Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Malmö City

Fastighetsbyrån Malmö City

Östra Tullgatan 6, 211 28 Malmö — Visa karta

Ska du flytta i eller till Öresundsregionens mittpunkt - Malmö? Vi finns på flera platser i Malmö och kan varje stadsdel i detalj, både vad gäller vardag och bostadsmarknad. Vårt mål är att erbjuda en affärsmässig och personlig mäklartjänst, anpassad för just dig och dina önskemål. Att både köpare och säljare känner sig nöjda efter avslutad affär är något vi alltid strävar efter.

Så, har du frågor om bostad eller boende i Malmö finns vi här för att ge dig svaren. Vi vet vad du ska tänka på inför visning, vad din bostad är värd idag och vilka objekt som är påväg ut på marknaden.

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån i Malmö City!

Läs vad 651 kunder tycker om Fastighetsbyrån Malmö City

• Oskar Järnström G
    Oskar Järnström G skrev om Berniz Ismail en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt lägenhet i Malmö. Bra bemötande, väldigt hjälpsam. Skönt för oss då det var vårt första bostadsköp. Fick mer hjälp än vad vi räknat med Läs mer
  • Aicha A
    Aicha A skrev om Anna Melefors (fd Peterson) en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag köpte len lägenhet i Malmö och jag fick den hjälpen jag behöver från Anna. Läs mer
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Anna Melefors (fd Peterson) en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt lägenhet. Bra bemötande överlag men i en fråga när lägenheten redan var såld fick jag inte tag på Anna eller hennes assistent på ett par veckor trots många meddelanden. De hade glömt svara. Läs mer
  • Ann-Charlotte M
    Ann-Charlotte M skrev om Fastighetsbyrån Malmö City
    Proffesionellt och tryggt. Mer nöjd än vad jag är kan man inte bli. Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om Fastighetsbyrån Malmö City
    Anlitade Fastighetsbyrån för försäljning av min bostadsrätt i Malmö. Min mäklare var proffsig i alla moment och jag kände mig trygg genom hela processen. Superskönt! Läs mer
  • Amar M
    Amar M skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Malin F är bäst på Malmö City :) :) Läs mer
  • Emma I
    Emma I skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Trots lite krånglig köpare var Kenan en supermäklare! Läs mer
  • Sören A
    Sören A skrev om Anna Melefors (fd Peterson) en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Kunnig, pålitlig, kommunikativ Läs mer
  • Christina J
    Christina J skrev om Daniel Lundin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har sålt en bostadsrätt på Almvik.
    Daniel var mycket trevlig och tillmötesgående!
    Vi var oroliga för att den inte skulle bli såld, men Daniel lugnade oss flera gånger och menade på att det tar lite tid 😉 Det blev ett fel i annonsen, men det rättades till när jag kontaktat Daniel. Och den blev såld! Visserligen blev det ingen budgivning, men vi sålde den för utgångspriset.
    Jag är nöjd med Daniel och tycker att han är en bra kille o mäklare 😀 Läs mer
  • Sanna M
    Sanna M skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag tycker att mäklaren var proffsig och att saker skötts väldigt smidigt under hela processen med köp av lägenhet. Läs mer
  • Sven  M
    Sven M skrev om Fastighetsbyrån Malmö City
    Professionellt och smidigt arbete. Läs mer
  • Lars M
    Lars M skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Hon gav väldigt bra guidning så att vi hamnade rätt i pris. Utan att favorisera vare sig köpare eller säljare. Rätt pris helt enkelt. Läs mer
  • Minoo L
    Minoo L skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag sålde min lägenhet, Jag blev bemöt med värme, engagemang, kompetens, kunskap och förtroende. Fantastiskt bemötande.

Malin var tillgänglig under hela processen och jag kunde ställa vilken fråga som helst, kände mig trygg med henne och märkte snabbt att jag kan lita på henne som person och profession. Jag hade bra förväntningar på den mäklarbyrån som jag valde och Malin träffade mina förväntningar ännu högre. Ibland kändes så att hon ska sälja sin "egen" lägenhet och det gav mig inspiration och tillit till henne upp till 100%. Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi köpte en etta åt vår dotter vid Triangeln i Malmö. Vi har gjort andra lägenhetsaffärer förut och denna gick väldigt lättsamt. Ericka var mycket tydlig och förberedde och informerade i förväg om allt. Hon hörde alltid av sig mycket snabbt. Hon levde upp till alla våraförväntningar på en lättsam och snabb affär. Läs mer
  • Joel N
    Joel N skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpet har gått smidigt även om det inte har gått igenom än och tillträde ej skett. Läs mer
  • Marigona K
    Marigona K skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Maxime är professionell, ödmjuk och väldigt kompetent. Otroligt jordnära med god serviceförmåga och väldigt pålitlig. Maxime är definitivt anledningen till att vi kommer att vända oss till Fastighetsbyrån i framtiden! Mycket objektiv och positiv med glimten i ögat.

Vi köpte en bostadsrätt på triangeln. Vi är riktigt nöjda och hade aldrig förväntat oss så pass smidig hantering av hela köpet. Maxime levde upp till alla förväntningar vi haft och överraskade oss långt över våra förväntningar. En helt underbar mäklare! Läs mer
  • Lindström J
    Lindström J skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålt lägenhet i Malmö.
    Fick väldigt bra rådgivning innan försäljning och allt gick väldigt smidigt och lätt.
    Kunnnig och förtroendeingivande! Läs mer
  • Sima A
    Sima A skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har sålt en lägenhet i Malmö. Hela processen gick väldigt smidigt och Malin hanterade allt väldigt proffsigt. Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Ericka gjorde ett mycket kompetent intryck på oss. Hon är noggrann och väldigt glad och trevlig. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt lägenhet.
    Trevligt bemötande, vänlig och kunnig.
    God tillgänglighet.
    Snabb med att svara. Läs mer
  • Tobias E
    Tobias E skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpte villa. Maria var tillgänglig, informativ, tydlig och inte insmickrande som så många andra mäklare. Läs mer
  • Max H
    Max H skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Malin både hjälpte mig att köpa ny och sälja min egna lägenhet under loppet av 2 veckor. Uppdaterade alltid en under processens gång och är väldigt engagerad och pålitlig. Rekommenderar! Läs mer
  • Alfred N
    Alfred N skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag fick snabbt ett mycket bra intryck av Elaine. Hon var snabb, kunnig och erfaren. Vår försäljning gick som smort trots lite osäker marknad. Dessutom hanterade hon vår lite trassliga sociala situation på ett jordnära och respektfullt sätt. Läs mer
  • Lena D
    Lena D skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag sålde bostadsrätt i Malmö
    Har blivit bemött på ett professionellt sätt. Mycket noggrann. mäklare, kan verkligen rekommendera honom.
    Mer än vad jag förväntat mig.
    Tack Kenan !
    MVH
    Lena de Bono Läs mer
  • Jerry A
    Jerry A skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Kenan har hjälpt mig att sälja min två:a. Han har även bistått mig i att hitta ny lägenhet genom att ge mig tips på vad vi ska vara uppmärksam på. Han har förklarat saker på ett lätt och förståeligt sätt. Har väldigt bra bemötande. Inger ett lugn i allt stress som försäljningen ger en.
    Vi tycker mycket om Kenan. Kunnig och lätt att ha med att göra. Lätt att få tag på och ger bra återkoppling. Försäljningen är snart avslutad och det har gått snabbt och smidigt. Snabbare än vad vi hade förväntat oss. Läs mer
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Maria Tillgren en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Maria har sålt min bostadsrätt.
    Maria var duktig på att hålla kontakten och uppdatera mig vilket kändes tryggt. En god personlig kontakt! Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Daniel Lundin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Mäklarens personlighet är av stor vikt för att en affär ska ha så lyckad utgång som möjligt. Daniel Lundin är inte bara än kunnig mäklare utan en person med mycket lämplig personlighet och personkännedom. När vi gjorde urvalet till Mäklare träffade vi representanter för 7 olika byråer och det var inte layout, försäljningsplan eller annat som övertygade oss om att Fastighetsbyrån var bäst utan det intryck som vi fick utav Daniel som person. Det är honom, vid namn, som vi vill rekommendera. Läs mer
  • Victoria J
    Victoria J skrev om Filippa Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Saklig jordnära lugn snabb lättsam tillgänglig metodisk korrekt påläst mycket mycket BRA ;) toppen Läs mer
  • Josefine E
    Josefine E skrev om Filippa Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Sålde min bostadsrätt via Filippa och hon har verkligen skött förmedlingsuppdraget superbra. Detta genom att hela tiden vara lättillgänglig, hålla mig uppdaterad och dessutom blev det ett riktigt bra slutpris då hon fick upp den enda budgivaren i pris. Skulle absolut rekommendera Filippa som mäklare! Läs mer
  • Amela F
    Amela F skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    En mäklare som är tydlig i sin kommunikation med kunder. Hjälpsam och håller vad hon lovar. Läs mer
  • Åsa O
    Åsa O skrev om Filippa Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vid försäljningen av min lägenhet bestämde jag mig för att samarbeta med Filippa då det också var genom henne jag köpte den, och jag var nöjd med hennes arbete redan då. Filippa är trevlig, professionell och mycket samarbetsvillig. Lägenheten såldes till ett pris som jag blev nöjd med, och jag kan varmt rekommendera andra att samarbeta med Filippa. Läs mer
  • Anna Ulrika Marie L
    Anna Ulrika Marie L skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Genom hela processen att sälja mitt hus var mäklaren med. Hon var tydlig och återkopplade snabbt på alla frågor. Det var tryggt att ha henne som ansvarig. Läs mer
  • Felix Ö
    Felix Ö skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Kenan är en väldigt duktig mäklare som alltid ställer upp och är tillgänglig! Kändes tryggt genom hela affären och kan verkligen rekommendera Kenan till andra som ska sälja sin bostad! Läs mer
  • Ferenc Sandor N
    Ferenc Sandor N skrev om Maxime Melkie en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt en 2:a på Segevången efter en hetsig budgivning...
    Maxime var lyhörd, aktiv och väldigt hjälpsam under hela köpprocessen! Läs mer
  • Matilda P
    Matilda P skrev om Fastighetsbyrån Malmö City
    Har köpt en trea i Malmö. Mycket tevligt och professionellt bemötande! Läs mer
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Eline är en oerhört proffesionell mäklare. Hon är kunnig och känner in sina kunders behov och är lagom i sitt sälj. Hon grundar sitt försäljningsarbete på förtroende vilket jag uppskattar mycket. Läs mer
  • Roland H
    Roland H skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    En väldigt proffsig och behaglig mäklare.
    Ödmjuk och väldig informativ. Även tillgängligheten var mycket bra.
    Det bästa mäklaren jag har träffat under de två år vi letat lägenhet i Malmö. Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Elaine Mürgas en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag sålde min bostadsrätt och har fått superfin service av Elaine. Precis den typen av hjälp man behöver när man själv inte kan medverka på plats. Hon tillförde det lilla extra och jag kände mig trygg från början till slut! Läs mer
  • Aleksandar G
    Aleksandar G skrev om Malin Fasth en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpte en tvåa i Malmö.

Mäklaren var jätte professionel och snäll. Läs mer
  • David T
    David T skrev om Filippa Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Jag har köpt en 1,5 vid triangel, en likadan lägenhet jag var med i en budgivning om några dagar innan denna affär gick i lås. Efter tips av mäklaren för den tidigare lägenheten jag var intresserad av (en affär jag la mig i) blev jag omgående kontaktad av Filippa och vi kom överens om att en snabb affär redan dagen efter var möjlig. Sagt och gjort avslutades affären inom 24h efter det att vi först var i kontakt.

Jag upplever att Filippa har en väldigt hög servicegrad och att man som kund bemöttes väldigt väl, vilket uppskattas! Jag vill även passa på att ge en eloge till mäklaren för den andra lägenheten (den där jag la mig) som tipsade och skickade över mina kontaktuppgifter till Filippa.

Hälsningar från en mycket nöjd kund!

/ David Tufvesson Läs mer
  • Håkan H
    Håkan H skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Proffsigt bemötande. Nöjd med försäljningen. Läs mer
  • Bilal M
    Bilal M skrev om Filippa Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Köpt bostad och Filippa är mycket hjälpsam och kunnig.

Anlitar henne när det är dags att sälja Läs mer
  • Kristin J
    Kristin J skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi har nyligen ombildat vårt hus från hyresrätt till bostadsrätt och Kenan var den mäklare som hjälpte oss att värdera hus och lägenheter. Har var också ett stort stöd på en rad möten med de boende i huset, då många hade frågor kring bostadsmarknaden och värderingar. Ombildningen lyckades och Kenan har nu sålt den första lägenheten åt föreningen. Jag uppskattar hans kompetens och ärlighet. Den gjorde att jag som säljare kände full tillit. Han har också varit extremt tillgänglig och engagerad under hela processen. Kenans stora styrka (även om jag inte sett honom fullt ut i det sammanhanget) tror jag är vid visnings -och försäljningstillfället. Ovan nämnda egenskaper gör att han uppskattas av både köpare och säljare.
    Vi har flera lägenheter kvar att sälja i huset och är helt överens om att vi kommer används Kenan vid samtliga försäljningar! Läs mer
  • Narin H
    Narin H skrev om Ericka Nguyen en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Mycket trevlig mäklare. Lyhörd,engagerad,hjälpsam o såå otroligt tillgänglig precis när som!!! Läs mer
  • Erik H
    Erik H skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Kenan har förstått att relationer mellan människor är allt. Han har från första mötet varit rak och öppen, alltid med glimten i ögat. Som förstagångssäljare har det varit skönt att känna att jag kunnat ställa alla "dumma" frågor som dyker upp, utan att skämmas.

Sålde min tvåa på Möllevången. Jag hade förhoppningar om att sälja till högre pris än vad det blev, men med tanke på hur marknaden såg ut vid försäljningstillfället (trögt!) kan och vill jag inte låta någon skugga falla över Kenans insats.

I samband med min försäljningsprocess lanserade Fastighetsbyrån verktyget Säljcoachen. Här fick jag löpande information om tider visningar, antal besök på Hemnet, och vad som sker i respektive fas av försäljningen. Ett bra sätt att som säljare hålla koll på vad som händer och när – bra!

Jag kan varmt rekommendera Kenan Hasanoglu som mäklare, särskilt om du ska sälja på Möllevången. Han visade prov på stor kunskap om området.

Pluspoäng för appearance, klädstil och elegans att bli avundsjuk på! Läs mer
  • Jacob G
    Jacob G skrev om Kenan Hasanoglu en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    • Proffsig
    • Kunskap på riktigt om området
    • Bra koll på siffror, försäljningar och förväntat pris
    • Gör en stor skillnad på slutpriset
    • Supernöjda! Läs mer
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Malin var engagerad, tillmötesgående och driven i att få vår 3-rumslägenget såld. Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Vi har både köpt en lägenhet o sålt en lägenhet med Malins hjälp. Malin är vänlig, supertrevlig, tillgänglig, ödmjuk, påläst, enträgen o duktig.
    Vi kommer sannolikt att be Malin hjälpa oss vid behov även i framtiden Läs mer
  • Johan Nils Arne H
    Johan Nils Arne H skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Det var första gången vi sålde en lägenhet och Malin var väldigt duktig på att förklara processen, lyssnade på våra önskemål och var väldigt driven vid försäljningen.

Malin höll oss uppdaterade genom hela förloppet och vi kan verkligen rekommendera henne att sälja din lägenhet.

Johan och Pernilla Läs mer
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Malin Wallin en del av Fastighetsbyrån Malmö City
    Malin utför sitt uppdrag på ett professionellt, vänligt och ödmjukt sätt. Hon jobbar engagerat i alla sammanhang.malin kN verkligen rekommenderas till alla Läs mer
Kenan Hasanoglu
Ericka Nguyen
Maxime Melkie
Elaine Mürgas
Anna Melefors (fd Peterson)
Maria Tillgren
Filippa Mårtensson