Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma — Visa karta

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 1886 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

• 2020-07-09

Jesper D skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt lgh,
    Bemött på ett otroligt bra sätt,
    Mäklaren överträffade förväntningarna med sitt enorma engagegemang och lyhördhet för att få säljare och köpare nöjda, världsklass!
    Högsta betyg för denna affär pga proffsigheten av mäklaren Läs mer
  • 2020-07-08

Jan S skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi sålde nyligen vår villa med hjälp av James, otroligt proffsig och samtidigt ödmjuk och genuint intresserad av att hjälpa oss. Kan varmt rekommendera James och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-07-08

Lisi M skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffesionell, snabb, grundlig. Läs mer
  • 2020-07-07

Eva Carina V skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Såå proffsig och hjälpsam, finns ingen bättre!! Läs mer
  • 2020-07-05

Iris S skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Professionellt bemötande, mycket trevlig i kontakten och villig att ge det lilla extra. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-07-03

John Christian F skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt villa i Bromma kyrka och försäljningen gick väldigt smidigt till. Var tydlig med att jag inte ville ha en öppen visning på vårat fina hus och James instämde till fullo. Han hade flera spekulanter i sitt register som skulle kunna vara intresserade av vårat hus. James tog dit tre familjer på torsdagen och alla började buda på fredagen på objektet, på söndagen skrev vi papper med dom nya ägarna, så den kartläggningen och känslan tycker jag var grymt bra. Vi kan varmt rekommendera James Khan om ni går i försäljnings tankar. John Fritzdorf/Annica Feldt Läs mer
  • 2020-07-03

Charlotte R skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Alla förväntningar uppfyllda! Tack för hjälpen James. Läs mer
  • 2020-07-02

Astrid L skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte en liten lägenhet på lilla Essingen. Det var bra att han tog sig tiden och ge mig en privat visning då jag inte kunde gå på de öppna visningarna. Dock tyckte jag han var lite mer mån om sin egen tid än min. Tyckte att jag skulle vara på plats tidigare än vad han var säker på att han skulle hinna till. Han ville inte boka in visningen 10 minuter senare för att säkerställa att han skulle hinna utan ville hellre att jag skulle gå dit utsatt tid och sedan vänta på honom.

Sedan kände jag mig även lite lurad vid budgivningen där han sa att jag vunnit den och allt. Sedan 4-5h senare lägger en till person bud. Han var lite väl het och sa väldigt fort att jag fått den och att vi skulle skriva under osv. Nämnde inte att den andre budaren fortfarande var med i leken. Förstår att det är en säljteknik men ändå. Så bra säljare I guess? Läs mer
  • 2020-06-29

Zhixue S skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin always response fast to our questions and requests throughout the whole selling process. He also offers his help to look into apartments that we wanted to buy and gives his advice. We are very pleased with his communication and service level together with his professional knowledge. We will definitely recommend him for anyone who is considering to find a broker! Läs mer
  • 2020-06-29

Christer H skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    bra......................................................................................................................................................................................................... Läs mer
  • 2020-06-28

Isabel M skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    hardworking and enthusiastic professional with in depth market knowledge Läs mer
  • 2020-06-22

Victor H skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag har både köpt och sålt via Erica och är mycket nöjd med hur hon jobbar. Hon är en proffsig fastighetsmäklare med mycket god lokalkännedom (Essingeöarna och Bromma). Jag gillar att hon är rak, ärlig och bra på att kommunicera. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-22

Martin Thorsten A skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt villa på Stora Essingen. Mäklaren, James Kahn, har varit en klippa under hela processen och säkerställt att såväl vi som potentiella köpare haft fullständig information under hela resan. Det har alltid varit enkelt att få tag i James och han har alltid kunnat svara på ett förståeligt sätt. Från det att vi påbörjade försäljningen har James stöttat med råd och dåd, ovärderligt. Läs mer
  • 2020-06-18

Annika H skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav Strand är en fantastisk duktig mäklare med ett stort engagemang för både säljare och köpare ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2020-06-18

Ulf Greger H skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James har för vår räkning sålt vårt hus och har drivit igenom försäljningsprocessen väldigt bra och mycket smidigt!

Vi kan varmt rekommendera James, som har bemött oss och våra krav på ett fantastiskt sätt. Våra förväntningar uppnåddes helt!

Ulf och Ulrika Läs mer
  • 2020-06-17

Marianne H skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt bostadsrätt.
    Blev personligt , proffsigt o trevligt bemött.
    Mäklaren tog hänsyn till dom krav jag hade.
    En mäklare som jag kan rekommendera! Läs mer
  • 2020-06-17

Ann-Charlotte H skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi sålde ett hus i Norra Ängby. Väldigt trevligt bemötande. Proffsig. Var bra att diskutera med. Läs mer
  • 2020-06-17

Yunyong L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vadmalsvägen 2 LGH 1002
    Very nice! He is easy going and friendly, answered all questions I came up.
    I think he should be one of the best agents. Läs mer
  • 2020-06-15

Malin S skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt 2 i Bromma Riksby. Mycket bra bemött av mäklaren som under hela försäljningen hade tajt kontakt med oss och en bra dialog. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-06-15

Willy G skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt en etta på lilla Essingen, blev bemött av en trevlig och hyfsat kunnig kille, hade gärna haft lite mer energi från han.
    Väldigt nöjd med hur smidigt allt gick efter budgivningen. Läs mer
  • Michael N

2020-06-15

Michael N skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James höll en god kommunikation genom hela processen. James kan Bromma och är lite av en specialist i området. Läs mer
  • 2020-06-14

Waldemar B skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi valde Gustav för att han säljer många lägenheter i Traneberg. Han har god lokalkännedom och ett brett kontaktnät. Tack vare Gustavs skicklighet fick vi en inbokad privatvisning och ett bud vi inte kunde tacka nej till. Läs mer
  • 2020-06-14

Rickard T skrev om Anna Olofson fd. Blau en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi anlitade Anna för att sälja vår lägenhet. Vi ville köpa först och sälja sen så Anna rådde oss att lägga ut lägenheten under "på gång".
    När vi väl hade bestämt oss för när det var dags att sälja lägenheten så tog det bara 12 dagar innan lägenheten var såld.
    Någon ordinarie visning behövde vi inte ha, för Anna hittade en köpare bland alla de som hört av sig när lägenheten låg under "på gång" på Fastighetsbyråns sajt.
    Hela processen gick mycket snabbare och smidigare än vad vi hade trott var möjligt. Läs mer
  • 2020-06-13

Johanna T skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav är en toppenmäklare! Hjälpte mig till en snabb och smidig affär av en jättefin lägenhet vid Brommaplan som lämnade både mig och säljaren nöjd 😊 Han är sakkunnig, tar sig alltid tid för frågor och möter en med ett leende varje gång. Fem av fem helt enkelt! Läs mer
  • 2020-06-13

Max S skrev om Anna Olofson fd. Blau en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Väldigt trevlig och mån om att vara hjälpsam. Men efterlyser att hon skulle haft mer kunskap om köpobjektet. Läs mer

Kristian V skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    James var väldigt lyhörd och trovärdig genom hela processen då vi köpte vår villa i Norra Ängby. Uppskattar James då han aldrig upplevdes ”säljig” och pushig utan att han lät oss fundera och ta ett välgrundat beslut i vår livs största affär. Kan varmt rekommendera James. Läs mer
  • 2020-06-10

Christian J skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Tycker mäklaren varit bra. Dock tycker jag mäklare i allmänhet bör ha koll på att det kan vara svårt att få lån hos banker när det är mindre än 10 lägenheter i föreningen. Då kan det kanske vara lämpligt att ni som mäklare kan garantera att minst en bank garanterat ger lån givet att köparen har sitt på det torra. Annars är risken stor att ni inte får igenom några affärer och ni har jobbat i onödan..... vinst för alla liksom.... Läs mer
  • 2020-06-10

Rebecca S skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte min första lägenhet med Robin, supertrevlig människa. Fantastiskt bra och personlig service. Hjälpte mig i allt jag behövde tänka på. Över förväntan. Läs mer
  • 2020-06-10

Felicia M skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin har varit mycket bra under köpet av lägenheten. Mycket trevlig samt alltid lättillgänglig Läs mer
  • 2020-06-09

Martin B skrev om Johannes Örünver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt en 2rok på 55kvm. Är nöjda med bemötandet och försäljningen. Läs mer
  • 2020-06-09

Maria Björnsdotter K skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Har köpt en lägenhet. Fick gå på visning efter visningsdagen och allt flöt på efter det. Trevlig mäklare som levde upp till tidigare erfarenheter av Fastighetsbyrån. Läs mer

Pontus G skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi köpte vårt radhus i Beckomberga av James och kan inte annat än lovorda honom. Proffsig, varm, genuint intresserad och fantastiskt trevlig på ett sätt jag aldrig sett hos en mäklare tidigare! Läs mer
  • 2020-06-07

Jenny Lill B skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har både sålt och köpt genom Pär och vi är väldigt nöjda från början till slut. Läs mer

Malin T skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt radhus.
    James har överträffat alla förväntningar vi hade.
    Tydlig, noggrann, trevlig. Otroligt skicklig på sitt jobb. Läs mer
  • 2020-06-07

Carl Martin B skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har både sålt och köpt bostad genom Pär, allt funkar bra och smidigt. Mycket bra återkoppling genom hela processen. Läs mer
  • 2020-06-06

Marko V skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte villa genom Per. Väldigt professionell och lätt att ha att göra med. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-06-03

PAUL R skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Malin Klebe var:
    Väldigt trevlig,
    Väldigt bra råd
    bra strategiskt

Väldigt bra med kommunikation och hantering av corona tiden.

Hon löser allt lätt! Läs mer
  • 2020-06-03

Björn H skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag har sålt en trea i Bromma och Malin var min mäklare.
    Jag blev rekommenderad Malin av Fastighetsbyrån i Nacka.
    Malin visade sig kunnig och engagerad, min lägenhet såldes till normalpris inom en vecka mitt i Coronatider. Det får ses som mycket bra. Läs mer
  • 2020-06-02

Wallén Cecilia W skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde en 2:a i Traneberg med Gustav. Han är en riktigt bra mäklare med otroligt bra lokalkännedom i Traneberg. Bra kommunikation och satte upp tydliga mål och förväntningar i början av processen.
    Han ser till både säljarens och köparens bästa. Han är målmedveten och driven. Alltid tillgänglig. Kan verkligen rekommendera Gustav! Läs mer

Erik C skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Effektiv försäljningsprocess, uppenbart bra koll på lokala marknaden då slutpris var i linje med förväntningarna. Läs mer

Sara B skrev om Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag sålde bostadsrättsradhus i Bromma då Halle var vår mäklare. Halle var mycket proffesionell och trevlig under hela processen och såg till att det blev ett bra pris i vårt område Läs mer

KAJSA P skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bara positivt! Tillgänglig för frågor och transparent. Läs mer
  • 2020-06-01

Henriette H skrev om Anna Olofson fd. Blau en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte bostad via Anna. Väldigt bra bemötande, jätte trevlig, alltid återkoppling som lovat. Duktig Läs mer
  • 2020-05-30

Birgitta N skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Slutförde affären på bra sätt. Träffade även Per Gunnarsson vid kontraktsskrivningen. Fungerade utmärkt. Läs mer

Jan N skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Han har utfört sitt jobb enligt uppdrag Läs mer

Per G skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Det är alltid svårt att få köpare och säljare nöjd men Robin lägger verkligen ned tid och möda på att få till en bra lösning. Läs mer

Ewa L skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt i Traneberg. Mycket bra mäklare. Håller på att renovera nu. Vidängsvägen 49. Ska kontakta Robin sen för en värdering.
    Med vänlig hälsning, ewa andersson fd lundin Läs mer
  • 2020-05-27

Emma L skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica är fantastisk på sitt jobb. Lösningsfokuserad, målinriktad och väldigt lyhörd. Ger henne mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-05-26

Mats S skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    En villa i Bromma, gick bra till slut. Läs mer
  • 2020-05-23

Leif J skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt lägenhet och sålt villa. Lägenhetsmäklaren var utmärkt. Saknade dock skala på planlösningen. Allt pappersarbete sköttes utmärkt. Bilplats tycks alltid vara problematiskt men det var inte mäklarens fel snarare säljaren som inte hade koll på reglerna. Största problemet var Corona mitt i alltihop som gjorde att jag. Inte hade hjälp med rensning och delvis flytt från villan. Min fru är dement och delvis handikappad så där fanns inte heller någon hjälp.
    Mäklaren utförde sitt jobb föredömligt och höll mej informerad om allt under processen Läs mer

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma