Alla kategorier Mäklare Stockholms län Norrtälje Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Norrtälje

Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 597 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• Hans Olof L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bra bemötande och uppföljning samt information om läget.
    Allt gick inte som man tänkt men försäljningen gick med rekordfart och vi är nöjda. Läs mer
  • Monica W skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    har sålt en lägenhet på 4 rok, jag blev bemött på ett mycket bra sätt, väldigt trevlig, alltid snabba svar när jag hade några frågor.
    Resultatet överträffade mina förväntningar.
    Jag skulle definitivt rekommendera Jacob till andra säljare. Läs mer
  • Maria A skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hej, jag har i höst köpt en fastighet i Frihamra. Emeli var under hela processen otroligt tillmötesgående, kunnig och serviceminded. Jag hade en idé om att bli ägare till huset på just min födelsedag och tack vara Emeli blev idén till verklighet vilket var helt fantastiskt då det var kort om tid att ordna med allt det praktiska.
    En stor eloge till Emeli som lyckades ro allt i land :-)
    Mvh Mija Ahlström Läs mer
  • Berith H skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    jag har köpt ett fritidshus i Norrtälje. Didrik var mycket trevlig och kunnig. Det blev ett snabbt tillträde som vi önskade. Jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-19 Didrik L svarar Berith H
    Tack Berith !
    Med Vänlig Hälsning Didrik Lund. didrik.lund@fastighetsbyran.se
  • Matthias K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Smidigt och enkel försäljning. Läs mer
  • Ove J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Lugn och lyhörd, omtänksam trevlig Läs mer
  • Maria H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt lägenhet på två rum och kök. Svår sålt men till slut fick vi en köpare.
    Jakob har varit trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-11-17 Jacob L svarar Maria H
    Hej Maria tack för fint omdöme hoppas ni kommer trivas i nya lägenheten :)
  • Malin M skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte bostadsrätt. Mäklaren byttes mot en annan då han bytte firma/jobb. Den första mäklaren var jättebra, svarade snabbt på frågor och gav återkoppling samt var tillgänglig. Mattias Åhman eller liknande hette han. Den andra mäklaren som tog över hörde man bara av när det var dags att skriva på avtal, inget mer. Detta trots att vi som köpte efterfrågade dennes närvaro i ett möte med byggherren. Mäklaren valde att inte delta. Inte bra. Läs mer
  • Daniela Wiktoria E skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jonas Nordwall hjälpte med försäljningen av vårt fritidshus på ett strålande sätt.Vi kan inte annat än att rekommendera honom vid försäljning eller köp av fastillheter!
    Daniela och Lars D.Eriksson Läs mer
    2018-11-13 Jonas N svarar Daniela Wiktoria E
    Men så glad jag blir Daniela och Lars, tack! Det var ett nöje att hjälpa till med er försäljning. Jag minns med värme vårt första möte i fin försommarsol en tidig morgon: Utefrukost på verandan, med nyrostat bröd och kaffe. Vindpinade tallar och ljung på klipporna precis utanför trädäcket.

Jag hoppas ni får trevliga resor ute i Europa och extra glad blir jag om Danielas vackra röda gymnastikskor fortsätter trampa runt i världens huvudstäder.
  • Thomas G skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Tillmötesgående och kunnig! Jonas kändes trygg och solid i hela processen. Läs mer
    2018-11-13 Jonas N svarar Thomas G
    Tack Thomas, för de fina orden. "Trygg och solid" och "tillmötesgående och kunnig" det känns mycket fint att läsa dem tillsammans. De värmer fint att läsa. Varmt lycka till med ert nya fritidsnöje!
  • Barbro M skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi skulle sälja vår sommarstuga och fick då allt stöd och all hjälp vi behövde under hela processen. Emeli var väldigt bra på att löpande kommunicera med oss och snabbt återkoppla, vilket var en stor trygghet! Läs mer
  • Ellen B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han har inte gjort sitt jobb, arvode (hans avgift som han vill ta,! Vill jag själv inte betala! För vi, Agneta och jag köpare och säljare har ju i princip gjort jobbet själva.
    Vad har han gjort ? Barnsligt
    Mvh/ Ellen Läs mer
    2018-11-08 Jacob L svarar Ellen B
    Hej Ellen vad tråkigt att du är missnöjd och att du inte tycker att mitt arbete lever upp till dina förväntningar.

Myclet av mäklarens jobb syns inte utåt så som visningar gör, utöver detta har vi mycket kontakt med kunde både via mejl och telefon på obekväma arbetstider ofta helger och sena kvällar.

Vårt arbete är också som i ditt fall att få ihop en affär mellan köpare och säljare där villkor om egen försäljning är inblandat, jag har lagt mycket energi på att få ihop affärren Med din lägenhet med att vrida och vända på många lösningar gällande finansiering och inflyttsdatum och fullmakter.

Med köparens lägenhet jobbar jag både med öppna och privatvisningar för att få ihop hela affären i tid vilket jag gör mitt yttersta för att få ihop då jag annars tappar båda era försäljningar.

Ha det så gott

//Jacob
  • Carl Eric Jöran W
    Carl Eric Jöran W skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har blivit bemött på det sätt jag hade förväntat mig. Inga toppar men inga dalar. Nära att jag valde annan mäklare vi försäljningen av min fastighet i Nynäshamn då inget hände trots flertalet visningar samt flera annonseringar. Fem i tolv klarade fastighetsbyrån av uppdraget att sälja min bostad efter 6 månaders arbete. Läs mer
  • Dennis L skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har både köpt ett hus och sålt en lägenhet.

Mäklaren var mycket påläst vid försäljningen och kunnig om objektet.
    Jag tycker det har varit bra kommunikation och man har fått veta direkt om det är något som händer.
    Inga otydliga sms utan samtal där man ibland haft motfrågor eller funderingar som kunna lösts på en gång.

Professionellt hanterat från början till slut. Läs mer
  • Marie O skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Rekommenderar varmt Erika Blomqvist!
    allt vad man förväntar sig som kund har Erika...
    erfarenhet, saklig, informativ, återkopplar, ordning...ja allt!
    och framförallt ett bra avslut på affären :) Läs mer
  • Elaine R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Påläst, lätt att få tag i, trevlig och pålitlig Läs mer
    2018-10-26 Jacob L svarar Elaine R
    Tack så mycket hoppas du och Therese kommer trivas :)
  • Thomas Å skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När vi skulle välja mäklare till försäljningen av vårt fritidshus fick vi kontakt med Jacob. Det visade sig vara bästa tänkbara hjälp. Mycket professionell, seriös och serviceminded. Han motsvarade alla våra förväntningar och mer därtill. Även köparna uttryckte sitt beröm. Kan varmt rekommendera Jacob till dig som ska sälja din bostad. Läs mer
  • Eva T skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Snabb försäljning och jag är nöjd kund Läs mer
    2018-10-19 Jacob L svarar Eva T
    Tack Eva för fint omdöme alltid trevligt med nöjda kunder hoppas du kommer trivas bra i nya lägenheten. :)
  • Niclas K skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Duktig, blev bra bemött och både köp och säljaffären har gått smidigt Läs mer
  • Johan A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte bostad BRF ankan. Bra bemötande och smidig affär Läs mer
  • Ulf Sixten J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob jobbar aktivt med kunder, både säljare och köpare, han tar hjälp kollegor. Vi har fått bästa tänkbara bemötande, både som köpare och säljare.
    Vi trodde inte att det skulle gå så fort att få till fotografering, besiktning och visning. Allt har fungerat till vår belåtenhet och när sedan budgivningen startade gick det väldigt fort.
    Vi är väldigt nöjda med Jacob och kommer att rekommendera honom till vänner och bekanta.

Köpet av ny bostad och försäljning av den gamla har varit en positiv upplevelse tack vare Jacob. Läs mer
    2018-10-08 Jacob L svarar Ulf Sixten J
    Tack Ulf för väldigt fina ord vi hoppas allt flyter på som vanligt här framöver :)
  • Leif P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett fritidshus utav Jacob, som var mycket påläst angående huset och väldigt seriös sin profession. Läs mer
    2018-09-25 Jacob L svarar Leif P
    Tack Leif för fint omdöme hoppas vi ses :)
  • Thomas Å skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Om du ska sälja en bostad i Norrtälje kommun så rekommenderar jag varmt Jacob Lund. En bättre mäklare är det svårt att hitta. Mycket seriös och ärlig och väldigt engagerad för att göra din fastighetsaffär så bra som möjligt. Läs mer
  • Åsa W skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett fritidshus via Didrik i Norrtälje sommaren 2018. Vi fick ett bra bemötande och Didrik är väldigt kunnig och professionell! Vi kan varmt rekommendera Didrik som fastighetsmäklare vid en bostadsaffär. Läs mer
    2018-09-18 Didrik L svarar Åsa W
    Tack Åsa för det pmdömet.
    Med Vänlig Hälsning Didrik Lund. didrik.lund@fastighetsbyran.se
  • Kenne K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde vårt radhus i våras. Bra bemötande och alla steg från första besök till fotografering, visning och försäljning fungerade bra. Läs mer
    2018-09-16 Jacob L svarar Kenne K
    Tack för fint omdöme Kenne hoppas ni trivs bra i Svanberga :)
  • Tom S skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mäklaren hade bra kunskap om området och skötte försäljningen som man kan förvänta sig enligt regelverket Läs mer
  • Annica L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt min sommarstuga, Jacob har varit en fantastisk mäklare, ha är en ärlig mäklare, varit tryggt, förklarar hur en försäljning går till, hjälp till att fixa fram pappor när msn behövde ta död på ett pantbrev. Jacob får från mig det bästa betyget någon mäklare kan få, han ger allt och lite till helt fantastisk ✨✨✨ ta ck för allt kram Annica Larsson hummelbol 2:59. Läs mer
    2018-09-16 Jacob L svarar Annica L
    Tack för fantastisk omdöme man blir rörd av så fina ord, hoppas allt är bra med dig och att du får lite chans att koppla av nu :)
  • Anders M
    Anders M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bra erfarenhet av Jacob som mäklare när vi köpte fritidshus i Norrtälje. Snabb och hjälpsam! Läs mer
    2018-09-16 Jacob L svarar Anders M
    Tack Anders hoppas ni trivs bra :)
  • Torbjörn B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har köpt en tomt.
    Jacob upplevde jag som en mycket kompetent mäklare. Läs mer
    2018-09-13 Jacob L svarar Torbjörn B
    Tack det var fina ord och roligt att höra att man uppfattas som det, lycka till med tomten.
  • Anneli B
    Anneli B skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När vi sålde vårt radhus valde vi Emeli som vår mäklare då hon utger ett väldigt proffessionellt och trevligt bemötande. Emeli hjälpte oss på vägen långt över vad hennes roll kräver och alltid med ett hjälpsamt och mycket proffesionellt bemötande! Vi rekommenderar varmt att ni vänder er till Emeli med er bostadsaffär! Läs mer
  • Sivan E
    Sivan E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde vårt fritidshus med hjälp av Jakob Lund.
    Kontaktade mäklare i juni och var oroliga för att vi var sent ute.Vi blev bemötta på ett utmärkt sätt. Trots många andra projekt kändes det som vi blev prioriterade. Och vårt hus blev -borttaget före visning- vi är otroligt nöjda med Fastighetsbyrån och Jakob Lund. Läs mer
    2018-09-13 Jacob L svarar Sivan E
    Åhh tack för så fint omdöme och att ni kände att ni var prioriterade då detta är mitt mål att alltid vara tillgänglig för frågor emot mina säljaren. hoppas ni har de bra nu :)
  • Per Gunnar B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Snabb, flexibel, bra bemötande och utmärkt support från Jacob när vi sålde en sjötomt på Väddö. Läs mer
    2018-09-25 Jacob L svarar Per Gunnar B
    Tack Per ni har varit väldigt smidiga att jobba med :)
  • Jonatan S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi både köpte hus och sålde lägenhet genom Jacob Lund. Han kändes väldigt engagerad och var trevlig och hjälpsam genom hela processen och hade en god kontakt med oss. Läs mer
    2018-09-13 Jacob L svarar Jonatan S
    Tack för det fina omdöme, hoppas allt löste sig med fönstret på huset med Anticimex, hoppas ni trivs också allihopa :)
  • Sofia W skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob sålde en fastighet på Gillbergavägen till ett fint pris. Vi är överlyckliga till förvärvet o har fixat o håller på med upprustning så den är nog värd det dubbla inom kort. Härlig tomt o min dröm som får o getägare i mindre skala kan snart bli verklighet då vi kommer inom kort flytta hit permanent. Tack för en fantastisk affär. Sofia o Håkan Wigforss Läs mer
    2018-09-13 Jacob L svarar Sofia W
    Tack Sofia kul att ni trivs i ert fina hus kommer gärna förbi och kikar när allt är färdigt :)
  • Ingalill K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Enplans villa
    Ett öppet och vänligt bemötande
    En kunnig och saklig person
    Jag tycker allt gick väldigt bra, med tanke på min okunnighet av försäljning. Läs mer
    2018-09-13 Jacob L svarar Ingalill K
    Tack för fint omdöme ingalill vi ses snart vid tillträdet eller på stan :)
  • Melinda S skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har köpt en bostadsrätt, lägenhet i rimbo.
    Mäklaren bemötte mig på ett väldigt bra sätt när jag kom på visningen, glad och trevlig och kunde svara på frågor och var kunnig om lägenheten och området (vilket var den enda förväntningen jag hade).
    Hela ärendet sköttes väldigt snyggt och professionellt av mäklaren. Läs mer
  • Lisa T skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt lägenhet och i samma veva köpt hus med hjälp av Emeli. Kunnig, hjälpsam och med ett gott bemötande! Trevlig & lättsam! 5 av 5 toasters! Läs mer
  • Johan A skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Svarade snabbt och trevligt bemötande.

Hon passar som mäklare. Läs mer
  • Marcus P skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har köpt ett fritidshus av Emeli och upplevde att jag fick ett mycket proffsigt bemötande med stort engagemang genom hela köpet. Tack Emeli! Läs mer
  • Kajsa S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt ett fritidshus och är mycket nöjda med Jacob som mäklare. Vi upplevde Jacob som vänlig och professionell, och vi uppskattade hans lyhördhet i köpeprocessen Läs mer
    2018-09-25 Jacob L svarar Kajsa S
    Tack Kajsa kul att ni trivs i nya huset också :)
  • Andreas S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    En lugn o påläst mäklare. Fick bra känsla över hur han hjälpte både säljare och köpare. Läs mer
    2018-09-08 Jacob L svarar Andreas S
    Tack för bra omdöme vi hörs och syns säker framöver :)
  • Fatima H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har både sålt och köpt av Jakob vi är 100 % nöjda med allt. Han är snabb ödmjuk pålitlig allt igenom bäst Läs mer
    2018-09-07 Jacob L svarar Fatima H
    Tack för ett värmande omdöme vi ses ju snart igen vid alla överlämningar av hus hit och dit :)
  • Anne-Catrin S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålde vårt fritidshus, Jacob var mycket trevlig ! Förväntningarna var att det var bara en visning i 30 minuter. Annars tycker vi att han var engagerad och vi hade telefon kontakt ! Läs mer
    2018-09-05 Jacob L svarar Anne-Catrin S
    Tack för rekommendationen Anki hoppas vi ses framåt även fast ni bor i Jönköping :)
  • Andreas L skrev om Emeli Sand en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Tydlig och professionell. 5 plus. Läs mer
  • Magnus K skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bra bemötande, enkelt och smidig affär. Läs mer
  • Alem G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt ett hus
    Utmärkt bemötande
    Alla mina förväntningar är uppfyllda upp till hundra procent.
    Utmärkt utmärkt utmärkt!!!💕 Läs mer
  • Kjell Martin J skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket bra bemötande en kunnig mäklare som kunde sitt jobb bara positiva omdömmen från oss Läs mer
  • Lars R skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Erika sålde vårt fritidshus i Roslagen. Vi är mycket nöjda med det sätt hon utförde jobbet. Under ett par år då vi inte hade bestämt oss för försäljning höll hon oss uppdaterade om marknadsutvecklingen. Bra CRM. När det blev dags för försälning var det naturligt att anlita Erika. Under försäljningsprocessen föjde hon upp och tog hand om allt som man skulle kunna förvänta sig. Mycket tjusig objektbeskrivning och fina bilder. Erika gjorde ett mycket proffessionellt jobb. Vi kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
    2018-09-11 Erika B svarar Lars R
    Tack för de varma orden och för den fantastiska färskpotatisen. Det har varit ett nöje att få lära känna er.
    Diana N gillar detta
  • Lars R skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket bra mäklare, både säljare och Fastighetsbyråns back office Läs mer
  • Cathrine E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Snabb i kontakten och lyhörd. Läs mer

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje