korrekt bemötande
    Förväntningarna var att få ett intyg på bostadsarean enligt nu gällande normer. Fastigheten är drygt 100 år och arean enligt lägenhetsregistret angavs efter dåtida normer. Läs mer

Gert Olle L skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Blev bra bemött.
    Tyckte jag fick bra information. Läs mer

Johan Folke N skrev om Enspecta AB
    Köpte energideklaration och besiktning. Trevligt bemötande och snabb leverans. Läs mer

Eleonora A skrev om Enspecta AB
    Vi köpte tjänsten energideklaration inför husförsäljning.
    Mannen som kom hem till oss var trevlig och professionell. Vi fick hjälp med det vi behövde och lite till. Läs mer

Mats S skrev om Enspecta AB
    Fortfarande inte fått rätt energideklaration
    De måste lära sig eäkna Läs mer
  • Anne Jessica J

2019-08-23

Anne Jessica J skrev om Enspecta AB
    Tydligt, proffsigt och hög servicenivå! Läs mer
  • 2019-08-19

Eva Lalita Katarina T skrev om Enspecta AB
    Vi köpte Enspectas tjänster hus-besiktning och uppmätning av vår fastighet.
    Tyckte att Enspecta och er besiktningsman gjorde ett trevligt intryck och verkade göra ett noggrant jobb.
    Jag är helt nöjd.
    Med vänlig hälsning,
    Eva Tamm Läs mer

Ulrika Agnes Elisabeth H skrev om Enspecta AB
    Besiktning.
    Bra och gediget arbete. Läs mer

Anders G skrev om Enspecta AB
    Kunnig och serviceminded personal Läs mer

Ulla Birgitta Z skrev om Enspecta AB
    Besiktning före försäljning.
    Blev bemött på ett mycket trevligt sätt av både kontoret och besiktningsmannen.
    Besiktningen genomfördes på ett mycket trevligt sätt.
    Rapporten som skrevs efter att besiktningen blivit klar bör utformas så att rena noteringar/brister redovisas för sig och eventuella risker redovisas för sig. Eventuella köpare som inte har fått information hur rapporten ska läsas kan blanda ihop noteringar/brister med de risker som redovisas som inte kan hänvisas till något byggregelverk. Läs mer

Pia T skrev om Enspecta AB
    Hjälpsamma bra info.Bra bemötande på telefon. Läs mer
  • 2019-08-14

Ulla Birgitta Z skrev om Enspecta AB
    Besiktning inför försäljningen av vårt sommarhus.
    Bemötandet från kontakten med kontoret och till besiktningsmannen var en trevlig upplevelse.
    Rapporten som skrevs efter att besiktningen blivit klar bör utformas så att rena noteringar/brister redovisas för sig och eventuella risker redovisas för sig. Om någon läser rapporten som den är utformad nu och inte har fått information om hur den ska tolkas då det är blandat noteringar/brister och eventuella risker.
    Ulla och Gunnar Zahlee Läs mer

Håkan R skrev om Enspecta AB
    Energideklatstion
    Mycket trevligt.
    Hade ingena förväntning, jag visste inte vad det handlade om.
    Det gick fort. Läs mer

Dadi T skrev om Enspecta AB
    Energideklarationen genomfördes på ett både proffsigt och trevligt sätt. Läs mer

Malte B skrev om Enspecta AB
    Köpte köpklar total för att få hjälp med fuktmätning vilket för vår del kändes viktigt då huset var gammalt med krypgrund. Besiktningsmannen var väldigt duktig, lärde oss om vårt nya hus samt hade ett mycket bra bemötande mot oss, säljare och mäklare. Vi kommer rekommendera Enspecta till släkt och vänner som behöver hjälp med besiktningar i framtiden. Läs mer
  • Laila L

2019-08-13

Laila L skrev om Enspecta AB
    Vi fick energideklaretat och besiktigat
    huset inför försäljning.
    Personerna som kom var väldigt lättsamma och trevliga.
    Vi fick en enkel beskrivning av vad som skulle göras men fast den var enkel var den väldigt tydlig.
    Vi har bara gott att säga om Enspecta. Läs mer

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö