Enspecta AB

Snittbetyg
4.6
Ring 0101-02 62 03 Dela

Om företaget

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska...

2608 omdömen om Enspecta AB

Sedan starten hos Reco 2016

Visar 2608 omdömen med 4.6 i snittbetyg
Mats A

Trevligt bemötande av besiktningsmannen

Emelie S
Skrev om Enspecta AB

Väldigt nöjd med Enspecta från första samtalet till växeln fram till utfärdad tjänst. Det var vårt första husköp och överlåtelsebesiktning. Andreas var mycket noggrann och förklarade tydligt vad allt innebar. Kan absolut rekommendera!

Susan N
Skrev om Enspecta AB

Mycket trevlig och kunnig besiktningsman. Färdigställdes besiktningsprotokollet fort.

Martin T
Skrev om Enspecta AB

Professionellt men ändå personligt.

Niklas P
Skrev om Enspecta AB

Bra utförd besiktning. Påläst o kunnig. Prisvärd.

Johan F
Skrev om Enspecta AB

Mycket bra besiktningsman, trevlig och kunnig

Caroline R
Skrev om Enspecta AB

Mycket bra och kunniga! Alex rekommenderas varmt.

Kurt A
Skrev om Enspecta AB

Bra förklaringar om regler och tips hur man kunde åtgärda brister

Renate S

Trevlig och kunnig personal, Oliver

Eva R
Skrev om Enspecta AB

Den tekniska granskningen genomfördes ”by the book” och vi fick lära oss att ett 50 år gammalt hus inte riktigt är byggt efter dagens normer.. när det sedan gäller energideklarationen är vi lite förundrade över att vårt hus fick klass F medan Tingsvägen 40 fick klass D för drygt tre år sedan. Dessa fastigheter är i princip identiska, med den skillnaden att 40,an har luft vatten uppvärmning stöttat med köpt el för att värma vattnet. Våra solpaneler tycks inte ha någon större betydelse. Enligt er kan ju dessa sluta fungera...

Rolf A
Skrev om Enspecta AB

Dolda fel besiktningen sköttes på ett bra sätt

Göran A
Skrev om Enspecta AB

Bra och fokuserad inspektion med raka svar.

Marita J
Skrev om Enspecta AB

Köpte tjänsten, energideklaration inför husförsäljning och blev trevligt bemött. Ni gjorde ert jobb snabbt och effektivt.

Christine B
Skrev om Enspecta AB

Väldigt bra bemötande där inspektören hela tiden förklarade vad som undersöktes. Fick också en sammanfattning över vilka saker som behövdes åtgärdas. Inspektionen var beställd pga försäljning av bostad. Hade inte några speciella förväntningar då jag inte anlitat denna tjänst tidigare mer än att inspektören skulle ha gott om tid för att gå igenom ev brister och finnas tillgänglig för frågor, vilket infriades.

Karin N
Skrev om Enspecta AB

Ordning och reda på allt. Bokning, inspektion, telefonfrågor mm.

Mats Per Olof B
Skrev om Enspecta AB

Tjänsten fastighetsbesiktning utfördes på ett professionellt sätt. Ett mycket trevligt bemötande med bra information under besiktningens genomförande.

Marie G
Skrev om Enspecta AB

Bra bemötande, tydlig och effektiv.

Alexandra L
Skrev om Enspecta AB

Vår besiktningsman var trevlig, professionell och kunnig. Vi är väldigt nöjda

Andreas B
Skrev om Enspecta AB

Väldigt trevligt bemötande och professionell genomgång av det viktiga.

Monica N
Skrev om Enspecta AB

Mycket trevlig, seriös och kunnig besiktningsman. Duktig på att förklara så att man förstod protokollet efter besiktningen.

Erik N
Skrev om Enspecta AB

Enspecta Såg till att jag fick en besiktningsgenomgång trots ett väldigt hektiskt schema hos besiktningsmannen. Genomgången var saklig och utan stress.

Kristina R
Skrev om Enspecta AB

Vår fastighet blev besiktigad av Enspecta AB inför en försäljning. Det gick fantastiskt smidigt och genomfördes på ett proffsigt sätt. Vi fick stort förtroende för Oliwer Dysen. Artig och mycket trevlig kille.

Stig L
Skrev om Enspecta AB

bra bemötande och förklarande, med bnoggrannhet

Ingela S
Skrev om Enspecta AB

Bemötandet var toppen! Trevlig kille! Gjorde ett proffsigt intryck och gjorde ett mycket gott arbete!

Johan J
Skrev om Enspecta AB

Bra bemötande och ett enkelt och bekvämt informations- och arbetsflöde. Logiskt upplägg på besiktningen och bra process med professionell personal. Vi genomförde en stor villabesiktning.

Stefan S
Skrev om Enspecta AB

Noggrant. Man blir lite blottad när man bor i ett äldre hus som är byggt efter dåtidens normer och standard. Tycker att man, alla besiktningar som görs oavsett av vem att man bör väga svaren och förklara standard för då och nu.

Ove E
Skrev om Enspecta AB

Kompetent och noggran person gjorde inspectionen

Katarina W
Skrev om Enspecta AB

Trevligt och sakligt. Besiktning av villa inför försäljning.

Krzysztof K
Skrev om Enspecta AB

Trevlig bemötande och professionellt utförd arbete.

Ann S

Vänligt, professionellt bemötande.

Lennart H
Skrev om Enspecta AB

Klar och tydlig besiktningsman. Otydligt när fakturan kom om den innefattade försäkringen.

Anders C
Skrev om Enspecta AB

Bra kommunikation för att hitta en bra tid för besiktningen. Besiktningen genomfördes utan krångel, förutom att det var lite otur med väderleken. Bra att besiktningsmannen kunde återkomma så att inte något behövde undantas från besiktningen.

Anne Rose-Marie J

Jag har blivit bra bemött av Enspecta Hittills är jag nöjd med allt.Jag köpte en Betryggande dolda fel försäkring

Kenneth F
Skrev om Enspecta AB

Lite petiga, men ok! Trevlig besiktningsman!

Leif J
Skrev om Enspecta AB

Mycket bra kille med intresse och förklarade bra

Anders J
Skrev om Enspecta AB

Husbesiktning Mycket trevligt och proffsigt. Över förväntan! Dock har jag försökt nå Enspecta per telefon beträffande doldafelförsäkring. Jag blev lovad att bli uppringd men det har inte skett

Jens P
Skrev om Enspecta AB

Vädligt bra! Roger var informativ och gav en väldigt bra bild över punkterna som uppkom på listan. Lätt att samarbeta med och gav input på eventuella renoveringsbehov framåt och lösningar.

Ulla E
Skrev om Enspecta AB

Upplevde att jag blev bemött som jag förväntat mig. Dock tyckte jag att personen som var här påpekade onödiga småsaker.

Åsa S
Skrev om Enspecta AB

Förhandsbesiktning av villa inför försäljning. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Stort yrkeskunnande. En gedigen genomgång av alla detaljer. Vi fick svar på alla frågor och funderingar.

Mats H
Skrev om Enspecta AB

Kunnig besiktningsman. Ingav förtroende.

Ralph O
Skrev om Enspecta AB

Bra kontakt på mail med snabb återkoppling och information. Inspektören blev försenad i trafiken, ringde och meddelade detta. Trevligt och korrekt bemötande, bra dialog under besöket. Faktura med 30 dagars betalning. Jag kan lätt rekommendera Enspecta.

Anna O
Skrev om Enspecta AB

Trevliga och noggranna. Kändes som han kunde sin sak

Jan-olof B
Skrev om Enspecta AB

Mycket bra motagande samt bra information från besikngsmannen över lag bra information

Lars B
Skrev om Enspecta AB

Hade helt missat att vi inte betalt o gjort klart med en besktingsfaktura från er. Dock fick jag tag i Jonas Persson hos er som på absolut bästa sätt förklara o löste allt superbra. Stort tack till Jonas !! Såklart inte glad för en faktura men när det gäller just denna känns det helt bra! Tackar mvh Carsten

Patrik O
Skrev om Enspecta AB

Mycket proffsigt och bra bemötande

Jacob E
Skrev om Enspecta AB

Besiktningsman upplevdes lugn, saklig, förklarade bra och kändes inte stressad. Noga i sin genomgång och besvarade de frågor vi hade. Ett bra möte i en för stund ovanlig och något nervös situation för oss.

Marie B
Skrev om Enspecta AB

Energideklaration. En besök som tog mindre än 5 min. Det hade kunnat ske över telefon då han inte kollade på någonting i huset. Hade detta kunnat tas över telefon så hade jag inte missat en halv arbetsdag för att åka hem och ta emot honom.

Janet B
Skrev om Enspecta AB

Allt var mycket proffsigt skött men också vänligt och trevligt

Åsa H
Skrev om Enspecta AB

Besiktning av hus i samband med försäljning. Superb service från första kontakt. Mathias som besiktigade vårat hus var otroligt trevlig och gjorde ett noggrant och utförligt jobb. Vi var så nöjda att vi även beslöt oss för att anlita Enspecta för besiktning av huset vi köpt, då var det Roger som besiktigade med samma noggrannhet och på ett opartiskt sätt. Enda anledningen att det bara blir en fyra i betyg var att priset är ganska högt, vet att det finns andra firmor som utför besiktning billigare. Det vägdes dock upp en...

Martin K
Skrev om Enspecta AB

Dåligt uttryck i sina meningar vid fastighets kontroll inför en försäljning. Deras meningar och ordval var väldigt negativa och många spekulanter tappade intresse för fastigheten, pga. vad som stod i kontroll besiktningsprotokollet. Även mäklaren tyckte det var olyckligt uttryckt.

Filtrera omdömen