Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1336 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

• 2019-12-09

Sheryl M skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    sålt bostad
    blev mycket bra bemött. Läs mer
  • 2019-12-06

Noel A skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca är en trevlig och hjälpsam person.
    Hon är professionell och har riktigt koll på allt hon gör . Läs mer
    Rebecca E gillar detta
  • 2019-12-06

Daniel L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    väldigt snälla jag rekommenderar det Läs mer
  • Riitta F

2019-12-05

Riitta F skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte ett bostadsrättsradhus och blev mycket bra bemött. Lova har ett ödmjukt sätt att sköta affären på, mjuk, lyssnar in. Är inte en säljare som är påflugen, utan sköter det föredömligt. Läs mer
  • 2019-12-02

Medhat Karam Abdallah Z skrev om Lina Olsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt en fin lägenhet består av två rum .mäklaren bemötte osspå ett bäst sätt och hon var jättehjälpsam . Jag möte vad jag förväntar .mäklaren var jätteduktig Läs mer

Remi-andre O skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Kjøpte min første leilighet. Jeg var ikke 100% sikker på hvordan kjøp og salg eiendom fungerer i Sverige, men jeg fikk god hjelp av en trivlig og profesjonell megler. Läs mer
  • 2019-12-01

Eva Ann-christin M skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Kunnig, trevlig och kompetent mäklare. Uppfyllde våra förväntningar på ett mycket bra sätt vid vår villaförsäljning Läs mer

Öivind Charles M skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket kompetent och engagerat handhavande vid vår villaförsäljning. Läs mer
  • 2019-11-28

Per-erik B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Lägenhet i Barkarby, mycket bra och proffsigt bemötande som uppfyllde mina förväntningar. Läs mer
  • Oleh Y

2019-11-27

Oleh Y skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde min bostadsrätt. Lova var väldigt trevlig, lätt att kontakta och bra på att snabbt uppdatera om affären. Kändes som om Lova hade bra koll på området, potentiella kunder osv. Mycket bra skött igenom hela försäljningen Läs mer
  • Ханна А

2019-11-27

Ханна А skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt våran lägenhet i Järfälla, blev ganska nöjd för pris och försäljningstid. Tack så mycket ! Läs mer
  • 2019-11-26

Brandon L skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag och min sambo skulle köpa en lägenheten, det var då vi fick träffa Philip som från första början så hjälpte han oss jätte mycket, han var tydligt och han var alltid där när vi hade någon fråga. Nu har vi köpt lägenheten och vi är jätte nöjda och allt tack vare allt info och hjälp vi har fått från Philip. Jätte tacksam för att vi fick Philip som vår mäklare! Läs mer
  • 2019-11-22

Istvan K skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt en bostadsrätt på Traktorvägen 38.
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande av Mathias.
    Vi hade förväntningar men, vi trodde aldrig att från att vi har pratat med Mathias skulle gå så snabbt med annonseringen och försäljningen.
    Vi har haft kontakt med kanske tre fyra fastighetsbyråer tidigare men ingen av de kommer i närheten när det gäller korrekthet, snabbhet och kunnighet som Mathias och Fastighetsbyrån visade!
    Ni har på Fastighetsbyrån jäkla tur att ha en mäklare som Mathias.
    En sak är säker att när vi säljer vårat hus så blir det Mathias som mäklare.
    István Kuglics och Eva Kuglics Läs mer
  • 2019-11-20

Simona A skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket bra, snabb och proffsig. Läs mer
  • 2019-11-16

Teodor A skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han var tydlig, trevlig och lätt att kontakta. Upplevde honom professionell. Läs mer
  • Adam B

2019-11-16

Adam B skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Trevlig, hjälpsam, engagerad, punktlig, duktig. Vi är jättenöjda och skulle välja henne igen ! Läs mer
  • 2019-11-15

Gholamreza R skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Victor är en mäklare som tar hand om både säljaren och köparen. Han är med under hela processen och är en problemlösare. Det absolut bästa med Victor är kommunikationen. Han är tillgängligt nästa dygnet runt! :-)
    Ringer man kl 22 på kvällen så svarar han direkt och man blir väl bemött. Han är en mäklare som vill att alla de inblandade i affären ska känna sig trygga och nöjda och för att förverkliga det gör han sitt bästa. Jag tackar för försäljningen av vårt hus och rekommenderar honom. Läs mer
  • 2019-11-14

Bo E skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca har varit mycket proffesionell i samband med försäljning av vår lägenhet. Har informerat oss under hela tiden vad som har hänt och nästa steg. Läs mer
    Rebecca E gillar detta
  • Najibollah A

2019-11-13

Najibollah A skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt ett lägenhet.
    Jag blev bemött på väldigt fint sätt.
    Helheten gjorde mäklaren ett grymt jobb tycker jag. Läs mer
    Oscar R gillar detta
  • Kanstantsin B

2019-11-13

Kanstantsin B skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Tja. Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Philip. Det känns jätte bra med honom. Han gjort verkligen bra jobb. Jag är så nöjd. Läs mer
  • 2019-11-08

Miia E skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Robert hjälpte oss med försäljning av vår villa. Proffsigt och förtroendegivande från början till slut. Och vi slutade med bättre försäljning än man hade kunnat vänta sig i dagens bostadsmarknad. Läs mer
    2019-11-12 Robert L svarar Miia E
    Tack Miia, vad kul att ni känner att allt gått bra och att ni är nöjda, ha det så gott så hörs vi när det börjar närma sig tillträde. /Robert
    Robert L gillar detta
  • Åsa P

2019-11-05

Åsa P skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har sålt en 3a i Kallhäll.

Victor visade intresse, gav snabb och relevant återkoppling. Skapade realistiska förväntningar. Gav tips och stöd bla till att hänvisa till den fantastiska stylingfirman Scandinavian Homes. Läs mer
  • 2019-11-04

Lars L skrev om Lina Olsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte ett hus i Stäket. Lina var lugn och trevlig och vi fick svar på våra frågor. Läs mer
  • 2019-10-31

Vahid G skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Philip fick i uppgift att sälja min lägenhet på en tuff marknad. Efter många försök och ihärdigt jobb så lyckades vi nå i mål. Efter en trevande start så har Philip den senaste tiden lagt ner mycket tid för att få affären att gå i lås. Läs mer
  • Anneli Ö

2019-10-31

Anneli Ö skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jörgen var ett stort stöd vid bostadsaffären och gav utmärkt service. Jag är särskilt glad över hur fint han bemötte min 86-åriga far, som nu har fått en otroligt trevlig seniorbostad med ett härligt grönskande uterum. Vi är tacksamma för Jörgens yrkeskunskaper och hjälp!
    Vänliga hälsningar från Anneli, Börje och Lena Läs mer
  • 2019-10-29

Marcus P skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    köpt hus och sålt lägenhet. Bra bemötande och nöjd med Robert som mäklare i båda fallen. Läs mer
    Robert L gillar detta
  • Hasnain A

2019-10-28

Hasnain A skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian was really professional and helpful in selling our 75kvm apartment. When we first engaged him he was honest in setting our expectation in regards to price and he also helped out in placing the decor so that we get really nice pictures during the photo session. Initially the interest in our area (in general) was really low but Ian was alway positive and engaged potential buyers to come and see our place. This in the end resulted in a sale and helped us in getting the best possible deal. For all his effort and positive attitude I would wholeheartedly recommend him to my friends and anyone else who is in the area for selling his/her apartment Läs mer
  • 2019-10-24

Karin Helena N skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jörgen fick förtroende att sälja vårt radhus i Viksjö.
    Bemötandet var väldigt professionell och vi ficki snabbt förtroende för Jörgen i hans yrkesroll.

Jörgen guidade oss igenom försäljningens olika steg på ett bra sätt som var lätt att förstå.
    Under processen av försäljningen uppdaterade han oss ofta och var tydlig i sin kommunikation.

Våra förväntningar var höga men det Jörgen levererade var långt mer över det vi trott var möjligt.

Vi är verkligen jätte nöjda Läs mer
  • 2019-10-24

Stefan Mikael N skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Fantastiskt person som har både stor kunskap och är otroligt hjälpsam. Kan verkligen rekommendera honom som mäklare till alla jag känner. Läs mer
  • 2019-10-23

Fredrik E skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte bostadsrätt. Lova var hjälpsam hela tiden med alla frågor. Läs mer
  • 2019-10-21

Anna T skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi sålde en 3:a i Barkarbystaden nu i oktober och var lite nervösa inför försäljningen då vi redan köpt en ny bostad och behövde sälja vår bostad innan ett vist datum. Min man haffade Oscar strax efter en annan visning i vår byggnad och var snäll nog att kolla lite snabbt på vår lägenhet och gjorde en snabb värdering. Sen efter det så började vi sätta upp hela processen. Under hela perioden har jag tyckt Oscar varit otroligt professionell och gjort allt för att hjälpa oss igenom denna förSäljning. Det jag tyckte var bäst var att han aldrig lovade mer än vad marknaden levererade och försökte inte försköna sanningen utan var ärlig och sa som det var. Gick det bra på en visning sa han det och gick det dåligt så sa han det med. Vissa kanske känner att det är lite hårt att ha en mäklare som är lite ärligt hård och det kanske gör en nervös eller osäker men jag tyckte det bara var bra. Så skulle ge 4,5 av 5 stjärnor bara för att man kan alltid sträva att bli bättre på något. Men har generellt varit otroligt nöjd i denna process, så Tack! Läs mer
    Oscar R gillar detta
  • 2019-10-20

Marlena K skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt en bostadsrätt. Det var min första inköp av en fastighet i Sverige. Mäklaren var jättetrevligt och var väldig professionellt. Mäklaren tipsade mig vad jag måste göra steg per steg innan och efteråt fastighets inköp. Jag ska rekommendera deras fastighetsbyrå för mina vänner pga hans professionellt service. Mvh Marlena Kivimets Läs mer
  • 2019-10-18

Tomas Ragnar E skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian skötte försäljningen av vårt hus mycket bra. Läs mer
  • Camilla Patricia H

2019-10-16

Camilla Patricia H skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Proffsig, snabb och tillmötesgående! Han ingav förtroende och en mäklare jag varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-10-16

Didier R skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Säljaren var inte klar med flyttning vid tillträdet, mäklare har inte drivit diskussioner mellan säljaren och vi, köparen för att lösa situationen. Vi fick lösa själva situationen. Vi fick inga stöd från mäklarensbyrån. Läs mer

Janet M skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpt en villa, vår mäklare Mathias bemött oss på ett professionellt sätt samt gav oss tips och guidade om vad som gäller med köp av hus.
    Han är kunnig, proffsig och jag rekommendera Mathias. Läs mer

Arefa A skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt lägenheten men jag vill säga att jag har inte fått den hjälpen som ska behövdes jag jag har ringt flera gånger men mäklareng har inte svarat och sen glömmde Läs mer

Chanaka J skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Fick hjälp av Ian Collett att både köpa och sälja bostad. Smidigt samarbete där Ian var väldig hjälpsam och till mötesgående. Kan varmt rekommendera honom om ni går i sälj tankar. Läs mer
  • 2019-10-14

Kristina F skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian var trevlig och professionell i sitt bemötande. Han var alltid tillgänglig för frågor och funderingar. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Rowa I

2019-10-14

Rowa I skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Fick vi köpa den lägenheten som vi drömde , jätte nöjda med Jörgen , en seriös kille,
    Snabbt affär ,
    Tack Läs mer
  • 2019-10-14

Jani R skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt villa. Flexibel mäklare. Kanon Läs mer
  • 2019-10-13

Gunilla E skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag skulle sälja min 2:a i Barkarby. (den är såld nu) och kontaktade Fastighetsbyrån. Blev bemött av Lova Georgsson och fick förtroende för henne på en gång. Hon berättade vad som kommer att ske.
    Förväntningarna var att få lägenheten såld och det gick fastän det inte var många på visningarna.
    Lova är kunnig, glad och trevlig. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Niklas L

2019-10-13

Niklas L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde min bostadsrätt. Ian var väldigt trevlig, lätt att kontakta och bra på att snabbt uppdatera om affären. Jag ville ha en snabb och problemfri försäljning och det levererades helt klart! Kändes som om Ian hade bra koll på området, med pris, potentiella kunder osv. Mycket bra skött igenom hela försäljningen! Läs mer
  • Mahmud A

2019-10-12

Mahmud A skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har både köpt och sålt lägenhet via Mathias, vi vald att sälja via honom då köpet gick smidigt och allt kändes tryggt.

Vi är nöjda med både köpet och försäljningen :) Läs mer
  • Patrik O

2019-10-11

Patrik O skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte nyligen ett hus där Ian var mäklaren. Ian var väldigt tillmötesgående och man fick känslan att han ansträngde sig både för säljare och köpare. Han anpassade sig helt efter situationen och var tillgänglig från morgon till kväll. Trevlig och lätt att kommunicera med. Jobbade proaktivt och hörde av oss till oss ganska snabbt efter vi anmält intresse av huset. Läs mer

Ewa H skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har köpt lgh av Ian, en liten 2a som jag ville ha.
    Blev många turer som varken jag eller Ian kunde påverka. Under hela resan har han uppdaterat mig så jag alltid vetat läget.
    Jag är mycket nöjd med honom. Läs mer

Lars Henning Andreas B skrev om Lina Olsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket positiv och professionell!! Läs mer

Max R skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Positiv, tillförlitlig och driven. Bra kombo hos en mäklare. Läs mer

Lena G skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Alltid ett trevligt och glatt bemötande.
    Snabb med återkoppling.
    Jag har haft fullt förtroende för Ian genom hela försäljningen. Läs mer

Rasmus E skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Det flöt på bra. Snabba svar på Mail, inga oklarheter. Läs mer