Alla kategorier Villabesiktning Skåne Malmö Enspecta AB

Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 34 kunder tycker om Enspecta AB

• Hanna N
    Hanna N skrev om Enspecta AB
    Supernöjda med Mathias från Enspecta. Otroligt kompetent och tog sig tid för allt, förklarade och lärde oss en hel del om byggkonstruktionen för vårt blivande hus.
    Tack!
  • Miroslav A
    Miroslav A skrev om Enspecta AB
    1. Very good response, communication and service oriented people.
    2. My subjective feeling is that it is not good value for money paying 11000kr for the inspection, but you'll most probably get the same with other companies.
    3. The standard inspection is detailed, but not deep enough in my opinion.
    4. The inspection for electricity is useless - just look at the el. plugs if they have earth or not without opening it and checking wires. Inspector also checked the el. central and description of the breakers if available. that was all for 1100kr or so.
  • Alf E
    Alf E skrev om Enspecta AB
    Helt OK!
    Bra service och kontakt
  • Mathias Å
    Mathias Å skrev om Enspecta AB
    Bra respons från det att vi kontaktade dem
  • Nicklas H
    Nicklas H skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande och proffsigt genomförande!
  • Mary J
    Mary J skrev om Enspecta AB
    Verkligen super nöjd med besiktningen på vårt nya hus! Noggrann och bra kommunikation.
  • Bo A
    Bo A skrev om Enspecta AB
    Företaget gjorde en grundlig besiktning av min fastighet inför försäljning samt en energideklaration. Jag uppfattar båda tjänsterna som mycket väl utförda och med stor kompetens, hög servicenivå och helt motsvarande mina förväntningar.
  • Carl W
    Carl W skrev om Enspecta AB
    Riktigt bra genomgång av Mathias på Enspecta. Han visade oss vad vi skulle tänka på inför framtiden och förklarade allt detaljerat.

Kan varmt rekommendera Enspecta vid besiktning inför köp av hus.
  • Henrik O
    Henrik O skrev om Enspecta AB
    Professionellt bemötande rakt igenom utan upplevd tidspress under besiktningen. Det fick ta den tid det tog att bli klar, vilket uppskattas av nervös förstagångsköpare , med tusen frågor, som gör sin livs största investering hitintills. Enspecta var också tillgängliga efteråt för diskussion om protokollet.
    Rekomenderas.
  • Johan R
    Johan R skrev om Enspecta AB
    Fick hjälp med överlåtelsebesiktning av hus vi köpt. Bara positivt bemötande, en givande och lärorik besiktning.
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Enspecta AB
    Mkt nöjd. Professionell och hjälpsam personal.
  • Nedim B
    Nedim B skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning.
    Vänligt och professionellt bemötande. Hög grad av servicekänsla.
  • Maryam H
    Maryam H skrev om Enspecta AB
    Bra!
  • Hilman A
    Hilman A skrev om Enspecta AB
    köpte besiktningstjänst vilket var första gång i mitt liv. Det kändes att det var dyrt för så lite jobb.
  • Helle S
    Helle S skrev om Enspecta AB
    Vi var meget tilfredse og trygge ved den service og hjælp, som vi modtog i forbindelse med vores huskøb i Sverige.
  • Marianne N
    Marianne N skrev om Enspecta AB
    Besiktning av vårt hus inför försäljning, samt energideklaration.
    Bra utfört jobb.
  • Arman K
    Arman K skrev om Enspecta AB
    Mathias var extremt duktig och visste exakt vad han gjorde. Smart kille.
  • Helen N
    Helen N skrev om Enspecta AB
    Hög kompetens och bra information till mig.
    2017-01-26 Jonas P svarar Helen N
    Hej Helen
    Vi jobbar kontinuerligt med att vidareutbilda vår personal och uppskattar att det syns. Tack för ditt omdöme.
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Enspecta AB
    Beställde areamätning av min bostad. Efter mätning fick jag ett mätbevis med en påhittat areauppmätning eftersom besiktningsmannens ipad gått sönder och han hade blandat ihop min bostad med en annan (!). Efter mycket om och men gjordes mätningen om av en annan man. De båda mätningarna visade olika resultat. Det känns om bortkastade pengar eftersom jag inte kan lita på något av mätresultaten. Efter en tvivelaktigt utförd tjänst och ett högst oprofessionellt bemötande kan jag omöjligt rekommendera denna firma till någon. Mvh Sofia E.
  • Sanna T
    Sanna T skrev om Enspecta AB
    Mkt kunnig och noga besiktningsman
    2017-01-26 Jonas P svarar Sanna T
    Tack för ditt omdöme Sanna.
    Kom ihåg att du alltid kan kontakta oss om du har frågor eller funderingar om huset, lycka till
  • Mats N
    Mats N skrev om Enspecta AB
    Köpt KöpklarTtotal och besiktigade ett hus om 120m2 med torpargrund.
    Fuktmätning i syll var ok. Övrig besiktning var ju okulär vilket gjorde mig besviken
    Kontroll av VA kändes banal, det fanns inget intyg för dusch/wc och det gjordes ingen fuktkontroll där. Det gjordes ingen granskning av övrig VA då det inte fanns någon lucka till krypgrunden utan endast en större öppning. Jag frågade efter kamera men det fick man inta använda enligt besiktningsmannen för att då kunde man missa något som jag skulle använda emot er sedan. El kontroll bestod av att man tittade in elskåpet. Besiktningsmannen var kunnig och gjorde
    ett ok jobb men utan ansvar all enligt ert avtal. Kändes om jag köpte en på framsidan bra produkt men innehållet var tunt.
    2017-01-26 Jonas P svarar Mats N
    Hej Mats

Tack för ditt omdöme. Vi uppskattar att du tagit dig tid att skriva konstruktiv kritik.
    Alla våra besiktningar förutom fuktmätningen är okulär. Elkontrollen består mer än av att titta in i ett elskåp, vi tittar på massor av punkter i våra besiktningar både vad gäller huset, el , vatten och avlopp, om du upplever att besiktigen var banal eller enkel kan det faktiskt bero på att huset inte hade så många fel. Detta kan man omöjligt veta innan huset besiktigas. Vad gäller fuktmätning så mäter vi fukt i de konstruktioner som är riskkonstruktioner, i ditt fall var det syllarna, hade huset haft fler riskkonstruktioner hade vi även mätt där, ofta är det svårt att mäta fukt i ett badrum utan förstörade ingepp och att ett intyg saknas behöver inte betyda att det finns en skada, i ditt fall bedömde besiktningsmannen att det inte skulle fuktmätas.Vi besiktigar endast krypgrunden om vi kan komma ned i den.
    Besiktningsmannen har ett ansvar att informera dig om samtliga väsentliga fel och brister i huset och allt är noterat i protokollen som vi skickat till dig,
    detta gäller i 2år.
    Om du har några frågor vad gäller vårt uppdrag eller ditt hus i allmänhet är du välkommen att kontakta oss.
  • Janni W
    Janni W skrev om Enspecta AB
    Bra och hjälpsamma. Skulle definitivt anlita igen.
  • Björn M
    Björn M skrev om Enspecta AB
    Bra service, proffsigt bemötande och kunnig kompetent personal.
    Kan varmt rekommenderas!
    2016-11-18 Jonas P svarar Björn M
    Tack Björn!, ni kan alltid höra av er om ni har fler frågor, lycka till med er nya bostad.
  • Mirsad S
    Mirsad S skrev om Enspecta AB
    Mycket bra information och bra kundbemötande.
  • Ann-christine H
    Ann-christine H skrev om Enspecta AB
    Snabb utförd beställning. Bra service.
  • Lars B
    Lars B skrev om Enspecta AB
    Bemötandet var precis så bra som jag hade hoppats på då jag fick energideklarerat min fastighet. Rekommenderar gärna till andra.
  • Ingrid C
    Ingrid C skrev om Enspecta AB
    Professionell och behagligt bemötande.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Enspecta AB
    Hej Enspecta!
    Bemötandet var OK . Tjänsten gällde Areamätning av fastighet som blev noggrant utförd.
  • Lars G
    Lars G skrev om Enspecta AB
    Företaget har gjort en energideklaration på vår fastighet inför kommande försäljning.
    Representanten från E gick igenom fastigheten med oss. Han glömde fråga om Radonmätning vilket vi själva tog upp och protokollet blev justerat.
    Besöket var OK
    2017-01-26 Jonas P svarar Lars G
    Hej Lars
    Tack för ditt omdöme.
    Tyvärr kan det hända oss också att man glömmer, vi jobbar på våra rutiner.
  • Malin A
    Malin A skrev om Enspecta AB
    Enkelt, snabbt, okomplicerat.
  • Christian J
    Christian J skrev om Enspecta AB
    Enspecta har varit mycket bra att ha att göra med och de agerade mycket kundvänligt och snabbt.
  • Göran I
    Göran I skrev om Enspecta AB
    Energideklaration inga problem
  • Eduardo G
    Eduardo G skrev om Enspecta AB
    Allt gick bra, besiktningen utfördes med hög professionalitet, jag fick tid väldigt snabbt, killen var snäll och kunnig.
    Jonas P gillar detta
  • Lina T
    Lina T skrev om Enspecta AB
    Vi köpte en överlåtelsebesiktning av vårt hus. En bra besiktning där vi gick igenom huset och fick reda på det som skulle behöva fixas till samt besiktningsprotokoll som utlovat. Emellanåt fick man ett något osäkert intryck av besiktningsmannen, men han var kunnig. Min svärfar hjälpte även honom med en del. Det som var positivt var att vi hade beställt en utökad besiktning med vatten och el samt fuktbesiktning, men besiktningsmannen var ärlig och menade på att detta behövdes inte utifrån vad han såg och det innebar att vi sparade de extra tusenlapparna som det hade kostat, ett ärligt och förtroendeingivande bemötande.
    Jonas P gillar detta

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö