Alla kategorier Villabesiktning Skåne Malmö Enspecta AB

Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 129 kunder tycker om Enspecta AB

• Sune H
    Sune H skrev om Enspecta AB
    Energideklaration.
    Er representant imponerade!! Läs mer
  • Jarl Edgard K
    Jarl Edgard K skrev om Enspecta AB
    Helt klart är energibesiktning endast ett sätt för regeringen att skapa arbetstillfälle. Det besiktingsmannen gjorde vid vårt köksbord på 15 minutrer utan att överhuvetaget titta runt i huset och bara titta på vår elräkning. Att sedantsedan sätta en klassning på vårt hus som är byggt 2003 med sämre klassning än vår granne med ett hus från 1800 talet är komiskt . Att sen vi fick en högre faktura än grannens som vi skickat er till visar bara hur konstig prissättningen är på ett sådant arbete. Djupt besviken men ett måste för oss villaägare.
    Ps.uppgiften om frånluftsvärme var också fel uppgiven .Fakturan fick vi sänkt
    med förklaringen att olika mäklare har olika rabatter . Det var ingen mäklare inblandad i detta. Läs mer
  • Helene C
    Helene C skrev om Enspecta AB
    Bemötande och utförande av tjänst (husbesiktning) var proffsigt och bra. Tyvärr dras betyget ner av att jag fick påminna om att få resultatet flera gånger. Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Bra bemötande och prisvärda Läs mer
  • Ingela B
    Ingela B skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande både i telefon och på plats Läs mer
  • Wala L
    Wala L skrev om Enspecta AB
    Vi fick hjälp av Roger Johnsson och är Super nöjda med servicen, kunskapen och emgagemanget Roger visade! Roger gav råd, tips och berättade vad han sökte under hela inspektionen. Vi är extremt nöjda med servicen! Tack Roger!! Läs mer
  • Niklas F
    Niklas F skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning för radhus: utmärkt bemötande, flexibla, snabba svar, professionellt utförande av tjänsten. Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Enspecta AB
    Proffsigt bemötande. Ärliga bedömningar av vårt hus utan omsvep.
    Vi beställde husbesiktning på vårt eget hus så att vi kunde känna oss säkra innan försäljning.
    En del risker låter lika illa. Som att spilla ett glas vatten nära datorn och att inte ha säkerhetsbälte på sig.
    Ibland saknar man en nivåskillnad där man får reda på att bältet är livsviktigt, medan datorn går att ersätta. Ungefär så.
    Vi var på väg att boka Enspecta igen, men det fanns ingen tid inom vår ram. Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning av industrifastighet samt underhållsplan som var utmärkt. Läs mer
  • Frida B
    Frida B skrev om Enspecta AB
    Vi köpte total besiktning inför husköp. Vi fick snabb respons via epost och när det blev missförstånd om tiden så löste dem det jättebra.

Det enda som vi var fundersamma över var det som ingår i total besiktningen. Jag tror dock inte att något annat företag hade haft mer inkluderat i denna tjänst, men vi valde den för att känna oss helt safe med vårt köp även om vi inte kan mycket om hus. Dock gick man inte igenom vissa saker som inte ingick. Läs mer
  • Linn H
    Linn H skrev om Enspecta AB
    Mycket trevligt bemötande och professionellt utförd besiktnkng av vårt nya hus vi köpt! Läs mer
  • Ali S
    Ali S skrev om Enspecta AB
    Bra och noggrann besiktning! Kan varmt rekommendera Enspecta! Läs mer
  • Barbro D
    Barbro D skrev om Enspecta AB
    En kompetent medarbetare genomförde besiktningen.
    det genomfördes inom en snar tid efter beställning. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus.Trevligt bemötande! Upplevs som seriösa och pålitliga! Mycket nöjd! Läs mer
  • Emanuel I
    Emanuel I skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus.
    Nöjd med en tydlighet hos besiktningsmannen Läs mer
  • Leif J
    Leif J skrev om Enspecta AB
    Jag beställde en energideklaration till vår Brf av Enspecta.
    De hörde snabbt av sig och deklarationenen var snart klar och den blev riktigt tydlig och bra.
    Dessuton fick föreningen råd och tips om hur vi kan sänka våra energikostnader. Läs mer
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Enspecta AB
    Kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad som köptes mer än det var en tjänst av något slag med för många frågor! Läs mer
  • Göran N
    Göran N skrev om Enspecta AB
    De kontakter jag har haft har fungerat bra. Vi är i början av ett certifieringsarbete och räknar med att bli klara kring augusti, återkom gärna då Läs mer
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Enspecta AB
    Snabb och bra service. Bra bemötande och tydligt förklarat. Läs mer
  • Lotta D
    Lotta D skrev om Enspecta AB
    Husbesiktningen + energibesiktningenen blev en bra och smidig besiktning av er man 👍 Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Enspecta AB
    Vi har haft en husbesiktning av Inspecta. Vi gjorde besiktningen av en anledning; att det ska byggas i närheten av vår villa (Enskedefältet) och vi vill ha dokumenterat ev sprickbildningar före byggnationen startar. Besiktingen kostade 7500:-
    I Besiktningsprotokollet är det bilder på sprickor. Det går dock inte att se var bilden är tagen eller hur stor sprickan är. Vi påtalade detta och att vi ville att det skulle åtgärdas, tex vill vi ha en linjal el liknande på bilden bredvid sprickorna så att det går att se hur stora de är. Vi erbjöd oss också att själva fota med en linjal och skicka, så att det skulle kunna läggas in. Svaret vi fick var: Så gör inte vi. Samt ingen mer respons. Vi tycker 1: Det är inte seriöst att fota utan möjlighet att på bilden förstå var bilden är tagen, eller hur stor sprickan är. 2: När vi påtalar detta görs inget försök till att lösa situationen. 3: Den motivering vi får är "Så gör inte vi". Läs mer
    2018-06-04 Jonas P svarar Karin S
    Hej Karin

Tack för ditt omdöme. Du har helt rätt att vara missnöjd, personen som har varit ute hos dig har inte gjort rätt. Vänligen ring in till huvudkontoret på 010 33 33 365 så ska vi skicka ut en ny besiktningsman så att ni får ett korrekt protokoll, givetvis utan kostnad.

MVH
  • Philip M
    Philip M skrev om Enspecta AB
    Otroligt nöjd med allt gällande vår överlåtelsebesiktning! Som köpare vill man ha den absolut bästa hjälpen och få de bästa förutsättningarna man kan när det är dags att köpa hus. Det fick vi här! Pedagogiska, noggranna och väldigt kunniga. Vi hade Jonas Persson på Enspecta, riktigt bra! Nä en stor applåd, känns säkrare att ge sig på ett husköp med utlåtande från Enspecta!
    Philip Läs mer
    2018-06-02 Jonas P svarar Philip M
    Stort tack för ditt omdömme Philp.
    Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om ni har fler funderingar om huset.

Lycka till!

• Jan Anders N
    Jan Anders N skrev om Enspecta AB
    Fick en energidekleration. Personen var proffsig och jag är nöjd. Läs mer
    2018-06-02 Jonas P svarar Jan Anders N
    Stort tack för omdömmet Jan Anders.

• Ulrika G
    Ulrika G skrev om Enspecta AB
    Jag köpte överlåtelsebesiktning och har bara positivt att säga om Enspecta. Trevligt bemötande vid bokning och en mycket proffsig och grundlig besiktningsman som verkade veta vad han pratade om. Det är väldigt mycket pengar man lägger på en sådan tjänst, och jag tyckte för första gången att det ändå kändes (nästan) prisvärt. Läs mer
    2018-06-02 Jonas P svarar Ulrika G
    Stort tack för ditt omdömme Ulrika.

Det ingår alltid kostandsfri support hos oss om du någon gång skulle ha frågor kring ditt hus i framtiden och med det får vi hoppas att tjänsten blir 100% prisvärd :).

• Rolf Å
    Rolf Å skrev om Enspecta AB
    Beställde en husbesiktning.
    Personalen var proffsig .
    Förväntningarna var höga och de levde upp till dem.
    De tog kort på allt och protokollet var bra. Läs mer
    2018-06-02 Jonas P svarar Rolf Å
    Stort tack för ditt omdömme Rolf.

• Gareth J
    Gareth J skrev om Enspecta AB
    Beställde en besiktning av huset för att dokumentera eventuella sprickbildningar o.d. inför Stockholm stads kommande exploatering och nybebyggelse av närliggande markyta.

Bemötandet har genomgående varit utmärkt vad gäller att lyssna och därefter ge relevanta svar på frågor. Alll information från Enspecta har i dialog varit mycket tydligt och konkret.

Mina förväntningar var att få en noggrann genomgång och dokumentation samt att få en försäkran om att eventuella förändringar i husets skick kontinuerligt kommer att kompletteras till besiktningen inför byggstart. Alla mina förväntningar uppfylldes och jag känner mig mycket trygg i mitt beslut att anlita Enspecta.

Överlag har upplägget, all kontakt med företaget och den nogsamt genomförda besiktningen mött mina förväntningar och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • André A
    André A skrev om Enspecta AB
    Köpte paketet Köpklar Total. Blev mycket trevligt bemött hela vägen. Var själv inte med under besiktningen, men min ”ställföreträdare” berättade att han uppfattade besiktningsmannen som kunnig och noggrann. Besiktningsmannen gick igenom besiktningsprotokollet per telefon, och förklarade tydligt och tålmodigt. Enda smolket i glädjebägaren är att jag inte fick fakturan per mail som överenskommet, utan per post. Bra köpupplevelse - bra trygghetskänsla. Läs mer
  • Mark L
    Mark L skrev om Enspecta AB
    Fick en energideklaration gjort av Enspecta AB. Toppen trevlig, smidig, snabb och dessutom till bra pris, en klar rekommendation! Läs mer
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Enspecta AB
    Mycket bra besiktningsman (Jonas). Noggrann och besvarade alla frågor informativt. Jag rekommenderar Enspecta och kommer definitivt anlita företaget igen vid behov. Läs mer
  • Jörgen R
    Jörgen R skrev om Enspecta AB
    Jag anlitade Enspecta för areamätning av ett antal lägenheter i en bostadsrättsförening.
    Det visade sig att de inte på långa vägar kunde leva upp till den noggrannhet de utlovade. tror jag hade gjort jobbet bättre själv.
    Jag förstår inte varför de tar jobb som de (uppenbarligen) inte är kompetenta för. Alla kan göra fel, men här sker det systematiskt. Läs mer
  • Irving S
    Irving S skrev om Enspecta AB
    Statusbesiktning
    Mycket bra
    Gjorde en bra besiktning
    Att det skulle vara enklare och utvändigt.
    Gjorde dock både ute och inne. Läs mer
  • Maj-britt J
    Maj-britt J skrev om Enspecta AB
    Anlitade företaget för att få mitt hus energideklarerat. All kontakt fungerade perfekt. Inspektionen gick smidigt, och utfördes av en kunnig och trevlig person Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Enspecta AB
    God service och trevlig personal. Läs mer
  • Katja G
    Katja G skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande, kunniga, professionella och serviceminded Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning.
    Mycket professionellt bemötande. Snabbt till tillgänglig tid. Läs mer
  • Evelyn P
    Evelyn P skrev om Enspecta AB
    Skulle ha en besiktningsman för en överlåtelsebesiktning på väldigt kort tid. Albin på kundservice var exemplarisk och fantastiskt humoristisk när han hjälpte med bokningen som han låste på en fredag till redan nästkommande måndag. Good job!
    Besiktningsman Hand var lugn och pedagogisk. Läs mer
  • Christian V
    Christian V skrev om Enspecta AB
    Köpte husbesiktning för köpare samt energideklaration. Fick bra bemötande. Besiktningsmannen som köparna av vår bostad anlitade var mera noggran, välförberedd och saklig än den besiktningsmannen som vi anlitade genom Enspecta. Fick även känslan av att han garderade sig på alla möjliga sätt för att inget på besiktningsprotokollet skulle kunna bli ett framtida problem för Enspecta. Detta visade sig i form av att de fel/avvikelser som hittades blev väldigt luddigt beskrivna. Tycker även att kostnaden var för hög i förhållande till det utbytet jag fick av besiktningen. Läs mer
  • Ing-marie L
    Ing-marie L skrev om Enspecta AB
    Energibesiktning, snabbt och lätt och mycket bra pris. Läs mer
  • Karin E
    Karin E skrev om Enspecta AB
    Initialt mycket trevligt bemötande och effektiv service. Vi fick snabbt en tid och Roger dök upp som avtalat. Vi upplevde honom som mycket professionell och erfaren. Med besiktningen är vi väldigt nöjda och vi fick protokollet från den mycket snabbt. Sedan fick vi tyvärr inte svar på våra frågor om innehållet i protokollet. Vi fick också en betalningspåminnelse utan att först ha fått fakturan. När vi ringde Roger om det så han att vi skulle bli uppringda av en kollega till honom för att reda ut det. När så inte skedde betalade vi i alla fall, inklusive påminnelseavgift. Tråkigt nog sänkte det vårt intryck av en annars mycket väl utförd tjänst. Detta kan ni sköta bättre, Enspecta, så slipper ni sådana här omdömen. Läs mer
  • Adam  N
    Adam N skrev om Enspecta AB
    Ringde Enspecta och beställde efter fundering paketet säljklar total, superbra service redan från beställning och besiktningsmannen som kom ut var väldigt proffsig. Min husförsäljning gick smidigt till då min köpare gjorde en genomgång med besiktningsmannen som snabbt kom ut till huset. Anlitade Enspecta igen när jag nyligen köpte hus, då kommen annan besiktningsman ut. Han var också väldigt kunnig men framförallt så lärde han mig om hur jag ska ta hand om mitt nya hus. Kan varmt rekommendera Enspecta då dem är absolut bäst på marknaden. Läs mer
    2018-03-19 Enspecta AB svarar Adam N
    Adam,

Stort tack för ditt omdöme.

Bästa hälsningar,
    Enspecta AB
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Enspecta AB
    Vi känner oss mycket trygga i vårt köp av 40-tals hus efter att Roger Johnsson på Especta utfört besikning av huset (köpklar total alternativet). Vi fick mycket värdefull information om huset som vi tar med oss som nya ägare. Jag rekomenderar starkt Enspecta för liknande uppdrag. //C Läs mer
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Enspecta AB
    Mycket trevligt och ärligt bemötande Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Enspecta AB
    Vi anlitade Enspecta för besiktning i samband med husköp och är mycker nöjda. Proffsigt och trevligt bemötande. Samt en noggrann besiktning med tydliga förklaringar kring det som behöver åtgärdas. Läs mer
  • Roland N
    Roland N skrev om Enspecta AB
    Vi köpte deras tjänst för energideklaration vid försäljning av vår villa, enligt lagkrav.
    På det hela taget nöjd med tjänsten och personalens bemötande, dock skulle vi önska lite mer av tjänsten. Bland annat att tiden för uträkningen skulle spänna över kanske 3 år istället för 1 år, så man fick en rättvisare bild av energiförbrukningen. Som tex. i vårt fall var det ett fel på värmesystemet som orsakade en kraftig ökning under en tid av året, vilket då resulterar i en sämre rankning av energibetyg. Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Enspecta AB
    Fik udfört energideklaration på vort hus.

Min upplevelse kan sammenfattas ganske kort:

Den person i sendte var “perfect to the outstanding”.

Superprofessionel og seriøs samtidig med at han var trevlig.

Med venlig hilsen en dansker - Elisabeth Rasmussen Läs mer
  • Björn M
    Björn M skrev om Enspecta AB
    Mätning av mitt hus inför försäljning Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Enspecta AB
    Vi blev väl bemötta.
    Vi fick hjälp med överlåtelsebesiktning och energideklaration,
    samt genomgång av besiktningsprotokollet med köparna av
    vårt hus.
    Våra upplevelser av företaget är goda. Läs mer
  • Mona K
    Mona K skrev om Enspecta AB
    Är nöjd med företaget bortsett från anmärkning somRoger Johnsson utförde under iaktagelser: belysningsspottar i tak i uterum utan ”pottor”. Elteam syd i Lund har besiktigat ”pottorna” är bokhyllespottar vilket Elteam upplyste Roger om vid ett telefonsamtal den 4/9 -17 Läs mer
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Enspecta AB
    Vi köpte en utökad besiktning för villa.
    All kontakt har varit bra, förklarande och tillmötesgående. Vi kände oss väldigt trygga med besiktningen (Roger). Vi fick en felaktig faktura som åtgärdas direkt. Läs mer
  • Ylva G
    Ylva G skrev om Enspecta AB
    Anlitade Enspecta för besiktning i samband med husköp. Trots att det var väldigt ont om tid av olika anledningar, ordnade det sig väldigt bra. Tillmötesgående, förtroendeingivande och trevliga! Läs mer

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö