Anders Arosenius
en del av Fastighetsbyrån Vara

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag är en engagerad, social och målinriktad mäklare med stort driv. Jag har även god lokalkännedom då jag är född och uppväxt på i området. Plus att jag tycker att det är så kul att hjälpa människor att hitta deras drömboende!

Vad gör du helst på fritiden?
Då ägnar jag mig åt skidåkning eller umgås med familj och vänner.

Hur ser din drömbostad ut?
Som jag bor i dag. I ett timrat mangårdshus på landet med många fina, välbevarade detaljer och stor uppvuxen trädgård.

Vad vet vi inte om dig?
Att jag har varit på nobelmiddagen!
Hotellgatan 2
534 21 Vara — Visa karta

Vad tror Anders att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 35 kunder tycker om Anders Arosenius

• Erkki J skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Sålt villan,
    bra bemötande och bra fart i försäljningen. Läs mer
  • Urban C skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Han fick slutbudet till 120.000 över utgångspris, svårt att vara missnöjd då. Läs mer
  • Erik F skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Jättebra! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Anders gav ett seriöst förtroendeingivande intryck vid min första kontakt det var det som avgjorde mitt val av mäklare. Allt gick bra från start till avslutad affär, tydliga besked om vad avtalet mellan oss innebar, Även tydligt och smidigt vid kontraktskrivning samt tillträde, har inget övrigt att önska och inget att klaga på. Läs mer
  • Marcus E skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Kunnig och hjälpsam. Har bra kontakt med såväl säljare som köpare, samt ett gott bemötande. Läs mer
  • Stefan K skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Anders har hjälpt oss vid försäljningen av våra lantbruksfastigheter. Han ger ett lugnt och professionellt intryck. Är insatt i marknaden och vet vad som är bäst att fokusera på. Det har varit ganska omvälvande att sälja något som man har byggt upp under många år, men Anders har lotsat oss igenom hela processen på ett mycket bra sätt. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Anders och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Christer W
    Christer W skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Sköter sig helt utmärkt!!!! Har alltid blivit bra bemött!! Läs mer
  • Jeanie J skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Bra bemötande. Alltid tillgänglig via telefon. Avslutar affären oavsett veckodag. Positiv till alla spekulanter och visningar, kändes bra för mig som säljare. Läs mer
  • Gösta L skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Vi tycker att Anders har skött vår försäljning utmärkt. Har inget att klaga på- Läs mer
  • Robert A skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Ganska stramt bemötande och jag upplevde att mäklaren var stressad och inte helt opartisk. Läs mer
  • Jan-olof G skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Vi fick ett bra bemötande. Mäklaren var oftast tillgänglig vid behov. Fick oftast svar direkt på de frågor vi hade Läs mer
  • Tonka B skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Mycket trevlig och kompetent person och hans medarbetare gav ett gott bemötande. Skulle rekommendera Fastighetsbyrån till mina vänner Läs mer
  • Jette E skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Hej bra bemötande trevlig lätt att prata med allt funkade bra mellan 1 o 10 så får han en 10 Läs mer
  • Jonas A skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Väldigt professionell, värnade för bägge parter (köpare och säljare). Läs mer
  • Gösta A skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Hej, min uppfattning om Anders Arosenius är att han är en mycket
    sympatisk, duktig och kunnig mäklare. Läs mer
  • Anna Å skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Höll på att bli galen på människan då han smög upp några min innan visningen började och gömde sig i ett hörn, så jag fick springa runt och försöka svara på frågor, i somras då min bror skulle sälja sitt hus och jag var ombedd att låda upp inför visning.... i
    I sept när vi skulle sälja vårt hus var han långt ner på listan och helt Oaktuell, men vi tog ut honom bara för att få en värdering. Det visade sig att han är mycket duktig och noga när han gick igenom huset till skillnad ifrån en konkurrent som vi först tänkt oss. Även om han tidigare visat sig vara katastrof som säljare, så kunde jag nu när jag själv skulle sälja mitt hus känna mig trygg och säker som säljare, eftersom han gick igenom huset så noga.
    Min man fick ryta till då han la över visningar på mig, men efter det så flöt det på bra!
    Jag tyckte det kändes tryggt och bra med Anders som mäklare, då han var så noga och vi själva inte bott i huset utan hyrt ut det i flera år, men de visningar som han höll i min brors hus var under all kritik, där var han en osynlig mus som kunderna inte hittade.
    Så skulle jag sälja ett radhus eller lägenhet vore han absolut inte aktuell men en gammal gård eller liknande JA! Han är en bonnpöjk som kan gamla hus och gårdar, men ingen säljare enligt mina erfarenheter. Läs mer
  • Lars L skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Mäklaren levde helt upp till våra förväntningar. Anders är mycket kunnig vilket vi värdesätter. Vi har fått precis så mycket hjälp som vi har behövt. Läs mer
  • Caroline S skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Det gick väldigt snabbt från värdering till att lägenheten blev såld. Mycket bra! Läs mer
  • Gunnar E skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Anders och jag hade mycket goda kontakter och han tog flitigt kontakter med ev köpare.
    Jag ger betyg 5
    Hälsningar
    Gunnar Essunger Läs mer
  • Directus A skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Anders har hjälpt oss utmärkt genom processen från visning till köp. Läs mer
  • Stig M skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    servicminded,trevligt bemötande, god kommunikation Läs mer
  • Patrik V skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Tyckte att man fick repetera saker flera gånger vid första genomgången, som han inte lyssnade. Sen bestämde vi en tid när huset skulle läggas ut men inget hus kom ut på Hemnet. Vi sökte då upp honom och till svar fick vi att han brustit i kommunikationen. Känns inte värt pengarna att betala för en sådan mäklare. Vad gäller visningar och budgivning har det funkat bra. Läs mer
  • Pontus A skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Vi fick ett bra bemötande med god expertis. Läs mer
  • Karl-ove K skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Nogran och påläst kan sin sak och tar jobbet på allvar tryggt att vara kund.

Mvh. Kalle. Läs mer
  • Kristine S
    Kristine S skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Jag tycker att Anders var en okej mäklare. Trevlig i person men inte så bra på uppföljning under budgivningen. Läs mer
  • Inger H skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Jag är jättenöjd.Mvh Inger Hultgren Läs mer
  • Annika L skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Intrycket av mäklaren var bra. Han verkar veta vad han håller på med. Läs mer
  • Katarina M skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Väldigt bra bemötande
    är en duktig fastighetsmäklare Läs mer
  • Lars-göran F skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Kunnig, snabb,bra information löpande, proffsig Läs mer
  • Karin J skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Jag tycker kontakten har varit mycket bra, Anders har gett den information jag behövt och jag är mycket nöjd med att det gått så snabbt och smidigt! Läs mer
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Upplevde att Anders var engagerad och gjorde sitt jobb på ett bra sätt. Läs mer
  • Helena L skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Fungerade utan problem. Svarade snabbt på mail. Läs mer
  • Eva N skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Anders Arosenius är mycket proffsig, saklig och vänlig. Ringer tillbaka som han lova, gör det vi kommit överens om och genomför uppdraget som förväntat. Som kund känner jag mig helt trygg i försäljnings/köp-proccessen.

MVH Eva Nordenhök Läs mer
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Bra bemötande.Eftersom denna fastighetsaffär inte alls är avslutad,så får vi väl vänta och se hur det går först. Läs mer
  • Gustavianska Stiftelsen skrev om Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    Vår fastighetsaffär var betydligt mer komplicerad än genomsnittet. Anders har mött upp med mycket hög kompetens och bra service. Läs mer
Anders Arosenius
Kristina Stomberg