Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma — Visa karta

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 1140 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

• Simon V
    Simon V skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2a i Mariehäll

Svårt säljuppdrag då mkt är till salu i kåken.

Snabbt, Smidigt, Enkelt, Uppstyrt, Professionellt.

Inget att klaga på öht! Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag har aldrig träffat Erica och kan därför inte lämna något svar. Affären har dock gått bra! Läs mer
  • Merike K
    Merike K skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin va en riktigt bra mäklare! Kanon service från första mötet till sista! Naturlig och ödmjuk framtoning vilket både jag och sambon värderar högt. Vi kommer absolut vilja anlita honom i framtiden!
    / Merike Läs mer
  • Krister L
    Krister L skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt en 2:a på Lilla Essingen. Erica var väldigt professionell genom hela processen. Kunnig och engagerad. Hon skötte processen på ett mycket bra sätt. Ordning och reda och med glimten i ögat. Perfekt jobb! Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte en 1,5 i Bromma. Blev trevligt och behagligt mött av Robin under hela processen, från visning till köp. Skicklig säljare som försökte göra det bästa för så väl mig som köpare som för säljaren. Professionellt gjort enligt min mening.

Vid köpet förklarade Robin noga hur processen brukar gå till vilket för min del var oerhört uppskattat då det var första gången jag köpte en bostad. Det kändes tryggt! Tack! Läs mer
  • Klara S
    Klara S skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica Holmberg är den bästa mäklaren jag hade kunnat få. Hon ställde upp för extra visningar och var alltid närvarande för frågor och svar. Bra att bolla idéer med, och supertrevlig! Läs mer
  • Mona-Lena F
    Mona-Lena F skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica var all man kunde önska sig av en mäklare. Läs mer
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica skötte affären snabbt, smidigt och personligt. Hon är lätt att få tag på och besvarar obehindrat de frågor som dyker upp. Erica utstrålar trygghet och kunskap, vilka är värdefulla egenskaper hos en mäklare enligt mig. Läs mer
  • Helena Ö
    Helena Ö skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket bra, professionellt och ambitiöst bemötande av Robbin.
    Levde helt upp till mina förväntningar och jag blev mycket nöjd som kund! Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket duktig mäklare. Kan gott rekommendera honom till alla som önskar sälja i Bromma. Läs mer
  • Peter G
    Peter G skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Han var lugn, samlad, och mycket vaken när det gällde mina behov som köpare. Läs mer
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Snabb och smidig hantering vid köpet av vår nya lägenhet. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Victor A
    Victor A skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffesionellt bemötande och trevlig mäklare. Läs mer
  • Carl R
    Carl R skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustavs mäklarupplevelse var ett väloljat maskineri som genomsyrades av professionalism och service. Jag som köpare var oerhört nöjd med Gustavs bemötande, entusiasm och engagemang. Han var väldigt tillmötesgående och flexibel och förstod/respekterade både våra behov som köpare och, så som jag förstått det, även säljarens behov på ett väldigt bra sätt. Jag rekommenderar honom starkt till andra och kan med gott samvete säga att vi känner oss väldigt nöjda med köpet och att vi har fått en bra erfarenhet av bostadsmarknaden då detta var vårat första bostadsköp. Tack Gustav Strand på Fastighetsbyrån Bromma för att du hjälpte oss få in en fot i bostadsmarknaden på ett värdigt sätt! Läs mer
  • Sandra L
    Sandra L skrev om Caroline Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Caroline skötte försäljningen av vår lägenhet riktigt bra. Trots få besökare och en svår marknad hade vi en bra dialog hela vägen, kom överens om nästa steg och nådde tillslut i mål med en lösning som blev över förväntan. Caroline var hela tiden positiv, lösningsorienterad och höll oss informerad löpande. Jag rekommenderar Caroline varmt. Läs mer
  • Felicia E
    Felicia E skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Kan varmt rekommendera Erica för er bostadsförsäljning. Hon är en positiv tjej med ett driv hela vägen igenom. Vi är så nöjda med både Erica och resultatet av försäljningen. :) Läs mer
  • Josefin W
    Josefin W skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket nöjd med Gustav! Han är effektiv, kommunikativ och väldigt flexibel. Läs mer
  • Petter B
    Petter B skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica är en toppen mäklare. Jag fick ett jätte bra intryck från första början och känner att jag under hela min försäljningsprocess fick uppdateringar om status osv. Kan varmt rekommendera Erica. Läs mer
  • Mimmi S
    Mimmi S skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Otroligt proffsig. Gjorde verkligen allt och lite till med en positiv attityd rakt igenom. Ingenting är jobbigt för Erika! Kan varmt rekommendera henne!:) Läs mer
  • Oscar E
    Oscar E skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig och bra kille! Kompetent och nogrann. Läs mer
  • Elin E
    Elin E skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Är supernöjd med arbetet Alexander lagt ned. Rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • Markus J
    Markus J skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes hjälpte oss genom hela processen fram till en snabb och smidig affär med ett bättre slutpris än vi hoppats på! Väldigt duktig! Läs mer
  • Frida F
    Frida F skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket bra bemötande, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-04-16 Johannes Ö svarar Frida F
    Tack för din fina reco Frida! Och tack för ett jätte trevligt samarbete. Hoppas ni trivs i Västerås :)

• Luisa E
    Luisa E skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Professionell, trevlig bemötande, allt gick mycket bra och i tid Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James har varit mycket bra under hela processen. Uppenbarligen kunnig om området, öppen för diskussion om strategi, lyhörd för våra önskemål, men samtidigt tydlig med egna rekommendationer. Vi hittade James via en rekommendation från vänner: vi kan i vår tur varmt rekommendera honom till andra.

Anna och Baard Eilertsen Läs mer
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har sålt ett bostadsrättsradhus i Bromma.
    Vi har varit väldigt nöjda med Mäklaren som har ett väldigt trevligt bemötande och hållt oss informerade under säljprocessen. Under budgivningen blev vi dock lite besvikna när han inte var öppen med att det var han som pressat fram kontraksskrivning med köparen i all hast fast både vi och köparen inte hade någon brådska. Det kan vara så att mäklaren såg en risk med att köparen skulle hoppa av om vi ej gick snabbt fram. Vi hade gärna sett att han varit öppen med detta mot oss och inte låtsas att köparen hade bråttom.
    Vi är ändå nöjda med affären i stort. Läs mer
    2018-04-16 Johannes Ö svarar Kjell A
    Hej Kjell!
    Tack för er reco och väldigt kul att höra att ni är nöjda. Att hålla mina säljare uppdaterade under hela processen är något jag värderar högt.

Angående budgivningen; Tråkigt att ni känner så. Det fanns bara två budgivare och den andra hade lagt sig. Efter att ha värderat situationen så gav jag er rådet att komma till avslut då vi låg på en nivå som alla var nöjda med. Förklarade även detta efter kontraktet.

Tack återigen för ett jätte fint samarbete. Vi ses på tillträdet! :)

• Gunnar B
    Gunnar B skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Synnerligen kompetent pålitlig och trevlig. Kände stort förtroende och affären blev till belåtenhet Läs mer
  • Linda G
    Linda G skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ann-Sofie hjälpte mig att sälja min lägenhet och jag är väldigt nöjd med både bemötande/kontakt och med resultatet. Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi är mycket nöjda med valet av James som mäklare vid försäljningen av vår villa. James är mycket kunnig, engagerad, lyhörd, idérik, tillgänglig. Vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica är proffsig och resultatinriktad. Mycket lätt att samarbeta med och alltid positiv. Rekommenderar henne till fullo.
    Ingrid B Läs mer
  • Carolin
    Carolin skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Är jättenöjd med Ericas engagemang! Proffsigt bemötande genom hela processen! Läs mer
  • Linn Ö
    Linn Ö skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Kan varmt rekommendera Johanna! Lugn, förtroendeingivande och tillgänglig. Höll oss i båten och kommunicerade hela vägen så att vi inte skulle vara oroliga. Bra försäljare och kunnig på området (Traneberg/Minneberg). Läs mer
  • Göran Å
    Göran Å skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bostadsrätt Annedal
    Proffsig och trevligt bemötande
    Enl.ovan
    Enl.ovan
    Rekomenderar Erika Holmberg till alla vi vet som skall köpa eller sälja Läs mer
  • Anja W
    Anja W skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig och tillmötesgående mäklare som varit väldigt hjälpsam under köpprocessen. Han kändes ärlig och uppriktigt intresserad av att det skulle bli en bra affär för både köpare och säljare. Läs mer
    2018-03-22 Johannes Ö svarar Anja W
    Tack snälla Anja! Alltid extra kul att hjälpa någon köpa sin första lägenhet :) Ni har köpt en superfin lägenhet och ni kommer att trivas så bra! Vi ses på tillträdet.

• Emelie W
    Emelie W skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    En väldigt professionell mäklare som både ser till köpare och säljares bästa. Finns han inte tillgänglig ger han snabb återkoppling. Kunnig och duktig! Vi köpte nyligen en lägenhet i Ulvsunda som Gustav förmedlade. Ser fram emot tillträdet! Läs mer
  • Elin E
    Elin E skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vill du sälja din bostad?! Då är det Johannes som du söker.
    Trevlig, tydligt och proffsig!!! Bästa mäklaren. Jag är oerhört nöjd med försäljningen! Läs mer
    2018-03-22 Johannes Ö svarar Elin E
    Tack för din fina reco Elin! Jätte kul att vi kunde få till en snabb affär med ett bra slutpris. Och tack återigen för ett trevligt samarbete. Vi ses på tillträdet :)

• Malena L
    Malena L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav var inte ett solklart val INNAN vi valde mäklare. Jag rekade marknaden ganska noga och Gustav var lite dyrare än flera andra.
    MEN Gustav erbjöd något de andra inte gjorde - sig själv.
    Han är en optimist, självsäker, tar plats - på ett positivt sätt.
    Han gjorde skillnaden vid vår lägenhetsförsäljning, istället för att låta spekulanterna "köpa" så sålde Gustav vår lägenhet.
    Såhär i efterhand är han ett självklart val. Läs mer
  • Carina Å
    Carina Å skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande Läs mer
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har både köpt och sålt via Johanna och hon är grymt proffsig och engagerad. Vi är väldigt nöjda både med utförande och utfallet av försäljningen av vår lägenhet. Läs mer
  • Joakim E
    Joakim E skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James var väldigt seriös och fokuserad i den försäljning som han faciliterade för oss. Läs mer
  • Christoffer R
    Christoffer R skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James var en utmärkt coach och bollplank i en svårnavigerad marknad som resulterade i en bra försäljning. James har ett alltigenom professionellt förhållningssätt kombinerat med ödmjuk framtoning. Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav är en otroligt skicklig mäklare med allt ifrån mjuka värden så som bemötande och lyhördhet inför oss som säljare till att vara en mycket skicklig affärsman som alltid går in helhjärtat för att ro en affär i hamn till bästa utfall. Vi fick Gustav rekommenderad till oss och kommer utan tvekan rekommendera honom vidare till alla vi känner!
    Högsta betyg! Läs mer
    2018-03-17 Gustav S svarar Malin H
    Tack snälla Malin & Gabriel! Glad jag kunde hjälpa Er också med ett så fint resultat :)
    Vi syns på tillträdet !
    Gustav S gillar detta
  • Rudy  L
    Rudy L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav gjorde det omöjliga, han gjorde det som ingen annan mäklare har kunnat göra under den tröga lägenhetsmarknad som varit senaste tiden. Hans bemötande med både säljare och köpare är helt exemplariskt. Han får en att känna sig trygg från början av uppdraget och mot slut-signering vid försäljning. Kan lätt säga att detta är en av dem bästa fastighetsmäklarna i Sverige/Stockholm. Jag kommer definitivt anlita honom till mina kommande försäljningar i framtiden. Tack för en extremt bra affär Gustav! Läs mer
    2018-03-17 Gustav S svarar Rudy L
    Wow Rudy vilka fina ord - det värmer ett mäklarhjärta :)
    Tackar ödmjukast för förtroendet och vilken fantastisk resa det tillslut blev!!
    Gustav S gillar detta
  • Daniel L
    Daniel L skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Stort engagemang utöver det vanliga.ger en riktigt bild av marknaden samtidigt bidrar till ett lugn, sakligt & tydligt att han värnar om köpare och säljare, proffsigt utfört från dag ett
    ger mina varmaste rekomendationer

//Daniel
    Bromma Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Är otroligt nöjd över valet av James som mäklare, då vi sålde vårt radhus i Bromma. James är professionell rakt igenom, med en gedigen erfarenhet och kunskap i bagaget. Han är lyhörd, tillgänglig, inkännande och vänlig i sin framtoning samtidigt som han levererar service på en hög nivå - helt utöver det man förväntar sig. Han fyllde också, i och med sitt kunnande, en viktig rådgivande funktion i denna typ av för mig ovan situation.

Har bara gott att säga om James och rekommenderar honom varmt, både som person och som affärsman. Läs mer
  • Theresia E
    Theresia E skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James är otroligt duktig. Kan bara rekommendera honom. Läs mer
  • Johannes E
    Johannes E skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James är en perfekt mäklare. Duktig och kunnig. Vi använde honom för att sälja ett radhus i Beckomberga. Hade inte kunnat vara mer nöjda. Läs mer
  • Therés E
    Therés E skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James är professionell, engagerad, lyhörd, tillgänglig och kundorienterad. Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min lägenhet och hade Robin som mäklare. Väldigt trevligt bemötande hela processen igenom! Kändes lugnt och tryggt trots lite osäker marknad. Läs mer
  • Arnold S
    Arnold S skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James har väglett oss i försäljningen av vårt radhus i Bromma under våren 2018. Marknadsläget var plötsligt bistert och vi som många andra kände viss nervositet eftersom en affär som denna handlar om så väldigt stora belopp.
    Om James kan jag skriva mycket men nöjer mig med följande sammanfattning - James är inte bara en ytterst kunnig bostadsmäklare utan har också expertkunskap i sitt geografiska område. Enorm flexibilitet och total transparens har präglat hela processen utan att James vid något enskilt tillfälle har prutat på noggrannheten i någon detalj.
    James förmedlade vårt hus till en rejäl vinst och han har mina högsta tänkbara rekommendationer. Visst är vinsten viktig men det är även en fröjd att få se människor som till det yttersta behärskar sitt hantverk till fulländning. Heja James! Läs mer

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma