Fastighetsbyrån Malmö City

Östra Tullgatan 6, 211 28 Malmö — Visa karta

Ska du flytta i eller till Öresundsregionens mittpunkt - Malmö? Vi finns på flera platser i Malmö och kan varje stadsdel i detalj, både vad gäller vardag och bostadsmarknad. Vårt mål är att erbjuda en affärsmässig och personlig mäklartjänst, anpassad för just dig och dina önskemål. Att både köpare och säljare känner sig nöjda efter avslutad affär är något vi alltid strävar efter.

Så, har du frågor om bostad eller boende i Malmö finns vi här för att ge dig svaren. Vi vet vad du ska tänka på inför visning, vad din bostad är värd idag och vilka objekt som är påväg ut på marknaden.

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån i Malmö City!

Läs vad 1147 kunder tycker om Fastighetsbyrån Malmö City

• 2019-10-17

Klara E skrev om Jens Svensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jens sålde vår lägenhet i centrala Malmö. Allt gick smidigt och Jens höll oss väl uppdaterade och lugna under hela processen. Jag skulle varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Mimmi P

2019-10-15

Mimmi P skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag sålde en bostadsrätt med två rum och kök.
    Min mäklare var väldigt professionell och även förtroendegivande. Mina förväntningar var främst att få minst utgångspriset, att det skulle bli en trygg affär samt att allt skulle gå smidigt. Samtliga förväntningar levde min mäklare upp till.
    Allt som allt en mycket bra upplevelse och jag skulle definitivt anlita min mäklare igen vid ett framtida sälj/köp! Läs mer

Hampus S skrev om Johanna Meyer en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har sålt en bostadsrätt på 2rok i centrala Malmö.

Johanna har gått ”far and beyond” alla förväntningar, då hon alltid var skärpt, kunnig och hjälpsam! Hon var bekväm att ställa frågor till (även dem dumma frågorna) och man kände att hon bryr sig. Bästa mäklaren jag någonsin träffat! Läs mer

Jonatan Å skrev om Johanna Meyer en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Johanna hjälpte oss att sälja en 3a på Almhög I Malmö. Hon var otroligt proffsig, rak och lätt att kommunicera med. Under hela säljprocessen höll hon oss uppdaterad och fanns tillgänglig vid frågor. Vi har redan rekommenderat henne till vänner som planerar att sälja lägenheter. Läs mer

Carl M skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi fick hjälp av Ericka och Kenan med att sälja vår trea i centrala Malmö.

Bemötandet var över förväntan. Det finns många olika sorters mäklare, men med Ericka och Kenan var man i goda händer. Båda lyssnade på vad vi hade för önskemål, och såg till att få allt att stämma med oss, med köparen, och med affären.

I en något tuff bostadsmarknad blev vi ändå mycket nöjda med all hjälp vi fick av Ericka och Kenan. Läs mer
  • Olle E

2019-10-14

Olle E skrev om Jens Svensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Fick hjälp av Jens att sälja vår trea i Dammfri i Malmö. Han skötte försäljningen utmärkt och höll oss uppdaterade hela vägen. Han lyssnade på våra önskemål samt hade många egna tips att ge inför försäljningen. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-10-14

Henrik J skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt en bostadsrätt 2a 60kvm.
    Känner stort förtroende från första gång med Keenan och han gjorde det bra.
    Jag nöjd o allt gick som jag ville.
    Tack Läs mer
  • 2019-10-12

Marija S skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålde min 2:à i Lindeborg med Ninas hjälp. Tycker att samarbetet har fungerat utmärkt. Nina är jätte bra specialist. Hon är hjälpsam, kunnig, trevlig och tillgänglig när man har frågor eller funderingar.
    Skulle definitivt rekommendera henne!!! Läs mer

Freja N skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt en etta på 38 kvm i Slottsstaden. Kenan var en utmärkt mäklare, trevlig och tillmötesgående! Läs mer

Jerry B skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Har köpt lägenhet av Nina som är proffsig och påläst.Vi kan varmt rekommendera henne.

Mvh kerstin o Jerry berg Läs mer

Pavla K skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har köpt lägenhet i Malmö som Ericka varit mäklare för. Hon har snabbt besvarat alla mina frågor och gjort professionellt intryck från visningsdagen ända fram till avslut. Läs mer

Tove Z skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har köpt tillsammans med mina föräldrar en lägenhet i malmö. Jag har blivit bemött utmärkt från visning tills att jag fick nycklar till lägenheten! Maxime har varit en trygg och bra mäklare och jag hoppas att jag kan kontakta henne i framtiden också! :) Läs mer

Tanja T skrev om Tobias Axell en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vår mäklare Tobias Axell på Fastighetsbyrån har hjälpt oss med försäljningen av vår villa i Malmö. Tobias har visat en mycket gedigen sakkunskap om alla frister och regler som gäller och han har navigerat oss tryggt genom hela försäljningen. Han har även hela tiden visat att han brydde sig om alla inblandade parter och det har känts riktigt bra att ha Tobias som mäklare. Vi kan bara rekommendera Tobias till alla som vill sälja sin fastighet. Läs mer

Rasmus T skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Super trevlig mailkontakt och jättebra service och mottagande vid visning. Det enda var att det ibland var lite oklart via mail vad som var på gång i affären.

Men annars är jag super nöjd! Läs mer

Lena Ulrika F skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt bostad i en affär där Maria var mäklare. Maria är professionell, nogrann och förtroendeingivande. Läs mer

Ulf N skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Bra bemötande och förtroendeingivande hantering genom hela bostadsaffären.
    rekommenderas varmt. Läs mer

Malin N skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi köpte en lägenhet och fick mycket bra, vänligt och proffsigt bemötande från början till slut. Mer än nöjd! Läs mer

Nanny Z skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi köpte en bostadsrätt i Malmö och vi blev otroligt proffsigt och vänligt bemött av Maxime. Har alltid haft en del fördomar om mäklare. Men dom försvann omgående under köpet.
    Om jag ska sälja eller köpa någon gång i framtiden så vill jag ha en mäklare som Maxime som man känner sig trygg med. Läs mer

Malin S skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt bostad med hjälp av elaine, toppen mäklare som gjort sitt yttersta för att få min lägenhet såld. Bra på alla sätt! Läs mer

Matilda L skrev om Elisabeth Krook Lindén en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag sålde en 1,5 rok vid Nobeltorget. För mig var det viktigt att känna mig trygg med den mäklaren jag valde eftersom jag bor i en annan stad. Elisabeth hjälpte till med de saker jag inte kunde göra på grund av distansen, och hon höll mig välinformerad under hela processen.
    Vi hade ett gott samarbete, försäljningen gick smidigt och dessutom blev slutpriset högre än vad jag hade förväntat mig! Läs mer

Julia T skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpte en lägenhet, en etta med loft i Malmö. Hon ger ett väldigt proffsigt intryck, och det känns som att hon verkligen bryr sig! Läs mer

Richard P skrev om Tobias Axell en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    En kunnig och trevlig mäklare som sätter kundens behov i fokus. Hjälpsam med allt vad försäljning innebär, erbjuder alltid hjälp när det behövs. Uppmärksam på kundens situation och ger ett ärligt och tryggt intryck. Vi hade inte förväntat oss all den hjälp vi fick. En mäklare som sticker ut i mängden och som starkt kan rekommenderas! Läs mer

Carina J skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har sålt mitt radhus (bostadsrätt) och hade en mycket bra dialog med Maria genom hela processen. Jag hade starka åsikter om beskrivning av objektet och foto men allt bemöttes på ett professionellt och trevligt sätt. Jag är mycket nöjd med mina kontakter med Maria och kan starkt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-10-07

Martin Z skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpte en liten lägenhet i Malmö. Proffsig och trevlig mäklare, allt funkade så bra som man kunde hoppas. Anlitar gärna igen. Läs mer
  • 2019-10-07

Gun H skrev om Haris Horozovic en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    sålt en bostadsrätt- Vänligt bemött. Han garanterade dock mer än vad vi fick, vilket inte kändes bra. Läs mer
    2019-10-07 Haris H svarar Gun H
    Hej Anna,

Vad glad jag blir att du känner att du blivit bra bemött, det glädjer mig och tack för du tog dig tid att skriva. Tråkigt att du uppfattade att jag garanterade ett högre slutpris, det var inte min intention då det känns ansvarslöst att göra så som mäklare. Däremot vill jag alltid ge mina säljare de bästa förutsättningarna för att få bäst betalt, vilket jag också hoppas ni uppfattade genom vår kompromiss och slutpris. Skulle det vara något framöver, så får du gärna höra av dig. Allt gott så länge.

/ Haris
  • Marcus S

2019-10-07

Marcus S skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Malin hjälpte oss att sälja vår trea på drottningtorget. Hon är trevlig och ger ett professionellt intryck. Hon är effektiv och kan sitt jobb. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-10-04

Fredrik P skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Proffsigt och trevligt bemötande genom hela affären. Läs mer
  • 2019-10-03

Simon A skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpte en etta i Malmö genom Kenan. Punktlig och professionell mäklare som hjälpte med alla möjliga frågor och problem. Rekommendas starkt! Läs mer
  • 2019-10-02

Emina H skrev om Tobias Axell en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har köpt lägenhet på Von Lingens väg 84.Mäklaren var väldigt snäll .Köpett gick bra jag är väldig nöjd. Läs mer

Martina O skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Generellt bra bemötande. Ändra sig dock med vad vi kan få för slutpris på min lägenhet efter den låg uppe till försäljning. Detta var alltså inte samma summa vi diskuterat tidigare. Läs mer

Max K skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt en tvåa. Mycket trevligt bemötande, snabb kontakt och bra uppföljning. Läs mer

Isabella O skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Ericka har varit superduktig! Vi köpte en lägenhet som Ericka sålde. Läs mer

Naser B skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Om ni vill ha en mäklare som levererar och är tillgänglig så kan jag starkt rekommendera Malin. Jag har både köpt och sålt av henne Läs mer

Therése B skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpte ett hus av Malin och under den processen så var hon tillgänglig på alla sätt😊! Så när husaffären var påskrivet valde vi Malin för att sälja vår lägenhet. Från vi hade vårt möte tills den blev såld gick på 3 veckor med allt! Och även här var hon närvarande och stöttande hela vägen. Kan varmt rekommendera henne, en riktig ⭐️! Läs mer

Luca S skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Hon var väldigt trevlig, hjälpsam och tillgänglig när vi behövde något Läs mer

Viviann B skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Då vi har anlitat Maria Tillgren i samband med försäljning av två bostadsrätter under se senaste 8 månaderna har vi bara gott att säga om henne.
    Vi har fått ett mycket bra bemötande och om vi skulle sälja en lägenhet eller fastighet skulle vi gärna anlita Maria Tillgren igen.

Viviann Bjärby och Bengt Axelsson Läs mer

Henry I skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi har köpt en lägenhet.

Malin var flexible, visade alltid respect, det var alltid lätt att nå malin via telefon. Hon var väldigt tydligt i med förklaring. Läs mer

Jeanette C skrev om Jens Svensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi har sålt en bostadsrätt. Mäklaren var proffsig, trevlig och mycket hjälpsam. Vi fick löpande information och stöd i säkjuppdraget. Läs mer

Hanna C skrev om Jens Svensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Mäklaren har ansvarat för försäljning av en mindre lägenhet. Bemötandet av mäklaren har varit väldigt trevligt och tillmötesgående. Affären har sköts snabbt och professionellt. Över lag har all kontakt med mäklaren varit mycket positiv och levt upp till vad jag förväntat mig. Läs mer
  • 2019-09-27

Mats A skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Mycket bra och professionell hantering Läs mer
  • 2019-09-26

Andreas N skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålde min lägenhet med Nina. Gick snabbt och smidigt, svarade på alla ens frågor på både när man säljer och köper ett nytt boende.
    Lätt att nå henne på mobilen. Läs mer

Mikael S skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Nina var behjälplig hela vägen genom köpet! En mycket duktig och lugn person som såg lösningar på problem. En bra människa o tillika mäklare. Är duktig på sitt yrke. Skulle jag nån gång sälja så kommer jag klart kontakta henne. Läs mer

Ermal M skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi köpte en lägenhet och Nina Hjälm var mäklaren. Hon var väldigt snäll, professionell och effektiv.
    Det var lätt att få kunna vara i kontakt med henne. Hon alltid svarade på våra oro och frågar, från första till sista dagen.
    Vi gillade henne från den första stunden vi träffades på visningen. Ninas stort och vänligt leende gav oss en positiv känsla och bedömning om henne. Och så var hon, väldigt positiv och bra på sitt jobb.
    Man kunde se hur mycket hon älskar sitt jobb och hur bra hon är med att relationera sig med olika klienter och deras behöv.
    Jag skulle gärna vilja ha igen henne som mäklare i framtiden. Läs mer

Elena S skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    - Vi har köpt en 3,5 och sålt vår 3:a hos Malin Fast
    - Jättebra bemött och med en flexibilitet
    - Mäklaren levde verkligen upp till förväntningarna men upplevde ibland att vi inte fick svar på frågor och kommunikationen gick runt oss. Vi fick kläm på det tillslut och vi kommer använda oss utav Malins tjänster vid nästa säljtillfälle.
    - Min upplevelse är att Malin som mäklare är ärlig vilket vi värdesätter högt. Vid båda våra tillfällen blev det kontrakts-påskrivning under en helg vilken säger hur flexibel hon har varit. Jag/vi rekommenderar Malin varmt! Läs mer

Amira h skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Kenan var, överlag, en toppen mäklare. Han var sakkunnig, tydlig och behjälplig. Det enda negativa var att han, stundtals, var dålig på att återkoppla. Utöver det, mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-09-24

Emelie K skrev om Fastighetsbyrån Malmö City
    Ordningssam, kunnig, vänligt och servicminded Läs mer
    2019-09-24 Fastighetsbyrån Malmö City svarar Emelie K
    Tack snälla, kul att få vara till hjälp!
  • 2019-09-23

Susanne H skrev om Tobias Axell en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har sålt en fyra, en bostadsrätt, med hjälp av Tobias.
    Jag fick bra kontakt med Tobias från första början, jag uppskattade hur han lyssnade in vad jag ville och tänkte, och samtidigt kom med bra idéer och upplägg på hur vi kunde genomföra försäljningen. Så har det varit genom hela processen, Tobias har varit lyhörd och samtidigt bidragit med sin erfarenhet och sina idéer. Det har varit ett bra driv från hans sida hela tiden. Tobias har också hållit mig uppdaterad på ett bra sätt genom hela processen.
    Vi hade samma bild av vad som var ett lämpligt utgångspris och hur mycket jag kunde få som bäst, med lite tur.
    Sedan blev min lägenhet såld på två veckor, till det pris vi satt som ”best case scenario”-pris. Så jag är mycket nöjd!! Läs mer
  • 2019-09-23

Martin K skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi anlitade Ericka för att sälja vår lägenhet. Redan vid vårt första möte har vi känt att hon har varit genuint intresserad, professionell och väl förberedd. Hon har alltid varit tillgänglig och aldrig pressat oss till något beslut. Vi är mycket nöjda med Erickas arbete och rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • Niklas J

2019-09-23

Niklas J skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    1,5 på malmgården Malmö. Bra bemötande. Upplevs som att han har extremt mycket att göra. Dock inte påverkat min försäljning alls. Kan varmt rekommendera Kenan. Läs mer
  • 2019-09-19

Stephan A skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City