Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma — Visa karta

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 1207 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

• Tora K
    Tora K skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Alexander har varit toppen och väldigt hjälpsam när jag sålde min bostadsrätt. Läs mer
  • Felix W
    Felix W skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Kan inte göra annat än att rekommendera Alexander.

Vi valde att anlita Alexander som vår mäklare efter att ha varit i kontakt med några andra mäklare och vi kunde inte ha gjort ett bättre val. Vi kommer enbart ringa honom framöver.

Alla mäklare hävdar att de är störst, bäst och känner flest spekulanter. Men inte många av dessa kan leverera när utbudet på marknaden är större än efterfrågan.

Allt gick otroligt smidigt, Alexander var alltid tillgänglig och återkopplade ofta. Förutom ödmjukheten, kunnigheten och hängivelsen till yrket och service där han gör allt för sina kunder är han extremt duktig på förhandla. Vilket ledde till ett bra pris.

I en något seg och dålig marknad, med högt utbud, lyckades han inte bara sälja vår lägenhet. Han lyckades sälja den till ett bra pris, när resten av områdets försäljningar stod stilla eller fick skambud. Läs mer
  • Sara J
    Sara J skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav är en unik mäklare, som uppfyllde våra önskemål i varje detalj.
    Sålde till bästa pris under en dålig marknad. Han levererade allt till 100%. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket enkel att ha att göra med. Lösningsorienterad och trevlig! Läs mer
  • Alexandra N
    Alexandra N skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Alexandra Norén 2018-08-02

Pär har sålt mitt hus i Bromma och jag kan bara varmt rekommendera honom!

Han har alltid varit lätt att nå direkt eller så återkommit snabbt. Sakkunnig, pålitlig, angagerad, tydlig, smidig, vänlig  och skönt "cool"! Ständigt återkommande med lägesrapporter. Imponerande skicklig på att läsa av folk och situationer för att agera rätt.Hade t.o.m koll på hur jag skulle hanteras i hela processen:)! Han har varit till stor hjälp för köparna med; vågar jag påstå.

Stort tack Pär till dig och  tack till din förstående fru  när du gått in i jobet även under er semester! Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min 2a på 42m2 i Ulvsunda/Bromma.

Blev proffsigt och seriöst bemött. Gav ett förtroendeingivande intryck vid första mötet.

Hade inga förväntningar mer än att få lägenheten såld och Mäklaren sålde lägenheten och fick dessutom ut mera än vad jag vågat hoppats på.

Jag är riktigt nöjd med Johannes! Kommer rekommendera honom starkt till andra om jag får den frågan. Grymt bra mäklare! Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Magnus S
    Tack så hemskt mycket för dom fina orden Magnus! Vilket underbart samarbete vi har haft från start, detta gjorde vi bra tillsammans!
    Grattis återigen till giftermålet och er nya lägenhet. Vi ses vännen!
  • Martin S
    Martin S skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes hjälpte mig vid försäljningen av min lägenhet i Johannesfred, Bromma. Försäljningen ägde rum i ett läge där marknaden bromsat in vilket innebar en stor utmaning för Johannes att nå den uppsatta målsättningen. Johannes jobbade målmedvetet med att hitta de rätta spekulanterna för objektet, han var lyhörd för våra behov och önskemål, duktig på att kommunicera och i efter avslutad försäljning är vi mycket nöjda med resultatet och Johannes insats. Jag kan ge mins varmaste rekommendationer till Johannes! Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Martin S
    Tuff marknad men din lägenhet hade också Brommas finaste utsikt vilket gjorde att vi hade dom rätta förutsättningarna. Stort tack för dom fina orden och för ditt förtroende under hela processen. All lycka med nya huset :)
  • Emil A
    Emil A skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Flexibel och professionellt bemötande. letade möjligheter istället för utmaningar. Pålitlig och snabb återkoppling. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav sålde vår lägenhet långt före visning vilket var uppskattat. Drivande och engagerad mäklare som är lätt att få tag på. Läs mer
  • Gaeth J
    Gaeth J skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav sålde vår lägenhet på första visningen till ett bra pris. Han gjorde det många andra mäklare inte trodde var möjligt. Bra service och samarbete mellan kund och mäklare. Läs mer
  • Justyna G
    Justyna G skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    I bought apartment in Alvik and Alexander was extremely helpful during this process. He explained to me all details, made sure that everything is done before moving in and also helped with the contact with apt owner, who lives abroad. I can give Alexander my best recommendation, he is a very professional person! Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi både köpte och sålde via Alexander och är mycket nöjda! Läs mer
  • David S
    David S skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Högsta betyg, lyhörd, professionell, ärlig och rak i kommunikationen. Läs mer
  • Sofie V
    Sofie V skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte en lägenhet i Minneberg där Johannes var mäklare. Han var mycket tydlig i kommunikationen och såg till att jag hade all information jag behövde när vi avslutade affären. Bra att ha kontakt med. Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Sofie V
    Tack snälla Sofie! Vi hörs om ett par dagar på tillträdet :)
  • Sara B
    Sara B skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Har fått ett trevligt bemötande. Skojfrisk och kunnig.
    Kan rekommenderas! Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig, snabb att svara på frågor. Verkade kunnig.
    Har rekommenderat honom till vänner i samma situation. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Riktigt bra! Jag som kund fick hela tiden information om vad som hände i affären. Öppen, ärlig, Aldrig några svävande svar utan man fick alltid ett ärligt svar på sin fråga. Läs mer
  • Erik K
    Erik K skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra och proffsig hantering. E Holmberg mycket trevlig och kunnig som mäklare. Läs mer
  • Lena C
    Lena C skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Duktig, trevlig och engagerad. Är jättenöjd med Malin! Läs mer
  • Lars D
    Lars D skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Malin sålde min lägenhet på ett bra och proffsigt sätt. Hon har ett trevligt och mjukt sätt att bemöta folk på och hon är mycket hjälpsam. Jag tycker även att fotografen var förstklassig. Läs mer
  • Jonny M
    Jonny M skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Allting gick bra från början till slut.
    Upplevde Alexander som proffsig hela tiden Läs mer
  • Björn L
    Björn L skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jan har varit hjälpsam, snabb och trevlig. Ett föredöme för alla inom mäklarkåren. Läs mer
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Alexander ordnade med en extra visning för oss på fredagen, då vi var bortresta vid ordinarie visningstillfälle.
    Vi var intresserade av flera olika lägenheter i samma område och ringde de olika mäklarna för objekten. Ingen ville visa oss dem på förhand, förutom Alexander med sitt objekt.
    Jag och min sambo blev trevligt bemött från första kontakt och upplevde att Alexander hade ett genuint intresse av att ge bästa service och få lägenheten han visade såld. Väldigt avslappnad och professionell på samma gång. Därför har han nu fått uppdraget att sälja vår lägenhet då han inte skyr några medel för att få till en bra affär. Läs mer
  • Helena F
    Helena F skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica får fem stjärnor med guldkant från mig. Jag imponeras och gillar verkligen hennes professionalitet och snabbhet och hur hon kombinerar stort kunnande och gedigen erfarenhet med lyhördhet och ödmjukhet och respekt för mig som kund. Jag som kunde vara hennes mormor lade med stort förtroende min försäljning i Ericas trygga händer! Läs mer
  • Ann-Katrin C
    Ann-Katrin C skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har köpt en lägenhet och fick mycket bra hjälp och bemötande från mäklaren. Läs mer
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Försäljning av min sons bostadsrätt i Mariehäll i samband med min sons flytt / köp av bostad i Göteborg.
    Mycket professionell hantering av Johanna. Det som lades ut på nätet var mycket fint. Vi fick ett bra pris och kunde avsluta affären i god tid innan vi skulle tillträda lägenheten i Göteborg.
    Johanna höll kontinuerlig kontakt via mail och sms och informerade oss om alla steg i processen. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Billy S
    Billy S skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi fick innan lägenhetsförsäljningen höra av andra människor att Alexander var en grym mäklare. Han har verkligen levt upp till förväntningarna vi hade på honom. En mycket kunnig och trevlig mäklare som jobbar hårt och gjorde allt för att få oss nöjda under hela försäljningsprocessen. Har redan rekommenderat honom för ett par vänner som också är mycket nöjda. Läs mer
  • Filip G
    Filip G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min lägenhet på 2,5 rum i minneberg, driven mäklare och gjorde ett bra jobb Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Filip G
    Tack Filip! Vi ses om ett par dagar på tillträdet.
  • Tova R
    Tova R skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Första Bostadsrättslägenheten köpt. Jäkligt bra bemött av Robin, skön snubbe och bra säljare. Som förstagångsköpare skulle vi önskat en aning mindre sälj. Men det betyder bara att du är en jävligt bra försäljare och herregud, vi köpte den på mindre än en månad och är mer än nöjda med hela processen och lägenheten i sig. Tänker bara för andra förstagångsköpare med lite mindre skinn på näsan, men du kanske anpassar dig ;) och det är ju precis dig man skulle vilja ha när man säljer. Så vi återkommer när det är dags! Läs mer
  • Fabian P
    Fabian P skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag fick rekommendationen att kontakta Alexander Kvist Enderle genom en kompis och jag kunde inte vara mer nöjd! Allt var mycket bra och han uppdaterade ständigt mig om läget. Och det skadar ju inte att han lyckades sälja min bostad till ett högre pris än vad jag hade förväntat mig ;-) Tack Alex och lycka till framöver! Läs mer
  • Jennie R
    Jennie R skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Super nöjd med vårat bostadsköp via Erica, lugn och stabil person som ger ett tryggt intryck för oss som köpare. Noggran med alla handlingar som skickas, dokument eller information som ska ges. Läs mer
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin är den absolut bästa, trevligaste och mest positiva mäklare jag någonsin möt och anlitat! Att sälja en lägenhet i Bromma, som min och min sambos, för något år sedan, hade vilken mäklare som helst kunnat göra men att ha tålamod och kunskap att sälja under dessa "kris"-tider är inte alla som kan. Lite kort om vår resa så köpte vi ett radhus innan marknaden vek, och när vi väl skulle sälja vår lägenhet så var marknaden i helt annat läge. Robin var ett stort stöd under hela processen för oss. Svarade i princip närsomhelst under dygnet på våra oroliga frågor. Vi hade säkert gett upp utan honom... Robin var alltid positiv och peppade oss och sa att så småningom dyker den perfekta köparen upp. Och visst gjorde dom det! Tack Robin för allt! Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde en tvåa på Stora Essingen genom Robin innan visning. Fick genomgående bra bemötande både professionellt och personligt. Jag var särskilt nöjd med mäklarens kontakter vilket ledde till ett bra slutpris och en snabb affär. Läs mer
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte min första bostadsrätt på Stora Essingen. Robin var duktig på att ett pedagogiskt sätt förklara alla stegen i köp processen och gjorde att jag kände mig trygg genom hela denna process. Läs mer
  • Karin P
    Karin P skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Engagerad mäklare, bra och snabb servie, otroligt hjälpsam! Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Karin P
    Tack för rekommendationen Karin! Har varit väldigt kul att få hjälpa er. Grattis till ert framtida giftermål och ert nyköpta hus :)
  • Sara L
    Sara L skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Engagerad och driven mäklare. Hade vårt fulla förtroende under hela processen. Vi är jättenöjda och rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • Else O
    Else O skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Att få hjälp av James med köp och försäljning av bostad känns mycket tryggt. Han gör verkligen allt han kan för att få till en god affär för alla parter. Läs mer
  • Elin O
    Elin O skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav var lyhörd, lyssnade in mina åsikter och önskemål, informerade mig i detaljer. Gustav visar stor respekt både i tal och handling. Jag kände mig omhändertagen, under hela processen. Han är tillgäng, till och med efter kontorstid.
    Har redan rekommenderat Gustav vidare till mina grannar! 5+ Läs mer
  • Kristoffer T
    Kristoffer T skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ett otroligt positivt bemötande från första stund. Efter att ha varit i kontakt med många mäklare där de ibland upplevts stressade och där man som kund känt sig besvärlig så var upplevelsen helt annorlunda med Gustav! Otrolig proffsig, vänlig och känns så genuin. Oerhört imponerad av Gustavs förhandlingsförmåga & affärsmässighet! Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Malin är proffs ut i fingerspetsarna som man verkligen känner sig trygg med att lämna över försäljningen av sin lägenhet till! Läs mer
  • Sanna T
    Sanna T skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Rekommenderas varmt! Lyhörd, full av energi och serviceinriktad. Tack! Läs mer
  • Jessica J
    Jessica J skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Serviceinriktad och snabb med återkoppling. Läs mer
  • Emma H
    Emma H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Förtroendeingivande vid första mötet, alltid kontaktbar, trevlig. kommer sälja min bostad med honom :) Läs mer
  • Selim H
    Selim H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Very pleasant experience. Alexander, has been very helpful and knowledgeable. We, as a foreigner couple, have been struggling gathering all the information about the market. Alexander has also been patient and passionate explaining and offering assistance. We wouldn't hesitate at all to recommend everyone to contact Alexander for good suggestions and service. Läs mer
  • Susanna K
    Susanna K skrev om Caroline Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Har köpt en lägenhet i Bromma med hjälp av Caroline. Blev bra bemött av Caroline. Läs mer
  • Denzel B
    Denzel B skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte en 2.5a. Överlag var bemötandet samt tillgängligheten på topp, gustav kunde svara i princip på alla frågor och det gick att få tag på honom alla timmar på dygnet. Kommunikationen mellan säljaren och Gustav kunde varit bättre då säljaren tog med sig väldigt många saker i lägenheten som inte räknas som lösöre vid flytten, saker som va fastmonterade i både väggar och kakel. Samt att planritningen var missvisande då garderober va utplacerade på ritningen och skulle enligt gustav lämnas kvar då dessa va fastmonterade i väggen, så va dock inte fallet när vi flyttade in. Det saknades garderober, kontakter till lampor, lister, gardinstångsbeslag och hatthyllor. Vi vet inte om vi ska gå vidare med det och kontakta en jurist eller om vi ska låta det vara, men det var en stor besvikelse och vi hade gärna sett lite större engagemang från Gustavs sida gällande detta. Men allt annat va som sagt på topp.

Mvh Denzel bojang Läs mer
  • Karin Maria K
    Karin Maria K skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Otroligt trevlig och hjälpsam.
    Missförstå mig rätt men han ger ett ärligt intryck snarare än en mäklares.
    Rekommenderar honom gärna åt andra. Läs mer
  • Jukka H
    Jukka H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra jobbat! Alexander är en mycket proffsig och trevlig kille. Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Alexander är en mycket kompetent mäklare, påläst och bra på att höra av sig. God kommunikation hela vägen, bra på att samarbeta och komma med relevanta och välgrundade tips. Han har många värdefulla kontakter och samtidigt som Alexander gör sitt yttersta för bostadsförsäljningen på alla plan månar han om att du hittar en ny bostad att flytta till. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    I have bought an apartment. Robin was very helpful, always available and provided all information I needed. I had a very good experience. Läs mer

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma