Fastighetsbyrån Farsta

Storforsplan 36, 123 47 Farsta — Visa karta

Här i Farsta hittar du ett naturnära område med närhet till centrum och riktigt bra kommunikationer. Sjöarna Magelungen och Drevviken med härliga promenadstråk och badplatser sätter prägel på området, och Farsta Centrum erbjuder allt du behöver.

Är det hit du vill flytta? Då ska du kontakta oss på Fastighetsbyråns kontor på Storforsplan 36. När du anlitar oss kan du räkna med att du får en mäklare som har mångårig erfarenhet och bra koll på fastighetsmarknaden. Varmt välkommen till oss - vi hjälper till med glädje!

Läs vad 572 kunder tycker om Fastighetsbyrån Farsta

• 2019-12-11

Daniel M skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har båda köp och såld bostad via mäklaren. Vi blev bemött av mäklaren på ett väldigt bra och trevligt sätt och vi är mycket nöjda att valde honom som vår mäklare båda för bostadsinköp och försäljning.
    Vi kommer i fram tiden också anlita honom som mäklare. Läs mer

Per C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har sålt vår villa.
    Jon har motsvarat våra förväntningar och har bemött oss på ett mycket sakligt och trevligt sätt. Läs mer

Jakob R skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Det har varit en rent nöje att ha att göra med Jon Pettersson redan från start. Han har varit mycket tillmötesgående och flexibel för att göra förmedlingsprocessen så smidig som möjligt för min familjs situation. Han varit lätt att få tag på när det uppstått frågor och han har även informerat och rådgivit oss i ärenden på försäljningssidan (trots att han egentligen köpte via honom). Han har alltså visat på att han är levererar god service utöver det som kan förväntas av en mäklare och att mån om att båda parter får en så positiv upplevelse som möjligt, även om det kan vara intensivt och stressigt i perioder. Förutom att vara kunnig inom sitt gebit var han dessutom lättsam, ärlig, genuin och ödmjuk - egenskaper som jag och min familj verkligen uppskattat. Jag kan starkt rekommendera Jon som mäklare inom Farsta och omnejd för de som värderar en smidig, enkel och behaglig process med hög professionell standard och en personlig touch. Läs mer

Kaire J skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Ann-Kristin var jätte professionell, var alltid i tid och lyssnade mycket mina önskemål. Rekommenderar när man vill ha en mäklare som är målmedveten och är inte rädd att jobba på. Läs mer
    2019-12-09 Ann-Kristin Y svarar Kaire J
    Tack Kaire för att jag fick hjälpa dig ännu en gång. Du vet var jag finns om du behöver hjälp längre fram :) Är så glad för din skull att det blev bra för dig och din familj.
  • 2019-12-07

Jenni K skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael hjälpte mig att sälja min 2:a. Han var engagerad och uppdaterade mig i alla steg kring försäljningen. Läs mer
  • 2019-12-05

Mats Lennart H skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Proffsig och engagerad mäklare! Han är mycket tillmötesgående och kunnig. Vi kände oss i trygga när vi fick hjälp att sälja vårt hus. Läs mer
  • 2019-12-05

Benny L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har varit tillmötesgående, flexibel och kompetent i sitt uppdragsutförande. Kan varmt rekommendera att köpa bostad som mäklas via honom! Läs mer
  • Niklas W

2019-12-04

Niklas W skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Michael sålde min lägenhet på 33 kvm i Högdalen. Vid det första mötet upplevde jag honom som professionell, strukturerad och rutinerad. Jag uppskattar personer som kan sitt yrke då de utstrålar en säkerhet som jag upplevt genom hela processen. Då det är en stor affär att sälja sin lägenhet känns det viktigt med någon som kan förvalta arbetet för att få ut maximalt värde av sin bostad.

Hela affären har flytit på bra och de förväntningar jag haft har upplevts. Jag rekommenderar Michael! Läs mer
    2019-12-04 Michael S svarar Niklas W
    Hej Niklas, uppskattar din rekommendation stort, kort och gott, stort tack för förtroendet.
  • 2019-12-04

Thomas L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon hjälpte mig att sälja min lägenhet. Allt kändes professionellt redan från början och jag har kunna luta mig tillbaka.

Jon har skött allt och har även varit snabb på att uppdatera mig när någon ny var intresserad av lägenheten.

Om du vill ha ett proffsigt bemötande och vara säker på att allt sköts snyggt så kan jag starkt rekommendera Jon. Läs mer
  • 2019-12-04

Margareta C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Har sålt hus. Det har känts tryggt och bra att gå igenom denna procedur. Han är lugn och metodisk i sitt arbete och håller vad han lovar och kommunicerar på ett mycket bra sätt . Är lyhörd för kundens synpunkter Läs mer
  • 2019-12-02

Elin P skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon har varit toppen på alla sätt och vis i min första köp-process. Han ”höll oss i handen” hela vägen och var alltid snabb med att svara på frågor. Väldigt snäll och trevlig dessutom! Läs mer
  • 2019-12-02

Lars E skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har köpt ett radhus som förmedlades av Ann-Kristin Yllén. Som köpare uppfattade vi Ann-Kristin som professionell, transparent och opartisk. Läs mer
    2019-12-02 Ann-Kristin Y svarar Lars E
    Tack Lars för din fina rekommendation. Varmt välkommen till området och hoppas att ni ska trivas lika bra som säljarna gjort.
  • Selve H

2019-11-29

Selve H skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Daniels bemötande var professionellt, han jobbade mot målet som vi satte gemensamt, vägen till målet var inte lätt med tålamod och engagemang kom vi fram det är viktigt!
    Skulle kunna rekommendera Daniel till andra som mäklare absolut!
    Mvh Selvedina Läs mer

Jag rekommenderar Niklas starkt! Läs mer
    Niklas H gillar detta
  • 2019-11-27

Fredrik J skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Väldigt trevlig, kommunikativ, jobbar hårt och gör ett riktigt bra jobb. Läs mer
  • 2019-11-18

Petter G skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Daniel har varit helt suverän, ständigt tillgänglig och stöttande. Klok rådgivning där mitt intresse som säljare alltid satts i första hand. Rekommenderar varmt till samtliga att anlita Daniel. Läs mer
  • 2019-11-18

Gunilla C skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    trevlig, tydlig och mån om att affären ska bli bra för båda parter. Läs mer
  • 2019-11-14

Jenny L skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag kan varmt rekommendera Michael som mäklare. Han har varit engagerad, lätt att komma i kontakt med och kommit med värdefulla tips och råd både vad gäller försäljning av min bostad och köp av min nya bostad. Läs mer
    2019-11-18 Michael S svarar Jenny L
    Hej Jenny, det var en liten speciell försäljning med kund från vårt spekulantregister där du även i samband med försäljningen lyckades köpa en ny bostad. Har varit riktigt trevligt att få hjälpa dig med detta och stort tack för den fina rekommendationen.
  • 2019-11-14

Magnus W skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Mycket professionell, trovärdig och tillmötesgående. En mäklare du litar på. Läs mer
  • 2019-11-13

‭Maarit T skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålde en lägenhet. Daniel var proffsig, trevlig, pålitlig, tillmötesgående och seriös på ett positivt sött, helt enkelt mycket trevlig o trygg att göra med. Uppskattar att han var med hela vägen. Läs mer
  • 2019-11-12

Annelie L skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    I våras sålde vi vårt radhus. För cirka åtta år sedan var Ann-Kristin Yllén mäklaren på samma bostad när vi var köpare. När det sen blev dags för oss att sälja kände vi att hon skulle vara den rätta mäklaren för oss.

Hon gav oss många goda råd på vägen. Redan innan det var helt bestämt att vi ville flytta hade vi vårt första möte där vi gjorde en preliminär tidsplan. När det sen var klart med köpet av vårt nästa boende så var det bara att sätta igång.

Vi önskade oss en snabb och smidig affär och det var också det vi fick. Vi fick veta att vi kunde boka in fler visningstillfällen för att kanske få upp priset något men vi valde att nöja oss med det pris det blev efter två visningar. Läs mer
    2019-11-12 Ann-Kristin Y svarar Annelie L
    Hej Annelie och Tobias, vad glad jag blir för er fina beskrivning! Tusen, tusen tack! Ni vet var jag finns om ni skulle behöva min hjälp längre fram och självklart kommer en påminnelse efter årsskiftet om deklarationen :)
  • 2019-11-08

Jasin R skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi kontaktade Jon när vi skulle sälja vår lägenhet på Glavagatan. Jon har från början till slut varit engagerad och driven i processen, vilket kändes tryggt!
    Jon har visat ett genuint intresse för att hjälpa oss och visat stor kunnighet inom området. Många bra tips och idéer under hela processen. Att vi fick sålt lägenheten över våra förväntningar har vi Jon att tacka! Läs mer

Asen V skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    .Vi har såld bostadsrätt
    . Respektfull och punktlig
    . Nöjd med mäklarens insats Läs mer
    2019-11-05 Ann-Kristin Y svarar Asen V
    Stort tack för din rekommendation!

Aleksandra D skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Effektiv,omtänksam och tar sig tid med familjer! Positiv och ärlig! Läs mer
    2019-11-04 Ann-Kristin Y svarar Aleksandra D
    Vad kul att ni är nöjda! Tack för fina ord. Tänk så bra det blev med den nya familjen.

Valdemar K skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Har köpt bostadsrätt.
    Bra intryck av Mikael som var tydlig och lätt att få tag på.
    Mycket nöjd. Läs mer
    2019-11-08 Michael S svarar Valdemar K
    Hej Valdemar, stort tack för rekommendationen!
  • 2019-10-26

Ylva Karin Margareta P skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har sålt en villa.
    Michael var serviceinriktad, svarade snabbt på sms och var lätt att nå per telefon. Han var noggrann och fixade ex till lite extra vid fotograferingen och vid visningarna genom att flytta växter och tända ljus etc. Han var noga med att kolla upp om köparna var seriösa, ingav förtroende och t.o.m. medlade lite mellan mig och mitt ex när vi var oense utan att ta någons parti. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-10-27 Michael S svarar Ylva Karin Margareta P
    Hej Ylva, stort tack för den fina rekommendationen. Det har varit en speciell resa och jag önskar er all lycka i framtiden.
  • Alexey M

2019-10-14

Alexey M skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag har endast positiv feedback om Ann-Kristin: hon är alltid tillgänlig, väldigt flexibel, kunnig i området, super lätt att kommunicera och hjäpsam! Läs mer
    2019-10-14 Ann-Kristin Y svarar Alexey M
    Tack så mycket för en fin rekommendation. Vi ses på tillträdet!
  • 2019-10-09

Peter S skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålt en 2:a i Högdalen.
    Bra o trevligt bemötande. Läs mer
  • Klara S

2019-10-09

Klara S skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har köpt lgh av Michael och han gjorde verkligen allt för att vår bostadsaffär skulle bli så bra som möjligt. Att få återkoppling på alla ens frågor inom kort tid är värt mycket. Tack Michael! Läs mer
    2019-10-09 Michael S svarar Klara S
    Hej Klara, har varit fantastiskt trevligt att få följa er resa till detta köp. Stort tack för rekommendationen.
  • Anette B

2019-10-07

Anette B skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har sålt lägenheten i Farsta Strand. Jon har varit en mycket trevlig och tillmötesgående person. Vi upplevde försäljningen mycket mer positivt än förväntat och att få Jon som mäklare förenklade hela processen med försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-05

Jimmy H skrev om Katja Korbout en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Mycket engagerad och villig att hjälpa så mycket det gick Läs mer
  • 2019-10-02

Samuel M skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon gjorde köpet av min lägenhet väldigt bekväm och enkel. Han gav mig svar på alla mina frågor, fanns tillgänglig hela tiden under hela processen och gjorde upplevelsen väldigt behaglig för mig som förstagångs köpare.

Jag rekommenderar Jon starkt! Läs mer
  • 2019-09-30

Caroline P skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Ett väldigt bra bemötande och väldigt hjälpsam i alla aspekter. Läs mer
    2019-10-01 Ann-Kristin Y svarar Caroline P
    Tack för en fin rekommendation. Hoppas att du ska trivas i din fina lägenhet!
  • 2019-09-25

Jan A skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Köpt en bostadsrätt i Bandhagen.
    Fungerade bra med kommunikationen med Michael Schönning. Förklarade allt mycket bra.
    Kan rekommendera honom som mäklare Läs mer
    2019-10-01 Michael S svarar Jan A
    Hej Jan, tack för rekommendationen!
  • 2019-09-25

Mats R skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Har köpt ett radhus. Fick bra förtroende för Jon direkt. Han kör raka puckar. Och är grymt hjälpsam. Läs mer
  • 2019-09-24

Michaela T skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi är jättenöjda med hur Jon har hanterat försäljningen av vårt radhus. Han har varit lugn, proffsig och lätt att samarbeta med under hela processen.
    Vi rekommenderar Jon och skulle absolut kunna tänka oss att anlita honom igen. Läs mer
  • 2019-09-23

Alexandre B skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jon helped me sell an apartment. I gave him the challenge of selling my apartment in a way that I wouldn't loose money. Instead of giving me the standard approach of just going to the market with an open house and pray, he actually adapted his approach to the particular challenge. The results speak from themselves. The house was sold for a price that made me happy.

I recommend Jon to sell your house/apartment and I recommend that you trust him, he will do the best he can to meet your wishes. Läs mer
  • 2019-09-20

Sarah B skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi har sålt vår bostad med hjälp av Jon. Han var otroligt trevlig och tillmötesgående, kändes som en genuint ärlig och pålitlig person.

Han var bra på att hålla oss uppdaterade om utveckligen av försäljning och alltid väldigt lätt att ha och göra med.

Jag skulle varmt rekommendera Jon till framtida kunder! Läs mer
  • 2019-09-20

Mariusz Grzegorz S skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Vi sålde Klangvägen 15 genom Fastighetsbyrån, där Jon P var mäklare.
    Jon, upplev som kunnig och saklig inom sitt yrke.
    alltid tillgänglig och snabb med att svara på diverse frågor.
    Sammanfattningsvis var vi super nöjda med Jons bemötande, och själva försäljningsresultatet. Läs mer
  • 2019-09-09

Teresia B skrev om Niklas Holmberg en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Köpt bostadsrätt av Niklas. Mycket kunnig och proffsig. Kände mig helt trygg. Läs mer
    2019-09-09 Niklas H svarar Teresia B
    Kul att höra att du känner dig nöjd Teresia. Hoppas att du kommer trivas bra i lägenheten. //Niklas
  • Maria B

2019-09-09

Maria B skrev om Niklas Holmberg en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Tycker inte han brydde sig speciellt mycket Läs mer
    2019-09-09 Niklas H svarar Maria B
    Hej Maria, tråkigt att du har upplevt det som att jag inte har brytt mig då det verkligen inte är fallet. Då köpet inträffade under semestertider fick jag hjälp av min kollega och vi fick tyvärr aldrig möjlighet att träffas. Hoppas att du kommer trivas bra i din nya bostad och att vi får möjlighet att träffas framöver!
  • 2019-09-09

Karmo S skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Extremely professional, friendly and helpful Läs mer
  • 2019-09-06

Lucja S skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    We bought an apartment through Michael.
    We are very pleased with the quality of services that Michael gave us.
    The right person in the right position!
    If we'll want to sell or buy real estate in the future, we will definitely use his help again. Läs mer
    2019-09-06 Michael S svarar Lucja S
    Hej Lucja, stort tack för allt, ni är en fantastisk trevlig familj. Stort lycka till och hoppas ni kommer trivas i ert nya boende.
  • 2019-09-05

Diego P skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    I bought apartament, the seller was very profissional and kind, he helped me in all of steps, I really recomend Jon Pettersson. Läs mer
  • 2019-08-30

Daniel D skrev om Niklas Holmberg en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Jag köpte hus på Spadervägen 17 i Trångsund.
    Mycket kunnig och sympatisk mäklare Läs mer
    2019-09-04 Niklas H svarar Daniel D
    Tack för en fin rekommendation Daniel. Hoppas att ni kommer trivas bra i ert nya hus! //Niklas
  • 2019-08-30

Alexander P skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Väldigt professionellt bemötande, trevlig, tålamodig och hjälpsam.
    Hela processen var relativt lättsam tack vare Ann-Kristin. Läs mer
    2019-09-30 Ann-Kristin Y svarar Alexander P
    Tack Alexander för ditt rekommendation!
  • 2019-08-28

Eva Kristina G skrev om Michael Schönning en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Försäljningen av mitt radhus gick som på räls, klar tydlig information. Lugnt & tryggt hela vägen! Supernöjd! Läs mer
    2019-09-06 Michael S svarar Eva Kristina G
    Stort tack för den fina rekommendationen. Allt gick väldigt bra och förutsättningarna var även dom fantastiskt bra, ett hus med alla rätt.
  • 2019-08-25

Kevin F skrev om Ann-Kristin Yllén en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Mycket bra mäklare, snabb på att svara på frågor och kunnig. Läs mer
    2019-09-30 Ann-Kristin Y svarar Kevin F
    Tack Kevin för din rekommendation! Hoppas att du kommer att trivas bra i din nya fina lägenhet.
  • Bengt L

2019-08-24

Bengt L skrev om Jon Pettersson en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålt en mindre bostadsrätt med hjälp av Jon.
    Allting har klaffat perfekt från första kontakten.
    Jon är en problemlösande person, glad och positiv.
    Utfallet av försäljningen absolut vad jag hoppats.
    Sammantaget en positiv och trevlig säljarupplevelse.
    Jon rekommenderas varmt som mäklare. Läs mer
  • 2019-08-19

Victoria A skrev om Daniel Sedman en del av Fastighetsbyrån Farsta
    Sålt en 3,a i Fagersjö.
    Väldigt trevligt bemött av Daniel. Bra service har stort förtroende för Daniel. Väldigt flexibel. Bara gott att säga😊 Läs mer

Storforsplan 36, 123 47 Farsta