Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 689 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• 2019-10-11

Annika Z skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Seriös noggrann serviceminded kunnig bra lokalkännedom Läs mer
  • 2019-10-10

Louise S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt ett fritidshus och upplevt tydlig och rak kommunikation med mäklaren. Överlag ett smidigt köp med rätt information. Läs mer
  • 2019-10-10

Hans Roger S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt tomt, blev väldigt bra bemött. Läs mer
  • 2019-10-09

Peter B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köp av en väldisponerad etta där samtliga moment av mäklaren har hanterats professionellt, hjälpsamt och vänligt. Läs mer
  • 2019-10-06

Susanne A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket bra! Trevlig och effektiv Läs mer
  • 2019-10-03

Jennifer P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Dålig kundkontakt, tog över 3 månader att få min bostadsrätt såld och dessutom med mindre än ca 200 000 som den är värd. Gick bara i vinst med 90 000, alltså ingen mäklare jag rekommenderar. Läs mer
    2019-10-03 Jacob L svarar Jennifer P
    Hej Jennifer vad tråkigt att du är missnöjd, jag tror du missförstår vad en bostad är "värd" varken mäklaren eller säljaren bestämmer vad en bostad är värd, det gör marknaden, vi hade en budgivare som bjöd 1 350 000 kr ett bud som du ej ville acceptera vid det tillfället, nu fick vi en till kund som till slut ville betala 1 350 000 kr vilket accepterades. två personer har alltså bjudit detta pris och således är det de värdet som bostaden är värd vid just denna tidpunkt på marknaden.

Ha det gott

Robin A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Toppen kille! Bra att ha och göra med! Läs mer
  • 2019-09-23

Fredrik S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vid köp av lägenhet flöt allt på. Jacob gjorde det han skulle, och var trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Fredrik S
    Tack Fredrik ni fick tag i en snygg lägenhet, vi hörs kanske fram över ha det gott.
  • 2019-09-19

Sonja K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har köpt hus i Hallstavik. Mäklaren var mycket trevlig. Hade svar på frågor angående fastigheten. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Sonja K
    Tack Sonja jag tror ni ska trivas, hört av dig om du har mer frågor.
  • 2019-09-19

Staffan E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte en villa i Lohärad av Jacob.
    Vi hade träffat honom på ett par tidigare visningar av andra objekt och uppskattade Jacob som person. Han är ärlig och rak samt inte så utpräglad "säljare", vilket vi uppskattar. Jacob är trevlig och positiv som person. Han kan svara på de frågor man har och tar snabbt reda på eventuella frågeställningar som han inte har svar på direkt. Vi fick också en väldigt god kontakt med säljaren genom Jacob, vilket har underlättat hela processen. Eftersom vi sålt två egna objekt och också köpt en lägenhet förutom denna villa under de tre senaste åren, har vi varit i kontakt med ett antal mäklare och kan konstatera att Jacob är en av de bästa vi haft att göra med. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Staffan E
    Tack det var väldigt fint skrivet lycka till med huset och katter. :)
  • 2019-09-18

Ulf Ä skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en bostadsrätt på125 m2. Mäklaren har skött försäljningen på ett utmärkt sätt. Gav kontinuerlig kontakt av vad som hände. Tog bra initiativ.
    En mäklare att rekommenderas å det varmaste. Läs mer
    2019-09-18 Jonas N svarar Ulf Ä
    Hej Ulf!

Det var ett fint och värmande omdöme. Alltid kul när allt arbete uppmärksammas och uppskattas. Det var ett nöje att få hjälpa till. Varmt lycka till på det nya stället!
  • 2019-09-14

Léanne L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi var på jakt efter ett hus i ett lugnt, barnvänligt område och med Jacobs hjälp fick vi möjlighet att köpa vårt drömhus.
    Med stort engagemang, proffesionellt bemötande, till en snabb och smidig affär - precis som vi önskat! Vi kände oss trygga och väl omhändertagna från början till slut. Läs mer
    2019-09-16 Jacob L svarar Léanne L
    Tack Leanne hoppas jag blir inbjuden till er när ni kommit iordning :)
  • 2019-09-14

Halime M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en bostadsrätt.

jag är nöjd med sättet som jag blev bemött. Allt gick väldigt smidigt och bra.

Detta var mitt första köpa, och jag kände mig trygg. Läs mer
    2019-09-16 Jacob L svarar Halime M
    Tack Halime för fint omdöme hoppas du trivs i lägenheten :)
  • 2019-09-13

Sten Erik O skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Duktig mäklare! Rekommenderas varmt. Vi sålde vårat hus i Hallstavik med hans hjälp. Läs mer
    2019-09-16 Jacob L svarar Sten Erik O
    Tack för bra samarbeta hoppas ni ska trivas i stora staden ;)
  • Benny Mikael F

2019-09-13

Benny Mikael F skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt ett torp.från första mötet gick det undan med fotografering o besiktning kort efter va allt ute på hemnet o fastighetsbyråns sida ,Han är snabb o effektiv,svarar alltid när man hör av sig på telefon och har ett trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-09-12

Åsa W skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hela tiden snabb återkoppling och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-12

Siri R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi fick hjälp med att köpa ett hus av Jacob och det gick väldigt smidigt. Jacob är trevlig, hjälpsam och proffsig. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Siri R
    Tack Siri allt gick väldigt smidigt med era affärer
  • 2019-09-10

Monica a skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en lägenhet.
    Mycket bra bemötande. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Monica a
    Roligt att ni efter några visningar fick tag i en lägenhet via mig, lycka till :)
  • 2019-09-09

Anna S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt ett fritidshus.
    Bra bemötande. Lätt att nå. Har dock inget att jämföra med. Hade inga större förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-09

Sara R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Försäljning av fritidshus.
    Jacob är en glad och trevlig mäklare! Snabb och smidig, återkopplar direkt. Försäljningen gick mycket över förväntan! Det gick snabbt och dessutom prismässigt mycket bra. Läs mer
  • 2019-09-08

Ida K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag sålde min lägenhet! Jag tyckte Jacob gjorde ett bra jobb! Alltid tillgänglig vid frågor och snabb med svar:)
    Vi fick ett trevligt bemötande och ett proffsigt intryck:) jag är nöjd med mitt val av mäklare. Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Ida K
    Tack för fint omdöme och roligt att få förtroende sälja lägenheten ni köpte av mig.
  • 2019-09-08

Niklas L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte fritidshus.
    Mycket bra bemötande, lätt att ta kontakt med och snabb att uppdatera om affären.
    Förhoppningen var en smidig och bekymmerslös affär och det infriades. Informativ och kunnig mäklare, mycket bra! Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Niklas L
    Tack hoppas du kommer trivas i huset :)
  • 2019-09-07

Karin Sara Johanna P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi både köpte och sålde hus med hjälp av Jacob. Trevligt bemötande och personlig ton. Vi är nöjda! Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Karin Sara Johanna P
    Tack ni kommer nog trivas väldigt bra i huset det passar er perfekt :)
  • 2019-09-06

Sonny J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väldigt bra att ha o göra med! Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Sonny J
    Tack nu har du mycket arbeta att göra med renoveringen ;)
  • 2019-09-02

Kerstin N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en villa.
    Blev trevligt bemött. Jacob levde upp till våra förväntningar. Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Kerstin N
    Tack för fint omdöme ni har köpt ett fantastiskt fint hus.
  • 2019-09-01

Britt-Marie L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har just sålt vårt hus med utmärkt hjälp av en hjälpsam mycket kunnig och trevlig mäklare.
    Mycket nöjd med sättet som försäljningen sköttes.
    Tack Jakob! Läs mer
  • 2019-08-29

Stefan S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han är mycket effektiv allt gick nästan som en dans . Läs mer
    2019-09-01 Jacob L svarar Stefan S
    Tack Stefan hoppas det kommer gå bra med alla dina planer framåt.
  • 2019-08-28

Jan Ingvar H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Agerade precis på det sätt som en mäklare ska! Läs mer
    2019-09-01 Jacob L svarar Jan Ingvar H
    Tack för rekomendationern kommer gärna ut igen när era renoveringar är klara.
  • 2019-08-24

Emil S skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte en villa som Didrik förmedlade.
    Vi blev trevlig bemötta på visningen.
    Jag förväntar mig alltid att alla besökare på en visning ska bli bemötta som potentiella köpare. Det tyckte jag Didrik levde upp till och ham bemötte oss med respekt. Det är nåt man inte alltid ser, speciellt hos stora mäklarföretag. Läs mer
    2019-08-25 Didrik L svarar Emil S
    Tack Emil för ditt omdöme, och lycka till med nya huset.
    Vänligen
    Didrik Lund
  • 2019-08-21

Johan K skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Fritidshus. Erika var seriös och hjälpsam. Läs mer
  • Aina Lena Christina Ö

2019-08-19

Aina Lena Christina Ö skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag och mina bröder har sålt Hallsta 1:184.
    Vi tycker att Jacob Lund har skött sig utmärkt som mäklare i den här affären. Han kontaktade mig ganska omgående efter att han sett huset. Han kändes drivande och det tyckte vi var bra. Han fick uppdraget och huset såldes snabbt efter att saluskyltarna kommit upp. Visningen blev inställd och det tyckte vi också var bra. Vi är nöjda med slutpriset. Vi har blivit mycket väl bemötta av Jacob. Rekommenderar honom gärna. Läs mer
    2019-08-20 Jacob L svarar Aina Lena Christina Ö
    Tack för ett väldigt trevligt omdöme har varit ett nöje att samarbeta mer er och all har flutit på bra med alla dokumentation vi behövt ha in. :)
  • 2019-08-15

Thomas A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har både köpt ett hus och sålt en lägenhet via mäklare Jacob Lund. Han har alltid ett vänligt bemötande och var alltid tillgänglig oavsett dag eller tid på dygnet vilket uppskattas. Dock verkar han ha för mycket att göra och jag uppfattade det som att han alltid var stressad. Överlag är jag mycket nöjd. Läs mer
    2019-08-15 Jacob L svarar Thomas A
    Tack för trevligt omdöme Thomas, att vara toppmäklare med flest sålda objekt i kommunen går nog inte det hand i
    hand med att vara ostressad :)

Vi ses framåt

//Jacob
  • 2019-08-08

Elsa G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt en bostadsrätt i Älmsta, 3 rum & kök.
    Mycket väl bemött, Jacob är supportvänlig och har kontinuelligt uppdaterat oss med information. Jag rekommenderar Jacob till andra säljare/köpare Läs mer
    2019-08-08 Jacob L svarar Elsa G
    Tack för fint omdöme allt har gått väldigt smidigt och bra samarbete med allt.
  • Mikael A

2019-08-05

Mikael A skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Proffsigt och varmt bemötande.
    Jonas får en att känna sig trygg genom hela köpet, vi är supernöjda.
    Högsta betyg! Läs mer
    2019-08-06 Jonas N svarar Mikael A
    Tack Mikael!

Fina och vänliga ord. Det glädjer mig att ni är supernöjda. Det är extra roligt och lätt att vara proffsig och varm när man möter trevliga människor. Jag hoppas inflytten går bra och varmt lycka till i er nya bostad. Hälsa hela familjen!
    JonasN
  • 2019-07-28

Karina J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en etta , allt gick jättebra blev bemött bra av Jacob Läs mer
    2019-08-01 Jacob L svarar Karina J
    Tack för fint omdöme hoppas du trivs i nya lägenheten :)
  • 2019-07-25

Gunnel G skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Fått hjälp att sälja mitt fritidshus. Erika Blomqvist har varit mycket pålitlig och samarbetet har varit mycket okomplicerat och gott! Läs mer
    2019-08-19 Erika B svarar Gunnel G
    Tack Gunnel! Det har varit roligt att hjälpa till att sälja ditt charmiga lilla sommarställe.
  • 2019-07-21

Helie B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket trevlig och lyhörd mäklare. Ger ett professionellt intryck. Snabb bra försäljning. Levde upp till våra förväntningar med råge. Kunnig och kan marknaden. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-07-21 Jacob L svarar Helie B
    Tack för fina omdömet :) lycka till med allt
  • 2019-07-17

Evelina F skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt villa i Norrtälje
    Upplevde att hon har ett professionellt bemötande och hon kunde svara på alla frågor vi hade!
    Trevlig tjej Läs mer
    2019-08-19 Erika B svarar Evelina F
    Tack för den fina recensionen. Hoppas ni kommer trivas bra i huset!
  • 2019-07-01

Lars Andreas L skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har sålt och köpt 3-4 bostäder genom Jonas Nordwall och vi är supernöjda. Professionellt skött genom hela bostadsaffären, alltid snabba återkopplingar! Läs mer
    2019-07-01 Jonas N svarar Lars Andreas L
    Hej Andreas!

Tack för de värmande orden. Alltid roligt när vi träffas i affärer! Det blir kul att vi nu nästan blir grannar och därmed syns vi säkerligen även på den del kvälls- eller morgonpromenader. Ha en riktigt trevlig sommar och hälsa familjen.

Bästa hälsningar JonasN
  • 2019-06-24

Fredrik R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag är Mycket nöjd med Jacob som mäklare, proffsigt och personligt bemötande! Jag köpte bostad av Jacob! Läs mer
  • 2019-06-24

Mats R skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett fritidshus på Blidö som Erika sålde. Vi tycker att Erika gjorde ett mycket professionellt arbete genom hela processen och kan rekommendera henne varmt. Läs mer
    2019-06-24 Erika B svarar Mats R
    Tack för de fina orden. Jag hoppas att ni trivs och att ni till och med hann med att få iordning för övernattning till årets soliga midsommar.
  • 2019-06-22

Peter S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Engagerad och löste frågorna på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-06-19

Amelie S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jacob var väldigt professionell och effektiv från första kontakt och genomgående under hela försäljningen. Alltid trevligt bemötande och alltid tillgänglig. Vi är väldigt glada att vi valde honom som mäklare, och kan rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2019-06-19

Kristina Barbro A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt fritidsfastighet i Roslagen.
    Uppfattar Jacob som mycket serviceinriktad och kunnig.
    Och mycket trevlig. Läs mer
  • 2019-06-17

Thorbjörn P skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en lägenhet i Norrtälje. Bemötandet va jättebra. Personlig, engagerad och kunnig. Lugn och sansad.
    Förväntningarna infriades med råge. Väldigt roligt att träffa Jonas. Hoppas vi springer på varandra i Norrtälje ibland. Läs mer
    2019-06-17 Jonas N svarar Thorbjörn P
    Hej Thorbjörn!
    Tack för det fina svaret. Det värmer att läsa. Även jag hoppas vi ses på stan, den är inte så stor så chansen är stor. Varmt välkomna som permanentboende i Norrtälje och säg till om det är något ni funderar över.
    Bästa hälsningar JonasN
  • 2019-06-15

Andreas R skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpet av Vegagatan 7D lgh1102 gick snabbt, smidigt, och utan problem. Mäklaren var väldigt hjälpsam och kontaktbar. Läs mer
    2019-06-15 Didrik L svarar Andreas R
    Tack Andreas för ditt svar.
    Trevlig sommar !
    Didrik
  • 2019-06-12

Mats Kennet Vilhelm A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Driver försäljningen på ett bra sätt och återkopplar exemplariskt. Sälja hus på ritning är en stor utmaning för mäklarna men han löser det på bästa sätt och jag tror både köpare och övriga spekulanter håller med om att han lyckas minimera frågetecknen som kan dyka upp under en sån resa. Läs mer
    2019-06-12 Jacob L svarar Mats Kennet Vilhelm A
    Tack mats för fina ord vi har fått en fantastiskt start med allt :)
  • 2019-06-05

Eric A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När vi nyligen köpte vår stuga så var Jacob vår mäklare. Jag tycker att han skötte den uppgiften exemplariskt. Jag upplevde honom som naturligt glad och trevlig. Han var pedagogisk och tydlig med allt som rörde själva köpet. Han kändes kunnig och han svarade utan problem på alla våra frågor. Om jag skulle anlita en mäklare en dag så skulle det gärna få vara Jacob. Läs mer
    2019-06-05 Jacob L svarar Eric A
    Tack för en trevlig rekommendation, hopps ni ska trivas i ert otroligt charmiga sommarhus :)

glad midsommar

//Jacob
  • 2019-06-01

Carina Helen E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag har sålt ett fritidshus. Jag är jätte nöjd med Jacob. Han var jätte proffsig.han sålde huset fiort vilket jag uppskattar mycket. Läs mer

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje