Mäklarhuset Uppsala

Strandbodgatan 10, 751 49 Uppsala — Visa karta

Att hjälpa dig att sälja eller köpa bostad kan många mäklare göra. Att få tusen och en små detaljer att landa på rätt plats i rätt ordning är svårare.

Vi på Mäklarhuset Uppsala vill att din bostad verkligen syns när du säljer. Inte minst genom vårt annonspaket Mäklarhuset Smart Digital! I Mäklarhuset Smart Digital ingår – utöver vår vanliga annonsering och bevakningstjänsten Hittahem.se – smart marknadsföring i stora mediekanaler som Expressen med flera, från försäljningsstart tills bostaden är såld.

Tjänsten Mäklarhuset Smart Digital kompletteras fördelaktigt med Mäklarhuset Smart Social som träffar den rätta målgruppen, som redan har visat intresse för bostaden, via remarketing på Facebook och Instagram. Kort och gott - datadriven marknadsföring i sociala medier när den är som mest effektiv!

När kunderna sagt sitt i Svenskt Kvalitetsindex undersökningar ligger vi i topp för 10:e året i rad (2008-2017).

Välkommen att kontakta oss idag!

Läs vad 1094 kunder tycker om Mäklarhuset Uppsala

• 2020-02-26

Enikö N skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet via Lina. Jag är jättenöjd med hennes arbete. Hon var tillgänglig,hjälpsam och noggrann hela vägen. Perfekt stöd verkligen. Jag rekommenderar henne. Läs mer
  • EMMY W

2020-02-26

EMMY W skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet tillsammans med min sambo på luthagsesplanaden 5b i Uppsala. Det var vårt första bostadsköp och väldigt nervöst. Lina guidade oss igenom hela processen på ett väldigt ödmjukt och proffesionellt sätt. Eftersom jag inte har köpt något förut så visste jag inte vad jag skulle förvänta mig men jag blev ändå väldigt positivt överraskad. Lina fanns tillgänglig för stöttning, frågor, funderingar, ja allt. Jag kan varmt rekommendera Lina till alla som funderar på att köpa eller sälja. Ni kommer inte att bli besvikna. Läs mer
  • 2020-02-26

Love C skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Väldigt konkret och engagerad, särskilt som det tog en längre tid att få lägenheten såld pga. Hur marknaden såg ut. Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Love C
    Tack Love för rekommendationen, det uppskattas. Ja processen blev längre än förväntat och roligt att du har en bra upplevelse trots det. Hoppas du trivs i nya lägenheten!
  • 2020-02-22

Natasha H skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte nyligen min första lägenhet med hjälp av Malin Banger! Jag hade letat aktivt i ungefär 6 månader tills jag hittade drömlägenheten på Djäknegatan. Det jag trivdes väldigt bra med var den personliga känslan jag fick av mäklaren och det gjorde mig trygg att kunna fråga alla möjliga frågor jag hade och jag fick snabbt svar. Hela processen var väldigt positiv och jag vänder mig gärna till Mäklarhuset och Malin igen för framtida hjälp! :) Läs mer

Mikael N skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Över förväntan!!!!Adam var riktigt proffsig!! Läs mer

Torbjörn A skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Mycket kunnig och missade ingenting. Läs mer

Malin G skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har varit del i ett köp av en lägenhet till min dotter.

Malin är en trevlig person som man lätt får förtroende för. Hon är påläst och har tillgänglig och snabbt återkommit med svar på de frågor vi haft.

Jag uppskattar också att hon sett dottern som ”köparen” trots att jag och min man varit med som medlåntagare.

Sammanfattningsvis så skulle jag varmt kunna rekommendera Malin om man vill ha hjälp av en professionell, förtroendeingivande och trevlig mäklare. Läs mer

Sofia P skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Malin hjälpte mig att sälja min lägenhet och det var smidigt hela vägen från värdering till försäljning och allt efter det. Jag skulle rekommendera henne till alla som vill ha hjälp med sin försäljning! Läs mer
  • 2020-02-13

Monica S skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    -Köpt lägenhet på Marielundsgatan 3b, Uppsala.
    -Hela processen mycket professionellt skött och vänligt bemötande.
    -Förväntningar att det skulle vara en professionell process men blev hela tiden överraskad av hur smidigt allt gick.
    -Sammanfattning: Alla steg genom processen var professionella, alltid lätt att få kontakt och att ställa frågor, snabba svar, ingav trygghet. Om vi har möjlighet att få använda Lina som mäklare igen kommer vi att göra det. De bästa rekommendationerna. Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Monica S
    Tack Monica för ett otroligt fint omdöme, det gör mig väldigt glad att läsa de fina orden. Ni är varmt välkomna tillbaka när ni är klara i Uppsala. Allt gott till er!
  • Liselotte F

2020-02-09

Liselotte F skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Som förstagångs-säljare var det viktigt för mig att mäklaren hade förståelse för mina alla frågor utan att jag skulle känna mig obekväm. Ann var väldigt tillmötesgående och klarsynt och förklarade noggrant utan att jag behövde känna mig dum. Hon mejlade och förklarade och följde upp processen noga. Mycket erfaren mäklare som jag direkt fick förtroende för. Läs mer
  • 2020-02-08

Alexander S skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt en lägenhet på 73m2 i Årsta.
    Mycket proffsig bemötande, känns 100% rätt. Adam kommer att rekommenderas till bekanta och vänner! Läs mer
  • 2020-02-07

Linnéa H skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde min bostad med Sandra. Hon var ett bra stöd under hela processen som man kan bolla tankar med. Sandra är väldigt hjälpsam och vänlig. Om jag ska sälja någon mer lägenhet så kommer jag helt klart att vända mig till Sandra igen. Läs mer
  • 2020-02-07

Alexander B skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Det gick snabbt och smidigt, bra kontakt samt väldigt trevligt bemötande! Läs mer

Mikael H skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Snabb och bra försäljningen och ett mycket bra bemötande Läs mer

Sofia N skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Superbra hjälp med vårat första bostadsköp! Jättefint bemötande och så pedagogisk och snäll som gick igenom kontraktet med oss innan köparna kom. Tack! Läs mer

Britt-marie E skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi säljer en villa med Adams hjälp. Han är lyhörd för våra behov. Ringer ofta och har oss uppdaterade vilket uppskattas mycket. Vid första visningen fanns även en bankman ock assistent med, vilket vi också uppskattade.
    Vi kände oss väl omhändertagna, och det gick snabbt när vi väl kom i gång med annonser. Känner också att vi kan ringa om vi undrar och är oroliga, får alltid ett trevligt bemötande. Vi kan verkligen rekommendera honom. M.V.H. Marie o Tommy Eriksson. Läs mer

Raul N skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt via Adam som gjorde ett bra jobb för båda parterna! Allt gick smidigt och snabbt! Läs mer
  • 2020-01-31

Nils L skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag fick kontakt med Adam L via Nordbanken i Knivsta när jag skulle sälja mitt brf radhus
    Adam var mkt proffsig och förtroendeskapande, hela proceduren med försäljningen blev tack vare honom en snabb och trygg affär, jag hade inte gjort ngn fastighetsaffär på 30 år så det var mkt skönt att honom i ryggen Läs mer
  • 2020-01-21

Amanda H skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Snabbt och effektivt vid försäljning av bostad! Adam var väl påläst och bemötte mina behov som säljare och bekräftade även mina egna tankar och farhågor. Sålde på förhandsvisning tack vare Adams kontakter med intresserade köpare och är övertygad om att jag fick bästa priset. Läs mer
  • 2020-01-19

Balder I skrev om Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Gabriella var mycket professionell och ärlig! Flexibel när det kommer till tider för visningar, ärliga svar på frågor samt väldigt trevlig. Gabriella rekommenderas! Läs mer
  • 2020-01-15

Britt-marie N skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har köpt en lägenhet i Uppsala där Adam Lindh var mäklaren.
    Han har ett väldigt trevligt och professionellt sätt. Känns förtroendeingivande och kunnig.
    Kommer definitivt anlita honom om jag ska sälja bostaden. Läs mer
  • 2019-12-27

Stig C skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Ann känns proffsig, serviceminded, jordnära och väldigt trevlig samtidigt. En väldigt lyckad kombination.

Jag har sålt en lägenhet. Läs mer
  • 2019-12-11

Ingrid B skrev om Mäklarhuset Uppsala
    Engagerad och förtroendeingivande mäklare som en kan lita på! //Ingrid Läs mer
  • 2019-12-11

Joakim B skrev om Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jättebra mäklare! Mycket lyhörd och trevlig! Läs mer
  • 2019-11-28

Pontus D skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag hade personligen inte så mycket kontakt med henne under budgivningsprocessen då min mor var inblandad i den, men visningen och kontraktskrivningen var båda moment som sköttes galant. Inga klagomål på det jag har varit med om. Läs mer
  • 2019-11-25

Mikael C skrev om Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpte en Bostadsrätt med hjälp av Gabriella, som var supertrevlig och behjälplig i alla lägen samt visade stort engagemang! 5/5. Läs mer
  • 2019-11-21

Linnea H skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Trevligt och gott bemötande. Hjälpsam i alla steg av bostadsköpet! Läs mer
  • Thomas K

2019-11-20

Thomas K skrev om Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    Katarina var mycket engagerad i försäljning av vår 2 rumslägenhet i Salabacke. Hon var vänlig och professionell i mötet med oss. Vi fick tydlig information vilket gjorde att vi kände oss lugna och trygga. Vi kan varmt rekommendera Katarina. Läs mer
  • 2019-11-19

Gunilla R skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Oroligt proffsig och alltid ett trevligt bemötande. Sökte en ambitiös och driven mäklare som skulle förstå våra önskemål och vi är hundra procent nöjda. Läs mer
  • 2019-11-17

Lena W skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag och min man har köpt en 3:a på Ritargatan.
    Vänligt bemött.
    Förväntningarna var stora. Vi var nyfikna på lägenheten som visade sig vara väldigt fin. Sandra informerade om lägenheten. Hon visade oss också biutrymmen. Hon svarade på våra frågor.
    Vi är jättenöjda.
    Hälsningar Lena Läs mer
  • 2019-11-17

Jens B skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Ordning och reda, bra visning av lägenheten och mycket trevlig. Läs mer

Joar B skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Proffsig, lugn och pedagogisk Läs mer

Conny S skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en fin 3rok på Ritargatan i Uppsala via Sandra Johansson.
    En toppen trevlig och kunnig mäklare som lever upp till alla de förväntningar vi som kund hade.
    Mvh Conny och Lena Läs mer

Per Åke E skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt vår 3a på ritargatan med Sandra som mäklare, hon var mycket kompetent vi fick fortlöpande lnformation om arbetet hon var pålitlig och snabb i tanken vi kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-11-14

Alexandra W skrev om Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    Katarina Wiksell var inblandad när jag köpte min lägenhet för 10 år sedan och det positiva bemötande jag fick då var anledningen att jag sökte upp henne när det var dags att sälja. Katarina är kunnig, intresserad och mycket skicklig - bästa mäklare jag träffat! Läs mer
  • 2019-11-13

Magnus N skrev om Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag sälde en bostadsrätt i centrala Uppsala. Katarina drev försäljingen på ett mycket bra sätt och var ett bra stöd under hela processen. Hon var alltid tillgänglig om jag hade frågor och var tydlig med vilka förväntningar jag skulle ha. Väldigt nöjd med allt! Läs mer
  • 2019-10-30

Jessica G skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpte vår bostad av Ann och hon var väldigt trevlig, smidig och hjälpsam genom hela processen. Även efter försäljningen har hon tagit sig tid och hjälpt oss, vilket vi verkligen har uppskattat. Läs mer
  • 2019-10-21

Laura S skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Ann Sjöberg är trevlig, kompetent och proffesionell. Vi var väldigt nöjda med henne som mäklare :) Läs mer
  • 2019-10-21

Mekonomen Bilverkstad Gnistagatan skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Duktig, professionell. Enkel affär. Läs mer
  • 2019-10-18

Anneli E skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpt bostadsrätt i Uppsala. Vi bor inte på plats och då blir mäklaren en viktig partner. Vänligt bemötta.
    Har upplevt att v inte fått klart med vilken tid som vi skulle slutföra affären. Tiden bestämdes men bekräftades inte utan det gjordes via vår bank istället. Är bra med framförhållning då vi jobbar och måste planera ledighet i god tid. Läs mer
  • 2019-10-17

Rolf S skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt en bostad och kontakten med henne har hela tiden varit mycket bra. Skicklig och bra kommunikation . Läs mer
  • 2019-10-15

Pia A skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpt lägenhet. Trevligt bemötande av en kunnig och professionell mäklare genom hela processen. Läs mer
  • 2019-10-10

Margaretha A skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt vårt fritidshus som varit vårt paradis för barn och barnbarn i 32 år. Lina har tagit hand om försäljningen med stor entusiasm och engagemang. Beslutet om försäljning togs snabbt och jag hade nog inte några större förväntningar därför blev vi extra glada över hur entusiastisk Lina har varit och att det gick så snabbt att hitta en köpare. Tack för all hjälp/Margaretha Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Margaretha A
    Tack snälla Margaretha för en sådan fin rekommendation det uppskattar jag verkligen. Det är inte svårt att vara entusiastisk över ert fritidshus med den magiska trädgården som ni skapat. Det vara bara roligt att få hjälpa till och även lära känna er två på köpet. Allt gott till er!
  • 2019-10-09

Tahir O skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en lägenhet Uppsala . Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Tahir O
    Tack Tahir, hoppas killarna trivs i lägenheten!

Gabriella C skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Lina är personlig, driven, förtroendeingivande och med ett helt fantastiskt engagemang. Lina har verkligen en gåva att få människor att känna sig trygga mitt i en livssituation som annars kan kännas rörig eftersom man lätt går vilse i bostadsdjungeln. Hon är ständigt tillhands för alla frågor och funderingar och alltid med ett leende och gott bemötande. Vi kunde inte haft en bättre mäklare när vi köpte vårt hus. Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Gabriella C
    Tusen tack för den fina rekommendationen Gabriella, jag blir så glad av att läsa det här. :) Jag hoppas och tror att ni trivs i huset, kan tänka att ni ser fram emot våren och att få utforska trädgården! Ni vet vart jag finns om ni har några funderingar, ta hand om er.

Tommy A skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Fritidsstuga som även fungerat som permanentboende. Mäklaren var synnerligen allert och engagerad i sitt bemötande. Samtliga våra förväntningar infriades, proffesionellt och målinriktat arbete. Detta tillsammans med ett trevligt och humant tänkande gjorde vårt samarbete till stor glädje med gott resultat. Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Tommy A
    Jag kan bara instämma i att vårat samarbete var stor glädje, det var mycket roligt att få hjälpa er att sälja ert fina lantställe.Tusen tack för rekommendationen Tommy!

Silva W skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Lina har hjälpt mig med bankkontakter , alltid funnits tillgänglig även när hon varit utomlands och guidat mig igenom bostadsköpet i en för mig omtumlande tid.
    Det har känts tryggthelt enkelt.
    Och det ledde till att jag i slutet på oktober flyttar in i en jättefin lägenhet. Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Silva W
    Tack för fina ord Silwa, det värmer! Jag hoppas och tror att du trivs i den nya och fina lägenheten! Tack för gott samarbete.

Maziar R skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Lina var mäklaren av fastighet som vi köpte. Lina är trevlig, glad och väldigt lätt att kommunicera med. Hon har alltid varit tillgänglig under processen och hjälpsam. Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Maziar R
    Tack Maziar för fin rekommendation, det betyder mycket för mig. Jag hoppas ni trivs redan nu men ska bli spännande att se hur ni kommer få det i huset efter ni har gjort era förändringar. :)
  • 2019-10-07

Ove L skrev om Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt en villa på blåmesvägen.
    På ett trevligt och proffsigt bemötande.
    Att få bra råd inför husförsäljning
    Hon gjorde ett mycket bra uppdrag.

Vi är mycket nöjda Läs mer
    2020-02-26 Lina E svarar Ove L
    Tack Ove och Carina, det har bara varit roligt att få hjälpa er med husförsäljningen!

Strandbodgatan 10, 751 49 Uppsala