Er Byggare (Erby AB)

Er Byggare (Erby AB)

Välkommen till oss på Erby!

Vi är ett byggföretag som anser att ett avtal är ett avtal. Vi håller vad vi lovar, passar tider och ser till att hålla allting rent och snyggt omkring oss. Hos oss är du som kund och miljön alltid i fokus.

Vi präglas verkligen av kvalitet och service i alla våra byggprojekt och utför de flesta sorters renoveringar och byggen. Här kan du få hjälp med allt från om- och tillbyggnad till badrumsrenovering, köksrenovering, byggskadeservice eller parkettläggning.

Kontakta oss så tar vi fram en offert!

Läs vad 178 kunder tycker om Er Byggare (Erby AB) 2

2021-03-28
    Vi beställde tillbyggnad av huset och ett nytt badrum i detta tillbygge. Mycket nöjda med resultatet. Erby skötte allt från första spadtaget till det stod helt klart.
    2021-03-28
    Renovering av kök och byte av tak i uterum.
    bra bemötande av företaget och arbetare.
    jag är nöjd.
    2021-03-28
    Takbyte över inbyggt garage samt installation av ventilation.
    Proffsigt och väl bemötande.
    Genomförde alla våra önskemål och levde upp till tidigare hög standard. Tar gärna deras hjälp om nya projekt dyker upp.
  • Tobias B
    2021-03-28
    Byggt två nya kupor, lagt om tak samt renoverat badrum med Erbyggare.
    Har endast goda erfarenheter från planering till avslut.
    Problem under projektens gång löstes föredömligt.
  • Niklas B
    2021-03-28
    Renovering av kök och badrum. Fint resultat och proffsigt bemötande!
    2021-03-26
    Renovera ett rum i källaren till sovrum. Otroligt bra service och väldigt noga med arbetet.
    2021-03-26
    Till/ombyggnad. Det var en mycket trevlig upplevelse. Duktiga, kunniga och trevliga. Bygget blev precis som önskat. Inga problem överhuvudtaget. Om vi behöver kommer vi att anlita dom igen. Problemlösare av högsta rang!
    2021-03-26
    Omläggning av tak, med nytt takpapp.
    Mycket väl, med vänliga arbetsledare och både duktiga och trevliga snickare och takläggare.
    Mycket väl.
    Vi är mycket nöjda med hur vårt fall har blivet omhändertaget.
    2021-03-26
    Badrumsrenovering, allt så proffsigt utfört. Enligt angiven tidsplan och exakt enligt offert- bästa byggare!
    2021-03-26
    Jag har helrenovering badrum samt bytt stam. Jag upplever att ER är seriösa och bra men att deras val av/kommunikation med sina samarbetspartners inte fungerar så bra och det är också rörmokaren som har brustit.
    2021-03-26
    ER byggare bytade ut källarfönster och en ytterdörr.
    Samt monterade tak över två dörrar.
    Bra kontakt från första stund till allt var klart.
    Inga problem med att få åtgardat småfel.
    Bra med en firma på hemmaplan.
    2021-03-26
    Jag köpte tre olika tjänster och jag är supernöjd med alla arbeten som de har utfört
    2021-01-05
    Fönsterbyte, ersatt allt externt trä och satte in takfönster m.m.

Resultat blev mycket bra, andra erfarna snickare har kommenterar bara positivt kring arbetet.
    Vi hade lite problem i kommunikation mitt i projektet men efter ett samtal kring det fungerade det mycket bättre. Vi hade rimliga diskussioner om tilläggskostnader och fann acceptabla överenskommelser. Det fanns två delar som inte blev bra och både rättades till kostnadsfritt. De låg också rätt till angående pris.
    2020-11-27
    Terrassbygge i min frånvaro.
    Allt blev till full belåtenhet. Jag fick bilder under byggandet som avtalat, eftersom jag inte kunde närvara.
    En liten nackdel var att det fanns många svarta fotspår på terrassgolvet.
    2020-11-27
    Anlitade ER Byggare för byte av gavelspetsar samt fönster och har bara positiva erfarenheter.
    Från första kontakt med offertförfrågan till att arbetet var klart.
    Kommer definitivt att anlita ER Byggare igen.
  • Marianne O
    2020-11-26
    Jag köpte fasadrenovering av min bostad på Söderåsen.
    Vi blev bemötta på ett mkt bra sätt, respektfullt ,yrkeskunnigt och fick utmärkta råd.
    Mina förväntningar infriades fullt ut.

Upplevelsen var att jag/vi kände en tillfredsställelse över ett bra resultat, att vi fått valuta för pengarna och det är ett högt betyg åt firman då det är vanligt att kunden känner sig lite lurad, uppskörtad eller i största allmänhet känner ett missnöje med resultatet.
    2020-11-26
    Erby tog bort ett eternittak och la ett nytt plåttak. Mycket nöjd med arbetet och bemötandet under processens gång.
    2020-11-25
    Levererade enligt tidplan o lämnat anbud. Lättillgänglig arbetsledare. Snabba svar o snabbt agerande vid frågor o synpunkter. Mycket bra upplevelse.

Med beröm godkänt :)
    2020-11-25
    Sätta in nytt kök. Lägga nytt golv i håll och kök. Tapetsera på bägge ställena. Allt var mycket bra. Trevlig personal, lätta att ha att göra med. Vi är jättenöjda.
    Bygga om en yttervägg
    Trevligt och kunnigt bemötande
    Att gör att bra jobb, vilket jag tycker de gjort
    Bra utfört arbete
    2020-11-24
    Totalt byte av tak. Mycket bra bemötande.Förväntningarna jag hade levde företaget mycket väl Up till.Bra utför arbete.
    2020-11-24
    Vi anlitade Er byggare för att hel renorvera vårat tak samt fasad på kupor och byte av fönster.
    Trevligt bemötande från första kontakt vid offert inhämtning och vidare genom hela projektet.
    Noggrant genomfört arbete med känsla av professionalitet.
    Mycket nöjda med resultatet och kan definitivt rekommendera Er byggare.
    2020-11-24
    Er byggare gjorde ett bra jobb.
  • Pär E
    2020-11-24
    Vi fick stenlagt vår uteplats. Ett svårt upplägg med fri form och höga toleranskrav. Arbetet genomfördes med hög hantverksskicklighet. Kontakterna med oss präglades av professionalism och man kunde ana en bra struktur bakom.

Trots att jag efter att tidigare anlitat Erby och hade höga förväntningar överträffades dessa.
    2020-11-24
    Takbyte på garage. Alldeles utmärkt på alla sätt!
  • Gunilla F
    2020-11-24
    Mycket bra tajming med alla olika hantverkare genom hela processen(försäkringsuppdrag pga översvämningni källare och vattenskada i kök)

Mycket trevligt bemötande.

Mycket bra utfört snickeriarbete.
    lägggning av paptak

blev väl bemöt

bra

att det skulle bli ordnat snapt

och det blev det enligt min önskan
  • Valeria O Ulf L
    skrev om Tak en del av Er Byggare (Erby AB)
    2020-11-24
    Snabbt och proffsigt bemötande. Utmärkt utfört jobb kan bara rekommendera ER Byggare.
    2020-08-06
    Beställde ombyggnation av fastighet.
    Hade höga förväntningar på företaget då vi hade bekanta som anlitat dem tidigare och fått beskrivet hur de arbetade, företaget levde inte alls upp till förväntningarna!

Överenskommelsen var att vi skulle sammarbeta med andra aktörer än deras normala samt utföra delar av arbetet själva. Det var usel kommunikation och framförhållning från deras sida, vilket påverkade oss och övriga aktörer negativt. De ändrade förutsättningar i kontraktet en vecka innan byggstart utan att prata med oss innan och ställde arbetsbod på tomten trots detta inte var överenskommet.

De höll inte tidsplanen enligt kontraktet och det uppstod diskussioner ang slutbesiktning samt om hur skador på fönster de orsakat skulle åtgärdas. De varken lagade eller bytte ut en glasdörr de skadat efter montering pga de inte ansåg skadan var i ögonfallande.
    De utnyttjade våra tillhörighet under byggtiden och var oaktsamma med dessa.

Dock trevliga snickare på plats som gjorde vad de kunde för att göra ett bra jobb.

Tyvärr ingen trevlig upplevelse av denna firma.
    Hej Jeanette, Tråkigt att ni inte är nöjda. Att kommunikationen haltade en del genom projektet kan jag bara beklaga. Normalt sett brukar dialogen flyta men ert fall fastnade information bitvis, tex gällande bodplaceringen som du nämner, vilken vi diskuterade och bestämde tillsammans med din make. Gällande fönsterdörren så stämmer inte ditt påstående eftersom vi först lagade skadan då den inte var iögonfallande, men eftersom ni inte ville acceptera lagningen så bytte vi ut den berörda delen till en ny. Hoppas ni får glädje av er nya tillbyggnad. Med vänliga hälsningar Fredrik Hjorth Er Byggare (Erby AB)
  • skrev om Badrum en del av Er Byggare (Erby AB)
    2020-07-01
    Jag är inte nöjd pga Ni skulle renovera badrummet samt tvättstugan under två veckorstid. Erby gjorde mycket fel som lett till badrummet och stugan blev klara på fyra veckor istället. Personalen hade inte fått rätt information från ledaren, därmed sattes kakeln fel på väggen. Därpå krävde ledaren extra pengar för att åtgärda problemet. Dessutom var det inte heller tillräckligt med fog på hörnet i badrummet. Kranen var även felsatt då den var högre än väggskåpet. De vägrade ändra och efter lång diskussion höjde de väggskåpet iställetför att åtgärda felet.

Det var jättejobbigt att anlita Erby till renovering. Vi ångrar starkt valet av företag och kommer därmed inte kunna anlita Erby återigen.
    Hej Hussein, Tråkigt att ni missuppfattat projektlängden. Jag informerade er om att en badrumsrenovering normalt sett tar ca 3 veckor och eftersom det tillkom en tvättstuga i ert fall så fick ni räkna med nån vecka extra. Gällande kaklen som monterades i fel mönster så mailade vår arbetsledare en bild på halvförband enligt ert önskemål, men efter en del språkförbistring så hann ändå en vägg monterades innan ni såg att det inte var detta ni önskade. Då rev vi ned och monterade om kaklen och detta gjorde vi utan ersättning. Gällande blandaren så erbjöd vi att byta denna till en lägre modell men det ville ni inte varpå vi istället höjde skåpet. Tråkigt att ni inte är nöjda. Mvh Fredrik Hjorth Er Byggare Badrum
    2020-06-26
    Arbetet omfattade fönsterbyte, dörrbyte samt byte av skadad syll.

Kunniga, punktliga och trevliga, en bra totalupplevelse av företagets insats!

Vi kommer att anlita företaget igen om vi behöver bygghjälp.
    2020-06-26
    Putsning av uterum, mycket bra bemött, förväntningarna visste jag att dem skulle leva upp till. Har fått jobb både större och mindre utförda av er byggare. Dem har alltid utfört dessa på ett professionellt sätt. Mycket bra att göra med. 👍
    2020-06-25
    Försäkringsskada. Oerhört bra bemötande från första kontakten. Väldigt bra utfört arbete från början till slut. Ett företag jag kommer att rekommendera till andra. Kanon.
    2020-06-25
    Bra framförhållning med helhetsansvar för planering inköp och utförande. Även i ärende med reklamationer har det fungerat väl.
    2020-03-13
    Er Byggare satte upp takstege till skorstenen . Dom var ute tittade på jobbet för en offert efter någon dag fick vi offerten på arbetet skrev under och skickade in . Efter några veckor kom dom och satte upp den var snabba ryck . Väldigt trevligt bemötande både av han som var och gjorde offerten och killarna som monterade stegen. Vi är super nöjda
    2020-03-12
    Montering av komplett kök med vitvaror, lägga nytt golv i hall och kök, nytt tak i kök, elinstallationer.

Personalen har alltid ett bra bemötande och är trevliga.

Företaget levererade de förväntningar vi hade.

Företaget hade en bra planering och byggtiden hölls trots en del felleveranser från IKEA som Er byggare löste på ett smidigt sätt.
    Duktiga och erfarna hantverkare som gör ett bra arbete och är alltid mån om att kunden skall bli nöjd.
  • skrev om Badrum en del av Er Byggare (Erby AB)
    2020-03-12
    Tydlig och väldetaljerad offert. Lätt och snabb kontakt med arbetsledare och alla tider hölls. Det blev felaktigheter med kaklet (från leverantören) men allt åtgärdades snabbt och med bravur.
    Rekommenderar företaget och vi kommer att anlita dem fler gånger.
    2020-03-11
    Överraskad av hur snabbt de åtgärdade min skorsten och lika positivt överraskad av fakturan. Utmärkt bemötande och allting gick perfekt, överträffade alla förväntningar vi hade. Vi rekommenderar Er Byggare till alla vi pratar med.
    2020-03-11
    Nytt kök med golv och tapeter.
    Mycket bra.
    Att det skulle bli bra och inom avsatt tid.
    Mycket bra planerat allt flöt på bra.
    Duktiga och trevliga hantverkare.
  • Tobias B
    skrev om Tak en del av Er Byggare (Erby AB)
    2020-03-11
    Har anlitat erby tidigare och nyligen för ersättning av befintligt eternittak till nytt falsat plåttak från lindab.
    Byggde i samband med takbyte ut två takkupor och putsade om fasaden tillsammans med erby och deras underentreprenörer.

Problem som uppstod på vägen löstes smidigt.
    Jag kan verkligen rekommendera Er byggare!
    2020-03-11
    Det beträffer renoveringsarbete (nytt golv, reparationer inom och utom hus).
    Er Byggare har gjort ett utmärkt jobb i vår fritidshus med öga för detaljer. Det överträffade våra förväntningar.
    Tack till Er Byggare!
    2020-03-11
    Utmärkt service och snabb handläggning. Trevlig personal. Ordning och reda.
  • 2020-01-16
    Vi anlitade Er Byggare för omläggning av tak över fönsterkupa. Hela processen fungerade utmärkt, från projektering och offert till utförande. Resultatet blev mycket bra.
    2019-12-24
    Vi har gjort en tillbyggnad till vårt hus. Och är nöjda med hela processen. Allt från snabb återkoppling till bemötande av alla som arbetar på ER Byggare till snabbt utfört arbete. Lyhördhet, noggrannhet deras val av samarbetspartners. Ja vi är rakt igenom nöjda. Och hade vi någon enstaka detalj som vi inte var nöjda med så åtgärdades det snabbt och utan ifrågasättande.
    2019-12-18
    Er Byggare hjälper mig att förverkliga en dröm ”en vinterträdgård”
    Från första början har Er Byggare visat sig vara ett mycket professionellt företag
    Vid första mötet fick jag tips och råd därefter en offert som var tydlig och lättläst för en novis. Offerten innehåller allt vilket gör att jag som kund vet vad kostnaden och vad som ingår är tydligt.
    Arbetet är påbörjat grävning gjord och plattan gjuten, ett trädäck intill plattan likaså. Trevliga och vänliga personer har nu gjort grunden för att fortsätta till våren.
    Nuvarande omdöme är ”utmärkt i allt”
    Jag återkommer gärna när allt är klart.
    mvh
    Ann-Christin Ivarsson
    2019-12-17
    Helrenovering.av badrum.Allt fungera jättebra från första kontakten till färdigt badrum.Alla som besökte oss snickare,rörmokare i mattläggare var jätte trevliga.Vi vill varmt rekommendera detta företag
    2019-12-16
    Försäkringsskada badrum
    Bra, engagerad arbetsledning.
    Att skadan skulle gå snabbt att fixa och bli förväntat resultat av kund.
    Allt fungerade bra med förväntat resultat.

Engagerad arbetsledning, bra återkoppling, resultat bra.
    2019-12-15
    Efter vissa justeringar blev resultatet godkänt. god service och tillmötesgående
    2019-12-14
    Bra bemötande och helt OK utfört jobb
    2019-12-13
    Representanten var tjänstvillig, noggrann, artigt uppträdande.

Renovering av vattenskadad köksinredning