Alla kategorier Mäklare Stockholms län Järfälla Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Järfälla

Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1274 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

• 2019-08-20

Pernilla G skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en lägenhet och det gick helt ok. Var väl några saker man sett annorlunda och som inte blev som utlovat, men överlag gick det bra. Fick hjälp med idéer för hur vi skulle fixa lägenheten inför försäljningen. Läs mer
  • Markus V

2019-08-20

Markus V skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en 1:a på 43 kvm i Kallhäll. Jag uppfattar honom i helhet som en mycket professionell och bra mäklare. Saklig, kunnig och väl insatt i det köp objekt som det handlade om i mitt fall. De förväntningar jag har angående vilken mäklare som helst är väl egentligen att de ska veta vad de pratar om. Sammanfattningsvis kan jag väl säga att jag mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-08-20

Sonia L skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket bra och skickligt mäklare som vill rekommendera till andra. Läs mer
  • 2019-08-19

ULF L skrev om Lina Olsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Från första kontakt till kontraktet var påskrivet gick allt snabbt och smidigt. Lina återkopplade snabbt och konkret, kunde inte ha fungerat bättre. Läs mer
  • Bo Adam E

2019-08-19

Bo Adam E skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har använt mig av flera olika mäklare genom åren men det var inte förens jag mötte Victor Ydrauw på fastighetsbyrån som jag förstod vad som menas med en bra mäklare. Proffsig, inlyssnande och kunnig är bara några få av de kunskaper Victor besitter. Victor var oerhört tydlig under hela processen vilket gjorde att jag som säljare kunde luta mig tillbaka och få min lägenhet såld, och dessutom till ett pris över mina förväntningar. Nämnde jag också att han låg bäst till i pris när jag jämförde offerter från andra mäklare? Så gör er själva en tjänst och anlita Victor vid er nästa bostadsförsäljning, det vet jag att jag kommer göra. Läs mer
  • Christina P

2019-08-19

Christina P skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt en fastighet via Andreas. fick ett trevligt och kunnigt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-19

Filip E skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    inga konstigheter.
    väldigt tillmötesgående. Läs mer
  • Ala N

2019-08-18

Ala N skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag är väldigt missnöjd med denna mäklare. Upplever att jag har blivit lurad då mäklaren inte följde överenskommelsen då han ej skulle debitera full arvode om vi själva hittade en spekulant vilket vi gjorde men i sistaminuten bli vi meddelande om att han ska dra full arvode pga ett telefonsamtal men köparen. Väldigt oprofessionellt och ansvarslöst. Avråder alla från att anlita er starkt Läs mer
  • 2019-08-18

Randy B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Med mäklaren Mathias Nesselstens hjälp så fick vi vårt hus i Järfälla sålt.
    Proffsigt bemötande och
    Det kändes tryggt och seriöst igenom
    hela försäljningen av huset vi är mer än nöjda.
    Randy Bäckström Läs mer
  • Christer B

2019-08-18

Christer B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt en villa med hjälp av Mathias Nesselsten, mycket välkomnande och trevlig och framför allt väldigt kunnig. Jag är väldigt nöjd med min försäljning av huset.
    Med Vänlig Hälsning
    Christer Bäckström Läs mer
  • Nora N

2019-08-17

Nora N skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag anlitade denna mäklare inför ett bostadsrättsförsäljning. Inga spekulanter hittades efter 3 visningar, vi fick även gå ner i pris. Jag fick lägga upp egna annonser på blocket och facebook, ha privat visningar, det kostade mig väldigt mycket tid. Efter ett överenskommelse bestämde.vi att mäklaren skulle gå ner 10tkr i arvode om vi skulle hitta en spekulant på egenhand vilket vi gjorde men samma dag som när handpenningen skulle överföras till kontot meddela han oss att han ej kan gå ner i arvode då han har behövt ha ett samtal med spekulanten angående föreningens ekonomi och därmed debiterade full arvode utan vår samtycke. Jag har varoit i kontakt med kontorschefen men ingen vill ta ansvar och ignorerar mig. Jag upplevde detta väldigt oprofessionellt, ansvarslöst och rent sagt bedrägeri. Kommer aldrig mer välja denna fastighetsbyrå. Läs mer
    2019-08-17 Victor Ydrauw svarar Nora N
    Hej igen Nora,

Tack för att du delar med dig av dina synpunkter så vi får tillfälle att reda ut frågetecken men även eventuellt ta lärdom till framtida affärer.

Som både jag och min kontorschef förklarat för dig över telefon så gäller följande med arvode och uppdragsavtal. När man anlitar en mäklare är det lag på att det ska finnas ett uppdragsavtal. Det visar tydligt bland annat om arvode och när mäklaren har rätt till det. De flesta mäklare använder ett ensamrättsavtal, detta för att undvika liknande situationer som du beskriver. Då är det tydligt reglerat vad som gäller. Lagstiftningen är densamma i hela landet och vi utgår ifrån denna även i detta fall. Köparen tog kontakt med mig, precis som du säger, med ett antal frågor och funderingar inför att köpa lägenheten vilket jag hjälpte honom med och vi fick affären att gå i lås.

Som du framför hade vi flera visningar och vi nådde ut riktigt bra i marknadsföring med bland annat 950 träffar på Fastighetsbyråns hemsida samt 1217 på Hemnet. Vi marknadsförde även på sociala medier genom Facebook och Instagram. Idag är snitt-tiden från annonsering till kontrakt på bostadsförsäljningar i Järfälla kommun 47 dagar. Lägenhet blev såld efter 42 dagar.

Lägenheten är nu såld vilket vi hade som målsättning och ni kan tillträda ert nya hus. Det är olyckligt att du känner dig förbisedd, jag hoppas att det här svaret gav dig lite mera klarhet annars är du välkommen att höra av dig till mig igen eller min kontorschef.
  • 2019-08-16

Linnea B skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en liten etta. Oscar var en av de få mäklare som jag har haft kontakt med under en period som verkligen fixade med föreningen så att jag kunde få köpa den här. Inte lätt utan jobb fast man har råd ändå, att bli godkänd. Jag är så tacksam!

Det som var lite krångligt var att jag inte fick rätt svar riktigt på vad jag hade för lägenhets.mr. Läs mer
  • 2019-08-16

Robert H skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte genom Anderas och är nöjda, allt fungerade bra! Läs mer
  • 2019-08-11

Lars L skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt en lägenhet i Stäket. Mattias har varit mycket trevlig och lätt att kommunicera med. Vi är nöjda med försäljningen som var väldigt smidig. Läs mer
  • 2019-08-08

Ulrika I skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Philip ger ett proffsigt intryck och är informativ o saklig. Köpet av 2an i Skälby gick smidigt. Läs mer
  • 2019-08-08

Niklas Karl-Olof D skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    toppen mäklare skulle inte använda någon annan. Har precis köpt en lägenhet av han. Läs mer

Niclas K skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte ett kedjehus. Vi blev väldigt väl bemötta . Och Andreas va väldigt proffsig och duktig. Vi är jätte nöjda med han Läs mer

Kinga H skrev om Lousin Yousef en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Kan rekommendera Lousin som effektiv och engagerad mäklare. Läs mer

Marie H skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt radhus, bra info och återkoppling. Första gången så visste inte riktigt vad jag kunde förvänta Läs mer
  • 2019-08-04

Anette T skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Robert har sålt vårt hus på ett professionellt sätt! Läs mer
    Robert L gillar detta
  • Christina Michaela R

2019-07-19

Christina Michaela R skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag behövde sälja mammas lägenhet i Kalhäll när hon gick bort och gick tillbaka till Fastighetsbyrån i Järfälla. De sålde lägenheten till oss 2007 och det var en positiv erfarenhet.

Jag träffade Lova första gången när jag gick in utan att ha bokat ett möte och hon gav ett mycket positivt intryck från början.

Hon har hjälpt mig enormt för jag bor utomlands och hon har alltid varit till hands per email, telefon och wattsapp. Jag har alltid fått snabba svar på många frågor jag hade.

Jag skulle varmt rekommendera Lova Georgsson till de som har bostäder att sälja i området. Läs mer
  • 2019-07-18

Julio B skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag kände mig oerhört trygg med att samarbeta med Oscar och blev mycket nöjd med resultatet av försäljningen. Läs mer
  • 2019-07-17

Mercedes N skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Trevlig. Snabb i sina svar trots mina ibland omständiga (och många) frågor. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-07-16

Sana Abdulhamid K skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Superbra bemötande och trevlig mäklare som alltid finns tillgänglig för kunden. Väldigt ärlig och rak på sak. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-07-16

Claes O skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket seriöst rakt igenom. Kunde ej varit mer nöjd. Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-07-14

Julia M skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Hän sålt etta på 40kv.m. Mäklaren är professionell, förklarade allt enkelt och allt gick jätte snabbt. Läs mer
  • 2019-07-12

Anton H skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mäklaren var bra men dyrt pris med tanke på att vi fixade köparna och höll i visningen själv. Läs mer
    Victor Ydrauw gillar detta
  • 2019-07-12

Ronny N skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt bostadsrätt...
    Bra bemött...inte påflugen,tålmodig
    För en som inte är van vid köp (jag) så fick jag bra förklaringar på mina frågor..
    Anlitas gärna igen.... Läs mer
  • 2019-07-10

Pankaj D skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    It was good support from her in all my queries. Läs mer
  • 2019-07-09

Riffat Kalim K skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi fick nästan all hjälp som vi hade funderingar och förväntningar.tack Vare Victor ydrauw Läs mer
    Victor Ydrauw gillar detta
  • 2019-07-08

Christian C skrev om Lousin Yousef en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Professionell, kontakten suverän Läs mer
  • 2019-07-06

Mia G skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har både köpt och sålt med hjälp av Andreas.
    Serviceminded, lätt att ha att göra med, lätt att få kontakt med. Läs mer
  • 2019-07-06

Sadiq M skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket bra mäklare. Duktig , vet vad han gör samt trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-07-04

Fredrik W skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han var toppen och trevlig! Löste allt som behövdes lösas och rekommenderar honom. Läs mer
  • 2019-07-02

Kristina G skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag blev väl och trevligt bemött av mäklarna . Jag kan rekommendera Fastighetsbyrån i Järfälla. Läs mer
  • 2019-07-01

Per W skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra bemötande, kunnig, samt enkelt tillträde. Läs mer
  • Jaser M

2019-06-30

Jaser M skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte min första lägenhet av Lova där hon har varit jätte trevlig & hjälpsam under hela processen. Jag kände verkligen att hon alltid var tillgänglig då hon är supersnabb på att svara, vilket är ett jättestort plus.

Jag rekommenderar Lova starkt vid era bostadsaffärer! Läs mer
  • 2019-06-28

Claes G skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Husförsäljning.
    Mathias Nesselsten är:
    - mycket erfaren.
    - lyhörd gentemot oss som kund och ger alltid snabba och väl avvägda svar.
    - är också enligt vår bedömning lyhörd och avlyssnande gentemot presumtiva köpare.

Mot bakgrund en något stökig "köparens marknad" känner vi oss om inte helt nöjda, så är vi alla fall definitivt inte missnöjda.

Mathias Nesselsten rekommenderats definitivt av oss Läs mer
  • 2019-06-28

Barbro B skrev om Lousin Yousef en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket bra och trevligt bemötande .
    Mäklaren har ingett stort förtroende under hela processen och våra förväntningar är väl tillgodosedda. Läs mer
  • 2019-06-27

Hanna S skrev om Lina Olsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Lina var väldigt trevlig och duktig mäklare. Läs mer
  • 2019-06-26

Zeina K skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har inget att klaga över! Han är utmärkt och utför sitt jobb som man ska. Läs mer
  • 2019-06-25

Susanne B skrev om Lousin Yousef en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Louisiana har varit professionell vänlig och tydlig under hela processen. . Lusine var också väldigt tydlig med att säga vad som skulle vara framme och vad som skulle tas bort inför fotografering och visning och det underlättade oerhört. Jag har fått löpande information kring antal besök på Hemnet. Lousin har hört av sig vi frågar, för att ge information och har alltid varit lätt att nå trots att hon har mycket att göra. Lousin har ett väldigt trevligt bemötande ett professionellt sätt och jag kan på det varmaste rekommendera henne till andra! Läs mer
  • 2019-06-25

Mats K skrev om Lousin Yousef en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Tvårums bostadrätt i Kallhäll.
    Bra, sakligt bemötande. Bra praktiska tips. Satte förväntningarna rätt. Bostadsrätten blev såld trots svag marknad och inte den bästa tiden på året. Läs mer
  • Julia A

2019-06-22

Julia A skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi är mycket nöjda med Lovas arbete! Hon hjälpte oss sälja vår lägenhet. Hon är allert, väldigt tillmötesgående, har ett trevligt bemötande och svarar snabbt på både telefon och Mail.
    Kan varmt rekommenderas! / Julia Läs mer
  • 2019-06-19

Göran B skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ett professionellt och bra bemötande med god kudrelation Läs mer
  • 2019-06-18

Shahriyar L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En fantastisk mäklare som tar hänsyn till kundens önskemål utan att bli en ja-sägare. Om du letar efter en mäklare med kompetens som gör det där lilla extra är Ian det självklara valet. Läs mer
  • Jonatan Ö

2019-06-17

Jonatan Ö skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Lova är en väldigt snäll och lättsam mäklare som gjort hela processen väldigt enkel för mig som aldrig köpt något tidigare. Läs mer
  • 2019-06-13

Christer G skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En tvåa i Barkarbystaden
    Utmärkt bemötande, inga speciella förväntningar Läs mer
    Robert L gillar detta
  • 2019-06-13

Gustav P skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en lägenhet på 67kvm

Mäklaren bibehöll professionell kundkontakt med mig genom hela affären.
    Han kunde också vara skämtsam vilket lättar på stämningen.

Ville ju sälja för 2.4 slutade på 1.7 vilket ledde till andra framtids förutsättningar för mig och min fru.
    Mäklare sa att marknaden hade blivit kall på senare tid. Läs mer
  • 2019-06-11

Erik H skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Lova har gjort ett utmärkt jobb med att sälja min lägenhet. Fastighetsbyråns kontaktnät är också positivt. Läs mer

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla