Fastighetsbyrån Järfälla

Fastighetsbyrån Järfälla

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1563 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

• 2020-12-04

Elin H skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt en lägenhet då Rebecca var mäklare. Hon har varit så himla hjälpsam och duktig. Läs mer
  • 2020-12-04

Nina S skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bostadsrätt i Skälby. Jag fick ett mycket bra bemötande och intryck av mäklaren vid första mötet. Mäklaren har följt upp processen och meddelat mig under resans gång.

Slutresultatet blev strålande med en bra budgivning och nu påskrivet kontrakt. Läs mer
  • 2020-12-03

Sneha P skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Robert gav ett väldigt förtoendeingivande intryck som höll i sig under hela försäljningen av vår villa. Han tog sig tid att svara sakligt på alla mina frågor Läs mer
  • 2020-12-02

Kristina H skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca var trevlig hälpsam informativ och snabb att svara på frågor ! Läs mer
  • 2020-12-01

Aphram M skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt min bostad via Rebecca.
    Hon är snabb tillmötesgående och kunnig.
    Hittills har hon svarat mot mina förväntningar.
    Jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Hans A

2020-11-30

Hans A skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt 4:a i ett av Järfällas bästa lägen. Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb och var kunnig i området.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-11-30

Mostafa S skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt duktig och trevlig mäklare! Orkade att leta efter lägenhet för mig i tre månader tills hon kom med något unikt! Definitivt en mäklare man kommer kontakta i framtiden! Läs mer
    2020-11-30 Rebecca E svarar Mostafa S
    Tack för detta Mostafa! Roligt att få hjälpa till och jag hoppas du kommer trivas i din nya fina lägenhet!
  • 2020-11-29

Serkan A skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en lägenhet som jag nästan inte hann med i budgivningen men Ian var ganska vänlig och visade lägenheten för mig privat eftersom jag hade missat båda visningarna. Han har varit jätte trevlig och lyhörd vilket gav mig en positiv energi redan då! Han var ganska tydlig och återkopplade till frågorna jag hade. Tummen upp för Ian Collett! Läs mer
  • 2020-11-27

Anna Karin Cecilia B skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ett radhus, bra bemötande och svarade på alla mina frågor snabbt.
    Jag hade velat sälja för dyrare men det kändes ok kan ju såklart inte veta inte om mäklarn hade med det att göra Läs mer
  • 2020-11-26

Henric T skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    I svårt marknadsläge och mycket strul visade Mathias flexibilitet, förståelse och professionalism.

Mathias lyckas också mycket bra i relationen där han kan vara lagom personlig i dialogen samtidigt som han är oerhört professionell. Läs mer
  • 2020-11-24

Linda Viktoria L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte min första egna lgh vid 46 år och Ian var en jätte bra första mäklare för mig.

Lyhörd och tillgänglig, snabb återkoppling.

Kände mig trygg hela vägen i affären!

Är mer än nöjd med min upplevelse och kan varmt rekommendera Ian Collett. Läs mer
  • Annica B

2020-11-21

Annica B skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi rekommenderar Fastighetsbyrån i Järfälla till det bästa och vår mäklare Rebecca Enblom har vi haft största förtroende för.
    Vi sålde vår 5 i Aspnäs och hoppas att vi även kommer att få använda oss av Fastighetsbyrån i Järfälla vid köp av bostad

Janne och Annika Läs mer
  • 2020-11-20

Terttu H skrev om Amanda Pettersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en bostadsrätt
    Mäklaren var helt okej. Hon var trevligt.
    Förväntade lite bättre pris, men var tvången att gå ner i pris.
    Andars var affären helt okej. Läs mer
  • 2020-11-19

Kristina M skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en 3a i Barkarbystaden.
    Fick bra info och bra hjälp av mäklaren och kände att vi blev väl omhändertagna. Läs mer
  • 2020-11-18

Tanaz E skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian Collett på fastighetsbyrån kom till oss och värderade vår villa till 8 000 000kr. När han lade ut annonsen på Hemnet inkluderade han inte att vi hade en bi-area på 36 kvm. Efter 2 dagar märkte jag detta och kontaktade honom och var tvungen att instruera honom till att fixa det. Till första visningen kom inte särskilt många spekulanter (9 st), varpå han sa att vi måste köpa raket och premium på Hemnet för att locka mera folk till en andra visning. Han sänkte även priset till 6000 000kr från 7 000 000kr och den här taktiken förstörde vår annons, vi blev tvungna att gå ner från ett tidigare bud på 6 550 000kr som vi hade från första visningen till 6 400 000kr.

Vi hade redan köpt ett nytt hus och var tvungna att sälja och kunde inte heller vänta med många fler visningar, vilket mäklaren var medveten om. Därför var vi tvungna att sälja för 6 400 000kr.

Våra grannar och några bekanta hade gjort intresseanmälan till mäklaren, och de tyckte att de fick ett oprofessionellt bemötande. Han lyfte enbart negativa aspekter med huset och nämnde inte positiva aspekter överhuvudtaget, vilket tyder på ytterst dåliga säljaregenskaper. Dessutom hade Swedbank erbjudande där man som köpare/säljare hos fastighetsbyrån inte behöver stå för kostnader i samband med överbryggslån, räntefri första månad och en rad andra förmåner. Mäklaren nämnde inte detta utan vi stötte på informationen själva på Swedbanks hemsida. Understryker återigen att han inte är en bra försäljare som försöker övertyga spekulanter, utan tar enbart emot bud och berättar inte fördelarna med objektet (t.ex. att bi-arean kunde hyras ut/var byggd för att kunna användas som lokal för egen verksamhet). Det föreföll att han enbart ville sälja objektet så snabbt som möjligt för att få sitt arvode. Läs mer
  • 2020-11-16

Stuart R skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Superbra mäklare! Kunnig, positivt och hjälpsamt under hela processen. Läs mer
  • 2020-11-16

Fredrik B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte ett radhus via Mathias. Mathias var professionell och kunnig i sitt yrke och var informativ på ett bra och väl bemött sätt.

Det gick bra att nå Mathias när som helst och han gav i helhet ett bra intryck och vi rekommenderar honom till framtiden köpare/säljare. Läs mer

Sabina L skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde med hjälp av Mathias. En helt fantastisk mäklare som gav bra tips och råd samt lyssnade på våra önskemål. Tydligt att han verkligen bryr sig om kunden och att man ska vara nöjd.
    10/10! Läs mer

Nicole T skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Duktig på sitt jobb! Då jag sålde en lägenhet för första gången så kände jag mig trygg med mötet med Mathias. Trevligt bemötande och beskrev i detalj hur vi skulle gå till väga från start till slut. Han höll en väl Upptaderad när det kommer till allt.

/nöjd kund Läs mer

Stefan S skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Försäljning av parhus i Järfälla. Mathias har är trevlig och har ett proffesionellt sätt att möta sina kunder. Han hanterade hela processen på ett mycket bra sätt. Jag har redan rekommenderat honom till andra som har tankar på att sälja sin bostad. Läs mer

Anna R skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte en villa av Mathias. Vi har varit väldigt nöjda i alla steg och rekommenderar varmt Mathias! Läs mer
  • 2020-11-12

Lars P skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har blivit väl bemöta av Robert vid vår försäljning av vår bostad. Läs mer
  • 2020-11-12

Margareta P skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Robert var engagerad av försälningen av vår bostad Läs mer
  • 2020-11-10

Axel F skrev om Amanda Pettersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Amanda har ett proffsigt bemötande och tar sitt arbete väldigt seriöst.
    Utöver att vara trevlig och kommunikativ är Amanda även flexibel och lyhörd.

Jag är mer än nöjd med Amanda och skulle varmt rekommendera henne till framtida bostadsförsäljningar! Läs mer
  • 2020-11-10

Hayley B skrev om Amanda Pettersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt min etta i järfälla.

professional Läs mer
  • 2020-11-07

Michaela S skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde min lgh med hjälp av Rebecca. Toppentjej som var superengagerad i vår försäljning men även i vår jakt efter en ny bostad. Rebecca höll en kontinuerlig kontakt med oss och kom med bra förslag på hur vi skulle gå tillväga.

Rebecca är rak och tydlig i kommunikationen vilket underlättade vår försäljningsprocess. Hon gör det lilla extra för att försäljningen och upplevelsen ska bli så bra som möjligt.

Grym mäklare som jag varmt rekommenderar till alla som går i både sälj- och köptankar! Läs mer
  • 2020-11-07

Ismail K skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpt ett hus i Järfälla. Vi ringde Oscar Rehn som var då mäklare för detta hus. Vi blev bemötta på ett jätte bra sätt. Han är väldigt hjälpsam, snäll och trevlig. Han är en duktig mäklare. Vi är jätte glada över att vi hade honom som mäklare.
    Mvh Ismail Kocyigit och Ayşe Kocyigit 😊 Läs mer
    Oscar R gillar detta
  • 2020-11-05

Ozan A skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian är en väldigt kompetent och driven mäklare. Kan starkt rekommendera honom som bistod med min försäljning! Läs mer
  • 2020-11-03

Ardo M skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    jag tycket tydligt och lätt att förstå Läs mer
  • 2020-11-03

Nagham D skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Det bästa hjälp & bästa mäklare Läs mer
  • 2020-11-01

Rune B skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra bemött av mäklaren!
    Både köpa och sälja bostad. Läs mer
  • 2020-10-29

Gunnar O skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en 2:a i Kallhäll.

Hjälpsam, saklig, inget onödigt insmilande säljarsnack. Kom snabbt igång med uppdraget trots att det vat lite ont om tid.

Jag kan nog säga att mäklaren uppfyllde förväntningarna. Läs mer
  • 2020-10-27

Robin E skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt radhus och köpt villa. Proffesionellt bemötande, noggrann, bra fortlöpande kontakt. Gör ”det lilla extra” Läs mer
  • 2020-10-27

Per Z skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt min lägenhet.
    Mäklaren verkar kunnig och trevlig.
    Allt har fungerat som planerat. Läs mer
  • 2020-10-19

Samara H skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Hej, jag sålde min lägenhet på Axvägen 63 och hade nog en av dom bästa mäklaren jag har träffat. Per var en sån trevlig och snäll mäklare att jag kände mig trygg med honom att ställa massa olika frågor och han hjälpe mig väldigt mycket. Han kämpade så mycket med att hjälpa oss att sälja lägenheten då vi satt i en kris, han slutade aldrig kämpa för den och vi fick bra resultat av det. Mina förväntningar var bara att han skulle sälja lägenheten och sen var vi klara men han hjälpe med massa andra saker och gjorde att saker blev lättare för mig och min lägenhet. Så jag är väldigt nöjd med en sån bra mäklare som Per, tack så mycket. Läs mer
    Per A gillar detta
  • 2020-10-18

Connie W skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en lägenhet
    Mycket Bra
    Allt gick jättebra Läs mer
  • 2020-10-18

Therese C skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jörgen hjälpte oss att sälja våran bostadsrätt, en fyra. Han var riktigt proffsig och visste verkligen vad han pratar om. Stort engagemang och lyssnade på våra önskemål och lyckades sälja lägenheten till ett riktigt bra pris! Han har även hjälpt oss extremt mycket efter försäljning. Extremt nöjd från första samtalet via telefon till slutet Läs mer
  • 2020-10-17

Lars Johan P skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi sålde vårt hus i Barkarby, Stockholm.

Vi fick ett väldigt professionellt och positivt bemötande.

Vi hade en bra dialog kring förväntningar och hur vi skulle gå till väga med allt och våra förväntningar uppylldes på alla sätt.

En bra och tydlig dialog med en duktig och ambitiös mäklare som slutade med en bra känsla för både oss och köparna. Läs mer
    Oscar R gillar detta
  • Jonas L

2020-10-16

Jonas L skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag sålde min tvåa i Järfälla kommun. Inför försäljningen träffade jag flera mäklare. Robert var den mäklare som upplevdes mest realistisk och var proffesionell i sitt bemötande. Han kändes ”äkta” om ni förstår vad jag menar. I slutändan fick jag det jag ville ha för lägenheten vilket inte var helt självklart sett till rådande marknadsläge. Jag rekommenderar absolut Robert! Läs mer
  • 2020-10-15

Sarah W skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket bra och kunnig mäklare som verkligen förstod på vilket sätt vi ville sälja in vår bostad. Läs mer
  • 2020-10-12

Anna Maria C skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har fått stor hjälp med försäljning av vår villa tack vare Rebecca.
    Hon är mycket kunnig och ambitiös, alltid glad och positiv, lätt att kommunicera med.
    Alla delar av försäljningen gick väldigt smidigt och det kändes tryggt att välja Rebecca som mäklare.
    Vi kan varmt rekommenderar henne som mäklare.
    Anna Cieslak / Järfälla Läs mer
  • 2020-10-11

Filippo D skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har köpt en bostadsrätt på 40m² i Järfälla (Stockholm).
    Mäklaren var vänlig, professionell och flexibel med telefonkontakten detta var särskilt bra då jag i arbetet oftast inte kan prata i telefon (under arbetstid).
    Detta var min första bostads-affär (så jag visste inte vad jag kunde förvänta mig av en mäklare) men det gick bra. Läs mer
  • 2020-10-10

Anna Charlotta J skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köp av brf 3 rok. Mkt nöjd med bemötande, kompetens och återkoppling under affären. Har inget att anmärka på Läs mer

Peter J skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian är en extremt kompetent och sympatisk mäklare som visade full förståelse för som småbarnsföräldrar när han hjälpte oss att sälja vår 4a! Från början till avslut gick allt smidigt! Läs mer

Masoud R skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han är bra och pålitlig och artig kille Läs mer

Sandra S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har köpt en lägenhet. Har gått bra och jag upplever att Ian varit mottaglig och lätt att få tag på när man behövt.
    Dock saknar jag lite mer information kring bostaden såsom visning vart mitt förråd fanns samt soprum och de allmänna utrymmen kring bostaden. Ian var inte med vid tillträde därav svårt att få denna information. Läs mer
  • 2020-10-08

POYA M skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Hanteringen av en budgivning var under ALL kritik. Vi vinner budgivningen, går.med på alla säljarens vilkor som.mäklaren Oscar Rehn tar upp med oss men ändå så väljer de att sälja till någon annan för att de kan skriva med de som hoppade av budgivningen. Vi har barn OCH jobb så det blir lite svårt att komma ifrån utan att lösa tex barnvakt. Men det fick vi inte möjlighet till utan vi ska tydligen ha stängt affären helt med underskrift på mindre än 24 timmar även då JAG jagat mäklaren för att se vad fan det är som händer med budgivningen efter att det stått stilla i 3 timmar mot slutet för att då säga att då ska kolla vad som händer. Detta är under all kritik och helt ärligt helt jävla makalöst. Läs mer

Kousha M skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag sålde min 2:a via Rebecca och är jättenöjd. Hon är trevlig, lösningsorienterad och tillmötesgående. Hon höll mig uppdaterad och fick hela processen att kännas smidig. Läs mer

Anton Tomas Lars W skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt trevlig, hjälpsam och påläst mäklare. Läs mer

Joel S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian har varit lätt att ha att göra med och har skött försäljningen av mitt radhus på ett bra och proffsigt sätt! Läs mer
    Ian Collett gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte