Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma — Visa karta

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 1185 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

• Gunnar L
    Gunnar L skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Alexander ordnade med en extra visning för oss på fredagen, då vi var bortresta vid ordinarie visningstillfälle.
    Vi var intresserade av flera olika lägenheter i samma område och ringde de olika mäklarna för objekten. Ingen ville visa oss dem på förhand, förutom Alexander med sitt objekt.
    Jag och min sambo blev trevligt bemött från första kontakt och upplevde att Alexander hade ett genuint intresse av att ge bästa service och få lägenheten han visade såld. Väldigt avslappnad och professionell på samma gång. Därför har han nu fått uppdraget att sälja vår lägenhet då han inte skyr några medel för att få till en bra affär. Läs mer
  • Helena F
    Helena F skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica får fem stjärnor med guldkant från mig. Jag imponeras och gillar verkligen hennes professionalitet och snabbhet och hur hon kombinerar stort kunnande och gedigen erfarenhet med lyhördhet och ödmjukhet och respekt för mig som kund. Jag som kunde vara hennes mormor lade med stort förtroende min försäljning i Ericas trygga händer! Läs mer
  • Ann-Katrin C
    Ann-Katrin C skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har köpt en lägenhet och fick mycket bra hjälp och bemötande från mäklaren. Läs mer
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Försäljning av min sons bostadsrätt i Mariehäll i samband med min sons flytt / köp av bostad i Göteborg.
    Mycket professionell hantering av Johanna. Det som lades ut på nätet var mycket fint. Vi fick ett bra pris och kunde avsluta affären i god tid innan vi skulle tillträda lägenheten i Göteborg.
    Johanna höll kontinuerlig kontakt via mail och sms och informerade oss om alla steg i processen. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Billy S
    Billy S skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi fick innan lägenhetsförsäljningen höra av andra människor att Alexander var en grym mäklare. Han har verkligen levt upp till förväntningarna vi hade på honom. En mycket kunnig och trevlig mäklare som jobbar hårt och gjorde allt för att få oss nöjda under hela försäljningsprocessen. Har redan rekommenderat honom för ett par vänner som också är mycket nöjda. Läs mer
  • Filip G
    Filip G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min lägenhet på 2,5 rum i minneberg, driven mäklare och gjorde ett bra jobb Läs mer
  • Tova R
    Tova R skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Första Bostadsrättslägenheten köpt. Jäkligt bra bemött av Robin, skön snubbe och bra säljare. Som förstagångsköpare skulle vi önskat en aning mindre sälj. Men det betyder bara att du är en jävligt bra försäljare och herregud, vi köpte den på mindre än en månad och är mer än nöjda med hela processen och lägenheten i sig. Tänker bara för andra förstagångsköpare med lite mindre skinn på näsan, men du kanske anpassar dig ;) och det är ju precis dig man skulle vilja ha när man säljer. Så vi återkommer när det är dags! Läs mer
  • Fabian P
    Fabian P skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag fick rekommendationen att kontakta Alexander Kvist Enderle genom en kompis och jag kunde inte vara mer nöjd! Allt var mycket bra och han uppdaterade ständigt mig om läget. Och det skadar ju inte att han lyckades sälja min bostad till ett högre pris än vad jag hade förväntat mig ;-) Tack Alex och lycka till framöver! Läs mer
  • Jennie R
    Jennie R skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Super nöjd med vårat bostadsköp via Erica, lugn och stabil person som ger ett tryggt intryck för oss som köpare. Noggran med alla handlingar som skickas, dokument eller information som ska ges. Läs mer
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin är den absolut bästa, trevligaste och mest positiva mäklare jag någonsin möt och anlitat! Att sälja en lägenhet i Bromma, som min och min sambos, för något år sedan, hade vilken mäklare som helst kunnat göra men att ha tålamod och kunskap att sälja under dessa "kris"-tider är inte alla som kan. Lite kort om vår resa så köpte vi ett radhus innan marknaden vek, och när vi väl skulle sälja vår lägenhet så var marknaden i helt annat läge. Robin var ett stort stöd under hela processen för oss. Svarade i princip närsomhelst under dygnet på våra oroliga frågor. Vi hade säkert gett upp utan honom... Robin var alltid positiv och peppade oss och sa att så småningom dyker den perfekta köparen upp. Och visst gjorde dom det! Tack Robin för allt! Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde en tvåa på Stora Essingen genom Robin innan visning. Fick genomgående bra bemötande både professionellt och personligt. Jag var särskilt nöjd med mäklarens kontakter vilket ledde till ett bra slutpris och en snabb affär. Läs mer
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte min första bostadsrätt på Stora Essingen. Robin var duktig på att ett pedagogiskt sätt förklara alla stegen i köp processen och gjorde att jag kände mig trygg genom hela denna process. Läs mer
  • Karin P
    Karin P skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Engagerad mäklare, bra och snabb servie, otroligt hjälpsam! Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Engagerad och driven mäklare. Hade vårt fulla förtroende under hela processen. Vi är jättenöjda och rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • Else O
    Else O skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Att få hjälp av James med köp och försäljning av bostad känns mycket tryggt. Han gör verkligen allt han kan för att få till en god affär för alla parter. Läs mer
  • Elin O
    Elin O skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav var lyhörd, lyssnade in mina åsikter och önskemål, informerade mig i detaljer. Gustav visar stor respekt både i tal och handling. Jag kände mig omhändertagen, under hela processen. Han är tillgäng, till och med efter kontorstid.
    Har redan rekommenderat Gustav vidare till mina grannar! 5+ Läs mer
  • Kristoffer T
    Kristoffer T skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ett otroligt positivt bemötande från första stund. Efter att ha varit i kontakt med många mäklare där de ibland upplevts stressade och där man som kund känt sig besvärlig så var upplevelsen helt annorlunda med Gustav! Otrolig proffsig, vänlig och känns så genuin. Oerhört imponerad av Gustavs förhandlingsförmåga & affärsmässighet! Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Malin är proffs ut i fingerspetsarna som man verkligen känner sig trygg med att lämna över försäljningen av sin lägenhet till! Läs mer
  • Sanna T
    Sanna T skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Rekommenderas varmt! Lyhörd, full av energi och serviceinriktad. Tack! Läs mer
  • Jessica J
    Jessica J skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Serviceinriktad och snabb med återkoppling. Läs mer
  • Emma H
    Emma H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Förtroendeingivande vid första mötet, alltid kontaktbar, trevlig. kommer sälja min bostad med honom :) Läs mer
  • Selim H
    Selim H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Very pleasant experience. Alexander, has been very helpful and knowledgeable. We, as a foreigner couple, have been struggling gathering all the information about the market. Alexander has also been patient and passionate explaining and offering assistance. We wouldn't hesitate at all to recommend everyone to contact Alexander for good suggestions and service. Läs mer
  • Susanna K
    Susanna K skrev om Caroline Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Har köpt en lägenhet i Bromma med hjälp av Caroline. Blev bra bemött av Caroline. Läs mer
  • Denzel B
    Denzel B skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte en 2.5a. Överlag var bemötandet samt tillgängligheten på topp, gustav kunde svara i princip på alla frågor och det gick att få tag på honom alla timmar på dygnet. Kommunikationen mellan säljaren och Gustav kunde varit bättre då säljaren tog med sig väldigt många saker i lägenheten som inte räknas som lösöre vid flytten, saker som va fastmonterade i både väggar och kakel. Samt att planritningen var missvisande då garderober va utplacerade på ritningen och skulle enligt gustav lämnas kvar då dessa va fastmonterade i väggen, så va dock inte fallet när vi flyttade in. Det saknades garderober, kontakter till lampor, lister, gardinstångsbeslag och hatthyllor. Vi vet inte om vi ska gå vidare med det och kontakta en jurist eller om vi ska låta det vara, men det var en stor besvikelse och vi hade gärna sett lite större engagemang från Gustavs sida gällande detta. Men allt annat va som sagt på topp.

Mvh Denzel bojang Läs mer
  • Karin Maria K
    Karin Maria K skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Otroligt trevlig och hjälpsam.
    Missförstå mig rätt men han ger ett ärligt intryck snarare än en mäklares.
    Rekommenderar honom gärna åt andra. Läs mer
  • Jukka H
    Jukka H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra jobbat! Alexander är en mycket proffsig och trevlig kille. Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Alexander är en mycket kompetent mäklare, påläst och bra på att höra av sig. God kommunikation hela vägen, bra på att samarbeta och komma med relevanta och välgrundade tips. Han har många värdefulla kontakter och samtidigt som Alexander gör sitt yttersta för bostadsförsäljningen på alla plan månar han om att du hittar en ny bostad att flytta till. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    I have bought an apartment. Robin was very helpful, always available and provided all information I needed. I had a very good experience. Läs mer
  • Larisa K
    Larisa K skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra, proffesionell, köpt bostad Läs mer
  • ‭Johan G
    ‭Johan G skrev om Caroline Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte 2 rummare 53 kvm.Mariehäll.
    Bra o enkelt ,trevligt bemött.
    Förväntningarna var exakt som det ska vara.
    Bra kommunikation o lätt att komma I kontakt med vid frågor mm.Upplevde allt gick smidigt o att alla var väldigt hjälpsamma så Banker ,säljare o mäklare kunde få till köpet med mej.
    Caroline grym.
    Johan Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Pär sålde vårt hus i Bromma.

Han skötte kontakten med oss på ett föredömligt sätt, var ständigt närvarande och kom med snabba svar på frågor.

Försäljning eller köp av bostad är de största affärerna man gör i livet och måste därför ha stor tilltro till den mäklare man anlitar. Pär uppfyllde dessa förväntningar med bravur. Högsta rekommendationer. Läs mer
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jätteduktig och lugn. Stort förtroende för Johannes! Läs mer
  • Simon D
    Simon D skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Detta var vårt först hus köp. Pär var konsekvent genom hela processen en tydlig och trevlig mäklare som fick affären att kännas trygg. Läs mer
  • Kajsa S
    Kajsa S skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte hus. Rak och tydlig, kunnigt intryck. Skulle anlita själv vid ev framtida försäljning. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt lägenhet. Bra uppföljning och snabba svar. Proffsigt bemötande. Läs mer
  • Katrin M
    Katrin M skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Väldigt uppstyrd och bra mäklare med koll på allt. Läs mer
  • Triinu H
    Triinu H skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag sålde min bostadsrätt. Mäklaren var väldigt engagerad och lätt tillgänglig. Målade inte upp en altför optimistisk bild, vilket vad bra i den föränderliga marknaden. Läs mer
  • Anna Elisabet L
    Anna Elisabet L skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi blev trevligt bemötta. Johannes tog sig tid att låta oss se lägenheten vi köpt flera gånger. Han gick igenom avtalsvillkoren i lugn och ro med oss och säljaren. Vi väntar på att vårt hus ska bli sålt innan lägenhetsaffären kan slutföras. Det finns inget på minussidan jag kan komma på. Vi är nöjda med den hjälp vi fått hittills med lägenhetsköpet. Läs mer
    2018-06-07 Johannes Ö svarar Anna Elisabet L
    Tack för era fina ord Anna! Jag ville verkligen att ni skulle känna er trygga och nöjda med köpet. Därför var det extra viktigt att ni fick se lägenheten flera gånger och känna att det var rätt.
    Vi ses på tillträdet!

Johannes
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Väldigt duktig och trevlig, alltid tillgänglig och hjälpsam. Toppen! Läs mer
  • Mary N
    Mary N skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte min lägenhet av Alex. Han är kunnig, påläst om objekt och omgivning, lätt att nå och har bra återkoppling.
    Försäljningen gick smidigt och snabbt.
    Jag kan varmt rekommendera Alex Läs mer
  • Ludvig L
    Ludvig L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Efter vi givit förtroendet till Gustav att sälja våran bostad så fick vi klart för oss hur en toppmäklare jobbar! Kan verkligen rekommendera dig som läser detta att välja Gustav som din mäklare! Mitt och min sambos första intryck var att han är väldigt professionell, otroligt målinriktad och inte minst underbart trevlig på ett genuint sätt. Gustav är väldigt engagerad & tillgänglig genom hela processen och med ett slutpris över förväntan är 5+ en självklarhet!!
    Mvh Ludvig med familj Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Johanna. Hon har varit väldigt tydlig och förtroendegivande under hela processen vilket gjorde mig trygg. Johanna gjorde allt för att få till en bra försäljning, och uppdaterade mig hela tiden under processens gång. Jag är mycket nöjd med Johannas engagemang och kunnighet! Läs mer
  • Alice R
    Alice R skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav är utan tvekan den bästa mäklaren vi träffat! Otroligt kunnig, påläst och engagerad. Han är väldigt professionell och mån om att både säljare och köpare ska vara nöjda.

Ständig återkoppling och information genom hela processen, vi behövde aldrig undra över status. Väldigt proaktiv och kommer med ärliga bra tips inför visning och fotografering.

Mycket införsäljande på ett genuint och äkta sätt. Budgivningen var i gång redan måndag morgon, alla andra objekt i vårt område står fortfarande stilla medan vi skrev avtal samma vecka som visningarna. Gustav hade flera egna kunder som han bjöd in till vår visning. Det märks att han bygger relationer. De blev också en av dessa som köpte vår lgh. Bra nätverk!

Vi kommer aldrig använda någon annan mäklare i framtiden - Gustav är ett givet val!

Har redan rekommenderat honom vidare till vänner och bekanta. Tack Gustav för en otroligt smidig process. Du är guld! Läs mer
  • Alexander R
    Alexander R skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ann-Sofie gjorde ett bra jobb för oss. Väldigt tillgänglig via mail/sms. Läs mer
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra bemötande och snabb med svar på frågor vid försäljning, kan verkligen rekomendera Ann-Sofie. Läs mer
  • Simon V
    Simon V skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2a i Mariehäll

Svårt säljuppdrag då mkt är till salu i kåken.

Snabbt, Smidigt, Enkelt, Uppstyrt, Professionellt.

Inget att klaga på öht! Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag har aldrig träffat Erica och kan därför inte lämna något svar. Affären har dock gått bra! Läs mer
  • Merike K
    Merike K skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin va en riktigt bra mäklare! Kanon service från första mötet till sista! Naturlig och ödmjuk framtoning vilket både jag och sambon värderar högt. Vi kommer absolut vilja anlita honom i framtiden!
    / Merike Läs mer
  • Krister L
    Krister L skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt en 2:a på Lilla Essingen. Erica var väldigt professionell genom hela processen. Kunnig och engagerad. Hon skötte processen på ett mycket bra sätt. Ordning och reda och med glimten i ögat. Perfekt jobb! Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte en 1,5 i Bromma. Blev trevligt och behagligt mött av Robin under hela processen, från visning till köp. Skicklig säljare som försökte göra det bästa för så väl mig som köpare som för säljaren. Professionellt gjort enligt min mening.

Vid köpet förklarade Robin noga hur processen brukar gå till vilket för min del var oerhört uppskattat då det var första gången jag köpte en bostad. Det kändes tryggt! Tack! Läs mer

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma