Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma — Visa karta

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 1032 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

• Johan R
    Johan R skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Professionellt bemötande, lätt att kommunicera med och nåbar när nya frågor dök upp. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Frank A
    Frank A skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffsig kundorienterad och trevlig mäklare som höll huvudet kallt i en svår marknad. Läs mer
  • Ruth D
    Ruth D skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande som gjorde det "självklart" att vi skulle anlita Robin. Vi hade träffat andra mäklare som vi gillade och nästan hade bestämt oss för. Men sedan kom Robin och fick oss att tänka om rejält.

Han har kommunicerat och uppdaterat oss om processerna regelbundet, varit ärlig och kommit med värdefulla råd. Man har alltid känt sig välkommen att kontakta honom och fråga om precis vad som helst.

Han är oerhört kunnig och intresserad av sitt jobb. En person som kör en omväg om så krävs för att hjälpa sina kunder.

Helt suverän kundupplevelse! Från början till slut. Punkt. Läs mer
  • Julia F
    Julia F skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Professionellt bemötande. Bra kontakt och smidigt ordnat med både förhandsvisning, budgivning och kontraktskrivning. Supernöjd! Läs mer
  • Charlotte  S
    Charlotte S skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag kan varmt rekommendera Erica Holmberg som eran framtida mäklare! Erica är mycket professionell, trevlig och driven. Jag är verkligen nöjd med hennes insats! Läs mer
  • Michaela S
    Michaela S skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig och professionell. Levde upp till förväntningarna och jag känner mig nöjd. Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mkt bra, Robin var lätt att diskutera med. Fattade snabbt vad vi ville och kom med snabba svar. Läs mer
  • Peter C
    Peter C skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Positiv, förtroendeingivande & mycket duktig i själva säljprocessen. Fanns alltid tillgänglig och kunde svara på frågor. Har bara gott att säga och kommer använda mig av Gustav om jag säljer igen. Läs mer
    2018-01-12 Gustav S svarar Peter C
    Kul jag kunde hjälpa till och att ni blev så pass nöjda!
    Tack återigen för förtroendet, det här får vi göra om när det blir dags för er o sälja igen :D
  • Ylva P
    Ylva P skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Valde att avsluta ett samarbete med en annan mäklare efter att ha varit på en av Gustavs visningar - fulländad i både bemötande och sättet att sälja. Rekommenderar Gustav starkt när det blir ens tur att sälja! Läs mer
    2018-01-12 Gustav S svarar Ylva P
    Ja, det gick ju bra det här :)
    Tack snälla för förtroendet Ylva o stort lycka till i letandet efter nytt!
  • Minna S
    Minna S skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag tycker vi fick ett bra och seriöst intryck av Ann-Sofie. Man kände sig välkomnas och stämningen var lättsam. Mycket nöjd som kund. Läs mer
  • Joakim C
    Joakim C skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket trevlig och proffsig mäklare. Kändes opartisk i diskussioner med oss. Läs mer
  • Jesper E
    Jesper E skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes identifierade snabbt vad jag ville köpa, såg till att ligga i framkant och erbjuda mig flera objekt, särskilt "kommande" försäljningar. Det gav också snabbt resultat.
    Snabb, effektiv och ett trevligt bemötande och gav mig den hjälp jag behövt. Läs mer
    2017-12-19 Johannes Ö svarar Jesper E
    Tack så mycket Jesper! Riktigt kul att vi hittade en lägenhet som du verkligen gillade!
  • Emma H
    Emma H skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ett bra bemötande på plats & även hjälpsam över telefon. Läs mer
  • Joakim G
    Joakim G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes har utfört ett alldeles utmärkt arbete med försäljningen av min lägenhet. Hör servicenivå och alltid professionell. Läs mer
    2017-12-19 Johannes Ö svarar Joakim G
    Tack för ett bra samarbete Joakim! Skönt att vi kunde få till en försäljning utan visningar.
    Vi ses på tillträdet!
  • Alexander H
    Alexander H skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra bemötande, trevlig och kunnig! Läs mer
  • Sofia J
    Sofia J skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes var kunnig, taktisk och stöttade oss genom hela processen att framgångsrikt sälja vår lägenhet på en skakig bostadsmarknad i november 2017 Läs mer
    2017-12-18 Johannes Ö svarar Sofia J
    Tack för rekommendationen Sofia! Och tack för att ni hade förtroende för mig och min plan under hela processen. Lycka till med nya huset!
  • Johan L
    Johan L skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxcx Läs mer
    Johannes Ö gillar detta
  • Erik M
    Erik M skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica har stöttat oss med kompetens och erfarenhet genom hela försäljningen. Läs mer
  • Martin G
    Martin G skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffsigt bemötande och mkt bra kommunikation, vilket är något av det viktigaste vid bostadsaffärer. Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Fantastisk! Flexibel och lätt att få tag på. Vi är supernöjda! Läs mer
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Professionellt bemötande. Och änsålänge väldigt trevlig. (Affären är ej avslutad ännu) :) Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Fantastiskt bra!

Jag som köpte min första lägenhet fick den hjälp jag behövde vilket fick mig att känna mig väldigt säker i något som, jag tror, normalt kan kännas väldigt stressigt för många. Läs mer
  • Paulina J
    Paulina J skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket trevligt och bra bemött. Engagerad och bra! Läs mer
  • Patricio A
    Patricio A skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig och engagerad! Hjälpte oss gladeligen att hitta nya objekt efter några missade budgivningar och var väldigt hjälpsam i vår jakt på en ny bostad. Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi träffade många mäklare men att välja Gustav var helt självklart! Han var mycket trevlig, lugn och professionell ut i fingerspetsarna; stenkoll på läget. Gustav hade en enorm kompetens samtidigt som han var inlyssnande och tog oss på stort allvar utan att för den delen tumma på sin egen yrkesskicklighet. Vi sålde på en väldigt sval marknad, där Gustav hjälpte oss att behålla lugnet och isen i magen. Vi ger Gustav och Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna våra allra bästa och varmaste rekommendationer - vi skulle absolut rekommendera honom till vänner och bekanta, och även anlita honom igen för eventuella framtida försäljningar. 10/10 Läs mer
    2017-12-01 Gustav S svarar Johan L
    Hej Johan,

Det var ord och inga visor :) Tackar ödmjukast för denna fina recension och tack återigen för förtroendet att jag fick vara med och hjälpa till! Nu hoppas vi renoveringen går som planerat på nya adressen så ni får börja trivas i större lägenheten :D
  • Henning W
    Henning W skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin är extremt kundfokuserad och kommunikativ, han skötte min lägenhetsförsäljning på ett fantastiskt bra sätt. Läs mer
  • Pär B
    Pär B skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin var väldigt lätt att ha och göra med, svarade alltid snabbt och korrekt. Rekommenderas! Läs mer
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Väldigt trevlig, engagerad och lättillgänglig! Väldigt nöjd! Läs mer
  • Mehrnoosh H
    Mehrnoosh H skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevligt men inte påträngande,gav ett opartiskt intryck men i övrigt kort kontakt för att bedöma! Läs mer
  • Ted J
    Ted J skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Väldigt enkel att föra ett samtal med. I en tid då priserna på bostadsrätter var på väg ner och det var många skambud lyckades han hitta en köpare som kom med ett pris jag var nöjd med. I helhet är jag väldigt nöjd! Läs mer
    2017-11-26 Gustav S svarar Ted J
    Tackar ödmjukast Ted för din fina recension. Störst tack ska du ha som gav mig förtroendet att förmedla din fina lgh - det här gjorde vi riktigt bra tillsammans!
    Nya kapitel väntar o jag önskar all lycka med både nya boendet o minstingen :)
  • Gustav O
    Gustav O skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Som köpare kan jag säga att Jan var bra påläst om objektet och dess förening. Processen kring kontraktsskrivningen gick smidigt och han var tydlig och noggrann när vi gick igenom vardera punkt av kontraktet. Han har även varit lätt att få tag på vid frågor eller funderingar kring budgivningen och efteråt. Det enda jag tyckte var lite mindre bra var att han inte ville diskutera säljarens förväntningar kring slutpris och om det fanns något "reservationspris" på bostaden. Läs mer
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica var alltid professionell och lätt att ha och göra med och trots en sviktande bostadsmarknad klarade hon sig utmärkt. Läs mer
  • Patrik E
    Patrik E skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffesionellt och sakriktig information. Läs mer
    2017-11-26 Gustav S svarar Patrik E
    Stort tack Patrik! Se nu till o trivas i fina lägenheten :)
  • Maria E
    Maria E skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffesionell, lättsam och ärlig! Rekomenderar starkt! Läs mer
    2018-01-08 Jan S svarar Maria E
    Hej Maria,
    Tack så mycket för omdömet!
    Mvh Jan
  • Susanna H
    Susanna H skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica är extremt professionell och väldigt trevlig att ha att göra med. Hon är alltid tillgänglig om man har frågor eller funderingar. Jag är extremt nöjd med hur hon har hanterat affären hittills. Läs mer
  • Therese P
    Therese P skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Fick ett bra bemötande och väldigt trydlig . Läs mer
  • Ebbe Torgny L
    Ebbe Torgny L skrev om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket nöjd kund och trevligt bemötande från mäklare som personal. Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Gustav gav ett väldigt positiv och dynamiskt bemötande. Driven och professionell. Vi är väldigt nöjda. 5+ Läs mer
    2017-11-06 Gustav S svarar Mats L
    Dynamisk & 5+ - blir väl inte mycket bättre :) Skämt o sido - tack för ett utmärkt samarbete säljare & mäklare emellan, Mats. Det här gjorde vi bra tillsammans; rekord i föreningen och alla parter nöjda - underbart!
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffesionell o serviceminded. Läs mer
  • Ken L
    Ken L skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vill tacka Erica för ett mycket bra arbete. Hon är lyhörd, driven och positiv. Vill du ha en mäklare som slår rekord ska du anlita Erica!

Stort tack för hjälpen!

Med vänlig hälsning, Ken Läs mer
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket skicklig och ambitiös! Vill varmt rekommendera. Läs mer
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Anna Olofson fd. Blau en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Väldigt bra bemötande, mkt professionellt! Läs mer
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Engagerad, effektiv och driven som mäklare! Tillgänglig och snabb på att återkoppla, fanns alltid nåbar för mig som kund.
    Gustav ger ett professionellt intryck och gjorde ett bra jobb, skötte affären smidigt. Och var dessutom alltid glad och trevlig, proffsigt bemötande! Läs mer
    2017-11-06 Gustav S svarar Johanna L
    Tack snälla för de fina orden, Johanna, de värmer. Förstår att du blev riktigt nöjd med rekord i föreningen och en mycket smidig affär!
    Önskar all lycka i letandet på drömhuset :)
  • Malin W
    Malin W skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vänligt och proffesionellt bemötande och en realistisk och korrekt värdering av bostaden. Kunde utföra en snabb försäljning i enlighet med våra önskemål. Snygga och stilfulla bilder i prospektet tagna av en väldigt bra fotograf. Vi är mycket nöjda med utfört arbete. Läs mer
    2017-10-25 Johannes Ö svarar Malin W
    Jag och min fotograf tackar för dom fina orden! Jätte kul att vi kunde få till en snabb försäljning precis som ni önskade.
    Tack för ett superbra samarbete och lycka till med ert nya hus.

Johannes
  • Fanny E
    Fanny E skrev om Caroline Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi träffade många mäklare men att välja Caroline var helt självklart. Hon var från start till avslut otroligt proffesionell och skicklig. Caroline hade en enorm kompetens samtidigt som hon var inlyssnande och tog oss på stort allvar utan att för den delen tumma på sin egen yrkesskicklighet. Vi är tacksamma över att få ha en så trygg mäklare som möjliggjorde att vår bostad kunde presenteras och säljas på absolut bästa och ärligaste sätt. Vi kan varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Robin gav ett professionellt intryck, med en personlig touch. Han är kommunikativ och lätt att få tag på. Och han visar omtänksamhet om både köpare och säljare. Läs mer
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica var mycket professionell och väl bemötande till mig som köpare. Läs mer
  • Ernesto G
    Ernesto G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag är mycket nöjd med Johannes Örunver. Johannes skötte allting på ett proffsig, smidig och bra sätt, han är väldigt kompetent och påläst och jag rekommenderar honom gärna som mäklare. Läs mer
    2017-10-24 Johannes Ö svarar Ernesto G
    Tack för ditt fina omdöme Ernesto! Riktigt kul att du är nöjd med försäljningen samt att vi tangerade rekordpris i föreningen.

Johannes
  • Mats I
    Mats I skrev om Anna Olofson fd. Blau en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Anna är fantastisk. Trevlig, lugn, lyssnande, professionell ut i fingerspetsarna, stenkoll på läget. Vi sålde på en väldigt sval marknad, där Anna hjälpte oss att behålla lugnet och isen i magen. Vi ger Anna och Fastighetsbyrån Bromma våra allra bästa och varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om Anna Olofson fd. Blau en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Anna var mycket trevlig och professionell. Mycket strukturerad och ordningsam när vi skrev kontrakt. Tycker om att vi fick en pärm med alla papper. Läs mer

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma