Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Öppet just nu

Vänligt och korrekt bemött
    Motsvarade förväntningarna. Läs mer
  • 2019-11-13

Marie P skrev om Enspecta AB
    Mycket trevlig och kunnig personal som kan anpassa och informera utifrån beställarens behov. Skulle absolut rekommendera Enspecta! Läs mer
  • 2019-11-13

Hans Erik M skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande och väl genomförd överlåtandebesiktning. Läs mer
  • 2019-11-12

Ralph F skrev om Enspecta AB
    Energideklaration.
    Allt gick mycket smidigt.
    Trevlig personal. Läs mer

Liselott S skrev om Enspecta AB
    Behövde besiktning av hus inför försäljning. Fick snabbt en tid för detta. Besiktningsmännen ringde när de var på väg för att meddela försening pga trafikproblem vilket uppskattades. Glada trevliga medarbetare som noggrant och snabbt tog sig an uppgiften. Noga med att hålla oss informerade om vad de gjorde. Mkt nöjda med Enspecta och kommer att använda deras tjänster igen om det behövs. Läs mer

Jan Anders K skrev om Enspecta AB
    Husbesiktning och energibesiktning med ett seriöst och proffsigt förhållningssätt.
    En bra dialog och snabb feedback. Läs mer

Louise L skrev om Enspecta AB
    Vi beställde den mest omfattande besiktningen, och upplevde Enspectas representanter som mycket kunniga och förtroendeingivande som vi kunde bolla komplicerade frågor med även efter besiktningen. Detta blev avgörande för oss i vårt beslut att gå vidare med vårt husköp. Läs mer
  • 2019-11-07

Tanja T skrev om Enspecta AB
    Snabbt och smidigt. Vi fick den service vi behövde. Läs mer
  • 2019-10-25

Lilyana C skrev om Enspecta AB
    Noggranna, trevligt och professionellt bemötande. Förklarade ingående vid frågor. Läs mer
  • 2019-10-24

Lars H skrev om Enspecta AB
    STOR HUS BESIKTNING.
    VI ÄR HELT NÖJDA. Läs mer
  • 2019-10-23

Martin R skrev om Enspecta AB
    Bra service och respons från första kontakt. Läs mer
  • Fismik M

Michael L skrev om Enspecta AB
    Energideklaration. Han gjorde sitt jobb. Läs mer
  • 2019-10-22

Etienne B skrev om Enspecta AB
    Vi köpte köpklar total vid vårt husköp nyligen och är mycket nöjda med Jonas arbete. Noggrant, trevligt och hjälpsamt. Vi rekommenderar varmt! Läs mer

Christel N skrev om Enspecta AB
    En trevlig kille som tog sig tid och gick igenom allt för oss om vad energidekeleration var för något. Hur han bedömde och vad han kom framtill. Läs mer

Caroline F skrev om Enspecta AB
    Besiktning av ett radhus. Fint bemötande och informativt. Ingenting att klaga på. Trevliga killar. Läs mer

Alexandra K skrev om Enspecta AB
    Besiktning av hus. Trevlig och noggrann besiktningsman som på ett lättsamt sätt förklarade risker och möjliga åtgärder. Läs mer

Joakim E skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande och noggrann besiktning Läs mer

Martin R skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande och service från första kontakt och under besiktningen. Läs mer
  • 2019-10-08

Emelie L skrev om Enspecta AB
    Trevligt och proffsigt bemötande. Tydliga förklaringar vad de kollade efter så att man förstod. Läs mer
  • 2019-10-08

Olof Johan O skrev om Enspecta AB
    Trevlig besiktningsman som förklarade på ett bra sätt. Läs mer

Edit B skrev om Enspecta AB
    Kevin besiktigade huset, han var noggrant, hjälpsam, o snäll.
    Han gjorde sitt bästa-jag var nöjd. Läs mer

Per M skrev om Enspecta AB
    Energideklaration: hur bra som helst. Läs mer

Lena W skrev om Enspecta AB
    Jag har redan gjort en utvärdering så detta är en repris. Det gällde en besiktning inför husförsäljning samt 10 år försäkring för dålda fel. Bra bemötande, väl utfört arbete. Mkr nöjd. Läs mer

Ingemar N skrev om Enspecta AB
    Snabbt enkelt kändes proffsigt👍🏻 Läs mer

Nils Fredrik W skrev om Enspecta AB
    Glad och trivsam personal med glimten i ögat. Läs mer

Kent Nils K skrev om Enspecta AB
    Jag anlitade enspecta för en överlåtelsebesiktning. Jag har god erfarenhet av denna procedur sedan tidigare husköp och enspecta levererade på alla punkter. Läs mer

Anna Elisabeth E skrev om Enspecta AB
    Utförde besiktning på ett betryggande och detaljerat Läs mer

Simon M skrev om Enspecta AB
    Vi fick en energideklaration utförd på vår fastighet. All kontakt med er fungerade perfekt tills det att deklarationen var utförd och lämnad till oss. Snabbt, smidigt och trevligt bemötande.
    När vi sedan hade en fråga på bedömningen har all kontakt från er upphört. Har försökt att få tag på besiktningsmannen flertalet gånger utan svar tillbaka.
    Väldigt tråkigt när det började så bra! Läs mer
  • Pontus W

2019-10-03

Pontus W skrev om Enspecta AB
    Mycket bra, tydlig info, har haft Enspecta på två köpbesiktningar (både hus och bostadsrätt). Väldigt nöjd båda gångerna, nogrann besiktningstekniker som även svarar på frågor och ger råd lång tid efter själva besiktningen. Rekommenderas! Läs mer

Lena W skrev om Enspecta AB
    Trevligt bemötande. Klart och informativt. Flexibel för kundens önskemål. Läs mer

Sara B skrev om Enspecta AB
    Jag köpte överlåtelsebesiktning ”köpklar total”. Trevlig besiktningsman som förklarade allt han gjorde så att man förstod. Bra bemötande vid beställningen. Riktigt nöjd! Läs mer

Barbro J skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Mycket positivt, professionellt bemötande.
    Hade inga förväntningar, blev positivt överraskad av ovanstående. Läs mer

Magnus P skrev om Enspecta AB
    Besiktning. Känns tryggt att köpa huset efter en riktig genomgång Läs mer

Sven J skrev om Enspecta AB
    Energideklaration och uppmätning av fastigheten.
    Jag fick snabb återkoppling och ett fast pris.
    Jag är nöjd med utförandet Läs mer

Britt-Marie H skrev om Enspecta AB
    Har köpt en lägenhet och sålt ett hus genom Mattias Widgren och Helena Nilsson fastighetsbyrån och allt har fungerat utmärkt kan verkligen varmt rekommendera jag har känt mig trygg och väl omhändertagen och bra bemött hela tiden mvh britt-Marie Hermansson Läs mer

Frawsen G skrev om Enspecta AB
    Bra avtal.
    Fackamannamäsigt utförande.
    Informativ personal (både innesäljare, sekreterare och besoktningsmännen).
    Perfekt och prickfritt! Läs mer

Michael S skrev om Enspecta AB
    Var en energideklaration inför försäljning av hus. Läs mer

Edit B skrev om Enspecta AB
    Kevin har gjort sitt bästa i samband med besiktning av huset.
    Han var noggrant; snäll o hjälpsam. Läs mer

Mikael E skrev om Enspecta AB
    Enspecta gjorde en energibesiktning , alt från bokningen och genomförandet var jättebra , dessutom förklarade man syftet vilket var nyttigt.

Extra plus till bokningstjejen I Malmö - rätt person på rätt plats Läs mer

Mikael L skrev om Enspecta AB
    Man får det man betalar för. Rekommenderas ej om det är ett nyare hus då det är en ganska ytlig undersökning och i mitt fall inte ledde till något. Läs mer

Andreas G skrev om Enspecta AB
    Hej, vi köpte energiedeklaration.
    Medarbetare från er var väldig trevligt och gjorde ett utmärkt jobb Läs mer

Per-gösta I skrev om Enspecta AB
    trevligt och korrekt bemötande, husbesiktning Läs mer

David P skrev om Enspecta AB
    Jag har forfarande inte fått mitt Mail med beslut på hur stor lägenhet jag har o vad ni mätte upp de till mvh David pamuangmool
    Kontakt: 0733889007 Läs mer
    2019-10-02 Enspecta AB svarar David P
    Hej David,

Tack för ditt omdöme.

Vi har sett att i vissa fall när vi skickar mejl har det gått till skräpposten. Kolla din skräppost och återkom om du fortfarande inte hittar protokollet, det kan även vara så att vi har fel mejladress.

Önskar dig en fortsatt trevlig torsdag!

Med vänliga hälsningar,
    Enspecta AB
  • 2019-09-13

Jörgen E skrev om Enspecta AB
    1. Överlåtelsebesiktning
    2. Besiktningen bokades av Skandiamäklarna Värmdö, jag har blivit mycket väl bemött av Enspectas kunniga personal.
    3. Jag hade inga egentliga förväntningar förutom att hoppas på så få fel som möjligt.
    4. Trevlig och noggrann besiktningsman som gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-09-12

Daniele M skrev om Enspecta AB
    Great service provided. Professional and competent Engineer helping us not buying a house full of issues. Thanks. Läs mer

Jane Elisabeth H skrev om Enspecta AB
    Vi beställde besiktning av vår fritidsfastighet inför försäljning. Besiktningsprotokollet var utformat på ett sådant sätt att spekulanter - och den köpare som slutligen köpte huset - blev väldigt oroliga över fel och brister, trots att det inte finns några allvarliga fel eller brister i huset. T ex anges "Riskkonstruktion" avseende grunden, utan förklaring att ALLA torpargrunder anses utgöra en riskkonstruktion och att det inte är någon anmärkning hänförlig till just detta hus. Vidare lämnades en rad anmärkningar avseende installationer av vatten, brunnar m m av innebörden att de inte är godkända - fast de faktiskt är utförda enligt de branschregler som gällde vid tidpunkten för utförandet. Vår försäljning höll på att gå i stöpet och vi har nu en väldigt orolig köpare, då besiktningsmannen från Enspecta var väldigt otydlig. Kommer att avråda alla säljare från att anlita Enspecta. Läs mer
  • Kristina P

2019-09-11

Kristina P skrev om Enspecta AB
    Energideklaration
    Trevlig personal
    Hade inga förväntningar eftersom jag aldrig har behövt göra någon energideklaration
    Besöket tog 5 minuter men det var sagt att det skulle ta ca 1 timme Läs mer

Magnus W skrev om Enspecta AB
    Jag beställde en energideklaration, blev trevligt bemött och fick tid att ställa frågor. Sen kan man ifrågasätta vitsen med en energideklaration på ett nytt hus blir ju bara en kopia av energiberäkningen. Läs mer

Maria G skrev om Enspecta AB
    Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö