Fastighetsbyrån Vara

Fastighetsbyrån Vara

Ska du göra en bostadsaffär i Vara? Det är stor efterfrågan just nu på bostäder här. Vi på Fastighetsbyrån har koll på Vara och Essunga kommun. Här förmedlar vi allt från lägenheter till villor och lantbruk. Varje år hjälper vi många kunder till drömboendet.

Du hittar vårt kontor i Sparbankshuset. Här kan du få en kostnadsfri muntlig värdering, effektiv marknadsföring och självklart ett tryggt och noggrant uppdrag. Våra mäklare har lång erfarenhet och sätter kundnöjdhet i fokus. Varmt välkommen till oss - vi tar hand om din affär!

224 omdömen om Fastighetsbyrån Vara

Sedan starten hos Reco 2013
    • Vedum med omnejd
    2023-01-02 Verifierad kund
    Inte varit i kontakt med någon mäklare tidigare, vilket gör det svårt att bedöma Kristina då vi inte har så mycket att jämföra med. Dock var Kristina väldigt glad och positiv, bemötte oss väldigt bra och väldigt enkel att konversera med. Alla frågor angående huset och eventuella dokument tog Kristina alltid reda på och kunde svara på näst intill alla våra frågor.

Förväntningarna var att Kristina skulle vara behjälplig genom hela processen vilket hon var, hon svarade på alla samtal och meddelanden kvickt och förenklade husköpet för vår del.

Varför hon inte fick 5/5 var vid påskrift blev allt väldigt hastigt och därav lite stressigt. Där påskriften gärna skulle skrivits på samma dag de blev godkänt. Men Kristina tog till våra åsikter och flyttade tiden för påskrift så det passade oss och säljaren.

Överlag har vi varit nöjda med Kristina och vi skulle rekommendera henne som mäklare!
    • Vedum med omnejd
    2022-12-28 Verifierad kund
    Personligt och trevligt bemötande.
    Professionell hantering av hela affären.
    • Helås
    2022-12-20 Verifierad kund
    Vår uppfattning av Anders är att han är en hjälpsam, trevlig och kunnig mäklare.

Extra plus i kanten var att Anders var noga med att ha en löpande dialog och lyssna på vad våra önskemål var, samt att han förklarade utförligt de saker vi inte hade koll på som förstagångssäljare.

Vi kände oss trygga och nöjda igenom hela vår försäljningsprocess
    • Helås
    2022-12-20 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt bemötande.
    Kan rekommendera honom som mäklare.
    2022-12-14 Verifierad kund
    Mäklaren har varit seriös och visat på erfarenhet.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Bemötandet av Anders har varit jättebra, från första kontakten till genomförd affär.
    Vi som säljare siktade på ett högt utgångspris och är medvetna om att vi gick ut med det i annonsen. Vi hade en bra diskussion med Anders ang det, han var mer realist och försökte sänka utgångspriset något, vilket var bra.
    Upplever Anders som en mycket seriös, lugn och proffsig mäklare.
    // från helnöjda kunder.
    • Jonslund Med Omnejd
    2022-12-07 Verifierad kund
    Mycket trevlig och kompetent mäklare med gott bemötande. I ett tufft matknadsläge och brådskande situation löste hon en smidig försäljning till ett acceptabelt pris.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Jag tyckte han hade ett trevligt bemötande och hjälpsam i frågor som vi hade . Han skötte affären bra.
    2022-12-07 Verifierad kund
    allt har varit bra så kan visst rekommendera
    • Kvänum med omnejd
    2022-11-27 Verifierad kund
    Great customer service. Very knowledgeable and not pushy at all in the sales process.
    2022-11-25 Verifierad kund
    Upplever att första mötet och tiden i början var bra. Allt mer som tiden gick glesare med uppdateringar och upplever att han ibland hade svårt att skilja på sak och person. När vi skulle träffa köparna kändes det som för ont om tid. Positivt med säljcoach där vi kunde följa processen. Stor eloge för att han hade kontakt och fixade med juristen på Begravningsbyrån och även banken.
    2022-10-24 Verifierad kund
    Jätte professionellt,hjälpsam
    2022-10-18 Verifierad kund
    Han har skött uppdraget korrekt jag är nöjd
    2022-09-06 Verifierad kund
    Jag hade ingen aning om hur man säljer hus o var väldigt osäker.
    Men tack vare Kristinas lugn o kunnande så gick allt smärtfritt ock det blev en snabb affär o både jag o köparna kände oss trygga o nöjda.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Mycket trevlig, glad och flexibel. Lätt att kontakta och få tag i. Vårat första husköp och Kristina svarade mer än gärna på alla frågor vi hade.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Kristina Stomberg en del av Fastighetsbyrån Vara
    2022-09-04 Verifierad kund
    En mycket bra och förtroendeingivande mäklare som var tillmötesgående och flexibel för att hjälpa oss. Dessutom snabb, noggrann och effektiv.
    2022-08-22 Verifierad kund
    Kristina är bästa mäklare !!!!!! ❤
    2022-08-19 Verifierad kund
    Toppenmäklare, rekommenderas starkt!
    • Främmestad
    2022-08-17 Verifierad kund
    Toppenfint bemötande och proffsigt hanterande av vårt ärende
    2022-08-02 Verifierad kund
    Anders bemötte oss bra och var gärna behjälplig. Skickade besiktnings protokollet i princip direkt och svarade på våra frågor. Mycket nöjda med Anders. 🙂
    2022-07-30 Verifierad kund
    En helt fantastisk mäklare som hjälpte oss från start till slut med allt och inget. Har svarat på alla frågor vi haft och med bra, tydliga svar. Anders har verkligen gjort hela processen så enkel som den kan bli!
    • Kvänum med omnejd
    2022-07-22 Verifierad kund
    Väldigt bra å hjälpsam.!! Jag är jättenöjd.!
    2022-07-17 Verifierad kund
    Vi hade stora förväntningar. Mäklaren trodde han kunde sälja huset för en högre summa. Men inga som han visade huset för blev intresserade. Så min man fick visa för ett par och dom köpte det. Dock under utgångspriset för mäklaren stressade på!
    En mäklare ska prata gott ens hus och ge fördelar vad man kan göra till det bättre till spekulanterna.
    2022-07-15 Verifierad kund
    Fint och proffsig bemötande.
    Lättsam
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kristina Stomberg en del av Fastighetsbyrån Vara
    2022-07-14 Verifierad kund
    Snabb och smidig handläggning.
    2022-07-10 Verifierad kund
    Hej, jag har redan lämnat ett omdömme men sammanfattningsvis innehöll det bara positiva uppfattningningar om
    Anders Arosenius och hans utmärkta mäkliningsuppdrag.
    2022-07-08 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med Kristna. Vi kände oss förstådda och vi skulle bli väl informerade.
    2022-07-07 Verifierad kund
    Jättebra att Arbetet är mycket seriöst och samvetsgrant.
    2022-07-06 Verifierad kund
    Mycket kunnig och professionell i sitt bemötande.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Bra och trevlig affär. Var allert och lyssnade och hjälpte till att kolla fastigheten.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. Ambitiös och kunnig. Förtroendeingivande och lätt att få tag när jag hade frågor.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Tryggt och kompetent med upplevelsen av god kännedom om lokala fastighetsmarknaden
    • Tråvad
    2022-05-04 Verifierad kund
    Helnöjd med Kristina och hennes bemötande. Proffsigt och mycket bra skött.
    • Arentorp Med Omnejd
    2022-04-28 Verifierad kund
    Mycket bra och trevlig tjej lätt att prata med tack så mycket
    2022-04-21 Verifierad kund
    Bra mäklare, lätt att få tag på om man undrar över något och väldigt kunnig i sitt yrke 👍🏻
    • Fåglum
    2022-04-01 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött av mäklaren
  • Susanna E
    köpte sitt hus med hjälp av Kristina Stomberg en del av Fastighetsbyrån Vara
    • Kvänum
    2022-03-21 Verifierad kund
    Fick ett trevligt och välkomnande bemötande på visningen.
    Svarade sakligt på frågor.
    Tillgänglig för att svara på frågor efter visning.
    Hon redogjorde för oss som köpare vad vi förväntades göra innan kontraktet skrevs under.
    Berättade även för säljaren vad som är brukligt inför överlåtandet.
    2022-03-02 Verifierad kund
    Hej
    Vi upplevde Kristina som en kunnig och engagerad mäklare. Så vi är nöjda med köpet
    på Bondegatan 2
    Mvh Lars och Yvonne
    2022-02-28 Verifierad kund
    Det blev positivt från första kontakt med mäklaren och vi har dialog hela tid
    2022-02-22 Verifierad kund
    Vänlig och informativ. Stöttade, vi viste ju ingenting. Tipsade inför visningen och fotograferingen.
    2022-02-17 Verifierad kund
    Anders var snabb och korrekt i sin kommunikation och hjälpte oss att få en uppfattning om fastigheten genom en grundlig virituell visning.
    2022-02-17 Verifierad kund
    Väldigt bra mäklaren svarade på dom frågor jag ställde
    2022-02-17 Verifierad kund
    Nä ja vill inte del ge min upplevelse
    2022-02-16 Verifierad kund
    Anders gör allt för säljaren och köparen. Man kan fråga om allt och han är tydlig med all info.
    Toppenmäklare tycker jag.👍
    • Främmestad
    2021-12-13 Verifierad kund
    Snabb och smidig affär. Svarar snabbt och är tillgänlig.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Jag är supernöjd med Anders bemötande både före och under tiden av försäljningen. Tack vare Anders så blev försäljningen en positiv upplevelse.
    Sim sagt super nöjd👍
    2021-12-04 Verifierad kund
    Det har fungerat bra och smidigt hela vägen
    2021-11-26 Verifierad kund
    As we do not speak Swedish, Anders was extremely helpful in explaining every step of the sale to us in English.

He kept us up to date on all prospective buyers, arranging house viewings at times that suited us.
    2021-11-26 Verifierad kund
    Anders är en seriös mäklare och trevlig därtill, hjälpsam och effektiv när det behövs. Till skillnad från mig samt min hustru så är Anders relativt kortfattad fast saklig i sina uttryck kopplat till sitt uppdrag som mäklare, det speglar även hans persona för övrigt; inget negativt med denna personlighet visserligen det är väl snarare jag själv och även min hustru som tenderar att prata och diskutera kring allt och inget!

Tack för en prima affär; säljarna är ett fint par som vi framgent stundtals kommer att minnas samt tänka på!
    2021-11-15 Verifierad kund
    Anders var bra på att hålla kontakten med mig och informera vad som hände och vad han gjorde . Den kontakten som köpare med Anders har varit bra tycker jag