Er Byggare (Erby AB)

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan — Visa karta

Välkommen till oss på Erby!

Vi är ett byggföretag som anser att ett avtal är ett avtal. Vi håller vad vi lovar, passar tider och ser till att hålla allting rent och snyggt omkring oss. Hos oss är du som kund och miljön alltid i fokus.

Vi präglas verkligen av kvalitet och service i alla våra byggprojekt och utför de flesta sorters renoveringar och byggen. Här kan du få hjälp med allt från om- och tillbyggnad till badrumsrenovering, köksrenovering, byggskadeservice eller parkettläggning.

Kontakta oss så tar vi fram en offert!
5.0/5
4.7/5
Tak
3.0/5
0.0/5

Läs vad 150 kunder tycker om Er Byggare (Erby AB)

• 2020-08-06

Jeanette D skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Beställde ombyggnation av fastighet.
    Hade höga förväntningar på företaget då vi hade bekanta som anlitat dem tidigare och fått beskrivet hur de arbetade, företaget levde inte alls upp till förväntningarna!

Överenskommelsen var att vi skulle sammarbeta med andra aktörer än deras normala samt utföra delar av arbetet själva. Det var usel kommunikation och framförhållning från deras sida, vilket påverkade oss och övriga aktörer negativt. De ändrade förutsättningar i kontraktet en vecka innan byggstart utan att prata med oss innan och ställde arbetsbod på tomten trots detta inte var överenskommet.

De höll inte tidsplanen enligt kontraktet och det uppstod diskussioner ang slutbesiktning samt om hur skador på fönster de orsakat skulle åtgärdas. De varken lagade eller bytte ut en glasdörr de skadat efter montering pga de inte ansåg skadan var i ögonfallande.
    De utnyttjade våra tillhörighet under byggtiden och var oaktsamma med dessa.

Dock trevliga snickare på plats som gjorde vad de kunde för att göra ett bra jobb.

Tyvärr ingen trevlig upplevelse av denna firma. Läs mer
    2020-08-06 Er Byggare (Erby AB) svarar Jeanette D
    Hej Jeanette,

Tråkigt att ni inte är nöjda. Att kommunikationen haltade en del genom projektet kan jag bara beklaga. Normalt sett brukar dialogen flyta men ert fall fastnade information bitvis, tex gällande bodplaceringen som du nämner, vilken vi diskuterade och bestämde tillsammans med din make.
    Gällande fönsterdörren så stämmer inte ditt påstående eftersom vi först lagade skadan då den inte var iögonfallande, men eftersom ni inte ville acceptera lagningen så bytte vi ut den berörda delen till en ny.
    Hoppas ni får glädje av er nya tillbyggnad.
    Med vänliga hälsningar Fredrik Hjorth
  • 2020-07-01

Hussein Q skrev om Badrum en del av Er Byggare (Erby AB)
    Jag är inte nöjd pga Ni skulle renovera badrummet samt tvättstugan under två veckorstid. Erby gjorde mycket fel som lett till badrummet och stugan blev klara på fyra veckor istället. Personalen hade inte fått rätt information från ledaren, därmed sattes kakeln fel på väggen. Därpå krävde ledaren extra pengar för att åtgärda problemet. Dessutom var det inte heller tillräckligt med fog på hörnet i badrummet. Kranen var även felsatt då den var högre än väggskåpet. De vägrade ändra och efter lång diskussion höjde de väggskåpet iställetför att åtgärda felet.

Det var jättejobbigt att anlita Erby till renovering. Vi ångrar starkt valet av företag och kommer därmed inte kunna anlita Erby återigen. Läs mer
    2020-07-02 Er Byggare (Erby AB) svarar Hussein Q
    Hej Hussein,

Tråkigt att ni missuppfattat projektlängden. Jag informerade er om att en badrumsrenovering normalt sett tar ca 3 veckor och eftersom det tillkom en tvättstuga i ert fall så fick ni räkna med nån vecka extra. Gällande kaklen som monterades i fel mönster så mailade vår arbetsledare en bild på halvförband enligt ert önskemål, men efter en del språkförbistring så hann ändå en vägg monterades innan ni såg att det inte var detta ni önskade. Då rev vi ned och monterade om kaklen och detta gjorde vi utan ersättning. Gällande blandaren så erbjöd vi att byta denna till en lägre modell men det ville ni inte varpå vi istället höjde skåpet. Tråkigt att ni inte är nöjda.
    Mvh Fredrik Hjorth Er Byggare
  • 2020-06-26

Helen A skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Arbetet omfattade fönsterbyte, dörrbyte samt byte av skadad syll.

Kunniga, punktliga och trevliga, en bra totalupplevelse av företagets insats!

Vi kommer att anlita företaget igen om vi behöver bygghjälp. Läs mer
  • 2020-06-26

Camilla J skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Putsning av uterum, mycket bra bemött, förväntningarna visste jag att dem skulle leva upp till. Har fått jobb både större och mindre utförda av er byggare. Dem har alltid utfört dessa på ett professionellt sätt. Mycket bra att göra med. 👍 Läs mer
  • 2020-06-25

Lennart S skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Försäkringsskada. Oerhört bra bemötande från första kontakten. Väldigt bra utfört arbete från början till slut. Ett företag jag kommer att rekommendera till andra. Kanon. Läs mer
  • 2020-06-25

Ann-loise E skrev om Tak en del av Er Byggare (Erby AB)
    Bra framförhållning med helhetsansvar för planering inköp och utförande. Även i ärende med reklamationer har det fungerat väl. Läs mer
  • 2020-03-13

Ursula E skrev om Tak en del av Er Byggare (Erby AB)
    Er Byggare satte upp takstege till skorstenen . Dom var ute tittade på jobbet för en offert efter någon dag fick vi offerten på arbetet skrev under och skickade in . Efter några veckor kom dom och satte upp den var snabba ryck . Väldigt trevligt bemötande både av han som var och gjorde offerten och killarna som monterade stegen. Vi är super nöjda Läs mer
  • 2020-03-12

Magnus A skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Montering av komplett kök med vitvaror, lägga nytt golv i hall och kök, nytt tak i kök, elinstallationer.

Personalen har alltid ett bra bemötande och är trevliga.

Företaget levererade de förväntningar vi hade.

Företaget hade en bra planering och byggtiden hölls trots en del felleveranser från IKEA som Er byggare löste på ett smidigt sätt.
    Duktiga och erfarna hantverkare som gör ett bra arbete och är alltid mån om att kunden skall bli nöjd. Läs mer
  • 2020-03-12

Ingela H skrev om Badrum en del av Er Byggare (Erby AB)
    Tydlig och väldetaljerad offert. Lätt och snabb kontakt med arbetsledare och alla tider hölls. Det blev felaktigheter med kaklet (från leverantören) men allt åtgärdades snabbt och med bravur.
    Rekommenderar företaget och vi kommer att anlita dem fler gånger. Läs mer
  • 2020-03-11

Jens L skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Överraskad av hur snabbt de åtgärdade min skorsten och lika positivt överraskad av fakturan. Utmärkt bemötande och allting gick perfekt, överträffade alla förväntningar vi hade. Vi rekommenderar Er Byggare till alla vi pratar med. Läs mer
  • 2020-03-11

Jeanette H skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Nytt kök med golv och tapeter.
    Mycket bra.
    Att det skulle bli bra och inom avsatt tid.
    Mycket bra planerat allt flöt på bra.
    Duktiga och trevliga hantverkare. Läs mer
  • 2020-03-11

Tobias B skrev om Tak en del av Er Byggare (Erby AB)
    Har anlitat erby tidigare och nyligen för ersättning av befintligt eternittak till nytt falsat plåttak från lindab.
    Byggde i samband med takbyte ut två takkupor och putsade om fasaden tillsammans med erby och deras underentreprenörer.

Problem som uppstod på vägen löstes smidigt.
    Jag kan verkligen rekommendera Er byggare! Läs mer
  • 2020-03-11

Karin S skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Det beträffer renoveringsarbete (nytt golv, reparationer inom och utom hus).
    Er Byggare har gjort ett utmärkt jobb i vår fritidshus med öga för detaljer. Det överträffade våra förväntningar.
    Tack till Er Byggare! Läs mer
  • 2020-03-11

Fredrik D skrev om Övrigt en del av Er Byggare (Erby AB)
    Utmärkt service och snabb handläggning. Trevlig personal. Ordning och reda. Läs mer
  • 2020-01-16

Klas-Åke Mattias H skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Vi anlitade Er Byggare för omläggning av tak över fönsterkupa. Hela processen fungerade utmärkt, från projektering och offert till utförande. Resultatet blev mycket bra. Läs mer
  • 2019-12-24

Cecilia A skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Vi har gjort en tillbyggnad till vårt hus. Och är nöjda med hela processen. Allt från snabb återkoppling till bemötande av alla som arbetar på ER Byggare till snabbt utfört arbete. Lyhördhet, noggrannhet deras val av samarbetspartners. Ja vi är rakt igenom nöjda. Och hade vi någon enstaka detalj som vi inte var nöjda med så åtgärdades det snabbt och utan ifrågasättande. Läs mer
  • 2019-12-18

Ann-christin I skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Er Byggare hjälper mig att förverkliga en dröm ”en vinterträdgård”
    Från första början har Er Byggare visat sig vara ett mycket professionellt företag
    Vid första mötet fick jag tips och råd därefter en offert som var tydlig och lättläst för en novis. Offerten innehåller allt vilket gör att jag som kund vet vad kostnaden och vad som ingår är tydligt.
    Arbetet är påbörjat grävning gjord och plattan gjuten, ett trädäck intill plattan likaså. Trevliga och vänliga personer har nu gjort grunden för att fortsätta till våren.
    Nuvarande omdöme är ”utmärkt i allt”
    Jag återkommer gärna när allt är klart.
    mvh
    Ann-Christin Ivarsson Läs mer
  • 2019-12-17

Barbro A skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Helrenovering.av badrum.Allt fungera jättebra från första kontakten till färdigt badrum.Alla som besökte oss snickare,rörmokare i mattläggare var jätte trevliga.Vi vill varmt rekommendera detta företag Läs mer
  • 2019-12-16

Per Bengt-Göran S skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Försäkringsskada badrum
    Bra, engagerad arbetsledning.
    Att skadan skulle gå snabbt att fixa och bli förväntat resultat av kund.
    Allt fungerade bra med förväntat resultat.

Engagerad arbetsledning, bra återkoppling, resultat bra. Läs mer
  • 2019-12-15

Mikael F skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Efter vissa justeringar blev resultatet godkänt. god service och tillmötesgående Läs mer
  • 2019-12-14

Bo N skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Bra bemötande och helt OK utfört jobb Läs mer
  • 2019-12-13

Gunvor A skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Representanten var tjänstvillig, noggrann, artigt uppträdande.

Renovering av vattenskadad köksinredning Läs mer
  • 2019-12-11

Seth A skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Vi fick kontakt med Erby AB efter en brand i garaget och det var Länsförsäkringar som anlitade dom. Kontakten med Erby under arbetets gång fungerade utmärkt, vi fick uppdateringar efter hand som arbetet pågick och personalen på plats var trevliga och kändes kompetenta. Vi fick ett proffsigt bemötande och behöver vi bygghjälp framöver så är Erby dom första vi tar kontakt med. Läs mer
  • 2019-12-11

Mona B skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Nytt tak. allt är tillbelåtenhet. Läs mer
  • 2019-12-11

Maj-louise B skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Byte av tak på villa.
    De utförde arbetet på ett profisionelt sätt.Då det uppstod någon ÄTA så återkopplade de direkt. Företaget hade väldigt duktiga och kunniga medarbetare.
    Sammanfattning kan man beskriva som seriösa, profisionella och prisvärda. Läs mer
  • 2019-12-11

Elin N skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Badrumsrenovering.
    Fick inget bra förtroende alls. Mycket ”småsaker” som gjorde att jag inte är nöjd.
    Kommer inte rekommendera företaget. Läs mer
    2019-12-11 Er Byggare (Erby AB) svarar Elin N
    Tråkigt att du inte är nöjd. Vi försöker alltid vara tydliga för att undvika onödiga missförstånd, men då har vi inte lyckats helt under ert projekt. Finns det saker som du vill att vi rättar till så återkom så ska vi ta tag i det.
    Mvh Fredrik
  • 2019-12-11

Berit T skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Allting fungerade helt perfekt
    från "A till Ö"! Läs mer
  • 2019-12-11

Lars A skrev om Er Byggare (Erby AB)
    bra bemötande kunnig personal Läs mer
  • 2019-12-09

Anne S skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Det var en skadebesiktning efter en vattenskada.
    Snabbt på plats, snabb återkoppling, trevligt bemötande, noggrann. Läs mer
  • 2019-12-09

Majvi E skrev om Er Byggare (Erby AB)
    plåtning balkong. bra bemötande lite lång väntetid lite lång väntetid bra utfört jobb Läs mer
  • 2019-12-09

Gunilla O skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Allt bara perfekt! Snabbt och snyggt! Vi älskar vår inbyggda balkong! Läs mer
  • 2019-09-01

Ervin L skrev om Er Byggare (Erby AB)
    • Källarrenovering
    • Utmärkt kommunikation mellan Benny som arbetsledare och oss som uppdragsgivare.
    • Slutresultatet överträffade våra förväntningar.
    • Kan bara ge vårt bästa omdöme till Erby AB Läs mer
  • Sigge K

2019-08-20

Sigge K skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Köpte 2 stora fönster och dubbeldörr och insättning av dessa!
    Blev bemött på ett proffsigt sätt i dito företagslokal.
    Förväntningarna var att jobbet skulle utföras både snabbt och av
    duktigt yrkesfolk vilket det också blev.
    En för oss positiv upplevelse !! Läs mer
  • 2019-08-14

Lars B skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Ombyggnad/renovering inomhus i villa.
    Proffsigt, korrekt och flexibelt utförande! Läs mer
  • 2019-08-12

Peter B skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Detta var en försäkrings arbete som Erby skötte hela processen på ett bra sätt Läs mer
  • 2019-08-12

Per Börje B skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Vattenskada - mycket bra - långdraget, men bra resultat - rörigt. Läs mer
  • 2019-08-12

Mia L skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Haft inbrott i vår villa.Sönderslagen fönsterruta.
    Mycket bra bemötande av firmans personal.
    Allt 100% bra.
    Kan rekommenderas till andra.👍👍👍 Läs mer
  • 2019-08-12

Jan Anders A skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Allting har flytit på bra med tanke på att flera olika entreprenörer måste samverka efter vår vattenskada. Inga långa uppehåll utan här har det varit perfekt samordning. Mycket bra! Läs mer
  • 2019-08-11

Björn L skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Skadeutredning för försäkringsbolag.
    Det var en trevlig person som var här och tittade. Läs mer
  • 2019-08-11

Radu R skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Sammanfattningen är att den var helt OK när det gäller det utförda jobbet; ända nackdelen med dem att de håller inte tiderna. Läs mer
  • 2019-08-11

Birgitta S skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Nöjda med arbetet.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • Christer S

2019-08-09

Christer S skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Arbetet, försäkringsskada, bestod av reparation av vattenskada i ett våtutrymme.
    Proffsigt utfört och trevlig personal.
    Allt gjordes snabbt och bra. Läs mer
  • 2019-08-08

Christoffer B skrev om Er Byggare (Erby AB)
    De bytade vårt golv i hallen och vi är väldigt nöjda med både bemötande och resultatet. Läs mer
  • 2019-08-08

Hans Bertil O skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Snickarna var väldigt duktiga, men basen väldigt dålig attityd för att sälja in firman. Putsningen är en katastrof som utfördes på två Tim av annan firma. Bet. var för en dags arbete. Saknar att den som lämnat pris på arbetet återkommit (besiktigat)
    Mvh H B Olsson Läs mer
  • Anita F

2019-07-07

Anita F skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Väntar fortfarande på att få takrännan korrigerad efter takbytet 2016. Har ringt några ggr och påmint men utan framgång. Läs mer
    2019-08-08 Er Byggare (Erby AB) svarar Anita F
    Som sagt tidigare ber jag om ursäkt att plåtslagaren inte fixat till detta inom rimlig tid. Jag har nu varit på plats och åtgärdat din ränna så att allt är som det ska.
    Med vänlig hälsning // Fredrik
  • Stefan R

2019-06-06

Stefan R skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Renovering av kök..
    Grymma!! Håller vad dem lovar, bra service, inga konstigheter vid önskade ändringar och framför allt trevliga killar med ett bra bemötande. Efter klart hade jag ett par punkter som inte blev som önskat, dagen efter jag nämnde dem va allt fixat och klart!
    Supernöjda med allt från start till slut 😊 Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Paulus K

2019-06-01

Paulus K skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Tillbyggnad av enplansvilla om ca 75 kvm samt montering av takkupor på befintligt hus.

Överlag mycket positiva! Er byggare är lätta att ha dialog med och återkommer alltid snabbt med svar på frågor och funderingar. Tillmötesgående och serviceminded. Vi är supernöjda med slutresultat och vägen dit! Läs mer
  • 2019-04-23

Gustav A skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Håller vad de lovar. För bra dialog kring lösningar och kommer med förslag på lösningar. Om något oväntat dyker upp för de tydlig dialog om detta. Läs mer
  • 2019-04-22

Bengt L skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Förväntningar som jag hade, var att köket skulle kännas som innan vattenolyckan det gör det inte har små nivå skillnader ,att luckor & lådor skulle passa som innan, det gör det inte .Och när man som byggare inte kan få på sockel listen och låter den ligga då blir man extra nöjd.
    För att Sammanfatta upplevelsen .
    Var fukt tekniker mycket seriös .Byggarna träffade jag inte då jag var på jobb.Jag upplever bara deras resultat. Läs mer
  • Ulla-britt B

2019-04-13

Ulla-britt B skrev om Er Byggare (Erby AB)
    Nytt fint parkettgolv i bottenplan och nya tapeter Tv-rummet.
    De har ett mycket fint et bemötande.
    De har levt upp till mina förväntningar, arbetet de gör blir precis så som jag ville ha det. Stöter de på problem så löser de det.
    De gör ett mycket bra arbete och det blir precis så som vi kommit överens om. Utmärkt! Läs mer

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan