Mäklare

När man ska hitta en mäklare är det viktigt att hitta en som passar dig och din situation. Att sälja bostad är en av de viktigaste resorna man gör under sin livstid. Förtroendet för mäklaren är därför centralt när man ska leta sig fram i den snåriga djungeln till den mäklare som kan hjälpa dig till den absolut bästa bostadsaffären. Vi på Reco.se kan därför tipsa dig om att välja fastighetsmäklare med omsorg och framförallt se till att du får de svaren du behöver få. Här på Reco.se strävar vi efter att uppnå en gemenskap där vi tillsammans hjälps åt att tipsa varandra om de bästa mäklarna i just din stad. Oavsett om du bor i Göteborg, Malmö, Stockholm eller någon annanstans i Sverige ger vi dig en lista till de bäst rekommenderade mäklarna hos just dig. Välkommen!

Att sälja sin bostad leder ofta till många frågetecken. Vi ska försöka hjälpa dig besvara så många som möjligt av dessa, allt för att du ska kunna genomföra din bostadsaffär så smidigt som möjligt. Genom att anlita rätt mäklare kan du göra processen betydligt lättare. Fastighetsmäklaren hjälper dig att hålla i varje praktiskt fas av affären. Från ax till limpa, från värdering, fotografering, annonsering, budgivning och kontraktskrivning. Mäklarens arvode består oftast av provision, men kan även vara uppdelad på en fast och en rörlig del. Det här är någonting som ni tillsammans kommer överens om.

Det är du som säljer lägenheten som bär ansvaret för att informationen som mäklaren förmedlar till spekulanterna blir korrekt. Skulle någonting inte vara korrekt finns nämligen risken att du blir ersättningsskyldig. Genom att lägga alla kort på bordet från början kan du bidra till en smidigare affär.

Ett hett tips är att träffa några olika mäklare innan du bestämmer dig för vem du ska vända dig till. Här på Reco.se kan du ta del av vad tidigare kunder har skrivit om sina erfarenheter med olika mäklare. På så sätt kan du få en enkel överblick över vad mäklaren gjort tidigare. Här kan du också skriva egna rekommendationer om den mäklaren du till slut väljer. Vi hoppas att du här får den hjälp du behöver för att hitta en mäklare som kan hjälpa dig till ditt livs bästa affär, och att du senare kan tänka dig att rekommendera din mäklare till andra personer i din omgivning som letar efter en duktig mäklare.

Kom ihåg att din fastighetsmäklare är specialiserad på det hon gör. När du betalar för mäklarens tjänster får du erfarenhet, kunskap, trygghet och kontaktnät på köpet. Lita på din mäklare, men också på din magkänsla. Vi på Reco.se önskar dig ett stort lycka till!

Topp 25 mäklare

Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö

1,047 recos
    Östra Torggatan 14, Karlstad
    Om du funderar på att byta boende kan en bra början vara att få en bild av vad ditt nuvarande boende är värt och få rådgivning kring de olika delarna i bostadsaffären. Våra mäklare gör gärna en kostna...
    Patrik H
    Patrik H: Jonas Björk är jätte trevlig och lojal, allt har gått utan problem med mitt köp av bostadsrätt. MVH Patrik Högberg

Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

2,097 recos
    Sveavägen 147, Stockholm
    Vi gör ingenting lagom, och med Erik Olsson-metoden har vi gett säljare i Stockholm Bäst Betalt 8 år i rad. Kontakta oss om du också vill få Bäst Betalt för din bostad!
    Angelica B
    Angelica B: Väldigt engagerad och proffsig

MOHV Malmö

Regementsgatan 17, Malmö
    MOHV står för framåtanda, kreativitet och nytänkande - något som genomsyrar hela vårt företag. Vi vågar vara nytänkande för våra kunders bästa.
    Zeynep W
    Zeynep W: Snabb, trevlig, proffsig!!! Rekommenderar starkt!

Fastighetsbyrån Linköping

Repslagaregatan 23 A, Linköping
    Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Linköpingsområdet? Vi på Fastighetsbyrån är specialister på att förmedla alla sorters fastigheter, inklusive skog, och hjälper dig gärna! Välkommen!
    Sten Gunnar J
    Sten Gunnar J: Positiv, lättkommunicerad, återkom snabbt vid påringning

Fastighetsbyrån Gävle

1,124 recos
    Nygatan 27, Gävle
    Funderar du på att flytta i, till eller från Gävle? Vi på Fastighetsbyrån kan bostadsmarknaden här och hjälper dig oavsett var i processen du befinner dig. Välkommen!
    Tommy L
    Tommy L: Väldigt bra bemötande samt kundvännliga

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30, Bromma
    Vi har verktygen, erfarenheten och kunskapen för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär i Bromma eller på Essingeöarna! Välkommen till Fastighetsbyrån!
    Zahra A
    Zahra A: Jan levde verkligen upp till min förväntan, jag är otroligt nöjd över att ha valt honom som mäklare! Snabb på att svara,...

Våningen & Villan - Malmö

Mariedalsvägen 45, Malmö
    Vi är ett av de ledande mäklarföretagen i Malmö, Lund, Helsingborg, Svedala och på Näset. Med hjälp av vår affärsmodell skräddarsyr vi din bostadsaffär efter dina behov och önskemål.
    Ebba H
    Ebba H: Mycket professionellt bemötande!

Mäklarhuset Uppsala

Strandbodgatan 10, Uppsala
    Varmt välkomna till Mäklarhuset!
    Lucie H
    Lucie H: Hjälpsam, opartisk, empatisk, professionell

Mäklarhuset Örebro

Borgmästargatan 10, Örebro
    Varmt välkomna till Mäklarhuset!
    Cassandra P
    Cassandra P: trevlig och professionell mäklare som var över förväntan efter att vi haft kontakt med en kollega till honom.

Fastighetsbyrån Järfälla

Allmogevägen 5, Järfälla
    Köpa eller sälja bostad i Järfälla? Vi på Fastighetsbyrån är engagerade och målmedvetna och tar dina förutsättningar och behov i beaktning för att kunna erbjuda dig en tjänst som passar just dig och d...
    Muthita P
    Muthita P: Jag ar nojd med Lousin. Hon var hjalpsam och kunnig. Jag skulle absolut rekommendera henne till andra saljare! Tack så m...

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, Solna
    Vi hjälper dig hitta ditt nya drömboende i Solna samtidigt som vi hittar köpare till din tidigare bostad. Kontakta oss för en fri värdering eller boka tid för ett samtal med oss om din boendesituation...
    Maria K
    Maria K: Mycket bra bemötande. Informerade om de saker jag behöver veta och inte det säljsnack man ofta får istället för fakta....

Svenska Mäklarhuset Bromma

Gustavslundsvägen 167, Bromma
    Välkomna till Svenska Mäklarhuset Bromma!
    Carls S
    Carls S: Kunnig, trevlig och saklig en kille och firma jag varmt kan rekommendera till andra !

Fastighetsbyrån Sandviken

HYTTGATAN 37, Sandviken
    Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi har kontor i Sandviken och Ockelbo. Är du intresserad av att köpa eller sälja en fastighet i området? Kontakta oss!
    Göran W
    Göran W: Mycket professionell, trevlig och tillmötesgående. Vi är mycket nöjda med hennes arbete.

Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, Stockholm
    Välkommen till Fastighetsbyrån på Södermalm! Vi guidar dig till ditt nya område här i ett av Stockholms populäraste områden!
    Fredrik J
    Fredrik J: Cecilia är verkligen duktig på att vara en perfekt blandning mellan seriös och personlig, precis som man vill ha en mäkl...

Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

Gustaf Dalénsgatan 1, Göteborg
    Välkommen till Fastighetsbyrån Hisingen! Vi har lång erfarenhet och hjälper dig tillrätta här i området.
    Anna L
    Anna L: Christophe har varit väldig trevlig, det var dock lite strul vid tillträdet då det var väldigt sent som tiden beslutade...

Edward & Partners

Sveavägen 52, Stockholm
    Vårt mål är alltid att du som kund ska bli nöjd. Vi har redan idag många nöjda kunder så vill du bli en av dem kontakta oss idag på telefonnummer: 08-20 80 80
    Johan K
    Johan K: Engagerad, snabba aterkopplingar, bra "styling"

Fastighetsbyrån Hägersten/Älvsjö/Skärholmen

1,237 recos
    Elsa Brändströms gatan 219, Hägersten
    Vi kan bostadsmarknaden i Hägersten, Älvsjö och Skärholmen. Berätta för oss om dina planer!
    Bertil R
    Bertil R: Ödmjukt och tillmötesgående. Jag är mycket nöjd med resultat, samt min mäklare.

Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Nacka Forum Torghuset, Nacka
    På Svensk Fastighetsförmedling i Nacka kan vi vårt område och hjälper dig till din bästa bostadsaffär!
    Roland P
    Roland P: Jag har bara positivt att säga.Korrekt o sakligt bemötande Trevlig person.

Mäklarhuset Innerstan

Norr Mälarstrand 72, Stockholm
    Vi har förmedlat tusentals boenden i Stockholms innerstad. Dessutom har vi landets nöjdaste kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitets Index). Du når oss på 08- 650 70 00. Välkommen!
    Stig-arne H
    Stig-arne H: Bra och trevligt bemötande jobbet med försäljningen var mycket bra.

Fastighetsbyrån Lund

Mårtenstorget 8, Lund
    Vi följer förändringarna på Lunds bostadsmarknad med spänning och har full koll, så att du slipper. Du kan känna trygghet när du lämnar bostadsförsäljningen eller köpet i våra händer!
    Jakob L
    Jakob L: Enkelt, smidigt och professionellt.

Fastighetsbyrån Karlskrona

Borgmästaregatan 13, Karlskrona
    Lars-Olof  S
    Lars-Olof S: Lyhörd och öppen med information, både till mig som säljare och till köpare. Ger förtroende.

Fastighetsbyrån Helsingborg

Södra Kyrkogatan 12, Helsingborg
    Peter G
    Peter G: Karl är en mycket kompetent mäklare, med sin kunskap och ödmjuka bemötande lyckas han väl!

Fastighetsbyrån Vällingby

Vällingbyplan 7, Vällingby
    Välkommen till Fastighetsbyrån Vällingby! Vi mäklare här har koll även på Hässelby och Spånga, och hjälper dig med varje steg i bostadsaffären.
    Philip R
    Philip R: Köpte precis min första lägenhet så visste inte så mycket om bostads branschen. Jimmy hjälpte till med allt som behövdes...

Fastighetsbyrån Örebro

Drottninggatan 18-20, Örebro
    Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi har kontor i centrala Örebro och i Fjugesta och kan våra områden i detalj.
    Daniel T
    Daniel T: Blir lite trött på snabbheten av denna enket... allt är ju inte klart ännu !!! hur ska man då kunna svara på denna ?????

Fastighetsbyrån Norrtälje

Stora Brogatan 5, Norrtälje
    Välkommen till Fastighetsbyrån och Norrtälje! Skärgård, stad, skog och landsbygd - Norrtälje har allt och vi mäklare hjälper dig hitta det bästa boendet.
    Ann-britt C
    Ann-britt C: Betyg Utmärkt. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Uppskattade verkligen hennes sätt att ge oss köpare t...