Robin Heimberger
Registrerad mäklare sedan 2014-09-08
Aktiv på Reco.se sedan 2014-12-15
2019-07 - 2020-06
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag är en tävlingsinriktad person som alltid är tillgänglig. Jag strävar efter att utvecklas och göra varje bostadsaffär till den bästa.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Tävlingsinriktad, lyhörd, ödmjuk, lösningsorienterad, kreativ samt framgångsrik.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att vara mäklare är kundkontakten med alla inblandade parter i en bostadsaffär samt alla utmaningar man står inför i jobbet. Läs mer

Läs vad 214 Läs vad Robin Heimberger

• Astrid L köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

2020-07-02

2:a
    Lilla Essingen - Kungsholmen
    Jag köpte en liten lägenhet på lilla Essingen. Det var bra att han tog sig tiden och ge mig en privat visning då jag inte kunde gå på de öppna visningarna. Dock tyckte jag han var lite mer mån om sin egen tid än min. Tyckte att jag skulle vara på plats tidigare än vad han var säker på att han skulle hinna till. Han ville inte boka in visningen 10 minuter senare för att säkerställa att han skulle hinna utan ville hellre att jag skulle gå dit utsatt tid och sedan vänta på honom.

Sedan kände jag mig även lite lurad vid budgivningen där han sa att jag vunnit den och allt. Sedan 4-5h senare lägger en till person bud. Han var lite väl het och sa väldigt fort att jag fått den och att vi skulle skriva under osv. Nämnde inte att den andre budaren fortfarande var med i leken. Förstår att det är en säljteknik men ändå. Så bra säljare I guess? Läs mer
  • Zhixue S sålde sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

2020-06-29

3:a
    Lilla Essingen - Kungsholmen
    Robin always response fast to our questions and requests throughout the whole selling process. He also offers his help to look into apartments that we wanted to buy and gives his advice. We are very pleased with his communication and service level together with his professional knowledge. We will definitely recommend him for anyone who is considering to find a broker! Läs mer
  • Willy G köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

2020-06-15

Lilla Essingen - Kungsholmen
    Köpt en etta på lilla Essingen, blev bemött av en trevlig och hyfsat kunnig kille, hade gärna haft lite mer energi från han.
    Väldigt nöjd med hur smidigt allt gick efter budgivningen. Läs mer
  • Christian J köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

3:a
    Mariehäll
    Tycker mäklaren varit bra. Dock tycker jag mäklare i allmänhet bör ha koll på att det kan vara svårt att få lån hos banker när det är mindre än 10 lägenheter i föreningen. Då kan det kanske vara lämpligt att ni som mäklare kan garantera att minst en bank garanterat ger lån givet att köparen har sitt på det torra. Annars är risken stor att ni inte får igenom några affärer och ni har jobbat i onödan..... vinst för alla liksom.... Läs mer
  • Rebecca S köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Lilla Essingen - Kungsholmen
    Jag köpte min första lägenhet med Robin, supertrevlig människa. Fantastiskt bra och personlig service. Hjälpte mig i allt jag behövde tänka på. Över förväntan. Läs mer
  • Felicia M köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Ulvsunda
    Robin har varit mycket bra under köpet av lägenheten. Mycket trevlig samt alltid lättillgänglig Läs mer
  • Birgitta N sålde sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

2020-05-30

Minneberg
    Slutförde affären på bra sätt. Träffade även Per Gunnarsson vid kontraktsskrivningen. Fungerade utmärkt. Läs mer
  • Jan N sålde sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Minneberg
    Han har utfört sitt jobb enligt uppdrag Läs mer
  • Per G sålde sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Minneberg
    Det är alltid svårt att få köpare och säljare nöjd men Robin lägger verkligen ned tid och möda på att få till en bra lösning. Läs mer
  • Ewa L köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Heimberger en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

2:a
    Traneberg
    Köpt i Traneberg. Mycket bra mäklare. Håller på att renovera nu. Vidängsvägen 49. Ska kontakta Robin sen för en värdering.
    Med vänlig hälsning, ewa andersson fd lundin Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Erica Holmberg