Alla kategorier Mäklare Stockholms län Järfälla Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Järfälla

Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1124 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

• 2019-01-16

Ida B skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi rekommenderar Andreas till alla er som går i sälj/köptankar.
    Från dag ett till affären avslutades så har vi inget negativt att säga, han är proffesionell och har ett stort engagemang i det han gör.
    Vi är oerhört nöjda med valet av mäklare och skulle det bli aktuellt att flytta igen så skulle vi anlita Andreas igen. Läs mer
  • 2019-01-15

Ferhat A skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag kan varmt rekommendera Philip Strådal!, Philip har under hela försäljningsprocessen varit tillgänglig och haft tydlig kommunikation.
    Försäljningen gick väldigt smidigt!

/Ferhat Läs mer
  • Dan T

2019-01-10

Dan T skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Andreas Strindemark på Fastighetsbyrån hade uppdraget att hjälpa oss att sälja våra föråldras hus i Järfälla efter deras bortgång. När huset började kontrolleras lite närmare efter över 40 år i samma ägo, visade det sig en lång rad brister och behov av större och mindre slag. Med Andreas hjälp så arbetade vi oss igenom det om skulle göras, vilket bl. a. innefattade rätt omfattande renovering. Huset är nu i ett mycket fint skick och affären avslutades på ett sätt som överträffade alla våra förväntningar. Andreas är lugn, trygg, kunnig och metodisk och var en bra vägg att luta sig mot när saker och ting krånglade. Allt löste sig till det bästa och vi är oerhört nöjda. Vi rekommenderar Andreas varmt för alla typer av mäklaruppdrag, och i synnerhet de som är eller kan bli komplicerade. Läs mer
  • 2019-01-09

Klaus H skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jättebra, professionell service och noggrann uppföljning av affären. När Lova var borta så hade hon lämnat över till kollegan som tog hand om min bostads affär. Rekommenderar varmt henne till andra kunder.
    Mvh. Klaus Holmroos Läs mer
    2019-01-09 Lova G svarar Klaus H
    Tack Klaus.
    Stort lycka till med nya lägenheten!
  • 2018-12-30

Jesper H skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Philip har uppvisat professionalitet i alla aspekter gällande vårt lägenhetsköp Läs mer
  • 2018-12-21

Erik N skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag kan varmt rekommendera Philip Strådal som mäklare!
    Philip hjälpte mig att sälja min etta i Barkarbystaden. Från första mötet och fram till avslutad affär har Philip varit informativ, tillgänglig och trevlig. Philip jobbade hårt för att sälja lägenheten och även fast marknaden är sval i dagsläget blev den såld till ett högre pris än vad jag kunnat förvänta mig. Philip har varit transparent mot både mig som säljare, mot spekulanter och köparen vilket gör att han upplevs som både seriös och professionell.
    Om ni väljer Philip som mäklare vet ni att ni får en person som gör det där extra vilket i slutänden leder till både en nöjd säljare och en nöjd köpare.
    Jag är alltså mer än nöjd! Läs mer
  • 2018-12-21

Nathalie K skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jörgen hjälpte mig sälja min lägenhet och gjorde ett väldigt bra jobb. Han var engagerad och aktiv i processen och gjorde gärna det lilla extra. Han är även väldigt hjälpsam och trevlig som person vilket underlättar kontakten mycket. Jag är nöjd över att jag valde Jörgen som mäklare och skulle definitivt kunna göra om det :) Läs mer
  • Dani A

2018-12-20

Dani A skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Första mötet du har med Mathias så vet du att det kommer bli han som säljer din lägenhet! Han visar direkt att han bryr sig om dig och att han förstår att det är en stor affär och en stor händelse att sälja sin lägenhet/hus. Allt gick som vi hade hoppas på från början till slut, Rekommenderar STARKT Mathias! Läs mer
  • 2018-12-16

Benjamin W skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en bostadsrätt och tycker att jag blivit väldigt bra bemött i alla ärenden.
    Hade egentligen inga förväntningar men är nöjd ändå. Läs mer
  • Sigrid B

2018-12-14

Sigrid B skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vill du få din bostad såld till bästa pris? Anlita då Andreas! Vi har anlitat honom vid båda våra bostadsaffärer och vi är så nöjda! Ett proffs ut i fingerspetsarna Läs mer
  • 2018-12-14

Åsa Ann-Charlott T skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt huset på Torpvägen 8 i Viksjö, Järfälla

Andreas har haft ett gott bemötande både av oss, köpare och inblandade hantverkare. Främst har jag varit nöjd med att han har mycket goda kunskaper om fastigheter och stor erfarenhet av försäljningar i detta område.

Vi har känt oss vara i trygga händer.

/Åsa Tillberg Läs mer
  • 2018-12-10

Christine A skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Roberth har varit mäklare på min villa i Jakobsberg/Berghem.
    Jag tycker att han satte ett för lågt utgångspris till att börja med., och när det väl kom en köpare, stod han mer på köparens sida än på min.
    Jag hade förväntat mig att han skulle vara en mer drivande kraft så att jag kunde få ut maximalt för mitt hus, vilket inte så var fallet. Det går inte bara att skylla på hur marknaden ser ut enligt min åsikt.
    Bemötandet och hans kunnande är det inget fel på, men kändes lite ”flat” i sin process med köparen. Läs mer
  • 2018-12-10

Oscar N skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte bostadsrätt. blev proffsigt bemött, Oscar var även snabb på att hitta svar på det frågor jag hade.
    Kunde ha haft ett bättre avslut då mitt tillträde blev dubbelbokat med något annat möte, så träffade aldrig honom efter att jag väl fått nycklarna. Annars superbra! Läs mer
  • Tommy E

2018-12-05

Tommy E skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En mäklare som varit med länge och kan sin sak vilket innebär förtroende. Läs mer
  • 2018-12-03

Lisa Petronella Linnea A skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt ett parhus. Tycker inte att Oscar var bra, kändes inte som om han la energi på oss. Vi fick ofta be om återkoppling och det var inte så att han höll oss uppdaterade. Budgivare la bud utan att ha långlöfte vilket jag anser är mäklarens uppgift att undersöka. det var flera gånger folk la bud och vi trodde att vi hade en affär när det visar sig att dem inte har lånelöfte. Han kom även 1 timme sent till mötet när vi skulle skriva de sista papprena. Kommer inte rekommendera fastighrtsbyrån och kommer garanterat inte anlita er igen. Läs mer
  • 2018-12-03

Anneli Kristina Maria L skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Andreas har en hög energinivå och är mycket proffsig både i sin roll som mäklare och som människa. Han mötte våra högt ställda förväntningar och jag kan därför varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2018-11-30

Kenneth S skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en 2. Lova är duktig på sitt jobb snabba svar på frågor som det ska vara. Läs mer
    Lova G gillar detta
  • 2018-11-30

Michael K skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Fantastisk mäklare med service i världsklass ! Läs mer
  • 2018-11-28

Anna D skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Varit på visning hos två av era mäklare i helgen som var. Stressade, dåligt pålästa och rätt snorkiga dessutom?! Vill inte hänga ut någon med namn men de verkar inte ha jobbat så länge. Var på andra visningar samma dag-STOR SKILLNAD. Ska sälja min egen lägenhet snart och hade planer på att ringa er men nej tack! Läs mer
    2018-11-28 Håkan K svarar Anna D
    Anna, tack för bra återkoppling. Mycket värdefullt för oss och i synnerhet för de nya mäklarna. Det finns nya mäklare på de flesta företag i kommunen och runt om i Stockholm och som du märkt är det viktigt att ha rätt mäklare när man säljer sin bostad. Därför hoppas jag du kan ge oss en chans till och träffa Andreas Strindemark, som är kommunens mest rekommenderade mäklare och kommunens mest anlitade mäklare sedan 2005, innan du avfärdar Fastighetsbyrån helt. Jag övertygad om att du kommer bli imponerad. Besök gärna några av hans visningar, tex visar han Uranusvägen 8 den 2/12.

Här är Andreas Recos:

• 2018-11-26

Anneli B skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi sålde ett kedjehus. Mäklaren utmärkt, trevligt bemötande, kunniga! Fotografen de anlitade var helt suverän. Vi har alltid höga förväntningar vad gäller Fastighetsbyrån och de uppfyllde dem. Vi har anlitat tidigare samma byrå med bra resultat. Läs mer
  • 2018-11-23

Camilla H skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har sålt en bostadsrätt och Philip är servicemind, tillmötesgående en utmärkt mäklare! Återkopplar snabbt vid frågor. Är mycket nöjd vid val av mäklare. Läs mer
  • Per L

2018-11-22

Per L skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Andreas har hjälpt oss att sälja vårt hus på Uddnäsvägen. Redan från start kände vi att han har energi, driv och kunskap om marknaden. Har känts tryggt att ha Andreas att diskutera med under hela processen. Han har hållit oss informerade om läget i säljprocessen precis så mycket som vi önskat. Har egentligen aldrig behövt ringa till honom för han har hela tiden legat steget före och kontaktat oss med relevant information.
    Kan rekommendera Andreas utan några som helst förbehåll. Väljer ni honom så blir ni nöjda. Läs mer

Christina R skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Andreas är alltid lika proffsig men samtidigt personlig. Alltid glad och tillmötesgående. Otroligt tillgänglig och kunnig, kan svaret på det mesta egentligen.
    Han har sålt många objekt för oss och släkten, alla är alltid lika nöjda! Toppen mäklare :D Läs mer

Stephanie Sofia Maria L skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Smidig och hjälpsam. Toppen mäklare. Läs mer

Veronica B skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt en villa
    Fått mycket bra bemötande av Andreas, jag och min man känner mycket stort förtroende för honom.
    Han är engagerad, personlig, lättillgänglig och enkel att ha att göra med.
    Han kommer med bra tankar och idéer kring själva försäljningen och han välkomnade också våra egna funderingar och förslag. Han upplevs väldigt kompetent och har stenkoll på sin marknad. Läs mer
  • 2018-11-20

Britta S skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt min mamma Brittas bostadrätt, en trerum lägenhet. Jag har aldrig varken sålt en bostad eller mött en mäklare.
    Jag blev mycket bra bemött av Robert Löwkrantz gick noggrant av processen, tidplanen, lätt att komma till och vi hade kontakt när vi behövde och diskuterade besluten. Tidplanen följdes, Robert visade hur möblering inför foton, sms om budgivningen och och vi var överens om köparen och priset. Det var också från Lina som fixade praktiska saker som lämna in nyckel, tider, kontaktade städflyttning och mailade offerten. Jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-21 Robert L svarar Britta S
    Hej! Tack för den fina rekommendationen och kul att höra att du tycker allt har gått smidigt och bra. Om du vill ha hjälp med deklarationen för försäljningen är du självklart välkommen att höra av dig, gör det i så fall i januari nästa år. /Robert
  • Contacta Eyewear

2018-11-19

Contacta Eyewear skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vill man ha en proffsig mäklare bör man anlita Andreas. Han har järnkoll på sin marknad och talar klarspråk med hur man ska tackla den. Sålde i oktober och jag blev nöjd. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2018-11-19

Elisabeth Ö skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    För det mesta positivt. Glad person.
    Ibland hade vi olika förväntningar, men det ordnade sig till slut. Läs mer
  • 2018-11-19

Lars Erik Johan B skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han har sålt sammanlagt 3st hus. Samt administrerat ett köp.

Allt har fungerat mycket bra hittills
    Vår sista affär blir klar 1/2 2019.

Varför inte hitta på något extra till återkommande kunder ?
    Dom brukar vara både lönsamma och smidiga Läs mer
  • 2018-11-16

Thomas Ivar Jesper K skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Engagerad! Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2018-11-13

Siva P skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    I have bough an apartment in Viksjo,Jarfalla .
    Ups and Downside I see are

Ups :
    Friendly
    Has shown apartment
    Cleared all droughts I had before buying
    Helped to close the deal ASAP
    Down side :
    After initial agreement I found that toilet was not functioning properly I have reported to Philip , but he responded saying since it is second handed house I will see such things and I have to adjust with it .

Before initial agreement it was said apartment will be given after painting and in well condition. He should have taken care of the situation .

On top of that I see following problems :

Malfunctioned toilet
    Uncleaned toilet, I have cleaned my self after taking it.
    Continuous water leakage from washroom tap ( :( )
    Unpainted bedroom walls
    Unpainted kitchen walls
    Bedroom Side walls wooden strap came out

I am not sure about if this the way to handover house to others P? Läs mer
    2018-11-13 Philip S svarar Siva P
    Hi Siva,

Thanks for your review and thoughts.

I´m sorry to hear that you have complaints about the apartment you bought.

I think that you have misunderstood some parts.
    I explained that you buy the apartment in its current condition and that the hall and living room had been repainted this year.
    Not that the whole apartment was going to be repainted before the move in date.
    In the brochure with the summarized information about the apartment that you received, while we visited the apartment together before you bought it, it also says that the apartment is sold in its current condition.
    As well in the contract that I e-mailed and instructed you to read through before our meeting where we signed the contract with the seller.

So, it’s my mistake that you did not understand that the apartment would not be newly renovated.
    I apologies for that and try to be even clearer in the future to other customers that may experience similar misunderstandings.

I tried to call you and you are welcome to call me back if you have any questions!
  • 2018-11-11

Håkan I skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra att ha att göra med. Enkel att prata med. Tydlig i vad som sker. Bra över lag med all kontakt jag haft med honom att göra. Kan rekommendera honom vidare. Läs mer
  • 2018-11-08

Yvonne I skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En toppenbra mäklare lätt att ha att göra med. Läs mer
  • 2018-11-08

Kamelia A skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Behöver ni en duktig mäklare så välj Andreas! Så proffsig, han vet vad han gör. Läs mer
    2018-11-08 Andreas S svarar Kamelia A
    Tackar för att ni tog er tid att svara. Vi ses på tillträdet.
  • 2018-11-05

Fredrik A skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Tycker Andreas var väldigt enkel att ha att göra med samt påläst och trevlig. Rekomenderas verkligen. Läs mer
  • Majdi S

2018-10-31

Majdi S skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Järfällas bästa mäklare !
    Blev bemött exakt som man önskar.
    Ja förväntade mig ett pris som jag igentligen knappt trodde på men han rodde det i hamn. Har rekomenderat Andreas till alla jag känner. Läs mer
  • Lars Ragnar Axel E

2018-10-29

Lars Ragnar Axel E skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde villan. Andreas var tydlig och kommunikativ genom hela affären, samt gjorde det "lilla extra" när det behövdes.
    De gånger vi tyckte olika, var han lyhörd och hade oftast mycket bra skäl för sina argument/förslag.
    Bra med en mäklare som inte alltid håller med! Läs mer
  • Mariseh J

2018-10-28

Mariseh J skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han var snabb . Bestämd i sin sak, mycket trevlig och kan sin uppdrag utmärkt. Läs mer
  • 2018-10-22

Karin M skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi fick bra tips på hur vi skulle styla, dvs vad vi skulle plocka bort för att villan skulle komma till sin rätt vid fotografering och visning. Läs mer
  • 2018-10-19

Homan S skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Trevlig och väldigt flexibel gällande tider. Kan varmt rekommendera honom Läs mer
  • 2018-10-16

Klas Göran S skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt enfamiljshus på Nybodavägen 9
    Andreas var engagerad, glad och tillmötesgående
    Att Andreas skulle sälja huset till det prisspann jag önskade vilket skedde, om än i nederkant.

Andreas framstod som kunnig och var hela tiden tillgänglig. Läs mer
  • 2018-10-16

Krister S skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en lägenhet i Tibble Kungsängen.
    Positiv och uttåtriktad, levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2018-10-14

Cecilia J skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har haft Robert som mäklare både vid ett lägenhetsköp (för många år sedan) och nu senast vid försäljning av bostadsrätt. Jag upplever att jag alltid blir trevligt och vänligt bemött. Jag uppskattar det engagemang Robert visat när jag varit i kontakt med honom.
    Jag är mycket nöjd, kommer att anlita honom igen, vid behov, jag rekomenderar honom till andra. Läs mer
  • Karwan S

2018-10-12

Karwan S skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Kompetent och professionell mäklare, lätt att kommunicera med. Läs mer
  • 2018-10-12

Miroslav P skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Exelent broker. We are very satisfied. Läs mer

Ali O skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en bostadsrätt, 3 rum, 77kvm i Viksjö Järfälla

Mäklaren kom i kontakt med oss och frågade om ett intresse. Jätte trevlig och informativ samt att det var tydligt att hon var kunnig inom området.

Vi hade inga funderingar på att sälja då vi nyligen flyttat in. Trevlig och målmedveten mäklare som sänkte våra förväntningar till en rimlig nivå som hon levde upp till i en tuff marknad.

Mäklaren ställde upp vid tuffa tillfällen för oss under vår köp- och sälj process vilket inte var lätt för oss. Hon gav oss råd och var alltid tillgänglig vilket underlättade allt. Vi har nu köpt vårt hus som vi länge velat flytta till och är nöjda med utfallet av försäljningen. Supernöjda! 👍 Läs mer

Daniel M skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt lägenhet, mycket trevlig och kunnig, förstående och ambitiös Läs mer

Martin Patric L skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en lägenhet via Jörgen. Jörgen var professionell och avslappnad, vilket gör de hela processen väldigt behaglig. Jag skulle (och har redan) rekommendera Jörgen som mäklare för både säljandet och köpandet av ett boende. Läs mer

Britta S skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Professionellt,kvalitet och lätt för få kontakt under processen. Läs mer
  • 2018-10-10

Jens J skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Otroligt engagerad och tveklöst Järfällas bästa mäklare. Vi har tidigare flyttat inom Järfälla med andra mäklare och byråer och skillnaden är anmärkningsvärd. Gör dig själv en tjänst och kontakta Andreas först om du funderar på att köpa eller sälja. Läs mer
    2018-11-08 Andreas S svarar Jens J
    Tack för de vänliga orden och ert svar.

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla