Alla kategorier Mäklare Stockholms län Norrtälje Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Norrtälje

Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 642 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• Andreas C
    Andreas C skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag upplever att Erika har ett professionellt sätt att bemöta mig som potentiell köpare. Eftersom priset på fastigheten jag ville köpa genom Erika steg nästan 40 procent i budgivningen upplever jag att hon hade gjort en grov felbedömning av marknadsvärdet, vilket naturligtvis känns synnerligen frustrerande för mig som kund. Detta i kombination med att Erika ville avsluta budgivningen väldigt snabbt ledde till att jag inte hann säkerställa finansiering av köpet, och därmed tyvärr kände mig tvungen att hoppa av budgivningen.
  • Dennis  L
    Dennis L skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    Kan inte rekommendera fastighetsbyrån .. kändes som mäklarens arvode va viktigare än att försöka få så mycket som möjligt för huset .
    2017-11-09 Lasse T svarar Dennis L
    Hej Dennis!

Tråkigt att du känner så när det gäller mitt arbete.
    I vår roll som mäklare ska vi se till både köpare och säljares intressen. Dock får vi verka för att säljaren ska få så bra betalt som möjligt för sin bostad. Det ligger i mitt intresse då jag ofta har en procentsats på köpeskillingen i arvode.
    Vi prövade med ett utgångspris över min värdering. Detta delvis på grund av att en kollega till mig tidigare gjort en högre värdering.
    Vi provade på det högre värdet men de flesta visningsbesökarna tackade nej redan på visningen.
    Vi kom då överens om att sänka priset till den nivå där jag gjort min värdering och hade ytterligare en hyfsat välbesökt visning. Två kunder lämnade efter den visningen bud, men ingen ville betala begärt pris då de också tyckte att det var för mycket att åtgärda på huset.
    Hade även enskilda visningar bland annat med de två kunder som hade lagt bud tidigare i veckan.
    Jag uppfattade att ni var angelägna att komma till avslut och ni tryckte på då ni redan hyrt en ny bostad från den 1/11.
    Med ett slutpris som låg under det vi hade hoppats på blev följaktligen arvodet också lägre än vad jag hoppats på.

Med Vänlig Hälsning
    Didrik Lund
  • Patrick S
    Patrick S skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag tycker att allt har fungerat jättebra!
  • Lee J
    Lee J skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hittills har det känts bra med ett trevligt bemötande men önskar få svara vidare efter att affären är avslutad.
    2017-10-26 Didrik L svarar Lee J
    Hej!

Tyvärr går det inte ut någon ny Reco efter tillträdet.

Med vänlig hälsning
    Didrik Lund
  • Björn H
    Björn H skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Tydlig och bra på att göra affären gynnsam.
  • Thomas Ö
    Thomas Ö skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Erika var otroligt duktig, hon höll mig hela tiden uppdaterad om alla steg,,
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket trevlig och säker mäklare, är väldigt nöjd!
  • Vuokko E
    Vuokko E skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi var mycket nöjda med Erikas arbete. Initialt lite trögt med försäljningen men vi upplevde att Erica arbetade på fint med olika spekulanter via telefon och visningar. Samtidigt som hon tydligt informerade oss om processen.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevligt bemötande. Han var väl påläst om fastigheten och skötte själva affären mycket effektivt och smidigt.
  • Susanne Helene L
    Susanne Helene L skrev om Fastighetsbyrån Norrtälje
    bra jobbat! har inte mer att tillägga!
  • Marie A
    Marie A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi är nöjda med Jacob, allt var smidigt, tydligt och enkelt. Tack!
  • Johan F
    Johan F skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig, ordentlig och ett tryggt stöd genom hela affären
  • Eva E
    Eva E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob har överträffat mina förväntningar. Han har varit mkt engagerad och tipsat oss om olika objekt att titta på. Rak och tydlig i sin kommunikation.
  • Jocke E
    Jocke E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob var mycket engagerad i vårt sökande efter passande boende vi hade många olika tänk på hur eller vart vi skulle bo som han förstod bra hur vi tänkte.
    Försäljningen av vårt hus skötte han med beröm snabbt och smidigt.
    Ja jag tänker rekommendera Jacob till andra
    2017-10-20 Jacob L svarar Jocke E
    Tack Jocke för fint omdöme har varit kul att jobba med er :)
  • Fanny S
    Fanny S skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Suveränt bemötande. Kände mig väl mottagen och det var över förväntan.
  • Alexander B
    Alexander B skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mattias är alltid proffsig, trevlig och han fick jobbet gjort. Vi var tydliga med vad vi ville ha och han grejade det. Man får klara svar på frågorna man har. Kanon!
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag är mycket nöjd med all kontakt jag har haft med Mattias. Han är väldigt tillmötesgående, kunnig och trevlig. Den dag jag ska byta bostad kommer jag vända mig till honom. Bättre betyg kan man väl knappast få?
  • Eva S
    Eva S skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    bra bemötande och väl utfört uppdrag
  • Frida L
    Frida L skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag är mycket nöjd med Jonas. Trevligt, fint bemötande. Lättillgänglig, snabba svar. Verkar väldigt mån om oss köpare.
    2017-10-20 Jonas N svarar Frida L
    Hej Frida!
    Kul att du väljer att lyfta fram just de sidor som jag själv arbetar för att få fram. Jag mäter 180 centimeter i strumplästen, men efter dina fina ord känner jag mig minst 250 cm lång. Tack och trevlig helg!
    JonasN
  • Filip L
    Filip L skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väldigt engagerad, väldigt hjälpsam och har koll om man ville veta något, mycket kunnig. Trevlig också.
  • Gunilla R
    Gunilla R skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Gott bemötande och ger ett mycket kunnigt och förtroendefullt intryck.
  • Hugo L
    Hugo L skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Didrik har skött alla formaliteter i sitt uppdrag väl och han har framför allt fått mitt objekt sålt. Han har varit punktlig, återkopplat samt framför allt hållit mig informerad om vad som händer i affären och kryddat detta med ett trevlig och korrekt uppträdande.
    2017-10-20 Didrik L svarar Hugo L
    Tack för den bedömningen av mitt arbete !
    Med Vänlig Hälsning Didrik Lund. didrik.lund@fastighetsbyran.se
  • Marita M
    Marita M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket trevlig, mjuk och professionell person.
    2017-10-20 Jacob L svarar Marita M
    Tack för fint omdöme Marita och hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hus :)
  • Olivia P
    Olivia P skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Superbra mäklare! Trevlig, schysst, kunnig och snäll. Undrar man något är det bara att ringa eller mejla. Alltid hjälpsam! Skulle välja honom alla dagar i veckan om jag skulle sälja!
  • Leif S
    Leif S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han har visat ett seriöst engagemang, kunnig, noggrann och trevlig.
    2017-10-18 Jacob L svarar Leif S
    Tack Leif för fint omdöme det uppskattas.
  • Börje A
    Börje A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevligt bemötande från första kontakten och ända till uppdraget var slutfört, kan mycket väl tänka mig rekommendera Jonas till bekanta och vänner som går i säljtankar. Jonas ger ett förtroendefullt och proffsigt intryck vilket är viktigt i fastighetsbranschen.
    2017-10-20 Jonas N svarar Börje A
    Hej Börje!
    Vänliga ord och jag tackar så mycket för dem. Extra roligt att du rekommenderar mig till andra som vill sälja. Vi hörs!
  • Malin L
    Malin L skrev om Linus Thor en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket trevligt och hjälpsamt bemötande. Jag känner mig nöjd som kund.
  • Sebastian N
    Sebastian N skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag tycker att Mattias skötte sig väldig bra. God service och fint bemötande. Vi fick den information och kunskap vi ville ha under hela affären och eftersom vi är förstagångsköpare så var det till stor vikt.
  • Peter N
    Peter N skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Kunnig, tillmötesgående, trevlig.
  • Clara R
    Clara R skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mattias är kunnig, trevlig och seriös. Han är lätt att kontakta och du får snabb respons på frågor och funderingar.
  • Oskar P
    Oskar P skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Utmärkt bemötande och ingav förtroende. Lugn och metodisk i sitt utförande
  • Johanna G
    Johanna G skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han gör ett Väldigt bra bemötande, trevlig och uppdaterar en ofta om vad som händer. Kände inte att de va något att klaga på alls. Toppen mäklare helt enkelt.
  • Theodor K
    Theodor K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob gav ett mycket trevligt intryck och genomförde allt pappersarbete kring köpet på ett professionellt sätt. Han kunde också svara på frågor om objektet före budgivningen i den utsträckning han hade fått information från säljaren.
    2017-10-18 Jacob L svarar Theodor K
    Tack Theodor hoppas ni trivs i huset.

//Jacob
  • Ann-charlotte S
    Ann-charlotte S skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Supertrevlig , bra presentation av objektet, återkom alltid efter överenskommelse.

Jag hade en fråga om bygglov Mattias återkom med upplysning om hur läget var.

Verkligen en toppenmäklare.
  • Anton V
    Anton V skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket bra mäklare. Trevligt person, svara på frågorna direkt. Lätt att kontakta.
  • Robin J
    Robin J skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väldigt trevlig kille, bra information om allting och smidig affär
  • Timmy B
    Timmy B skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag tycker att Mattias var trevlig mot mig som kund, väldigt bra på att förklara de olika alternativ jag hade som köpare av lägenhet, även vilka lagar och regler som skulle gälla under bygget samt vilka förväntningar som föreningen hade på mig och jag hade på dem.
  • Tore S
    Tore S skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Enkel och trevlig mäklare. Hjälpte till när det blev problem i affären på ett bra sätt!
  • Emily S
    Emily S skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Possitiv upplevelse som kund. Valde Jonas Nordwall sedan tidigare försäljningar. Han har ett proffsigt bemötande och är noggrann och pålitlig.
    2017-10-18 Jonas N svarar Emily S
    Hej Emily!
    Tack för ditt fina omdöme. Roligt att du blev nöjd även denna gång. Vi ses säkert på stan eller i löpspåret!
    Bästa hälsningar JonasN
  • Ann-britt C
    Ann-britt C skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Betyg Utmärkt.

Mycket trevligt och professionellt bemötande.

Uppskattade verkligen hennes sätt att ge oss köpare tid att tänka efter i lugn och ro.
  • Martina J
    Martina J skrev om Linus Thor en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Bemötandet var lugnt och proffsigt. Uppskattade att Linus inte var påflugen med "säljarsnacket" utan väntade in våra frågor. Han fick oss att känna oss bekväma och att det inte var någon stress med våra beslut. Både telefonsamtal och möten kändes lättsamma.
  • Staffan E
    Staffan E skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väl förberedd. Alltid jättetrevlig och lätt att arbeta med. Bra visningar.
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Linus Thor en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig social och kunnig. Gjorde ett väldigt bra jobb .
  • Inge-marie W
    Inge-marie W skrev om Linus Thor en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevligt bemötande och kunnig i sin sak.
  • Patric N
    Patric N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig och har koll på läget, återkommer snabbt.
  • Anne M
    Anne M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob var engagerad, aktiv, trevlig och lyssnade till våra önskemål. Höll oss informerade hela tiden. Rekommenderar honom gärna.
    Var med andra ord på hela tiden.
    2017-08-30 Jacob L svarar Anne M
    Tack Anne-maj för fint omdöme :)
  • Lars E
    Lars E skrev om Linus Thor en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi var nöjda det enda vi kan påpeka var att de glömdes bort några formulär som vi som Kund skulle ha men Linus har varit en trevlig kille lugn
  • Robert B
    Robert B skrev om Mattias Åhman en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig, professionell, erfaren, glimten i ögat, trovärdig. Lätt att få tag på också. Skulle gärna anställa Mattias som min framtida mäklare /Robert
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Duktig och framåt. Lätt att få tag på. Tar sitt jobb på alvar.
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevligt bemötande. Smidig process. Bra överlämningar vid semester.

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje