Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma — Visa karta

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 1263 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

• Marcus T skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Malin är en väldigt behaglig mäklare vilket gjorde att jag kände mig trygg under hela affären. Läs mer
  • Julia C skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte en fin 2:a genom Malin och upplevde hennes bemötande som mycket bra. Hon är lätt att prata med och ger tydliga svar på frågor. Läs mer
  • Kenneth T skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte en villa som Pär mäklade och jag uppskattar hans hantering av budgivningen, som startade innan den allmänna visningen. Som köpare kände jag mig bra behandlad i budprocessen och jag upplevde Pär som en ärlig och rättvis mäklare. Han var också väldigt kunnig och var ordenligt påläst på objektet. Läs mer
  • David D skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket professionellt!
    Rekommenderas starkt!! Läs mer
  • Sofie B skrev om Ann-Sofie Berg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ann-Sofie var väldigt duktig och proffesionell när vi köpte vår nya lägenhet och när vi sålde vår lägenhet. Hon var väldigt noga med att höra av sig och ge tydliga svar på våra frågor. Läs mer
  • Håkan J skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Det var min dotter som hade fysisk kontakt med mäklaren Erica. Blev dock under tiden för budgivning varse att kontakten mellan säljare och mäklare troligen varit något oklar vad gäller prisbilden. I övrigt fungerade affären klanderfritt. Läs mer
  • Philip A skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Dynamiskt, lyhört, personligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • Magnus G skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bra och professionell när vi sålde vårt hus. Läs mer
  • Axel K skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Professionellt bemötande och hjälpsam Läs mer
  • Catharina H skrev om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Otroligt proffesionellt och kompetent bemötande. Finns inget i hela processen att klaga på. Läs mer
  • Johan V skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Fixade förhandsvisning
    Bra under budgivningen
    Effektiv kontraktskrivning Läs mer
  • Karin G skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Har köpt en bostad i bromma.

Mäklaren var väldigt professionell och hjälpsam. Hade svar på alla våra frågor och väldigt trevlig i hennes bemötande.

Mäklaren levde verkligen upp till våra förväntningar. Vi är jätte nöjda!

Vi kan starkt rekommendera Erica som mäklare. Läs mer
  • Claes W skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålt en bostad i Annedal, 2:a.

Mycket bra hela vägen.

Hade kanske högre förväntningar på slutpriset men knappast mäklarens fel utan snarare på marknaden just då mitt i sommaren.

Bra och saklig upplevelse med mycket bra service och svar mm. Tack Läs mer
  • Sara H skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi köpte en lägenhet med hjälp av Alexander och har fått väldigt bra hjälp och bemötande under köpet! Läs mer
  • Sofia G skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffsig och hade ett enormt tålamod med mig som hade alla nerver utanpå under försäljningen. Läs mer
  • Ana T
    Ana T skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    I bought a flat in Bromma and Johannes Örunver was my broker. He is very detailed oriented, customer focused, assertive, open and direct in his answers, gives complete information and goes the extra mile in making sure I understood everything and helped me the best way. He is also very sociable and friendly and it was really a great experience to have him as broker. It's the first time I do such a purchase and having his support was great. I recommend him for other first-time buyers for sure! Läs mer
  • Zakaria M skrev om Jan Sulocki en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    I bought my apartment from Jan Sulocki, the information was quite clear and the procedures went faster than I expected. Läs mer
  • Hadi L skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag tycker att James är väldigt bra på sitt jobb, att han förklarar tydligt och korrekt. Jag skulle gärna rekommendera honom till mina vänner och bekanta..Hadi Latif Läs mer
  • Louise C skrev om Johanna Stigen en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Väldigt trygg och påläst.
    Glad pch driven och en mäklare som verkar brinna för sitt jobb. Kändes väldigt bra att ha med Johanna under processen. Läs mer
  • Katarina L skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpte lägenhet via Alexander. Trevlig kille som är lätt att nå både via mail och telefon. Svarar på frågor och letar snabbt fram svar på det man undrar. Inga konstigheter kring processen. Läs mer
  • Alexandra S skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vill allra varmast rekommendera Gustav Strand på Fastighetsbyrån i Bromma. Vi hade fått kontakt med Gustav via en annan visning och veckan efter hörde han av sig till oss med en möjlig förhandsvisning på en lägenhet som matchade våra önskemål till punkt och pricka. Tre dagar efter första kontakt och två visningar senare hade vi köpt vår lägenhet allt tack vare Gustavs engagemang professionalitet och fingertoppskänsla. Mycket bra hanterat och klokt agerat till både köpare och säljares stora glädje. Jag är långt ifrån lättimponerad av mäklare men ja, Gustav imponerade enormt och är väl värd den rating som han har fått. Vi har haft att göra med Bromma-mäklare en rad gånger men Gustav klassar vi som den absolut vassaste av dem alla! Läs mer
  • Daniella B skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Bytte till Gustav på Fastighetsbyrån efter att ha försökt sälja med en annan mäklare utan att fått ett enda bud. Jag var inte direkt missnöjd med den första mäklaren, han gjorde vad man kan förvänta sig men inte mer, men missnöjd med resultatet. Gustav tog tag i det på en gång, jobbade aktivt med spekulanterna så det blev bra med folk på visningarna. Efter en bra budgivning var lägenheten såld till ett riktigt bra pris. Skillnaden mellan Gustav och andra mäklare upplevde jag var att han inte lämnar något åt slumpen eller "hoppas" det ska gå bra, han gör något åt det. Han gjorde mer än vad man kan förvänta sig att en mäklare ska göra. Du hittar säkert billigare mäklare med bra historik (precis som jag gjorde), men du kommer inte hitta någon som jobbar lika hårt som Gustav. Känslan jag hade efter försäljningen var att vi verkligen gjort allt vi kunde för att få ett bra pris, den känslan var viktig för mig! Kan tillägga att det var ett speciellt objekt i en osäker marknad. Högsta rekommendationer! Läs mer
  • Christian H skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi sålde lägenheten genom Robin. Våra förväntningar infriades. Försäljningen gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • Styrbjörn S
    Styrbjörn S skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Allt var mycket bra, förutom slutpriset för bostaden. Läs mer
  • Annalena F skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Köpt en lägenhet i Traneberg och jag måste säga att Malin Klebe har varit och är helt fantastisk. Proffsig, proffsig och proffsig. Vi har haft bra samtal och det hon inte vet tar hon reda på, en mycket bra egennskap ryckwr jag . Kommer nästan sakna henne när jag tar emot lägenheten nästa vecka.
    Önskar henne en super karriär
    Annalena Lilith Fuglenes Läs mer
  • Marcus J skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi köpte en bostad, och Robin var mycket drivande för att få till en snabb process, som initialt såg ut att kunna dra ut på tiden. Riktigt proffsigt gjort! Läs mer
  • Michael W skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Fyra lägenheter sålda inom en period av 20 dagar genom Malins försorg. Malin är engagerad, målinriktad och framåt men på ett sätt som verka tilltala kund och säljare. Under det uppdrag som Malin haft från oss har allt fungerat smidigt. Vi kan med säkerhet rekommendera Malin. Läs mer
  • Petra T skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Ärlig öppen och seriös.
    Både underhållande och förstående. En säljare med empati och humor. Läs mer
  • Stefan P skrev om Malin Klebe en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Malin hjälpte mig att på ett smidigt och effektivt sätt sälja min lägenhet "på distans" då jag sällan befinner mig i Stockholm.

Bemötandet har varit proffsigt och har underlättat min flytt utomlands på precis det sätt jag önskade och förväntade mig vid kontakten med Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Roshanak D skrev om Gustav Strand en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min lägenhet med hjälp av Gustav som var tydlig och väldigt kompetent inom mitt bostadsområde. Hade svar på alla mina frågor och alltid tillgänglig. Som ett plus fick jag även hjälp att köpa mina nya bostad! Supernöjd! Läs mer
    Gustav S gillar detta
  • Elin Maria S skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Såld hus i Bromma och köpt lgh i Gröndal.
    James Khan är en mkt sympatisk person som jag verkligen kan rekommendera! Han är lugn, trevlig, glad och kunnig. Han är lösningsorienterad och kommunikativ och lämnar inget åt slumpen. Läs mer
  • Sofia O skrev om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Carro var suverän genom hela vår försäljning av lägenheten. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Per Sture Ingemar H skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    • Jag har sålt en villa i Bromma.
    • Ett mycket bra bemötande av J
    Kahn.
    •Sälja till ett bra pris och James
    Kahn lyckades med detta.
    •Positiva upplevelser och stort TACK till James Kahn. Läs mer
  • Alexander T skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min 1a på Lilla Essingen och är väldigt nöjd med Erika som mäklare. Hon är väldigt professionell och lätt att samarbeta med. Läs mer
  • Lisa W skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Försäljning radhus, trevligt bemötande och mkt bra tillgänglighet. James är lätt att få tag på, vilket är värdefullt när man har många frågor. Läs mer
  • Klas R
    Klas R skrev om James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffsig och trevlig hantering av försäljning av vår villa i Bromma. Läs mer
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi kom i kontakt med Johannes redan innan vi bestämt oss för att sälja vår lägenhet. När den dagen kom frågade vi oss vad den där proffsiga mäklaren hette och lade ner tid på att leta fram Johannes kontaktuppgifter speciellt. Vi sålde en lägenhet i Bromma/Riksby. Johannes var väldigt påläst om området och var satte våra förväntningar på en rimlig nivå.

Johannes är otroligt service minded och hjälper till med allt som kan förväntas och mer därtill Läs mer
    2018-10-01 Johannes Ö svarar Stefan G
    Tack för dina fina ord vännen! Det har varit väldigt kul att samarbeta med dig och Amanda.
    Vi ses snart igen :)
  • Jorge Medina M skrev om Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Great experience, Robin Heimberger from A to Z was a prompt, clear and detailed, he was always available for any inquiry we had. Läs mer
  • Angelina B
    Angelina B skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi hade höga förväntningar på Erica redan från start när vi ville sälja vår tvåa.Trots en tuff marknad så lyste hennes erfarenhet och känsla för sitt yrke rakt igenom och levde upp till förväntningarna med råge. Kan starkt rekommendera Erica om du går i sälj-tankar och vill ha en mäklare med gott humör, glimten i ögat och en fantastisk känsla för affärer och som alltid ger ett trevligt bemötande. Läs mer
  • John G
    John G skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi köpte en bostadrätt lägenhet i annedal 3rok på 85 kvm

Erica är en väldigt professionell och duktig mäklare. Var väl förberedd på visningen och kunde svara på samtliga frågor som vi hade. Det är något som är väldigt viktigt när man som köpare går på visningar.

Hon är väldigt trevlig och alltid tillgänglig när man behöver svar på något. Vi behövde aldrig vänta länge innan svaret kom, vilket vi uppskattade stort. Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Christer S skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Kunnig och då profffsig på försäljningen vid bår försäljning Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Marie-Louise F skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Utmärkt bemötande och professionellt omhändertagande! Läs mer
  • Simer S
    Simer S skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Erica. Både jag och min flickvän är väldigt nöjda med hela processen och med Erica. Erica är väldigt proffesionell, inkännande och lyhörd på kundens önskemål. Vi rekommenderar henne starkt om man vill ha en driven och hängiven mäklare. Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Fabian F skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig, uppmärksam, hjälpsam.
    Saknade stundtals lite information gällande objektsbeskrivning. Läs mer
  • Charlotta P skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevligt bemötande och mycket snabb återkoppling vid frågor eller funderingar. Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Johan T skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica har varit toppen vid samtliga tre tillfällen (två försäljningar och ett köp). Hon fick till försäljningar med bra slutpriser (108 tkr/kvm för min etta 2015 och 80 tkr/kvm för min trea 2018) och har varit otroligt kunnig, proffsig, varm, tillmötesgående och bäst helt enkelt. Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Emma T skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Min upplevelse är att Alexander är mycket professionell i sitt yrekesutövande. Han tog sig god tid vid en första värdering av min bostad och lyssnade på mig och ställde frågor. Mitt val föll på Alexander som representant för min försäljning utifrån hans bemötande och min upplevelse av professionalitet. Alexander har utfört uppdraget mycket tillfredställande utifrån bemötande, kunskap och mina förväntningar. Läs mer
  • Fredrica R
    Fredrica R skrev om Alexander Kvist-Enderle en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig, proffsig och snabb. Skulle rekommendera till andra kunder. Läs mer
  • Emil A
    Emil A skrev om Erica Holmberg en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Erica är väldigt proffsig och effektiv i sitt agerande. Vi hade en bra dialog genom hela försäljningen. Erica har en förmåga att sälja in "helhetsvärdet" på ett unikt sätt. Påläst och kunnig i vart marknaden är och har varit. Läs mer
    Erica H gillar detta
  • Oskar A skrev om Pär Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag och min sambo köpte en fastighet i Bromma. Pär var mäklare av fastigheten i fråga. Vi upplevde Pär som tydlig, konstruktiv, seriös och trevlig genom hela transaktionen. Pär ägde också transaktionsprocessen från ax till limpa, vilket medöfrde att såväl säljare som köpare kände sig trygga genom transaktionens olika faser. Därtill såg Pär till att hålla alla berörda parter informerade genom processen samt följa upp och återkoppla på utestående frågor. Vi kan kort och gott inte annat än rekommendera Pär. Läs mer

Gustavslundsvägen 30, 167 51 Bromma