Alla kategorier Mäklare Stockholms län Södertälje Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Södertälje

Fastighetsbyrån Södertälje

Storgatan 7, 2tr, 151 72 Södertälje — Visa karta

Att köpa, sälja eller byta bostad kan vara ditt livs viktigaste affär. Låt oss på Fastighetsbyrån hjälpa dig till en smidig och bra affär!

Vi har funnits i Södertälje sedan 1970 och under åren som gått har vi byggt upp ett starkt kontaktnät och en djup förståelse för den lokala bostadsmarknaden. Varje år genomför vi hundratals affärer och vi brinner verkligen för vårt arbete.

Vårt samarbete med Swedbank och vårt nationella nätverk av mäklare gör att du som säljare kan känna dig trygg i att vi kommer kunna hitta intresserade köpare och du som köpare får möjlighet till enkel och snabb finansiell rådgivning.

Kontakta oss gärna i alla dina bostadsrelaterade frågor!

Läs vad 1068 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södertälje

• Jimmy L skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Robert har hjälpt oss på ett fantastiskt sätt både när det gäller köpet av vår nya bostadsrätt samt vid försäljningen av vår gamla. Han har hela tiden varit tillgänglig och professionell i bemötandet med oss som kund. Vi kan starkt rekommendera honom i nästa bostadsaffär. Läs mer
  • Torsten A skrev om Fastighetsbyrån Södertälje
    Lätt att få kontakt med den aktuella mäklaren Läs mer
  • Maj-Gun Inga-Brit Maria N skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Försäljning av fritidshus.
    Bra bemötande vid direktkontakt men lite svårt att få kontakt med och lite brist om vad som händer i processen. Läs mer
  • Emma P skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpt fritidshus och Linda var bra stöd under hela processen. Läs mer
  • Åke N skrev om Tinna Briem en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Positiv och satte realistiska mål kopplat med en ständig återkoppling. Väldigt flexibel vad det gäller möten och platser för att göra det så enkelt för oss som kund Läs mer
  • Johanna P skrev om Tinna Briem en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Tinna är en superbra mäklare och person! Man känner sig trygg och blir alltid bemött på ett trevligt sätt. Kan starkt rekommendera henne! Läs mer
  • Ken  L
    Ken L skrev om Thomas Aslan en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Thomas är en seriös mäklare som vill både säljaren och köparen det bästa. Han ger snabba och tydliga svar om man undrar över något. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Kim T skrev om Fastighetsbyrån Södertälje
    Bra kontakt och upplägg.
    Hög närvaro av mäklaren Läs mer
  • Gunbritt B skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Robert är en mycket påläst och kunnig mäklare. Han visade ett engagemang på ett trevligt och seriöst sätt vid försäljning av min lägenhet. Du får därför de bästa referenser man kan få. Lycka till i ditt arbete. GB Bergman Läs mer
  • Marie-Louise J skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Alert och engagerad. Sålt mitt fritidshus med Klas som mäklare! Läs mer
  • Sargon J skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Har köpt en bostad via William där allting gick klockrent och smidigt. Han sätt att bemöta kunderna var kanon en jätte trevlig mäklare och han levde upp till de förväntningarna jag har på mäklarna. Läs mer
  • Gilbert-Edwin H skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Man känner dig i trygga händer när man har Klas som mäklare, proffsigt bemötande och tydlighet i hela köpte! Läs mer
  • Julius K skrev om Fastighetsbyrån Södertälje
    Bostadsrätt har jag köpt
    mäklaren vad bra
    mäklaren levde upp till sina förvantningar Läs mer
  • Stefan David L skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Saklig, snabb, flexibel vid mitt köp av lägenhet i Fogdetorp! Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Södertäljes bästa mäklare, vi fick den bästa hjälpen någonsin. Läs mer
  • Robert H skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpt lägenhet på Fornhöjdsvägen 60 lghnr. 0178/1202l
    Sålt lägenhet på Fornhöjdsvägen 60 lghnr.0183/1303
    Väldigt proffsigt, förstående över vår situation.
    Ett bra samarbete vid vår försäljning som mäklaren levde upp till.
    Daniel har gjort så att både köp och försäljning gått smidigt till.
    Tack vare hans stora kunskap och engagemang kring köp
    och försäljning. Läs mer
  • Sandra M skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Helt fantastisk mäklare!
    Professionell! Lyhörd! Läs mer
  • Ian H skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålt en bostadsrätt och köpte en större

Alltid bra bemötande

En tuff marknad och svår sälj läge men Robert leverade till slut

En jobbig period som slutade lyckligt Läs mer
  • Hans J skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Det kändes under hela processen att Klas var mycket engagerad och såg löpande till att vi fick information.
    Lätt att nå samt bra teamwork. Högsta betyg Läs mer
  • Lilian W skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpt lägenhet för 4 år sedan samt sålt lägenheten i år.
    Kontaktade Robert före försäljningen då jag hade ett positivt intryck av honom vid köpet av lägenheten.
    Jag är mycket nöjd med Robert och den stab som jobbar på fastighetsbyrån. Läs mer
  • Nahir A skrev om Tinna Briem en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Engagerad och trevlig bemötande, påläst och kunnig. Läs mer
  • Björn V skrev om Fastighetsbyrån Södertälje
    Min första bostadsaffär. Mäklaren var bra på att förklara vad som skulle hända och vad som skulle ske i de olika faserna av affären.
    Tydlig information, vilket jag uppskattar. Läs mer
  • Hanna Sofia S skrev om Eva-Maria Livré en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi sålde vårt hus. Men när vi skulle lämna nycklarna och slutföra affären så hade eva-maria slutat. Det kändes lite konstigt för vi hade inte fått reda på att hon skulle sluta. Affären avslutades av en annan mäklare Läs mer
  • Stig T skrev om Fastighetsbyrån Södertälje
    Proffisionellt genomförd försäljning med trevligt bemötande från alla inblandade på Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Håkan L skrev om Fastighetsbyrån Södertälje
    Ett utomordentligt bemötande, en utmärkt kombination med jurist i samma lokal. Tydlighet och vänlighet samt tillmötesgående för våra behov. Läs mer
  • Lars Leif L skrev om Eva-Maria Livré en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Eva Maria sålde våran villa på ett mycke föredömligt sätt.Hon är väldigt engagerad och hjälpsam samt väldigt kunnig på sitt område.Hon gav även mycke goda råd som vi tog till oss. Läs mer
  • Eva L skrev om Eva-Maria Livré en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Noggrann och proffesionellt bemötande hela vägen! Läs mer
  • Emelie Lovisa R skrev om Eva-Maria Livré en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Duktig och engagerad och kunnig mäklare som allt och mer därtill för att affären skulle gå i lås.
    Lätt att få tag på och svarade på mail och sms väldigt fort. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Sara L skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpt brf.
    Under visning och budgivningen var jag inte så nöjd. Han sa att vi kunde läsa i papperna när vi frågade saker på budgivningen. Sen under budgivningen sa han att jag behövde buda över under dagen för annars säljs lgh till en annan, så jag la ett bud. Men sen fick jag vänta flera dagar för den andra budgivaren skulle få betänketid. Det kom dock inget mer bud.

Sen under kontraktskrivning samt överlämning av nycklar blev jag glatt överraskad! Robert var noggrann och tydlig med vilka papper vi skrev på och vad bostadsköpet innebar. Detta gav trygghet för mig som köpare, trygghet tycker jag är en jätte viktig del av bostadsköpet eftersom det innebär så mycket pengar och ansvar.

Jag är väldigt nöjd med Robert och fastighetsbyrån! Tack för en bra bostadsaffär :) Läs mer
  • Joakim E skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    - Tydlighet.
    - Proffsigt intryck vid första mötet.
    - Alltid tillgänglig, även semetertid.
    - Trygg resa genom hela affären helt enkelt. Läs mer
  • Sumar K
    Sumar K skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Empatisk, förtroendegivande och seriös. Allt man ville ha. Läs mer
  • Gunn H skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har sålt min villa
    Det var trevligt och informativt
    Bara att det skulle gå att sälja huset. Mäklaren levde upp till det.
    Det har varit positivt Läs mer
  • Gunn H skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har köpt en lägenhet
    Blev vänligt bemött av mäklaren
    hade inga förväntningar
    Det var trevligt Läs mer
  • Veronica N skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpte ett hus via Linda, hon har både varit bra och dålig.
    Det dåliga är att hon varit extremt dålig på att svara i telefonen, vi skulle flytta in tidigare i huset och hon skulle då ha kontakten med säljaren. Men mitt i allt gick hon på semester utan att ge oss info angående detta, försökte få tag i henne ex antal gånger utan svar tillslut smsade jag henne och då hade hon gått på semester.. och skrev då att vi skulle kontakta kontoret, kontoret sa då att vi skulle kontakta säljaren. Enligt mig så ska vi inte behöva ha någon som helst kontakt med säljaren utan det är mäklarens ansvar!
    Vi fick i alla fall flytta in två veckor tidigare vilken var jätteskönt. När vi väl tagit nycklar m.m så åker vi till huset och det visar sig att det inte är flyttstädat, det var riktigt smutsigt.
    Det blev väldigt många samtal till Linda samt till min gamla mäklare för att reda ut vad vi kunde göra i såna här situationer.
    Linda fixade fram en städfirma vilken underlättade extremt mycket och gjorde oss väldigt glada.
    När huset väl var städat visade det sig att han vi köpte huset av lämnat kvar massor med skräp på tomten. Säljaren svarade inte när Linda ringde, då fick vi ta bort sakerna från tomten vilken tog några timmar och min pappa fick fakturera honom kostnaden som vi varken vet om vi kommer få in eller inte.
    Han hade även dragit sönder fiberboxen från väggen, den kostnaden fick vi tyvärr betala.. Det känns inte helt okej enligt mig. Han sa att det antingen var vi eller städarna som gjort detta. Vilken jag tycker är helt absurt, varför skulle vi vilja dra bort något från väggen för att sedan behöva betala för det..
    Det jag lärt mig av denna affär är att man alltid ska åka till huset innan man skrivit papper samt tar emot nycklar och kolla av så allt ser okej ut med säljare samt mäklare. Jag tycker det är lite konstigt att inte alla mäklare gör detta det hade nog tagit bort väldigt mycket tjafs. Läs mer
  • Solveig H
    Solveig H skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålt en VÅNING på Saltsjögatan 13 på 100 kvm, över 3 meter i takhöjd, med burspråk, fantastiska tak, mycket pärlspont på väggarna, stora dubbla spegeldörrar, i ett hus från 1854, centralt placerat i Södertälje.
    Köpt ett radhus f 60 talet i Östertälje. Längtade efter att komma ner på jorden igen. Fin liten trädgård ostört område.
    Samma bra mäklare vid både köp och sälj. Utmärkt bemötande som jag i och för sig hade hoppats på.
    Min make och jag är mycket nöjda. Läs mer
  • Simon V skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Ärlig och enkel att ha att göra med! Köpte en bostad i centrum. Läs mer
  • Robin T skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Robert gjorde ett strålande jobb. Rekommenderas! Läs mer
  • Catherine M skrev om Robert Persson en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålt bostadsrätt
    Jag har haft Robert Persson som mäklare i ett annat ärende, jag har alltid blivit bra bemött av honom.
    Mina förväntningar blev bra bemötta Läs mer
  • Linda Marie S skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi är super nöjda med William. Väldigt tillmötesgående, trevlig, lättsam och professionell. Grym mäklare! Läs mer
  • Azar Sobhi M skrev om Thomas Aslan en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jätte trevlig mäklare som vill vårat bästa! Läs mer
  • Leif E skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Bra och kunnig och lämnade feedback till oss hela tiden försäljningen pågick Läs mer
  • Wander D
    Wander D skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Daniel upplevdes som trevlig, kundig och social.
    Han tog tid att förklara allt möjligt.
    Dessutom realistist om vad han försökte sälja. Läs mer
  • Mohanad A skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    smidigt köp, mäklaren följer med steg för steg med mycket talamåd Läs mer
  • Johan M skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpt en bostadsrätt i mariekäll. Bra samarbete. Läs mer
  • Eric N
    Eric N skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Mycket trevligt bemötande samt att få extra visning utan krångel. Köpte en villa och fick också bra hjälp att förhandla priset. Mycket positiv mäklare som jag gärna rekommenderar varmt. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Har sålt en bostadsrätt i Södertälje, ett radhus 5 ROK .
    Min mäklare var över förväntningarna !! Han fick en svår uppgift (trodde jag) då jag anlitade en annan mäklare innan William som inte lyckades sälja efter flera visningar . William hade hittat köpare inom 24 timmar och efter knappt 2 dagar skrev vi kontrakt.
    Jag är jättenöjd med min mäklare och jag kommer absolut rekommendera honom till andra !! Läs mer
  • Liza R skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Hejsan.
    Tacksam att ni gett mig möjligheten att säga mina synpunkter. Jag haft från och med början en bra erfarenhet från fastighetsbyrån pga William.
    Jag köpte för första gång lägenhet och haft ingen aning hur man gör det.
    Det vaw William som jag har träffat på visningen och han som gav mig fullständig information och varit tillgänglig när det behövdes. Han gjorde sitt jobb på myvket proffesionell sätt och både jag och säljarna kände sig trygga med hela processen.

Jag är nöjd och skulle även i framtiden vilja ha en sådan mäklare som man kan lita på och kuna köpa eller sälja sin lägenhet. Även kommer jag att rekommendera honom och ert byrå till mina bekanta om de behöver hjälp.

Tack!
    Mvh,
    Liza Raufi Läs mer
  • Naim Z
    Naim Z skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har köpt en ny lägenhet ,
    Mäklare Daniel Valeri var på visning i tid , var mycket hjälpsam och tydligt ,
    Han har Gått vidare med köpt till slutet på ett utmärkt sätt som var förväntade av mig.
    Jag är helt nöjd av honom . Läs mer
  • Cecilia Maria H skrev om Thomas Aslan en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi sålde ett parhus. Bra kommunikation, positiv känsla genom hela affären. Förväntade mig raka besked, enkel och smidig affär, och det uppfylldes. Läs mer
  • Ulla Marianne S skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Klas har hjälpt mig sälja mitt hus, där jag bott i 41 år. Han är serviceminded och lätt att prata med. Talade alltid om när han var anträffbar, om det var något jag ville fråga om. Dock
    upplevde jag honom som lite stressad, vilket väl inte är så konstigt med de udda arbetstider mäklare har och en hög arbetsbelastning.
    En sak som är mindre bra är att det är så mycket man som säljare måste göra själv på nätet i form av att rätta uppgifter m m. Kan tänka mig att många äldre som saknar datorvana inte klarar av den biten.
    Sammantaget så skulle jag rekommendera honom och skulle anlita honom igen, om det finns behov. Läs mer

Storgatan 7, 2tr, 151 72 Södertälje