Alla kategorier Villabesiktning Skåne Malmö Enspecta AB

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö — Visa karta

Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska bli hundra procent nöjda med våra tjänster.

Vi erbjuder även husbesiktning, ska du köpa eller sälja hus eller lägenhet kan vi även erbjuda färdiga paketlösningar som innehåller besiktning, energideklaration, försäkring och fuktmätning! När du tar del aven överlåtningsbesiktning hos oss på Enspecta får du mer än bara ett utlåtande om det som är bra eller mindra bra i huset eller lägenheten. Det är dessutom en lektion i hur en byggnad fungerar. Vid besiktning använder vi all vår kunskap, alla våra sinnen och all den erfarenhet vi samlat på oss, om det är nödvändigt använder vi även fuktindikator. allt för att leta efter riskkonstruktioner och skador på lägenheten eller huset.

Här får ni såklart även ta del av vad ni kan förvänta er av er framtid i huset. Utifrån besiktningen kan ni enkare ska kunna förstå husets konstruktion och egenskaper och därmed kunna ta ett beslut om det är rätt hus för just er.

Vi lägger alltid stort fokus på dig som kund och vill berätta för dig vad det är vi letar efter samt vilken status byggnaden besitter för att ni ska ha en chans att se det samma om det uppkommer senare.

Vi ser fram emot att höra från er och hjälpa er! Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 91 kunder tycker om Enspecta AB

• Karin E
    Karin E skrev om Enspecta AB
    Initialt mycket trevligt bemötande och effektiv service. Vi fick snabbt en tid och Roger dök upp som avtalat. Vi upplevde honom som mycket professionell och erfaren. Med besiktningen är vi väldigt nöjda och vi fick protokollet från den mycket snabbt. Sedan fick vi tyvärr inte svar på våra frågor om innehållet i protokollet. Vi fick också en betalningspåminnelse utan att först ha fått fakturan. När vi ringde Roger om det så han att vi skulle bli uppringda av en kollega till honom för att reda ut det. När så inte skedde betalade vi i alla fall, inklusive påminnelseavgift. Tråkigt nog sänkte det vårt intryck av en annars mycket väl utförd tjänst. Detta kan ni sköta bättre, Enspecta, så slipper ni sådana här omdömen. Läs mer
  • Adam  N
    Adam N skrev om Enspecta AB
    Ringde Enspecta och beställde efter fundering paketet säljklar total, superbra service redan från beställning och besiktningsmannen som kom ut var väldigt proffsig. Min husförsäljning gick smidigt till då min köpare gjorde en genomgång med besiktningsmannen som snabbt kom ut till huset. Anlitade Enspecta igen när jag nyligen köpte hus, då kommen annan besiktningsman ut. Han var också väldigt kunnig men framförallt så lärde han mig om hur jag ska ta hand om mitt nya hus. Kan varmt rekommendera Enspecta då dem är absolut bäst på marknaden. Läs mer
    2018-03-19 Enspecta AB svarar Adam N
    Adam,

Stort tack för ditt omdöme.

• Cecilia G
    Cecilia G skrev om Enspecta AB
    Vi känner oss mycket trygga i vårt köp av 40-tals hus efter att Roger Johnsson på Especta utfört besikning av huset (köpklar total alternativet). Vi fick mycket värdefull information om huset som vi tar med oss som nya ägare. Jag rekomenderar starkt Enspecta för liknande uppdrag. //C Läs mer
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Enspecta AB
    Mycket trevligt och ärligt bemötande Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Enspecta AB
    Vi anlitade Enspecta för besiktning i samband med husköp och är mycker nöjda. Proffsigt och trevligt bemötande. Samt en noggrann besiktning med tydliga förklaringar kring det som behöver åtgärdas. Läs mer
  • Roland N
    Roland N skrev om Enspecta AB
    Vi köpte deras tjänst för energideklaration vid försäljning av vår villa, enligt lagkrav.
    På det hela taget nöjd med tjänsten och personalens bemötande, dock skulle vi önska lite mer av tjänsten. Bland annat att tiden för uträkningen skulle spänna över kanske 3 år istället för 1 år, så man fick en rättvisare bild av energiförbrukningen. Som tex. i vårt fall var det ett fel på värmesystemet som orsakade en kraftig ökning under en tid av året, vilket då resulterar i en sämre rankning av energibetyg. Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Enspecta AB
    Fik udfört energideklaration på vort hus.

Min upplevelse kan sammenfattas ganske kort:

Den person i sendte var “perfect to the outstanding”.

Superprofessionel og seriøs samtidig med at han var trevlig.

Med venlig hilsen en dansker - Elisabeth Rasmussen Läs mer
  • Björn M
    Björn M skrev om Enspecta AB
    Mätning av mitt hus inför försäljning Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Enspecta AB
    Vi blev väl bemötta.
    Vi fick hjälp med överlåtelsebesiktning och energideklaration,
    samt genomgång av besiktningsprotokollet med köparna av
    vårt hus.
    Våra upplevelser av företaget är goda. Läs mer
  • Mona K
    Mona K skrev om Enspecta AB
    Är nöjd med företaget bortsett från anmärkning somRoger Johnsson utförde under iaktagelser: belysningsspottar i tak i uterum utan ”pottor”. Elteam syd i Lund har besiktigat ”pottorna” är bokhyllespottar vilket Elteam upplyste Roger om vid ett telefonsamtal den 4/9 -17 Läs mer
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Enspecta AB
    Vi köpte en utökad besiktning för villa.
    All kontakt har varit bra, förklarande och tillmötesgående. Vi kände oss väldigt trygga med besiktningen (Roger). Vi fick en felaktig faktura som åtgärdas direkt. Läs mer
  • Ylva G
    Ylva G skrev om Enspecta AB
    Anlitade Enspecta för besiktning i samband med husköp. Trots att det var väldigt ont om tid av olika anledningar, ordnade det sig väldigt bra. Tillmötesgående, förtroendeingivande och trevliga! Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Enspecta AB
    Trevligt och fackmannamässigt bemötande. Nöjd med utförda tjänster. Överlåtelsebesiktning. Läs mer
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Enspecta AB
    Vi kände att vår kontakt på Enspecta var mycket hjälpsam och trevlig. Skulle rekommendera dom till andra Läs mer
  • Pontus K
    Pontus K skrev om Enspecta AB
    Besiktningsmannen var väldigt bra på att förklara vad han gick igenom och gav ett väldigt bra och professionellt intryck. Läs mer
  • Carin W
    Carin W skrev om Enspecta AB
    Bara gott att säga! Väl utfört uppdrag. Läs mer
  • Mårten L
    Mårten L skrev om Enspecta AB
    Gick smidigt. Har inget negativt, utan tycker att det var trevligt möte, och det blev sakligt resultat. Läs mer
  • Abdul A
    Abdul A skrev om Enspecta AB
    Besiktning av villa efter avtalsskrivning( 14 dagars)
    Mycket duktiga och flexibla.
    Fick en tid när jag behövde och det var dagen efter.
    under besitkning, ärliga och kunninga. Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Enspecta AB
    Bara positiva, både som köpare och säljare av hus. Proffsigt. Läs mer
  • Astrid H
    Astrid H skrev om Enspecta AB
    Jag har anlitat Enspecta vid två tillfällen, just eftersom jag upplevde företaget i sin helhet som proffsigt och med gott bemötande från första kontakt (beställning av tjänst i telefon) till slut.
    Enspecta har utfört husbesiktningar åt mig. Läs mer
  • Amanda M
    Amanda M skrev om Enspecta AB
    Bra bemötande vid bokning, erbjöds tid snabbt, besiktningsman med mycket erfarenhet och servicekänsla. Var noga med att vi förstod allt. Rekommenderar! Läs mer
  • Håkan N
    Håkan N skrev om Enspecta AB
    Inget fel på bemötandet, men vad jag betalade 1890:- för har jag inte en aning om. Jag blev jagad via mail att jag skulle svara på frågor och skicka in svaren. Sen kommer en tjomme ut och frågar mig samma frågor och givetvis får han samma svar. Inga mätningar eller titt på huset innan han tackar för sig och försvinner. Så någon überupplevelse var det knappast. Läs mer
    2017-12-15 Enspecta AB svarar Håkan N
    Håkan,

Tack för ditt omdöme, detta gör att vi blir bättre. Jag förstår att du upplever det som du har gjort eftersom en energideklaration kräver att vi kommer ut på plats och mäter upp uppvärmd golvyta, kollar förbrukningen av el, vatten och andra energikällor. Efter vårt besök på plats där vi utför energideklarationen så har vi en del kontorsarbete bakom för att sammanställa energideklarationen. Du är varmt välkommen att kontakta oss på info@enspecta.se eller 010 - 33 33 365 så kan vi besvara fler frågor.

• Maria H
    Maria H skrev om Enspecta AB
    Bra service redan vid kundmottagningen. Proffsig och väl genomförd överlåtelsebesiktning. Läs mer
  • Michael B
    Michael B skrev om Enspecta AB
    Vi hade Roger som besiktingsman vid vårt husköp och kan inte mer än rekommendera både Roger och Enspecta för det utförda jobbet.

Vi fick en bra genomgång av Roger under en stessfri besiktning där vi fick svar på frågor och funderingar som uppkom under besöket.

Vi vände oss även till Roger/Enspecta efter besktningen för uppföljingsfrågor där vi även då fick ett bra bemötande och svar på våra frågor. Läs mer
  • Pia S
    Pia S skrev om Enspecta AB
    Jag uppskattade verkligen att få träffa dig Roger och ditt sätt att arbeta: riktade all information om huset till mig, förklarade, prioriterade och gav lösningar på problemen. Du berättade också att ditt jobb är att “finna fel” och inte “att hitta rätt” - bra med den tydligheten. Efter vår genomgång känner jag att jag “kan" mitt hus lite bättre även om mäklaren hade informerat om mycket. Du ska ha stort tack för det! Läs mer
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Enspecta AB
    Mathias som gjorde besiktningen gav ett mycket bra intryck med både facklig och social kompetens. Vi kände att besiktningen gav en bra bild av huset och hur vi ska ta hand om det framöver. Inga tecken på merförsäljning utan gjorde det som behövdes.
    Tack Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Enspecta AB
    Ett uselt företag som inte ens klarar av att skicka e-post till rätt adress! Gör om, gör rätt! Läs mer
    2017-09-18 Enspecta AB svarar Anna J
    Anna,

Tack för att du tog dig tid att skriva ditt omdöme. Vi ber om ursäkt för besväret. Vi har vid enstaka tillfället varit med om att våra mejl gått till mottagarens skräppost. Det är inställningar man själv gjort i sin mejl. Är det något mer du vill få svar på är du välkommen att ringa till oss på 040 - 685 85 10.

• Tom B
    Tom B skrev om Enspecta AB
    Jag beställde en besiktning av fastighet, eftersom jag o min fru köpte hus. Killen från enspecta var väldigt trevlig. Han var noggrann och eftersom detta var vårt första hus, förklarade han allting på ett väldigt tydligt sätt. Jag var otroligt nöjd med tjänsten. Läs mer
  • Madelene N
    Madelene N skrev om Enspecta AB
    Besiktning vid husförsäljning Läs mer
  • Curt H
    Curt H skrev om Enspecta AB
    Jag fivk ett mycket gott intryck av företaget.De gjorde en bra husbesiktning här.Har bara goda vitsord att säga.
    Mvh Curt Höglund Läs mer
  • Anne S
    Anne S skrev om Enspecta AB
    Upplägget av frågeformuläret var enkelt och lätt att följa. Vissa frågor var väl inte helt relevanta men jag antar att det inte var Enspectas fel utan frågeställarens. Läs mer
  • Suad E
    Suad E skrev om Enspecta AB
    Professionellt bemötande under en besiktning vid husköp. Lätt att komma i kontakt med personer per telefon. Noggran och pedagogiskt besiktning. Ett tydligt protokoll som är lätt att förstå som köpare. Rekomenderar gärna företaget. Läs mer
  • Linda P
    Linda P skrev om Enspecta AB
    Jag kom direkt i kontakt med en energikonsult och bokade in ett en energikontroll i mitt hus. Kontrollen tog max fem minuter och jag passade på att ställa lite frågor om uppvärmning av hus. Fick uppgift om att rapporten skulle komma inom några dagar, men den dröjde i flera veckor. Läs mer
    2017-08-29 Enspecta AB svarar Linda P
    Linda,

Tack för ditt omdöme. I vanliga fall tar det 2-4 arbetsdagar att få ut ett sammanställt energiprotokoll men i detta fallet måste något blivit fel och det ber vi om ursäkt för. Är det något vi kan hjälpa dig med så är du välkommen att kontakta oss på 040 - 685 85 10.

• Sivert B
    Sivert B skrev om Enspecta AB
    Jag fick besiktning av vår fastighet inför försäljningen som grund för en dolda-fel-försäkring. Enspectas representant var mycket trevlig och vi fick mycket god kontakt. Läs mer
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Enspecta AB
    Snabb och tydlig kommunikation. Klanderfritt utförande. Rekommenderas. Läs mer
  • Viveca M
    Viveca M skrev om Enspecta AB
    Snabbt och enkelt att boka tid, proffsigt och trevligt bemötande och fick papper på både energideklaration och besiktning direkt. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Enspecta AB
    Mycket kompetent personal. Trevligt bemötande👍 fick gjort en hus och elbesiktning. Läs mer
  • Johan F
    Johan F skrev om Enspecta AB
    Trevligt bemötande och pedagogiska förklaringar av vad som undersöktes och vad som upptäcktes. Bra och tydlig rapport efteråt. Läs mer
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Enspecta AB
    Bra och snabb service! Kompetent personal. Kommer varm rekommendera dem vidare till vänner och familj. Läs mer
  • Carina L
    Carina L skrev om Enspecta AB
    Ett mycket bra och professionellt bemötande under en besiktning vid husköp. Lätt att komma i kontakt med personer per telefon. Mycket noggran besiktning och ett tydligt protokoll som är lätt att förstå som köpare. Företaget lever upp till mina förväntningar. Har anlitat samma företag vid 2 husköp. Läs mer
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Enspecta AB
    Mycket bra bemötande. Pedagogisk, trevlig och noggrann besiktningsman. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Emelie T
    Emelie T skrev om Enspecta AB
    Lättillgängliga och serviceinriktade. Trevlig personal! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Enspecta AB
    Från första kontakten med Enspecta har de varit hjälpsamma och tillmötesgående med det jag har behövt hjälp med. Kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
  • Gustav B
    Gustav B skrev om Enspecta AB
    Jag har fått mycket bra och kompetent hjälp av enspecta gällande energideklaration samt besiktning av hus före försäljning. Proffsigt men ändå personligt, tryggt och prisvärt. Jag ger toppbetyg! Läs mer
  • Bertil W
    Bertil W skrev om Enspecta AB
    Vi upplevde besiktningen positivt men fick en känsla av att det var viktigt för besiktningsmannen att friskriva sig för ev. brister som i efterhand kunde tillskrivas besiktningens genomförande.
    Vi fick i 3 omgångar göra påpekanden och rättelse för att vi som kund skulle godkänna besiktningen. Läs mer
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Enspecta AB
    Jag har utnyttjat Enspecta AB för att göra en energibesiktning med anledning av en förestående försäljning av vår villa.
    I samband med försäljningen ska man redovisa villans energiåtgång mm. Villan som är byggd 1971 har ju andra energikrav än för nybyggnation idag , 2017. Besiktningsmannen från Enspecta AB gjorde en mycket noggrann besiktning samt gick igenom det material som fanns , tex flera års elfakturor från energileverantören e-on.Besiktningsmannen skötte detta uppdrag mycket professionellt samt all dokumentation som jag fick några dagar senare per mail. Jag är mycket nöjd med det utförda arbetet och kan varmt rekommendera företaget för denna typ av uppdrag. Med vänlig hälsning Håkan Sjöström , Vågmästarevägen 22 , 232 53 Åkarp Läs mer
    2017-08-29 Enspecta AB svarar Håkan S
    Håkan,

Tack för att du tog dig tid att skriva det fina omdömet. Du är välkommen att kontakta oss igen.

• Carl M
    Carl M skrev om Enspecta AB
    Helt nöjd. Proffesionellt och serviceinriktat. Läs mer
  • Martin M
    Martin M skrev om Enspecta AB
    Allt bra, från början till slut Läs mer
  • Erik H
    Erik H skrev om Enspecta AB
    Överlåtelseinspektion vid husköp. Anlitat dem två gånger. Uppskattat deras professionella men samtidigt personliga hjälp. Läs mer
  • Ann Christine L
    Ann Christine L skrev om Enspecta AB
    Vi har bara goda erfarenheter av Enspecta varför vi varmt rekommenderar er till andra. Läs mer

Stadiongatan 65, 217 62 Malmö