Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Bromma och Essingeöarna är attraktiva bostadsområden med nära till vacker natur, Mälarens vatten och smidiga kommunikationer in till Stockholm City.

Vi har förmedlat bostäder här sedan 1998 och är idag en ledande aktör i området. Vi har mångårig erfarenhet, djup kunskap och stor lokalkännedom det i kombination med vårt nära samarbete med Swedbank och Juristbyrån ger dig trygghet och svar på alla frågor du kan tänkas ha inför en försäljning eller ett bostadsköp.

Det ger också oss verktygen vi behöver för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 2345 kunder tycker om Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna 2

• skrev om Åsa Danielsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-01-19 Spontant omdöme
    Det är inte varje dag man springer på en mäklare av Åsa’s kaliber. Professionell, affärsmässig, omtänksam och inlyssnande. Från första kontakten via telefon till avtalsskrivningen skötte hon processen och dialogen på ett mycket bra sätt. Inte bara det faktum att hon kunde sitt objekt utan och innan inkl. finansiella delar kring förening osv. men även att hon tog sin roll som representant för både säljare och köpare på ett balanserat sätt. När det är dags att sälja kommer jag med stor säkerhet att anlita Åsa, men oavsett ger jag henne mina alla bästa rekommendationer.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-01-17 Verifierad kund
    Friendly, profession and supportive.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Josef Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2022-01-12 Verifierad kund
    Väldigt bra och proffesionellt bemötande. Hjälpte mig hela vägen och svarade på alla frågor. Detta var min första bostadsrätt så hade inte så bra koll på allt riktigt men hade tur att jag fick Josef som mäklare!
  • sålde sitt hus med hjälp av James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    • Norra Ängby
    2021-12-28 Verifierad kund
    Mycket trevlig, duktig, pålitlig, ambitiös och professional mäklare. 5 star to you James!
    Tack för all hjälp!
    Mycket nöjda kunder
    Joyce och Pär
    • Ulvsunda
    2021-12-24 Verifierad kund
    Ett mycket proffsig och lyhört bemötande som satte mig som uppdragsgivare i fokus. Fick också svar och rådgivning, samt hjälp att ta fram alla de nödvändiga papper som hör till vid en försäljning. Är väldigt nöjd och riktar ett stort, stort, TACK till James.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Durling en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-22 Verifierad kund
    Lyhörd, gav löpande information och lätt att samarbeta med.
    • Bällsta
    2021-12-18 Verifierad kund
    James är den absolut med lyhörda, hängivna och suveräna mäklaren på marknaden.

Ska du sälja? Sälj med Kahn!
    Ska du köpa? Köp av Kahn!

Killen är helt enkelt bäst!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Åsa Danielsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-17 Verifierad kund
    Mycket bra bemött !
    Vi hade båda samma mål .
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Åsa Danielsson en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-17 Verifierad kund
    Åsa är otroligt trevlig, varm och tillmötesgående. Fick direkt förtroende för henne!
    • Bällsta
    2021-12-15 Verifierad kund
    James var bra, proffsig och tillmötesgående!
    • Åkeslund
    2021-12-14 Verifierad kund
    Mycket proffesionellt och trevligt bemötande.
    • Åkeslund
    2021-12-14 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande, trevlig och kunnig. Anlitar honom gärna igen
  • köpte sitt hus med hjälp av Josef Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-13 Verifierad kund
    Engagerad och hjälpsam vid all vår kontakt i min roll som köpare!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Durling en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    • Beckomberga
    2021-12-12 Verifierad kund
    Philip är lugn, trygg och ödmjuk. Han gav svar på våra frågor och affären avslutades väldigt smidigt och proffsigt! Tack Philip!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Josef Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-12 Verifierad kund
    Very active, enthusiastic mäklare, full of energy, tips and contacts. Josef gave us good advice on timing to sell, and supported a lot during the photoshoot. Sold our apartment quick and for a good price.
  • sålde sitt hus med hjälp av Josef Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-10 Verifierad kund
    Josef var driven och lösningsorienterad genom hela processen. Alltid positiv och fick till en snabb och smidig försäljning innan visning. Gav oss höga förväntningar och uppfyllde dem.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Väldigt trevlig, engagerad och serviceminded mäklare! Rekommenderar verkligen Josef!
    2021-12-09 Verifierad kund
    Snabb och smidig affär! Fint bemötande och snabb återkoppling.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Professionellt bemötande. Engagerad, driven och positiv. Tillmötesgående angående våra önskemål, försäljningen blev precis som vi önskade.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Josef ger ett engagerat och proffsigt intryck, och har varit lättillgänglig och där för oss som köpare hela vägen från första visning till påskrivet kontrakt
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Halepce Tosun en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-08 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med Hale som mäklare. Han var glad, trevlig och guidade oss igenom försäljningen på ett bra sätt.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Halle var mycket trevlig och professionellt. Han ledde oss genom hela process och var hjälpsamt och kompetent. Försäljningen gick snabbare och bättre en förväntat.
    2021-12-03 Verifierad kund
    Halepce är en duktig mäklare som stöttar och hjälper sin säljare på ett bra sätt. Vår enda interaktion med honom har varit som köpare där vi upplevde följde upp på våra frågor på ett bra sätt. Däremot upplevde vi att hans återkoppling till oss tog lite för lång tid. Med det sagt så tycker vi att han hanterade hela processen på ett professionellt sätt och kan varmt rekommendera honom.
    2021-12-02 Verifierad kund
    Ett lugnt, vänligt och öppet bemötande. Påläst och kunnig om området och lägenheten. Uppmärksam på min frågor och funderingar och väldigt tillmötesgående. Jag fick snabbt tilltro till mäklarens kompetens och kände mig trygg i mina dialoger med henne.
    Jag kan varmt rekommendera henne för framtida försäljning.
    • Äppelviken
    Blev mycket trevligt bemött av Halle. Mina förväntningar av en
    proffsig försäljning besannades. Kan varmt rekommendera honom.

Mona J
    Snabb och smidig affär!
    Proffsigt bemötande.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-01 Verifierad kund
    Bra kunskap och tydlighet vid frågor och svar. Återkommer fort vid frågor.
  • Magnus W
    skrev om Josef Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-12-01 Spontant omdöme
    Josef är vänlig, kunnig och hjälpsam! Smidigt köp. Inget att klaga på.
    2021-12-01 Verifierad kund
    Åsa Danielsson är ytters professionell mäklare som visar på mycket erfarenheter och förnuft, och överträffade alla våra förväntningar.

Åsa är en oerhört rimlig och flexibel mäklare som man kan diskutera allt med, och vi kände en stark tillit väldigt snabbt och var aldrig oroliga.

Vill man anlita en mycket skicklig mäklaren som du vill kunna lita på hela vägen under din försäljning, rekommenderar jag stark att du hör av dig till Åsa Danielsson.

Mvh Väldigt nöjd kund
    2021-11-30 Verifierad kund
    Hjälpsam och engagerad från första stund. Fick till en snabb och smidig affär innan visning.
  • Marianne Ö
    2021-11-30 Verifierad kund
    Trevlig mäklare på alla sätt och vis. Kreativ och målinriktad
    • Beckomberga
    2021-11-28 Verifierad kund
    Halle är mycket trevlig i sitt bemötande och har en otrolig näsa för att skapa en bra affär för både köpare och säljare.
  • köpte sitt hus med hjälp av James Khan en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-11-28 Verifierad kund
    Bra uppföljning , snabb respons , bästa mäklaren
    2021-11-25 Verifierad kund
    Robin har gett oss ett väldigt gott intryck. Han uppfattades som kunnig i sin yrkesroll och engagerad både mot säljaren och oss som köpare. Vi kan varmt rekommendera honom.
    2021-11-25 Verifierad kund
    Jag har sålt min bostadsrätt med hjälp av Halepce Tosun. Jag kan varmt rekommendera honom som en lugn och trygg person men framförallt professional. Han höll mig uppdaterad över hela processen som slutade lyckligt.
    2021-11-23 Verifierad kund
    Halepce skötte sitt uppdrag på ett trevligt och proffsigt sätt och jag kan varmt rekommendera honom.
    • Söderberga Park
    2021-11-22 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemötande. Proffsigt och flexibelt.
    2021-11-22 Verifierad kund
    Blev bra bemött, trevlig. Hade inga förväntningar då det är mitt första bostadsköp så svårt att säga.
    Allt som allt har det känts bra.
    2021-11-22 Verifierad kund
    Josef var allt igenom trevlig och hjälpsam under hela processen. Han återkopplade regelbundet om hur det gick och jobbade aktivt med att få affären klar på ett smidigt vis.
    2021-11-21 Verifierad kund
    Jag både sålde och köpte ny bostad. Robin hjälpte mig med hela processen, var tydlig och engagerad från start, och är väldigt kunnig inom området (lilla Essingen) där jag ville bo kvar.
    Robin växte ju längre in i processen vi kom, och det kändes mycket tryggt att jobba med Robin som alltid återkopplade snabbt. Han visade genuint intresse, och guidade mig igenom både köp och säljprocessen på ett proffsigt sätt utan att någon gång vara påtryckande.
    Jag skulle absolut rekommendera Robin för att hjälpa dig med försäljning (eller köp) av bostad.
    2021-11-18 Verifierad kund
    Snabb, trevlig och mycket engagerad! Riktigt bra mäklare!
    2021-11-18 Verifierad kund
    Josef är en väldigt trevlig mäklare. Han har varit behjälplig under hela processen. Jag skulle absolut rekommendera honom.
    2021-11-18 Verifierad kund
    Josef made everything very simple. He was clear and helpful and always available at the end of the phone. He is very eager and driven which was great!
    2021-11-18 Verifierad kund
    Josef är den bästa mäklaren jag någonsin träffat! Så otroligt lyhörd, genuin, hjälpsam och duktig! Tog sig tiden för allt, svarade på alla frågor som dök upp under vilken tid på dygnet som helst. Superproffsig mäklare som jag kommer att rekommendera vidare till alla jag känner & kommer anlita han igen om det blir aktuellt med bostadsförsäljning i framtiden! Tack för all din hjälp Josef! Du är grym!
    2021-11-17 Verifierad kund
    Åsa var lyhörd och engagerad från första början och noggrann med att jag var väl införstådd i hur processen skulle gå till.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-11-17 Verifierad kund
    Jag fick ett väldigt trevligt bemötande av mäklaren och de var lyhörda och engagerade i försäljningen av min lägenhet.
    2021-11-16 Verifierad kund
    Ett fantastiskt bemötande från dag ett vid visningen. En mäklare som inger ett gott förtroende samt en trygghet till oss som köpare.
    Efter 34 visningar har Josef Khan överlägset slagit alla förväntningar som man kan ha.
    Josef har visat ärlighet och transparens från första början vilket gjort att vi gärna rekommenderar honom till andra säljare. Sist men inte minst visar Josef ett enormt engagemang och kunskap i den affär som vi slutit vilket gör honom till en framgångsrik mäklare.
  • Fernando A
    2021-11-14 Verifierad kund
    Personligt, professionellt och engagerad. Bäst i allt. T.o.m Detektiv arbete. Mina bästa rekommendationer. Toppen Josef!
    2021-11-14 Verifierad kund
    Mäklaren nämnde inte vissa egenskaper i lägenheten under visningen som kunde varit bra att veta. Han nämnde till exempel inte att det finns golvvärme som inte fungerar i badrummet. Dessutom upplyste han inte om en konstruktionsmiss i köket som påverkar diskmaskinen. Han missade även att visa upp positiva egenskaper som inte syns vid ett första ögonkast, exempelvis en utfällbar marmorskiva i köket.

Inför signering av överlåtelseavtalet skickade mäklaren oss ett utkast där han skrivit att köparna går med på vissa villkor och frånsäger sig vissa rättigheter utan att i förväg samverka med oss vilket upplevdes mycket konstigt. Vi påpekade detta och löste frågan i efterhand. Det hade känts mycket rimligare att diskutera dessa villkor och rättigheter i förväg, särskilt då mäklaren visste att vi är förstagångsköpare.

Vidare har mäklaren på ett sätt som upplevts tjatigt försökt mana oss att byta bank i samband med köpet trots att vi flera gånger sagt att vi tänker stanna hos vår bank.

I övrigt har mäklaren levt upp till våra förväntningar men inte överträffat dem.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    2021-11-13 Verifierad kund
    Mycket trevligt och vänligt bemötande på visningen. Positiv och informativ. Fick snabbt en känsla av förtroende både på visningen samt även vid köpet.
    En erfaren och trygg mäklare med stor positivitet och flexibilitet. Både gällande mina frågor och vid kontraktskrivning.