Mäklarhuset Uppsala

Strandbodgatan 10, 751 49 Uppsala — Visa karta

Att hjälpa dig att sälja eller köpa bostad kan många mäklare göra. Att få tusen och en små detaljer att landa på rätt plats i rätt ordning är svårare.

Vi på Mäklarhuset Uppsala vill att din bostad verkligen syns när du säljer. Inte minst genom vårt annonspaket Mäklarhuset Smart Digital! I Mäklarhuset Smart Digital ingår – utöver vår vanliga annonsering och bevakningstjänsten Hittahem.se – smart marknadsföring i stora mediekanaler som Expressen med flera, från försäljningsstart tills bostaden är såld.

Tjänsten Mäklarhuset Smart Digital kompletteras fördelaktigt med Mäklarhuset Smart Social som träffar den rätta målgruppen, som redan har visat intresse för bostaden, via remarketing på Facebook och Instagram. Kort och gott - datadriven marknadsföring i sociala medier när den är som mest effektiv!

När kunderna sagt sitt i Svenskt Kvalitetsindex undersökningar ligger vi i topp för 10:e året i rad (2008-2017).

Välkommen att kontakta oss idag!

Läs vad 1358 kunder tycker om Mäklarhuset Uppsala

• 2020-10-22

Johan W skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Riktigt trevlig, förtroendeingivande och tydlig i sin kommunikation. Vi kände oss trygga med Adam direkt! Läs mer
  • Linnéa H

2020-10-22

Linnéa H skrev om Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpte min första bostadsrätt med hjälp av Gabriella. Hon är kunnig, tillmötesgående och återkopplar snabbt vid frågor och funderingar. Väldigt nöjd! Läs mer
  • Johan B

2020-10-21

Johan B skrev om Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålde min 1 ROK i Uppsala, bara positiva saker att säga om Gabriella, stark rekommendation. Läs mer
  • 2020-10-21

Cecilia H skrev om Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Gabriella guidade oss som förstagångsköpare av en lägenhet genom hela processen på ett sätt som gjorde att vi kände oss trygga och sedda. Hon gav oss råd och svarade på våra många frågor. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-10-21

Emilia B skrev om Torbjörn Frylén en del av Mäklarhuset Uppsala
    Detta är andra gången som vi anlitar Torbjörn för att få hjälp med försäljning utav bostad. Precis som förra gången så har Torbjörn vart ett grymt stöd med alla frågor och funderingar vi haft kring försäljning och snabb på att återkoppla. Klockren! Läs mer
    2020-10-21 Torbjörn F svarar Emilia B
    Hej Emilia! Tack för de fina orden och det är alltid roligt att hjälpa och coacha er : )

• 2020-10-20

Cedric R skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt vår lägenhet med hjälp av Sandra. Från början var Sandra välorganiserad och vi har kunnat träffa stylisten och fotografen snabbt. Under hela processen var Snadra tydlig och kunde förklara allt i detalj och var alltid tillgänglig via telefon eller epost när vi behövde det. Vi kände oss säkra hela vägen genom hennes professionella arbete. Vi rekommenderar Sandra helhjärtat som mäklare. Cédric. Läs mer
    2020-10-20 Sandra J svarar Cedric R
    Stort tack för de fina orden! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er genom säljprocessen och ni har gjort ett fantastiskt arbete med förberedelser inför fotografering och visning! Vi ses vid tillträdet! :)
  • 2020-10-17

Tarik H skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Mäklare som kan sitt jobb, fokuserad, målmedveten och gör det lilla extra som behövs.
    En grej som är väldigt viktig för mig är återkoppling, och det gör verkligen Ann.
    Rekommenderar Ann upp till 100%. Läs mer
  • 2020-10-17

Mauricio A skrev om Adam Meyner en del av Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig, lyhörd, välinsatt och väldigt hjälpsam. Fick även råd av en stylist gratis inför visning vilket var guld värt. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-10-17 Adam M svarar Mauricio A
    Tack för de fina orden Mauricio, det värmer verkligen! Ta hand om er, vi syns på tillträdet! :)
    Adam M gillar detta
  • 2020-10-16

Karin G skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi köpte en tvåa i ett område vi letat lägenhet i länge. Alla kontakter med Adam rörande köp etc var uteslutande proffsiga. En lägenhetsaffär är en stor sak och inget man gör ofta därför är det viktigt att man både känner sig sedd och förstådd i alla frågor och funderingar som kan dyka upp. Det gjorde vi med Adam. Vi kände oss trygga under hela processen mycket tack vare Adams kompetenta stöd. Läs mer
  • 2020-10-16

Cecilia S skrev om Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt ett bostadsrättsradshus. Joel var superproffsig, trevlig, hjälpsam på alla sätt och vis. Han gav alla som ville chansen att komma på visning, även om man behövde en egen visning pga Corona. Vi valde Joel för att vi märkt att han var väldig bra att ha att göra med när vi förlorade budgivningen på ett annat hus. Man märker att han månar om både säljare och köpare. Kändes tryggt alltihop! Läs mer
  • 2020-10-15

Andreas W skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi tycker Sandra gjorde ett mycket bra jobb med att sälja våran lägenhet i Uppsala. Allt gick snabbt och smidigt, vi var alltid väl informerade om vad som hände med allt.

Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2020-10-15 Sandra J svarar Andreas W
    Tack för de fina orden, Andreas! Jag är övertygad om att köparen kommer stortrivas i lägenheten! Ta hand om er så hörs vi inför tillträdet! :)
  • 2020-10-14

Are Y skrev om Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    jag sålde en 2:a på 52 m2 i Sala Backe. Joel gav ett professionellt intryck och levde upp till förväntningarna genom försäljningsprocessen. En välplanerad försäljningsplan tillsammans med mycket nedlagd tid av Joel under försäljningen gav ett resultat långt över förväntan!
    Rekommenderar skarpt! Läs mer
  • 2020-10-13

Fredrik Karl Erik S skrev om Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpte lägenhet på Vaksalagatan 55 år 2016 av Joel. Eftersom jag upplevde honom så kompetent anlitade jag honom för att sälja samma lägenhet fyra år senare.

Vid mitt köp köpte jag lägenheten för ett förhållandevis högt pris. Trots detta kände jag mig väldigt nöjd och Joel styrde upp affären på ett föredömligt sätt. Att jag senare anlitade honom var för att jag ville att nästa köpare skulle bli bemött precis som jag själv blev.

Vid min försäljning överträffade han alla mina förväntningar både avseende tillgänglighet, professionalitet och resultat. Kunde inte rekommendera mer! 5/5! Läs mer
  • 2020-10-12

Sara A skrev om Adam Meyner en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bostadsrätt, 2:a. Proffsigt bemötande, bra kommunikation och lättillgänglig. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2020-10-12 Adam M svarar Sara A
    Hej Sara,

Tack för ditt fina omdöme. Ni gjorde ett otroligt fint förarbete med styling inför fotografering och visning. Ta hand om er, så syns vi på tillträdet! :)
    Adam M gillar detta
  • 2020-10-11

Eva V skrev om Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    Korrekt och trevlig mäklare. Levde helt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Dan O

2020-10-11

Dan O skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har köpt en liten lägenhet år vår dotter. Malin var mycket servicemedveten och välkomnande. Mycket positiv, gjorde hela affären till en positiv upplevelse. Läs mer
  • 2020-10-10

Mats S skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bra bemötande
    Snabb respons på kontakt
    Tveksamt om kontaktnätet var som utlovat Läs mer
  • 2020-10-10

anne a skrev om Anders Wolf en del av Mäklarhuset Uppsala
    Anders har hjälpt oss att sälja två stycken tvåor i Luthagen inom loppet av ett år 2019/20. Anders är mycket förtroendeingivande och engagerad och lägger ned stor möda där han inte lämnar något åt slumpen. Detta gäller både i dialog med oss som kunder och med spekulanter som även har dykt upp i sista sekund. Vi tycker att han är seriös, klok och pålitlig och att han är öppen för olika resonemang där han lyssnar på oss som kund i olika vägvalssituationer - ett kunnigt och pålitligt bollplank. Dessutom är Anders omsorgsfull och ställer upp när vi har bett honom om det där lilla extra vilket vi behövt då vi bor i Stockholm och inte alltid har kunnat komma loss med kort varsel för att t.ex. vattna blommorna och vädra. Under försäljningarna har vi haft en tät dialog då Anders är noga med transparens och att hålla oss i loopen. Vi kan varmt rekommendera Anders! Läs mer
  • 2020-10-09

Frederik F skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Malin gjorde ett fantastiskt jobb, hon var hjälpsam, effektiv och gav ett stort förtroende. Alla frågor vi hade besvarades fort och hon ställde verkligen upp. Kan verkligen rekommendera Malin! Läs mer
  • 2020-10-09

Sükran A skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Hej vi har sålt lägenhet
    Vi har blivit fin bemöt med respekt .Vi fick uppdatering varje dag ,genom Samtal eller Sms. Hon gör sitt jobb proffsigt.
    Vi tackar henne Läs mer
    2020-10-09 Sandra J svarar Sükran A
    Hej Sükran och Hidir, tack för era fina ord! De värmer verkligen! Jag hoppas att ni kommer trivas lika bra i nya lägenheten som ni har gjort i denna! :)
  • 2020-10-06

Anna N skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte lägenhet. Malin var glad, trevlig, positiv och lätt att ha att göra med. Hon visade runt överallt, hon lät besökare titta på egen hand och fanns i bakgrunden för att svara på frågor.
    Sedan hade vi telefonkontakt, också smidigt och uppmuntrande. Det jag uppskattade allra mest var att när jag vunnit budgivningen fick jag komma en timme, med några familjemedlemmar, och titta i lugn och ro innan möte på kontoret och kontraktskrivning. Där var hon tydlig kring alla villkor och formaliteter men ändå lättsam på en lämplig nivå. Läs mer
  • 2020-10-06

Ulrika N skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Det går inte att hitta en bättre mäklare! Positiv, driven och vänlig. Läs mer

Marcus H skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    För oss var Malin en mäklare som uppfyllde de kriterier som vi bedömer kan förväntas av en mäklare. Påläst, trevlig och social, kompetent och väldigt driven. Hon beaktade rådande virussituation fullt ut och höll visning i över 2h med max två sällskap i taget.

Kort och gott en riktigt bra mäklare! Läs mer

Wivi-anne S skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Mycket trevligt bemötande. Snabb att besvara mail och telefonsamtal. Ordnade visningar och genomförde dem på ett bra sätt. Läs mer

Aino I skrev om Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    Joel har varit lyhörd och flexibel under hela processen och vi har fått ett positivt och kompetent bemötande på alla plan. Läs mer

Sara K skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Väldigt trevlig och tillmötesgående. Köpt min första lägenhet, en etta i Uppsala och är väldigt nöjd med affären. Läs mer

Bo-Göran N skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Seriös och ambitiös mäklare som respekterade och hanterade våra frågor snabbt. Adam gav intryck av att vara tillitsfull I processen. Läs mer

Sara U skrev om Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    Joel är mycket trevlig och professionell. Läs mer

Marie M skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bra bemötande, tillgänglig och påläst Läs mer
  • 2020-10-03

Josefine L skrev om Anders Wolf en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har nu anlitat Anders för tredje gången för försäljning av en lägenhet. Precis som tidigare gick han in helhjärtat och hjälpte oss med bravur. Förutom att behärska själva försäljningen galant är han en varm, närvarande och otroligt engagerad mäklare. Läs mer

Thomas A skrev om Anders Wolf en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sammanfattningsvis Uppsalas sannolikt bästa mäklare. Vi har köpt en bostad och sålt två via Anders som överträffade alla förväntningar. Läs mer

Viktor K skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpte en lägenhet med två rum utkanten av centrala Uppsala. Proffessionellt och kunnigt bemötande hela vägen från visning till signering av kontrakt vilket var precis vad jag förväntade mig.
    Är mycket nöjd med Malin! Läs mer
  • Louise H

2020-10-02

Louise H skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte min första lägenhet som student i uppsala. Jag kände mig så trygg men Malin som mäklare trots att allt var så nytt för mig. Blev då härligt med mött, rintigt duktig mäklare! Läs mer

Marie-louise K skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt min syster stora lägenhet, dödsbo. Bemötandet har varit helt fantastiskt. Malin svarar på alla frågor direkt, smarta som dumma. Malin är alltid glad och på alerten och gjort att försäljningen har gått utan problem. Malin är entusiastisk och det smittar av sig på mig.
    Malin sålde min sons hus och efter att jag hört alla lovord från honom så var mitt val mycket enkelt att välja mäklare. Läs mer

Hooman A skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt min lägenhet och det känns att mäklaren var inte tillräckligt engagerad. Slutpriset blev mycket under våra förväntningar. Läs mer
    2020-10-03 Sandra J svarar Hooman A
    Hej Hooman, tack för din kommentar! Jag förstår er frustration, det är självklart trist att intressenternas bedömning av bostadens värde inte reflekterade er förväntan.
    Önskar er en fin höst och hoppas att ni kommer trivas i nya radhuset. Hör av dig vid frågor. Vi ses vid tillträdet!

Johanna M skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Lina är fantastisk! Hon är hjälpsam, kunnig och snäll, rekommenderar starkt! Läs mer

Peter S skrev om Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bra trevlig mäklare som är seriös och professionell och haft en bra kontakt genom hela försäljningsprocessen. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-09-27

Fredrik K skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Blev tipsad av Adam genom en bekant då jag behövde sälja lägenheten för flytt till Gävle. Efter ett samtal på telefon så bokade vi in första träffen för att diskutera säljprocessen från början till slut. Adam gav mig ett väldigt trevligt bemötande och en mycket bra inblick i hur allt skulle gå till. Från att vi hade första mötet till att en köpare som lämnat bud en bit över utgångsbudet och affären var klar tog inte lång tid. Hela processen flöt på mycket bra och hade inte förväntat mig en så smidig affär från början. Återkopplingen och den service som Adam erbjuder är något utöver det vanliga. Kan verkligen rekommendera att anlita Adam som mäklare.

/Fredrik i Knivsta Läs mer
  • 2020-09-25

Rebecca S skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi sålde vår lägenhet med Adam och är nöjda med hela processen. Adam höll oss uppdaterade och när det uppstod problem med bilderna i annonsen löste han det snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-09-25

Silvia Maria S skrev om Torbjörn Frylén en del av Mäklarhuset Uppsala
    Torbjörn sålde min gamla mammas lägenhet med renoveringsbehov. Vi har mött en helt igenom erfaren, kompetent och ansvarsfull mäklare som hela tiden hållit oss underrättade om allt. Han verkligen jobbade med visningar och kontakter och var också mån om och respektfull till köpare. Lyssnade och ville förstå våra behov. Kan inte tänka mig en mer proffsig och vänlig person som gjorde försäljningen trygg och trevlig. En mäklare man kan lita på. Läs mer
    2020-09-25 Torbjörn F svarar Silvia Maria S
    Tusen tack för de fina orden och det har varit jätte roligt att hjälpa till med försäljningen samt att vi hittade en kund som verkligen uppskattade lägenheten och området.

• 2020-09-23

Sebastian P skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi köpte en 4:a. Mäklarens bemötande var varmt och trevligt. Vi hade mycket bra dialog från bokning av visning till kontraktskrivning. Adam svarade snabbt och sakligt på alla frågor vi hade både via sms och personligt möte.
    Vi är mycket nöjda med affären och bemötande från mäklaren. Läs mer
  • 2020-09-22

Jakob Å skrev om Torbjörn Frylén en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpt en centralt belägen lägenhet av Torbjörn. Tycker han har ett väldigt balanserat fokus på både köpare och säljare samt ett väldigt tryggt och förtroendeingivande förhållningssätt. Läs mer
    2020-09-22 Torbjörn F svarar Jakob Å
    Hej Jakob! Tack för de fina orden och jag är glad att lägenheten passade dig så perfekt : )

• 2020-09-21

Lotta H skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Adam var en klippa genom hela lägenhetsförsäljningen. Proffsigt bemötande, väl förberedd och snabb med att uppdatera oss säljare. Läs mer
  • 2020-09-18

Robert L skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålde vårat hus i Knivsta-området och kan bara ge Adam de allra bästa rekommendationer. Vi fick direkt förtroendet för honom i den initialt dialogen och sen kände vi oss väldigt trygga genom hela säljprocessen. Läs mer
  • 2020-09-15

Adam J skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    We have worked with Adam twice now and it has been great! Läs mer
  • 2020-09-13

Jasmine S skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Adam var väldigt trevlig, förstående och tillmötesgående under hela processen i mitt köp av bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-09-10

Ilona W skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en villa . Adam är jättetrevlig och professionell mäklare. Trots att vi inte är duktiga på svenska gick jättebra och vi kännnde oss trygga.
    Vi är jättenöjd! Läs mer
  • Josef B

2020-09-04

Josef B skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Adam hjälpe mig med att sälja en bostad i Uppsala. Jag är supernöjd med kontakten och det jobb Adam gjort för att få till en bra försäljning. Kunnig, förtroendeingivande och bra driv i processen har Adam haft. Stort tack Adam // Josef Läs mer
  • 2020-09-03

Hemen A skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte villa via Sandra och hon har väldigt fint bemötande. Jag tycker att jag har fått den förväntningen som jag hade innan! Hon ringer efter att jag har flyttat och frågade om hur har det gått med flyttning och Hur med bostaden är samt vi kan vända oss till Sandra vid frågor, säger hon. Sandra är mycket bra mäklare!!! Läs mer
    Sandra J gillar detta
  • 2020-09-02

Alexander J skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde min lägenhet med Sandra. Från början till slut av försäljningen var hon engagerad och lätt att få tag på. Hon var bland annat med vid fotograferingen vilket jag uppskattade. Rak tydlig kommunikation under hela processen. Utöver det fick jag även goda råd och hjälp inför framtida köp av bostad. Rekommenderas definitivt! Läs mer
    Sandra J gillar detta
Katarina Wiksell