Alla kategorier Mäklare Stockholms län Norrtälje Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Norrtälje

Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 649 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• 2019-06-24

Fredrik R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag är Mycket nöjd med Jacob som mäklare, proffsigt och personligt bemötande! Jag köpte bostad av Jacob! Läs mer
  • 2019-06-24

Mats R skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett fritidshus på Blidö som Erika sålde. Vi tycker att Erika gjorde ett mycket professionellt arbete genom hela processen och kan rekommendera henne varmt. Läs mer
    2019-06-24 Erika B svarar Mats R
    Tack för de fina orden. Jag hoppas att ni trivs och att ni till och med hann med att få iordning för övernattning till årets soliga midsommar.
  • 2019-06-22

Peter S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Engagerad och löste frågorna på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-06-19

Amelie S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob var väldigt professionell och effektiv från första kontakt och genomgående under hela försäljningen. Alltid trevligt bemötande och alltid tillgänglig. Vi är väldigt glada att vi valde honom som mäklare, och kan rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2019-06-19

Kristina Barbro A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt fritidsfastighet i Roslagen.
    Uppfattar Jacob som mycket serviceinriktad och kunnig.
    Och mycket trevlig. Läs mer
  • 2019-06-17

Thorbjörn P skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en lägenhet i Norrtälje. Bemötandet va jättebra. Personlig, engagerad och kunnig. Lugn och sansad.
    Förväntningarna infriades med råge. Väldigt roligt att träffa Jonas. Hoppas vi springer på varandra i Norrtälje ibland. Läs mer
    2019-06-17 Jonas N svarar Thorbjörn P
    Hej Thorbjörn!
    Tack för det fina svaret. Det värmer att läsa. Även jag hoppas vi ses på stan, den är inte så stor så chansen är stor. Varmt välkomna som permanentboende i Norrtälje och säg till om det är något ni funderar över.
    Bästa hälsningar JonasN
  • 2019-06-15

Andreas R skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpet av Vegagatan 7D lgh1102 gick snabbt, smidigt, och utan problem. Mäklaren var väldigt hjälpsam och kontaktbar. Läs mer
    2019-06-15 Didrik L svarar Andreas R
    Tack Andreas för ditt svar.
    Trevlig sommar !
    Didrik
  • 2019-06-12

Mats Kennet Vilhelm A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Driver försäljningen på ett bra sätt och återkopplar exemplariskt. Sälja hus på ritning är en stor utmaning för mäklarna men han löser det på bästa sätt och jag tror både köpare och övriga spekulanter håller med om att han lyckas minimera frågetecknen som kan dyka upp under en sån resa. Läs mer
    2019-06-12 Jacob L svarar Mats Kennet Vilhelm A
    Tack mats för fina ord vi har fått en fantastiskt start med allt :)
  • 2019-06-05

Eric A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När vi nyligen köpte vår stuga så var Jacob vår mäklare. Jag tycker att han skötte den uppgiften exemplariskt. Jag upplevde honom som naturligt glad och trevlig. Han var pedagogisk och tydlig med allt som rörde själva köpet. Han kändes kunnig och han svarade utan problem på alla våra frågor. Om jag skulle anlita en mäklare en dag så skulle det gärna få vara Jacob. Läs mer
    2019-06-05 Jacob L svarar Eric A
    Tack för en trevlig rekommendation, hopps ni ska trivas i ert otroligt charmiga sommarhus :)

glad midsommar

• 2019-06-01

Carina Helen E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt ett fritidshus. Jag är jätte nöjd med Jacob. Han var jätte proffsig.han sålde huset fiort vilket jag uppskattar mycket. Läs mer
  • 2019-06-01

Håkan E skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Lugn och kontrollerad person som vet vad hon gör. Allt funkade utan problem. Läs mer
    2019-06-03 Erika B svarar Håkan E
    Tack för den fina recensionen Håkan och välkomna till Gräddö!
  • 2019-05-26

Anders P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi blev bemötta jättebra o fick den service vi önskade mvh kicki o anders porsmyr Läs mer
  • 2019-05-25

Stefan B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hej,

Har köpt en bostadsrättslägenhet i Grisslehamn.
    Och vi har träffat Jacob en gång tidigare, han är påläst och kunnig och denna gång gick vi hela vägen.
    Vi ville verkligen ha denna lägenhet och säljaren ville ha enda snabb affär.
    Så både banken och Jacob gjorde ett mycket snabbt och bra jobb med alla papper och upplyste oss om vad som väntade.

Hälsningar Stefan Läs mer
    2019-05-25 Jacob L svarar Stefan B
    Tack för det fina omdömet Stefan, hoppas ni kommer trivas i lägenheten :)
  • 2019-05-16

Monica B skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt fastighet i Grisslehamn.Mycket trevlig och kunnig mäklare. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-05-20 Jonas N svarar Monica B
    Hej Monica!

Tack för de fina och värmande orden. Och för det fina betyget. Hoppas du kommer trivas och hör gärna av dig om du har funderingar!
    Bästa hälsningar JonasN
  • 2019-05-15

Giovanni Z skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har kontaktat mäklaren för försäljning av en villa.
    Jag har bemötts sakligt, med erfarenhet och mycket vänligt.
    Mina förväntningar var att han skulle vägleda försäljningen på en professionellt sätt. Jag har ingen erfarenhet av mäklarens arbete och hur den skall se ut men huset har blivit sålt så jag är nöjd. Läs mer
    2019-05-15 Jacob L svarar Giovanni Z
    Tack Giovanni vad roligt att du är nöjd hoppas allt går bra med renoveringen av din nya bostad, du vet var jag finns om du undrar något.

• 2019-05-08

Daniel P skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När jag skulle sälja min 2:a fick jag hjälp av en mycket trevlig och duktig och noggrann mäklare som framförde alla mina krav jag hade med flytten och försäljningen. Läs mer
    2019-05-08 Erika B svarar Daniel P
    Tack för de fina orden Daniel! Det har varit ett nöje att få hjälpa till att sälja tvåan som du och din lilla familj har börjat växa ur.

Jan S skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Erica var uthållig ty annonsen låg ute flera år.
    Annonsen ändrades med tiden så Erica är flexibel också.
    Vi är nöjda. Läs mer
    2019-05-07 Erika B svarar Jan S
    Tack för den fina recensionen Janne. Vi hoppas på nya goda grannar och jobbar vidare med att få den sista tomten såld.

Peter Alexander B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob Lund höll köparen utanför processen och trots begäran att få se kontraktet i lugn och ro före kontraktskrivning hörsammades inte detta. Detta medförde att köparen inte fick tid att fatta beslut ej heller möjlighet att föreslå förändringar av kontraktet, vilket medförde ett sämre kontrakt och merarbete för köparen. Läs mer

Gitte Viola B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Frågade efter köpekontraktet dagen innan kontraktskrivning för genomläsning.
    Kontraktet var inte färdigt så vi fick därför inte tillfälle att läsa igenom kontraktet innan mötet med säljaren.
    Städklausulen kändes inte helt bra och inte utformad så som vi trott att den skulle vara. Vi fick ta ett hastigt beslut att godkänna den vilket inte kändes bra. Det visade sig också senare att vi fick ett gigantiskt jobb att städa och slänga saker långt över vad vi förväntat oss vilket försenade våran inflyttningslogistik. Något som kanske inte kan lastas mäklaren men som ändå hänger ihop med detta var att för att köparen själv skulle bli klar med sin utflytt kände vi oss tvungna att låta honom ”flytta ut” i en hel vecka efter tillträdet för att inte få ännu mer att ta hand om.
    Mäklaren skulle ha varit tydligare angående städ och kvarlämnande av saker (sopor). Läs mer
    2019-05-06 Jacob L svarar Gitte Viola B
    Hej Gitte jag svarar både dig och Peter i samma kommentar då jag ser att ni båda har kommenterat om samma försäljning.

Vad tråkigt att ni känner att ni inte fick tid att läsa kontraktet innan, vi brukar sätta ihop det samma dag och vi läser alltid igenom det noggrant vid kontraktsskrivningen men jag ska ta till mig detta och försöka ändra och skicka ut kontrakt innan.

Angående städparagrafen så är det en standard paragraf som används i alla fastighetsbyrån kontrakt i hela Sverige och framtagen av våra jurister, vi diskuterade städparagrafen och ni godkände upplägget i den vilket gjorde att säljaren fick lämna saker.

Vi kan tyvärr inte reglera exakt vilka saker som räknas som sopor eller ägodelar när vi skriver ett köpekontrakt gällande fastighet.

hoppas ni trivs i huset ser att ni flyttar in för fullt.

• Vivi L

2019-05-04

Vivi L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket trevlig och tillmötesgående när vi sålde lägenheten, han infriade alla våra förväntningar på hur en mäklare bör vara. Läs mer
    2019-05-05 Jacob L svarar Vivi L
    Tack för fint omdöme har de så gott utomlands nu :)
  • 2019-04-27

Anton L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig och tillgänglig. Bra bemötande. Smidigt och snabbt. Överlag en mycket bra upplevelse. Läs mer
    2019-04-27 Jacob L svarar Anton L
    Tack Anton hoppas du kommer trivas i din lägenhet. :)
  • 2019-04-08

Peter S skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålde vår lägenhet.
    Jonas var trevlig.
    Vi fick bra hjälp och fick information om fortskridandet hela tiden. Läs mer
    2019-04-08 Jonas N svarar Peter S
    Hej Peter!
    Alltid roligt med bra omdöme. Jag vill själv tacka, er lägenhet är helt fantastisk och den kommer vara kvar i minnet för en lång tid framöver. Vilken utsikt, vilka takkupor och så braskamin på det. En fröjd att visas och vistas i! Vi ses på tillträdestiden och hoppas påsken blir bra!
  • 2019-04-04

Birgitta Elisabet F skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt lgh där han var mäklare. Han fick även sälja vårt hus. Lätt att få tag på. Trevlig och tillmötesgående och båda affärerna flöt på bra.. Vi har dock upplevt att han har lite för bråttom ibland. Lite väl mycket inbokat så att det inte fanns ordentligt med tid t ex vid kontraktsskrivning. Läs mer
    2019-04-04 Jacob L svarar Birgitta Elisabet F
    Hej Birgitta och tack för fint omdöme ni har varit väldigt trevliga att samarbeta med :) tråkigt att ni uppfattade kontraktsskrivningen som hektiskt, 1 h räcker i 99 % av alla försäljningar men vill man stämma av mycket saker om lösöre under denna tid så kan jag förstå att tiden blir knapp.

Hade jag inte haft söndagsvisningar efter vårt möte hade vi absolut kunnat dra ut på tiden.

Ha det gott så ses vi till tillträdarna
  • 2019-04-03

Sahal M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Extremt bra mäklare, duktig, kunnig och proffsig. Bäst av allt väldigt hjälpsamt person. Läs mer
    2019-04-06 Jacob L svarar Sahal M
    Tack Sahal hoppas ni ska trivas i nya fina lägenheten :)
  • 2019-04-01

Boel B skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Erika har hjälpt mig att köpa en lägenhet och sälja mitt hus.
    Hon har hela tiden skött allt på ett mycket proffsigt och samtidigt lagom personligt och neutralt sätt.
    Jag vet inte vilka förväntningar jag hade, men det kunde inte ha skötts bättre.
    Verkligen en mäklare som jag kan rekommendera! Läs mer
    2019-04-02 Erika B svarar Boel B
    Tack Boel! Det har varit otroligt trevligt att få hjälpa dig hitta ett nytt boende och sälja ditt nuvarande, som varit ditt hem i så många år. Det känns alltid lite extra bra när allt bara klaffar, både bostadsbytarprocessen och personkemin.
  • 2019-03-26

Bengt Kenneth S skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt lägenhet
    Jonas var väldig trevlig och bemötande
    Han svara rakt och ärligt på frågor etc
    Allt gick smidigt och som planerat Läs mer
    2019-04-03 Jonas N svarar Bengt Kenneth S
    Hej Kenneth!

Stort tack för fina ord. Jag hoppas ni kommer trivas i er nya bostad och varmt välkomna till Norrtälje stad. Hälsa till frun och hoppas vi ses på stadens gator och torg!
  • 2019-03-24

Birgitta E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt lgh
    Bra och snabb affär
    Lätt att få tag på Läs mer
    2019-04-02 Jacob L svarar Birgitta E
    Tack för härligt omdöme lycka till med allt :)
  • 2019-03-20

Mari A skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt bostadsrätt.
    Mycket bra bemötande.
    Försäljningen fungerade bra, vi var också mycket tillmötesgående när det gällde prissättning och önskan om en enkel och smidig affär.
    Känns tryggt med tydligt upplägg och rutiner kring hur försäljningen ska gå till. Erika har informerat oss kontinuerligt och tydligt, det har känts mycket bra. Hon påminner oss också om sådant som behöver göras, vilket är bra när man inte är van att sälja den här typen av objekt. Läs mer
    2019-04-02 Erika B svarar Mari A
    Tack Mari! Försäljningen har verkligen gått smidigt och snabbt. Ni har varit enkla och trevliga uppdragsgivare. //Erika
  • 2019-03-19

Lucas M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Fick en snabb & smidig affär! Väldigt bra bemötande och kontakt. Läs mer
    2019-03-19 Jacob L svarar Lucas M
    Tack Lucas hoppas du kommer trivas :)
  • 2019-03-18

Sara R skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har köpt en villa och sålt en bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-03-13

Jonas V skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag köpte en bostadsrätt med Jacob Lund som mäklare. Hade ständigt info nära till hands och koll på läget mellan mig och säljaren. Och även snabba svar på frågor när jag undrat något, vilket gjorde att affären kändes smidig och säker.
    Jättebra upplevelse av det här bostadsrätts köpet 👍 Läs mer
    2019-03-14 Jacob L svarar Jonas V
    Tack Jonas för ditt fina omdöme och hoppas du kommer trivas i nya lägenheten.

Lycka till

Med Vänlig Hälsning Didrik Lund. didrik.lund@fastighetsbyran.se
  • 2019-02-20

Marianne E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt en bostadsrätt
    Trevligt bemötande, saklig och informativ. Bra återkoppling . En mäklare som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2019-02-20

Lars F skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt vårt hus med hjälp av Erika. Erika hade tidigare hjälpt vår son att sälja sitt hus och vi tyckte alla tre att hon lyckades bra där.
    Hon är lugn och kunnig så vi kände oss trygga. Läs mer
    Erika B gillar detta
  • Ulrika A

2019-02-16

Ulrika A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig och bra service, kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-02-14

Jeanette T skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jakob hjälpte oss på ett proffsigt och bra sätt att sälja vårt hus i höstas. Mycket bra kommunikation hela vägen och allt gick toppen! Läs mer
  • Daniel A

2019-02-14

Daniel A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jonas höll ihop processen väldigt fint, löste de problem som vi råkade skapa på vägen, och var i största allmänhet ett nöje att ha att göra med. Läs mer
  • Maria S

2019-02-12

Maria S skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en 4:a.
    Mäklaren har varit tillmötesgående och informerat på ett tydligt sätt.
    Vid affären hade han god ordning på pappren, jobbade systematiskt och förklarade sådant som önskades.
    Gör gärna fler affärer med denna mäklare. Läs mer
    2019-02-21 Didrik L svarar Maria S
    Tack!
    Med Vänlig Hälsning Didrik Lund. didrik.lund@fastighetsbyran.se
  • 2019-02-09

Eva Mikaela A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Proffsigt men också personligt bemötande. Helt klart nöjda med försäljningen av vårt hus. Läs mer
    2019-02-14 Jonas N svarar Eva Mikaela A
    Hej Mikaela!
    Glädjande ord att läsa från dig. Det värmer och härligt att ni blev nöjda med försäljningsinsatserna. Varmt lycka till med ert nya boende!
  • 2019-02-06

Ann-Louise E skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt en lgh i Ntj. Erika var väldigt proffesionell och informativ. Hon var ödmjuk och motsvarade våra förväntningar. Vi är mycket nöjda.
    Olle o Ann-Louice Läs mer
    Erika B gillar detta
  • 2019-01-28

Anna Marianne H skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt mitt hus på landet. Kristina har varit en otroligt bra och engagerad mäklare. Hon har lyssnat in mina behov och önskningen.
    Jag kan varmt rekommendera Kristina som mäklare. Läs mer
  • 2019-01-25

Daniel Andreas L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han är dunder. Vad mer ska man säga en kille med hjärtat på rätt plats! Läs mer
    2019-02-04 Jacob L svarar Daniel Andreas L
    Tack Daniel lycka till med ditt nya boende och hoppas du kommer tillbaka till kommunen :)
  • Sophie H

2019-01-18

Sophie H skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde ett fritidshus i Riala som var ett dödsbo efter våra föräldrar, vilket innebar att vi hade dålig koll på det mesta gällande huset. Erika Blomqvist har varit fantastiskt bra på alla sätt och vis, allt ifrån tät kontakt till att ordna upp med information kring allt. Alltid duktig på att informera om vad som skulle hända härnäst. Vi var supernöjda trots att vi inte fick riktigt lika mycket för huset som det var värderat till, men man kan inte få allt här i livet. :) Vi kommer att rekommendera Fastighetsbyrån och Erika till alla vi känner som ska sälja fastighet. Läs mer
  • 2019-01-07

Sten H skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har köpt en fastighet av honom och då föll det sig så att vi anlitade honom för att sälja vårt hus vilket inte har lyckats ännu men jag har förhoppning om att det snart skall vara klart.
    Jag tycker att Jonas är bra att ha att göra med Läs mer
    2019-02-07 Jonas N svarar Sten H
    Hej Sten!
    Tack för det fina omdömet och orden. Och extra roligt blir det ju nu när vi hittat en köpare till ditt hus. Eller rättare sagt, till ditt förra hus!
    JonasN
  • 2019-01-02

Carl S skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag köpte en villa.
    Emelie var väldigt lätt att prata med, mjuk och lugn. Hon ingav ett stort förtroende utan att vara påflugen. Lite familjär. Läs mer
  • 2018-12-30

Martin A skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hon var väldigt bra! Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-12

Gunnar A skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt Fritidshus på Blidö
    Blev korrekt och snabbt bemött
    Bra mäklarjobb Läs mer
  • 2018-12-04

Klas F skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Emeli Sand har motsvarat förväntningarna
    vi haft på en mäklare. Hon har på ett bra sätt informerat oss om gången i en fastighetsförsäljning. Hon har hela tiden hållit oss uppdaterade under försäljningsfasen och gett ett kunnigt och trevligt intryck Läs mer
  • 2018-12-03

Viktor F skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Didrik har hjälpt oss med att sälja vårat hus och vi är nöjda med affären. Han är lugn och erfaren vilket inger förtroende både för köpare och säljare. Läs mer
  • 2018-12-02

Stefan B skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hon tog hand om allt det tyckte jag var br Läs mer

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje