Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en bostad i Järfällaområdet? Hos oss på Fastighetsbyrån arbetar välutbildade, engagerade och målmedvetna fastighetsmäklare som med högsta kvalitet gör det de gör bäst: sälja hus.

Du som letar efter drömbostaden i Järfälla får en personlig kontakt genom oss samt tillgång till vårt omfattande kundregister. Med den utgångspunkten hittar du snart ditt nya hem!

Vill du sälja eller flytta inom Järfälla? Vi ordnar med det mesta och har hela tiden stort fokus på marknadsföring och dina behov och önskemål. Våra tjänster finns för dig och vi anpassar oss för att du ska bli nöjd.

Både köpare och säljare kan gynnas av våra samarbeten med Swedbank och Juristbyrån, som ständigt finns till hands för att underlätta bostadsaffären.

Välkommen in på något av våra kontor - Jakobsberg eller Barkarbystaden - för mer information, en fri värdering eller svar på dina frågor om boende i Järfälla!

Läs vad 1377 kunder tycker om Fastighetsbyrån Järfälla

Annika M skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Bostadsrätt 3 rok. Mycket bra bemötande, positiv med energi. Alltid mån om att informera och återkoppla. Personlig, enkel och smidig i samband med visningar, tydlig och kompetent genom hela processen. Mina bästa rekommendationer till Jörgen Peterson! Läs mer
  • DANIEL L

2020-02-14

Företaget har bett om en granskning av omdömet
    DANIEL L skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Katastrof! Fick ett accepterat pris. Sen efter det hittar hon på att säljarna inte kommer överens och att advokater är inblandade. För att skjuta upp affären flera veckor.

Säljaren bytte mäklare och jag fick köpa för accepterat pris. Säljaren hade ingen aning om varför det tagit så lång tid och twisten med advokaterna var påhittat. Läs mer
    2020-02-15 Rebecca E svarar DANIEL L
    Beklagar att du känner så och att vi inte kunde medverka till försäljningen.

Generellt kan man säga att mäklaren ska kontrollera vem som fogar över fastigheten/bostadsrätten och om det krävs samtycke till försäljning. Saknas samtycke kan vi inte medverka till att upprätta överlåtelseavtal och slutföra uppdraget vilket vi i detta fall valde att göra. Vi behöver ibland alltså avbryta uppdrag. Hur parterna och den nya mäklaren hanterar situationen får de svara på.

Niclas T skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Extremt bra från första kontakt.
    Proffesionellt med snabba återkopplingar. Tillgänglig och tar sig tid för att man ska känna sig nöjd. Skulle rekommendera Oscar till alla som behöver en mäklare.

Sen att han sålde våran lägenhet på under en vecka för mer än utgångspris när det finns liknande lägenheter i området som blir osålda vecka efter vecka gör ju inte saken sämre. Läs mer

Ann-kristin S skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt ett radhus i Viksjö och jag känner mig helnöjd med min mäklare Robert. Han kom med bra råd och hjälp i försäljning av min bostad.
    Jag är nöjd och skulle gärna välja Robert Löwkrantz igen. Läs mer

Mattias W skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Snabb att svara, professionell ! Läs mer
  • 2020-02-12

Lina H skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte ett hus.
    Vi blev väldigt bra och proffsigt bemötta av Robert. Han levde upp till våra förväntningar. Läs mer

Alicia Å skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt bra bemött och mycket bra mäklare! Läs mer

Hawraa F skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpte ett hus och mäklaren var jätte hjälpsam och trevlig person med mig. Allt var bra och inget problem Läs mer

Maria J skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi fick ett väldigt gott intryck av Ian från första stund och det har sedan hållit i sig genom hela processen. Hjälpsam och rådgivande, även gällande sånt som kanske egentligen ligger utanför uppdraget men som skapar värde för oss som kund. Professionell och tillmötesgående och vi ger honom våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Patrik W

2020-02-10

Patrik W skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket proffsig och kunnig. Tar väl hand om oss och även köparen. Han har en otroligt bra sinne för detaljer och har koll på alla delar. Vi är mycket super nöjda med honom. Rekommenderas starkt, Läs mer
  • 2020-02-06

Monika Å skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har sålt en bostadsrätt på 100 kvm på vån 9 med sjöutsikt.
    Mäklaren var både professionell och trevlig.
    Jag tyckte att han valde ett något lågt utgångspris. Resultatet blev dock fantastiskt.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-02-06

Oskar S skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi hade förlikats oss med att vi får nog inte lägenheten såld. Men uppenbarligen inte Mathias. Klass rakt igenom. Läs mer
  • 2020-02-01

Caroline O skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Super trevlig, målinriktad och med ett tålamod av guld! Läs mer
  • 2020-01-31

Jonas L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köp av lägenhet ,,snabb o hjälpsam service Läs mer
  • 2020-01-27

Helena F skrev om Jörgen Petersson en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    När vi skulle sälja lägenheten i Järfälla valde vi Jörgen på rekommendation av en bekant. Och vi kan inte annat är rekommendera honom till alla andra som går i säljtankar. Han är mycket professionell, kan området väl och har koll på marknaden. Att han dessutom kontinuerligt hörde av sig och stämde av läget med oss gjorde också att vi kände oss trygga under hela processen. Toppbetyg med andra ord! Läs mer
  • 2020-01-26

Mikael M skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Super bra hjälp både med försäljning och efter försäljningen! Läs mer
  • Gino T

2020-01-25

Gino T skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    En väldigt tillmötesgående mäklare som håller en uppdaterad ständigt. Ger goda råd och planerar.

Jag sålde min lägenhet ganska snabbt för summan jag hade tänkt mig. På råd av Rebecca avslutade jag affären med en köpare när budgivningen hade stannat lite. Det visade vara sig rätt.

Rebecca är en ung och driftig mäklare, rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • 2020-01-22

Niclas L skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte vår lägenhet av Oscar 2017 och sålde den nu med Oscar. Han såg värdet i det jobb vi lagt på renovering och han förstod vårt mål med försäljningen.

Han höll förväntningarna på en bra nivå för att sedan överleverera på dom.

Gav även bra tips och tankar! Läs mer
  • 2020-01-20

Malene R skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Alltid tillgänglig om man hade frågor, känner väl till området!
    Vi hade tidigare en mäklare från stan som ej var bekant med området och vi fick inte bostaden såld så vi valde att byta till Ian som är kunnig i området och sålde bostaden snabbt för rätt pris! Läs mer
  • 2020-01-17

Filip B skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Proffsig mäklare som gör sitt bästa för att uppfylla dina förväntningar! 10/10! Läs mer
  • 2020-01-15

Rozhan M skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Super trevlig och driven mäklare Ian. Att jag köpte min lägenhet via dig ångrar jag absolut inte! Läs mer
  • Poria N

2020-01-14

Poria N skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag hade Ian Collett som mäklare när jag sålde min lägenhet och var mycket nöjd. Ian var både trevlig och duktig, han kommunicerade hela tiden vad som hände i processen och ansträngde sig extra med flera visningar med kort varsel. Ian lyckades med att få ett pris som jag var nöjd med trots att det var relativt få budgivare. Jag kan varmt rekommendera Ian Collett. Läs mer
  • 2020-01-09

Benjamin A skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Trevlig, enkel och alltid till stor hjälp ! Bra bemötande Läs mer
  • 2020-01-08

Krister E skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag kan varmt rekommendera Mathias, Han gav bra stöd under hela säljprocessen från fotografering, besiktning, visning till kontraktsskrivning. Han skapar trygghet för köparen samtidigt som han visar högt engagemang och ger snabb återkoppling till mig som säljare. Mathias är samtidigt en väldigt trevlig person som är lätt att samarbeta med Läs mer
  • 2020-01-07

Edson L skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca was very nice and helped us with everything we needed. Highly recommended professional. Läs mer
  • 2020-01-07

Arash F skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mäklaren försöker att sälja lägenheten bara för att får hennes arvode på det lägsta priset som vi skrev på kontraktet! Jag såg ingen försök att sälja lägenheten med högre pris för att göra en bättre affär med ekonomisk fördel för min sida som säljare! Jag var tvungen att sälja min lägenhet annars skulle inte sälja med den lägsta priset.
    Dessutom fanns några fel in annonsen och inga bra intryck för beskrivning av lägenheten. Läs mer
    2020-01-07 Rebecca E svarar Arash F
    Hej
    Tråkigt att du känner på detta vis avseende utkastet av annonsen som saknade info om simhall i säljbeskrivningen. Utkastet använder vi för att göra eventuella justeringar så att alla känner sig nöjda med denna. Justeringar gjordes efter önskemål och annonsen blev komplett och riktigt bra. Det är helt upp till säljaren om man vill sälja eller inte, jag har endast givit mina rekommendationer baserat på fakta. Några av de senaste försäljningarna har gått för 1.980.000 kr, 1.995.000 kr samt 1.850.000 kr och din lägenhet såldes för 1.995.000 kr vilken också var belägen i markplan. Beklagar att du ej känner dig helt nöjd med försäljningen.
  • 2020-01-05

Malin L skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt en bostadsrätt. Bra och proffsigt bemötande. En bra upplevelse. Läs mer
  • 2020-01-05

Roland D skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Det får räcka med att ger ett betyg. Läs mer
  • 2020-01-01

Sandra E skrev om Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt lägenhet. Vänlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-12-29

Kristi R skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Vi köpte ett rådhus. Blev bemötta på ett proffsigt och vänligt sätt. Bara nöjd!! Läs mer
  • 2019-12-29

Anna Margareta Therese M skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Alert mäklare. Hanterade allting smidigt. Läs mer
  • 2019-12-28

Ghenet M skrev om Robert Löwkrantz en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt ett radhus, Robert var väldigt duktig och bemötte oss väldigt bra. Han är bra på sitt arbete och levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-12-21

Mattias G skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Väldigt trevlig och mycket hjälpsam. Man fick alltid snabba svar på alla frågor som man hade och han var mycket professionell. Läs mer
  • 2019-12-21

10 av 10. Väldigt nöjd. Trevligt bemötande och kunnig Läs mer
  • 2019-12-18

Erika L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt bostadsrätt, 3a.
    Trevligt bemött, jordnära, rakt på sak, trovärdig, förtroendeingivande och trygg.
    Mött både trevliga och inte så trevliga mäklare, hade inte så tydliga förväntningar men är väldigt nöjd med hur vårt köp har hanterats, vi har fått svar på det vi undrat, fått hjälp och känner att vi inte var tvingade till nåt köp eller hetsade att buda mer. Upplever att alla korten var på bordet och vi fick det som redovisats. Läs mer
  • 2019-12-18

Henrique S skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpte en legehet i Järfälla
    Bra bemötande och bara bra förväntningar av meklare Philip Stråldal, bara positiv.

Jag blev väldigt glad och nöjd, med köpet Läs mer
  • 2019-12-17

Johanna K skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Upplever att jag fick bra stöd och vägledning under hela resan. Snabb återkoppling på frågor eller händelser. Bra bevakning på omkringliggande objekt och kunder. Bra bearbetning av intressenter. Tacksam för positivt bemötande, gott samarbete mellan byråns mäklarkollegor, proffsig hantering av avtal och dokumentation. Ger mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Alexandru C

2019-12-16

Alexandru C skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag hade möjlighet att köpa en lägenhet där fastighetsmäklaren var Victor Ydrauw från Fastighetsbyrån Järfälla. Under köpprocessen jag blev informerad och guidad till hög kvalitet. Viktor Ydrauw är en allvarlig person som håller situationen väl under kontroll.
    Det var en mycket trevlig upplevelse med mäklaren Victor Ydrauw Läs mer
  • 2019-12-15

Beatrice F skrev om Mathias Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Mycket tydligt och trevligt bemötande genom hela affären av både Mathias och hans assistent. Vi fick information i god tid och tillfällena vi träffades var stämningen lugn och trevlig. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-12-14

Lisa W skrev om Ian Collett en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Sålde en etta i Järfälla och var mycket nöjd med området men ville bo större. Med hjälp av mäklaren fick vi nys om att grannlägenheten var till salu och fick bra uppdateringar under tiden och lyckades klaffa försäljning och nyköp samtidigts Mycket bra första upplevelse med försäljning av lägenhet. Har känts mycket tryggt med en så kompetent och tillgänglig mäklare. Aldrig varit påtryckande eller stressande utan lyhörd och serviceinriktad. Supernöjd och kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • 2019-12-13

Anton M skrev om Philip Strådal en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag har köpt min första lägenhet i jacobsgerg, Philip hjälpte mig få den för ett riktigt bra pris även fast säljaren ville ha mera. svarade snabbt på alla frågor och funderingar.
    Eftersom det va min första budgivning så har jag inte mycket att hänföra med men är extremt nöjd med allt Läs mer
  • 2019-12-11

Fessehaye Hagos skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag sålde min bostad, Oscar var väldigt trevligt, angagerar och han är tillänglig alltid att svara på samtal.
    Jag skulle rekommendera honom som en duktig mäklare som uppfyller förväntningar.
    Jag har varit i kontakt med Oscar under hela period och han är alltid trevligt, duktig och framförallt väldigt lungt.

hälsningar
    Fessehaye Läs mer
  • 2019-12-10

Anna M skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Köpt en lägenhet av Victor. Otroligt bra uppföljning, information och bemötande. Plus att han ringer och inte bara sms:ar vilket jag upplevt att många mäklare gör. Mycket kunnig och tillmötesgående. Service minded. Både jag som köpare och säljaren var nöjda vid avslut. Jag ger honom högsta betyg och rekommenderar honom varmt. Läs mer

Sven D skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har solgt en bostadsrätt.
    Blev bemött på ett bra, trevligt och kunnigt set.
    Förväntningen var att få solgt lägenheten snabbt och mäklaren levde upp till detta.
    Min upplevelse var att det var en smidig affär och mycket bra återkoppling från mäklaren. Läs mer

Judit K skrev om Oscar Rehn en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Jag köpte en lägenhet i Järfälla och han var personen från mäklarens sida.
    Jag hade ingen erfarenhet vad händer när man köper lägenhet i Sverige, så måste jag lära mig hur funkar det. Jag var tvungen att fråga himla mycket frågor. Han var tålmodig, och jag fick ett utmärkt service samt stöd med min köp. Allt gick utan problem. Läs mer
  • Rodrigo P

2019-12-09

Rodrigo P skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Har köpt en etta med hiss som är viktigt för mig som rullstol bunden. Läs mer

Sheryl M skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    sålt bostad
    blev mycket bra bemött. Läs mer
  • 2019-12-06

Noel A skrev om Rebecca Enblom en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    Rebecca är en trevlig och hjälpsam person.
    Hon är professionell och har riktigt koll på allt hon gör . Läs mer
  • 2019-12-06

Daniel L skrev om Victor Ydrauw en del av Fastighetsbyrån Järfälla
    väldigt snälla jag rekommenderar det Läs mer

Allmogevägen 5, 177 57 Järfälla