Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm.

Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär ska bli den allra bästa. Vi är kunniga, har lång erfarenhet och kan hjälpa till vare sig du vill köpa eller sälja, och vare sig du är ute efter en villa eller lägenhet. Välkommen!

Läs vad 709 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norrtälje

• 2019-12-06

Linnéa Ö skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte en fastighet. Hela affären sköttes bra och vi har inget att anmärka på. Trevlig, snabb och lätt att få tag på. Läs mer
  • Jessica L

2019-12-04

Jessica L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Som förstagångsäljare hjälpte Jacob mig att förstå hur hela försäljningsprocessen skulle gå till. Kände mig trygg i val av mäklare och Jacob levde upp till mina förväntningar. Hela processen gick smidigt! Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Jessica L
    Tack Jessica allt löste sig till sist precis som jag sa även fast det gick motigt en liten stund, roligt att du är nöjd med hjälpen du fått :)
  • 2019-11-29

Marie B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väldigt nöjd med mäklaren Jacob, som hjälpt till att sälja min mammas lägenhet i Norrtälje. Han har varit väldigt informativ och hållit oss uppdaterade på allt som hände. Jag kan varmt rekommendera honom.
    Vänliga hälsningar Marie Börje Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Marie B
    Tack Marie det har varit ett nöje att få följa er genom hela processen och hjälpa din mor med allt från flytt till städhjälp och försäljning, allt har gått så smidigt med er :)
  • 2019-11-27

Gunilla H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en liten stuga, hela proceduren löpte snyggt och smärtfritt för alla inblandade. Bra visning, lättillgänglig på telefon, en okomplicerad affär. Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Gunilla H
    Tack Gunilla detta var verkligen huset för er ni kommer trivas då föreningen är otroligt bra och trevlig.
  • 2019-11-26

Helena G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi sålde vår sommarstuga genom Jacob. Han sålde den snabbt och effektivt. Jag upplever honom som proffsig, effektiv och inkännande. Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Helena G
    Tack Helena för fint omdöme och vad roligt att försäljningen gick så fort, en av fördelarna med att sälja mest bostäder är att man ibland kan ordna fram en kund innan ens huset kommer ut på öppna marknaden.
  • 2019-11-26

Pernilla B skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte ett hus i Norrtälje och jag är nöjd över hus snabbt och smidigt allt gick. Läs mer
  • Maria K

2019-11-21

Maria K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte ett radhus. Mycket mötes gående mäklare. Trevlig och inget långdraget förhandlande. Rekommenderas varmt Läs mer
    2019-12-04 Jacob L svarar Maria K
    Tack Maria vilken fin bostad du köpt tror du kommer trivas som
    Fisken i vattnet, ha det gott :)
  • Peter S

2019-11-18

Peter S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Av 3 tillfrågade mäklare valde vi Jacob för att sälja vårt hus. Han var inte billigast men gav ett seriöst och professionellt intryck som vi fastnade för. Och det ångrade vi inte. Snabb start av processen och bra verktyg via nätet var kanon. Alltid snabb med svar och återkopplingar. Läs mer
    2019-11-18 Jacob L svarar Peter S
    Tack Peter för ett trevligt samarbete alltid roligt när säljarna gör sitt yttersta för att få till en smidig och bra försäljning, ni kommer trivas i er nya lägenhet :)
  • 2019-11-18

Anne-Marie E skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jonas underlättade och gjorde att köpet av bostadsrätten gick smidigt och att det inte blev några problem vid överlåtelsen. MVH. Kjell o Anne-Marie Ellestrand Läs mer
  • 2019-11-17

Åsa Ninni F skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en lägenhet samt sålt ett radhus.
    Jacob har återkopplat till mig regelbundet under tiden som affärerna varit aktuella.
    Båda affärerna har han skött på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • Veronica B

2019-11-16

Veronica B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    När jag väl bestämde mig för att sälja min villa gick försäljningen förvånansvärt smidigt. Då Jakob redan har ett stort kontaktnät med intressenter tog det bara 14 dagar från första mötet med honom tills jag skrev kontrakt med köpare. Fantastiskt bra skött! Läs mer
  • Mikaela Ebba Nathalie O

2019-11-12

Mikaela Ebba Nathalie O skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en villa och allt har gått strålande! Bra bemötande och en snabb affär. Läs mer
    2019-11-13 Jacob L svarar Mikaela Ebba Nathalie O
    Tack för fint omdöme och hoppas ni hittar nytt boende snart :)
  • 2019-11-12

Vuokko Orvokki T skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hej,
    Träffade Jacob på en lägenhetsvisning.Var där egentligen bara och kollade vad som finns.
    Hade ett hus som jag har tänkt på att sälja en längre tid, men hade inte kommit till skott:) Jacob tog hand om hela försäljningen.Tanken var att sälja först på vårkanten, men det fanns en familj som letade efter hus....Allt gick rasande fort,.Huset är sålt. Jätte nöjd med hjälpen som jag fått .Upplever att Jacob är driftig,ambitiös, kunnig...Tack
    Vuokko Läs mer
    2019-11-13 Jacob L svarar Vuokko Orvokki T
    Tack för fint omdöme vi ses på nya lägenhetsvisningar och förhoppningsvis hittar vi något passande åt dig.
    Lasse T, Jacob L gillar detta
  • 2019-11-08

Elisabeth U skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt fritidshus. Trevlig och öppen. Vi upplevde mäklaren som erfaren och kunnig.
    Även om mäklaren i första hand kanske representerar säljaren så fick vi som köpare också bra service exempelvis i form av snabb återkoppling på våra frågor och vi kände oss trygga vid kontraktskrivning och på tillträdesdagen. Läs mer
    2019-11-13 Jacob L svarar Elisabeth U
    Tack Elisabeth för fint omdöme och vad roligt att min roll som opartiskt mellanman fungerade, ska bli roligt se ert projekt och jag hoppas jag får komma förbi och kika.
  • 2019-11-05

Elsa Marianne N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sållt vårt fritids hus snabbt och smidigt.
    Proffetionellt bemötande och snabb återkoppling. Läs mer
    2019-11-05 Jacob L svarar Elsa Marianne N
    Tack för fint omdöme och vad skönt att allt gick smidigt för er, hälsa Pekka också
  • Hans Arne F

2019-10-26

Hans Arne F skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Trevlig att ha att göra med. Jonas blev tyvärr sjuk en bit in i mäklaruppdraget men så länge vi hade kontakt så har jag bara positiva saker att säga om honom som mäklare !
    Hans Fröbom i Fågelsången. Läs mer
  • 2019-10-25

Hans Douglas G skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Snabb återkoppling, proffsigt bemötande och hantering av försäljning, tillgäng för frågor Läs mer
  • Hans Arne F

2019-10-24

Hans Arne F skrev om Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Kristina hjälpte oss när ordinarie mäklaren blev sjuk.
    Jättekul för oss att ha att göra med Kristina och hon var MYCKET effektiv !
    hälsar Hans på Hallonvägen 6 i Norrtälje Läs mer
    2019-10-28 Kristina J svarar Hans Arne F
    Hej Hans, Tack för fint omdöme. Vi ses igen!
  • 2019-10-20

Jessica N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jättebra kontakt och service när vi köpte vårt fritidshus på Vätö i oktober 2019. Tillmötesgående attityd och bra bemötande. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Jessica N
    Hej tack för fint omdöme och är glad för att ni hittat ett drömhus hoppas ni ska trivas :)
  • 2019-10-20

Ingegerd N skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt brf lgh.

Jonas Nordwall besitter stor kunskap inom sin profession.

Han är seriös, lyhörd, engagerad och alltid glad och trevlig.

Att genomföra detta köpet var enkelt med den professionella mäklare som Jonas är.

Jonas har visat stor respekt för både köpare och säljare.

Rekommenderas varmt.

Ingegerd o Sven-Ivar Läs mer
  • 2019-10-11

Annika Z skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Seriös noggrann serviceminded kunnig bra lokalkännedom Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Annika Z
    Tack Annika ni har verkligen köpt en riktig pärla till hus :)
  • 2019-10-10

Louise S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt ett fritidshus och upplevt tydlig och rak kommunikation med mäklaren. Överlag ett smidigt köp med rätt information. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Louise S
    Tack för omdöme ni kommer trivas väldigt bra i området :)
  • 2019-10-10

Hans Roger S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Sålt tomt, blev väldigt bra bemött. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Hans Roger S
    Tack för ett trevligt samarbete och hoppas vi stöter på varandra igen
  • 2019-10-09

Peter B skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köp av en väldisponerad etta där samtliga moment av mäklaren har hanterats professionellt, hjälpsamt och vänligt. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Peter B
    Tack Peter för ett fint samarbete där allt flutit perfekt :)
  • 2019-10-06

Susanne A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Mycket bra! Trevlig och effektiv Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Susanne A
    Tack ska bli kul se när ni sätter igång med ett projekt :)
  • 2019-10-03

Jennifer P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Dålig kundkontakt, tog över 3 månader att få min bostadsrätt såld och dessutom med mindre än ca 200 000 som den är värd. Gick bara i vinst med 90 000, alltså ingen mäklare jag rekommenderar. Läs mer
    2019-10-03 Jacob L svarar Jennifer P
    Hej Jennifer vad tråkigt att du är missnöjd, jag tror du missförstår vad en bostad är "värd" varken mäklaren eller säljaren bestämmer vad en bostad är värd, det gör marknaden, vi hade en budgivare som bjöd 1 350 000 kr ett bud som du ej ville acceptera vid det tillfället, nu fick vi en till kund som till slut ville betala 1 350 000 kr vilket accepterades. två personer har alltså bjudit detta pris och således är det de värdet som bostaden är värd vid just denna tidpunkt på marknaden.

Ha det gott
  • 2019-09-30

Kerstin Margareta L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en fastighet. Bra bemötande hela vägen. Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Kerstin Margareta L
    Tack Kerstin vi hittade verkligen en perfekt köpare för ditt hus :)
  • 2019-09-27

Robin A skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Toppen kille! Bra att ha och göra med! Läs mer
    2019-10-24 Jacob L svarar Robin A
    Tack Robin vi fortsätter hålla kontakten :)
  • 2019-09-23

Fredrik S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vid köp av lägenhet flöt allt på. Jacob gjorde det han skulle, och var trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Fredrik S
    Tack Fredrik ni fick tag i en snygg lägenhet, vi hörs kanske fram över ha det gott.
  • 2019-09-19

Sonja K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har köpt hus i Hallstavik. Mäklaren var mycket trevlig. Hade svar på frågor angående fastigheten. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Sonja K
    Tack Sonja jag tror ni ska trivas, hört av dig om du har mer frågor.
  • 2019-09-19

Staffan E skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi köpte en villa i Lohärad av Jacob.
    Vi hade träffat honom på ett par tidigare visningar av andra objekt och uppskattade Jacob som person. Han är ärlig och rak samt inte så utpräglad "säljare", vilket vi uppskattar. Jacob är trevlig och positiv som person. Han kan svara på de frågor man har och tar snabbt reda på eventuella frågeställningar som han inte har svar på direkt. Vi fick också en väldigt god kontakt med säljaren genom Jacob, vilket har underlättat hela processen. Eftersom vi sålt två egna objekt och också köpt en lägenhet förutom denna villa under de tre senaste åren, har vi varit i kontakt med ett antal mäklare och kan konstatera att Jacob är en av de bästa vi haft att göra med. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Staffan E
    Tack det var väldigt fint skrivet lycka till med huset och katter. :)
  • 2019-09-18

Ulf Ä skrev om Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt en bostadsrätt på125 m2. Mäklaren har skött försäljningen på ett utmärkt sätt. Gav kontinuerlig kontakt av vad som hände. Tog bra initiativ.
    En mäklare att rekommenderas å det varmaste. Läs mer
    2019-09-18 Jonas N svarar Ulf Ä
    Hej Ulf!

Det var ett fint och värmande omdöme. Alltid kul när allt arbete uppmärksammas och uppskattas. Det var ett nöje att få hjälpa till. Varmt lycka till på det nya stället!
  • 2019-09-14

Léanne L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi var på jakt efter ett hus i ett lugnt, barnvänligt område och med Jacobs hjälp fick vi möjlighet att köpa vårt drömhus.
    Med stort engagemang, proffesionellt bemötande, till en snabb och smidig affär - precis som vi önskat! Vi kände oss trygga och väl omhändertagna från början till slut. Läs mer
    2019-09-16 Jacob L svarar Léanne L
    Tack Leanne hoppas jag blir inbjuden till er när ni kommit iordning :)
  • 2019-09-14

Halime M skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en bostadsrätt.

jag är nöjd med sättet som jag blev bemött. Allt gick väldigt smidigt och bra.

Detta var mitt första köpa, och jag kände mig trygg. Läs mer
    2019-09-16 Jacob L svarar Halime M
    Tack Halime för fint omdöme hoppas du trivs i lägenheten :)
  • 2019-09-13

Sten Erik O skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Duktig mäklare! Rekommenderas varmt. Vi sålde vårat hus i Hallstavik med hans hjälp. Läs mer
    2019-09-16 Jacob L svarar Sten Erik O
    Tack för bra samarbeta hoppas ni ska trivas i stora staden ;)
  • Benny Mikael F

2019-09-13

Benny Mikael F skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har sålt ett torp.från första mötet gick det undan med fotografering o besiktning kort efter va allt ute på hemnet o fastighetsbyråns sida ,Han är snabb o effektiv,svarar alltid när man hör av sig på telefon och har ett trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-09-12

Åsa W skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Hela tiden snabb återkoppling och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-12

Siri R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi fick hjälp med att köpa ett hus av Jacob och det gick väldigt smidigt. Jacob är trevlig, hjälpsam och proffsig. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Siri R
    Tack Siri allt gick väldigt smidigt med era affärer
  • 2019-09-10

Monica a skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en lägenhet.
    Mycket bra bemötande. Läs mer
    2019-09-23 Jacob L svarar Monica a
    Roligt att ni efter några visningar fick tag i en lägenhet via mig, lycka till :)
  • 2019-09-09

Anna S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har köpt ett fritidshus.
    Bra bemötande. Lätt att nå. Har dock inget att jämföra med. Hade inga större förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-09

Sara R skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Försäljning av fritidshus.
    Jacob är en glad och trevlig mäklare! Snabb och smidig, återkopplar direkt. Försäljningen gick mycket över förväntan! Det gick snabbt och dessutom prismässigt mycket bra. Läs mer
  • 2019-09-08

Ida K skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag sålde min lägenhet! Jag tyckte Jacob gjorde ett bra jobb! Alltid tillgänglig vid frågor och snabb med svar:)
    Vi fick ett trevligt bemötande och ett proffsigt intryck:) jag är nöjd med mitt val av mäklare. Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Ida K
    Tack för fint omdöme och roligt att få förtroende sälja lägenheten ni köpte av mig.
  • 2019-09-08

Niklas L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte fritidshus.
    Mycket bra bemötande, lätt att ta kontakt med och snabb att uppdatera om affären.
    Förhoppningen var en smidig och bekymmerslös affär och det infriades. Informativ och kunnig mäklare, mycket bra! Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Niklas L
    Tack hoppas du kommer trivas i huset :)
  • 2019-09-07

Karin Sara Johanna P skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi både köpte och sålde hus med hjälp av Jacob. Trevligt bemötande och personlig ton. Vi är nöjda! Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Karin Sara Johanna P
    Tack ni kommer nog trivas väldigt bra i huset det passar er perfekt :)
  • 2019-09-06

Sonny J skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Väldigt bra att ha o göra med! Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Sonny J
    Tack nu har du mycket arbeta att göra med renoveringen ;)
  • 2019-09-02

Kerstin N skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpt en villa.
    Blev trevligt bemött. Jacob levde upp till våra förväntningar. Läs mer
    2019-09-09 Jacob L svarar Kerstin N
    Tack för fint omdöme ni har köpt ett fantastiskt fint hus.
  • 2019-09-01

Britt-Marie L skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Har just sålt vårt hus med utmärkt hjälp av en hjälpsam mycket kunnig och trevlig mäklare.
    Mycket nöjd med sättet som försäljningen sköttes.
    Tack Jakob! Läs mer
  • 2019-08-29

Stefan S skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Han är mycket effektiv allt gick nästan som en dans . Läs mer
    2019-09-01 Jacob L svarar Stefan S
    Tack Stefan hoppas det kommer gå bra med alla dina planer framåt.
  • 2019-08-28

Jan Ingvar H skrev om Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Agerade precis på det sätt som en mäklare ska! Läs mer
    2019-09-01 Jacob L svarar Jan Ingvar H
    Tack för rekomendationern kommer gärna ut igen när era renoveringar är klara.
  • 2019-08-24

Emil S skrev om Didrik Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Köpte en villa som Didrik förmedlade.
    Vi blev trevlig bemötta på visningen.
    Jag förväntar mig alltid att alla besökare på en visning ska bli bemötta som potentiella köpare. Det tyckte jag Didrik levde upp till och ham bemötte oss med respekt. Det är nåt man inte alltid ser, speciellt hos stora mäklarföretag. Läs mer
    2019-08-25 Didrik L svarar Emil S
    Tack Emil för ditt omdöme, och lycka till med nya huset.
    Vänligen
    Didrik Lund