eXcEt

Vasagatan 52, 411 37 Göteborg — Visa karta

Välkommen till eXcEt!

Vi är en av Göteborgs mest populära och även största nattklubbar. Vårt mål är enkelt: att du ska ha kul här. Vi vill se till att du får den absolut bästa festen och erbjuder en schlagerbar som blivit succé, ett dansgolv med den senaste musiken och en hitsbar. Dessutom har vi en härlig innergård om du är mer ute efter skönt häng och lite mysfaktor.

Totalt nio barer. Totalt fyra dansgolv. Här får du aldrig tråkigt. Besök vår hemsida för att läsa mer eller mejla oss för en plats på gästlistan. Välkommen!
Mån-Tor: Stängt
Fre: 22:00-03:00
Lör: 22:00-05:00
Sön: Stängt

Läs vad 58 kunder tycker om eXcEt

• Adam F
    Adam F skrev om eXcEt
    Musik för alla, dansgolv för alla och fest för alla! Kan det ens blir bättre? Jo det kan det! Man får gratis inträde och man får träffa härliga människor. Läs mer
  • Clara C
    Clara C skrev om eXcEt
    😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡 Läs mer
  • Emma L
    Emma L skrev om eXcEt
    Trevlig personal som bemöter en på ett bra sätt. Läs mer
  • Elias G
    Elias G skrev om eXcEt
    Väldigt bra klubb men era vakter är störda, kaxig bemötande och lurendrejeri Läs mer
  • Zagros H
    Zagros H skrev om eXcEt
    väldigt trevligt för en kär kamrat Läs mer
  • Lucas T
    Lucas T skrev om eXcEt
    De var ganska tråkigt om man inte söp sig full och det var inget speciellt för den dyra pengen mna betala på nyår. Läs mer
  • Emilia W
    Emilia W skrev om eXcEt
    Man vet vad man får, lite för mycket folk på små utrymmen. Går ut med att man får gästlista/fri entré om man mailar, men fick bara ”köföreträde” där ”köföreträdet” va längre än ordinarie kö. Bra musik. Läs mer
    2018-01-15 Hanna W svarar Emilia W
    Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vi vill bara tillägga att vi aldrig går ut med att man får fri entré om man mailar. Endast gästlista. På mailet får man sedan en bekräftelse att man har köföreträde innan en viss tid. Kön för gästlista går alltid snabbare än den vanliga kön, så det lönar sig alltid :)
    Med vänlig hälsning,
  • Erika E
    Erika E skrev om eXcEt
    Excet är ett av dom bästa ställerna i Göteborg, flera olika dansgolv med olika typer av musik så det finns något för alla. Personalen är hur snälla som helst & även vakterna där, dom bryr sig om sina gäster och har väldigt bra koll om det skulle vara någon person som är jobbig emot någon annan. Men tycker ni borde skaffa tillbaka vip-korten ni hade för ett årsen, annars finns det inger att klaga på. Läs mer
  • Pálmi R
    Pálmi R skrev om eXcEt
    Väldigt bra och trevligt ställe! Läs mer
  • Niklas N
    Niklas N skrev om eXcEt
    Skit, utsläng för "för berusad" efter 2 cider Läs mer
  • Eric S
    Eric S skrev om eXcEt
    Mycket god. Uppskattad service i dörren samt vid barerna. Läs mer
  • Rebecca G
    Rebecca G skrev om eXcEt
    Ger ut ens mail till tredje parter utan tillåtelse. Dålig stil! Läs mer
    2018-01-15 Hanna W svarar Rebecca G
    Hej!

Nu förstår vi inte riktigt. Du får gärna maila en av oss ansvariga på Excet och förklara. Tack på förhand
    Med vänlig hälsning, Hanna, hanna@excet.se
  • Aleksandra C
    Aleksandra C skrev om eXcEt
    Trevlig personal, några otrevliga vakter men annars bra, sköna bartenders & musiken är sådär. Läs mer
  • Emelie N
    Emelie N skrev om eXcEt
    Jag har besökt excet många gånger och har alltid bemötts på ett bra sätt av alla de anställda. De varor jag köpt är inträde samt alkohol inne på klubben. Jag tycker om klubben och det faktum att de spelar olika slags musik på olika ställen, man hittar alltid något som passar en.

Det enda jag är kritisk till är i vissa fall vakternas bemötande. De har vid flera tillfällen varit väldigt dryga utan att det egentligen funnits anledning. Bortsett från detta har jag inget särskilt att klaga på. Läs mer
  • Hugo W
    Hugo W skrev om eXcEt
    Tycker att vakterna gav mig som gäst ett bra bemötande, likaså killen garderoben o folket dom stod i baren Läs mer
  • Alexander N
    Alexander N skrev om eXcEt
    dundder draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag Läs mer
  • Hanna M
    Hanna M skrev om eXcEt
    Skit musik,skit människor, skitiga priser och otrevliga Vakter!!!! Läs mer
    2018-01-09 Hanna W svarar Hanna M
    Hej Hanna. Jag gissar att du menar skitmusik och skitmänniskor. Det var tråkigt att höra att du är så väldigt missnöjd. Jag är en av de ansvariga på Excet och om du vill utveckla din kritik får du gärna kontakta mig. Min mailadress är hanna@excet.se.
  • Lisa R
    Lisa R skrev om eXcEt
    Bra stämning, okej musik, bra drinkar men väldigt dryga vakter. Läs mer
  • Cornelia S
    Cornelia S skrev om eXcEt
    Tycker det är det roligaste klubben jag varit på! Sköna människor och skön personal som är social. Jättebra lokal för fest samt att det är stora ytor! Supernöjd Läs mer
  • Isabelle U
    Isabelle U skrev om eXcEt
    Bra nattklubb! Bra barer och bra musik! Nackdel är köerna och ibland otrevlig personal i garderoben. Utöver det, en av mina favorit dans-klubbar i göteborg! Läs mer
  • Josefine L
    Josefine L skrev om eXcEt
    Trevlig personal dock lång väntetid vid ena baren på rökterassen då det sist va endast en person som jobbade.
    Kunde vart fräshare toaletter och bättre lås & dörrar, fick sparka upp dörren sist för att komma ut...
    Vakterna borde inte ta så snabba beslut med att kasta ut folk, sist snubblade min kompis över en glasflaska och hon blev nästan utskickad pga att någon annan hade kastat en flaska på golvet. Hon hade druckit ca 3 cider den kvällen.
    Annars är allt bra, musiken är bra, drinkarna är bra, som sagt, god service. :) Läs mer
    2018-01-09 Hanna W svarar Josefine L
    Hej Josefine!
    Tack för din recension! Den hjälper oss att bli bättre!
  • Ibrahim E
    Ibrahim E skrev om eXcEt
    Verste utestedet som finnes. Hver gang vi er på besøk så nektes alltid 1-2 inn fordi at en asiatisk/filippiner dørvakt mener at dem er for fulle.. når det ikke har blitt drukket noe alkohol. Stor rasisme ved døren som ikke er bra. Läs mer
  • Gabriella K
    Gabriella K skrev om eXcEt
    Jag tycker Excet är bra, lite mycket folk kanske att ni borde ta in lite mindre folk? Annars trevlig personal och trevlig stämning! Läs mer
  • Hanna R
    Hanna R skrev om eXcEt
    Mycket folk, mycket underåriga, borde vara noggrannare med kontrollerna av legitimation. Läs mer
  • Clara S
    Clara S skrev om eXcEt
    Bra bemötande med bra förmåner för de som är där ofta, köföreträde och inträde gör att man gärna vill komma dit oftare! Bra musik med trevlig personal Läs mer
  • Jonna C
    Jonna C skrev om eXcEt
    Otroligt trevlig personal! Fullt med folk och RIKTIGT bra musik!! Kunde inte haft en böttre utekväll Läs mer
  • Rasmus B
    Rasmus B skrev om eXcEt
    Bra musik och personal men litet trånga lokaler, när det kryper in på små timmarna Läs mer
  • Frida Ö
    Frida Ö skrev om eXcEt
    För att vara hos er första gången hade jag en jättebra upplevelse!!! Nyårsafton var sjukt rolig tack vare er. Dock var 12 slaget lite skevt då det kändes som att de som fick fira mest stod längst fram vid baren vilket var lite tråkigt för man kom inte fram så långt på grund av allt folk. Läs mer
  • Olle C
    Olle C skrev om eXcEt
    Jätte bra! Hade förra kompisar som blev utkastade men jag klara mig banne mä! Läs mer
  • Maja W
    Maja W skrev om eXcEt
    Inet slår schlagerbaren! Alltid lika kul att vara där och trängas med alla andra glada folk! Wohoo! 🎉 Läs mer
  • Ludwig A
    Ludwig A skrev om eXcEt
    Blev utslängd efter 15 min när jag står och pratar med min polare när jag och han tog första öl på 4 timmar av era
    (låsas poliser ) vakter där inne, fast jag inte knappt var berusad, dom lyssnar inte på vad man har och säga. så det lär vara sista gången jag sätter foten hos er på exet. Läs mer
  • William H
    William H skrev om eXcEt
    +Bra läge, bra musikutbud, schysst planlösning o trevlig personal, inga fula vakter, vakterna är uppmärksamma och tar hand om bråkstakar
    -väldigt trångt på de populära dansgolven, hetsiga ungdomar som inte klarar alkoholen

Rekommenderar alltid Excet till alla och det var ett nöje att fira nyår hos er. Läs mer
  • Felicia S
    Felicia S skrev om eXcEt
    Mycket bra bemött av personalen. Bra hjälp av säkerhetsvakterna. Bra musik!! Läs mer
  • Pontus S
    Pontus S skrev om eXcEt
    Bra ställe med rimliga priser! Läs mer
  • Samuel J
    Samuel J skrev om eXcEt
    ougukvbkbkubkjbnolnkljnlknlåopjpiljlinlnknöml Läs mer
  • Edwin J
    Edwin J skrev om eXcEt
    Väldigt bra! Bra bemötande och trevlig personal. Levde verkligen upp till förväntningarna. Läs mer
  • Patricia N
    Patricia N skrev om eXcEt
    Roligt, bra musik och många våningar. Läs mer
  • Tom W
    Tom W skrev om eXcEt
    Dåligt min lille bror som fyllde år fick inte ens komma in o han var inte så berusad dåligt:) Läs mer
  • Felicia L
    Felicia L skrev om eXcEt
    Det va jätteroligt. En riktigt bra upplevelse. Kommer garanterat tillbaka! :-) Läs mer
  • Stina K
    Stina K skrev om eXcEt
    Jag är tyvärr djupt besviken på framförallt bemötandet. Jag fick i mig något som jag inte tålde som vi misstänker att jag fick av drinken jag beställde. När min kropp reagerade på detta kom en vakt som skulle tala med mig. Hon var otrevlig redan från start och hade redan innan hon sätt mig bestämt sig för att slänga ut mig, då jag va nästintill helt nykter försökte jag prata med henne men hon svarade bara kort på tal. Hon tog min väska för att hämta min jacka(nummerlappen låg där i) medan hon gjorde detta drog hon ut mig och sa att "vakterna har koll på dig" och lämna mig, så jag stod nu asså i en okänd stad kl 02 på natten i tunna kläder, utan jacka, vädersaker och hade inga möjligheter att kontakta mina vänner som fortfarande var kvar där inne, efter en väldigt bra stund kommer vakten ut med min jacka och väska så kan till slut ringa minna vänner.
    Då jag som tjej är väldigt utsatt i en stad som är mer än okänd för mig, bra in på natten, utan jacka, vädersaker eller någon som helst möjlighet att kontakta någon känner jag at detta inte var ett professionellt bemötande alls. Läs mer
    2017-12-15 Hanna W svarar Stina K
    Hej Stina,

Vi beklagar att du känt dig orättvist behandlad och ber om ursäkt å vaktens vägnar om du blivit otrevligt bemött. Vi vill samtidigt tacka dig för att du delar med dig av din erfarenhet så att vi kan bli bättre!
    Om en vakt/personal uppfattar en gäst som för berusad för att vistas i lokalen måste de enligt lag avvisa gästen. ( Om det var något annat än berusning så ber vi om ursäkt för missbedömningen.) Då har vi som policy att vakten eller personalen går in i lokalen och hämtar jackan eller det gästen har förvarat i garderoben åt gästen. Vi beklagar om detta tog tid. Det kan varit pga att personalen i garderoben har mycket att göra och det tar lite tid för vakten att gå före i garderobskön.
    Jag hade dock personligen sett det som en trygghet att "vakterna har koll på dig" medan jag väntat på jacka mm, mitt i natten i en främmande stad. Men återigen beklagar vi att det tog längre tid än du förväntat dig. Med vänlig hälsning, Excet
  • Emmy W
    Emmy W skrev om eXcEt
    Excet är bästa stället i Göteborg ! Läs mer
    2017-12-08 Hanna W svarar Emmy W
    Vad roligt att höra:) Tack för din rekommendation!
  • Victor M
    Victor M skrev om eXcEt
    Bra bemött redan över mail, kanske kunnat förtydliga vad som ingick med att stå på listan då jag va på den men de hjälpte mig inget då jag inte helt visste vad den gjorde. Annars trevlig o fartfylld klubb! Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om eXcEt
    Sjukt otrevlig personal speciellt tjejerna och dålig service plus vakterna gör inte ett skit när något händer Läs mer
    2017-12-08 Hanna W svarar Elin K
    Hej Elin,

Det var tråkigt att höra att du är så missnöjd med ditt besök hos oss. Vi kommer givetvis kolla över det här, både personalens servicebemötande och vakternas agerande. Ni skall ju ha roligt, alltid bli trevligt bemötta och känna er trygga. Det är jätteviktigt för oss som driver Excet. Om du vill specificera din kritik så får du gärna höra av dig till mig. Min mailadress är hanna@excet.se
    Med vänlig hälsning, Hanna/Excet
  • Märta L
    Märta L skrev om eXcEt
    Blev tyvärr aldrig av, men har hört att det är en bra nattklubb Läs mer
  • Frida H
    Frida H skrev om eXcEt
    Bra, roligt ställe!!! Lite dyrt dock... :) Läs mer
  • Alva L
    Alva L skrev om eXcEt
    Först fick jag betala 160kr för inträde, lite väl mycket tycker jag! Sedan tappade jag bort mitt körkort, ångest. När jag väl hittat körkortet blev min kompis utslängt vilket jag tyckte var fel, så då slängde vakten ut mig med! Underbar kväll. Läs mer
  • Matilda B
    Matilda B skrev om eXcEt
    Bra musik och bra stämning. Var dock uppskriven på listan och hade frågat om men fick komma in även om msn var endast 18 men blev nekad. Väldigt otrevligt bemött av vakterna. Kom in lite senare på kvällen av en mycket trevligare vakt. Läs mer
  • Pontus K
    Pontus K skrev om eXcEt
    Excet är en härlig nattklubb med bra trevliga folk :) Läs mer
  • Michaela S
    Michaela S skrev om eXcEt
    Älskar verkligen excet, dom har haft ett sånt grymt bemötande mot mig och alla mina vänner. Har alltid kul där och servicen som finns i barerna är helt otrolig! Kärlek till excet, alltid! Läs mer
  • Julia P
    Julia P skrev om eXcEt
    Kul mycket folk och dans. Det kan ibland vara för mycket folk och att man inte riktigt kan snacka med sina vänner. Men det är båda bra och dåligt. Läs mer

Bästa nattklubbarna i Göteborg:

Östra Larmgatan 18, 41107, Göteborg