Mäklare

När man ska hitta en mäklare är det viktigt att hitta en som passar dig och din situation. Att sälja bostad är en av de viktigaste resorna man gör under sin livstid. Förtroendet för mäklaren är därför centralt när man ska leta sig fram i den snåriga djungeln till den mäklare som kan hjälpa dig till den absolut bästa bostadsaffären. Vi på Reco.se kan därför tipsa dig om att välja fastighetsmäklare med omsorg och framförallt se till att du får de svaren du behöver få. Här på Reco.se strävar vi efter att uppnå en gemenskap där vi tillsammans hjälps åt att tipsa varandra om de bästa mäklarna i just din stad. Oavsett om du bor i Göteborg, Malmö, Stockholm eller någon annanstans i Sverige ger vi dig en lista till de bäst rekommenderade mäklarna hos just dig. Välkommen!

Att sälja sin bostad leder ofta till många frågetecken. Vi ska försöka hjälpa dig besvara så många som möjligt av dessa, allt för att du ska kunna genomföra din bostadsaffär så smidigt som möjligt. Genom att anlita rätt mäklare kan du göra processen betydligt lättare. Fastighetsmäklaren hjälper dig att hålla i varje praktiskt fas av affären. Från ax till limpa, från värdering, fotografering, annonsering, budgivning och kontraktskrivning. Mäklarens arvode består oftast av provision, men kan även vara uppdelad på en fast och en rörlig del. Det här är någonting som ni tillsammans kommer överens om.

Det är du som säljer lägenheten som bär ansvaret för att informationen som mäklaren förmedlar till spekulanterna blir korrekt. Skulle någonting inte vara korrekt finns nämligen risken att du blir ersättningsskyldig. Genom att lägga alla kort på bordet från början kan du bidra till en smidigare affär.

Ett hett tips är att träffa några olika mäklare innan du bestämmer dig för vem du ska vända dig till. Här på Reco.se kan du ta del av vad tidigare kunder har skrivit om sina erfarenheter med olika mäklare. På så sätt kan du få en enkel överblick över vad mäklaren gjort tidigare. Här kan du också skriva egna rekommendationer om den mäklaren du till slut väljer. Vi hoppas att du här får den hjälp du behöver för att hitta en mäklare som kan hjälpa dig till ditt livs bästa affär, och att du senare kan tänka dig att rekommendera din mäklare till andra personer i din omgivning som letar efter en duktig mäklare.

Kom ihåg att din fastighetsmäklare är specialiserad på det hon gör. När du betalar för mäklarens tjänster får du erfarenhet, kunskap, trygghet och kontaktnät på köpet. Lita på din mäklare, men också på din magkänsla. Vi på Reco.se önskar dig ett stort lycka till!

Topp 25 mäklare

Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö

1,205 recos
    Östra Torggatan 14, Karlstad
    Om du funderar på att byta boende kan en bra början vara att få en bild av vad ditt nuvarande boende är värt och få rådgivning kring de olika delarna i bostadsaffären. Våra mäklare gör gärna en kostna...
    Thomas N
    Thomas N: Väldig professionell, proaktiv, förstående, och trevlig!

Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

2,155 recos
    Sveavägen 147, Stockholm
    Vi gör ingenting lagom, och med Erik Olsson-metoden har vi gett säljare i Stockholm Bäst Betalt 8 år i rad. Kontakta oss om du också vill få Bäst Betalt för din bostad!
    Sofia E
    Sofia E: Förtroendeingivande och trevligt bemötande.

MOHV Malmö

1,052 recos
    Regementsgatan 17, Malmö
    MOHV står för framåtanda, kreativitet och nytänkande - något som genomsyrar hela vårt företag. Vi vågar vara nytänkande för våra kunders bästa.
    Inger B
    Inger B: Jag tycker Lisa har varit kanonbra. Hjälpsam och tillmötesgående. Med vänlig hälsning Inger

Fastighetsbyrån Linköping

Repslagaregatan 23 A, Linköping
    Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Linköpingsområdet? Vi på Fastighetsbyrån är specialister på att förmedla alla sorters fastigheter, inklusive skog, och hjälper dig gärna! Välkommen!
    Pernilla K
    Pernilla K: Jag är jättenöjd med den mäklare som hjälpt mig sälja min bostadsrätt.

Mäklarhuset Uppsala

Strandbodgatan 10, Uppsala
    Varmt välkomna till Mäklarhuset!
    Alf S
    Alf S: Trevlig och saklig när man frågar saker som köpare inte påflygen och jobbig utan ger ett lugnt intryck. Riktigt ihär...

Fastighetsbyrån Järfälla

1,040 recos
    Allmogevägen 5, Järfälla
    Köpa eller sälja bostad i Järfälla? Vi på Fastighetsbyrån är engagerade och målmedvetna och tar dina förutsättningar och behov i beaktning för att kunna erbjuda dig en tjänst som passar just dig och d...
    Linda P
    Linda P: Andreas var väldigt engagerad. Han var mycket trevlig och vi var nöjda med hans arbete.

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

1,014 recos
    Gustavslundsvägen 30, Bromma
    Vi har verktygen, erfarenheten och kunskapen för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär i Bromma eller på Essingeöarna! Välkommen till Fastighetsbyrån!
    Malin L
    Malin L: Fantastisk! Flexibel och lätt att få tag på. Vi är supernöjda!

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, Solna
    Vi hjälper dig hitta ditt nya drömboende i Solna samtidigt som vi hittar köpare till din tidigare bostad. Kontakta oss för en fri värdering eller boka tid för ett samtal med oss om din boendesituation...
    Madelene S
    Madelene S: Bra och påläst gav ett seriöst intryck. Nöjd kund.

Svenska Mäklarhuset Bromma

Gustavslundsvägen 167, Bromma
    Välkomna till Svenska Mäklarhuset Bromma!
    Anna B
    Anna B: Hej, Har bara goda erfarenheter av Noomi. Hon skall ha pris. Otroligt professionell och kompetent även SNABB och orden...

Svenska Mäklarhuset Annedal

Bällstavägen 58, Bromma
    Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Annedal! Vi är Brommas ledande mäklarfirma. Av oss får du kostnadsfri värdering samt rådgivning under hela bostadsaffären.
    Barbara T
    Barbara T: Är mycket bra mäklare på alla sätt

Våningen & Villan Malmö

Mariedalsvägen 45, Malmö
    Vi är ett av de ledande mäklarföretagen i Malmö, Lund, Helsingborg, Svedala och på Näset. Med hjälp av vår affärsmodell skräddarsyr vi din bostadsaffär efter dina behov och önskemål.
    Sara P
    Sara P: Jag har inget negativt att skriva om Nina Ollhage. Proffsig men samtidigt personlig i sitt bemötande gentemot oss som ku...

Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

Gustaf Dalénsgatan 1, Göteborg
    Välkommen till Fastighetsbyrån Hisingen! Vi har lång erfarenhet och hjälper dig tillrätta här i området.
    Mathias G
    Mathias G: Vi har fått ett mycket bra och professionellt bemötande.

Fastighetsbyrån Gävle

1,130 recos
    Nygatan 27, Gävle
    Funderar du på att flytta i, till eller från Gävle? Vi på Fastighetsbyrån kan bostadsmarknaden här och hjälper dig oavsett var i processen du befinner dig. Välkommen!
    Louise J
    Louise J: Bemötandet var otroligt bra. Helt klart värt sitt pris!!!

Fastighetsbyrån Sandviken

HYTTGATAN 37, Sandviken
    Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi har kontor i Sandviken och Ockelbo. Är du intresserad av att köpa eller sälja en fastighet i området? Kontakta oss!
    Anna D
    Anna D: Adam Hultman Han är helt ok. Det har gått bra att prata med honom .

Fastighetsbyrån Södertälje

Storgatan 7, 2tr, Södertälje
    Sofia R
    Sofia R: Jättebra bemötande! Supertrevlig och lyssnar på vad man har för behov av boendet. Jag har kännt mig 100% trygg med mitt ...

Mäklarhuset Örebro

Borgmästargatan 10, Örebro
    Varmt välkomna till Mäklarhuset!
    Catrin B
    Catrin B: Glad och öppen. Svarade bra på frågor. Mycket nöjd som kund.

Edward & Partners

Sveavägen 52, Stockholm
    Vårt mål är alltid att du som kund ska bli nöjd. Vi har redan idag många nöjda kunder så vill du bli en av dem kontakta oss idag på telefonnummer: 08-20 80 80
    Danny S
    Danny S: Proffsigt bemötande och tillgänglig på obekväma arbetstider. Topp!

Fastighetsbyrån Åkersberga

Bergavägen 8A, Åkersberga
    Varmt välkommen till Fastighetsbyrån i Åkersberga! Hos oss hittar du engagerade mäklare med koll på läget.
    Kersti Z
    Kersti Z: Mycket seriös och trevlig mäklare! Hög tillgänglighetsfaktor - snabba svar! Verklighetsförankrad, rak och tydlig! Mycket...

Fastighetsbyrån Karlskrona

Borgmästaregatan 13, Karlskrona
    Anna M
    Anna M: Kompetent och trevlig. Smidig att ha att göra med. Lätt att få kontakt med. Mycket nöjda!

Fastighetsbyrån Hägersten Älvsjö Skärholmen

1,300 recos
    Elsa Brändströms gatan 219, Hägersten
    Vi kan bostadsmarknaden i Hägersten, Älvsjö och Skärholmen. Berätta för oss om dina planer!
    Staffan F
    Staffan F: Jag kan rekommendera Kim Ekholm. Han arbetade lugnt och metodiskt med försäljningen av min lägenhet – och hittade till s...

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, Uppsala
    Vi kan Uppsala och Knivsta, och vill gärna hjälpa dig få ut så mycket som möjligt av din bostadsaffär!
    Sonja
    Sonja: Ibland lite stressad, lite mer kontakt mellan. Sammanfattningsvis bra, öppen kontakt.

Mäklarhuset Innerstan

Norr Mälarstrand 72, Stockholm
    Vi har förmedlat tusentals boenden i Stockholms innerstad. Dessutom har vi landets nöjdaste kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitets Index). Du når oss på 08- 650 70 00. Välkommen!
    Johan C
    Johan C: Pär var suverän under hela försäljningsprocessen.

Fastighetsbyrån Kalmar

Norra Långatan 30, Kalmar
    Vi håller full koll på Kalmars bostadsmarknad och svarar gärna på frågor om bostad och boende här! Våra mäklare gör gärna en kostnadsfri värdering och berättar hur vi kan hjälpa just dig.
    Yared B
    Yared B: Mäklaren var bra och försökte svara på frågorna jag ställde.

Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, Alingsås
    Välkommen till Fastighetsbyrån och Alingsås! Vi anpassar affärerna efter varje individ och har både lång erfarenhet och nytänk.
    Lena K
    Lena K: allt fungerade bra Behövde ej ngn visning vi accepterade första budet

Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Nacka Forum Torghuset, Nacka
    På Svensk Fastighetsförmedling i Nacka kan vi vårt område och hjälper dig till din bästa bostadsaffär!
    Peter H
    Peter H: En riktigt proffsig mäklare. Som överträffa alla mina förväntningar