Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1301 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

Janet M skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpt en villa, vår mäklare Mathias bemött oss på ett professionellt sätt samt gav oss tips och guidade om vad som gäller med köp av hus.
    Han är kunnig, proffsig och jag rekommendera Mathias. Läs mer

Arefa A skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt lägenheten men jag vill säga att jag har inte fått den hjälpen som ska behövdes jag jag har ringt flera gånger men mäklareng har inte svarat och sen glömmde Läs mer

Chanaka J skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Fick hjälp av Ian Collett att både köpa och sälja bostad. Smidigt samarbete där Ian var väldig hjälpsam och till mötesgående. Kan varmt rekommendera honom om ni går i sälj tankar. Läs mer
  • 2019-10-14

Kristina F skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian var trevlig och professionell i sitt bemötande. Han var alltid tillgänglig för frågor och funderingar. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Rowa I

2019-10-14

Rowa I skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Fick vi köpa den lägenheten som vi drömde , jätte nöjda med Jörgen , en seriös kille,
    Snabbt affär ,
    Tack Läs mer
  • 2019-10-14

Jani R skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt villa. Flexibel mäklare. Kanon Läs mer
  • 2019-10-13

Gunilla E skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag skulle sälja min 2:a i Barkarby. (den är såld nu) och kontaktade Fastighetsbyrån. Blev bemött av Lova Georgsson och fick förtroende för henne på en gång. Hon berättade vad som kommer att ske.
    Förväntningarna var att få lägenheten såld och det gick fastän det inte var många på visningarna.
    Lova är kunnig, glad och trevlig. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Niklas L

2019-10-13

Niklas L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde min bostadsrätt. Ian var väldigt trevlig, lätt att kontakta och bra på att snabbt uppdatera om affären. Jag ville ha en snabb och problemfri försäljning och det levererades helt klart! Kändes som om Ian hade bra koll på området, med pris, potentiella kunder osv. Mycket bra skött igenom hela försäljningen! Läs mer
  • Mahmud A

2019-10-12

Mahmud A skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har både köpt och sålt lägenhet via Mathias, vi vald att sälja via honom då köpet gick smidigt och allt kändes tryggt.

Vi är nöjda med både köpet och försäljningen :) Läs mer
  • PATRIK O

2019-10-11

PATRIK O skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte nyligen ett hus där Ian var mäklaren. Ian var väldigt tillmötesgående och man fick känslan att han ansträngde sig både för säljare och köpare. Han anpassade sig helt efter situationen och var tillgänglig från morgon till kväll. Trevlig och lätt att kommunicera med. Jobbade proaktivt och hörde av oss till oss ganska snabbt efter vi anmält intresse av huset. Läs mer

Ewa H skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har köpt lgh av Ian, en liten 2a som jag ville ha.
    Blev många turer som varken jag eller Ian kunde påverka. Under hela resan har han uppdaterat mig så jag alltid vetat läget.
    Jag är mycket nöjd med honom. Läs mer

Lars Henning Andreas B skrev om Lina Olsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket positiv och professionell!! Läs mer

Max R skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Positiv, tillförlitlig och driven. Bra kombo hos en mäklare. Läs mer

Lena G skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Alltid ett trevligt och glatt bemötande.
    Snabb med återkoppling.
    Jag har haft fullt förtroende för Ian genom hela försäljningen. Läs mer

Rasmus E skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Det flöt på bra. Snabba svar på Mail, inga oklarheter. Läs mer

Johanna P skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Superfint bemötande och stöd/ hjälp vid vår försäljning av vår lägenhet. Rekommenderar stark Ian Läs mer

Felicia G skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt bostad, mycket trevlig och hjälpsam. Bara bra upplevelse. Läs mer

Ingolf K skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Fick utmärkt service och hjälp vid försäljningen av vår bostadsrätt, men just när vi behövde sälja exploderade utbudet av liknande objekt och vi fick lägre pris än förväntat.Har svårt bedöma om vår felbedömning kan lastas mäklaren över huvud taget, det var nog mest en "olycka". Läs mer

Amina E skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt hus och är jätte nöjd med Mathias professionella bemötande, jätte bra på att återkoppla och följa upp på allt under resans gång , samt i alla steg innan försäljningen och fram tills allt var klart.
    Vi kan varmt rekommendera Mathias om ni vill känna att ni är i trygga händer från dag ett. Han har jobbat länge i järfälla och är kunnig inom området vilket också känts bra. Läs mer

Håkan O skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag är mycket nöjd med min mäklare Ian Collert Läs mer

Malin N skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt nöjd med Robert som mäklare!
    Trevlig, positiv och tillmötesgående! Läs mer
    Robert L gillar detta
  • 2019-10-08

Linnéa O skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte min första bostad, och råkade därför göra lite missar och fel som Robert lugnt hjälpte mig lösa. Läs mer
    2019-10-09 Robert L svarar Linnéa O
    Hej Linnéa! Några missar och fel märkte jag aldrig av :-) det finns ingen som vet allt om att köpa bostad när det är första gången. Kul att du tycker att allt gått smidigt, jag hoppas du har kommit i ordning och att du kommer att trivas i nya lägenheten. Ha det gott! /Robert
  • 2019-10-04

Ida K skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt min lägenhet. Mathias har på ett väldigt proffsigt sätt hjälpt mig med detta. Varit tillmötesgående, hjälpsam, tillgänglig och snabb. Jag har känt mig väldigt trygg och delaktig. Hade inga speciella förväntningar. Hade såklart hoppats på fler bud.. Läs mer
  • 2019-10-04

Anna M skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Lova är en underbart mäklare,hon hjälpte mig att sälja min lägenhet.Den som jag uppskattar mest är att hon ger dig tid att tänka inte sätta press på dig, allting gick så snabbt och smidigt.
    Stor tack Lova
    Du är underbart Läs mer
  • 2019-09-30

Ronny L skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt ett radhus och fått ett proffsigt bemötande och hanterande under hela processen. Läs mer
    Robert L gillar detta
  • 2019-09-26

Karl Göran Herbert H skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han har uppfyllt våra krav på ett alldeles utmärkt sätt. Läs mer
  • Ann-Marie W

2019-09-26

Ann-Marie W skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Trevlig tillmötesgående uppdaterade mig hela tiden under försäljningen
    Kunde inte önskat mig bättre Läs mer
  • 2019-09-25

Dalia K skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag tycker att Andreas i helhet är en trevlig mäklare. Men visade inte en större förståelse för oss som köpare av hus (första gången) och dessutom som är ett ungt par. Det kändes hetsigt mot slutet innan affären stängdes och jag upplevde att Mattias stressade igenom det hela istället för att få oss som köpare att känna som trygga med köpet. Nu i efterhand förstår jag det som att han slutade på fastighetsbyrån (fick inte den informationen tills nycklarna medlades av annan mäklare) och det är antagligen därför han var mer engagerad för att slutföra affären snabbt.
    Hade inte rekommenderat att sälja med Andreas då det faktiskt finns en hav av andra mäklare som hade gjort det bättre. Läs mer
  • 2019-09-23

Cornelia L skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    - köpt en lägenhet
    - Oscar verkade öppen, trevlig och var mycket tillgänglig

-jag har haft en mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2019-09-19

Sara B skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Victor var engagerad och lättillgänglig, och höll mig uppdaterad under hela processen.
    Han lyckades leverera ett pris jag var nöjd med, och jag är överlag väldigt nöjd med hans insats! Läs mer
  • 2019-09-18

Joakim E skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt hjälpsam genom hela affären ! Är helt enkelt supernöjd. Läs mer
  • 2019-09-18

Therese D skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Oscar var väldigt professionell och otroligt hjälpsam. Bra med info och bra kommunikation! Läs mer
    Oscar R gillar detta
  • 2019-09-17

Sara B skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Victor sålde min etta i Jakobsberg.

Han har varit lättillgänglig och hållt mig uppdaterad genom hela säljprocessen, och har levererat ett försäljningspris som mött mina förhoppningar.
    Victor är väldigt tillmötesgående och duktig på sitt arbete, och jag kan varmt rekommendera honom till alla som vill ha en engagerad och ambitiös mäklare som får jobbet gjort. Läs mer
  • 2019-09-17

Sofia H skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra och proffsigt bemötande från visning till tillträdesdag! Läs mer
  • 2019-09-14

Veronica A skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi sålde vår lägenhet på månadsvägen, Lova har varit väldigt bra och har försökt hjälpa oss på alla sätt.
    Vi är väldigt nöjda med Lova. Läs mer
  • Souhaib A

2019-09-14

Souhaib A skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte ett hus. Första dagen vi sätter på ugnen så går strömmen av. När vi tog en titt i ugnen så såg vi att värmeelementen var bruten. Mäklaren sa att vi behöver inte stressa med att åtgärda felet och att tidigare ägaren är ansvarig. Tidigare ägaren nekar ansvar och säger att det är städfirman som är ansvarig. Städfirman nekade ansvar och sa att tidigare ägaren hade sagt att det finns el problem. I slutet efter 12 dagar får vi svar från Mäklaren att när man köper ett hus där vitvarorna är äldre än 12 år så ska man förvänta sig att varorna kan inte funka. Och att vi måste stå för spis reparationen själva. Så vi blev mycket besvikna. Läs mer
    2019-09-14 Andreas S svarar Souhaib A
    Hej
    Börjar med att säga att jag tycker att det är en tråkig situation som uppstått. Ni kontaktade mig då spisen var trasig. Jag sa aldrig att säljaren var ansvarig utan att jag skulle kontrollera med säljaren och städfirman avseende spisen. Vilket jag gjorde direkt och städfirman kom ut på plats till er någon dag senare. De nekar som du skriver till att de haft sönder den. Säljaren uppger att de använde ugnen i veckan innan tillträdet och att den då fungerade och att de inte har haft sönder den. Säljaren uppger inga brister på elen i frågelistan och uppger att städfirman hittar på att de sagt att det är fel på elen. Vid vårt första samtal så uppmanade jag er även att kontakta Bosch som tillverkat spisen för att fråga om värmeelementet kan gå sönder på det viset av ålder. Har ni kontaktat Bosch? Jag sade även samma sak till säljaren. De kontaktade Bosch och fick svaret att det kan gå av pga ålder då spisen är från 2006. Jag hade kontakt med båda parter och försökte få fram en lösning. Och som jag förklarade för er är jag ingen domstol som kan tvinga någon att göra något de inte vill. Jag framförde säljarens beslut till er att de inte ville kompensera er för den trasiga ugnen då de inte kände sig ansvariga för det som hänt. Jag sa då också att det är en svår situation då det inte går att bevisa om värmeelementet gått sönder av ålder eller om städfirman eller säljaren haft sönder den. Och då spisen är från 2006 så är den tekniska livslängden passerad. Vilket innebär att det inte finns något säljaransvar om man inte kan bevisa att säljaren haft sönder den. Se gärna denna länk för information avseende säljaransvar: https://youtu.be/owzZW1p5j6Y . Så för att summera det så är det inte jag som bestämmer lagarna i Sverige och jag bestämmer inte över säljarna eller er utan jag gjorde mitt jobb och försökte medla mellan er. Jag beklagar att ni inte blev nöjda med resultatet och att det gjorde att ni anser att helhetsbetyget för vår kontakt genom affären blev detta.
  • 2019-09-11

Habibullah A skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt hos och sålt lägenhet. Läs mer
  • 2019-09-06

David I skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en lägenhet på 63m2

Blev mycket bra bemött.

Lyhörd mäklare, bad om en extra visning. Det ordnade hon direkt.

Behöver inte sammanfatta något. Helt enkelt en trevlig, duktig mäklare. Henne rekommenderar jag gärna. Läs mer
  • 2019-09-05

Patrik K skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Utmärkt mäklare.

Alltid tillgänglig och lätt att ha och göra med.

Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-09-05

Le H skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Via Hemnet, I was known about this appartment and Philip was an enthusiatic person, we got a really nice appartment.
    Regards,
    Le Läs mer
  • 2019-08-31

Maria L skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt en tvåa i Kallhäll med Philip. Han är ihärdig, trevlig och serviceinriktad. Kan absolut rekommendera att sälja med Philip. Läs mer
  • 2019-08-30

Souzi K skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Trevlig, snabb och mycket hjälpsam! Alltid tillgänglig, sRekommenderar honom starkt. Allt Läs mer
  • 2019-08-28

Lars V skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra trevlig mäklare som gjorde affären enkel och fanns alltid till hands när man behövde honom. Läs mer
  • 2019-08-28

Mikael S skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra stöd vid snabb försäljning av lägenhet. Läs mer

Dhia N skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycke b
    Med vänlig hälsning,
    Dia Läs mer

Eva S skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Lova sålde vår lägenhet och trots en lite trög marknad så var hon angelägen att hitta rätt köpare.
    Hon var också lätt att prata med och alltid trevlig och glad. Läs mer
  • Maria M

2019-08-26

Maria M skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jörgen är en toppen mäklare!!! Läs mer
  • Chakshu A

2019-08-26

Chakshu A skrev om Lova Georgsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    It was very good support from Lova from the begining of process till the end.

She was very professional all the time and helped with all she can.

//Chakshu Läs mer

Claes O skrev om Lina Olsson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Den bästa mäklare jag haft! Lina hjälpte mig sälja min lägenhet och är otroligt hjälpsam, duktig, trevlig samt tillgänglig på alla tänkbara vis vid frågor och funderingar - vid stort som smått.

Mina varmaste rekommendationer - jag hade inte kunnat önska mig en bättre och mer kompetent mäklare än Lina. En riktig klippa! Läs mer
  • 2019-08-25

Morteza M skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ett proffsigt- kunnigt och trevligt bemötande. Läs mer

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla