Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

2651 omdömen om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Sedan starten hos Reco 2013
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Åsa Danielsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2023-01-31 Verifierad kund
    Allt gick väldigt smidigt och lätt. Kan verkligen rekommendera Åsa till andra som går i sälj och köptankar!
    2023-01-31 Verifierad kund
    Åsas driv och engagemang som mäklare är enligt mig snäppet vassare än övriga mäklare i området. Därav var hon ett självklart val när vi skulle sälja vår lägenhet. Åsa sålde vår lägenhet innan den kom ut på marknaden, samma dag som privatvisning ägde rum och dessutom med ett bättre pris än vi väntat oss. Detta trots att marknaden är extra tuff just nu. Jag kan varmt rekommendera Åsa både till dig som säljare och köpare av bostad.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    • Blackeberg
    2023-01-28 Verifierad kund
    Halepce är en fantastisk trevlig och ödmjuk person.
    Han skötte hela processen utmärkt. Vi är väldigt nöjda.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marcus Brunberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2023-01-27 Verifierad kund
    Marcus är en mycket trevlig och seriös mäklare. Han är både inlyssnande, inkännande och informativ. Bra egenskaper som gör att vi fick stort förtroende för honom. Vi kan varmt rekommendera honom.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marcus Brunberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2023-01-27 Verifierad kund
    Marcus är mycket kompetent, trevlig och uppskattad. Fantastiskt bemötande.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Åsa Danielsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2023-01-25 Verifierad kund
    Åsa är otroligt proffsig och engagerad som mäklare! Hon är villig att ”go the extra mile” för att båda parter ska mötas i en affär och det märks verkligen att hon gör sitt yttersta. Känner jag någon som är i säljtankar i området kommer jag definitivt att lägga in ett gott ord om Åsa, hon är en riktig stjärna! ✨
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    • Brommaplan
    2023-01-21 Verifierad kund
    Robin är en supertrevlig mäklare med personligt bemötande. Han berättade gärna hur allt skulle gå till och svarade på alla mina frågor, funderingar och lugnade min oro när det behövdes. Jag är jättenöjd!
    2023-01-20 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med Åsa Danielsson som mäklare. Under hela resan från det första telefonsamtalet innan visning tills kontraktet skrevs så har hon varit professionell, lugn och transparent. Även efter att affären var påskriven och klar så har hon varit tillgänglig för frågor vi har haft. Av alla mäklare vi har träffat på olika visningar så gjorde Åsa bäst intryck och vi är så glada att hon sålde just lägenheten som vi ville köpa. Kommer rekommendera Åsa till vänner och förhoppningsvis får vi möjligheten att köpa eller sälja med henne även i framtiden.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josef Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2023-01-20 Verifierad kund
    Josef är en mycket trevlig, förtroendeingivande och engagerad mäklare, han är även bra på att kommunicera och återkommer snabbt. Jag är jättenöjd med mitt val av Josef, och hela processen för mig med mitt sälj gick snabbt och smidigt och levde helt klart upp till förväntningarna.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Josef Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2023-01-20 Verifierad kund
    Trevligt och ödmjukt bemötande. Josef var väll förberedd och hade svar på alla frågor på stående fot.
    Tydlig och bra dialog under hela processen, personligt engagerad.
    Kan varm rekommenderas. Klockren.
  • sålde sitt hus med hjälp av James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2023-01-13 Verifierad kund
    Vi kontaktade James efter rekommendation från bekanta. Vi har både köpt och sålt av James och i båda affärer har vi blivit bemötta professionellt och på ett förtroendeingivande sätt, och det blir snabbt tydligt varför James anses vara en av Stockholms skickligaste mäklare. Som köpare hjälpte James oss att hitta vårt drömboende på bara några veckor, och när det sedan var dags att sälja gjorde han ett lika fantastiskt jobb som vi var mycket nöjd med. Vi kan å det varmaste rekommendera James!
    2023-01-02 Verifierad kund
    Vi kan varmt rekommendera Åsa som just din mäklare. Tack Åsa! Bra jobbat trots tuff marknad.
  • köpte sitt hus med hjälp av James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-12-25 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande samt regelbunden återkoppling.
  • sålde sitt hus med hjälp av Christopher Maurie en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-12-12 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande som skapade en bra förväntansbild av försäljningsprocessen.
    Under själva försäljningen så var det bra återkoppling och lyckades få fram ett bra slutresultat.
    Hej Anders,
    Jag tackar ödmjukast för dessa rader och tack själva för ett bra samarbete som ledde till det fina slutresultatet till en bra försäljningsprocess. Ett extra stort grattis till ert nya fina hus! Mvh Christopher
  • Ejizuomaku Anna Jummai S
    • Beckomberga
    2022-12-09 Verifierad kund
    Christopher var lyhörd och agerade snabbt. Han återkopplade alltid omgående och kommunikationen kändes bra och tydlig. Hela processen kändes enkelt och bra!
    Hej Eji,
    Fint att du upplevde kommunikationen tydlig och bra, det är viktigt att allt känns bra! Underbart att du är nöjd med hela processen! Grattis till din nya bostad, jag är övertygad om att ni kommer att trivas där. Mvh Christopher
    2022-12-08 Verifierad kund
    Christoffer stöttade oss genom hela processen. Han är kommunikativ och satte realistiska förväntningar på slutpris. Under visningsperioden upplevde vi att han jobbade mycket aktivt med spekulanterna och drev på för att få igång budgivningen. Vi är totalt sett mycket nöjda och rekommenderar varmt Christoffer!
    Tack Karin och Anders för er rekommendation och tack för uppdraget att förmedla er fina villa!
    Jag är väldigt stolt att vunnit ert förtroende gällande er pärla och även tack för er bra kommunikation och all information om bostaden vilket jag är övertygad om var en av framgångsfaktorerna. Grattis till en bara affär och grattis till ert nya boende!
  • Christian H
    • Beckomberga
    2022-12-08 Verifierad kund
    Christopher har ett arbetssätt som inger förtroende. Han är lugn i alla lägen, tydlig och hjälpsam. Vi använde Christopher vid försäljningen av vårt hus men lärde känna honom som spekulant på annat hus. Han är likadan mot såväl säljare som köpare.

Det som framförallt sticker ut är att han är vanlig, får saker gjorda och hjälper till där det behövs men han är aldrig påflugen eller "säljande". Han lägger fokus på objektet och köpare/säljare inte på sig själv.

Vi rekommenderar Christopher varmt!
    Tack Christian och Ulrika för er rekommendation!
    Det har varit mycket trevligt att få samarbeta med er från början till slut och att få hjälp till med försäljningen av er fina bostad!
    Jag försöker att vara mig själv och att vara korrekt och det tycker jag är viktigt vid stora affärer. Superkul att allt blev så bra och att vi nådde det fina slutresultatet!
    2022-12-07 Verifierad kund
    Trevligt och personligt bemötande. I jämförelse med snittet av de mäklare som jag träffat höll James en hög kunskapsnivå avseende område och specifikt objekt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Durling en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-12-06 Verifierad kund
    Jag är så glad att vi valde Philip som vår mäklare.
    På ett professionellt och lugnt sätt så fanns han där genom hela vår försäljning. Svarade alltid när man ringde, morgon som kväll och hade svar på alla frågor vi ställde.
    Och i det marknadsläget som råder så fanns det en viss oro, men då hjälpte Philip till att lugna oss och lite på honom. Vilket gav ett resultat som vi va supernöjda med.
    Kommer definitivt ringa Philip ifall jag ska sälja igen och kan varmt rekommendera honom.
    Tack för denna gång och vi ses i framtiden :)
    2022-12-05 Verifierad kund
    Kan verkligen rekommendera Filip som mäklare. Vi har känt oss väldigt nöjda och trygga genom hela försäljningen. Han är professionell, tillgänglig, trygg, driven och väldigt kunnig.
    2022-12-05 Verifierad kund
    På en svår marknad kom Christoffer in och hjälpte oss på ett mycket professionellt sett att sälja vårt hus. Han har varit lyhörd och återkopplat till oss som säljare efter många visningar. Men med ett gediget arbete så gick försäljningen till slut i lås. Tack för hjälpen Christoffer.
    Hej Ninni och Peter,
    Underbart att läsa era rader!
    Det var roligt att få samarbeta med er och vi tillsammans genomförde en riktigt lyckad försäljning! I denna typ av marknad är tålamod en viktig ingrediens, men vi nådde vårt gemensamma mål! Tack för uppdraget och förtroendet!
    2022-12-01 Verifierad kund
    Christopher är trevlig och proffisionell. Han lyssande till våra önskemål, och vi var mycket nöjda med honom.
    Hej Eva Anders,
    Tack snälla för dessa rader och tack för uppdraget! Härligt att ni är nöjda med min insats och att vi nådde ett så fin resultat i denna marknad.
    Superroligt att få samarbeta med er och att få förmedla en av Bromma Kyrkans större hus och med fantastisk arkitektur! Fint att läsa att ni uppskattar min affärsmässighet och professionalism!
    Christopher Maurie
  • köpte sitt hus med hjälp av Christopher Maurie en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-11-30 Verifierad kund
    Vi köpte ett hus av Christopher. Det var en snabb och smidig process. Christopher var tydlig, pragmatisk och väldigt trevlig. Christopher var även väldigt snabb med återkoppling. Alla egenskaper som vi värderar högt hos en mäklare. Vi kan absolut rekommendera Christopher.
    Hej Bentolhoda och Erik,
    Tack för er fina rekommendation! Tydlighet är A-O för bra bostadsaffärer. Ett stort grattis till ett av Bromma Kyrkas "coolaste" hus, där får ni plats med hela familjen och lite till :)
    Vi ses!
    // Christopher
    Christopher Maurie
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    • Lilla Essingen - Kungsholmen
    2022-11-30 Verifierad kund
    Väldigt bra kommunikation och tydlighet mot oss som säljare
    2022-11-29 Verifierad kund
    Tillmötesgående, ärlig, trevlig och kunnig mäklare!
    2022-11-28 Verifierad kund
    Christopher arbetade väldigt hårt i ett mycket utmanande marknadsläge för att få till bostadsaffären. Han var mycket lojal med sin uppdragsgivare men jobbade samtidigt intensivt för att båda parter skulle bli nöjda. Vi var blev väldigt imponerade av Christophers hängivenhet, i synnerhet i jämförelse med många andra mäklare vi träffat det senaste året. Vi skulle definitivt rekommendera honom både till potentiella säljare och köpare för en säker och väldigt väl genomförd bostadsaffär.
    Hej Mikael och Stina, tack för er rekommendation och bild av mig och processen!
    Vad roligt att det till slut blev ni som stod som köpare som verkligen tyckte om huset från första stunden ni kom dit! Jag är övertygad om att ni kommer att stortrivas där lika bra som säljarna gjort! Ett superfint hus. Allt gott// Christopher
    2022-11-22 Verifierad kund
    Hjälpsam, seriös, trevlig, svarar snabbt.
    Inget annat än högsta betyg.
    Anlitar gärna Marcus vid ev. framtida försäljning.
    • Alvik
    2022-11-16 Verifierad kund
    Marcus sålde vår lägenhet i en tuff marknad, men förblev positiv och engagerad under hela processen och fanns alltid tillgänglig för frågor. Han hjälpte oss även att hitta vårt nya boende.
    2022-11-15 Verifierad kund
    Jag fick ett mycket bra bemötande av Åsa, mycket driv och energi samt väldigt bra på att återkoppla snabbt.
    Jag är nöjd är mycket nöjd med allt så här långt!
    2022-11-14 Verifierad kund
    Åsa är en tillmötesgående och tillgänglig mäklare. Hon levde upp till förväntningarna och mer därtill. Jag kan varmt rekommendera henne!
    Maria
    • Johannesfred
    2022-11-12 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Han levde upp till förväntningarna. Mycket proffesionellt, vänligt bemötande. Toppenkille
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    • Johannesfred
    2022-11-11 Verifierad kund
    Robin har varit fantastisk på alla sätt i mitt köp av den här lägenheten. Rekommenderar honom hjärtligt.
  • skrev om Christopher Maurie en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-11-11 Spontant omdöme
    På en turbulent marknad behåller Christopher kylan och tragglar vidare på ett förtroendeingivande sätt med ytterligare visningar, kontakt med spekulanter och löpande kontakt med oss som säljare. Till slut går det i lås, och tur är väl det, även om det såklart hade varit roligare att testa honom på en marknad med blå siffror.
    • Alvik
    2022-11-11 Verifierad kund
    Proffsig, tillgänglig och tillmötesgående.
    2022-11-08 Verifierad kund
    Jan är bästa mäklaren hittills. Han är trevlig, glad, smart med stort tålamod med kunderna. Vi rekommenderar James mycket väl.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Durling en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-11-07 Verifierad kund
    Toppen fin erfarenhet med Philip! Väldigt transparent och hjälpsam genom hela processen. Dessutom bra musiksmak ;)
    • Söderberga Allé
    2022-11-07 Verifierad kund
    Mäklaren var på plats före utsatt tid. Mötte med ett leende. Glad, trevlig o korrekt under visningen. Antecknade frågor o återkom med svar vid tfn kontakt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-11-06 Verifierad kund

Trevligt bemötande

Stor kundkontakt
    • Söderberga Allé
    2022-11-05 Verifierad kund
    Riktigt trevlig, hjälpte till med alla frågor och va alltid tillgänglig. Riktigt bra på det han gör utan att behöva ”sälja” utan va bara sig själv. Fortsätt som du gör och jag rekommenderar absolut att ha Josef som mäklare!
    2022-11-04 Verifierad kund
    Bra service. lugnt och sansat agerande men målinriktning. Detta trots marknaden plötsliga kraftiga fall.
    2022-11-04 Verifierad kund
    Mäklaren visade gott tålamod förståelse för tvivel och allmänna funderingar som naturligt kommer med ett bostadsköp, vilket avhjälptes med att mäklaren var trevlig och tillmötesgående när denne svarade på frågor och funderingar som hade med köpet att göra.
    2022-11-04 Verifierad kund
    Mycket nöjd med min mäklare Josef och mitt bostadsköp. Jag hade letat efter rätt lägenhet för mig ett tag och Josef tipsade om en som var i linje med vad sökte och mötte mina förväntningar. Väldigt professionell, effektiv och trevlig mäklare!
  • sålde sitt hus med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-11-04 Verifierad kund
    Påläst, proaktiv och pålitlig - genom hela processen!
    • Blackeberg
    2022-11-04 Verifierad kund
    Mycket Bra arbete och Åsa informerade hela tiden om hur försäljningen gick. Bra fotografering med kompetent fotograf. Hela processen gick väldigt smidigt.
    2022-10-31 Verifierad kund
    Josef har varit mycket engagerad och driven, alltid med ett gott bemötande och hållit mig uppdaterad om smått som stort genom hela processen. Kan varmt rekommendera Josef som mäklare.
    2022-10-31 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och härlig. Hjälpsam med frågor och funderingar och flexibel med tider och visningar. Vi är jättenöjda med Josef!
    2022-10-22 Verifierad kund
    James är jätte trevlig, kunnig och skötte hela affären jätte bra.

Tack
    Jag rekommenderar honom varmt!!

//Alexander
    2022-10-21 Verifierad kund
    Lever upp till alla förväntningar på vad man önskar av en mäklare!