Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1491 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

• Claes N

2020-09-17

Claes N skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt ett radhus i Skälby.
    Allt gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-09-16

Tommy R skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket nöjd med Oscars arbete. Han är lugn, tålmodig, uppmärksam samt engagerad. Läs mer
  • Sara H

2020-09-13

Sara H skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en bostadsrätt. Fick all hjälp jag kunnat önska mig som köpare, toppenbemötande i alla avseenden. Är mycket nöjd. Läs mer
    Robert L gillar detta
  • 2020-09-11

Driton skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Säker och trygg mäklare men en god förståelse av området Läs mer
  • 2020-09-11

Gustav B skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Toppen! Nöjd köpare efter smidig och snabb process. Läs mer
  • 2020-09-08

Faiz Ahmad K skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Oscar is very professional and transparent in his transactions. Achieved 200000 more on the offer from other agency that I had used before. I highly recommend him. He has good market insight and very good planning. Thanks to him we could reach our desired target. Läs mer
  • 2020-09-07

Josefine S skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Det gick snabbt och smidigt, Oscar var tydlig med vad som hände i de olika stegen av min försäljning och återkopplade ofta till mig om hur det gick. Läs mer
  • 2020-09-06

Iris L skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt tomt
    Trevlig, ordningssam, hjälpsam
    Rekommenderas Läs mer
  • Lena B

2020-09-04

Lena B skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag sålde min lägenhet. Uppskattade att hon gick igenom handlingarna mycket noggrant med både köpare och mig som säljare. Vi blev väl omhändertagna, tänkte på avstånd mellan oss, och gjorde ett alldeles utmärkt jobb. Läs mer
  • 2020-09-02

Sofia Ruth Elisabeth P skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra bemötande, men vi hade önskat lite mer energi och initiativ. Läs mer
  • 2020-08-31

Jessica P skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    He was very nice and comprehensive since the beginning. He gave us all the support and answered all of our questions. He's calm and gave us confidence. Thank you! Läs mer
  • 2020-08-30

Henrik L skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt lägrnhet, bra bemötande av mäklaren som jobbade på trotts lite utmaningar att hitta intressenter. Läs mer
  • 2020-08-27

Martin V skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca visade från start ett stort tålamod och lugn. Hon har visat stort engagemang, lyhördhet och varit väldigt hjälpsam genom hela processen. Hon har varit lätt att nå och har varit rak och tydlig från start. Hon är otroligt mån om sina kunder och är lättsam att ha och göra med. Hon sträcker sig längre än man kan begära och ser till att alla parter ska känna en trygghet. Otroligt professionell, trevlig och tillmötesgående. Rekommenderar verkligen Rebecca! Läs mer
  • 2020-08-26

Ewa M skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian har från första kontakt för över ett år sedan kontinuerligt följt upp var jag är i processen med att sälja. När det väl blev dags har han sen på ett korrekt sätt förberett inför och genomfört försäljningen på bästa sätt. Utan att skapa orealistiska förväntingar på varken tid det tar att sälja eller förväntat pris lyckades han övertrumfa alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-08-24

Raad L skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    jag är mycket nöjd med mäklarens bemötande och kunskap Läs mer
  • 2020-08-23

Irene M skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket bra skött bostadsrätts-försäljning! Proffsigt bemötande, duktig och lättillgänglig. Har fått snabba svar på alla frågor :) Jag är jättenöjd med Rebecca och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-08-21

Gunilla B skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Robert L är Järfällas Bästa mäklare!! Kunnig, proffsig, känner sitt Järfälla efter många år.
    Mkt ödmjuk, har hjälp mig genom min försäljning på ett tryggt sätt.
    Sålde mitt 50 år gamla hus i Kallhälls Villastad.
    Snabbt, smidigt. Även köparna fick goda råd och tips inför deras ev. köp av mitt hus.
    Jag kommer rekommendera Robert Löwkrantz till alla mina vänner som i framtiden ska avyttra sina bostäder!
    Gunilla Björk Läs mer
    Robert L gillar detta
  • 2020-08-18

Anna S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Professionellt, korrekt och ödmjukt bemötande. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-08-17

Daniel S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Duktig mäklare med god lokalkännedom och stor social kompetens. Läs mer
  • 2020-08-13

Malin N skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt radhus i brf. Bra bemötande och enkla att ha att göra med. Läs mer
    Oscar R gillar detta
  • 2020-08-13

Patrik W skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian hjälpte oss att sälja vårt radhus i Barkarby.
    Mycket fint arbete rakt igenom med en tålmodighet då det pga oss varit en lång process. Läs mer
  • 2020-08-10

Mario A skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en lägenhet nyligen och jag kan säga att jag behandlades med största professionalism av mäklaren. Varje procedur gjordes perfekt. Läs mer
  • 2020-08-07

Emelie W skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian har sålt en bostad åt oss. Vi valde honom för att han är en trevlig mäklare med stor kundbas och kunnig inom området. Han följde tålmodigt upp vår säljprocess och sålde innan visning samt kom med tips och råd under vår köpprocess. Rekommenderar varmt Ian! Läs mer
  • 2020-08-05

Johan L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra Och proffsigt arbete. Kände mig väldigt trygg och bekväm med hela processen. Skulle varmt rekommendera Läs mer
  • 2020-07-28

Anthon E skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Hon var väldigt aktiv och engagerad genom hela säljförloppet. Vi är väldigt nöjda med hennes arbete och bemötande.

Vi har inget dåligt att säga om vår upplevelse som kund hos Rebecca och Fastighetsbyrån. Väl rekommenderat! Läs mer
    2020-07-28 Rebecca E svarar Anthon E
    Tusen tack för att jag fick äran att hjälpa till! Vi hörs av!
  • 2020-07-26

Lyly D skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca är bra mäklare. Hennes engagemang och tydlighet gör att kundennkänner sig trygg i försäljningen. Läs mer
  • 2020-07-24

Alfiya K skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Min mamma behövde köpa en ny bostad till sig och Rebecka hjälpte oss snabbt och smidigt att genomföra köpet. Super trevlig tjej, som hittar alltid svar på dina frågor, samt är lojal mot sina kunder. Rekommenderar henne starkt och vi är tacksamma för allt! Läs mer
  • 2020-07-23

Kourosh S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har köpt vila.
    Via telefon
    Han är tillgängligt.
    Noggrann och sanningsenlig information är en av de bästa tecknen på en säljare som gör köparen säker. Ian har allt.

Tack Läs mer
  • 2020-07-23

Malcolm Erik H skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi sålde vårt hus i Viksjö och är väldigt nöjda med Ians hantering från start till mål. Han hjälpte oss igenom alla steg i säljprocessen, guidade oss när så behövdes och såg till att vi höll oss till planen när vi blev nervösa. Han följde upp i alla bitar med oss och med spekulanter så vi kan inte annat än sätta 5 av 5 för hela jobbet. Vi kan varmt rekommendera Ian som mäklare. Läs mer

Björn Östen S skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt vår villa i Jakobsberg. Tagit in offerter.
    Valt till mäklare Oscar Rehn från Fastighetsbyrån
    Kände Oscar lite grann p.g a att han gått i skolan med mina
    pojkar. Vänligen bemött av mäklaren.
    Förväntningar på försäljning låg mellan 6,4-6,5 milj och jag fick
    6,45 vilket innebär att mina förväntningar infriades. Läs mer
    Oscar R gillar detta

Rada S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian Collett är en av de bästa mäklaren som kan sitt jobb , informerade allt tydligt och klart , expert och fint bemötande. Jättenöjd med husköpet hos Fastighetsbyrån. Tusen tack Ian Collett.

Rada Sayadi Läs mer

Emma S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har bara gott att säga om vår upplevelse när vi sålde vår lägenhet. Jättebra bemötande av mäklaren, han var alltid tillgänglig för frågor etc och det var inga krångligheter med någonting.
    Lägenheten såldes till pris över förväntan och mäklaren lyssnade på vad vi hade för krav inför försäljningen. Läs mer
  • 2020-07-20

Karl Edlund Y skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde en lägenhet på 46kvm i Jakobsberg.
    Rebecca var driven, lösningsorienterad och lyssnade såväl som mötte mina önskemål & förväntningar.
    Jag sålde lägenheten från London & Rebecca var extremt hjälpsam i min process. Läs mer
    2020-07-22 Rebecca E svarar Karl Edlund Y
    Stort tack för orden och för förtroendet, gott samarbete!
  • 2020-07-19

Simon M skrev om Mikael Karademir en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mikael va en trevlig o kunnig mäklare som verkade kunna sin sak, o va ärlig. Jag köpte min första lägenhet i söderdalen. Läs mer
  • 2020-07-16

Mohammad Hossein Z skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt
    Väldigt bra

Mäklaren kämpat bra Läs mer
  • 2020-07-15

Sandra N skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt villa. Mycket professionell och trevlig mäklare. Gjorde hela processen väldigt smidig. Läs mer
    2020-07-15 Robert L svarar Sandra N
    Tack för det fina omdömet du lämnat och att ni upplever att allt gått smidigt och bra. Lycka till med nya boendet som jag är övertygad om att ni kommer att trivas i. Allt gott! /Robert
  • 2020-07-08

Angelica O skrev om Mikael Karademir en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har köpt lägenhet. Trevlig och bra bemötande från start ! Läs mer
  • 2020-07-08

Tom F skrev om Mikael Karademir en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han har ordning och koll på affären Läs mer
  • 2020-07-05

David C skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Professionell och trevlig samarbete under försäljnings process. Läs mer
  • 2020-07-02

Abdo D skrev om Mikael Karademir en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Allt va bra Mikael har sålt min lägenhet 10 av 10 Läs mer
  • 2020-07-01

Abdi Jama M skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt radhus. Mycket bra bemötande. Läs mer
  • 2020-07-01

Anders S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian sålde en bostadsrätt i Viksjö åt mig På ett väldigt proffsigt tillvägagångssätt.
    Effektiv och korta beslutsvägar.
    Ställde rimliga krav på mig och köparen så att alla skulle vara nöjda. Läs mer
  • 2020-06-30

Isabell B skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Philip Strådal sålde min lägenhet i Barkarbystaden, jättebra bemötande, pålitlig och profesionell. Tillgänglig och förstående.
    Jag kan varmt rekomendera Philip som försäljare. Läs mer
  • 2020-06-29

David S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte ett radhus genom Ian och upplever att allt gick smidigt. Snabba svar och professionellt bemötande. Bra budgivning som pausades och återupptogs vid bestämda klockslag. Läs mer
  • 2020-06-26

Josef Marino S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Snabb och smidig affär.
    Ian hade en stor kundbas som han snabbt kunde mobilisera och skapa en VIP-visning som ledde till affär inom 24 timmar. Ian är professionell och ödmjuk samt väldigt informativ. Vi kommer definitivt att anlita Ian i framtiden om vi skulle bestämma oss för att sälja igen. Läs mer
  • 2020-06-24

Raul G skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har köpt och sålt min pärla i viksjö. Tvärr köpte dyrt och sålde under pris men det har inget att göra med Mattias.
    Han är bäst Läs mer
  • 2020-06-19

Aleksandar H skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    I am a satisfied buyer of the apartment and all the best recommendations for Mathias! Läs mer
  • 2020-06-19

André L skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En jätte bra mäklare som tänker mer på säljaren än sin egen vinning Läs mer
  • 2020-06-18

Magdalena L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Efter att varit på en visning Ian höll och fått ett mycket gott intryck valde jag honom när jag själv skulle sälja. Ian är är bra på att hålla kontakt och informerar men kommer även med bra tips. Blev en mycket snabb och smidig affär precis som jag ville ha det. En mäklare jag verkligen kan rekommendera! Läs mer
  • Abhishek J

2020-06-17

Abhishek J skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Super good experience with Mathias! The company had pre-arrangement on all formalities and clear info at every step. Being new here in Sweden we still had full confidence in the manner our house purchase was finalised. Thanks so much Mathias and Fastighetsbyrån! Abhishek Läs mer

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla