Er Byggare (Erby AB)

Välkommen till oss på Erby!

Vi är ett byggföretag som anser att ett avtal är ett avtal. Vi håller vad vi lovar, passar tider och ser till att hålla allting rent och snyggt omkring oss. Hos oss är du som kund och miljön alltid i fokus.

Vi präglas verkligen av kvalitet och service i alla våra byggprojekt och utför de flesta sorters renoveringar och byggen. Här kan du få hjälp med allt från om- och tillbyggnad till badrumsrenovering, köksrenovering, byggskadeservice eller parkettläggning.

Kontakta oss så tar vi fram en offert!

Läs vad 228 kunder tycker om Er Byggare (Erby AB) 2

2022-07-06 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Er Byggare för snickeri- och murningsarbeten in och utvändigt på min fastighet. Jag har alltid mötts av trevligt bemötande och arbetena har utförts till min belåtenhet. Företaget Inger förtroende
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    De lämnade offert slutpriset höll sig inom rammarna.
    De återkoppla.Vi kan varmt rekommendera denna firma.
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Mycket ansvarsfull firma som tar ansvar även om underordnade firmor varit slarvig. Tar dock lång tid för mindre arbeten, men det gör det ju hos de flesta. Kommer fortsätta anlita dem.
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Duktiga hantverkare. Lätta att få kontakt med under arbetes gång. Korrekta tidsplaner.
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Er Byggare har totalrenoverat badrummet och även lagt på ett nytt tak på huset (typ tjärpapp). Mycket trevligt och proffsigt bemötande av samtliga hos Erby och underleverantörerna.
    Visst dök det upp några problem på vägen men dom löstes så gott det bara gick. Känner stort förtroende för företaget och anlitar dom gärna igen.
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Vi har anlitat företaget tidigare. Vi hade höga förväntningar och som alltid levde företaget upp till dom
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Meget lydhøre i vore ønsker. Nem at kommunikere med - meget hurtigt via e-mail.
    Selve arbejdet var udført flot - der er naturligvis altid småting, men det var ikke afgørende og det blev hurtigt ændret til det ønskede.
    Alt i alt en særdeles god oplevelse at arbejde med Erby AB og vi har fået et fint produkt. Ville så klart anvende dem igen til andre opgaver.
    Allan og Trine
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Har absolut inget att klaga på. Allt var perfekt.
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Bra planering och besked - utförande utmärkt och enl offert
    mycket nöjda med processen
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemött lättsamma personer.Vi köpte köket på ikea.
    2022-06-25 Insamlad av företaget
    Nybyggt inglasat uterum.
    Följde tidsplan. Mycket trevligt bemött av företagets snickare. Trevlig arbetsledare som diskuterade arbetet med kund före start. Tog med sig skräp/spill varje dag. Snyggt utfört arbete.
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Professionellt och gott bemötande, strukturerat och effektivt arbete på plats med bra resultat.
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemött. Ett väl utfört arbete med ny köksbänk.Väntar ännu på takreperation.
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Har blivit mycket bra bemött. Allt blev som vi hade förväntat. Mycket trevlig personal. Det var tredje gå gen vi anlitade dem. Rekommenderas varmt.
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Jag köpte ett fönster, en braskamin, fotsteg till taket + plattform så sotaren blev nöjd samt dörrbleck till ytterdörren och allt är till belåtenhet
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Vi gjorde en 50 kvm stor utbyggnad med nytt badrum, matrum och hall. Även dränering och ommålning av huset samt nya träterasser.

Vi hade totalentreprenad och är mycket nöjda med både arbete och dialog. Duktiga snickare och kunnigt proffsigt bemötande. Erby höll planen och överenskommelsen. Även duktiga underleverantörer.
    Bra och tillmötesgående! Rekommenderas! 👍🏻👍🏻
    2022-02-26 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Badrum. Duktiga hantverkare.
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    satt i ett stort fönster blev bra,jag upptäckte en spricka i glaset, ringde och Fredrik Hjort kom och talade om att det var 10 års garanti och det var fint, så det går att byta när jag vill.Jag har förtroende för Er Byggare. Bra bemötande och de vet vad de snackar om.
  • Scarlett O
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Alltid ett fint och serviceinriktat bemötande.
    2022-02-20 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande! Väl utfört jobb. Kan rekommendera företaget till andra som behöver byta fönster mm.
    2022-02-19 Insamlad av företaget
    Beställde en totalentreprenad för 2 nya toaletter samt en ny dusch.
    Mycket nöjd från början till slut. Behöver justeringar göras under tiden löses detta smidigt.
    Vi kommer att anlita dom igen till framtida projekt.
    2022-02-18 Insamlad av företaget
    Superbra arbete och väldigt bra planerat.Kommer anlita Erby igen
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Mycket bra och seriös entreprenör, som gör ett bra jobb.
    Bra kommunikation, lätta att nå och diskutera saker med. Kommer när de ska, gör snabbt och effektivt jobbet klart, avslutar snyggt med att göra rent efter sig. Något billigare pris hade gett högsta betyg.
    Entreprenören har åt mig utfört reparation, inkl syllbyte, efter vattenskada, renovering av sovrum och vardagsrum, med tillhörande el-, målnings-, och golvläggningsarbeten.
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Dom gjorde ny toalett allt blev toppen
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Väldigt kompetent renovering av fasad i korsvirkesstil.
    Väl genomfört och bra,snabb återkoppling hela tiden.
    Och snyggt blev det…
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Pålitliga o gör utmärkt jobb när de lade nytt tag och satte in nya fönster!
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    gott bemötande av all personal

renoveringen av yttertaket blev så bra som vi hade hoppats det skulle bli så vi känner oss nöjda
  • Erica A
    2021-10-10 Insamlad av företaget
    Installation av duschkabin och tvättmaskin och badrumsskåp med belysning. God kontakt med de som utförde arbetet. God service och lyhördhet gentemot våra önskemål.
    2021-10-10 Insamlad av företaget
    Har lite problem låset dom sätte i
    Har ej lämna tillbaka nyckeln dom har
    Saknar fortfarande en detalj till en dörr
    Annars är dom bra
    Hej Jessica,
    Detta har inte framkommit, dessvärre. Vi kommer och fixar så att allt blir som det ska!
    Mvh Fredrik
    Mycket bra bemötande.

Mycket bra kommunikation under hela processen.
    Bra bemötande av alla inblandade.lyhörda för ändringar under byggtiden.
    2021-10-08 Insamlad av företaget
    Vi fick alltigenom ett mycket proffsigt och trevligt bemötande. Det var aldrig några problem med sent inkomna ändringar, de löste alla våra problem. Vi fick hjälp med att måla tak och väggar i hela huset på 200 kvm, samt rivning av två väggar. Det blev ett fantastiskt resultat och vi blev verkligen nöjda. Vi kommer att anlita Er Byggare till fler projekt nästa år.
    2021-10-08 Insamlad av företaget
    Detta företag levde upp till alla våra förväntningar och lite till.
    Allt sköttes superbra och smidigt.
    Mycket kompetent och trevlig personal!
    Vi kommer definitivt använda Er byggare till fler projekt
    2021-10-08 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande både från säljare och snickare. Säljaren hjälpte mig med materialval och hur lösningarna skulle göras. Erby tar ansvar för både helhet och detaljer samt rättar till det som eventuellt blivit fel utan dröjsmål. Snickarna gör ett gediget arbete på ett snabbt sätt och inte minst viktigt de kommer när de säger sig ska komma. Erby gjorde diverse renoveringar i huset som byte av fönster, dörrar och golv.
    2021-07-18 Insamlad av företaget
    ett mycket bra företag ordning och reda. Har anlitat dom förr. Har bytat gavel på huset.
    2021-07-08 Insamlad av företaget
    Tack för ett väl genomfört arbete! Träfasaden på mitt hus blev jättefin.
    2021-07-06 Insamlad av företaget
    Väldigt bra tillmötesgående, löste alla problem även om det var en samarbetspartner som åsamkat dem.
    Höga förväntningar med tanke på kostnaden. Det infriades..
    Nybyggd toalett, renovering av badrum.
    Med tanke på Corona flöt det på, lite utdraget bara.
    2021-07-05 Insamlad av företaget
    Takbyte. Vi är mycket nöjda. Logistik, planering och genomförande har varit mycket proffsigt.
    2021-07-05 Insamlad av företaget
    Gjorde allt vi ville inom både tidsram och budget! Riktigt proffsiga, står numera på vår lista över företag vi kommer anlita igen.
    2021-07-04 Insamlad av företaget
    Alltid bästa bemötande av Fredrik!
    Från början, ingen aning om företaget, eller vad dom kunde erbjuda.
    Hoppades att någon kunde hjäpa mig med ett dubbelgarage!
    Fick massor av offerter, mer eller mindre seriösa!
    Fastnade för Erby Byggs!
    Vilket jag aldrig ångrat!
    Ett verkligt ärligt bolag i Klippan, som leverar ett kvalitetsbygge!
    Tro nu inte jag är köpt ( det vore ju fint om jag fått lite rabatt!)
    Nä, det är jag inte!
    Jag fick ett dubbelgarage som jag önskade, i toppskick!
    Fått nyligen , med hjälp av Erby Bygg, solpaneler på samma garagetak!
    ( Hoppas det betalar sig, innan det är dags att gräva ner sig!)
    Kontentan av allt ovanstående skitsnack:
    Du/Ni kan inte få en bättre bygg firma!

Hälsa från mig , Hasse, så kanske jag fårabatt nästa gång!
    2021-07-03 Insamlad av företaget
    Badrum från grunden. Trevlig personal med bra bemötande. Slutresultat inte 100% .
    2021-07-03 Insamlad av företaget
    Er byggare bytte fönster på vårt hus deras bemötande var super och de utförde sitt jobb med bravur. Vi är helnöjda med Er byggare.
    2021-07-03 Insamlad av företaget
    Mycket bra proffsigt ordning och reda.
    2021-07-03 Insamlad av företaget
    Proffsigt företag som trots nyttjandet av underlevarantörer var tydliga med att de stod för helheten. Enkla att få tag i under byggprocessen och höll vad de lovade.
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Vi fick en trappa renoverad.
    Arbetet blev väl utfört.
  • Roger E
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Vi blev väldigt bra bemötta av ERBY…
    Allting har fungerat som vi velat och har vi haft några funderingar då är det bara att ta kontakt med dom så löser dom det.
    Vi är jättenöjda med ERBY och kommer att anlita dom även i framtiden om vi ska renovera eller bygga något
    2021-07-01 Insamlad av företaget
    Enkelt få kontakt. Fick besök inom en vecka och sedan en offert. Ett ganska litet uppdrag men bestod av två delar. Den mindre delen var lite bråttom och gjordes ganska snabbt. Den andra delen kunde vänta, men även det blev snabbt fixat.

Fick tips att man kan lita på företaget. Stämmer, och trevliga killar som var intresserade och verkar kunna sitt jobb.

Behövde hjälp att fixa murkna stolpar och ribbor på staket och räcke runt näckrosdamm. Byta bräder på ett läckande tak på uterum.
    1. Mycket kompetent mottagare
    2. Ja precis som vi önskade
    3. Reparation av ett yttre vatten lekage
  • Astrid P
    2021-07-01 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande vid orderläggning.
    fick vänta ett par veckor mer än beräknat på utförandet
    Byte av trädetaljer på uterum
    Läggning av fibermatta i uterum
    Stort problem med att anpassa skjutdörren för att kunna låsa.
    Blev åtgärdat
    Garage uppfart och platta