Alla kategorier Villabesiktning Skåne Malmö Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 66 kunder tycker om Enspecta AB

• Bengt H
    Bengt H skrev om Enspecta AB
    Mathias som gjorde besiktningen gav ett mycket bra intryck med både facklig och social kompetens. Vi kände att besiktningen gav en bra bild av huset och hur vi ska ta hand om det framöver. Inga tecken på merförsäljning utan gjorde det som behövdes.
    Tack
  • Anna J
    Anna J skrev om Enspecta AB
    Ett uselt företag som inte ens klarar av att skicka e-post till rätt adress! Gör om, gör rätt!
    2017-09-18 Enspecta AB svarar Anna J
    Anna,

Tack för att du tog dig tid att skriva ditt omdöme. Vi ber om ursäkt för besväret. Vi har vid enstaka tillfället varit med om att våra mejl gått till mottagarens skräppost. Det är inställningar man själv gjort i sin mejl. Är det något mer du vill få svar på är du välkommen att ringa till oss på 040 - 685 85 10.

• Tom B
    Tom B skrev om Enspecta AB
    Jag beställde en besiktning av fastighet, eftersom jag o min fru köpte hus. Killen från enspecta var väldigt trevlig. Han var noggrann och eftersom detta var vårt första hus, förklarade han allting på ett väldigt tydligt sätt. Jag var otroligt nöjd med tjänsten.
  • Madelene N
    Madelene N skrev om Enspecta AB
    Besiktning vid husförsäljning
  • Curt H
    Curt H skrev om Enspecta AB
    Jag fivk ett mycket gott intryck av företaget.De gjorde en bra husbesiktning här.Har bara goda vitsord att säga.
    Mvh Curt Höglund
  • Anne S
    Anne S skrev om Enspecta AB
    Upplägget av frågeformuläret var enkelt och lätt att följa. Vissa frågor var väl inte helt relevanta men jag antar att det inte var Enspectas fel utan frågeställarens.
  • Suad E
    Suad E skrev om Enspecta AB
    Professionellt bemötande under en besiktning vid husköp. Lätt att komma i kontakt med personer per telefon. Noggran och pedagogiskt besiktning. Ett tydligt protokoll som är lätt att förstå som köpare. Rekomenderar gärna företaget.
  • Linda P
    Linda P skrev om Enspecta AB
    Jag kom direkt i kontakt med en energikonsult och bokade in ett en energikontroll i mitt hus. Kontrollen tog max fem minuter och jag passade på att ställa lite frågor om uppvärmning av hus. Fick uppgift om att rapporten skulle komma inom några dagar, men den dröjde i flera veckor.
    2017-08-29 Enspecta AB svarar Linda P
    Linda,

Tack för ditt omdöme. I vanliga fall tar det 2-4 arbetsdagar att få ut ett sammanställt energiprotokoll men i detta fallet måste något blivit fel och det ber vi om ursäkt för. Är det något vi kan hjälpa dig med så är du välkommen att kontakta oss på 040 - 685 85 10.

• Sivert B
    Sivert B skrev om Enspecta AB
    Jag fick besiktning av vår fastighet inför försäljningen som grund för en dolda-fel-försäkring. Enspectas representant var mycket trevlig och vi fick mycket god kontakt.
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Enspecta AB
    Snabb och tydlig kommunikation. Klanderfritt utförande. Rekommenderas.
  • Viveca M
    Viveca M skrev om Enspecta AB
    Snabbt och enkelt att boka tid, proffsigt och trevligt bemötande och fick papper på både energideklaration och besiktning direkt. Kan varmt rekommendera!
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Enspecta AB
    Mycket kompetent personal. Trevligt bemötande👍 fick gjort en hus och elbesiktning.
  • Johan F
    Johan F skrev om Enspecta AB
    Trevligt bemötande och pedagogiska förklaringar av vad som undersöktes och vad som upptäcktes. Bra och tydlig rapport efteråt.
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Enspecta AB
    Bra och snabb service! Kompetent personal. Kommer varm rekommendera dem vidare till vänner och familj.
  • Carina L
    Carina L skrev om Enspecta AB
    Ett mycket bra och professionellt bemötande under en besiktning vid husköp. Lätt att komma i kontakt med personer per telefon. Mycket noggran besiktning och ett tydligt protokoll som är lätt att förstå som köpare. Företaget lever upp till mina förväntningar. Har anlitat samma företag vid 2 husköp.
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Enspecta AB
    Mycket bra bemötande. Pedagogisk, trevlig och noggrann besiktningsman. Kan rekommenderas.
  • Emelie T
    Emelie T skrev om Enspecta AB
    Lättillgängliga och serviceinriktade. Trevlig personal!
  • Maria E
    Maria E skrev om Enspecta AB
    Från första kontakten med Enspecta har de varit hjälpsamma och tillmötesgående med det jag har behövt hjälp med. Kan varmt rekommendera detta företag.
  • Gustav B
    Gustav B skrev om Enspecta AB
    Jag har fått mycket bra och kompetent hjälp av enspecta gällande energideklaration samt besiktning av hus före försäljning. Proffsigt men ändå personligt, tryggt och prisvärt. Jag ger toppbetyg!
  • Bertil W
    Bertil W skrev om Enspecta AB
    Vi upplevde besiktningen positivt men fick en känsla av att det var viktigt för besiktningsmannen att friskriva sig för ev. brister som i efterhand kunde tillskrivas besiktningens genomförande.
    Vi fick i 3 omgångar göra påpekanden och rättelse för att vi som kund skulle godkänna besiktningen.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Enspecta AB
    Jag har utnyttjat Enspecta AB för att göra en energibesiktning med anledning av en förestående försäljning av vår villa.
    I samband med försäljningen ska man redovisa villans energiåtgång mm. Villan som är byggd 1971 har ju andra energikrav än för nybyggnation idag , 2017. Besiktningsmannen från Enspecta AB gjorde en mycket noggrann besiktning samt gick igenom det material som fanns , tex flera års elfakturor från energileverantören e-on.Besiktningsmannen skötte detta uppdrag mycket professionellt samt all dokumentation som jag fick några dagar senare per mail. Jag är mycket nöjd med det utförda arbetet och kan varmt rekommendera företaget för denna typ av uppdrag. Med vänlig hälsning Håkan Sjöström , Vågmästarevägen 22 , 232 53 Åkarp
    2017-08-29 Enspecta AB svarar Håkan S
    Håkan,

Tack för att du tog dig tid att skriva det fina omdömet. Du är välkommen att kontakta oss igen.

• Carl M
    Carl M skrev om Enspecta AB
    Helt nöjd. Proffesionellt och serviceinriktat.
  • Martin M
    Martin M skrev om Enspecta AB
    Allt bra, från början till slut
  • Erik H
    Erik H skrev om Enspecta AB
    Överlåtelseinspektion vid husköp. Anlitat dem två gånger. Uppskattat deras professionella men samtidigt personliga hjälp.
  • Ann Christine L
    Ann Christine L skrev om Enspecta AB
    Vi har bara goda erfarenheter av Enspecta varför vi varmt rekommenderar er till andra.
  • Therese F
    Therese F skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande och Mattias som gjorde inspektionen var kanon. Han tog sig tid och svarade på alla våra frågor efter bästa förmåga. Tack vare honom känndes köpet mycket tryggare.
  • Henrik G
    Henrik G skrev om Enspecta AB
    Vi fick snabb och kompetent hjälp av enspecta med en överlåtelsebesiktning av huset som vi köpt. Kan absolut rekommenderas.
  • Mats E
    Mats E skrev om Enspecta AB
    Tillmötesgående, ordnade fuktmätning med kort leveranstid.
    Energibesiktning utförd tidigare med belåtenhet.
    Ett företag att lita på.
  • Elizabeth B
    Elizabeth B skrev om Enspecta AB
    Har gjort energideklaration av huset inför försäljning. Allt gick väldigt smidigt och fort. Lätt att boka in en tid. Han kom vid utsatt tid och var väldigt strukturerad i pappersarbete och mätning.
  • Lars-göran O
    Lars-göran O skrev om Enspecta AB
    Boka tid för vaccination - inga problem
    2017-08-29 Enspecta AB svarar Lars-göran O
    Hej Lars-Göran!

Tack för ditt omdöme men vi utför dock inga vaccinationer.

• Karl Gunnar L
    Karl Gunnar L skrev om Enspecta AB
    Hej . Karl Gunnar gick bort för över ett år sedan!!!!!!!!!!!!!!!
    2017-08-29 Enspecta AB svarar Karl Gunnar L
    Hej!

Vi beklagar.

• Britt P
    Britt P skrev om Enspecta AB
    Jag har inte själv kontaktat företaget.
    Detta gjordes av min mäklare i samband med försäljning av fastighet.
    Energideklaration gjordes och den var väl ok sånär som att min uppgift om tidigare radonmätning inte kom med i resultatet utan detta fick jag påminna om i efterhand.
    2017-08-29 Enspecta AB svarar Britt P
    Hej Britt!

Tack för ditt omdöme. Finns det något som du känner har blivit fel så är du välkommen att kontakta oss på 040 - 685 85 10 så hjälper vi dig.

• Hanna N
    Hanna N skrev om Enspecta AB
    Supernöjda med Mathias från Enspecta. Otroligt kompetent och tog sig tid för allt, förklarade och lärde oss en hel del om byggkonstruktionen för vårt blivande hus.
    Tack!
  • Miroslav A
    Miroslav A skrev om Enspecta AB
    1. Very good response, communication and service oriented people.
    2. My subjective feeling is that it is not good value for money paying 11000kr for the inspection, but you'll most probably get the same with other companies.
    3. The standard inspection is detailed, but not deep enough in my opinion.
    4. The inspection for electricity is useless - just look at the el. plugs if they have earth or not without opening it and checking wires. Inspector also checked the el. central and description of the breakers if available. that was all for 1100kr or so.
  • Alf E
    Alf E skrev om Enspecta AB
    Helt OK!
    Bra service och kontakt
  • Mathias Å
    Mathias Å skrev om Enspecta AB
    Bra respons från det att vi kontaktade dem
  • Nicklas H
    Nicklas H skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande och proffsigt genomförande!
  • Mary J
    Mary J skrev om Enspecta AB
    Verkligen super nöjd med besiktningen på vårt nya hus! Noggrann och bra kommunikation.
  • Bo A
    Bo A skrev om Enspecta AB
    Företaget gjorde en grundlig besiktning av min fastighet inför försäljning samt en energideklaration. Jag uppfattar båda tjänsterna som mycket väl utförda och med stor kompetens, hög servicenivå och helt motsvarande mina förväntningar.
  • Carl W
    Carl W skrev om Enspecta AB
    Riktigt bra genomgång av Mathias på Enspecta. Han visade oss vad vi skulle tänka på inför framtiden och förklarade allt detaljerat.

Kan varmt rekommendera Enspecta vid besiktning inför köp av hus.
  • Henrik O
    Henrik O skrev om Enspecta AB
    Professionellt bemötande rakt igenom utan upplevd tidspress under besiktningen. Det fick ta den tid det tog att bli klar, vilket uppskattas av nervös förstagångsköpare , med tusen frågor, som gör sin livs största investering hitintills. Enspecta var också tillgängliga efteråt för diskussion om protokollet.
    Rekomenderas.
  • Johan R
    Johan R skrev om Enspecta AB
    Fick hjälp med överlåtelsebesiktning av hus vi köpt. Bara positivt bemötande, en givande och lärorik besiktning.
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Enspecta AB
    Mkt nöjd. Professionell och hjälpsam personal.
  • Nedim B
    Nedim B skrev om Enspecta AB
    Överlåtelsebesiktning.
    Vänligt och professionellt bemötande. Hög grad av servicekänsla.
  • Maryam H
    Maryam H skrev om Enspecta AB
    Bra!
  • Hilman A
    Hilman A skrev om Enspecta AB
    köpte besiktningstjänst vilket var första gång i mitt liv. Det kändes att det var dyrt för så lite jobb.
  • Helle S
    Helle S skrev om Enspecta AB
    Vi var meget tilfredse og trygge ved den service og hjælp, som vi modtog i forbindelse med vores huskøb i Sverige.
  • Marianne N
    Marianne N skrev om Enspecta AB
    Besiktning av vårt hus inför försäljning, samt energideklaration.
    Bra utfört jobb.
  • Arman K
    Arman K skrev om Enspecta AB
    Mathias var extremt duktig och visste exakt vad han gjorde. Smart kille.
  • Helen N
    Helen N skrev om Enspecta AB
    Hög kompetens och bra information till mig.
    2017-01-26 Jonas P svarar Helen N
    Hej Helen
    Vi jobbar kontinuerligt med att vidareutbilda vår personal och uppskattar att det syns. Tack för ditt omdöme.

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö