Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma — Visa karta

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 1278 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

• Niklas R skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav har hjälpt oss med försäljningen av vår lägenhet på Beckomberga allé 27. Trots en trög marknad så behöll han en positiv inställning och peppade oss och till slut lyckades vi slutföra försäljningen.

Gustav är mycket professionell och har gjort ett utmärkt jobb.

Mvh Niklas Robertsson Läs mer
  • Cecilia D skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Under försäljningen av vår bostadsrätt har Gustav verkligen peppat och kämpat med oss in i det sista på en marknad som sviktat och varit mycket osäker.
    Gustav är förtroendeingivande och ger löpande information, skapar trygghet och är ärlig i sin kommunikation. Rekommenderar honom verkligen! Läs mer
  • Carl S skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt min bostadsrätt i Bromma. Utmärkt utfört! Läs mer
  • Basem H skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket bra mäklare och hjälpsam Läs mer
  • Kalle H skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har både köpt och sålt via Gustav. Mycket nöjda med allt - i synnerhet ett uppriktigt och personligt bemötande. Kommunikationen har också varit snabb! Läs mer
  • Anton F skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte en lägenhet i johannesfred, bromma. Upplevelsen var bra, men johanna hade slutat på fastighetetsbyrån inför tillträdet vilket drog ned litegrann. Läs mer
  • Lars H skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt villa på Stora Essingen
    Pär Gunnarsson hade ett bra bemötande och gjorde ett professionellt intryck genom hela processen. Pär visade stor kompetens under själva budgivningsprocessen. Slutpriset överträffade vår förväntan. Pär svarade upp mot vår förväntansbild och eftersom slutpriset blev högre än väntat så blev vår totalupplevelse mycket positiv. Läs mer
  • Katarina Ö skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag kan verkligen rekommendera Pär Gunnarsson. Han är en otroligt professionell mäklare, mycket kunnig och seriös som skapar förtroende både hos säljare och hos spekulanter och köpare. Han återkopplar hela tiden och håller en uppdaterad om vad som händer. Pär höll i budgivningen på ett exemplariskt sätt och slutresultatet överträffade våra högsta förväntningar. Ska ni sälja en bostad i Bromma eller på Essingeöarna - anlita Pär! Läs mer
  • Martin O skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi använde mäklare James Khan i samband med försäljningen av vår villa i Bromma. James är mycket professionell i sitt bemötande med alla parter och en bra kommunikatör. Han motsvarade våra höga förväntningar och vi kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • Hoa L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte bostad via Gustav. Proffsigt bemötande. Skötte allt smidigt. Läs mer
  • Sigge D skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica är en hårt arbetande, seriös och lyhörd mäklare. Hon gav verkligen allt när hon sålde vår lägenhet och rekommenderas starkt. Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Vasanth K skrev om Johannes Örünver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra Jobbat!. Highly recommended! Läs mer
    2018-12-05 Johannes Ö svarar Vasanth K
    Thank you Vasanth! It was a pleasure. Take care :)

Johannes
  • Jayashri P skrev om Johannes Örünver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Good work and prompt responses. Läs mer
    2018-12-05 Johannes Ö svarar Jayashri P
    Thank you! Hope you like your new apartment. Take care :)

• Fredrik W
    Fredrik W skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Professionell, tillmötesgående och serviceinriktad är bara några ord som beskriver vårt samarbete med James när han sålde vår villa. James uppfyllde våra förväntningar och mer därtill.
    Vi kan verkligen rekommendera honom som mäklare och skulle garanterat välja honom om vi skulle sälja vår villa igen!

Tack James!

Fredrik m familj Läs mer
  • Emma H skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Supertrevligt bemötande, så hjälpsam och tillgänglig och jättebra kommunikation! Läs mer
  • Elin W skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bästa mäklaren man kan tänka sig Läs mer
  • Caroline E skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav Strand var korrekt, trevlig och proffsig. Läs mer
  • Kristin E skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket kompetent och bra mäklare. Läs mer
  • Max N skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Efter 40 år i villa var det dags att flytta till lägenhet med alla frågetecken och oro som följer med.
    James var ett tryggt sällskap under den resan. med goda råd och att hitta en familj som vi ville sälja till.
    Vi är mycket nöjda med valet av James som mäklare vid försäljningen av vår villa. Vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Fredrik K skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra, ärlig, tydlig alltid glad Läs mer
  • Rolf D skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav är otroligt påläst, kompetent, trevlig, engagerad, bra på att se möjligheter i alla situationer, social och har en varm framtoning och engagemang.
    Gustav var superbra på alla sätt och rekommenderas verkligen! Mycket trevlig och duktig på att förklara stora som små frågor. Alltid lätt att nå per telefon och återkom snabbt i sms- och mej konversationer även under obekväma tider. Han har extremt bra koll på områden och prisbild där detta objekt såldes.
    Gustav har hög energi och är super målinriktad - dessutom otroligt charmig och alltid glimten i ögat utan att för den skull tumma på sin professionalism.
    Jag kan varmt rekommendera Gustav till alla andra som ska sälja, letar eller ska köpa bostad! Varma tack Gustav! Läs mer
  • Petter D skrev om Johannes Örünver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har sålt vår trerumslägenhet i Alvik Minneberg. Johannes upplevdes mycket närvarande och tillgänglig. Stort engagemang, helt klart över vår förväntan. Kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
    2018-11-30 Johannes Ö svarar Petter D
    Tack Petter och Lars-Ole! Ni ska ha väldigt mycket cred för hur fint ni hade gjort i lägenheten inför visningarna. Hälsa Viggo från mig så ses vi snart igen :)

Johannes
  • Johan B skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi sålde våran lägenhet med Robin. Allt gick väldigt smidigt och snabbt från första kontakt till färdig affär. Jag kan varmt rekommendera Robin till andra som vill ha en trevlig, kunnig och proffsig mäklare. Bästa mäklaren vi någonsin har haft. Läs mer
  • Johanna A skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi sålde vårt Radhus i Äppelviken med hjälp av James. James var i hela processen mycket serviceminded, snabb på att återkomma, kom med kloka råd och ett bra bollplank.
    Vi har genom hela processen haft en mycket trevlig dialog, vilket även bekräftas av personer som varit på visningen samt köparen. vi rekommenderar James varmt! Läs mer
  • Anna Sofia L skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har sålt en villa med hjälp av James Khan. Han visade erfarenhet och var alltid hjälpsam. Vi är nöjda med mäklarens tjänster vid försäljningen Läs mer
  • Joakim O
    Joakim O skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag skulle sälja min lägenhet om 27kvm på Askängsbacken 5 och hade sedan innan en mäklare från ett annat företag satt på att få den såld. Men jag var missnöjd med att det inte verkade hända något och jag fick dåligt med återkoppling och förslag/service. Så jag tog ett möte med Ann-Sofi, och vi möttes upp i min lägenhet. Hon var väldigt trevlig, kompetent och erfaren, och gav genast förslag på hur vi kunde gå till väga och vilka datum som skulle kunna passa för styling, visning osv. Jag pratade om min nuvarande situation och berättade om summan jag minst kunde tänka mig att släppa den för. Vi skakade hand och sedan var vi igång.
    Jag tyckte verkligen om att jag som kund kände mig trygg i att Ann-Sofi hade koll på allting och helt enkelt bara stämde av med med om det var något hon behövde veta, eller om det var något jag behövde göra. Det kändes väldigt smidigt och jag tycker verkligen att jag fick valuta för mina pengar.
    Första visningen hade vi dock en väldans otur med. Det kom inte en enda (!) person. Men till den andra redde det ut sig något och det kom 5 spekulanter. Värt att tillägga här var att jag (på grund av det låga antalet intressenter) förberedde mig mentalt för att jag troligtvis inte skulle kunna få lägenheten såld till det pris jag hade hoppats.
    Men några dagar senare så drog budgivningen igång och det var två personer som låg och budade. Sakta närmade det sig den summan jag ville ha, och tillslut kom det in en 3e person som la det avslutande budet (på 15.000:- mer än jag hade räknat med). Så jag var väldigt nöjd.
    Efteråt har allting också gått väldigt smidigt och nu när jag sitter och tänker på det i efterhand så har jag nog ingenting att klaga på. Det var nog bara att det var lite läskigt att det kom så lite folk på visningen, men det kan ju ha ett antal olika faktorer bakom sig.

Allt som allt är jag väldigt nöjd att jag bytte från min tidigare mäklare till Ann-Sofi och jag tror även att jag har tjänat mycket pengar på det själv.

/Joakim Läs mer
  • Anneli L skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Saklig, noggrann, omtänksam och rak. Läs mer
  • Alexander E skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Grym.............................................................................. Läs mer
    2018-12-12 Jan S svarar Alexander E
    Tack Alex! Det värmer!
    Mvh Jan
    Jan S gillar detta
  • Anders L skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt en mini-två. Robin var mycket professionell genom hela processen och jag kan rekommendera honom. Läs mer
  • Nathalie M skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav hjälpte oss sälja vår lägenhet och levererade verkligen på topp! Han är lyhörd och tar sig alltid tid samtidigt som han är väldigt positiv, lättsam och tydlig. Vi är supernöjda med Gustav och kan verkligen ge honom våra varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Kenneth T skrev om Johannes Örünver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag var väldigt nöjd med Johannes arbete. Jag hade förväntat mig ett lägre pris med det blev strax över det priset Johannes hade sagt innan jag skrev kontrakt om försäljningen med honom. Han var professionell, glad och trevlig i alla led av affären. Jag kan varmt rekommendera Johannes. Läs mer
    2018-11-30 Johannes Ö svarar Kenneth T
    Tack så mycket Kenneth och Nadja! Det var väldigt väldigt kul att få hjälpa er med försäljningen av radhuset. Och ni kommer trivas så bra i det nya huset. Vi ses snart igen!

Johannes
  • Ellionore J skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Påläst, lyhörd, glad och ambitiös! Läs mer
  • Christoffer E skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Grymt nöjd med Ann-Sofie! Kan verkligen rekommendera henne! Läs mer
  • Erika B skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav är en driven säljare med god människokännedom. Trygg i sin roll, alltid tillgänglig, positiv och mycket social. Tar initiativ och driver processen framåt. Skulle aldrig välja någon annan! Läs mer
  • Annika L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav hjälpte mig att sälja min lägenhet i Åkeshov till ett bra pris och snabbt, trots att marknaden nu är lite kärvare och försäljning kan ta lång tid.
    Gustavs positiva attityd gör det lätt att samarbeta med honom,
    så jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Malin C skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica kan Essingen som sin egen ficka och är mycket kunnig om bostadsmarknaden i området. Hon är dessutom mycket trevlig, professionell, pålitlig och enkel att ha att göra med. Jag sålde en mini-två, min första egna lägenhet som jag också hade köpt med Erica som mäklare för 3 år sedan. Efter ett gott bemötande vid köpet då valde jag att kontakta Erica ny när jag skulle sälja och jag blev inte besviken. Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Mikaela S skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde en etta på Lilla Essingen och vill verkligen rekommendera Erica. Hon är proffesionell, hjälpsam och kunnig! Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Sebastian P skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Blev nöjd tillslut men första värderingen gjorde att jag hade hoppats på mer. Läs mer
  • Birgitta T skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica skötte försäljningen av min lägenhet på ett mycket professionellt sätt från start till mål. Inkännande och behagligt sätt som gav mig stor trygghet och skapade förtroende för henne som mäklare. Kan varmt rekommendera Erica om du är på väg att sälja din lägenhet. Läs mer
  • Jonas M skrev om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Lätt att komma i kontakt med, engagerad mäklare. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Att sälja sin lägenhet på en skakig bostadsmarknad är jobbigt, särskilt när man redan köpt nytt. Erica fick mig att känna mig lugn och trygg under hela processen utan att lova för mycket. Hon är lätt att samarbeta med, ger snabb återkoppling och är otroligt skarp. Att det sen i slutändan blev en toppenförsäljning är ju förstås också ett plus 😉 Läs mer
  • Tomas R
    Tomas R skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde våran 3a i Annedal. I en tid när marknaden var lite svårare än vad den varit. Gustav höll huvudet kallt och såg till att vi inte blev stressade eller tappade det. Gustav löste såg till att allting flöt på perfekt och vi blev väldigt nöjda när vi väl hade skrivit på försäljningspapperna. Kan varmt rekommendera Gustav!! Läs mer
    Gustav S gillar detta
  • Madeleine K skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag sålde en tvåa i Bromma. Hon gjorde allt för att jag skulle få det jag ville ha, trots en tuff marknad. Läs mer
  • Yvonne J
    Yvonne J skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt och sålt en lägenhet.Jag blev bemött på ett mycket kunnit sätt.Ville ha en större lägenhet med sjöutsikt och sedan sälja min lägenhet snabbt.Gustav levde upp till dessa affärer på ett mycket proffsigt sätt. Gustav är en mycket positiv och energisk person. Läs mer
    Gustav S gillar detta
  • Erika B skrev om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jättebra mäklare på alla sätt!! Jättetrevlig, aktiv, trygg i sin roll, tillgänglig, verkligen en säljare!! Läs mer
  • Catharina H skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Anlitade Pär för att sälja mitt hus i Norra Ängby. Valde han för att han kändes ärlig, kompetent, rak och tydlig.
    Proffsigt bemötande och utförande hela affären igenom. Kunde inte valt bättre mäklare! Läs mer
  • Alex G
    Alex G skrev om Johannes Örünver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes är väldigt kompetent och driven. Duktigt på att analysera nuläget och istället för att fokusera på att att sänka pris ökar han farten och jobbar ännu hårdare. Han har stor förståelse för utmaningar som både köpare och säljare sitter på och är skicklig på att få båda dessa parter nöjda. Kan varmt rekommendera Johannes till alla som vill sälja sin bostad i Bromma. Läs mer
    2018-11-30 Johannes Ö svarar Alex G
    Wow, vilka fina ord Alex! Tack återigen för förtroendet och grattis till er nya fina lägenhet i stan. Vi hörs och ses snart igen.

• Alexander E skrev om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Toppen"..."""."......................... Läs mer
  • Liran L skrev om Johannes Örünver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffsig, snabb, effektiv, problem-lösare och med kundens behov i åtanken. Och dessutom väldigt duktig som mäklare med bra känsla för marknaden och hur man driver en budgivning på bästa sättet. Rekommenderar! Läs mer
    2018-11-30 Johannes Ö svarar Liran L
    Tack för förtroendet Liran! Hoppas ni trivs i nya huset :)

• Niklas B skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Lägenhet 2 rok
    Det märktes att mäklaren jobbade hårt åt oss och verkligen ville hjälpa oss med vår försäljning. Vi är jättenöjda. Läs mer

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma