Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 726 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• 2020-06-01

Carina P skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en sommarstuga och fick bra hjälp och proffsigt bemötande av Erika.
    Hon känns kunnig. Läs mer
    2020-06-01 Erika B svarar Carina P
    Tack Carina! De nya ägarna kommer garanterat trivas i er lilla sommarstuga på Rådmansö.
  • 2020-05-29

Totte J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har sålt ett fritidshus genom fastighetsbyrån.
    Bra bemötande av mäklaren ,smidig affär. Läs mer
  • 2020-05-23

Oliver R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett fritidshus via Jacob. Allt sköttes professionellt och vi blev mycket nöjda Läs mer
    2020-05-24 Jacob L svarar Oliver R
    Tack för omdöme ska bli väldigt roligt följa ert projekt :)
  • 2020-05-20

Lena L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bra o kunnigt bemötande. Intresserad av både säljare o köpare. Läs mer
    2020-05-24 Jacob L svarar Lena L
    Tack ska bli spännande se vad ni hittar på :)
  • 2020-05-19

Jeanette H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte lägenhet och blev vänligt bemött av Jacob. Så jag tycker Jacob är värd högsta poäng.
    Förväntningarna var höga, lite bakslag , men Jacob fixade det direkt.
    Tack Läs mer
    2020-05-24 Jacob L svarar Jeanette H
    Tack Jeanette vad skönt att allt verkar lösa sig i alla fall med din lägenhet :)
  • 2020-05-17

Beatrice N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob var professionell och hjälpsam igenom vårt lägenhetsköp och trotts många vändor fram och tillbaka med säljaren så löste han alla hinder som uppstod och slutade aldrig att vara tillmötesgående.
    Om ni letar efter en hängiven mäklare så kan vi varmt rekommendera Jacob. Läs mer
    2020-05-17 Jacob L svarar Beatrice N
    Vilket fint omdöme tack så mycket :) lycka till med allt
  • 2020-05-16

Helena S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob Lund och de som arbetar på Fastighetsbyrån i Norrtälje har varit mycket tillmötesgående, flexibla och trevliga. Jag har köpt fritidshus och tomt genom dem. Jacob är proffsig och jag kan varmt rekommendera honom och byrån! Läs mer
  • Ove C

2020-05-14

Ove C skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt ett Fritidshus som vi bott permanent i sedan 1997.
    Efter noggrant övervägande lämnar vi detta boende av åldersskäl.
    Vände oss till Fastighetsbyrån i Norrtälje där vi fick ett "Jätte" fint bemötande från rådgivning om allt som rör försäljningen till ordnings ställande av Huset inför Visningen och därtill kommande försäljning. Vår mäklare Jacob Lund har ställt upp vid all förfrågning som vi haft och vi är mer än nöjda och skulle rekommendera Fastighetsbyrån. Efter som vi inte har någon erfarenhet av försäljningar var förväntan oviss så all hjälp behövdes och den har vi fått. Mona Ramberg Läs mer
    2020-05-16 Jacob L svarar Ove C
    Tack det var ett väldigt fint omdöme hoppas ni ska trivas i nya bostaden :)
  • 2020-05-14

Therese H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt lägenhet.
    Bra bemötande. Snabba svar. Allt gick allt mycket smidigt. Läs mer
    2020-05-16 Jacob L svarar Therese H
    Tack hoppas du ska trivas i din ny/gamla lägenhet :)
  • 2020-05-12

Bo M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt fritidshus på Fogdö och är mycket nöjd med affären och med mäklaren som arbetade professionellt i alla avseenden.
    Mycket effektiva två möten på kontoret vid dels kontrakskrivning dels vid tillträdesdagen.
    Rekommenderas! Läs mer
    2020-05-16 Jacob L svarar Bo M
    Tack Bo vad roligt att ni hittar tillbaka till området :)
  • 2020-05-12

Gudrun Serene Elisabet H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    I dagarna har min fritidsfastighet
    på Väddö sålts av Jacob Lund
    vid Fastighetsbyrån i Norrtälje.

Med sin engagerade och professionella framtoning och
    sitt korrekta och trevliga bemötande var Jacob Lund
    lätt att samarbeta med. Han gav
    bra respons på mina frågor
    och var lyhörd för mina personliga
    önskemål.

Mina förhoppningar om en snabb
    och effektiv försäljning infriades
    till fullo.

En alltigenom lyckad försäljning!

Norrtälje 2020-05-12
    Gudrun Hansson-Dahl Läs mer
    2020-05-12 Jacob L svarar Gudrun Serene Elisabet H
    Tack för ett fint omdöme vi ses snart igen :)
  • 2020-05-08

Sven Erik D skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt fritidshus utanför Norrtälje.
    Jacob bemötande har från början till slut varit korrekt, enkelt och trevligt, en trevlig bekantskap helt klart!
    Jacob har verkligen levt upp till mina förväntningar.
    Kan och kommer verkligen att rekommendera honom! Läs mer
    2020-05-16 Jacob L svarar Sven Erik D
    Tack för fint omdöme :) det värmer
  • 2020-05-07

Johanna W skrev om Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte en fritidsbostad och fick ett bra bemötande. Mäklaren var påläst och professionell och affären mellan säljare och köpare blev mycket bra, och då menar vi även utifrån andra perspektiv än det ekonomiska. Säljaren överlät ett hus till oss som vi ska fortsätta vårda. Läs mer
  • 2020-05-04

Angelika R skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har sålt en sommarstuga med hjälp av Erika.
    Erika har på ett lugnt och trevlig sätt tagit sig an sitt uppdrag och gjort oss delaktiga på ett proffsigt sätt.
    Erika har hela tiden haft kontakt med oss i alla faser under försäljningens gång. Vi har lätt kunnat få kontakt med henne vid olika tillfällen när vi har haft frågor och funderingar
    Vi har känt ett stort förtroende för henne och hela försäljningen slutade över förväntan på många olika sätt. Läs mer
    2020-05-05 Erika B svarar Angelika R
    Tack för dina varma ord och utförliga förklaring till din rekommendation. Det har varit härligt att få hjälpa till och roligt att försäljningen gick så bra. Det blir spännande att se hur köparna utvecklar erat lilla sommarhus. Tack för de fina blommorna!
  • 2020-05-03

Bo Staffan A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Både köpt och sålt BR/Hus. Är mycket nöjd. Alltid snabba svar och trevligt bemötande. Läs mer
    2020-05-04 Jacob L svarar Bo Staffan A
    Tack Staffan tror du kommer trivas på lite färre kvadratmeter men ha nära till stan :)
  • 2020-05-03

Louis J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    - Sålt fritidshus
    - Vänligt och korrekt bemötande.
    - Vi förväntade oss att få det pris vi satte på fastigheten när den lades ut på Hemnet. Det lyckades.
    - Mäklaren var väldigt aktiv och pådrivande vilket gjorde att vi fick bostaden såld mycket tidigare än vi hade beräknat. Det är vi mycket nöjda med. Läs mer
    2020-05-04 Jacob L svarar Louis J
    Tack Louis ni sålde i precis rätt tid och skönt för er att allt flyter på :)
  • 2020-05-02

Richard E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han va hjälp Sam å svara på alla frågor som jag undrade över ja han va bra snabba svar Läs mer
    2020-05-05 Jacob L svarar Richard E
    Tack för fint omdöme hoppas jag får besöka din bostad när du renoverat :)
  • 2020-04-28

Eva Charlotte K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt fritidshus som sålde sig själv.
    Bemötandet med Jacob var positivt och han kändes kunnig och ärlig Läs mer
    2020-04-28 Jacob L svarar Eva Charlotte K
    Tack Lotta allt gick otroligt smidigt ni sålde i precis rätt tid marknaden är väldigt bra just nu :)
  • 2020-04-26

Anno Kristiina P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob är enligt mig inkännande, lyhörd, ärlig och snabb att svara på alla frågor jag haft.
    Hans behagliga förhållningssätt är det jag värdesätter mest.
    Jag/vi sålde ett hus ... Läs mer
    2020-04-26 Jacob L svarar Anno Kristiina P
    Tack för fint omdöme Anno hoppas allt flyter på nu framåt :)
  • Nina E

2020-04-26

Nina E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob hjälpte oss exemplariskt när vi köpte vår sommarstuga på Vätö. Han hade svar på alla våra frågor och såg till att vi som köpare kände oss trygga med vårt köp. Rekommenderar starkt Jacob Lund och Fastighetsbyrån Norrtälje. Läs mer
    2020-04-26 Jacob L svarar Nina E
    Tack vad snälla ni är och vilket fint hus nu köpt :)
  • 2020-04-24

Annelie Elsa Margareta H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han arbetar effektivt och ansvarsfullt, som kund känner man att han är engagerad och nåbar.
    Man är i goda händer.

Annelie Hedberg
    Hälsa honom. Läs mer
    2020-04-26 Jacob L svarar Annelie Elsa Margareta H
    Tack vad snällt och har varit ett nöje att hjälpa dig :)
  • 2020-04-23

Ulrika S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag köpte en lägenhet som Jacob förmedlade, det gick fantastiskt smidigt och enkelt. Kan verkligen rekommendera Jacob. Läs mer
    2020-04-26 Jacob L svarar Ulrika S
    Tack hoppas du ska trivas i din nya boende form
  • 2020-04-22

Kjell Anders Harry G skrev om Göran Persson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt en mindre villa från 40-talet, tillbyggd och renoverad i ett lugnt småhusområde med en fin uppväxt trädgård med frukt träd och vintergröna växter.
    Vi tycker att Göran gjorde ett mycket positivt intryck ,och gav oss mycket hjälp och god information i samband med vår försäljning Läs mer
  • Dan L

2020-04-20

Dan L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jakob Lund är som mäklare kunnig, trevlig och engagerad.
    Bästa mäklare vi haft vid en bostadsförsäljning.

Dan och Majbritt Läs mer
    2020-04-21 Jacob L svarar Dan L
    Tack vad snälla ni är hoppas jag blir in buden till nya lägenheten i hamnen framåt :)

Crister K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Proffsig ,ingav förtroende på högsta nivå jag rekomenderar honom till andra i fram tiden. Läs mer
    2020-04-21 Jacob L svarar Crister K
    Tack Crister vad smidigt att gick och vilka nöjda köpare som köpte ditt hus :)
  • Gunnar L

2020-04-20

Gunnar L skrev om Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt ett fritidshus på Vätö.
    Bobby har varit mycket tillmötesgående och kunnig. Han har genomfört uppgiften på ett utmärkt och positivt sätt.
    Jag hade förväntat mig ett stort engagemang och han motsvarade förväntningarna med råge.
    Jag är mycket nöjd med hur uppdraget genomfördes och rekommenderar honom å det varmaste. Läs mer

Joakim W skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob ger ett intryck av att vara på hugget och skapar bra förtroende åt båda håll. Läs mer
    2020-04-21 Jacob L svarar Joakim W
    Tack Joakim vad skönt att att gick vägen till slut :)

Billy L skrev om Göran Persson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevligt bemötande och flexibel. Läs mer
  • 2020-04-19

Therese Z skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Med rätt mäklare är det enkelt att köpa och sälja bostad. Jag köpte och sålde lägenhet, med Jacobs hjälp, inom loppet av 19 dagar. Det jag uppskattat mest är Jacobs lyhördhet, vänlighet och kunnighet. Tack för det. Läs mer
    2020-04-19 Jacob L svarar Therese Z
    Tack för så fina ord :) det värmer
  • Rasmus S

2020-04-18

Rasmus S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt villa i Södersvik
    Bra bemötande och service
    Snabb och smidig försäljning Läs mer
  • 2020-04-18

Cecilia V skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har haft en positiv erfarenhet av mäklaren. Vi fick snabbt svar på våra frågor och processen upplevdes professionell och tydlig. Läs mer
    2020-04-21 Jacob L svarar Cecilia V
    Tack vilket trevlig omdöme hoppas ni ska trivas i huset :)
  • 2020-04-17

Henrik H skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bro jobb vid visningen men sedan barnledig vid överlåtelsen Läs mer
  • 2020-04-16

Hanna Margareta L skrev om Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hjälpt till att sälja vår villa. Bobby har varit engagerad och lyhörd för våra önskningar.
    Har utfört sitt uppdrag till full belåtenhet. Läs mer
    2020-04-17 Bobby L svarar Hanna Margareta L
    Jag tackar för förtroendet att hjälpa er med försäljningen. Lycka till med ert nya boende.
  • 2020-04-08

Linda F skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt ett radhus.
    Mäklaren har tagit sig an uppgiften och agerat mycket snabbt, allt från första möte till genomförd försäljning. Det tog bara någon vecka att få bostaden värderad fotad och publicerad på hemnet. Försäljningen blev klar innan visning.
    Mäklaren har agerat mycket proffsigt och varit lyhörd. Rekommenderas Läs mer
    2020-04-17 Jacob L svarar Linda F
    Tack Lina för fint omdöme allt gick väldigt smidigt och hoppas du kommer trivas i nya huset :)
  • 2020-04-08

Anna H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har köpt en sommarstuga allt fungerade. Det var lätt att få kontakt med mäklaren snabb med svar på frågor. Läs mer
    2020-04-17 Jacob L svarar Anna H
    tack för omdömet hoppas ni kommer trivas i stugan :)
  • 2020-04-06

Gustav Å skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bra samarbete med mäklaren och tydlig kommunikation. Mäklaren var lyhörd, gav bra tips och arbetade snabbt. Bra jobbat! Läs mer
    2020-04-06 Jacob L svarar Gustav Å
    Tack Gustav vad skönt att du också fått tag i ny bostad på smidigt sätt. :)
  • 2020-04-02

Andreas l skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Snabbt och bra hantering av allt, rekommenderar starkt :) Läs mer
  • 2020-04-02

Jonas L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde vårt fritidshus och Jacob har varit mycket tillmötesgående och lätt att ha att göra med genom hela processen. Våra förväntningar uppfylldes och vi är nöjda med allt. Läs mer
    2020-04-02 Jacob L svarar Jonas L
    Tack Jonas det har flutit problemfritt med allt och alla dokument har kommit snabbt tillbaka :)
  • 2020-03-31

TERESA H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålde mitt hus genom Fastighetsbyrån och Jacob. Kan ge Jacob mina bästa rekommendationer.
    Han är tillgänglig, arbetar digitalt, är trevlig och fick till en snabb och smidig affär. Är supernöjd helt enkelt. Läs mer
  • 2020-03-30

Kjell P skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt min villa via Fastighetsbyrån och Erika Blomqvist. Hon genomförde affären på ett korrekt, trevligt och kompetent sätt. Jag hade kanske tänkt mig att få en lite högre köpeskilling men med tanke på rådande coronapandemi och därmed osäkerhet i fastighetsbranschen är jag glad och nöjd ändå. Jag rekommenderar Erika till alla som tänker sälja fastighet. Läs mer
    2020-04-27 Erika B svarar Kjell P
    Tack för det fina omdömet Kjell! Det har varit roligt att få hjälpa er sälja det hem som ni har bott i i så många år.
  • 2020-03-26

Vassi W skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt ett fritidshus i Gåsvik.
    Jacob har ett proffsigt och mycket trevligt bemötande, verkligen en toppenmäklare.
    Rekommenderar honom varmt! Läs mer
    Jacob L gillar detta
  • 2020-03-24

Maj Elisabet W skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi behövde hjälp att sälja ett fritidshus och ända från starten av den processen så har det varit snabba och genomtänkta beslut.
    Det fanns aldrig några problem utan bara lösningar :-)
    Vi fick hela tiden information om vad som hände och vad som kommer att hända framåt och fanns det frågor så fick vi alltid snabbt svar på dem.
    Eftersom man inte är så van att sälja fastigheter så visste man inte vad man kunde förvänta sig men resultatet är på alla sätt över förväntan.
    Kan varmt rekommendera Jakob om du behöver hjälp. Läs mer
    Jacob L gillar detta
  • 2020-03-23

Carl K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag och min sambo köpte vårat nya hus via Jacob, han var väldigt trevlig och lätt att hå å göra med. Då det var vårat första husköp så kändes det extra tryggt att Jacob på ett tydligt och enkelt sätt förklarade allting vid kontraktsskrivningen, så att vi verkligen kunde hänga med. Både jag och min sambo kan varmt rekommendera Jacob! Mvh Calle och Mikaela Läs mer
    2020-03-23 Jacob L svarar Carl K
    Tack vad glad jag blir för ett sådant trevligt omdöme ni kommer trivas fantastiskt i de fina huset ni köpt :)
  • 2020-03-21

Tim S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob är oerhört flexibel och driven. Det är skillnad på mäklare och mäklare & Jacob är mäklaren med ett stort M.

Hade svårt att ta mig till punkt a till b under försäljningen p.g.a. bilen stod på verkstan. Men Jacob löste det och han åkte fram och tillbaka med papper osv.

Han visade även huset en extra gång för köparens sambo som var sjuk vid första visningen.

Rekommenderas! Läs mer
    2020-03-24 Jacob L svarar Tim S
    Tack för rekommendationen Tim och hoppas allt blir bra dit du flyttar :)
  • 2020-03-19

Jessica S skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en bostad och är nöjd med sammarbetet med didrik under försäljning. Läs mer
  • 2020-03-18

Anita L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi fick ett väldigt bra bemötande av vår mäklare när vi köpte hus .Han var artig , trevlig och snabb . Läs mer
    2020-03-18 Jacob L svarar Anita L
    Tack för omdöme hoppas ni ska trivas i ert nya hus :)
  • 2020-03-17

Elin Hanna Kristin P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde ett fritidshus i Norrtälje och kan bara säga positiva saker om Jacob. Fick förtroende för honom direkt då han var både kunnig, trevlig och proffsig. Allt har gått väldigt smidigt från första kontakt till skrivande av kontrakt. Jacob har varit tillgänglig och kommunikationen mellan oss har fungerat mycket bra. Kan varmt rekommendera Jacob! Läs mer
    2020-03-17 Jacob L svarar Elin Hanna Kristin P
    Tack för fint omdöme och vad härligt att att allt flöt på så smidigt :)
  • 2020-03-11

Sofie K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har sålt en lägenhet.
    Vi tycker att Jacob levde upp till våra förväntningar :) Läs mer
    2020-03-11 Jacob L svarar Sofie K
    Tack så mycket för rekommendationen och lycka till framåt :)
  • 2020-03-06

Alexander M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    jacob sålde min lägenhet.
    jag blev bemött på ett riktigt bra och proffsigt sätt. hade man några frågor om nåt så kunde han svara på det.
    mina förväntningar var att det skulle gå bra och det såg jacob till att det gjorde.

Jag kommer rekommendera Jacob till alla som ska sälja sina bostäder. Han gör/gjorde ett jätte bra jobb. Läs mer
  • 2020-02-28

Ehsan Ali Abdulla A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob is an excellent, professional and hardworking agent. He was very fast and worked hard to help me sell my country-house in Norrtälje. I would highly recommend him for anyone that needs to buy/sell a property in the area. Läs mer
    2020-03-11 Jacob L svarar Ehsan Ali Abdulla A
    thanks for that and good luck forward :)

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje