Alla kategorier Mäklare Stockholms län Järfälla Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Järfälla

Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1117 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

• Siva P skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    I have bough an apartment in Viksjo,Jarfalla .
    Ups and Downside I see are

Ups :
    Friendly
    Has shown apartment
    Cleared all droughts I had before buying
    Helped to close the deal ASAP
    Down side :
    After initial agreement I found that toilet was not functioning properly I have reported to Philip , but he responded saying since it is second handed house I will see such things and I have to adjust with it .

Before initial agreement it was said apartment will be given after painting and in well condition. He should have taken care of the situation .

On top of that I see following problems :

Malfunctioned toilet
    Uncleaned toilet, I have cleaned my self after taking it.
    Continuous water leakage from washroom tap ( :( )
    Unpainted bedroom walls
    Unpainted kitchen walls
    Bedroom Side walls wooden strap came out

I am not sure about if this the way to handover house to others P? Läs mer
    2018-11-13 Philip S svarar Siva P
    Hi Siva,

Thanks for your review and thoughts.

I´m sorry to hear that you have complaints about the apartment you bought.

I think that you have misunderstood some parts.
    I explained that you buy the apartment in its current condition and that the hall and living room had been repainted this year.
    Not that the whole apartment was going to be repainted before the move in date.
    In the brochure with the summarized information about the apartment that you received, while we visited the apartment together before you bought it, it also says that the apartment is sold in its current condition.
    As well in the contract that I e-mailed and instructed you to read through before our meeting where we signed the contract with the seller.

So, it’s my mistake that you did not understand that the apartment would not be newly renovated.
    I apologies for that and try to be even clearer in the future to other customers that may experience similar misunderstandings.

I tried to call you and you are welcome to call me back if you have any questions!
  • Håkan I skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bra att ha att göra med. Enkel att prata med. Tydlig i vad som sker. Bra över lag med all kontakt jag haft med honom att göra. Kan rekommendera honom vidare. Läs mer
  • Yvonne I skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En toppenbra mäklare lätt att ha att göra med. Läs mer
  • Kamelia A skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Behöver ni en duktig mäklare så välj Andreas! Så proffsig, han vet vad han gör. Läs mer
    2018-11-08 Andreas S svarar Kamelia A
    Tackar för att ni tog er tid att svara. Vi ses på tillträdet.
  • Fredrik A skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Tycker Andreas var väldigt enkel att ha att göra med samt påläst och trevlig. Rekomenderas verkligen. Läs mer
  • William S
    William S skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en lägenhet som William hjälpte till att sälja. Proffsig och verkar pålitlig. Kan rekommendera Läs mer
    William A gillar detta
  • Majdi S
    Majdi S skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Järfällas bästa mäklare !
    Blev bemött exakt som man önskar.
    Ja förväntade mig ett pris som jag igentligen knappt trodde på men han rodde det i hamn. Har rekomenderat Andreas till alla jag känner. Läs mer
  • Lars Ragnar Axel E
    Lars Ragnar Axel E skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde villan. Andreas var tydlig och kommunikativ genom hela affären, samt gjorde det "lilla extra" när det behövdes.
    De gånger vi tyckte olika, var han lyhörd och hade oftast mycket bra skäl för sina argument/förslag.
    Bra med en mäklare som inte alltid håller med! Läs mer
  • Mariseh J
    Mariseh J skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han var snabb . Bestämd i sin sak, mycket trevlig och kan sin uppdrag utmärkt. Läs mer
  • Karin M skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi fick bra tips på hur vi skulle styla, dvs vad vi skulle plocka bort för att villan skulle komma till sin rätt vid fotografering och visning. Läs mer
  • Homan S skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Trevlig och väldigt flexibel gällande tider. Kan varmt rekommendera honom Läs mer
  • Klas Göran S skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt enfamiljshus på Nybodavägen 9
    Andreas var engagerad, glad och tillmötesgående
    Att Andreas skulle sälja huset till det prisspann jag önskade vilket skedde, om än i nederkant.

Andreas framstod som kunnig och var hela tiden tillgänglig. Läs mer
  • Krister S skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en lägenhet i Tibble Kungsängen.
    Positiv och uttåtriktad, levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • Cecilia J skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har haft Robert som mäklare både vid ett lägenhetsköp (för många år sedan) och nu senast vid försäljning av bostadsrätt. Jag upplever att jag alltid blir trevligt och vänligt bemött. Jag uppskattar det engagemang Robert visat när jag varit i kontakt med honom.
    Jag är mycket nöjd, kommer att anlita honom igen, vid behov, jag rekomenderar honom till andra. Läs mer
  • Karwan S
    Karwan S skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Kompetent och professionell mäklare, lätt att kommunicera med. Läs mer
  • Miroslav P skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Exelent broker. We are very satisfied. Läs mer
  • Ali O skrev om Sofia Vaz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt en bostadsrätt, 3 rum, 77kvm i Viksjö Järfälla

Mäklaren kom i kontakt med oss och frågade om ett intresse. Jätte trevlig och informativ samt att det var tydligt att hon var kunnig inom området.

Vi hade inga funderingar på att sälja då vi nyligen flyttat in. Trevlig och målmedveten mäklare som sänkte våra förväntningar till en rimlig nivå som hon levde upp till i en tuff marknad.

Mäklaren ställde upp vid tuffa tillfällen för oss under vår köp- och sälj process vilket inte var lätt för oss. Hon gav oss råd och var alltid tillgänglig vilket underlättade allt. Vi har nu köpt vårt hus som vi länge velat flytta till och är nöjda med utfallet av försäljningen. Supernöjda! 👍 Läs mer
  • Daniel M skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt lägenhet, mycket trevlig och kunnig, förstående och ambitiös Läs mer
  • Martin Patric L skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en lägenhet via Jörgen. Jörgen var professionell och avslappnad, vilket gör de hela processen väldigt behaglig. Jag skulle (och har redan) rekommendera Jörgen som mäklare för både säljandet och köpandet av ett boende. Läs mer
  • Britta S skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Professionellt,kvalitet och lätt för få kontakt under processen. Läs mer
  • Jens J skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Otroligt engagerad och tveklöst Järfällas bästa mäklare. Vi har tidigare flyttat inom Järfälla med andra mäklare och byråer och skillnaden är anmärkningsvärd. Gör dig själv en tjänst och kontakta Andreas först om du funderar på att köpa eller sälja. Läs mer
    2018-11-08 Andreas S svarar Jens J
    Tack för de vänliga orden och ert svar.
  • Marie P skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag blev uppringd av en av era mäklare, tror han hette Benjamin, mycket påstridig. Han ville göra en värdering av min bostad. När jag vänligen förklarade att jag redan har en mäklare blev han ännu mera offensiv och nästan på gränsen till otrevlig, ”vill du inte ha bra betalt”, ”vi är störst” osv osv. Mycket oproffsigt och knappast något som vill få mig att ens tänka tanken att byta mäklare?! Nej tack från mig och jag rekommenderar er knappast till mina vänner eller bekanta heller! Läs mer
  • Salam A skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpt en lägenhet i Jakobsberg i Järfälla . Mäklaren var jätte snäll och tydligt. Läs mer
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Plötsligt ramlade mitt drömhus på mig och jag skyndade mig att köpa det. Det var mitt i sommaren och jag måste sälja min bostadsrätt. "Inget problem" sa mäklaren som jag valt att hjälpa mig med detta. Lite mindre säker som jag var blev jag dock snabbt lugnad. Jag berättade om mina önskemål, mäklaren informerade om hur försäljningen skulle gå till, papper skrevs, lägenheten stylades och fotograferades, annonser kom ut på avtalad tid liksom visningar. Vi hade tät kontakt och mina önskemål tillgodosågs utan protester. Efter en vecka utkristalliserades intressenter och efter mitt val skrevs kontrakt med välinformerad köpare.

Jag tycker jag hade en enorm tur som träffade en mäklare som med säker hand och egen drive fick mig att känna mig som huvudperson i denna plötsligt påkomna affär och samtidigt del av ett team som jobbade ihop mot samma mål: att göra en trevlig affär där alla blev vinnare!

Tack Fastighetsbyrån min mäklare som jag rekommenderar til alla mina vänner. Läs mer
  • Karolina J skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt en villa.
    Oscar var professionell och kunde svara på frågor.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • Pia H skrev om Sofia Vaz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sofia hjälpte mig att sälja min lgh. Mkt kompetent mäklare. Gav mkt bra råd och var väldigt nogrann. Rekomenderar absolut Sofia Läs mer
  • Ali O skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Kunnig och informativ mäklare som lyssnar och rekommenderar. Toppen!! Läs mer
  • Halale P
    Halale P skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En sålde min bostad ny produktion i Kallhäll han va fuktig rutinerad och bra bemötande lätt ta kontakt han va tillgänglig alltid vi hade bra kontakt . Jag upplevde att han kämpade och va jätte duktig eftersom just min lägenhet va inte lätt och sälja vi hade anlitat andra som ej lyckades bästa Filip han va Läs mer
  • Jörgen Z skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket kunnig, tydlig och effektiv då jag köpte lägenhet. Läs mer
  • Eva G skrev om Sofia Vaz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Snabbt
    Informativ
    Kunnig
    Trevlig
    Kompetent Läs mer
  • Maria Victoria O skrev om Sofia Vaz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sofia Vaz var/är vår mäklare som hjälpte oss med försäljning av vår bostad. Hon visade en stor professionalitet och var alltid tillmötesgående när vi behövde henne. Hon var snabb att svara på våra frågor och gav oss den tid vi behövde när vi kände oss osäkra över något.
    Vi kände att Sofia var rätt person och hon var alltid positivt och förståndig. Läs mer
  • Hisham M
    Hisham M skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Benjamin är en mäklare som besitter otroliga kunskaper inom sitt yrke men som även är en fanstastisk människa. Han var otroligt professionell under hela försäljningsprocessen och levererade precis det han hade lovat och lite till i denna marknad som skrämmer de flesta mäklarna och tom överträffade våra förväntningar.
    Skulle varmt rekommendera han om ni vill ha någon som kommer göra allt för att se till att både säljare och köpare är nöjda. Läs mer
    Benjamin A gillar detta
  • Anette L skrev om William Afsan en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en 2:a i Viksjö.
    Oerhört fint bemötande.
    Fick all hjälp jag behövde få!!!
    Kommer att anlita honom om/när jag behöver en mäklare i framtiden!!!! Läs mer
    William A gillar detta
  • Sandra H skrev om Benjamin Afsan en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har fått hjälp att sälja en bostadsrätt där mäklaren har stått för bra och trevlig service, alltid varit tillgänglig vid frågor och funderingar samt tydlig med information. Läs mer
    Benjamin A gillar detta
  • Eva K skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi har sålt en lägenhet. Vi upplevde ett bra bemötande med flexibiltet och kompetens. Läs mer
  • RoseMari H skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en lägenhet i Viksjö. Andreas var fantastisk och hjälpte mig när jag blev dåligt bemött på min bank. Han rekommenderade en annan bank och beskrev hur jag skulle gå tillväga. Det var guld värt i den situationen som jag befann mig. Andreas är en duktig mäklare men också en människa med god förståelse för andra människor. Han vände grått till ljus och värme. Läs mer
  • Peter B skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mathias sålde vår 3:a på Agrarvägen 10.
    Mathias vår mycket professionell men samtidigt väldigt lätt att förstå.
    Innan försäljningen kontaktade jag fem olika mäklare som samtliga var mycket bra. Mathias hade dock sålt en lägenhet i grannhuset med lyckat resultat en kort period innan. Det avgjorde saken.
    Mathias levde upp till våra högt uppsatta förväntningar med råge.
    Vi är mycket nöjda och kan nu njuta av framtiden på Fårö.
    Tack Mathias! Läs mer
  • Martin J skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Tog sig verkligen tid vid visningen, visade en personlig sida vilket ingav förtroende. Detta var min första bostadsaffär via mäklare och jag har verkligen ingenting att anmärka på. Tillgänglig och tillmötesgående genom hela processen. Läs mer
  • Matilda V skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Professionellt bemötande och med tydliga instruktioner blev min bostadsaffär smidig. Lätt tillgänglig och löste de frågetecken som kom på vägen. Läs mer
  • Rebwar M
    Rebwar M skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Han hjälpsam och professionell
    Tar hand om spekulerantarna vid visningar och hjälper kunde i alla skeden Läs mer
  • Ida Z skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en villa. Andreas var proffsig genom hela processen. tog sig tid att svara på frågor. Saklig. Visade respekt gentemot säljaren som blev lite sentimental vid överlåtandet. Effektiv och snabb utan att kännas stressig. Rekommenderar gärna. Läs mer
  • Shahå K
    Shahå K skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En bra affär, inga dolda krångel! Tydligt och smidigt. Är en nöjd kund! Läs mer
  • Marie W skrev om Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt ett radhus. Han känns proffsig och verkar veta vad han gör och har koll! Läs mer
  • Konstantina K skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket nöjd!!
    Det fanns inget problem och jag fick allt hjälp som jag behövde!!
    Tack!! Läs mer
  • Niklas B skrev om Sofia Vaz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte kedjehus innan visning där Sofia var mäklare. Väldigt bra och trevligt bemötande. Kunnig mäklare som hade svar på våra frågor. Väl förberedd inför förhandsvisningen. Hela processen var enkel och gick smidigt. Läs mer
  • Anna H skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Duktig mäklare som alltid är tillgänglig när man behöver honom. Flexibel. Läs mer
  • Kent S skrev om Sofia Vaz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålt villa. Trevligt bemötande av Sofia. Pga marknaden fick vi inte det pris vi önskat. Sofia gjorde så gott hon kunde under rådande omständigheter. Sofia hjälpte oss på ett bra sätt med alla turer kring försäljningen. Läs mer
  • Petrus G skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Oscar sålde vår villa. Han kändes på tårna, självsäker, trevlig och lagom säljig. Vi fick ett bra pris på huset i den här svåra marknaden som vi har nu. Läs mer
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde min bostadsrätt och fick kontinuerligt uppdatering om vad som hände osv. Toppen! Läs mer
  • Jens J skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Järfällas tveklöst bästa mäklare. Vi har erfarenhet av andra Mäklarbyråer och det har aldrig varit i närheten av den här leveransen. Vi är långt mer än nöjda. Läs mer

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla