Fastighetsbyrån Malmö City

Östra Tullgatan 6, 211 28 Malmö — Visa karta

Ska du flytta i eller till Öresundsregionens mittpunkt - Malmö? Vi finns på flera platser i Malmö och kan varje stadsdel i detalj, både vad gäller vardag och bostadsmarknad. Vårt mål är att erbjuda en affärsmässig och personlig mäklartjänst, anpassad för just dig och dina önskemål. Att både köpare och säljare känner sig nöjda efter avslutad affär är något vi alltid strävar efter.

Så, har du frågor om bostad eller boende i Malmö finns vi här för att ge dig svaren. Vi vet vad du ska tänka på inför visning, vad din bostad är värd idag och vilka objekt som är påväg ut på marknaden.

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån i Malmö City!

Läs vad 1211 kunder tycker om Fastighetsbyrån Malmö City

Brit Møller M skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Malin har hjälpt os sälja vår fyra rums lägenhet i Slussen. Hon har ett fantastisk positivt bemötande, empati och hjälpsamhet kombinerat med professional rådgivning och hantering av hela processen. Kunna inte ha hittat bättre mäklare. Läs mer

Pia A skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Trevlig, hjälpsam och kunnig.
    Bra återkoppling.
    Toppen! Läs mer

Anton N skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Kunnig, trevlig, och tydlig! Ingav en trygghet genom hela processen, från första visning till överlämning. Ingenting att klaga på! Läs mer
  • 2019-12-10

Emma J skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Mitt första intryck av Maxime var att hon var mycket kunnig, engagerad och visade omsorg. Detta höll i sig genom hela processen då jag sålde min lilla tvåa. När jag var orolig och stressad kändes det alltid roligare, enklare och mer hoppfullt efter att ha träffat henne och pratat igenom. Jag blev mycket nöjd med min försäljning och uppskattade att hon hela tiden informerade mig och försäkrade sig om att jag kände mig trygg och nöjd. Mitt helhetsintryck är att Maxime är en mycket kompetent mäklare med god personkännedom vilket gör att hon bemöter både köpare och säljare på bästa sätt. Hon är inspirerande samtidigt som hon utstrålar trygghet. Jag kunde inte varit nöjdare! Läs mer
  • 2019-12-10

Anneli M skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Min erfarenhet av Nina mycket positiv! Att värderingen blir 4 i den 5-gradiga skalan beror endast på att min tid för utvärdering blev väldigt kort. Lägenheten blev nämligen såld ca 2 tim efter det att den lades ut på Hemnet. Jag är övertygad om att Nina har många strängar på sin lyra som hon aldrig hann börja spela på. Hade så skett skulle säkert 5:an legat nära till hands! Läs mer
  • 2019-12-09

Alexandra H skrev om Elisabeth Krook Lindén en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Elisabeth vann mitt förtroende från första möte och gjorde det omöjligt för de fem andra mäklarna jag träffade därefter att matcha sig med henne. Hennes driv, intresse för marknaden och begåvning för sälj förmedlades genom hennes professionella och behagliga bemötande. Jag hade kände stort förtroende för henne och hela Fastighetsbyråns försäljningsprocess då jag la försäljningen av min tvåa i Östra Sorgenfri i hennes händer.
    Kan varmt rekommendera Elisabeth som mäklare om ni vill få bra betalt för er lägenhet eller villa så väl som att känna er trygga genom hela försäljningsprocessen! Läs mer
    Elisabeth K gillar detta
  • 2019-12-08

Ida M skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har köpt en bostadsrätt i Malmö och fått fantastisk hjälp av mäklare Elaine Mürgas. Jag har känt mig väldigt trygg under hela processen. Elaine har hjälpt till och ställt upp på ett generöst och personligt sätt som jag uppskattar mycket. Jag vill varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-12-08

Måns W skrev om Filippa Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Det var en annan mäklare som heter Daniel Lundin som hanterade affären, mycket korrekt och bra hanterat Läs mer
  • 2019-12-06

Kajsa N skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Fantastiskt enkelt och lätt att jobba ihop med Malin! Läs mer
  • 2019-12-05

Thony C skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har sålt min tvåa i centrala Malmö. Min mäklare Maxime Melkie har varit super. Hon har varit ytterst hjälpsam och tillmötesgående. Hon har varit väldigt noga med att ge mig all den information jag behöver och försäljningen har genomförts bästa sätt. Jag skulle inte kunna önska mig en bättre mäklare.
    /Thony Cedrius Läs mer

Karin Ingela J skrev om Therese Lagerfelt en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Med hjälp av Therese Lagerfeldt har jag nyligen sålt min villa. Therese är en erfaren och professionell mäklare. Hon har lotsat mig genom säljprocessen på ett tryggt och lyhört sätt. Therese har varit tillgänglig och svarar snabbt på mina frågor. Hon tar sig tid och vi har kunnat resonera på ett respektfullt sätt genom hela processen. Therese är tydlig med sina synpunkter samtidigt som hon är lyhörd för säljarens önskemål. Allt detta har lett fram till en lyckad affär för både köpare och säljare. Jag vill varmt rekommendera Therese som mäklare. Läs mer

Agneta M skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt lgh, sålt hus.
    Bra bemötande och kunnig mäklare.
    Hon levde upp till mina förväntningar.
    Jag kände mej trygg och hon var inte påstridig som andra mäklare jag haft kontakt med. Läs mer

Nawid R skrev om Haris Horozovic en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Haris Horozovic en av dem mest proffsigaste mäklare.
    Från första telefonkontakten till avslutad affär. En som lyssnar på säljaren och köparens behov.
    Kan varmt rekommendera honom till andra som ska köpa eller sälja bostad. Läs mer
    2019-12-05 Haris H svarar Nawid R
    Tack så hemskt mycket för de fina orden Nawid! För mig är det viktigt att en förmedling genomförs på ett säkert sett och att båda parternas behov är tillgodosedda och att ni känner så gör mig glad. Stort lycka till med renoveringarna och hör av er om det skulle vara något! Allt gott. / Haris

Gert R skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Försäljning av bostadsrätt på Gröndal, Malmö. Fick ett gott bemötande av mäklaren, som tog tag i objektet på ett bra sätt. Bra presentation i annonsering. Regelbunden uppföljning och kontakt om ärendets förlopp. Hade kanske förväntat mig ett något bättre slutpris, men valde att hellre få ett snabbt avslut än att dra ut på processen. Försäljningen är ju visserligen avslutad förrän pengar finns på kontot och nycklarna överlämnade, men hittills bra jobbat av mäklaren. Läs mer

Nina S skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Väldigt engagerad mäklare. Super behjälplig och lugn o lyhörd. Toppen mäklare! Läs mer

Luaj A skrev om Daniel Lundin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Duktig, lyhörd, välbemötande och kunnig Läs mer

Maria K skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag är nöjd med Elaine Murgas service. Jag skulle välja henne igen om jag själv skulle sälja min lght. Elaine har varit snabb på att svara när jag kontaktat henne. Läs mer
  • Alenka A

2019-12-01

Alenka A skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt en lägenhet. Nina är en väldigt kompetent mäklare som är tillmötesgående och ser till att du som säljare ska känna dig helt trygg och väldigt nöjd.
    Försäljningen gick väldigt smidigt och snabbt med absolut bästa service från bästa mäklaren Nina. Läs mer
  • 2019-12-01

Philip A skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Alltid nära till hands när man behöver hjälp oavsett vad. Elaine hjälpte mig att köpa min första lägenhet och hon hjälpte hela vägen från början till slut så att jag kände mig bekväm hela vägen.
    Kunde inte haft en bättre mäklare än Elaine. Läs mer
  • 2019-11-28

Robert M skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Väldigt bra och alltid tillgänglig! Läs mer
  • 2019-11-28

Roland E skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Fyra rum kök i äldre brf i Malmö Mäklaren hade ett mycket gediget närmande till säljprocessen - information om helheten, köparens och säljarens skyldigheter och rättigheter, kommande styling och fotografering och slutligen visningarna. Det gick som på räls. Vi är mycket nöjda med resultatet och insatsen. Läs mer
    Malin F gillar detta
  • 2019-11-25

Stefan A skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt lägenhet.

Utomordentligt ambitiös och engagerad. Ställer upp och ser till så alla parter blir nöjda, letar du efter en mäklare som skiljer sig från mängden anlita Nina.

Glad och hjälpsam och fullt fokuserad på uppgiften, köper eller säljer jag igen vet jag vem som får uppdraget!

Nina 5/5 stjärnor! Läs mer
  • 2019-11-25

Rabia B skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Han er dygtig, han giver tid , han er omhyggelig med sit arbejd. Har haft en god oplevelse fra start til slut.. Läs mer
  • 2019-11-23

Vladimir L skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Malin hjälpte oss sälja en bostadsrätt i Malmö. Hon var aktiv och tillgänglig samt svarade snabbt vid frågor och förklarade alla steg utförligt. Karismatisk och försökte hela tiden att uppfylla våra krav och ändringar.

Rekommenderas. Läs mer
  • Mimmi L

2019-11-22

Mimmi L skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Maxime har stenkoll på allt och är mycket professionell och förtroendeingivande. Att sälja sin bostad är ju en mycket omständlig process men med sitt tempo och sitt driv får Maxime det att kännas lätt och spännande. Hon förklarar lättfattligt och hittills har jag, både i roll som köpare och säljare, fått tillfredsställande svar på alla frågor jag ställt. Jag känner mig helt trygg med att låta henne sälja min bostad, även om jag knappt vill flytta ut efter hennes beskrivning av den. Rekommenderar henne varmt! Läs mer

Gunilla A skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Positiv och lätt att samarbeta med.

Har köpt lägenhet på Lönngården till ett rimligt pris
    Tack för affären Läs mer

Barbro Å skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Proffsig och hjälpsam. Ger allt för att kunden ska bli nöjd. Läs mer
    2019-11-22 Elaine M svarar Barbro Å
    Tack bästa Barbro! Så glad att höra 😀

Lizette F skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Skulle verkligen rekommendera henne till andra. Väldigt trevlig och förståelse. Når jag ska köpa lägenhet så kommer jag kontakta henne :) Läs mer
  • 2019-11-21

Muhammad M skrev om Haris Horozovic en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    jag skulle sälja en lägenhet. Blev rekomenderad till Haris.
    Det var nog det bästa rekomendationen jag någonsin fick.
    Väldigt duktig, engagerad och insatt i yrket.
    Han är väldigt proffsig i sitt bemötande.
    Fantastisk människa att ha göra med.

Jag önskar dig all lycka Haris. Du är underbar och tack för affären och tack för att jag fick lära känna dig <3 Läs mer
    2019-12-02 Haris H svarar Muhammad M
    Hej Muhammad!

Det värmer att du känner dig nöjd och att du har tyckt om samarbetet, det glädjer mig otroligt mycket. All lycka till till dig också, önskar dig och familjen allt väl. På återseende.

/Haris
  • 2019-11-20

Joachim F skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag köpte nyss en lägenhet och Ericka var väldigt tillmötesgående, alltid tillgänglig och snabb på att svara på frågor. Läs mer
  • 2019-11-20

Besarta V skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Väldigt trevlig och mycket bra bemötande. Mycket informerad om bostaden och väldigt snabb på att svara oavsett när på dygnet. Läs mer
  • 2019-11-19

ZINE Elabidine skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpte en lägenhet

Allt gick bra Läs mer
  • 2019-11-18

Lena M skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi köpte en lägenhet till vår dotter. Elaine är en otrolig varm och fin person som vi genast kände förtroende för. Tog reda på saker vi frågade om och informerade hur allt skulle gå till. Vi frågade väldigt mycket haha men aldrig vi hörde annat än ett glatt skratt och vi fick den hjälpt vi behövde. Detta var en stor upplevelse och helt nytt för oss, en helt ny värld men det känns kul och skönt att allt gått bra.
    Vi rekommenderar starkt Elaine som mäklare och kommer hålla kontakten med henne emellanåt. Förhoppningen är även att vår dotter Sofie, som studerar till mäklare, kan få praktisera hos henne och få den hjälp och inspiration som Elaine förmedlar! Läs mer
    2019-11-18 Elaine M svarar Lena M
    Värmer att höra :) jag är glad att ha fått träffa o hjälpa er o Sofie är alltid välkommen hos mig!
  • 2019-11-18

Inger Agneta H skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt mitt hus. Väldigt tillmötesgående, inlyssnande, tydlig, empatisk, flexibel, väl påläst. Tät uppföljning. Guidar genom processen utan att bossa och ta över. Visade stor respekt för mig som säljare och mitt beslut att sälja. Läs mer
    Ericka N gillar detta

Therese J skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Maxime hjälpte oss med försäljning av vår lägenhet. Alltid gott bemötande, mycket kunnig om vår bostad och föreningen, märktes att hon hade läst på. Flexibel och lätt att få kontakt med! Glad och positiv och kändes genuint trevlig:) Läs mer

Michel S skrev om Haris Horozovic en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt lgh via Haris. Mycket bra bemötande, kunnig samtidigt inlyssnande. Haris levererar över förväntan. Både till resultat och bemötande. Att göra det där extra är naturligt för honom. Jag kan varmt rekommendera att anlita Haris som mäklare. Läs mer
    2019-11-18 Haris H svarar Michel S
    Tack Michel! Jag hoppas och vet att ni är supernöjda och det ska ni båda vara, en lyckad försäljning. Önskar ett stort lycka till i framtiden och tack för rekommendationen. Allt gott!

/ Haris

Mikael Göte J skrev om Artemiz Eskafi en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Överlag mycket kompetent. Samt väldigt tillmötesgående då vår situation vid tidpunkten för försäljning kantades av sjukdomar och operationer. Läs mer

Sophia R skrev om Therese Lagerfelt en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Tog mer hänsyn till säljaren, hade inte koll på alla dokument. Läs mer
  • 2019-11-17

Irene Anna-Lena Jarestig J skrev om Artemiz Eskafi en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vänlig o trevlig, effektiv. Lättillgänglig Läs mer
  • 2019-11-15

Svante L skrev om Johanna Meyer en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Johanna var engagerad och jobbade för att sälja lägenheten. Hon levde upp till de förväntningar jag hade och lite till, trots sin ungdom.
    Johanna är en bra och trevlig mäklare. Läs mer
    Johanna M gillar detta
  • Samir N

2019-11-14

Samir N skrev om Haris Horozovic en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag sålde min bostadsrätt på Söderkulla , 69,5 kvm via Haris Horozovic på Fastighetbyrån. Driven och professionell mäklare, ärlig och trevlig . Jag kommer garanterat vända mig till Haris i framtiden. Det blev en snabb och proffsig affär. Haris ställer upp, är flexibel och man får snabba svar. Jag är supernöjd med försäljningen och kan inget annat än att varmt rekommendera Haris! Läs mer
    2019-11-18 Haris H svarar Samir N
    Tusen tack för de fina orden Samir och för rekommendationen. En lyckad och snabb försäljning med rekordpris är inget att skoja bort. Lycka till med letandet och hör av dig om det skulle vara något!

/ Haris
  • 2019-11-14

Zaklina M skrev om Johanna Meyer en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har köpt en jättefint lägenhet.
    Johanna är den bästa mäklare.
    Hon är hjälpsam, och professionell.
    Vi skapade överens utan ett problem.
    Vi hade mycket lycka med vår mäklare.
    Om vi kommer att köpa eller sälja vår lägenhet kommer vi att ringa henne igen.
    Betyg 10+
    Hälsningar
    Zaklina & Dalibor Läs mer
    Johanna M gillar detta
  • 2019-11-11

Maria R skrev om Therese Lagerfelt en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Therese var en god resurs för försäljningen av min bostad. Hon hanterade hela affären på ett lugnt, tydligt, informativt sätt. En trevlig, glad och flexibel person. Det blev en snabb och lyckad affär. Läs mer
  • 2019-11-11

Sara H skrev om Jens Svensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jens hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Han är vänlig, pålitlig, professionell och dessutom väldigt trevlig :) Läs mer
  • 2019-11-10

Stina S skrev om Filippa Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har köpt en bostadsrätt på Torekovsgatan. Det kändes tryggt och jag fick hjälp med sådant jag inte hade koll på sen tidigare. Läs mer

Figen K skrev om Haris Horozovic en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jeg har köpt.

Haris, har været rigtig god til at informere os ved køb af bostad og på selv på dagen hvor vi skulle skrive var det en god dag og fik en god start og slut både fra Hakan og Haris Läs mer
    2019-11-11 Haris H svarar Figen K
    Hej Figen,

Vad roligt att du känner dig nöjd med affären från start till slut, det glädjer mig. Önskar ett stort lycka till nu i ert nya hem. / Haris

Anna L skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålde en femrummare i centrala Malmö. Malin gjorde ett superjobb under hela processen..
    Jag är så nöjd med Malin och hela slutresultatet. Allt gick över förväntan. Läs mer

Anna Felicia V skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag köpte en lägenhet genom Ericka vid St Knut i Malmö.

Genom hela affären fick jag fint bemötande och tydlig information vilket gjorde att jag kände mig trygg. Service i världsklass helt enkelt! Läs mer
    Ericka N gillar detta
  • 2019-11-08

Johanna P skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt vår lägenhet, jättenöjd med Nina som mäklare. Engagerad, trevlig, lätt att prata med, professionell. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Kristian V

2019-11-08

Kristian V skrev om Nina Hjelm en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jättebra bemötande och var till stor hjälp vid försäljning av vår lägenhet. Läs mer
Ericka Nguyen
Kenan Hasanoglu