Fastighetsbyrån Södertälje

Storgatan 7, 2tr, 151 72 Södertälje — Visa karta

Att köpa, sälja eller byta bostad kan vara ditt livs viktigaste affär. Låt oss på Fastighetsbyrån hjälpa dig till en smidig och bra affär!

Vi har funnits i Södertälje sedan 1970 och under åren som gått har vi byggt upp ett starkt kontaktnät och en djup förståelse för den lokala bostadsmarknaden. Varje år genomför vi hundratals affärer och vi brinner verkligen för vårt arbete.

Vårt samarbete med Swedbank och vårt nationella nätverk av mäklare gör att du som säljare kan känna dig trygg i att vi kommer kunna hitta intresserade köpare och du som köpare får möjlighet till enkel och snabb finansiell rådgivning.

Kontakta oss gärna i alla dina bostadsrelaterade frågor!

Läs vad 1755 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södertälje

• Gunnel W

2020-05-29

Gunnel W skrev om Nathalie Hammarström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Kunnig proffsig och lätt att komma i kontakt med. Läs mer
  • 2020-05-27

Kristoffer S skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Allt gick smidigt och bra med köpet av min lägenhet Läs mer

Jan Olov Lennart M skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålde vårt hus och vi fick ett mycket proffsigt utfört arbete.
    Kunnigt, trevligt och ärligt bemötande.
    Mycket nöjda med resultatet. Läs mer

Max L skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Väldigt Engagerad och hjälpsam.
    Smidig försäljning och väl bemött.
    Kan starkt rekommendera. Läs mer

Elisabeth S skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Jag har sålt min villa i Järna. Jag har bara blivit väl bemött. Jag fick den hjälp jag förväntade mig och behövde och jag behandlades med vänlighet och respekt. Läs mer
  • 2020-05-22

Britt B skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har sålt en lägenhet en bostadsrätt för första gången i mitt liv. Paulina kom och värderade den och vi fick bra kontakt redan då. Vi hördes per telefon och SMS Hon har funnits där för mig och jag blev uppdaterad när lgh. fanns på Hemnet och jag peppades av henne inför visningarna. Det har varit otäckt spännande men nu är den såld och jag hoppas Paulina hör av sig till mig om hon hittar något lämpligt för mig Heja på!! Läs mer
  • 2020-05-21

Faris J skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålde min bostad via Daniel.
    Bästa Daniel har alltid tid för dig, svarar på alla dina frågor. Läs mer
  • 2020-05-20

Garrick O skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Vi fick hjälp av Linda när vi köpte ett hus i Järna. Hon har ett otroligt fint sätt att kombinera enorm proffessionalitet med värme och en personlig touch. Vi har känt oss omhändertagna och lyssnade till av Linda genom hela processen och hon har känts väldigt pålitlig och trovärdig. Jag har verkligen bara positiva saker att säga om Linda. Läs mer
  • 2020-05-17

Anette D skrev om Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har sålt lgh med hjälp av Filip som tryggt och säkert navigerat i rådande läge. Läs mer
    Filip Källström gillar detta
  • 2020-05-13

Nashwan M skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har såld en lägenhet i Fornhöjdsvägen 62 och jag tror att mäklaren hjälpte mig att sälja min lägenhet in cronatiden trots den dåliga marknaden .

Tusen tack Daniel Varli 🌹🌹🌹🌹 Läs mer
  • Kent A

2020-05-13

Kent A skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi köpte en fastighet på Mörkö. Vid vårt första möte på fastigheten uppfatta vi honom som genuin och påläst på objektet Genom hela affären har han känts som en varm och trygg person och vid de frågeställningar som har uppkommit har han svarat så fort han kan. Våra förväntningar på honom som mäklare uppnåddes med bravur och vi kan varmt rekommenderar honom som mäklare. Läs mer

Eva Carina J skrev om Sofia Lindau en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålt en tomt med förhandsbesked
    Bra
    Hade inga speciella förväntningar så det var helt ok
    Bra Läs mer
    2020-05-11 Sofia L svarar Eva Carina J
    Hej Carina! Stort tack för fina ord! :)

Inger Muto H skrev om Sofia Lindau en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Har sålt mitt funkishus från 30-taket, till ett mycket högre pris än förväntat.
    Jag blev vänligt & proffsigt bemöt, Sofia var lyhörd för mina behov & mycket lätt att samarbeta med, kunde inte blivit bättre!
    Kan varmt rekommendera henne, Sofia har också varit ett bra & tydligt stöd genom hela processen!
    Inger Muto Hammarlind Läs mer
    2020-05-11 Sofia L svarar Inger Muto H
    Hej Inger! Stort tack för fantastiska ord. Är otroligt glad att affären gick så smidigt och att vi hittade så underbara köpare! Vi ses snart igen! Hälsningar Sofia Lindau Fastighetsbyrån

Johan N skrev om Tinna Briem en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Tinna har gjort ett utmärkt jobb med försäljningen av min lägenhet.
    Tinna är lyhörd, professionell och mycket kompetent som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-06

Saif G skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Professionell mäklare som älskar sitt jobb. Läs mer
  • Emad J

2020-05-06

Emad J skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    bästa mäklaren , erfarenhet , kunnig, snäll , ärlig med köparen och säljaren Läs mer
  • 2020-05-05

Jael W skrev om Tinna Briem en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Har köpt brf där Tinna underlättade hela processen på ett föredömligt sätt. Hon lyssnar, är lösningsinriktad och kompetent. Mycket tryggt genomförande. Läs mer
  • 2020-05-05

Elham L skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålt en tvåa, fick ett extremt bra bemötande av mäklaren och köpet gick väldigt smidigt till! Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-05-04

Ramya D skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Både jag och min fästmö köpte en underbar lägenhet på Gästgivaregatan, Södertälje. Daniel var fokuserad och ville verkligen slutföra processen direkt med oss vilket han gjorde. Tillgänglig över telefon oavsett tid på dygnet. En fantastisk mäklare som gjorde sitt yttersta där samtliga parter blev mer än nöjda med allt. Vi rekommenderar Daniel som bara den, utmärkt! Vi är otroligt nöjda med upplevelsen vi hade med honom. Läs mer
  • 2020-05-04

Evan N skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har sålt min bostad, Daniel var utmärkt mäklare som levererar mer än förväntat, ska rekommendera till mina bekanta Läs mer
  • 2020-05-02

Charlotte J skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpte ett fritidshus. Jag tyckte att William kändes äkta och ärlig, Ingen upplevelse av dolda kort. Han skötte allt väldigt smidigt och snyggt. Läs mer
  • 2020-05-02

Ann-christine T skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Linda har hjälpt oss att sälja mammas hus och vi är mycket nöjda. Vi har blivit trevligt bemötta och fått svar på de frågor vi haft både före och under försäljningen samt fått all den information vi behövt. Det har känts skönt att Linda är en så engagerad mäklare som arbetar i en positiv anda för att både säljare och köpare ska bli nöjda. Sammanfattningsvis är vi glada att allt gick så enkelt och lätt.
    Ann-Christine Tannberg Läs mer
  • 2020-04-29

Stefan D skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    lugn bra nätverk i södertälje var trygg med han
    köpt en lgh på övrevillagatan 48
    blev bemött på seriöst sett
    levde upp till det jag skulle
    tack Daniel Läs mer
  • 2020-04-29

JOHAN B skrev om Nathalie Hammarström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Superduktig mäklare. Nöjd med precis allt. Ger proffsig intryck Läs mer
  • John P

2020-04-29

John P skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Hon gör ett fantastiskt jobb!
    Väldigt fint och professionellt bemötande.
    I highly recommend her.

/ John Power Läs mer
  • 2020-04-28

Anas S skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har köpt en villa . Mäklaren William var väldigt hjälpsam , trevlig och punktlig på förklaring.
    Det var jätte bra upplevelse .
    Tack Läs mer
  • 2020-04-26

Nisha C skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålde min lägenhet!
    Fantastisk bemötande och service från William. En klockren och lättsam person att ha och göra med. Tar sitt ansvar och ger bästa möjliga råd till sina kunder. Mycket engagerad.
    Har redan bestämt att han även ska få sälja våran andra bostad inom snar framtid. Läs mer
  • 2020-04-21

Fredrik E skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Har sålt en bostadsrätt, man blev verkligen bra bemöt av Paulina, hon var bra på råd o tips osv. Hon levde verkligen upp till dom förväntningarna:)!! Min upplevelse vara bara bra, hon gjorde ett riktigt bra jobb, kan rekommendera henne till andra oxå.. Läs mer
  • 2020-04-19

Göran Mattias N skrev om Sofia Lindau en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Att ha Sofia som mäklare var det bästa som kunnat hänt oss i vår försäljning. Läs mer
    2020-05-11 Sofia L svarar Göran Mattias N
    Hej Mattias! Oj så glad jag blir för dina ord! :) Stort tack själva för fantastiskt samarbete, det gjorde vi bra! Vi ses snart igen! Hälsningar Sofia Lindau Fastighetsbyrån
  • Louisa E

2020-04-18

Louisa E skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Paulina är en fantastisk mäklare som vi varmt kan rekommendera :) Vi har haft Paulina både som köpare och säljare och tycker att hon svarar på alla frågor som ställs och finns alltid tillgänglig i tid och otid ;)
    Mkt trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-04-15

Marie-Louise H skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Proffsig vänlig och har förklarat alla delar runt en försäljning på ett bra sätt Läs mer
  • 2020-04-15

Cathrin D skrev om Paulina Uebel en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Paulina fick fram ett bra bud innan visningen som jag inte kunde tacka nej till. Så det blev en snabb affär trots Coronatider. Läs mer
  • 2020-04-14

Anita N skrev om Nathalie Hammarström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har köpt en bostadsrätt,
    mycket tillmötesgående och proffesionellt genomfört.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar gärna Nathalie Hammarström. Läs mer
  • 2020-04-10

Kerstin Birgitta S skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Jag har sålt min villa. William har skött detta på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2020-04-10

Jenny P skrev om Filip Källström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Filip är personlig och lyhörd, engagerad och tillmötesgående utan att vara orimlig! 💝 Läs mer
    Filip Källström gillar detta
  • 2020-04-09

Caroline E skrev om Nathalie Hammarström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Sålde en 1:a. Nathalie var trevlig, snabb och pålitlig. Det man önskar hos en mäklare. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2020-04-06

Kjell K skrev om Daniel Varli en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Bra, snabb, lyhörd och trevlig och så vill jag bli bemött av en mäklare. Läs mer

Moa K skrev om Tinna Briem en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Tack vare Tinna kände jag mig trygg under hela processen av mitt lägenhetsköp. Rekommenderar Tinna starkt! Läs mer

ROMEANNA I skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi valde att anlita Danny under denna kris. Men med mäklarens engagemang och kvalité så var det inga konstigheter alls att anlita denna mäklare. Topp nivå på alla möjliga sätt. Vi är väldigt tacksamma över all expertis hjälp vi fått. Läs mer

GEORGE LAHDO T skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Köpte en bostad genom Danny Ishak. Kände mig trygg genom hela affären tack vare honom. Han är en mycket trevlig och professionell mäklare, allt jag kunde önska mig i denna stora affär.

Rekommenderar Danny Ishak starkt! 😊 Läs mer
  • Patrik S

2020-04-04

Patrik S skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Väldigt hjälpsam och svarade snabbt på våra frågor. Vi Blev omhändertagen på bästa sätt rekommenderar Linda Holmström på fastighetsbyrån Nykvarn tummen upp. Läs mer

Gus Olof Gudmund G skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Villa,Norrlöt 42, 15196 Enhörna.
    Danny Ishak var mäklare när vi sålde villan.
    Förhastat skrev vi ett nedgörande betyg och rättar det härmed.

Danny har efter vårt initiala betyg rakryggat och vänligt kontaktat oss och i flera samtal gjort sitt yttersta för att få oss att känna oss nöjda med vår affär.
    Vi själva har rannsakat våra minnesbilder av slutskedet av affären och ser att vår kritik av Danny inte hade fog för sig.
    Vi var uttröttade efter månader av förberedelsearbete. Vi var också oroliga för coronapandemins risk för oss personligen och för bostadsmarknaden i Sverige.

Vi gjorde fel som inte sov på saken när vi fått köparens bud. Vi borde gjort så och därefter vidhållit vårt utgångspris.
    När Danny lämnade köparens bud till oss sa han till oss att prata igenom det hela och sedan återkomma. Vi var alltför snabbt tillbaka med vår accept, mot allt förnuft.

Vi gjorde ännu ett fel och det var att lägga all skuld för vår missräkning på Danny. Vi borde ha tänkt oss för innan vi skrev vårt betyg,

Under säljprocessen har Danny ända från första stund varit ett gott stöd för oss. Vår missbelåtenhet med vårt eget sätt att hantera slutfasen i affären kan inte förta vårt intryck av Danny som en god människa och en bra mäklare. Vi rekommenderar honom varmt.

Den lärdom som går att dra av allt detta är:
    Sov alltid på saken vid större affärer!
    Gus Gustafsson Läs mer

CLAES W skrev om Nathalie Hammarström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Nathalie sålde vår bostadsrätt. Hennes arbete präglades av snabbhet, professionalitet och stor vänlighet. Vi rekommenderar henne på det varmaste. Läs mer

Ulf Robert R skrev om Linda Holmström en del av Fastighetsbyrån Nykvarn
    Lugn och trygg i diskussioner.
    Tar hand om säljare och köpare på ett professionellt sätt.
    Skapar en bra atmosfär. Läs mer
  • 2020-03-31

Helena K skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Mycket skötsam mäklare. Oerhört optimistisk och jobbade på bra med att sälja min lägenhet under en tuff bostadsmarknad. Jättenöjd! Läs mer
  • 2020-03-31

Abraham M skrev om Danny Ishak en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Vi har nyligen sålt vår bostad i Södertälje och anlitade Fastighetsbyrån.
    Omdömet talar för sig själv.
    Mäklaren Danny Ishak bemötte oss på ett fantastiskt sätt, med tydlighet, kunskap och engagemang på topp.
    Danny är otroligt proffsig i sitt agerande på högsta nivå.
    Som kund är det tryggt att både veta och känna att mäklaren gjort mer än sitt yttersta i affären.

Alla borde få genomföra sina affärer med denna höga nivå vad gäller kvalitet och trygghet.

Vi kan starkt rekommendera Danny som er mäklare.
    Fem stjärnor av fem. Läs mer
  • 2020-03-29

Sibar Sameer Qasim Q skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Mycket hjälpsam och trevlig och har bemött mig som kunder på ett föredömligt sätt,
    hjälpte till mycket, var lugnande när jag var nervös. de hade bra koll på lägenheten, och kunde svara på alla frågor jag hade. De var tillgänglig och var lätt att prata med:)
    William Bemarre och Camilla Baakki,stört tack för er hjälp Läs mer
  • 2020-03-28

Maria Y skrev om Nathalie Hammarström en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    Nathalie hjälpte mig att sälja min lägenhet.

Nathalie är väldigt duktig. Hon är lyhörd, har ett fantastiskt kundbemötande, är väl påläst om objektet som hon förmedlar och hon är kommunikativ.

Jag kan varmt rekommendera Nathalie! Läs mer
  • 2020-03-28

Violeta R skrev om Fastighetsbyrån Södertälje
    Hej! Jag har köpt en nyproducerad lägenhet. Är nöjd med mäklaren som tog hand om allt. Tack för ett bra samarbete . Violeta Läs mer
  • 2020-03-25

Patrik Lännholm P skrev om William Bemarre en del av Fastighetsbyrån Södertälje
    William hjälpte mig att sälja mitt hus.
    William är trevlig och kompetent.
    Trevligt bemötande från början till slut. Läs mer

Storgatan 7, 2tr, 151 72 Södertälje