Fastighetsbyrån Vara

Fastighetsbyrån Vara

Ska du göra en bostadsaffär i Vara? Det är stor efterfrågan just nu på bostäder här. Vi på Fastighetsbyrån har koll på Vara och Essunga kommun. Här förmedlar vi allt från lägenheter till villor och lantbruk. Varje år hjälper vi många kunder till drömboendet.

Du hittar vårt kontor i Sparbankshuset. Här kan du få en kostnadsfri muntlig värdering, effektiv marknadsföring och självklart ett tryggt och noggrant uppdrag. Våra mäklare har lång erfarenhet och sätter kundnöjdhet i fokus. Varmt välkommen till oss - vi tar hand om din affär!

Läs vad 150 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vara 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    2021-05-04
    Klar, tydlig och tillgänglig. Hela processen löpte på bra.
    Det känns bra nu efteråt!
    2021-04-13
    Sålt en gård
    Mycket duktig mäklare
    2021-03-31
    Sålt ett hus, blev så glad att Anders hade sådan fin känsla för huset och bygden. Vi fattade tycke direkt då han var lugn och kunnig, han gav ett seriöst intryck.
    Kommer att använda honom igen!
    Med vänlig hälsning, Kristin Olofsson
    2021-03-31
    Kunnig och engagerad. Bra koll på bostadsmarknaden i närområdet.
    Lätt att att få tag på och lätt att prata med.
    Överlag en mycket bra mäklare.
  • Alice W
    sålde sitt hus med hjälp av Kristina Stomberg en del av Fastighetsbyrån Vara
    2021-03-15
    Sålde vår lilla hästgård och efter en helt fantastisk smidig affär så var papper skrivna efter 10 dagar!
    Duktig mäklare som är bra på sitt jobb och sköter det snyggt och proffsigt!
    • Tråvad
    2021-02-08
    Sålt villa/parhus

Ett bra bemötande. tog allt lugnt och saklig.

Hade förväntat mig ett mer go som mäklare. Men det var väldigt lugnt och pauser i budgivningar (första budgivningen för mig så kanske är så).
    Lite dålig på tips och rekommendationer.

Efter som det är första gången jag säljer fastighet så vet jag inte hur det brukar vara. Men jag fick sålt min bostad i alla fall.
    2021-02-03
    Everything was perfect. Broker is very good
    2021-02-02
    I bought a house, the broker is super good ,i can message him with any question and i always got the answer. Everything was fast and best quality.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kristina Stomberg en del av Fastighetsbyrån Vara
    2021-01-25
    Proffesionellt uppträdande, en mäklare som går den där extra milen för ett resultat utöver det vanliga! En dialog under hela försäljningen som varit öppen och enkel med resultat som fokus!
    2021-01-22
    Professionell, lugn och saklig. Gav ett tryggt intryck.
    2021-01-19
    Väldigt bra info hela tiden, och seriös! Proffsigt.
    2021-01-16
    Jag har köpt en villa södravägen 20, i Nossebro. Mäklare varit mkt trevlig och fint bemötande.
    2020-12-21
    Vi fick ett trevligt och proffsigt bemötande av Kristina när vi köpte hus.
    Allt ifrån visning till nyckelöverlämning gick lätt och smidigt. Tack
    2020-12-18
    Jag har fått hjälp att sälja mitt hus och Tina har varit jättebra att hjälpa mig. Kristina har varit helt underbar tycker jag
    2020-11-10
    Har köpt ett hus på landsbygden utanför Vara.köpet har hanterats på ett väldigt proffsigt sätt och vi är väldigt nöjda med hela hanteringen. Mäklaren gav ett proffsigt och trevligt intryck under hela processen.
    Nöjd Kund!
    2020-11-10
    Köpte en lantligt belägen mindre villa och fick en privat visning där Kristina tog god tid på sig att besvara alla frågor vi hade. Genom hela processen har vi känt oss trygga och fått gå igenom all dokumentation tillsammans med både mäklaren och säljaren. Goda råd och hänvisningar till yrkesfolk osv, blir till god hjälp vid inflyttningen. Vi kan verkligen rekommendera Kristina till andra som är på gång att sälja. Vänligen Tina Björkdahl Andersson
    2020-11-03
    Hjälpte mig att sälja mitt hus. Vi gick sålt det till ett mycket bra pris. Över mina förväntningar. Allt gick fort och smidigt.
    Köparen pratade inte svenska så Anders tog sig an kontraktsskrivningen på engelska. Mycket bra gjort.
    Sen att han också kunde genomföra en visning på lördag och sen skriva på en söndag uppskattar jag massor.
    • Emtunga
    2020-10-20
    Vi fick ett mycket bra bemötande av en trevlig och kunnig mäklare, som sålde våran villa snabbt.
    Hon levde verkligen upp till våra förväntningar.
    Rekommenderar henne varmt.
    • Helås
    2020-09-21
    Jag köpte ett äldre hus i närheten av Vara. Mäklaren hade ett mycket bra bemötande och god lokalkännedom. Fick mycket stöd och bra information som hjälpte mig att fatta mitt beslut att köpa. Har tidigare haft att göra med många mäklare och tycker att detta var en av de bästa. Mvh/ Fredrik
    2020-09-20
    Sålt en villa. Kändes bra med Anders som mäklare,lätt att prata med,kunnig och trevlig.
    Tycker att vi hade en bra kontakt hela tiden. Beslut att sälja efter att bott i 42 år var inte lätt. Visste inte riktigt vad dom väntade. Men det blev mycket bra och vi är mycket nöjda med Anders.
  • Elsy A
    sålde sitt hus med hjälp av Anders Arosenius en del av Fastighetsbyrån Vara
    2020-09-19
    Anders har skött sitt jobb på bästa sätt på alla fronter vid försäljningen av Lill-Ingvars torp
    • Emtunga
    2020-09-06
    Köpt litet hus i Emtunga, trevlig mäklare som inf på ett lätt och bra sätt, allt som vi som kund fick till oss, kanon, hälsningar Inger o Bernt Hammarstrand
    2020-08-31
    Helt ok.
    Har haft kontakt med flera personer under köpet så det är svårt att sätta ett rättvist betyg.
    2020-08-30
    Sålt villa han var duktig och kändes uppriktig pålitlig påläst
    2020-08-30
    Sålt . Bra och kunnig och trevlig
    2020-08-20
    Köpte en villa och fick väldigt bra hjälp av Anders. Tydlig och snabb på att återkoppla.
    • Tråvad
    2020-07-31
    Sålt bostad och kvarn. Ett svårsålt objekt. Anders har lagt ned mycket arbete på att hitta köpare av bägge objekten samtidigt och lyckades.
    Bra information hela tiden och bra förslag under försäljningsprocessen.
    2020-07-26
    Jag kontaktade Kristina Stomberg och startade upp försäljningen av en liten hästgård vi haft uthyrd. Kristina och Anders växlade när det var dax för semester och det gick jättebra. Vi har fått proffsig hjälp och är nöjda
    2020-07-08
    Sålt gård.
    Blev Mycket trevligt bemött från Tina..
    Tina är noga och man är i trygga händer.
    Med värme rekommenderar jag Tina inför familj, vänner, släkt och kollegor
    2020-07-06
    Mycket bra bemötande, trevlig, kunnig i sitt jobb och vi är nöjda med affären.
    2020-07-06
    Vi har sålt vårt föräldrahem. Ett positivt bemötande har mäklaren gett oss, syskon. Efter flera bakslag med huset fick vi sålt det fort och till utgångspriset. Jag och mina syskon är jättenöjda. Tack för hjälpen!
    2020-07-01
    Letade efter ett hus och Kristina Stomberg var mäklaren som visade mig och min sambo flera objekt. Alltid trevlig, glad och sakkunnig. Stort tack till henne för vi bor nu i ett hus som hon förmedlade!
    • Sparlösa
    2020-06-18
    Köpt min första hus. Fick mycket hjälp med svar på mina frågor. Men det var mycket som var nytt för mig.
    Lugnt bemötande av Anders, tillmötesgående men inte påstridig, vilket var väldigt bra.

Det enda som jag hade önskat var bättre var tiden mellan att jag fick se första utkastet på kontraktet och när det skulle undertecknas ca ett dygn senare. Det blev mycket att gå igenom den kvällen! Och stressigt.
    2020-06-14
    Vi är mycket nöjda med hela ärendet av försäljningen av huset i Kyrkås är skött.
    2020-06-11
    Vi har köpt ett par fastigheter igenom Anders. Dessa har fungerat klanderfritt.
    2020-06-06
    Köpt en bostadsrätt. Bemötandet har varit mycket bra av Kristina . Hon är en bra och duktig mäklare. .
    2020-06-03
    Sålt en bostadsrätt. Kristina bemötte mig vänligt och proffsigt även med ett noggrant redovisande under hela min bostadsaffär.
    Hade en hög förväntning som hon bemötte mycket bra.
    2020-06-03
    Jag har köpt en friliggande villa med hjälp av Kristina Stomberg. Hennes bemötande har varit trevligt & hjälpsamt. Hon har varit väldigt bra till lags & stöttat mig i mitt husköp. Jag är mycket nöjd.
    • St Levene
    2020-05-24
    Fritidshus.Positivt bemötande, intresserad, ihärdig.
    Motsvarade våra förväntningar
    2020-05-22
    Köpt bostad på landet. Lätt att få kontakt med Anders, kunnig och hade ett trevligt bemötande
    2020-05-22
    Sålt hus.
    Anders är mycket kompetent och kunnig.
    Inlyssnande gällande kundens önskemål.
    Rekommenderas varmt.
    • Sparlösa
    2020-05-12
    Anders skötte försäljningen av huset på landet på ett strukturerat och smidigt sätt med gott resultat
    2020-05-06
    Glad och trevlig! Serviceminded. Skötte sitt uppdrag noggrant och korrekt
    2020-04-23
    Mycket trevlig bra löpande information låg verkligen i och jagade budgivarna och hade massor av visningar sa inte nej till någon
    2020-03-13
    Svarar eller ringer allltid upp igen, påläst om sina projekt.
    2020-03-09
    Proffsigt bemötande, snabba svar på frågor, lätt att få tag på.
    2020-03-04
    Tålamod och kunniga på sitt jobb.
    Får man en bra dialog och tillgänglighet alltid.
    2020-01-27
    sålt hus på landet ett mycket bra bemötande förväntningarna är
    uppfylda
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Kristina Stomberg en del av Fastighetsbyrån Vara
    2020-01-09
    Jag köpte en bostadsrätt.
    Mäklarens bemötande och kunnande och snabb med svara på mina frågor var kanonbra.
    Jag hade inga direkta förväntningar men mäklaren
    Informerade mig hela tiden om olika saker som man bör tänka på vi budgivningen och även efteråt.
    Bara trevlig bemötande hela tiden.
    Mvh Stefan Algebäck
    2020-01-09
    Mycket nöjd, köpet gick enkelt och smidigt och Anders löste så jag fick tillträde tidigare än vad det var bestämt från början.