Trevligt bemötande. Klart och tydligt besked om husets skick. Kan rekommenderas.
Enspecta AB
Om företaget
Välkommen till Enspecta, vi hjälper dig med allt från att sänka dina energikostnader, till att besiktiga ditt hus eller göra en energideklaration. Den viktigaste tillgången vi har är våra duktiga medarbetare som vi ständigt satsar på. Vi har ett brinnande engagemang för att vidareutvecklas och göra allt för att våra kunder ska...
3394 omdömen om Enspecta AB
Sedan starten hos Reco 2016
Besiktningsmannen Blendi T som utförde besiktningen var väldigt erfaren och min uppfattning som säljare var att han var opartisk och saklig i sin besiktning. Mycket nöjd!
Besiktning av vårt hus. Allt har fungerat strålande. Mycket nöjd och använder gärna Enspecta igen!
Mycket trevlig och kunnig besiktningsman. Allt gick väldigt smidigt.
Snabb, enkel och noggrann besiktning vid försäljning av vårt hus. Stor kunskap hos besiktningsmannen som även kunde förklara tydligt vad noteringarna i praktiken betyder.
Väldigt trevlig och bra bemötande!
Köpte husbesiktningen som han skötte utmärkt - förmodar jag.
Genomförde besiktningen noggrant, fick förtroende för besiktningsmannen
Jag har en mycket positiv bild av Enspecta och den tjänst som de levererade till oss. Personen som utförde besiktningen var professionell och väldigt tydlig med vad som utförts, och vad utfallet blivit vilket gjorde att vi kände oss trygga i helheten. Vi hade även ett stort behov av en skyndsam process vilket även hanterades på ett mycket bra sätt i det inledande skedet med återkoppling, information samt tidsbokning.
Trevliga och kunniga. Lätt att hålla kontakten med besiktningsmannen.
Kunniga och lätta att ha att göra med. Jag fick möjlighet att åtgärda mindre brister så att det inte togs med i protokollet för den tekniska besiktningen. Detta tycker jag är ett mycket bra sätt att jobba på och jag uppskattar det mycket. De var också tillgängliga då vi hade 2 budgivare kvar och svarade på frågor om besiktningen. Detta var avgörande för att få den som köpte vår fastighet trygg med sitt sista bud.
Punktlig vid bestämt möte, trevligt bemötande och noggran och saklig genomgång vid inspektionen.
De var kunniga och duktiga, trevligt bemötande
Snabbt, effektivt och tiden hölls. Jag kan rekommendera.
Helt ok. Enkel och smidig kontroll. K-E
Skickade fakturan till fel person. Fick otrevligt svar när jag påpekar detta. Har inte fått kreditfaktura eller återkoppling om annullering heller. Hoppas besiktningen iaf var bra…
Den som besökte oss var mycket trevlig , vi tog oss rundtur tillsammans i huset och han redogjorde sakligt vad som var bra o det som man borde se över .Helt klart lärorikt.
Ärlig inspektör och noggrann, som också kom med tips
Redovisar tydligt resultatet av besiktningen.
Ett vänligt och proffsigt bemötande. Besiktning och dolda fel försäkring.
Mycket trevlig, professionell och effektiv personal.
Trevlig personal med ett brett kunnande. Ärendet tog heller ej lång tid. Kunde lika gärna givit 5 i betyg men har inget att jämföra med.
Väl insatt personal och är mycket nöjd
Utsänd personal ringde först 20 minuter efter utsatt och bokad tid, för att berätta att han var försenad. När han väl var på plats, 45 minuter efter bokad tid, bad han om ursäkt i förbigående. Han frågade efter information gällande drift, installationer mm men tog inte till sig svaren. Vid inspektion av uppvärmning, insisterade han på att det var vattenburet värmesystem, trots att det är tömt och avslutat sedan 2013. Huset värms upp av luft/luft värmepump sedan dess! Denna information fick han redan första tillfället (då...
Väldigt professionell hantering och gedigen analys av vårt hus! Uppskattade verkligen deras jobb och en eloge till Andreas Altinisk för bra genomförd besiktning :-)
Tack Anel - mycket trevlig, noggrann, kunnig med besiktningen av mitt hus.
Huset: besiktigat, energideklaration, areamätning. Allt utfördes på ett proffsigt sätt. Jag fick förklarat momenten. Varför vissa detaljer måste vara med osv... Sammanfattning: Proffsigt, trevligt bemött, svar på mina frågor, snabba svar per mail.
Trevligt och informativt bemötande med bra förklaring av olika besiktningar. Det gällde en överlåtelsebesiktning köpare. En trevlig inspektör som tillsammans med mig gick igenom fastigheten och förklarade under tiden det han såg och det jag undrade över.
Vi fick hjälp av Hassan från Malmö med vår besiktning, han var väldigt professionell, tillmötesgående och grundlig i sitt arbete. Vi var väldigt nöjda och rekommenderar gärna honom till nya husköpare.
Det kom två personer varav den ena utförde besiktningen med lite råd från den andra. Utfördes noggrant och utan att lämna några spår. Besiktningen gjordes inför en husförsäljning.
Bra kontakt med tydliga instruktioner. Kunnig besiktningsman. Toppen!
Under telefon samtalet har jag bemött vänlig med en personal.
Vänligt och kunnigt! Redogöra för husets kvaliteer. Informera om ev brister. Besiktning av villa inför för kommande försäljning.
Min man och jag befann oss utomlands, sonen Magnus tog hand om besiktningsmannen. Vi fick endast höra positivt, hjälpsam och kompetent. Kändes tryggt och bra, underlättade försäljningen som gick snabbt. Vi är nöjda med rekommendationen från Hanna Mazetti på Öresund.
Anel som var här var förtroendeingivande och noggrann. Förklarade pedagogiskt så inget dåligt säga!
Trevligt bemötande, proffsigt genomfört.
Proffsigt bemötande och lärorikt!
Positivt bemötande vid bokningen Seriös och kunnig besiktningsman, noggrann. Besiktning av hus inför försäljning, grundlig och bra förklaring av sammanfattningen efter genomförd inspektion
Trevlig o verkade kunna sin sak
Trevlig, flexibel och kunnig men jag skulle nog uppskattat om vi hade kunnat offra en stund på att gå igenom protokollet istället för att vi skulle sitta som frågetecken när det kom via mejl.
Trevligt bemött och bra förklaring av dolda felförsäkring.
Bra upplägg med att först gå igenom husets dokument och förklara hur besiktningen går till. Sedan en noggrann besiktning där vi fick reda på även små allmänna tips om husägande i stort. Allt gick snabbt och smidigt under trevliga former. Vi fick också till oss att fel som var relativt enkla att rätta till kunde vi göra omgående och styrka med foto så strök det direkt i protokollet. Bra att både köpare och säljare kan kontakta den som besiktat för att få lite utförligare förklaringar.
En trevlig och kunnig man som gjorde ett bra jobb!
Eskil på enspecta är en riktig stjärna🤩🤩🤩
Mycket proffsiga och nogranna. Precis vad jag vill ha. Så att allt är tydligt vid försäljningen.
Väl utförd och korrekt beiktning
Besiktningsmannen var mycket trevlig och förklarade allting på ett trevligt och professionellt sätt.
Trevlig och noggrann och kompetent kille som var och besiktigade mitt hus.
Vad jag kan bedöma genomfördes besiktningen på ett vederhäftigt och kompetent sätt. Gjorde noteringen att mitt hus uppgavs ha en stenfot, vilket inte stämmer. Grunden (en betongplatta) är utvändigt klädd med svartmålad styropor.
Super, Andreas kom på kort notis och var effektiv.