Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Mäklarhuset Mäklarhuset Uppsala

Mäklarhuset Uppsala

Strandbodgatan 10, 751 49 Uppsala — Visa karta

Att hjälpa dig att sälja eller köpa bostad kan många mäklare göra. Att få tusen och en små detaljer att landa på rätt plats i rätt ordning är svårare.

Vi på Mäklarhuset Uppsala vill att din bostad verkligen syns när du säljer. Inte minst genom vårt annonspaket Mäklarhuset Smart Digital! I Mäklarhuset Smart Digital ingår – utöver vår vanliga annonsering och bevakningstjänsten Hittahem.se – smart marknadsföring i stora mediekanaler som Expressen med flera, från försäljningsstart tills bostaden är såld.

Tjänsten Mäklarhuset Smart Digital kompletteras fördelaktigt med Mäklarhuset Smart Social som träffar den rätta målgruppen, som redan har visat intresse för bostaden, via remarketing på Facebook och Instagram. Kort och gott - datadriven marknadsföring i sociala medier när den är som mest effektiv!

När kunderna sagt sitt i Svenskt Kvalitetsindex undersökningar ligger vi i topp för 10:e året i rad (2008-2017).

Välkommen att kontakta oss idag!

Läs vad 1090 kunder tycker om Mäklarhuset Uppsala

• Emma N skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde en 2a i Luthagen i Uppsala. Freja var mycket noggrann och kändes kunnig. Hon var alltid anträffbar och gav mig kontinuerliga uppdateringar om vad som hände i processen. Tyvärr fick jag inte sålt lägenheten till det pris jag önskade men Freja gjorde nog det hon kunde när marknaden och tajmingen inte är den bästa. Sammantaget är jag mycket nöjd! Läs mer
  • Margareta O skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har aldrig tidigare upplevt dess like.
    Kan verkligen rekommendera Sofia P. Läs mer
  • Sandra W skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Hela processen i köpet av vårt hus har varit otroligt smidig och gått jättefort! Sofia har varit proffesionell, glad och kunnat svara på alla våra frågor på ett sätt så vi förstått direkt.

Det är första gången vi köper något och är verkligen supernöjda med hela upplevelsen!

Toppbetyg till Sofia 😊 Läs mer
  • Christina V skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har haft en okomplicerad försäljning av vårt hus tillsammans med Freja. Vi har haft positiva kontakter hela tiden och mötts av god planering och snabba svar på små och stora frågor. Läs mer
  • Leif K
    Leif K skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Malin Banger har varit fantastiskt trevlig professionell och kunnig rakt igenom hela affären! Blixt snabb återkoppling och tydlig! Tycker dessutom att hon var väldigt neutral för både säljare och köpare!

Jag kan bara rekomendera Malin & Mäklarhuset i Uppsala.

Köpare
    Leif Klasén Läs mer
  • Louise W skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Min man och jag har köpt bostadsrätt i 55+ förening.
    Vi har under hela processen blivit otroligt bra bemötta av Sofia. Hon har snabbt och professionellt besvarat alla våra frågor, och varit klar och tydlig i samband med avtal mm. Sofia har hjälpt till med flera praktiska saker t ex kontakt med säljarna och bostadsrättsföreningen, bankkontakt, nyckelservice mm.
    Sammanfattningsvis så har vi enbart haft positiva erfarenheter av våra kontakter med Sofia, glad o positiv och trevlig!
    Mvh Louise o Ulf Wallberg Läs mer
  • Simon skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Freja phoned me after I had shown interest in a different apartment that her colleague had up for sale. She offered to show us the apartment anytime that suited us and then followed up after viewing and answered all our questions etc.
    A professional , young and pleasant agent with a good attitude whom I'm sure will do very well in her chosen profession Läs mer
  • Agneta S skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt en bostad av en saklig och förtroendeingivande mäklare med ett behagligt sätt- Tack för det Läs mer
  • Jonas Z skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi kontaktade Sandra för att sälja en lägenhet i Ekeby hus som är ett 55+ boende. Hon har varit proffessionel från första början. Jag uppskattar speciellt att hon tog sig tid att alltid förklara ingående vad som behövde göras. Det är också skönt att ha att göra med någon som har en positiv inställning och som kommer med lösningar till allt.

Sandra är en mycket kompetent mäklare som levde upp till de förväntningarna vi hade. Läs mer
  • Elisabet A
    Elisabet A skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt bostadsrätt. Vårt intryck har varit varmt och välkomnande från första början. Vi upplever att allt har gått som på räls med Sofia Petersson.så trevlig, positiv och hjälpsam! Hon har även hört av sig till oss lite under köptidens gång och hört sig för hur det känns, hur det går, om vi behöver hjälp med något. Det har känts väldigt skönt även om det inte behövts! Vi kan rekommendera henne varmt! Läs mer
  • Dhuha A skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet av Malin.
    Första gången jag träffade Malin var i ett visning och bud givning på en lägenhet, men vi förlorade men Malin kontaktade oss när dök upp lägenhet som den första.
    Hon behandlar oss med respekt och allt gick smidigt.
    Jag önskar henne framgång i hennes arbetsliv. Läs mer
  • Josefin J skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har köpt en bostad på S:t olofsgatan. Jag har blivit väldigt bra bemött av Sandra vid samtliga bemötanden.
    Snabb återkoppling.
    Överlag riktigt proffsigt intryck. Läs mer
  • Martin L skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde min tvåa i Höganäs med hjälp av Sandra. Hon är mycket hjälpsam, även med tips och råd som gäller andra bostadsaffärer. Påläst, väl förberedd och pedagogiskt, allt jag sökte med en mäklare. Läs mer
  • Haco A skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt hus mycket nöjd med mäklarehuset mycket bra bemötande av Freja stort Tack. Läs mer
  • Sinikka L skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Johan Eriksson på Mäklarhuset i Uppsala hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Han har varit ett tryggt och mycket kompetent stöd för oss genom hela processen. Ett trevligt och proffsigt bemötande, och integritet utmärker Johans arbetssätt. Han levde fullt upp till våra förväntningar på en bra mäklare. Vi ger Johan våra bästa rekommendationer till dig som behöver hjälp med att antingen köpa eller sälja ditt boende. Läs mer
  • Pontus A
    Pontus A skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Professionellt bemötande. Trevlig mäklare som var väldigt hjälpsam. Väldigt nöjd! Läs mer
  • Thomas E skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en bostadsrätt i Uppsala av Adam och allt har gått mycket smidigt till och vi har alltid fått utförliga och tydliga svar när vi har vart osäkra på något.

Adam är verkligen duktig på det han gör och under hela kontakten från visning till köp har vi vart trygga även fast detta är vårt första bostadsköp.

Vi kommer definivt rekommendera Adam till våra vänner och när flytt står på planerna nästa gång så är det Adam vi vänder oss till. Läs mer
  • Ozan S skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Hon har varit så trevligt och ärligt den bästa mäklaren utan tvekan! Läs mer
  • Susanna M
    Susanna M skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt en lägenhet som inte finns än, det är en ritning, Adam är proffsig, han kunde på ett bra och begripligt sätt förklara knepiga ord och företeelser. Han är vänlig och tillmötesgående, ringer och SMSar när han sagt att han ska och är tillgänglig. Jag hade låga förväntningar på mäklare då jag träffat några oengagerade och några alltför uppspelta över objekt, Adam la sig på rätt nivå, positiv men ändå mottaglig för oväntade frågor.
    Adam är hjälpsam och proffisionell. Läs mer
  • Erik G skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt en bostadsrätt i Uppsala. Från start fick jag ett trevligt och professionellt bemötande från Adam som har fortsätt hela vägen från första visningen till påskriftsdagen. Jag kunde inte ha önskat en bättre mäklare till mitt första bostadsköp! Läs mer
  • Mats H skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig och ger ett proffesionellt intryck. Läs mer
  • Andrea K skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpt lägenhet i centrala uppsala.
    Trevligt och kunnigt bemötande. Lättillgänglig både till sättet och bokstavligt via telefon och mejl.
    Ställer upp och ordnar över förväntan. Läs mer
  • Margrethe H skrev om Kalle Gramnes en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde min bostadsrätt via Mäklarhuset och är väldigt nöjd med hela upplevelsen. Kalle har mycket tålamod och är lugn och trevlig. Han är väldigt professionell, håller en uppdaterad och besitter mycket kunskap. Hela processen hos Mäklarhuset har varit smidig och levt upp till mina förväntningar. Jag kan varmt rekommendera Kalle till alla som behöver en duktig mäklare! Läs mer
  • Karl S skrev om Kalle Gramnes en del av Mäklarhuset Uppsala
    Proffsig, trevlig och saklig! Läs mer
  • Jacob J skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpte en nyproducerad bostadsrätt och Johan var mäklare. Mycket professionell och bra kontakt. Rekommenderas! Läs mer
  • Marika E skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har köpt en villa. Bra och korrekt bemötande. Proffsig mäklare som upplevs både ha säljare och köpare som "kund". Läs mer
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt en våning och fått hjälp att sälja mitt hus. Träffade A då jag tittade på lägenheten - mitt hus var då till salu men med annan mäklare. A var extremt tillmötesgående, professionell, fokuserad och dessutom vänlig samt artig. Fick stor stöd, goda råd, hjälp att ta fram information (möjligheter att bygga om/renovera badrum, regler för uthyrning av del av bostad, skatteregler etc), när jag förvärvade lägenheten. Bytte därefter till A som mäklare att försälja mitt hus som fram tills dess inte haft en enda seriös spekulant.
    När A tog fram fakta avseende min fastighet visade hon stor noggrannhet, kunnande etc vilket ingav förtroende. Gav en rimlig ekonomisk kalkyl.
    A levde upp till alla förväntningar man kan ha på en mäklare. Hon var därutöver en god psykolog och någon att hålla i handen när det blev oroligt. Jag är på alla sätt nöjd med A Läs mer
  • William S skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Rak, ärlig och tillmötesgående. 10/10, skulle köpa igen.

/En nöjd köpare Läs mer
  • Pia H skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt lgh i Uppsala. Väldigt bra bemötande under hela tiden, alltid glad, vänlig och tillmötesgående vid kontakt på telefon och möten.
    Professionellt sätt som märktes genom att Sandra informerade och var ständigt uppdaterad om marknaden, bostadspriser mm.
    Sandra är väldigt flexibel och vi som kunder har kunnat vara med och besluta om visningar, mötestider osv då vi ibland har haft tidsbrist som säljare.
    Upplever samarbetet med Sandra som mycket positivt och det lämnar oss i en bra känsla att få haft Sandra som våran mäklare. Läs mer
  • Fredrik A skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Väldigt professionell! Snabba svar och lätt att få svar på frågor och funderingar. Kan varmt rekommendera Sandra! Läs mer
  • Linnea O
    Linnea O skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi anlitade Freja Swenning som mäklare när vi skulle sälja vår tvårummare i centrala Uppsala. Med ett fint bemötande och ett pedagogiskt upplägg av hur försäljningen skulle gå till kände vi oss genast trygga i vår bostadsförsäljning. Freja har varit mycket engagerad, ambitiös och lyhörd genom hela försäljningsprocessen. Hon uppfyllde våra förväntningar med råge och vi är glada över priset vi fick vår lägenhet såld för. Vi är mycket nöjda med hennes insats och vill varmt rekommendera andra att anlita henne som mäklare. Läs mer
  • Birgitta R skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Helt igenom mycket nöjd. Bra information och uppföljning under hela processen. Läs mer
  • Ulrika C
    Ulrika C skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Malin har sålt min bostadsrätt.
    Ett alltigenom professionellt bemötande, med stort engagemang och kunnighet. Har kännt mig trygg och välinformerad igenom hela säljprocessen. Läs mer
  • Matylda M skrev om Kalle Gramnes en del av Mäklarhuset Uppsala
    Kalle hjälpte oss att köpa ett hus i sommar, och erfarenheten kunde inte ha varit bättre. Han förklarade processen tålmodigt och professionellt och svarade snabbt på alla våra frågor. Vi skulle gärna rekommendera honom till någon, och skulle definitivt använda hans tjänster igen. Läs mer
  • Soumi K skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sold our apartment. Sofia is our mäkkar for the sale of apartment. She is methodical: started with evaluation based on her research for the sale in the area; plan for the sale; her suggestions were very practical. I as a seller had several questions that had communicated with with her with response in time always from her. She had explainedmost of my questions with alot of patience. She is very helpful for the whole process and offered help for getting us in touch with moversand packers as well. i am extremely pleased with Sofia Petersson and Mäklarhuset as a company. Läs mer
  • Mattias J skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpt bostad. Adam var vänlig, effektiv och verkade kompetent. Han kan varmt rekommenderas som mäklare. Läs mer
  • Jesper A skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt en bostadsrätt och vart väl tilldelad Sofia när jag ansökte om en värdering samt va i starten av min försäljning.
    Sofia överskred alla förväntningar på alla sätt och hon bistod med hjälp på alla plan även om försäljning blev förhastad och i snabbaste laget.
    Hade inte några förväntningar men vart otroligt glatt överraskad när Sofia kom till undsättning och assisterade på alla sätt.
    Även om de enbart vart korta visit så har Sofia behandlat en som om man vore deras enda och viktigaste kund även om hon haft mycket annat omkring så har man alltid känt att hon genuint har brytt sig om inte enbart försäljningen utan även om en som person.
    Tackar Sofia för en fantastisk upplevelse och för en fantastisk service som man starkt rekommenderar alla som söker en mäklare eller en bra person generellt. Läs mer
  • Eva P skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag och min syster har sålt vår avlidna systers lägenhet. Lägenheten var en etta på 21kvm belägen på Vaksalagatan i Uppsala. Vi fick en väldigt bra kontakt med Sofia direkt, hon har hört av sig och uppdaterat oss hela tiden om vad som hänt. Hon har varit väldigt duktig och jag skulle varmt rekommendera andra att ta kontakt med Sofia när de skall sälja sin bostad. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Göran N skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Utmärkt arbete både vid köp o försäljning. Stort engagemang. Rekommenderar henne varmt Läs mer
  • Lena M skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag tycker att Sofia har gjort ett utmärkt jobb när vi sålde vår systers lgh. Vänlig, omtänksam samt proffesionell i sitt utförande som mäklare. Läs mer
  • Snehangshu K skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Johan Eriksson was our mäklar who helped us to buy the 4 rum lagenheter at Kungsangen in Uppsala. He is quite a decent man and helped us at his best. Läs mer
  • Charlotta K
    Charlotta K skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bra lätt att få kontakt bra återkoppling. Ställde upp och visade lägenheten även efter köpet. Läs mer
  • Anna L skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålde en 4:a under dålig marknad, centralt i Uppsala. Gav oss realistiska förväntningar och vi fick lägenheten såld till ett pris som vi tyckte var okej. Kom in på sin semester för att slutföra affären. God kommunikation. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Elisabeth G skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en 1:a på 24 kvm i Salabacke!
    Johan var mycket proffsig och tillgänglig/ringde upp när jag behövde fråga något.
    Då detta var första gången jag sålde en lgh, Så hade jag inte så stor koll på allt. Johan hjälpte mig så gott han kunde.
    Skulle absolut anlita han igen och även rekommenderar han till andra!
    Kunde inte bli bättre än vad det blev! Läs mer
  • Kenneth B skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bemötandet var lugnt och sakligt, kände ingen stress. Läs mer
  • Irene D skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt Bostadsrätt
    Utmärkt bemötande.

Motsvarar förväntningarna. Läs mer
  • Inger S skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi fick förtroende för Johan från första stund. Johan är mycket professionell och lyhörd. Vi är mer än nöjda att vi fick till en snabb affär trots att det fanns många 4:or till salu i centrala Uppsala vid tillfället.
    / Inger Söderberg Läs mer
  • Helena N skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt 4 rok i Norby Uppsala.
    Bra, kunnigt och trevligt bemötande från mäklaren genom hela processen.
    Är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Adam Lindh Läs mer
  • Stefan B skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Utförde köpet på ett mycket tillfredsställande sätt Läs mer
  • Dag S
    Dag S skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt en lägenhet, 4:a i centrala Uppsala.

Bemötandet och servicen från mäklaren var mycket professionellt och förtroendeingivande, Toppklass.
    Långt över förväntan beträffande det personliga engagemanget och tillgängligheten.

Har sedan tidigare erfarenhet av ett antal lägenhets och husförsäljningar från andra mäklare. Kommer vid näst tillfälle att absolut anlita Johan Eriksson , Topp Betyg Läs mer
Katarina Wiksell
Johan Eriksson