Läs vad 917 kunder tycker om Enspecta AB 2

• 2021-01-19
    Besiktning den stora varianten
    Snabb återkoppling och snabbt att gå en tid
    Trevlig och komptetent genomgång och återkoppling efteråt
    Bra dokumentation med många bilder och bra att man kan kontakta vid behov
    Skulle rekommendera och fick själv via rekommendation tipset
  • 2021-01-19
    Det gällde en överlåtelsenesiktning.. Kontakten togs av mäklaren, så jag har endast träffat den som gjorde besiktningen. Hennes bemötande var mycket bra. Jag förväntade mig en professionell hantering och det levde företrädaren upp till. Hon var informativ och grundlig.
    Sammanfattningsvis en positiv upplevelse.
    Vänliga hälsningar
    Gregor Holmgren
  • 2021-01-17
    Mycket trevlig och kunnig man gjorde en noggrann besiktning av vår villa.
  • 2021-01-16
    Vi köpte villabesickting
    Han som gjorde besickting var jätte trevlig.
  • 2021-01-16
    Husbesiktning inför försäljning. Bra bemötande och kunnande, dock slarvigt protokoll med en hel del fel.
  • 2021-01-15
    Husbesiktning i samband med överlåtelse.
    Mycket trevlig besiktningsman som tydligt förklarade och beskrev de olika delarna.
  • 2021-01-15
    Köpte en husbesiktning inför köp.

Var bra gjord, han gick igenom saker han uppmärksammade och förklarade hur felen kunde åtgärdas. Synd att ni inte vill skriva ner dem i protokollet.
    Var verkligen en okular besiktning, besiktningsmannen lyfte inte på något eller kollade materialet i huset.
    Beiktning.

Trevlig inspektör som var lätt att prata med. Jag tyckte att mötet levde upp till alla förväntningar. Tyckte också om det personliga i mötet.

Fortsätt så.
  • 2021-01-13
    Överlåtes besiktning, mycket trevlig besiktnings man, skötte sig utmärkt och beskrev i detalj hur besiktning skulle gå till
  • 2021-01-13
    Trevliga, lättsamma inspektörer som gjorde ett noggrant jobb. De inspekterade vårt hus inför försäljning. Tog sig tid att gå igenom protokollet i lugn och ro.
  • 2020-12-17
    Besiktning utav vårat hus inför försäljning.

Besiktningsman Andreas Altinisik var väldigt trevlig och förklarade på ett bra och tydligt sätt vad han undersökte och vad som behövdes åtgärdas.
    Högsta betyg!

Med vänlig hälsning,
    Magnus Eriksson
  • 2020-12-13
    Närvarande och kunning besiktningsman som tog sig tid att svara på alla våra många frågor. Verkligen uppskattat!
  • 2020-12-12
    Besiktning av bostad

Bra service och information om tjänsten jag beställde.
    Vänligt bemötande både vid beställning och vid besiktningen.Mina förväntningar levde företaget upp till.

Företaget kan varmt rekommenderas. Trevlig och kompetent personal. Tack Sandra och Sandra!
  • 2020-12-11
    energibesiktning köpte jag.
    Allt till belåtenhet.
  • 2020-12-11
    Trivelig inspektør, møtte opp i god tid
  • 2020-12-10
    Försäljning av hus och en överlåtelsebesiktning inkl. dolda fel försäkring.
    Trevligt bemötande och bra genomförd samt noggrann besiktning, tyvärr med flera sakfel trots påpekande och vilseledande information för köparen. Huset är 50 år gammalt och kan inte jämföras med ett nytt hus, det måste förklaras mycket tydligare. Köparen blev osäker på huset trots att det är i bra skick och byggt på ett korrekt sätt utifrån när det byggdes.
  • 2020-12-10
    Tom Fransson på Enspecta gjorde en överlåtelsebesiktning av vårt hus inför visning och försäljning. Han kändes mycket noggrann och sakligt. Jag rekommenderar honom varmt!
    Överlåtelsebesiktning.
    Trevligt och väl serviceinriktat.
    Blivit rekommenderad så hade höga förväntningar som företaget levde upp till.

Helhetsperspektiv- väldigt nöjd, inget negativt att säga om tjänsten, företaget eller vår besiktningsman.
  • 2020-12-10
    Inga kommentarer och nu så fick vi med 30 tecken.
    Överlåtelsebesiktning

Seriöst //
    ÖVERLÅTELSEBESIKTNING +PLUS och DOLDA FEL FÖRSÄKRING
    Är en bra tjänst som gör att min försäljning känd tryggare både för mig och den kommande köparen.
  • 2020-12-09
    Besiktningsmannen var trevlig och gav ett kunnigt och seriöst intryck. Köpte köpklar total av er för besiktning av hus.
  • 2020-12-09
    Trevlig, kan sin sak är, märks att Roger är en god yrkes man.
  • 2020-12-08
    Bra och noggrann besiktning, dock lite försiktig i vissa omdömen.
  • 2020-12-08
    Extremt noggrann och kunnig personal. Trevligt och sakligt bemötande. Hade bokat överlåtelsebesiktning med Fredrik Österberg och kan verkligen rekommendera honom.
  • 2020-12-08
    Bra mötandes punktlig underbart Besktning trevligt personal allt gick som ska
  • 2020-12-05
    Besiktning av hus samt engergideklaration.
    Det var vänligt vänliga och förklarande.
    Sammanfattningsvis de var mycket proffessionella.
  • 2020-12-05
    Min förväntan var att få en objektiv bedömning av husets status och eventuellt hitta brister, som jag själv inte observerat. Jag är angelägen att helst alla brister klargörs innan försäljning.
    Besiktningen utfördes professionellt och motsvarade i stort mina förväntningar.
    Jag rekommenderar även andra att anlita denna besiktningstjänst.
  • 2020-12-05
    Andreas var en mycket trevlig person och som jag kan bedöma yrkesmässigt professionell. Han var tydlig gentemot oss som husägare. Han gjorde allt grundligt och förklarade samtidigt vad han gjorde. Mycket uppskattat.
  • 2020-12-05
    Köpte en energideklaration i samband med att vi skulle sälja huset. Hade inga förväntningar direkt, men allt gick smidigt och representanten var trevlig.
  • 2020-12-05
    Överlåtelsebesiktning vid husköp. Jag blev bemött på ett trevligt och proffsigt sätt. Fick förklaringar som jag mestadels förstod och hade jag ytterligare frågor var det inga konstigheter. Kände mig trygg med besiktningen efter mötet, förutom att vi inte kunde kolla på taket, vilket var min förväntning. Det kunde ha varit tydligare inför besiktningen.
  • 2020-12-04
    Trevliga och tydliga förklarade bra och fick bra tips från dom
  • 2020-12-04
    Besiktning av hus inför eventuell försäljning.
    Snabb service
  • 2020-12-04
    Hej , jag köpte en besiktning av en villa med källare & gammal spritputs på utsidan . Byggt 1938 sen renoverat.
    Den som inspekterade var otroligt noggrann i alla avseenden .
    Kontrollerade varenda eluttag , vägg , fönster , avlopp, samt i källaren fuktmätte personen alla väggar på flera ställen . Kontrollerade vinden (nytt tak & isolering)
    På utsidan kontrollerade han även alla sprickor & fotograferade samtliga .
    Fotograferade även avloppsbrunnar mm.
    Protokollet vart oerhört långt . Och fick bra information innan besiktningen på Mail.

Är väldigt nöjd för försäljning av fastigheten med detta besiktnings protokoll för säljare & köparens säkerhet vid kontraktsskrivning .

Personen var väldigt trevlig och höll avstånd och var respektfull mot mig som är i riskzonen , de tider vi alla lever i just nu . Vi är alla ovana vid detta i vårt land .

Trodde inte att det skulle ta så lång tid som det stod i informationen , men positivt att personen var noggrannare än förväntat.

Med vänlig hälsning .
    Väldigt nöjd kund.
    Kan rekommendera er firma om någon vill ha en väldigt noggrann besiktning .
  • 2020-12-04
    Besiktning av hus samt energideklaration
  • 2020-12-04
    Vi köpte en energideklaration. Trevlig kille som besökte oss.
  • 2020-12-04
    Bra bemötande, och bra utförd besiktning. Kan tycka att det var dyrt, men var ett objekt som var större än normalt. Och kort framförhållning.
  • 2020-12-04
    Besiktningsmannen var vänlig, tillmötesgående, otroligt grundlig, kompetent och tog sig tid att förklara på ett pedagogiskt sätt. Besiktning är inte billigt men Enspecta var värt varenda krona! Vi går in i husägandet med en mycket bättre kunskap om huset och vilka åtgärder som behöver prioriteras. Känns tryggt!
  • 2020-12-04
    Jag köpte en besiktning av mitt hus samt energideklaration.
    Jag är nöjd med eran tekniker som kom till oss.

Helt nöjd mederat besök.
  • 2020-12-04
    Husbesiktning. Toppenbra personal. Gjorde vad dom skulle, o informera via mail. Fick svar på mina frågor, även om formuläret var svårläst för en " amatör".
  • 2020-12-04
    Vi köpte genom mäklaren så vi hade föga förväntningar om vad som skulle hända. Intressant upplevelse att följa inspektionen.Helt OK upplevelse.

Med hälsningar!Lasse och Eva Tiberg
    Besiktning av köpt hus.
    Kunnig besiktningsman, gjorde vad han kunde för att informera, vara korrekt etc. Nöjd med kvaliten och protokollet. Saknade dock den praktiska biten. Det blir lite mycket ”regelrytteri” i form av stolliga utlåtanden som är svåra att översätta till praktiken. Hade önskat mer hjälp i att sortera i informationen, tex. Istf att säga ”man ska dränera var 30:e år se det måste ni göra”, vill man höra ”man ska dränera va 30:e år, men jag kan se att detta är så slitet/i så bra kvalite att ni måste dränera efter 20år/kan vänta till 40 år ist”.
    Tack för din feedback Charlotte! Vi tar detta till oss i vårt framtida arbete.
    Enspecta AB

Enspecta AB

Visa svar
    Köpt parhus.
    Mycket bra bemötande från besiktningsman.
    Tydlig & saklig.
    Överträffade förväntningarna
  • 2020-12-03
    Köpte en besiktning av huset samt en energideklaration inför försäljning av huset.
    Trevligt bemötande vid bokningen. Är mycket nöjd över bemötandet och en grundligt utförd besiktning.
  • 2020-12-03
    Köpte en boareamätning. Fick ett jättebra bemötande och är nöjd.
  • 2020-12-02
    Professionell hjälp med god förståelse för hus och vad de behöver för att må bra.
    Vår besiktningsman tog sig god tid att gå igenom hela huset tillsammans med oss och var noga med att vi skulle vara införstådda med dennes anmärkningar och vad de innebar.

Rekommenderas varmt.
  • 2020-12-02
    Överlåtelsebesiktning. Bra bemötande vid telefonkontakt. Förväntningarna var positiva eftersom vi gjort förbättringar som är grundläggande och inte enbart kosmetiska. Detta värderades av inspektören. Kul och stort tack för att vi fick cred för vårt jobb!
  • 2020-12-02
    Är mycket nöjd över bemötandet och en grundligt utförd besiktning!
  • 2020-12-02
    Energi deklaration inför en försäljning av hus.
  • 2020-12-02
    Köpte det kompletta paketet och fick bra bemötande vid bokandes. Jag hade förväntat mig att besiktningsmannen skulle gå runt och göra sitt och jag fick ställa lite frågor. Jag fick så mycket mer! Sandra Jönsson tog sin tid att förklara och gick igenom huset otroligt grundligt. T o m vid fel tog hon sig tiden att verkligen hitta vad felet var. Synd man inte ska köpa hus igen för då hade jag anlitat henne igen.

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte