Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1434 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

Har köpt bostadsrätt
    Hjärtligt rekommenderar Oskar Läs mer
  • 2020-05-29

Dzevada B skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Köpt en lägenhet på 42 kvm. Super nöjd med mäklaren och fick hjälp med allt jag frågade efter. Skulle rekommendera Victor till alla mina vänner :D Han är duktig på det han gör! Läs mer
  • 2020-05-29

Josef B skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte ett hus genom Ian. Tycker han har varit otroligt duktig och professionell i hans bemötande och kontakt. Även mycket snabb i återkopplingarna vilket har varit viktigt för mig. Kan absolut rekommendera Ian till vänner. Stort tack. // Med vänlig hälsning, Josef Läs mer
  • Johni E

2020-05-27

Johni E skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt en 3a på Svetsarvägen i Kallhäll.
    Oscars bemötande var professionellt, trogivande, påläst om området och lätt att kommunicera med.

Vi hade höga förväntningar så som att mäklaren skulle förmedla en känsla av trovärdighet, agera lite som rådgivare och inte enbart en försäljare. Vilket Oscar gjorde och överträffade våra förväntningar.

Sammanfattningsvis så är vår upplevelse av att ha anlitat Oscar som mäklare väldigt positiv. Han kämpade för en bra affär från start till slut. Av denna anledning rekommenderar vi Oscar och kommer definitivt att anlita honom i framtiden. Läs mer
  • 2020-05-27

Mikael J skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt bostadsrätt.
    Bra bemötande av mäklaren.
    Trevlig, korrekt, realistisk med fötterna på jorden. Läs mer
  • 2020-05-26

Sandra B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Proffsigt bemötande och lätt att få tag i. Mathias har varit mycket pedagogisk och funnits som ett bra stöd under hela köpeprocessen av mitt första bostadsköp. Tack! Läs mer
  • 2020-05-19

Ulrika Ö skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Vid köp av vår lägenhet fick vi ett väldigt bra intryck av Victor då han var påläst och tillmötesgående och vi ger honom våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • HELENA S

2020-05-18

HELENA S skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Toppenbra, har både köpt och sålt via Oscar.
    Korrekt, glad, envis och oerhört hjälpsam både innan och efter genomförd affär. Jätteduktig! Läs mer
  • 2020-05-14

Rasmus M skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en villa genom Robert och Fastighetsbyrån i Järfälla. Robert är trevlig, kunnig och hjälpsam. Hela processen fortlöpte väldigt smidigt, rekommenderar Robert starkt. Läs mer
    Robert L gillar detta

Elin E skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi sålde vårt radhus och mäklaren i fråga var mycket professionell i sitt bemötande till oss som säljare. Var snabb och effektiv och återkopplade snabbt på våra frågeställningar som uppkom längs med försäljningens gång.
    Stöttade oss även under budgivningen och kom med råd och när papper väl skulle skrivas under ordnade han en tid snabbt då alla kunde mötas.
    Så med hjälp av mäklaren gick försäljningen smidigt och snabbt och jag kan varmt rekommendera Ian, om man vill göra en trygg och bra försäljning av sin bostad. Läs mer

Niclas S skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Från början till avslut var Ian hängiven sin uppgift och tillmötesgående. I vår roll som köpare så kändes allt bra. Läs mer

Marianne H skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt lägenhet på Ynglingavägen av Mathias. Nöjd då det kunde genomföras snabbt. Fick även skriva på en fullmakt så jag slapp gå till kontoret och slutföra samt hämta nycklar. Läs mer
  • Per-aarne S

2020-05-11

Per-aarne S skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har köpt ett radhus i Järfälla. Jörgen har varit en mycket trevlig och bra mäklare som vi gärna rekommenderar till andra. Läs mer
  • Mian B

2020-05-10

Mian B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte hus där Mathias var mäklare. Väldigt duktig och förklarande. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-05-09

Hilda Ö skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt engagerad, hjälpsam och trevlig! Läs mer
  • 2020-05-07

Henrik E skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra kommunikation. Korrekt, glad och ej påstridig. Läs mer

Tomislav R skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Oscar är snäll och pro🤙
    Stor tack! Läs mer

Oscar B skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Snyggt jobbat!

____________________________________________________________________________________________ Läs mer

David S skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde lägenhet genom Fastighetsbyrån och Jörgen. Allt gick bra och Jörgen var kunnig, engagerad och väldigt hjälpsam. Kan varmt rekommendera Jörgen som fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2020-05-05

Sven B skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt en HSB-bostadrätt med 4 rum och kök i västra Jakobsberg.
    Ian har varit serviceinriktad, positiv och uppmuntrande inför uppdraget.
    Vi hade förväntat oss en bra service och att vi själva inte skulle behöva hålla reda på så mycket inför försäljningen samt att vi naturligtvis ville få så bra betalt för bostadsrätten som möjligt.
    Allt fungerade bra med fotografering och annonsering och vi fick klart bättre betalt än vad vi förväntat oss.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda så här långt och vi förväntar oss att slutfasen kring själva överlåtelsen kommer att fungera lika bra. Läs mer
  • Nicko K

2020-05-05

Nicko K skrev om Mikael Karademir en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Toppmäklaren Mikael , vi har både köpt och sålt bostad med Mikael och vi är supernöjda , på en vecka lyckades Mikael sälja våran bostad något som ingen annan mäklare lyckats göra !
    En mäklare som tar kunden på största bästa bemötande , rekommenderar varmt ! Läs mer
    Mikael K gillar detta
  • 2020-05-04

Sofie A skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde min bostad med hjälp av Oscar. Proffsig och snabb återkoppling under försäljningen. Tack Oscar! Läs mer
  • 2020-05-04

Sofie M skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en lägenhet i kallhäll. Affären gick snabbt och smidigt. Mäklaren va mycket trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • Mikael F

2020-05-04

Mikael F skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi sålde kedjehus i Skälby. Mathias var mycket professionell och hjälpsam. Allt gick mycket bra, och Mathias kunde stötta med många bra tips vid försäljningen som verkligen gjorde skillnad!
    Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-05-03

Carita Wallman L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En samägd bostadsrätt på 5 rum, jag är mycket nöjd med Ians bemötande, sakligt och noggrant.
    Dock avstår jag från en slutlig kommentar i avvaktan på att affären är helt avslutat i augusti. Läs mer
  • 2020-05-03

Christina H skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en lgh 97 kvm..
    Blev från början väl bemött..informerad på ett bra och tydligt sätt..Upplevde ett stort engagemang och tydlighet under hela processen av försäljningen..Bra kommunikation..Kan varmt rekommendera Ian Collett.. Läs mer
  • 2020-05-02

Anna B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har precis köpt och sålt hus med Mathias Nesselsten som mäklare. Vi har fått ett mycket bra och trevligt bemötande vid såväl köp av ny bostad som vid försäljning av befintligt hus. Mathias har överträffat alla våra förväntningar och gett oss ett professionellt och personligt stöd genom hela processen. Mathias har varit engagerad och dedikerad och vi har fått precis den hjälp vi önskat. Vi kan starkt rekommendera Mathias. Läs mer
  • 2020-05-02

Veronica H skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Ian visade på stor proffessionalitet.
    Klok, tålmodig, driven, metodisk, pedagogisk och inväntande är egenskaper hos honom som gjorde att affären gick väldigt smidigt trots att vi pausade försäljningen en månad.

Mycket nöjd med hans arbete. Rekommenderar honom varmt som mäklare! Läs mer
  • 2020-05-01

Åsa P skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag hade kontaktat Fastighetsbyrån i Falköping för att köpa lägenhet där. Den mäklaren satte mig i kontakt med Philip Strådal. Så Philip har hjälpt mig att sälja min lägenhet och det gjorde han väldigt bra. Han fick upp priset samt att han lyckades sälja den innan visning.
    Philip har varit väldigt tillmötesgående och varit lätt att få tag på både via Mail och sms då jag har behövt att fråga honom om något. Läs mer
  • 2020-04-29

Marie S skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Danderyd
    Försäljning av bostadsrätt i Danderyd. Mycket positiv och energisk. Marknaden dök veckan efter jag anlitat Victor. Trots detta lyckades han hitta en köpare. Mina förväntningar var ett högre pris men med Victor, gav mig bra rådgivning och han fick upp priset ytterligare 100kkr.
    Upplevelsen blev positiv även om det såg mörkt ut i Convid 19 tider. Läs mer
  • 2020-04-27

Joakim P skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt vår bostadsrätt i Järfälla och i dessa svåra tider och vår mäklare Oscar gjorde ett väldigt starkt arbete med att hitta rätt köpare.

Mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-04-23

Christopher Y skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Very communicative, assertive and reliable. Ian has the knowledge and skills and it helped me greatly from the start of the process until the end.

He achieved more than my expectations and I would highly recommend him to anyone! Läs mer
  • 2020-04-20

Mats L skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt bostadsrättsradhus. Rebecca var tydlig och allt fungerade på ett utmärkt sätt från början till kontraktskrivning Läs mer
  • 2020-04-19

Einar J skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en villa i Järfälla. Mycket nöjd med bemötandet av Philip. Han har varit mycket engagerad och jobbat för oss på ett föredömligt sätt. Trots att vi sålde under föreslaget utgångspris var det inte något som Philip kunnat påverka under rådande pandemi. Hans engagemang och kontinuerliga uppföljningar om läget och budgivning var över förväntan. Vi rekommenderar verkligen honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-04-16

Rolf G skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mathias är proffsig, kunnig och engagerad. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Anders Joachim L

2020-04-14

Anders Joachim L skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi fick trevligt och proffsigt bemötande och bra löpande information under hela säljprocessen. Läs mer
  • 2020-04-14

Habib K skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca är duktig, kunnig och hjälpsam.
    Väldigt nöjd med samarbetet Läs mer
  • 2020-04-14

Andreas P skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    ......................................... Läs mer
  • 2020-04-12

Sofia H skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har både köpt och sålt med Mathias. Proffsig och bäst på det han gör. Rekommederas! Läs mer
  • 2020-04-12

Johan L skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Engagerad, ärlig, arbetsam, trevlig Läs mer

Elham M skrev om Mikael Karademir en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    mikael har sålt våran lägenhet på axvägen 17 och vi rekomenderar honnom väldigt väll för att han är kunnig och har väldigt bra erfarenheter på sitt jobb. Läs mer

Nicklas H skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra och proffsigt bemötande, sammanfattningsvis mycket väl genomfört arbete! Läs mer

Jonas B skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Allt fungerade mycket bra och smidigt vid vårt lägenhetsköp. Läs mer
  • 2020-04-08

Lars Erik L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla

Marja E skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket proffsig och kunnig.
    Vår lägenhet blev såld snabbt och smidigt med ett mycket bra pris .
    Rekommenderar ! Läs mer

Mehdi M skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag sålde min bostadsrätt.
    Oscar är en seriös och trevlig mäklare som man kan verkligen önska sig.
    Han är en person som hjälper en tills man når sitt mål. Jag var mest imponerad av att han är så målinriktad även i coronatider. Läs mer

Anmar E skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en bostadsrätt lägenhet med hjälp av mäklare Oscar Rehn och han görde utmärkt jobb. Läs mer
  • 2020-04-03

Angela B skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt duktig, kunnig och trevlig.
    Alltid tillgänglig och hjälpsam.
    Bra jobbat! Läs mer
  • 2020-04-02

Eva S skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en lägenhet. Fick bra bemötande och fick stort förtroende. Allt enligt mina förväntningar Läs mer
    Robert L gillar detta

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla