Mäklare

När man ska hitta en mäklare är det viktigt att hitta en som passar dig och din situation. Att sälja bostad är en av de viktigaste resorna man gör under sin livstid. Förtroendet för mäklaren är därför centralt när man ska leta sig fram i den snåriga djungeln till den mäklare som kan hjälpa dig till den absolut bästa bostadsaffären. Vi på Reco.se kan därför tipsa dig om att välja fastighetsmäklare med omsorg och framförallt se till att du får de svaren du behöver få. Här på Reco.se strävar vi efter att uppnå en gemenskap där vi tillsammans hjälps åt att tipsa varandra om de bästa mäklarna i just din stad. Oavsett om du bor i Göteborg, Malmö, Stockholm eller någon annanstans i Sverige ger vi dig en lista till de bäst rekommenderade mäklarna hos just dig. Välkommen!

Att sälja sin bostad leder ofta till många frågetecken. Vi ska försöka hjälpa dig besvara så många som möjligt av dessa, allt för att du ska kunna genomföra din bostadsaffär så smidigt som möjligt. Genom att anlita rätt mäklare kan du göra processen betydligt lättare. Fastighetsmäklaren hjälper dig att hålla i varje praktiskt fas av affären. Från ax till limpa, från värdering, fotografering, annonsering, budgivning och kontraktskrivning. Mäklarens arvode består oftast av provision, men kan även vara uppdelad på en fast och en rörlig del. Det här är någonting som ni tillsammans kommer överens om.

Det är du som säljer lägenheten som bär ansvaret för att informationen som mäklaren förmedlar till spekulanterna blir korrekt. Skulle någonting inte vara korrekt finns nämligen risken att du blir ersättningsskyldig. Genom att lägga alla kort på bordet från början kan du bidra till en smidigare affär.

Ett hett tips är att träffa några olika mäklare innan du bestämmer dig för vem du ska vända dig till. Här på Reco.se kan du ta del av vad tidigare kunder har skrivit om sina erfarenheter med olika mäklare. På så sätt kan du få en enkel överblick över vad mäklaren gjort tidigare. Här kan du också skriva egna rekommendationer om den mäklaren du till slut väljer. Vi hoppas att du här får den hjälp du behöver för att hitta en mäklare som kan hjälpa dig till ditt livs bästa affär, och att du senare kan tänka dig att rekommendera din mäklare till andra personer i din omgivning som letar efter en duktig mäklare.

Kom ihåg att din fastighetsmäklare är specialiserad på det hon gör. När du betalar för mäklarens tjänster får du erfarenhet, kunskap, trygghet och kontaktnät på köpet. Lita på din mäklare, men också på din magkänsla. Vi på Reco.se önskar dig ett stort lycka till!

Topp 25 mäklare

Fastighetsbyrån Karlstad & Hammarö

1,274 recos
    Östra Torggatan 14, Karlstad
    Om du funderar på att byta boende kan en bra början vara att få en bild av vad ditt nuvarande boende är värt och få rådgivning kring de olika delarna i bostadsaffären. Våra mäklare gör gärna en kostna...
    Johan A
    Johan A: helt ok, men skulle vara mer personligt

Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

2,207 recos
    Sveavägen 147, Stockholm
    Vi gör ingenting lagom, och med Erik Olsson-metoden har vi gett säljare i Stockholm Bäst Betalt 8 år i rad. Kontakta oss om du också vill få Bäst Betalt för din bostad!
    Magnus L
    Magnus L: Stort tack Marcus för en rakt igenom professionell och kompetent insats. Marcus gav lugn i en viktig affär.

Fastighetsbyrån Linköping

Repslagaregatan 23 A, Linköping
    Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Linköpingsområdet? Vi på Fastighetsbyrån är specialister på att förmedla alla sorters fastigheter, inklusive skog, och hjälper dig gärna! Välkommen!
    Hemgården K
    Hemgården K: Johan Näsberg kämpade bra med att hitta nya lyckliga köpare av våra bostadsrätter i Vallastaden!

Våningen & Villan Malmö

1,051 recos
    Mariedalsvägen 45, Malmö
    Vi är ett av de ledande mäklarföretagen i Malmö, Lund, Helsingborg, Svedala och på Näset. Med hjälp av vår affärsmodell skräddarsyr vi din bostadsaffär efter dina behov och önskemål.
    Ingemar E
    Ingemar E: Lisa var väl påläst och väldigt effektiv.

MOHV Malmö

1,078 recos
    Regementsgatan 17, Malmö
    Vi på MOHV Malmö står för framåtanda! Vi vågar vara nytänkande och sätter våra kunders behov främst. Välkommen till oss!
    Abolghasem S
    Abolghasem S: She was polite and very good & fast at answering questions and sorting the things that needs to be done. I got very goo...

Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

1,054 recos
    Gustavslundsvägen 30, Bromma
    Vi har verktygen, erfarenheten och kunskapen för att hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär i Bromma eller på Essingeöarna! Välkommen till Fastighetsbyrån!
    Martina J
    Martina J: Robin är trevlig, pålitlig och lätttillgänglig genom hela processen. Jag kände redan under vårt första möte att Robin ha...

Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131, Solna
    Vi hjälper dig hitta ditt nya drömboende i Solna samtidigt som vi hittar köpare till din tidigare bostad. Kontakta oss för en fri värdering eller boka tid för ett samtal med oss om din boendesituation...
    Anders F
    Anders F: Danial skötte både försäljning av gamla lägenheten och köp av nya. Allt var väldigt bra utfört, snabbt, energiskt och me...

Mäklarhuset Uppsala

1,001 recos
    Strandbodgatan 10, Uppsala
    Varmt välkomna till Mäklarhuset Uppsala!
    Oskar S
    Oskar S: Malin Banger gav mig från start ett mycket professionellt och seriöst intryck. Fixade visning snabbt och även ett snabbt...

Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

Gustaf Dalénsgatan 1, Göteborg
    Välkommen till Fastighetsbyrån Hisingen! Vi har lång erfarenhet och hjälper dig tillrätta här i området.
    Robin C
    Robin C: Väldigt bra och kunnig, kunde dock vara något långsam på att ge svar på frågor.

Fastighetsbyrån Järfälla

1,052 recos
    Allmogevägen 5, Järfälla
    Köpa eller sälja bostad i Järfälla? Vi på Fastighetsbyrån är engagerade och målmedvetna och tar dina förutsättningar och behov i beaktning för att kunna erbjuda dig en tjänst som passar just dig och d...
    Daniel E
    Daniel E: Korrekt, trevlig och tillgänglig. Gav ett tillitsfullt intryck.

Svenska Mäklarhuset Bromma

Gustavslundsvägen 167, Bromma
    Välkomna till Svenska Mäklarhuset Bromma!
    Anna B
    Anna B: Hej, Har bara goda erfarenheter av Noomi. Hon skall ha pris. Otroligt professionell och kompetent även SNABB och orden...

Svenska Mäklarhuset Annedal

Bällstavägen 58, Bromma
    Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Annedal! Vi är Brommas ledande mäklarfirma. Av oss får du kostnadsfri värdering samt rådgivning under hela bostadsaffären.
    Magnus L
    Magnus L: Vänligt och proffesionellt bemötande.

Fastighetsbyrån Gävle

1,132 recos
    Nygatan 27, Gävle
    Funderar du på att flytta i, till eller från Gävle? Vi på Fastighetsbyrån kan bostadsmarknaden här och hjälper dig oavsett var i processen du befinner dig. Välkommen!
    Anne  H
    Anne H: Trevliga säljare. det är väl bra flera inblandade.

Fastighetsbyrån Hägersten Älvsjö Skärholmen

1,360 recos
    Elsa Brändströms gatan 219, Hägersten
    Vi kan bostadsmarknaden i Hägersten, Älvsjö och Skärholmen. Berätta för oss om dina planer!
    Nils I
    Nils I: Astrid är trevlig, kunnig, noggran, allt man önskar hos en mäklare med andra ord/ en nöjd säljare

Svensk Fastighetsförmedling Uppsala

Kungsängsgatan 14, Uppsala
    Vi kan Uppsala och Knivsta, och vill gärna hjälpa dig få ut så mycket som möjligt av din bostadsaffär!
    Herman P
    Herman P: Mycket nöjd med Sofias bemötande, påläst, hjälpsam, skulle varmt rekommendera henne.

Fastighetsbyrån Sandviken

1,005 recos
    HYTTGATAN 37, Sandviken
    Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi har kontor i Sandviken och Ockelbo. Är du intresserad av att köpa eller sälja en fastighet i området? Kontakta oss!
    Lena W
    Lena W: Engagerad, proffsig, vänlig, alltid tillgänglig!

Edward & Partners

Sveavägen 52, Stockholm
    Vårt mål är alltid att du som kund ska bli nöjd. Vi har redan idag många nöjda kunder så vill du bli en av dem kontakta oss idag på telefonnummer: 08-20 80 80
    Jonas N
    Jonas N: Duktig och driven. Lyssnade på våra önskemål som säljare och jobbade mot dessa.

Mäklarhuset Innerstan

Norr Mälarstrand 72, Stockholm
    Vi har förmedlat tusentals boenden i Stockholms innerstad. Dessutom har vi landets nöjdaste kunder enligt SKI (Svenskt Kvalitets Index). Du når oss på 08- 650 70 00. Välkommen!
    Gabriel E
    Gabriel E: Jag är otroligt nöjd med Mikaels insats. Han var extremt professionell och gjorde ett bra jobb under hela processen.

Fastighetsbyrån Alingsås

Lilla Torget 3, Alingsås
    Välkommen till Fastighetsbyrån och Alingsås! Vi anpassar affärerna efter varje individ och har både lång erfarenhet och nytänk.
    Britt F
    Britt F: Vänligen se mitt tidigare skrivna omdöme! (Det var ju görbra)

Fastighetsbyrån Åkersberga

Bergavägen 8A, Åkersberga
    Varmt välkommen till Fastighetsbyrån i Åkersberga! Hos oss hittar du engagerade mäklare med koll på läget.
    Klas H
    Klas H: Har stor kunskap och erfarenhet av hur bostads- och husmarknaden i Österåker fungerar.

Fastighetsbyrån Södertälje

Storgatan 7, 2tr, Södertälje
    Inkeri K
    Inkeri K: Jag kan Inte säga något negativt!

Mäklarhuset Örebro

Borgmästargatan 10, Örebro
    Varmt välkomna till Mäklarhuset!
    Arim Khaleel B
    Arim Khaleel B: allt var bra och gick som väntat. rekommenderas självklart.

Fastighetsbyrån Kalmar

Norra Långatan 30, Kalmar
    Vi håller full koll på Kalmars bostadsmarknad och svarar gärna på frågor om bostad och boende här! Våra mäklare gör gärna en kostnadsfri värdering och berättar hur vi kan hjälpa just dig.
    Lotta N
    Lotta N: Bra bemötande och han agerade väldigt proffesionellt

Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Nacka Forum Torghuset, Nacka
    På Svensk Fastighetsförmedling i Nacka kan vi vårt område och hjälper dig till din bästa bostadsaffär!
    Jean Christian J
    Jean Christian J: Bra. Positiv. Direkt. Snabb. Vänlig.

Fastighetsbyrån Malmö City

Östra Tullgatan 6, Malmö
    Funderar du på att förändra ditt boende i Malmö? Vi på Fastighetsbyrån Malmö City kan vårt område och svarar gärna på dina frågor!
    Emma O
    Emma O: Trevligt bemötande, hjälpsam och väldigt proffesionell. Fastighetsaffären gick över förväntan.