Fastighetsbyrån Farsta

Storforsplan 36, 123 47 Farsta — Visa karta

Här i Farsta hittar du ett naturnära område med närhet till centrum och riktigt bra kommunikationer. Sjöarna Magelungen och Drevviken med härliga promenadstråk och badplatser sätter prägel på området, och Farsta Centrum erbjuder allt du behöver.

Är det hit du vill flytta? Då ska du kontakta oss på Fastighetsbyråns kontor på Storforsplan 36. När du anlitar oss kan du räkna med att du får en mäklare som har mångårig erfarenhet och bra koll på fastighetsmarknaden. Varmt välkommen till oss - vi hjälper till med glädje!

Läs vad 589 kunder tycker om Fastighetsbyrån Farsta

• 2020-02-19

Cecilia F skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har köpt en bostadsrätt i Farsta strand. Mäklaren var kanonbra - proffsig, kunnig, snabb och med glimten i ögat. Bemötandet från honom överträffade mina förväntningar bland annat beroende på att ag hade haft en hel del synpunkter på mäklaren som sålde lägenheten där jag bodde tidigare.
    Sammanfattningsvis har denna del av min flytt inneburit en känsla av lugn och stabilitet trots all turbulens som omgärdar en förändring av bostad och bostadsort. Läs mer
  • 2020-02-15

Kim V skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Köpte vår första lägenheten från Ann-Kristin. En erfaren och vänlig mäklare som vi uppfattade hjälpte oss med allt vi behövde. Läs mer
    2020-02-17 Ann-Kristin Y svarar Kim V
    Tack Kim! Jag hoppas att ni ska trivas i er nya lägenhet. Ni vet var jag finns om jag kan hjälpa er längre fram.
  • 2020-02-14

Zarah W skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Kunnig. Snabb återkoppling. Lätt att prata med. Effektiv. Läs mer
  • 2020-02-07

Galina J skrev om Fastighetsbyrån Farsta
    bra service. Jag köpte en lägenhet. Tack så mycket för den professionella servicen. Läs mer
  • 2020-02-04

Bertil H skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Tack vare mäklaren fick jag möjlighet att kolla på en lägenhet innan den kommit ut på nätet och få en snabb affär Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Bertil H
    Hej Bertil. Det var en speciell affär som jag är glad att vara delaktig i. Stort tack för rekommendationen.

Cornelia A skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har med Michaels professionella hjälp sålt en 3:a i Hagsätra.
    Är mycket nöjd med Michaels stora engagemang och väldigt trevliga bemötande!
    Toppen, hör av mig direkt till honom när jag ska sälja min nästa lägenhet! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Cornelia A
    Hej Cornelia, stort tack för rekommendationen och givetvis vill jag gärna att ni hör av er när andra bostaden skall säljas.

Mikail D skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael har varit oerhört hjälpsam, proffsig och haft ett fint bemötande gentemot oss som köpte vår första lägenhet. Skulle starkt rekommendera Michael och Fastighetsbyrån Farsta! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Mikail D
    Hej, det är alltid speciellt med yngre personer som köper sin första bostad. Tacksam över att få hjälpa er och ni är alltid välkomna att återkomma till mig om ni har några framtida funderingar.

Mattias O skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Anlitade Michael för att sälja min lägenhet i Högdalen. Michael hittade en köpare så fort så lägenheten inte ens behövde annonseras på Hemnet, åtta dagar efter initierad kontakt var lägenheten såld. Otroligt proffsigt och gjorde processen med att sälja lägenheten mycket enkel. Kan varmt rekommendera Michael! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Mattias O
    Hej Mattias, förmedlar en hel del i huset vilket gör att jag har kontakt med en hel del kunder som söker där, detta blandat med lite tur resulterade i en smidig affär.
  • 2020-01-29

Charlotte S skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Bra, pålitlig och snabb på att svara och agera. Läs mer
    2020-02-05 Ann-Kristin Y svarar Charlotte S
    Tack för en fin rekommendation!
  • 2020-01-28

Ann-sofie D skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har sålt ett radhus tillsammans med min bror.
    Vi är väldigt nöjda med det bemötande vi fått av Jon. Han är kunnig och de frågor och funderingar vi haft under processen har Jon tagit hand om och vi har fått snabb återkoppling. Visningen av radhuset annonserades i god tid och ett flertal intressenter kom på visningen. De intressenter som ville se huset efter visning tog Jon väl hand om genom att ordna separata visningar.
    Under budgivningen fick vi fortlöpande information om budgivare och bud.
    Vi är väldigt nöjda med Jons arbete för att få vårt hus sålt och kan verkligen rekommendera honom till kommande kunder hos Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-01-28

Leif T skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålt ett radhus i Farsta. Trevligt bemötande och upplevt ett stort intresse för våra önskningar. Hittat i mina ögon den perfekta köparen som kommer att få huset att leva upp igen.
    Jag tycker att Jon har skött denna affär utmärkt. Kommer att rekommendera Jon om någon frågar om mäklare i Farsta. Läs mer
  • 2020-01-27

Mikael K skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Anlitade Mikael för att sälja en bostadsrätt.
    Snabbt, smidigt proffsigt samt ett trevligt och personligt bemötande.Rekommenderas! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Mikael K
    Hej Mikael, ja det var en väldigt snabb försäljning som blev lyckad. Stort tack för rekommendationen.
  • 2020-01-25

Simon M skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålde våran lägenhet med hjälp av Jon.
    Allt gick super smidigt och vi fick ett väldigt proffsigt bemötande av Jon. Läs mer
  • Caroline M

2020-01-25

Caroline M skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Den senaste tiden har vi både köpt och sålt ett hus med hjälp av Jon och vi har bara positivt att säga. Han är professionell, trevlig, lätt att få kontakt med och utstrålar pålitlighet. Läs mer
  • 2020-01-19

Karin L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Köpt bostadsrätt. Jon är mycket duktig, flexibel, service, tydlig och trevlig. Läs mer
  • 2020-01-17

Michaela T skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har köpt ett radhus
    Han var lugn, proffsig och trevliga
    Vi är väldigt nöjda Läs mer
    2020-01-20 Michael S svarar Michaela T
    Hej Michaela, stort tack för den fina rekommendationen.
  • 2020-01-12

Roger N skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi sålde ett hus i slutet av november. Daniel är proffsig, trevlig och bra i all dialog mellan säljare/köpare. Han var noggrann med dokument och information gällande huset. Köpare och säljare kan känna sig trygga med att anlita honom som mäklare. Det enda vi inte var helt nöjda med var det utgångspris han valde att sätta på huset i förhållande till hans värdering av huset. På det hela är vi nöjda med med Daniel som mäklare. Läs mer
  • Joel B

2019-12-18

Joel B skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Bra att ha att göra med, rak och uppriktig. Läs mer
  • 2019-12-15

Pavlos A skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael var väldigt hjälpsam och trevlig. Läs mer
    2019-12-22 Michael S svarar Pavlos A
    Hej Pavlos, stort tack för rekommendationen.
  • 2019-12-11

Daniel M skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har båda köp och såld bostad via mäklaren. Vi blev bemött av mäklaren på ett väldigt bra och trevligt sätt och vi är mycket nöjda att valde honom som vår mäklare båda för bostadsinköp och försäljning.
    Vi kommer i fram tiden också anlita honom som mäklare. Läs mer

Per C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har sålt vår villa.
    Jon har motsvarat våra förväntningar och har bemött oss på ett mycket sakligt och trevligt sätt. Läs mer

Jakob R skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Det har varit en rent nöje att ha att göra med Jon Pettersson redan från start. Han har varit mycket tillmötesgående och flexibel för att göra förmedlingsprocessen så smidig som möjligt för min familjs situation. Han varit lätt att få tag på när det uppstått frågor och han har även informerat och rådgivit oss i ärenden på försäljningssidan (trots att han egentligen köpte via honom). Han har alltså visat på att han är levererar god service utöver det som kan förväntas av en mäklare och att mån om att båda parter får en så positiv upplevelse som möjligt, även om det kan vara intensivt och stressigt i perioder. Förutom att vara kunnig inom sitt gebit var han dessutom lättsam, ärlig, genuin och ödmjuk - egenskaper som jag och min familj verkligen uppskattat. Jag kan starkt rekommendera Jon som mäklare inom Farsta och omnejd för de som värderar en smidig, enkel och behaglig process med hög professionell standard och en personlig touch. Läs mer

Kaire J skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Ann-Kristin var jätte professionell, var alltid i tid och lyssnade mycket mina önskemål. Rekommenderar när man vill ha en mäklare som är målmedveten och är inte rädd att jobba på. Läs mer
    2019-12-09 Ann-Kristin Y svarar Kaire J
    Tack Kaire för att jag fick hjälpa dig ännu en gång. Du vet var jag finns om du behöver hjälp längre fram :) Är så glad för din skull att det blev bra för dig och din familj.
  • 2019-12-07

Jenni K skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael hjälpte mig att sälja min 2:a. Han var engagerad och uppdaterade mig i alla steg kring försäljningen. Läs mer
    2019-12-15 Michael S svarar Jenni K
    Hej Jenni, stort tack för rekommendationen.
  • 2019-12-05

Mats Lennart H skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Proffsig och engagerad mäklare! Han är mycket tillmötesgående och kunnig. Vi kände oss i trygga när vi fick hjälp att sälja vårt hus. Läs mer
  • 2019-12-05

Benny L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har varit tillmötesgående, flexibel och kompetent i sitt uppdragsutförande. Kan varmt rekommendera att köpa bostad som mäklas via honom! Läs mer
  • Niklas W

2019-12-04

Niklas W skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael sålde min lägenhet på 33 kvm i Högdalen. Vid det första mötet upplevde jag honom som professionell, strukturerad och rutinerad. Jag uppskattar personer som kan sitt yrke då de utstrålar en säkerhet som jag upplevt genom hela processen. Då det är en stor affär att sälja sin lägenhet känns det viktigt med någon som kan förvalta arbetet för att få ut maximalt värde av sin bostad.

Hela affären har flytit på bra och de förväntningar jag haft har upplevts. Jag rekommenderar Michael! Läs mer
    2019-12-04 Michael S svarar Niklas W
    Hej Niklas, uppskattar din rekommendation stort, kort och gott, stort tack för förtroendet.
  • 2019-12-04

Thomas L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon hjälpte mig att sälja min lägenhet. Allt kändes professionellt redan från början och jag har kunna luta mig tillbaka.

Jon har skött allt och har även varit snabb på att uppdatera mig när någon ny var intresserad av lägenheten.

Om du vill ha ett proffsigt bemötande och vara säker på att allt sköts snyggt så kan jag starkt rekommendera Jon. Läs mer
  • 2019-12-04

Margareta C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Har sålt hus. Det har känts tryggt och bra att gå igenom denna procedur. Han är lugn och metodisk i sitt arbete och håller vad han lovar och kommunicerar på ett mycket bra sätt . Är lyhörd för kundens synpunkter Läs mer
  • 2019-12-02

Elin P skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har varit toppen på alla sätt och vis i min första köp-process. Han ”höll oss i handen” hela vägen och var alltid snabb med att svara på frågor. Väldigt snäll och trevlig dessutom! Läs mer
  • 2019-12-02

Lars E skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har köpt ett radhus som förmedlades av Ann-Kristin Yllén. Som köpare uppfattade vi Ann-Kristin som professionell, transparent och opartisk. Läs mer
    2019-12-02 Ann-Kristin Y svarar Lars E
    Tack Lars för din fina rekommendation. Varmt välkommen till området och hoppas att ni ska trivas lika bra som säljarna gjort.
  • Selve H

2019-11-29

Selve H skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Daniels bemötande var professionellt, han jobbade mot målet som vi satte gemensamt, vägen till målet var inte lätt med tålamod och engagemang kom vi fram det är viktigt!
    Skulle kunna rekommendera Daniel till andra som mäklare absolut!
    Mvh Selvedina Läs mer

Jag rekommenderar Niklas starkt! Läs mer
    Niklas H gillar detta
  • 2019-11-27

Fredrik J skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Väldigt trevlig, kommunikativ, jobbar hårt och gör ett riktigt bra jobb. Läs mer
  • 2019-11-18

Petter G skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Daniel har varit helt suverän, ständigt tillgänglig och stöttande. Klok rådgivning där mitt intresse som säljare alltid satts i första hand. Rekommenderar varmt till samtliga att anlita Daniel. Läs mer
  • 2019-11-18

Gunilla C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    trevlig, tydlig och mån om att affären ska bli bra för båda parter. Läs mer
  • 2019-11-14

Jenny L skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag kan varmt rekommendera Michael som mäklare. Han har varit engagerad, lätt att komma i kontakt med och kommit med värdefulla tips och råd både vad gäller försäljning av min bostad och köp av min nya bostad. Läs mer
    2019-11-18 Michael S svarar Jenny L
    Hej Jenny, det var en liten speciell försäljning med kund från vårt spekulantregister där du även i samband med försäljningen lyckades köpa en ny bostad. Har varit riktigt trevligt att få hjälpa dig med detta och stort tack för den fina rekommendationen.
  • 2019-11-14

Magnus W skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Mycket professionell, trovärdig och tillmötesgående. En mäklare du litar på. Läs mer
  • 2019-11-13

‭Maarit T skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålde en lägenhet. Daniel var proffsig, trevlig, pålitlig, tillmötesgående och seriös på ett positivt sött, helt enkelt mycket trevlig o trygg att göra med. Uppskattar att han var med hela vägen. Läs mer
  • 2019-11-12

Annelie L skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    I våras sålde vi vårt radhus. För cirka åtta år sedan var Ann-Kristin Yllén mäklaren på samma bostad när vi var köpare. När det sen blev dags för oss att sälja kände vi att hon skulle vara den rätta mäklaren för oss.

Hon gav oss många goda råd på vägen. Redan innan det var helt bestämt att vi ville flytta hade vi vårt första möte där vi gjorde en preliminär tidsplan. När det sen var klart med köpet av vårt nästa boende så var det bara att sätta igång.

Vi önskade oss en snabb och smidig affär och det var också det vi fick. Vi fick veta att vi kunde boka in fler visningstillfällen för att kanske få upp priset något men vi valde att nöja oss med det pris det blev efter två visningar. Läs mer
    2019-11-12 Ann-Kristin Y svarar Annelie L
    Hej Annelie och Tobias, vad glad jag blir för er fina beskrivning! Tusen, tusen tack! Ni vet var jag finns om ni skulle behöva min hjälp längre fram och självklart kommer en påminnelse efter årsskiftet om deklarationen :)
  • 2019-11-08

Jasin R skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi kontaktade Jon när vi skulle sälja vår lägenhet på Glavagatan. Jon har från början till slut varit engagerad och driven i processen, vilket kändes tryggt!
    Jon har visat ett genuint intresse för att hjälpa oss och visat stor kunnighet inom området. Många bra tips och idéer under hela processen. Att vi fick sålt lägenheten över våra förväntningar har vi Jon att tacka! Läs mer

Asen V skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    .Vi har såld bostadsrätt
    . Respektfull och punktlig
    . Nöjd med mäklarens insats Läs mer
    2019-11-05 Ann-Kristin Y svarar Asen V
    Stort tack för din rekommendation!

Aleksandra D skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Effektiv,omtänksam och tar sig tid med familjer! Positiv och ärlig! Läs mer
    2019-11-04 Ann-Kristin Y svarar Aleksandra D
    Vad kul att ni är nöjda! Tack för fina ord. Tänk så bra det blev med den nya familjen.

Valdemar K skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Har köpt bostadsrätt.
    Bra intryck av Mikael som var tydlig och lätt att få tag på.
    Mycket nöjd. Läs mer
    2019-11-08 Michael S svarar Valdemar K
    Hej Valdemar, stort tack för rekommendationen!
  • 2019-10-26

Ylva Karin Margareta P skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har sålt en villa.
    Michael var serviceinriktad, svarade snabbt på sms och var lätt att nå per telefon. Han var noggrann och fixade ex till lite extra vid fotograferingen och vid visningarna genom att flytta växter och tända ljus etc. Han var noga med att kolla upp om köparna var seriösa, ingav förtroende och t.o.m. medlade lite mellan mig och mitt ex när vi var oense utan att ta någons parti. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-10-27 Michael S svarar Ylva Karin Margareta P
    Hej Ylva, stort tack för den fina rekommendationen. Det har varit en speciell resa och jag önskar er all lycka i framtiden.
  • Alexey M

2019-10-14

Alexey M skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har endast positiv feedback om Ann-Kristin: hon är alltid tillgänlig, väldigt flexibel, kunnig i området, super lätt att kommunicera och hjäpsam! Läs mer
    2019-10-14 Ann-Kristin Y svarar Alexey M
    Tack så mycket för en fin rekommendation. Vi ses på tillträdet!
  • 2019-10-09

Peter S skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålt en 2:a i Högdalen.
    Bra o trevligt bemötande. Läs mer
  • Klara S

2019-10-09

Klara S skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har köpt lgh av Michael och han gjorde verkligen allt för att vår bostadsaffär skulle bli så bra som möjligt. Att få återkoppling på alla ens frågor inom kort tid är värt mycket. Tack Michael! Läs mer
    2019-10-09 Michael S svarar Klara S
    Hej Klara, har varit fantastiskt trevligt att få följa er resa till detta köp. Stort tack för rekommendationen.
  • Anette B

2019-10-07

Anette B skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har sålt lägenheten i Farsta Strand. Jon har varit en mycket trevlig och tillmötesgående person. Vi upplevde försäljningen mycket mer positivt än förväntat och att få Jon som mäklare förenklade hela processen med försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-05

Jimmy H skrev om Fastighetsbyrån Farsta
    Mycket engagerad och villig att hjälpa så mycket det gick Läs mer

Storforsplan 36, 123 47 Farsta