Fastighetsbyrån Farsta

Storforsplan 36, 123 47 Farsta — Visa karta

Här i Farsta hittar du ett naturnära område med närhet till centrum och riktigt bra kommunikationer. Sjöarna Magelungen och Drevviken med härliga promenadstråk och badplatser sätter prägel på området, och Farsta Centrum erbjuder allt du behöver.

Är det hit du vill flytta? Då ska du kontakta oss på Fastighetsbyråns kontor på Storforsplan 36. När du anlitar oss kan du räkna med att du får en mäklare som har mångårig erfarenhet och bra koll på fastighetsmarknaden. Varmt välkommen till oss - vi hjälper till med glädje!

Läs vad 605 kunder tycker om Fastighetsbyrån Farsta

• 2020-03-28

Adam A skrev om Niklas Holmberg en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Bra, lyssnar, snabb att ge respons på funderingar Läs mer
  • Johan L

2020-03-27

Johan L skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael har stor erfarenhet och kunskap om marknaden som ständigt förandras.
    Vi kontaktade 3 olika mäklarbolag som alla gav olika scenarion för vår husförsäljning, Michael gav det mest trovärdiga intrycket och det visade sig vara rätt.
    Michael har vart rådgivande och tillgänglig under hela proccessen.
    👍🏼👍🏼 Läs mer
    2020-03-29 Michael S svarar Johan L
    Hej Johan, det har varit ett nöje att arbeta med dig och dom ständiga snabba avstämningarna under resans gång. Riktigt stort tack för rekommendationen.
  • 2020-03-27

Abas H skrev om Fastighetsbyrån Farsta
    Hej! Besikning av lägenhet det var inte helt ok den första dagen som vi flyttar hit avlopp som luktar illa och vi ringde varje dag till förening men tyvärr vi fick inget hjälp från föreningen förfarande ,, undrade hur de besiktad lägenheten? Läs mer
  • 2020-03-26

Maria T skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Både köpt och sålt bostad. Bra kunnig hjälpsam lösnings inriktad lyhörd . Vänliga hälsningar Maria Taube Läs mer
  • 2020-03-23

Mimmi T skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jättebra mäklare! Engagerad och kunnig! Läs mer
    2020-03-23 Michael S svarar Mimmi T
    Stort tack Mimmi, ni kommer trivas fantastiskt bra i området med alla barn som vi pratade om.
  • 2020-03-22

Sebastian F skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi köpte en lägenhet i Högdalen och är supernöjda med Michael.

Förutom trevligt bemötande, uppriktigt intresse och fantastisk tillgänglighet så var Michael alltid villig att hjälpa oss med de saker vi inte kunde eller förstod (förstagångsköpare). Läs mer
    2020-03-23 Michael S svarar Sebastian F
    Hej Sebastian, roligt att höra, blir alltid lika glad att kunna förmedla en bra känsla till förstagångsköpare, stort tack!
  • 2020-03-18

Mohamed S skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag sålde min lägenhet, ringde till Daniel och han hjälpte till direkt.
    Daniel kom och värderade mi lägenhet och var tydlig och det kändes bra direkt.

Riktigt bra mäklare är Daniel och jag har redan rekommenderat honom till mina bekanta. Läs mer
  • 2020-03-18

Christer S skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Har mötts på ett respektfullt sätt hela tiden av Michael !! Handpenning till mig och efter en vecka är i behov av dessa !!!!! Annars så jättebra I stort, du bra så bra !!!!
    Take care
    Christer Läs mer
    2020-03-23 Michael S svarar Christer S
    Hej Christer, prioriterar dig och hoppas på att inom kort betala ut handpenningen. Stort tack för rekommendationen.
  • 2020-03-12

Emil L skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålde bostad i Högdalen och det gick väldigt smärtfritt och smidigt! Professionellt och trevligt bemötande Läs mer
    2020-03-23 Michael S svarar Emil L
    Hej Emil, stort tack för rekommendationen.
  • 2020-03-08

Charlotte S skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Radhus
    Bra bemötande
    Mycket proffsig hjälp Läs mer
  • Therese H

2020-03-07

Therese H skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Proffsig, påläst, kunnig, trevlig. Inger förtroende och skapar trygghet. Varma rekommendationer! Läs mer
    2020-03-11 Ann-Kristin Y svarar Therese H
    Blir väldigt glad för din fina rekommendation. Tack snälla!
  • 2020-03-02

Malin J skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Väldigt trevlig, engagerad och tydlig. Bra bemötande Läs mer
    2020-03-11 Ann-Kristin Y svarar Malin J
    Tack Malin! Hoppas att ni ska trivas i er nya fina lägenhet.
  • 2020-02-28

Jonathan H skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag köpte min lägenhet från Michael på Fastighetsbyrån i Farsta.

Jag tyckte han skötte hela processen väldigt bra! Jag hade ingen erfarenhet av bostadsmarknaden tidigare och kände att Michael förklarade allting väldigt bra! Läs mer
    2020-03-04 Michael S svarar Jonathan H
    Hej Jonathan, stort tack för den fina rekommendationen.
  • 2020-02-25

Hosai H skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har sålt våran lägenhet i skogås. Gjort ett jättebra jobb. Vi är super nöjda. Han har alltid varit tillgänglig. duktig lyhörd. Läs mer
  • 2020-02-25

Monika M skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon gjorde ett jättebra arbete med att sälja min lägenhet och han var väldigt hjälpsam både innan och efter visningen! Läs mer
  • 2020-02-19

Margareta S skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har sålt en bostadsrättslägenhet.
    Jag blev bemött på ett proffsigt och mycket vänligt sätt.
    Daniel har levt upp till alla tänkbara förväntningar, så jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-02-19

Cecilia F skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har köpt en bostadsrätt i Farsta strand. Mäklaren var kanonbra - proffsig, kunnig, snabb och med glimten i ögat. Bemötandet från honom överträffade mina förväntningar bland annat beroende på att ag hade haft en hel del synpunkter på mäklaren som sålde lägenheten där jag bodde tidigare.
    Sammanfattningsvis har denna del av min flytt inneburit en känsla av lugn och stabilitet trots all turbulens som omgärdar en förändring av bostad och bostadsort. Läs mer
  • 2020-02-15

Kim V skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Köpte vår första lägenheten från Ann-Kristin. En erfaren och vänlig mäklare som vi uppfattade hjälpte oss med allt vi behövde. Läs mer
    2020-02-17 Ann-Kristin Y svarar Kim V
    Tack Kim! Jag hoppas att ni ska trivas i er nya lägenhet. Ni vet var jag finns om jag kan hjälpa er längre fram.
  • 2020-02-14

Zarah W skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Kunnig. Snabb återkoppling. Lätt att prata med. Effektiv. Läs mer
  • 2020-02-07

Galina J skrev om Fastighetsbyrån Farsta
    bra service. Jag köpte en lägenhet. Tack så mycket för den professionella servicen. Läs mer
  • 2020-02-04

Bertil H skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Tack vare mäklaren fick jag möjlighet att kolla på en lägenhet innan den kommit ut på nätet och få en snabb affär Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Bertil H
    Hej Bertil. Det var en speciell affär som jag är glad att vara delaktig i. Stort tack för rekommendationen.

Cornelia A skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har med Michaels professionella hjälp sålt en 3:a i Hagsätra.
    Är mycket nöjd med Michaels stora engagemang och väldigt trevliga bemötande!
    Toppen, hör av mig direkt till honom när jag ska sälja min nästa lägenhet! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Cornelia A
    Hej Cornelia, stort tack för rekommendationen och givetvis vill jag gärna att ni hör av er när andra bostaden skall säljas.

Mikail D skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael har varit oerhört hjälpsam, proffsig och haft ett fint bemötande gentemot oss som köpte vår första lägenhet. Skulle starkt rekommendera Michael och Fastighetsbyrån Farsta! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Mikail D
    Hej, det är alltid speciellt med yngre personer som köper sin första bostad. Tacksam över att få hjälpa er och ni är alltid välkomna att återkomma till mig om ni har några framtida funderingar.

Mattias O skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Anlitade Michael för att sälja min lägenhet i Högdalen. Michael hittade en köpare så fort så lägenheten inte ens behövde annonseras på Hemnet, åtta dagar efter initierad kontakt var lägenheten såld. Otroligt proffsigt och gjorde processen med att sälja lägenheten mycket enkel. Kan varmt rekommendera Michael! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Mattias O
    Hej Mattias, förmedlar en hel del i huset vilket gör att jag har kontakt med en hel del kunder som söker där, detta blandat med lite tur resulterade i en smidig affär.
  • 2020-01-29

Charlotte S skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Bra, pålitlig och snabb på att svara och agera. Läs mer
    2020-02-05 Ann-Kristin Y svarar Charlotte S
    Tack för en fin rekommendation!
  • 2020-01-28

Ann-sofie D skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har sålt ett radhus tillsammans med min bror.
    Vi är väldigt nöjda med det bemötande vi fått av Jon. Han är kunnig och de frågor och funderingar vi haft under processen har Jon tagit hand om och vi har fått snabb återkoppling. Visningen av radhuset annonserades i god tid och ett flertal intressenter kom på visningen. De intressenter som ville se huset efter visning tog Jon väl hand om genom att ordna separata visningar.
    Under budgivningen fick vi fortlöpande information om budgivare och bud.
    Vi är väldigt nöjda med Jons arbete för att få vårt hus sålt och kan verkligen rekommendera honom till kommande kunder hos Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-01-28

Leif T skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålt ett radhus i Farsta. Trevligt bemötande och upplevt ett stort intresse för våra önskningar. Hittat i mina ögon den perfekta köparen som kommer att få huset att leva upp igen.
    Jag tycker att Jon har skött denna affär utmärkt. Kommer att rekommendera Jon om någon frågar om mäklare i Farsta. Läs mer
  • 2020-01-27

Mikael K skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Anlitade Mikael för att sälja en bostadsrätt.
    Snabbt, smidigt proffsigt samt ett trevligt och personligt bemötande.Rekommenderas! Läs mer
    2020-02-04 Michael S svarar Mikael K
    Hej Mikael, ja det var en väldigt snabb försäljning som blev lyckad. Stort tack för rekommendationen.
  • 2020-01-25

Simon M skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålde våran lägenhet med hjälp av Jon.
    Allt gick super smidigt och vi fick ett väldigt proffsigt bemötande av Jon. Läs mer
  • Caroline M

2020-01-25

Caroline M skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Den senaste tiden har vi både köpt och sålt ett hus med hjälp av Jon och vi har bara positivt att säga. Han är professionell, trevlig, lätt att få kontakt med och utstrålar pålitlighet. Läs mer
  • 2020-01-19

Karin L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Köpt bostadsrätt. Jon är mycket duktig, flexibel, service, tydlig och trevlig. Läs mer
  • 2020-01-17

Michaela T skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har köpt ett radhus
    Han var lugn, proffsig och trevliga
    Vi är väldigt nöjda Läs mer
    2020-01-20 Michael S svarar Michaela T
    Hej Michaela, stort tack för den fina rekommendationen.
  • 2020-01-12

Roger N skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi sålde ett hus i slutet av november. Daniel är proffsig, trevlig och bra i all dialog mellan säljare/köpare. Han var noggrann med dokument och information gällande huset. Köpare och säljare kan känna sig trygga med att anlita honom som mäklare. Det enda vi inte var helt nöjda med var det utgångspris han valde att sätta på huset i förhållande till hans värdering av huset. På det hela är vi nöjda med med Daniel som mäklare. Läs mer
  • Joel B

2019-12-18

Joel B skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Bra att ha att göra med, rak och uppriktig. Läs mer
  • 2019-12-15

Pavlos A skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael var väldigt hjälpsam och trevlig. Läs mer
    2019-12-22 Michael S svarar Pavlos A
    Hej Pavlos, stort tack för rekommendationen.
  • 2019-12-11

Daniel M skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har båda köp och såld bostad via mäklaren. Vi blev bemött av mäklaren på ett väldigt bra och trevligt sätt och vi är mycket nöjda att valde honom som vår mäklare båda för bostadsinköp och försäljning.
    Vi kommer i fram tiden också anlita honom som mäklare. Läs mer

Per C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har sålt vår villa.
    Jon har motsvarat våra förväntningar och har bemött oss på ett mycket sakligt och trevligt sätt. Läs mer

Jakob R skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Det har varit en rent nöje att ha att göra med Jon Pettersson redan från start. Han har varit mycket tillmötesgående och flexibel för att göra förmedlingsprocessen så smidig som möjligt för min familjs situation. Han varit lätt att få tag på när det uppstått frågor och han har även informerat och rådgivit oss i ärenden på försäljningssidan (trots att han egentligen köpte via honom). Han har alltså visat på att han är levererar god service utöver det som kan förväntas av en mäklare och att mån om att båda parter får en så positiv upplevelse som möjligt, även om det kan vara intensivt och stressigt i perioder. Förutom att vara kunnig inom sitt gebit var han dessutom lättsam, ärlig, genuin och ödmjuk - egenskaper som jag och min familj verkligen uppskattat. Jag kan starkt rekommendera Jon som mäklare inom Farsta och omnejd för de som värderar en smidig, enkel och behaglig process med hög professionell standard och en personlig touch. Läs mer

Kaire J skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Ann-Kristin var jätte professionell, var alltid i tid och lyssnade mycket mina önskemål. Rekommenderar när man vill ha en mäklare som är målmedveten och är inte rädd att jobba på. Läs mer
    2019-12-09 Ann-Kristin Y svarar Kaire J
    Tack Kaire för att jag fick hjälpa dig ännu en gång. Du vet var jag finns om du behöver hjälp längre fram :) Är så glad för din skull att det blev bra för dig och din familj.
  • 2019-12-07

Jenni K skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael hjälpte mig att sälja min 2:a. Han var engagerad och uppdaterade mig i alla steg kring försäljningen. Läs mer
    2019-12-15 Michael S svarar Jenni K
    Hej Jenni, stort tack för rekommendationen.
  • 2019-12-05

Mats Lennart H skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Proffsig och engagerad mäklare! Han är mycket tillmötesgående och kunnig. Vi kände oss i trygga när vi fick hjälp att sälja vårt hus. Läs mer
  • 2019-12-05

Benny L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har varit tillmötesgående, flexibel och kompetent i sitt uppdragsutförande. Kan varmt rekommendera att köpa bostad som mäklas via honom! Läs mer
  • Niklas W

2019-12-04

Niklas W skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael sålde min lägenhet på 33 kvm i Högdalen. Vid det första mötet upplevde jag honom som professionell, strukturerad och rutinerad. Jag uppskattar personer som kan sitt yrke då de utstrålar en säkerhet som jag upplevt genom hela processen. Då det är en stor affär att sälja sin lägenhet känns det viktigt med någon som kan förvalta arbetet för att få ut maximalt värde av sin bostad.

Hela affären har flytit på bra och de förväntningar jag haft har upplevts. Jag rekommenderar Michael! Läs mer
    2019-12-04 Michael S svarar Niklas W
    Hej Niklas, uppskattar din rekommendation stort, kort och gott, stort tack för förtroendet.
  • 2019-12-04

Thomas L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon hjälpte mig att sälja min lägenhet. Allt kändes professionellt redan från början och jag har kunna luta mig tillbaka.

Jon har skött allt och har även varit snabb på att uppdatera mig när någon ny var intresserad av lägenheten.

Om du vill ha ett proffsigt bemötande och vara säker på att allt sköts snyggt så kan jag starkt rekommendera Jon. Läs mer
  • 2019-12-04

Margareta C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Har sålt hus. Det har känts tryggt och bra att gå igenom denna procedur. Han är lugn och metodisk i sitt arbete och håller vad han lovar och kommunicerar på ett mycket bra sätt . Är lyhörd för kundens synpunkter Läs mer
  • 2019-12-02

Elin P skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har varit toppen på alla sätt och vis i min första köp-process. Han ”höll oss i handen” hela vägen och var alltid snabb med att svara på frågor. Väldigt snäll och trevlig dessutom! Läs mer
  • 2019-12-02

Lars E skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har köpt ett radhus som förmedlades av Ann-Kristin Yllén. Som köpare uppfattade vi Ann-Kristin som professionell, transparent och opartisk. Läs mer
    2019-12-02 Ann-Kristin Y svarar Lars E
    Tack Lars för din fina rekommendation. Varmt välkommen till området och hoppas att ni ska trivas lika bra som säljarna gjort.
  • Selve H

2019-11-29

Selve H skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Daniels bemötande var professionellt, han jobbade mot målet som vi satte gemensamt, vägen till målet var inte lätt med tålamod och engagemang kom vi fram det är viktigt!
    Skulle kunna rekommendera Daniel till andra som mäklare absolut!
    Mvh Selvedina Läs mer

Jag rekommenderar Niklas starkt! Läs mer
    Niklas H gillar detta
  • 2019-11-27

Fredrik J skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Väldigt trevlig, kommunikativ, jobbar hårt och gör ett riktigt bra jobb. Läs mer

Storforsplan 36, 123 47 Farsta