Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 729 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• 2020-02-13

Jacob L skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Stenkoll på allt och bra information genom hela processen lugnt och sansat man kände sig trygg :) Läs mer
  • 2020-02-07

Marcus A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har köpt bostad och var väldigt nöjd med mäklaren, svarade snabbt på frågor och var trevlig! Läs mer
  • 2020-02-06

Marie R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevligt bemötande.
    Återkopplade snabbt vid frågor Läs mer
    2020-02-06 Jacob L svarar Marie R
    Tack Marie för omdöme och vad roligt att vi fick fram en stuga till er till slut, man får vara lite om sig och kring sig så löser allt sig, hoppas ni bygger ut huset så kommer jag gärna förbi igen :)
  • 2020-02-05

Markus C skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en lägenhet i Norrtälje. Mäklaren var ärlig och hjälpte mig jätte mycket. Rekommenderar Jacob Lund och fastighetsbyrån i Norrtälje Läs mer
    2020-02-06 Jacob L svarar Markus C
    Tack för omdöme Markus du kommer trivas bra i din nya lägenhet :)
  • 2020-02-04

Adam B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Varmt rekommenderar Jakob , jätte nöjd :) Läs mer
    2020-02-06 Jacob L svarar Adam B
    Tack Adam vad roligt att ni äntligen hittade en lägenhet via mig och ni kommer att trivas bra :)
  • 2020-01-28

Andreas J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob var proffsig och hade kontroll genom hela processen. Det kändes enkelt att sälja med honom! Läs mer
  • 2020-01-27

Jan C skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har sålt en bostadsrätt. Vi blev mötta med respekt. Inga särskilda förväntningar. Jacob gjord vad han skulle som mäklare och det slutade (hoppas vi) med en lyckad försäljning. Läs mer
    2020-01-27 Jacob L svarar Jan C
    Hej Jan tack så mycket för omdömet vi hoppas nu att allt flyter på som det ska :)
  • 2020-01-19

Catarina H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig mäklare som alltid varit snabb på att besvara frågor samt på att informera. Då jag sålde lägenheten på långdistans, har det känts tryggt. Läs mer
    2020-01-19 Jacob L svarar Catarina H
    Tack för fint omdöme hoppas allt går bra i ditt nya land :)
  • Ingrid K

2020-01-11

Ingrid K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte villa i Rånäs. Vi gillade mäklares komunikation. Allt var snabbt och smidigt. Vi är jättenöjda och absolut vi rekomendera Jacob Lund som mäklaren! Tack så jättemycket. :) Läs mer
  • 2020-01-11

Bekzod K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob, super trevligt och fin mäklare som är ansvarsfull och fixar allt i tid Läs mer
  • 2020-01-10

Sebastian L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Allting fungerade bra. Vi köpte ett hus. Läs mer
    2020-01-10 Jacob L svarar Sebastian L
    Tack och vad roligt att ni äntligen fick tag i ett hus som ni kan trivas i :)
  • SARMITE A

2020-01-07

SARMITE A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob hjälpte att köpa en villa i Hallstavik. Affären gick fort och effektivt! Jacob är mycket professionellt och bemötande. Läs mer
  • 2020-01-06

Annette T skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt ett hus
    Mäklaren var trevlig och tillgänglig på mobilen samt snabb på att svara på frågor Läs mer
    2020-01-10 Jacob L svarar Annette T
    Tack Annette hoppas allt löste sig till sist :)
  • 2020-01-05

Hanna G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bra bemötande från start till slut i vårt köp av lägenhet. Väldigt hjälpsam och trevlig. Läs mer
    2020-01-10 Jacob L svarar Hanna G
    Tack Hanna för fin rekommendation och hoppas ni ska trivas i den ny/gamla lägenhete :P
  • 2020-01-05

Folke A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt en villa i Hallstavik. Jacob var professionellt, bemötande och effektivt. Vi gärna rekommenderar honom. Läs mer
    2020-01-05 Jacob L svarar Folke A
    Tack Folke väldigt roligt att få introducera ett nytt ansikte till Hallstavik :)
  • 2020-01-04

Henrik L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mkt tillmötesgående och ordnade affären på ett bra sätt för alla parter! Läs mer
    2020-01-05 Jacob L svarar Henrik L
    Tack Henrik allt har gått väldigt smidigt med dig som köpare där allt varit ordnat och fixat, ni kommer trivas i huset :)
  • 2019-12-23

Lisa E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väldigt snäll och trevlig! Mycket hjälpsam och var inte alls stressande i försäljningen, vilket var skönt. Läs mer
    2020-01-05 Jacob L svarar Lisa E
    Tack för fint omdöme allt gick väldigt smidig och hoppas ni ska trivas i nya bostaden :)
  • 2019-12-20

Lassi M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt en tomt i Älmsta som heter 7:45.

Mäklaren skötte sig på ett mycket professionellt sätt. Affären gick väldigt snabbt och smidigt att genomföra.och affären slutade, för oss på ett sett som var över förväntan.

Vi kommer att rekommendera Jakob Lund på Fastighetsbyrån Norrtälje om tillfälle ges. Läs mer
    2020-01-05 Jacob L svarar Lassi M
    Tack Lassi för bra samarbete ska bli kul se ert hus ni ska bygga :)
  • Annika G

2019-12-15

Annika G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Är Jacob Lund Stockholmsregionens mest effektiva mäklare?! Utifrån egna erfarenheter är det absolut inte osannolikt. Jacob Lund inger förtroende, är korrekt, trevlig, informativ, och SNABB. Han sålde min bostadsrätt vid första, ännu inte utannonserade, försöket! Jag kan bara varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2019-12-12

Melvin S skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket vänlig, öppen och närvarande! Läs mer
    2020-01-07 Jonas N svarar Melvin S
    Hej och tack för de fina orden Melvin. Vill även gratulera till ett fint köp. Vackraste utsikten från 1 rok jag sett på mycket länge är nu din!
  • 2019-12-06

Linnéa Ö skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte en fastighet. Hela affären sköttes bra och vi har inget att anmärka på. Trevlig, snabb och lätt att få tag på. Läs mer
  • Jessica L

2019-12-04

Jessica L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Som förstagångsäljare hjälpte Jacob mig att förstå hur hela försäljningsprocessen skulle gå till. Kände mig trygg i val av mäklare och Jacob levde upp till mina förväntningar. Hela processen gick smidigt! Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Jessica L
    Tack Jessica allt löste sig till sist precis som jag sa även fast det gick motigt en liten stund, roligt att du är nöjd med hjälpen du fått :)
  • 2019-11-29

Marie B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väldigt nöjd med mäklaren Jacob, som hjälpt till att sälja min mammas lägenhet i Norrtälje. Han har varit väldigt informativ och hållit oss uppdaterade på allt som hände. Jag kan varmt rekommendera honom.
    Vänliga hälsningar Marie Börje Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Marie B
    Tack Marie det har varit ett nöje att få följa er genom hela processen och hjälpa din mor med allt från flytt till städhjälp och försäljning, allt har gått så smidigt med er :)
  • 2019-11-27

Gunilla H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en liten stuga, hela proceduren löpte snyggt och smärtfritt för alla inblandade. Bra visning, lättillgänglig på telefon, en okomplicerad affär. Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Gunilla H
    Tack Gunilla detta var verkligen huset för er ni kommer trivas då föreningen är otroligt bra och trevlig.
  • 2019-11-26

Helena G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde vår sommarstuga genom Jacob. Han sålde den snabbt och effektivt. Jag upplever honom som proffsig, effektiv och inkännande. Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Helena G
    Tack Helena för fint omdöme och vad roligt att försäljningen gick så fort, en av fördelarna med att sälja mest bostäder är att man ibland kan ordna fram en kund innan ens huset kommer ut på öppna marknaden.
  • 2019-11-26

Pernilla B skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett hus i Norrtälje och jag är nöjd över hus snabbt och smidigt allt gick. Läs mer
    2020-01-09 Jonas N svarar Pernilla B
    Hej Pernilla!
    Tack och härligt att höra att ni är nöjda.
    Bästa hälsningar
    JonasN
  • Maria K

2019-11-21

Maria K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte ett radhus. Mycket mötes gående mäklare. Trevlig och inget långdraget förhandlande. Rekommenderas varmt Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Maria K
    Tack Maria vilken fin bostad du köpt tror du kommer trivas som
    Fisken i vattnet, ha det gott :)
  • Peter S

2019-11-18

Peter S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Av 3 tillfrågade mäklare valde vi Jacob för att sälja vårt hus. Han var inte billigast men gav ett seriöst och professionellt intryck som vi fastnade för. Och det ångrade vi inte. Snabb start av processen och bra verktyg via nätet var kanon. Alltid snabb med svar och återkopplingar. Läs mer
    2019-11-18 Jacob L svarar Peter S
    Tack Peter för ett trevligt samarbete alltid roligt när säljarna gör sitt yttersta för att få till en smidig och bra försäljning, ni kommer trivas i er nya lägenhet :)
  • 2019-11-18

Anne-Marie E skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jonas underlättade och gjorde att köpet av bostadsrätten gick smidigt och att det inte blev några problem vid överlåtelsen. MVH. Kjell o Anne-Marie Ellestrand Läs mer
  • 2019-11-17

Åsa Ninni F skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en lägenhet samt sålt ett radhus.
    Jacob har återkopplat till mig regelbundet under tiden som affärerna varit aktuella.
    Båda affärerna har han skött på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • Veronica B

2019-11-16

Veronica B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När jag väl bestämde mig för att sälja min villa gick försäljningen förvånansvärt smidigt. Då Jakob redan har ett stort kontaktnät med intressenter tog det bara 14 dagar från första mötet med honom tills jag skrev kontrakt med köpare. Fantastiskt bra skött! Läs mer
  • Mikaela Ebba Nathalie O

2019-11-12

Mikaela Ebba Nathalie O skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en villa och allt har gått strålande! Bra bemötande och en snabb affär. Läs mer
    2019-11-13 Jacob L svarar Mikaela Ebba Nathalie O
    Tack för fint omdöme och hoppas ni hittar nytt boende snart :)
  • 2019-11-12

Vuokko Orvokki T skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hej,
    Träffade Jacob på en lägenhetsvisning.Var där egentligen bara och kollade vad som finns.
    Hade ett hus som jag har tänkt på att sälja en längre tid, men hade inte kommit till skott:) Jacob tog hand om hela försäljningen.Tanken var att sälja först på vårkanten, men det fanns en familj som letade efter hus....Allt gick rasande fort,.Huset är sålt. Jätte nöjd med hjälpen som jag fått .Upplever att Jacob är driftig,ambitiös, kunnig...Tack
    Vuokko Läs mer
    2019-11-13 Jacob L svarar Vuokko Orvokki T
    Tack för fint omdöme vi ses på nya lägenhetsvisningar och förhoppningsvis hittar vi något passande åt dig.
    Lasse T, Jacob L gillar detta
  • 2019-11-08

Elisabeth U skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt fritidshus. Trevlig och öppen. Vi upplevde mäklaren som erfaren och kunnig.
    Även om mäklaren i första hand kanske representerar säljaren så fick vi som köpare också bra service exempelvis i form av snabb återkoppling på våra frågor och vi kände oss trygga vid kontraktskrivning och på tillträdesdagen. Läs mer
    2019-11-13 Jacob L svarar Elisabeth U
    Tack Elisabeth för fint omdöme och vad roligt att min roll som opartiskt mellanman fungerade, ska bli roligt se ert projekt och jag hoppas jag får komma förbi och kika.
  • 2019-11-05

Elsa Marianne N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sållt vårt fritids hus snabbt och smidigt.
    Proffetionellt bemötande och snabb återkoppling. Läs mer
    2019-11-05 Jacob L svarar Elsa Marianne N
    Tack för fint omdöme och vad skönt att allt gick smidigt för er, hälsa Pekka också
  • Hans Arne F

2019-10-26

Hans Arne F skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig att ha att göra med. Jonas blev tyvärr sjuk en bit in i mäklaruppdraget men så länge vi hade kontakt så har jag bara positiva saker att säga om honom som mäklare !
    Hans Fröbom i Fågelsången. Läs mer
    Jonas N, Lasse T gillar detta
  • 2019-10-25

Hans Douglas G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Snabb återkoppling, proffsigt bemötande och hantering av försäljning, tillgäng för frågor Läs mer
  • Hans Arne F

2019-10-24

Hans Arne F skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Kristina hjälpte oss när ordinarie mäklaren blev sjuk.
    Jättekul för oss att ha att göra med Kristina och hon var MYCKET effektiv !
    hälsar Hans på Hallonvägen 6 i Norrtälje Läs mer
    2019-10-28 Kristina J svarar Hans Arne F
    Hej Hans, Tack för fint omdöme. Vi ses igen!
  • 2019-10-20

Jessica N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jättebra kontakt och service när vi köpte vårt fritidshus på Vätö i oktober 2019. Tillmötesgående attityd och bra bemötande. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Jessica N
    Hej tack för fint omdöme och är glad för att ni hittat ett drömhus hoppas ni ska trivas :)
  • 2019-10-20

Ingegerd N skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt brf lgh.

Jonas Nordwall besitter stor kunskap inom sin profession.

Han är seriös, lyhörd, engagerad och alltid glad och trevlig.

Att genomföra detta köpet var enkelt med den professionella mäklare som Jonas är.

Jonas har visat stor respekt för både köpare och säljare.

Rekommenderas varmt.

Ingegerd o Sven-Ivar Läs mer
    2020-01-09 Jonas N svarar Ingegerd N
    Tack Ingegerd och Sven-Ivar! Jag gör mitt bästa och det är roligt att höra att ni uppskattade bemötandet. Ha det fint i lägenheten!
    Jonas N, Lasse T gillar detta
  • 2019-10-11

Annika Z skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Seriös noggrann serviceminded kunnig bra lokalkännedom Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Annika Z
    Tack Annika ni har verkligen köpt en riktig pärla till hus :)
  • 2019-10-10

Louise S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt ett fritidshus och upplevt tydlig och rak kommunikation med mäklaren. Överlag ett smidigt köp med rätt information. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Louise S
    Tack för omdöme ni kommer trivas väldigt bra i området :)
  • 2019-10-10

Hans Roger S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt tomt, blev väldigt bra bemött. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Hans Roger S
    Tack för ett trevligt samarbete och hoppas vi stöter på varandra igen
  • 2019-10-09

Peter B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köp av en väldisponerad etta där samtliga moment av mäklaren har hanterats professionellt, hjälpsamt och vänligt. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Peter B
    Tack Peter för ett fint samarbete där allt flutit perfekt :)
  • 2019-10-06

Susanne A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket bra! Trevlig och effektiv Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Susanne A
    Tack ska bli kul se när ni sätter igång med ett projekt :)
  • 2019-10-03

Jennifer P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Dålig kundkontakt, tog över 3 månader att få min bostadsrätt såld och dessutom med mindre än ca 200 000 som den är värd. Gick bara i vinst med 90 000, alltså ingen mäklare jag rekommenderar. Läs mer
    2019-10-03 Jacob L svarar Jennifer P
    Hej Jennifer vad tråkigt att du är missnöjd, jag tror du missförstår vad en bostad är "värd" varken mäklaren eller säljaren bestämmer vad en bostad är värd, det gör marknaden, vi hade en budgivare som bjöd 1 350 000 kr ett bud som du ej ville acceptera vid det tillfället, nu fick vi en till kund som till slut ville betala 1 350 000 kr vilket accepterades. två personer har alltså bjudit detta pris och således är det de värdet som bostaden är värd vid just denna tidpunkt på marknaden.

Ha det gott
  • 2019-09-30

Kerstin Margareta L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en fastighet. Bra bemötande hela vägen. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Kerstin Margareta L
    Tack Kerstin vi hittade verkligen en perfekt köpare för ditt hus :)
  • 2019-09-27

Robin A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Toppen kille! Bra att ha och göra med! Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Robin A
    Tack Robin vi fortsätter hålla kontakten :)
  • 2019-09-23

Fredrik S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vid köp av lägenhet flöt allt på. Jacob gjorde det han skulle, och var trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Fredrik S
    Tack Fredrik ni fick tag i en snygg lägenhet, vi hörs kanske fram över ha det gott.
  • 2019-09-19

Sonja K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har köpt hus i Hallstavik. Mäklaren var mycket trevlig. Hade svar på frågor angående fastigheten. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Sonja K
    Tack Sonja jag tror ni ska trivas, hört av dig om du har mer frågor.

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje