Alla kategorier Mäklare Stockholms län Norrtälje Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Norrtälje

Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 622 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• 2019-03-20

Mari A skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt bostadsrätt.
    Mycket bra bemötande.
    Försäljningen fungerade bra, vi var också mycket tillmötesgående när det gällde prissättning och önskan om en enkel och smidig affär.
    Känns tryggt med tydligt upplägg och rutiner kring hur försäljningen ska gå till. Erika har informerat oss kontinuerligt och tydligt, det har känts mycket bra. Hon påminner oss också om sådant som behöver göras, vilket är bra när man inte är van att sälja den här typen av objekt. Läs mer
  • 2019-03-19

Lucas M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Fick en snabb & smidig affär! Väldigt bra bemötande och kontakt. Läs mer
    2019-03-19 Jacob L svarar Lucas M
    Tack Lucas hoppas du kommer trivas :)
  • 2019-03-18

Sara R skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har köpt en villa och sålt en bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-03-13

Jonas V skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag köpte en bostadsrätt med Jacob Lund som mäklare. Hade ständigt info nära till hands och koll på läget mellan mig och säljaren. Och även snabba svar på frågor när jag undrat något, vilket gjorde att affären kändes smidig och säker.
    Jättebra upplevelse av det här bostadsrätts köpet 👍 Läs mer
    2019-03-14 Jacob L svarar Jonas V
    Tack Jonas för ditt fina omdöme och hoppas du kommer trivas i nya lägenheten.

Lycka till

Tack!
  • 2019-02-20

Marianne E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt en bostadsrätt
    Trevligt bemötande, saklig och informativ. Bra återkoppling . En mäklare som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2019-02-20

Lars F skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt vårt hus med hjälp av Erika. Erika hade tidigare hjälpt vår son att sälja sitt hus och vi tyckte alla tre att hon lyckades bra där.
    Hon är lugn och kunnig så vi kände oss trygga. Läs mer
  • Ulrika A

2019-02-16

Ulrika A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig och bra service, kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-02-14

Jeanette T skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jakob hjälpte oss på ett proffsigt och bra sätt att sälja vårt hus i höstas. Mycket bra kommunikation hela vägen och allt gick toppen! Läs mer
  • Daniel A

2019-02-14

Daniel A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jonas höll ihop processen väldigt fint, löste de problem som vi råkade skapa på vägen, och var i största allmänhet ett nöje att ha att göra med. Läs mer
  • Maria S

2019-02-12

Maria S skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en 4:a.
    Mäklaren har varit tillmötesgående och informerat på ett tydligt sätt.
    Vid affären hade han god ordning på pappren, jobbade systematiskt och förklarade sådant som önskades.
    Gör gärna fler affärer med denna mäklare. Läs mer
    2019-02-21 Didrik L svarar Maria S
    Tack!
  • 2019-02-09

Eva Mikaela A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Proffsigt men också personligt bemötande. Helt klart nöjda med försäljningen av vårt hus. Läs mer
    2019-02-14 Jonas N svarar Eva Mikaela A
    Hej Mikaela!
    Glädjande ord att läsa från dig. Det värmer och härligt att ni blev nöjda med försäljningsinsatserna. Varmt lycka till med ert nya boende!
  • 2019-02-06

Ann-Louise E skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt en lgh i Ntj. Erika var väldigt proffesionell och informativ. Hon var ödmjuk och motsvarade våra förväntningar. Vi är mycket nöjda.
    Olle o Ann-Louice Läs mer
  • 2019-01-28

Anna Marianne H skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt mitt hus på landet. Kristina har varit en otroligt bra och engagerad mäklare. Hon har lyssnat in mina behov och önskningen.
    Jag kan varmt rekommendera Kristina som mäklare. Läs mer
  • 2019-01-25

Daniel Andreas L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han är dunder. Vad mer ska man säga en kille med hjärtat på rätt plats! Läs mer
    2019-02-04 Jacob L svarar Daniel Andreas L
    Tack Daniel lycka till med ditt nya boende och hoppas du kommer tillbaka till kommunen :)
  • Sophie H

2019-01-18

Sophie H skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde ett fritidshus i Riala som var ett dödsbo efter våra föräldrar, vilket innebar att vi hade dålig koll på det mesta gällande huset. Erika Blomqvist har varit fantastiskt bra på alla sätt och vis, allt ifrån tät kontakt till att ordna upp med information kring allt. Alltid duktig på att informera om vad som skulle hända härnäst. Vi var supernöjda trots att vi inte fick riktigt lika mycket för huset som det var värderat till, men man kan inte få allt här i livet. :) Vi kommer att rekommendera Fastighetsbyrån och Erika till alla vi känner som ska sälja fastighet. Läs mer
  • 2019-01-07

Sten H skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har köpt en fastighet av honom och då föll det sig så att vi anlitade honom för att sälja vårt hus vilket inte har lyckats ännu men jag har förhoppning om att det snart skall vara klart.
    Jag tycker att Jonas är bra att ha att göra med Läs mer
    2019-02-07 Jonas N svarar Sten H
    Hej Sten!
    Tack för det fina omdömet och orden. Och extra roligt blir det ju nu när vi hittat en köpare till ditt hus. Eller rättare sagt, till ditt förra hus!
    JonasN
  • 2019-01-02

Carl S skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag köpte en villa.
    Emelie var väldigt lätt att prata med, mjuk och lugn. Hon ingav ett stort förtroende utan att vara påflugen. Lite familjär. Läs mer
  • 2018-12-30

Martin A skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hon var väldigt bra! Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-12

Gunnar A skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt Fritidshus på Blidö
    Blev korrekt och snabbt bemött
    Bra mäklarjobb Läs mer
  • 2018-12-04

Klas F skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Emeli Sand har motsvarat förväntningarna
    vi haft på en mäklare. Hon har på ett bra sätt informerat oss om gången i en fastighetsförsäljning. Hon har hela tiden hållit oss uppdaterade under försäljningsfasen och gett ett kunnigt och trevligt intryck Läs mer
  • 2018-12-03

Viktor F skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Didrik har hjälpt oss med att sälja vårat hus och vi är nöjda med affären. Han är lugn och erfaren vilket inger förtroende både för köpare och säljare. Läs mer
  • 2018-12-02

Stefan B skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hon tog hand om allt det tyckte jag var br Läs mer
  • 2018-11-30

Nils-Ove B skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Fritidshus på Yxlan.

EB visade från första stund en förståelse för objektets speciella problem och tillgångar där hon med insiktsfull mogenhet gav vägledning i svåra beslut. Den lugna värdigheten som visades kunden ingav djup respekt för EB:s kunnande och personliga integritet.

Förväntningarna var goda då byrån ansvarade för försäljningen av aktuell fastighet till kunden när förvärvet skedde. I detta fall överträffades förväntningarna då försäljningen omfattade en rad komplexiteter som bl a tidsutdräkt och ett allmänt pga brister i fastigheten svårsålt hus.

Erika Blomqvist har med en professionell och personlig kundkontakt förmedlat vägledning i en allt annat än enkel fastighetsaffär. Ett stort förtroende mellan mäklare och säljare har byggt grunden för ett bra avslut. Läs mer
  • 2018-11-20

Massi F skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag/vi har köpt fritidshus.
    Vi tycker att Jackob gav oss förtroende o hade närvarande när man vill ha kontakt med honom.
    Han visade ärlighet på så sätt att vi kunde lita på honom. Läs mer
  • 2018-11-20

Hans Olof L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bra bemötande och uppföljning samt information om läget.
    Allt gick inte som man tänkt men försäljningen gick med rekordfart och vi är nöjda. Läs mer
  • 2018-11-19

Monica W skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    har sålt en lägenhet på 4 rok, jag blev bemött på ett mycket bra sätt, väldigt trevlig, alltid snabba svar när jag hade några frågor.
    Resultatet överträffade mina förväntningar.
    Jag skulle definitivt rekommendera Jacob till andra säljare. Läs mer
  • 2018-11-19

Maria A skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hej, jag har i höst köpt en fastighet i Frihamra. Emeli var under hela processen otroligt tillmötesgående, kunnig och serviceminded. Jag hade en idé om att bli ägare till huset på just min födelsedag och tack vara Emeli blev idén till verklighet vilket var helt fantastiskt då det var kort om tid att ordna med allt det praktiska.
    En stor eloge till Emeli som lyckades ro allt i land :-)
    Mvh Mija Ahlström Läs mer
  • 2018-11-18

Berith H skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    jag har köpt ett fritidshus i Norrtälje. Didrik var mycket trevlig och kunnig. Det blev ett snabbt tillträde som vi önskade. Jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-19 Didrik L svarar Berith H
    Tack Berith !

Matthias K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Smidigt och enkel försäljning. Läs mer

Ove J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Lugn och lyhörd, omtänksam trevlig Läs mer

Maria H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt lägenhet på två rum och kök. Svår sålt men till slut fick vi en köpare.
    Jakob har varit trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-11-17 Jacob L svarar Maria H
    Hej Maria tack för fint omdöme hoppas ni kommer trivas i nya lägenheten :)
  • 2018-11-14

Malin M skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte bostadsrätt. Mäklaren byttes mot en annan då han bytte firma/jobb. Den första mäklaren var jättebra, svarade snabbt på frågor och gav återkoppling samt var tillgänglig. Mattias Åhman eller liknande hette han. Den andra mäklaren som tog över hörde man bara av när det var dags att skriva på avtal, inget mer. Detta trots att vi som köpte efterfrågade dennes närvaro i ett möte med byggherren. Mäklaren valde att inte delta. Inte bra. Läs mer
  • 2018-11-12

Daniela Wiktoria E skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jonas Nordwall hjälpte med försäljningen av vårt fritidshus på ett strålande sätt.Vi kan inte annat än att rekommendera honom vid försäljning eller köp av fastillheter!
    Daniela och Lars D.Eriksson Läs mer
    2018-11-13 Jonas N svarar Daniela Wiktoria E
    Men så glad jag blir Daniela och Lars, tack! Det var ett nöje att hjälpa till med er försäljning. Jag minns med värme vårt första möte i fin försommarsol en tidig morgon: Utefrukost på verandan, med nyrostat bröd och kaffe. Vindpinade tallar och ljung på klipporna precis utanför trädäcket.

Jag hoppas ni får trevliga resor ute i Europa och extra glad blir jag om Danielas vackra röda gymnastikskor fortsätter trampa runt i världens huvudstäder.
  • 2018-11-12

Thomas G skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Tillmötesgående och kunnig! Jonas kändes trygg och solid i hela processen. Läs mer
    2018-11-13 Jonas N svarar Thomas G
    Tack Thomas, för de fina orden. "Trygg och solid" och "tillmötesgående och kunnig" det känns mycket fint att läsa dem tillsammans. De värmer fint att läsa. Varmt lycka till med ert nya fritidsnöje!
  • 2018-11-08

Barbro M skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi skulle sälja vår sommarstuga och fick då allt stöd och all hjälp vi behövde under hela processen. Emeli var väldigt bra på att löpande kommunicera med oss och snabbt återkoppla, vilket var en stor trygghet! Läs mer
  • 2018-11-08

Ellen B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han har inte gjort sitt jobb, arvode (hans avgift som han vill ta,! Vill jag själv inte betala! För vi, Agneta och jag köpare och säljare har ju i princip gjort jobbet själva.
    Vad har han gjort ? Barnsligt
    Mvh/ Ellen Läs mer
    2018-11-08 Jacob L svarar Ellen B
    Hej Ellen vad tråkigt att du är missnöjd och att du inte tycker att mitt arbete lever upp till dina förväntningar.

Myclet av mäklarens jobb syns inte utåt så som visningar gör, utöver detta har vi mycket kontakt med kunde både via mejl och telefon på obekväma arbetstider ofta helger och sena kvällar.

Vårt arbete är också som i ditt fall att få ihop en affär mellan köpare och säljare där villkor om egen försäljning är inblandat, jag har lagt mycket energi på att få ihop affärren Med din lägenhet med att vrida och vända på många lösningar gällande finansiering och inflyttsdatum och fullmakter.

Med köparens lägenhet jobbar jag både med öppna och privatvisningar för att få ihop hela affären i tid vilket jag gör mitt yttersta för att få ihop då jag annars tappar båda era försäljningar.

Ha det så gott

//Jacob
  • Carl Eric Jöran W

2018-11-08

Carl Eric Jöran W skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har blivit bemött på det sätt jag hade förväntat mig. Inga toppar men inga dalar. Nära att jag valde annan mäklare vi försäljningen av min fastighet i Nynäshamn då inget hände trots flertalet visningar samt flera annonseringar. Fem i tolv klarade fastighetsbyrån av uppdraget att sälja min bostad efter 6 månaders arbete. Läs mer
  • 2018-11-02

Dennis L skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har både köpt ett hus och sålt en lägenhet.

Mäklaren var mycket påläst vid försäljningen och kunnig om objektet.
    Jag tycker det har varit bra kommunikation och man har fått veta direkt om det är något som händer.
    Inga otydliga sms utan samtal där man ibland haft motfrågor eller funderingar som kunna lösts på en gång.

Professionellt hanterat från början till slut. Läs mer
  • 2018-11-01

Marie O skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Rekommenderar varmt Erika Blomqvist!
    allt vad man förväntar sig som kund har Erika...
    erfarenhet, saklig, informativ, återkopplar, ordning...ja allt!
    och framförallt ett bra avslut på affären :) Läs mer
  • 2018-10-21

Elaine R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Påläst, lätt att få tag i, trevlig och pålitlig Läs mer
    2018-10-26 Jacob L svarar Elaine R
    Tack så mycket hoppas du och Therese kommer trivas :)
  • 2018-10-19

Thomas Å skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När vi skulle välja mäklare till försäljningen av vårt fritidshus fick vi kontakt med Jacob. Det visade sig vara bästa tänkbara hjälp. Mycket professionell, seriös och serviceminded. Han motsvarade alla våra förväntningar och mer därtill. Även köparna uttryckte sitt beröm. Kan varmt rekommendera Jacob till dig som ska sälja din bostad. Läs mer
  • 2018-10-19

Eva T skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Snabb försäljning och jag är nöjd kund Läs mer
    2018-10-19 Jacob L svarar Eva T
    Tack Eva för fint omdöme alltid trevligt med nöjda kunder hoppas du kommer trivas bra i nya lägenheten. :)
  • 2018-10-14

Niclas K skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Duktig, blev bra bemött och både köp och säljaffären har gått smidigt Läs mer
  • 2018-10-09

Johan A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte bostad BRF ankan. Bra bemötande och smidig affär Läs mer
  • 2018-10-08

Ulf Sixten J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob jobbar aktivt med kunder, både säljare och köpare, han tar hjälp kollegor. Vi har fått bästa tänkbara bemötande, både som köpare och säljare.
    Vi trodde inte att det skulle gå så fort att få till fotografering, besiktning och visning. Allt har fungerat till vår belåtenhet och när sedan budgivningen startade gick det väldigt fort.
    Vi är väldigt nöjda med Jacob och kommer att rekommendera honom till vänner och bekanta.

Köpet av ny bostad och försäljning av den gamla har varit en positiv upplevelse tack vare Jacob. Läs mer
    2018-10-08 Jacob L svarar Ulf Sixten J
    Tack Ulf för väldigt fina ord vi hoppas allt flyter på som vanligt här framöver :)
  • 2018-09-24

Leif P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett fritidshus utav Jacob, som var mycket påläst angående huset och väldigt seriös sin profession. Läs mer
    2018-09-25 Jacob L svarar Leif P
    Tack Leif för fint omdöme hoppas vi ses :)
  • 2018-09-21

Thomas Å skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Om du ska sälja en bostad i Norrtälje kommun så rekommenderar jag varmt Jacob Lund. En bättre mäklare är det svårt att hitta. Mycket seriös och ärlig och väldigt engagerad för att göra din fastighetsaffär så bra som möjligt. Läs mer
  • 2018-09-18

Åsa W skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett fritidshus via Didrik i Norrtälje sommaren 2018. Vi fick ett bra bemötande och Didrik är väldigt kunnig och professionell! Vi kan varmt rekommendera Didrik som fastighetsmäklare vid en bostadsaffär. Läs mer
    2018-09-18 Didrik L svarar Åsa W
    Tack Åsa för det pmdömet.
  • 2018-09-16

Kenne K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde vårt radhus i våras. Bra bemötande och alla steg från första besök till fotografering, visning och försäljning fungerade bra. Läs mer
    2018-09-16 Jacob L svarar Kenne K
    Tack för fint omdöme Kenne hoppas ni trivs bra i Svanberga :)

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje