Fastighetsbyrån Södertälje

Storgatan 7, 2tr, 151 72 Södertälje — Visa karta

Att köpa, sälja eller byta bostad kan vara ditt livs viktigaste affär. Låt oss på Fastighetsbyrån hjälpa dig till en smidig och bra affär!

Vi har funnits i Södertälje sedan 1970 och under åren som gått har vi byggt upp ett starkt kontaktnät och en djup förståelse för den lokala bostadsmarknaden. Varje år genomför vi hundratals affärer och vi brinner verkligen för vårt arbete.

Vårt samarbete med Swedbank och vårt nationella nätverk av mäklare gör att du som säljare kan känna dig trygg i att vi kommer kunna hitta intresserade köpare och du som köpare får möjlighet till enkel och snabb finansiell rådgivning.

Kontakta oss gärna i alla dina bostadsrelaterade frågor!

Läs vad 1620 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södertälje

• 2020-09-19

Gaby N skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Paulina sålde vårt parhus. Hennes bemötande och service var utmärkt. Hon var jättetrevlig och hjälpsam under hela tiden.
    Vi valde verkligen rätt mäklare och vi vart så nöjda. Hon sålde bostaden väldigt snabbt dessutom.

Vi kommer att rekommendera henne till alla vi känner. Läs mer
  • 2020-09-18

Anita S skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Försäljningen av huset via Fastighetsbyrån blev tyvärr en enorm besvikelse. Själva poängen med att vända sig till en mäklare är att man ska behöva göra så lite som möjligt själv, nu kändes det mer som att man fick betala saftigt för att göra någon annans jobb åt dem.
    Det ger ett intryck av nonchalans och inkompetens när mäklaren inte bemödar sig att ta reda på var fastighetens gränser går, att stänga och släcka efter sig när man haft visning etc.
    Att köra copy+paste på en gammal annons (det var alltså den exakta texten från när vi köpte huset för 7 år sedan, om man betalar över 50 000.- förväntar man sig att mäklaren snickrar ihop lite egna floskler) är aldrig någonsin godtagbart, det var inte ens någon fantastisk beskrivning till att börja med.
    Saken förvärrades ytterligare av en synnerligen inkompetent side-kick som var den diametrala motsatsen till serviceminded; att skicka ickefungerande länkar ett antal gånger må väl vara hänt, men att komma med en massa helt felaktiga uppgifter, tex att huslånet måste vara betalt innan huset kan säljas (det brukar göras i samband med försäljningen, det är ren ondska att skrämma upp folk med att huset inte kan säljas om inte lånet redan är betalt).
    Att sedan dessutom skylla på köparens bank när man inte kan/vill bemöda sig med att göra en korrekt slutavräkning är inte OK.
    Sedan blev det lite pricken över i att inse att mäklaren tagit fel på två månader om tidpunkten när han åtagit sig uppdraget..
    Sammanfattningsvis kan jag säga att jag inte rekommenderar dessa mäklare till någon, då det hela sköttes genomgående väldigt slappt och nonchalant. Läs mer
  • 2020-09-17

Georgette I skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    jag köpte en villa .han är bästa mäklare. Läs mer
    Danny I gillar detta
  • Raimo N

2020-09-16

Raimo N skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Han har varit korrekt och lättat ha göra med. Kommer att välja honom om jag behöver mäklare i framtiden. Läs mer
  • 2020-09-15

Leif Rikard N skrev om Thomas Aslan en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Mycket bra bemötande och proaktiv återkoppling. Affärsmässig och korrekt till alla parter. Läs mer
  • 2020-09-14

Viktor A skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sommarhus.

William var lätt att få kontakt med och hade ett trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-09-11

Sari Susanna B skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Trevlig bemötande, glad, engagerad, lyhörd säljare.
    Sålde vårt hus och allt gick smidigt.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-09-11

Babil H skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Mycket proffesionell och smidig mäklare som gör det lilla extra Läs mer
  • 2020-09-09

Torsten K skrev om Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Fantastisk. Lyssnande, återkopplade snabbt vad som hände. Tydlig med vad han ville. Rekommenderar gärna Filip till andra. Läs mer
  • Karl L

2020-09-09

Karl L skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Fantastisk service och bemötande! Klas har varit lösningorienterad och närvarande för oss som köpare. Han har även varit väldigt hjälpsam i att sätta oss i kontakt med lokala hantverkare och bank.

Jag skulle mer än gärna båda sälja och köpa med Klas igen! Läs mer
  • 2020-09-07

Catharina T skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har sålt en bostadsrätt. Förväntningarna var att känna mig trygg och att jag skall kunna lita på säljaren. Det kan vara irriterande om mäklaren ligger på för mkt, och viktigt att dom känner av vart man själv ligger i processen av att bestämma sig. I mitt fall fungerade det mkt bra då jag i efterhand uppskattade att han återkom flera ggr, i annat fall hade jag nog inte sålt ännu då det är ett stort beslut. Han var lugn och trygg i sin framtoning . Fin service. Fräscht kontor. Lite otydligt när man skulle besöka kontoret då skyltning kunde vara bättre. Överlag mkt nöjd Läs mer
  • 2020-09-06

Ulrika J skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Köpt en bostadsrätt. Glad ch trevlig mäklare som snabbt svarade på sms och telefonsamtal. Läs mer
  • 2020-09-05

Isabel M skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi köpte ett radhus. Allt gick så smidigt och bra. Vi är mer än nöjda. Tack Daniel Varli för att du gjorde vårt första husköp till en bra upplevelse. Läs mer
  • Tijana M

2020-09-03

Tijana M skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Daniel är professionell, punktlig, alltid tillgänglig, trevlig, jag har fått förtroende och hon är någon jag alltid skulle rekommendera! Läs mer
  • 2020-08-31

Timothy S skrev om Sofia Lindau en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpte en villa i Mölnbo, balsberga 2, mycket bra mäklare! Läs mer
  • 2020-08-30

Isa M skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Den bästa mäklaren i södertälje alla dagar i veckan kan varmt rekommendera William Grym bra mäklaren kommer rekommenderat William till alla jag känner 10/10 ⭐️🙌🏽 Läs mer
  • 2020-08-29

Cecilia L skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Vi köpte en bostadsrätt i Mariefred av Klas. Lätt att samarbeta med. Problemlösare & mycket tillmötesgående. Vi är nöjda Läs mer
  • 2020-08-26

Fadi L skrev om Thomas Aslan en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi har letat efter ett hus i över sex år och Thomas har hjälpt oss att hitta drömhuset! Läs mer

NIKLAS G skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Wow vilken upplevelse!
    Vi är mycket nöjda med Lindas arbete vid våran husförsäljning.

Hennes erfarenhet och kompetens avspeglar sig från första mötet till kontraktskrivning.

Vi kommer definitivt anlita henne igen. Läs mer

Jens N skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Upplever att samarbetet med William har fungerat superbra från början till slut. Läs mer
  • 2020-08-25

Gustav Emil Henry J skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Professionellt och positivt rakt igenom!

William Bemarre på Fastighetsbyrån Södertälje har genomfört försäljningen av vårt hus på ett föredömligt sätt. Han har varit rådgivande, lyhörd, positiv och engagerad från första stund. Vi rekommenderar William Bemarre på Fastighetsbyrån Södertälje, till alla vi känner! Läs mer
  • 2020-08-25

Mustafa Salah Jabur A skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Har anlitat William för flera försäljningtillfälle,mycket bra resultat,han har en vinnerskalle och det giller jag,kul att anlita någon som kan sitt,rekommanderas varmt! Läs mer
  • 2020-08-24

Annica J skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Jag har köpt och sålt genom Linda. Hon uppfyllde alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-08-24

Georges H skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har köpt en bostadsrätt och blivit riktigt bra bemött utav mäklaren som varit rak och snabb på att svara och väldigt tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-08-23

Pernilla B skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Fantastisk mäklare!
    Paulina hjälpte mig att sälja min 1a i Södertälje innan öppen visning. Alltid tillgänglig, trevligt bemötande och kände av vad jag som säljare ville.
    Jag kan varmt rekommendera Paulina! Läs mer
  • 2020-08-23

Anna G skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpt ett fritidshus på Mörkö. William har ett vänligt bemötande, är tillgänglig, prestigelös, informativ, lugn. Läs mer
  • 2020-08-21

Per L skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    * Köpt lägenhet till min dotter
    * Sålt en tomt
    * Håller på att sälja ett hus.

* W är väldigt kompetent och har både ett korrekt proffsigt sätt och en utmärkt social kompetens.
    Han uppfyller alla förväntningar 100%. Läs mer
  • 2020-08-18

Elias G skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Daniel hjälpte mig med att sälja min bostadsrätt. Lägenheten såldes innan visning till det pris jag hade begärt. Min erfarenhet av Daniel är att han är en mycket driven mäklare som alltid var tillgänglig för frågor. Rekommenderar honom varmt inför kommande försäljningar Läs mer

Shmoyel H skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålde vår bostadsrätt. Väldigt professionell bemötande och levde upp till förväntningarna. Läs mer

Lena R skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Hej, vi har sålt en Kolonistuga i Södertälje.
    Kontakten med Danny har varit mycket god. Han visar att han är lyhörd både mot oss och köparen. Han är en mycket god rådgivare och säljare. Han berättade för oss steg för steg vad som skulle hända under försäljningen av stugan.
    Vi ger våra varmaste rekommendationer.
    Med vänliga hälsningar Lena och Stefan Läs mer
    Danny I gillar detta

Eva Marie B skrev om Sofia Lindau en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålt en 2-familjsvilla där jag bor i den ena delen.
    Sofia har varit alldeles utmärkt som mäklare och haft tålamod att vänta på oss innan vi gick från fotografering till försäljning.
    Hon har hållit oss informerade och nu såldes villan före visning och hela processen fungerade alldeles utmärkt.
    Mycket positiv upplevelse. Kommer definitivt att rekommendera henne som mäklare om jag någon gång får frågan. Läs mer
  • 2020-08-16

Malin A skrev om Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Filip är en kille som verkligen kan sälja in sig själv om att han kan sälja ens lägenhet. I detta fallet så blev det inte riktigt så. Han uppfyllde inte de förväntningarna som jag hade som hans uppdragsgivare. Hade jag fått och kunnat, så hade jag bytt mäklare. Jag som uppdragsgivare ska inte behöva skälla ut min mäklare för att något ska ske. Han borde vara mer lyhörd för det uppdrag han tar åt sig och lyssna på vad hans uppdragsgivare vill och inte bara gå efter vad han själv tycker och vill. det kommer inte att fungera i längden. Tyvärr kan jag inte rekommendera honom. Jag fick min lägenhet såld, till slut, men, jag hade gärna inte behövs skälla ut Filip först. Läs mer
    2020-09-07 Filip Källström svarar Malin A
    Hej!

Vad tråkigt att du känner så. Jag är en person som alltid eftersträvar maximal kundnöjdhet och arbetar hårt för att mina kunder ska känna sig nöjda efter avslutad affär. Jag har verkligen gjort allt det jag kunnat efter rådande omständigheter för att du ska få maximalt betalt för din bostad. När vi sågs senast så tackade du för ett bra jobb, samt sa att du var nöjd. Är det något i efterhand som dykt upp som jag borde känna till? I så fall får du gärna ringa mig.
  • 2020-08-16

Saliba K skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Daniel har en varm och professionell framtoning. Utifrån erfarenhet och kompetens har han lagt fram information som har underlättat vår beslut.
    Daniels val av tid för försäljningen samt utgångspriset resulterade i vi erhöll ett pris för bostaden som vi är yttersta nöjda med.
    Daniel har varit tillgänglig under hela säljprocessen och besvarat våra frågor ävens under hans lediga tid.

Vi kan med gott samvete rekommendera Daniel om ni går i säljtankar. Läs mer
  • 2020-08-10

Andreas H skrev om Nathalie Hammarström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    En snabb smidig försälning av vår bostadsrätt i Södertälje.. Läs mer
  • 2020-08-08

Ewa G skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Linda har sålt en villa åt mig. Gott bemötande och tät kontakt. Lyhörd inför köpare och säljares önskemål/behov. Läs mer
  • 2020-08-06

Manar M skrev om Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Han var så snäll. Han var hjälpsam. Vi är nöjda med honom.Vi tackar honom. Läs mer
  • 2020-08-05

Yasmin K skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    William fick våran villa såld.
    En otroligt tålmodig, lugn och hjälpsam mäklare. Vid försäljningen fick vi våra förväntningar uppfyllda över förväntan. Kunde inte önska en annan mäklare.
    Tack så hemskt mycket William Bemarre på Fastighetsbyrån Södertälje! Läs mer
  • 2020-08-03

Tore W skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Vi har sålt ett hus med hjälp av Klas Hamren och kan varmt rekommendera honom som mäklare. Klas är mycket proffsig, engagerad och positiv. Kändes mycket mån om att både säljare och köpare skulle känna sig trygga och nöjda - vilket vi också var. Klas är lyhörd, effektiv och professionell. Vi hade en mycket bra kontakt genom hela processen och Klas var mån om att hålla oss underrättade under hela försäljningen.
    Sammanfattningsvis en mycket positiv erfarenhet och en mäklare som vi varmt rekommenderar!
    Hälsningar Anne och Tore Läs mer
  • 2020-07-31

Raeed W skrev om Sofia Lindau en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Hon en fentastikt person o mäklare💐 Läs mer
  • 2020-07-29

Necla Ö skrev om Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Bostaträt radhus. Köpte vi.
    Filip är jättebra mäklare han gav oss motivation och stöttade oss. Han hjälpte att kontakta med banken och ta bolån. Filip är mycket hjälpsam.
    Tack. Läs mer
  • 2020-07-29

Karin W skrev om Tinna Briem en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Tinna hjälpte mig att sälja ett radhus. Hon är fantastiskt professionell, kunnig, trevlig och seviceminded. Jag fick direkt en jättebra relation till Tinna och kände mig trygg genom hela affären. Processen gick fort också. Tinna levde mer än väl upp till mina förväntningar. Jag är väldigt nöjd och tacksam! Läs mer
  • 2020-07-28

Åsa G skrev om Sofia Lindau en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har köpt ett fritidshus. Jag tycker Sofia är väldigt trevlig, personlig och kunnig. Det har varit lätt att få kontakt och svar på de frågor jag haft. Allt har skett mycket smidigt, jag har inte behövt ta reda på något, Sofia har talat om alla steg och hur det går till, det kändes tryggt. Alla papper har varit i väl ordning. Jag tycker Sofia är proffessionell. Läs mer
  • 2020-07-27

Caroline N skrev om Klas Hamrén en del av Fastighetsbyrån Strängnäs
    Snabb med att svara på frågor som kommer upp, inga frågor är för dumma Läs mer
  • 2020-07-25

Inga Annika A skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    William gjorde ett fantastiskt bra jobb i att sälja vårt hus, dessutom lätt att kommunicera med och ett trevligt personligt bemötande. Han gav oss värdefulla förutsägelser av läget på marknaden som t o m visade sig överträffa alla våras önskningar! Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-07-25

Hans-olof Harald Ö skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    William är en superproffsig mäklare som hjälpte oss galant att sälja vårat hus på landet strax utanför Järna. Mycket nöjda med honom på alla sätt! Läs mer
  • 2020-07-22

David Dalibor M skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi köpte ett hus som William förmedlade, han gjorde ett kanon jobb, fanns alltid tillgänglig och tillmötesgående. Läs mer
  • Björn S

2020-07-21

Björn S skrev om Thomas Aslan en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålt vilal i Södertälje efter lång väntan på hus att flytta till. Thomas är den perfekte mäklaren - kunnig, lyhörd, snabb, med viktig kunskap om den aktuella målgruppen. Vi rekommenderarb Thomas å det varmaste! Läs mer
  • 2020-07-20

Carola H skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålde fritidshus. Förväntningar; ärlighet
    Klara svar hjälp att förstå. Kunde sin sak och man kände sig omhändertagen

Att han också varnade för stort intresse och före slog lösning

Denna mäklare skulle jag använda igen och även föreslå till andra. Läs mer
  • 2020-07-20

Gabriel I skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi är mycket nöjda av Daniels bemötande och engagerande, trevlig person duktig mäklare Läs mer
  • 2020-07-19

Susanne M skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi sålde parhus i BRF Ekgården.
    Första mötet med Daniel vid köksbordet var början på en relation mellan säljare och mäklare byggd på respekt. Daniel besitter professionalitet, han är personligt (men inte privat) , hög kompetens Och kunskap, fingertoppskänsla, en hög dos av självförtroende samt 100 % tillgänglig.
    Daniel har infriad våra förväntningar (de ovannämnda egenskaperna) som vi hade på en mäklare.
    Har inga problem att rekommendera honom till andra och er som Fastighetsbyrå. Läs mer

Storgatan 7, 2tr, 151 72 Södertälje