Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Mäklarhuset Mäklarhuset Uppsala

Mäklarhuset Uppsala

Strandbodgatan 10, 751 49 Uppsala — Visa karta

Att hjälpa dig att sälja eller köpa bostad kan många mäklare göra. Att få tusen och en små detaljer att landa på rätt plats i rätt ordning är svårare.

Vi på Mäklarhuset Uppsala vill att din bostad verkligen syns när du säljer. Inte minst genom vårt annonspaket Mäklarhuset Smart Digital! I Mäklarhuset Smart Digital ingår – utöver vår vanliga annonsering och bevakningstjänsten Hittahem.se – smart marknadsföring i stora mediekanaler som Expressen med flera, från försäljningsstart tills bostaden är såld.

Tjänsten Mäklarhuset Smart Digital kompletteras fördelaktigt med Mäklarhuset Smart Social som träffar den rätta målgruppen, som redan har visat intresse för bostaden, via remarketing på Facebook och Instagram. Kort och gott - datadriven marknadsföring i sociala medier när den är som mest effektiv!

När kunderna sagt sitt i Svenskt Kvalitetsindex undersökningar ligger vi i topp för 10:e året i rad (2008-2017).

Välkommen att kontakta oss idag!

Läs vad 1061 kunder tycker om Mäklarhuset Uppsala

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Väldigt professionell! Snabba svar och lätt att få svar på frågor och funderingar. Kan varmt rekommendera Sandra! Läs mer
  • Linnea O
    Linnea O skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi anlitade Freja Swenning som mäklare när vi skulle sälja vår tvårummare i centrala Uppsala. Med ett fint bemötande och ett pedagogiskt upplägg av hur försäljningen skulle gå till kände vi oss genast trygga i vår bostadsförsäljning. Freja har varit mycket engagerad, ambitiös och lyhörd genom hela försäljningsprocessen. Hon uppfyllde våra förväntningar med råge och vi är glada över priset vi fick vår lägenhet såld för. Vi är mycket nöjda med hennes insats och vill varmt rekommendera andra att anlita henne som mäklare. Läs mer
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Freja Swenning en del av Mäklarhuset Uppsala
    Helt igenom mycket nöjd. Bra information och uppföljning under hela processen. Läs mer
  • Ulrika C
    Ulrika C skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Malin har sålt min bostadsrätt.
    Ett alltigenom professionellt bemötande, med stort engagemang och kunnighet. Har kännt mig trygg och välinformerad igenom hela säljprocessen. Läs mer
  • Matylda M
    Matylda M skrev om Kalle Gramnes en del av Mäklarhuset Uppsala
    Kalle hjälpte oss att köpa ett hus i sommar, och erfarenheten kunde inte ha varit bättre. Han förklarade processen tålmodigt och professionellt och svarade snabbt på alla våra frågor. Vi skulle gärna rekommendera honom till någon, och skulle definitivt använda hans tjänster igen. Läs mer
  • Soumi K
    Soumi K skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sold our apartment. Sofia is our mäkkar for the sale of apartment. She is methodical: started with evaluation based on her research for the sale in the area; plan for the sale; her suggestions were very practical. I as a seller had several questions that had communicated with with her with response in time always from her. She had explainedmost of my questions with alot of patience. She is very helpful for the whole process and offered help for getting us in touch with moversand packers as well. i am extremely pleased with Sofia Petersson and Mäklarhuset as a company. Läs mer
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpt bostad. Adam var vänlig, effektiv och verkade kompetent. Han kan varmt rekommenderas som mäklare. Läs mer
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt en bostadsrätt och vart väl tilldelad Sofia när jag ansökte om en värdering samt va i starten av min försäljning.
    Sofia överskred alla förväntningar på alla sätt och hon bistod med hjälp på alla plan även om försäljning blev förhastad och i snabbaste laget.
    Hade inte några förväntningar men vart otroligt glatt överraskad när Sofia kom till undsättning och assisterade på alla sätt.
    Även om de enbart vart korta visit så har Sofia behandlat en som om man vore deras enda och viktigaste kund även om hon haft mycket annat omkring så har man alltid känt att hon genuint har brytt sig om inte enbart försäljningen utan även om en som person.
    Tackar Sofia för en fantastisk upplevelse och för en fantastisk service som man starkt rekommenderar alla som söker en mäklare eller en bra person generellt. Läs mer
  • Eva P
    Eva P skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag och min syster har sålt vår avlidna systers lägenhet. Lägenheten var en etta på 21kvm belägen på Vaksalagatan i Uppsala. Vi fick en väldigt bra kontakt med Sofia direkt, hon har hört av sig och uppdaterat oss hela tiden om vad som hänt. Hon har varit väldigt duktig och jag skulle varmt rekommendera andra att ta kontakt med Sofia när de skall sälja sin bostad. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Göran N
    Göran N skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Utmärkt arbete både vid köp o försäljning. Stort engagemang. Rekommenderar henne varmt Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag tycker att Sofia har gjort ett utmärkt jobb när vi sålde vår systers lgh. Vänlig, omtänksam samt proffesionell i sitt utförande som mäklare. Läs mer
  • Snehangshu K
    Snehangshu K skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Johan Eriksson was our mäklar who helped us to buy the 4 rum lagenheter at Kungsangen in Uppsala. He is quite a decent man and helped us at his best. Läs mer
  • Charlotta K
    Charlotta K skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bra lätt att få kontakt bra återkoppling. Ställde upp och visade lägenheten även efter köpet. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålde en 4:a under dålig marknad, centralt i Uppsala. Gav oss realistiska förväntningar och vi fick lägenheten såld till ett pris som vi tyckte var okej. Kom in på sin semester för att slutföra affären. God kommunikation. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en 1:a på 24 kvm i Salabacke!
    Johan var mycket proffsig och tillgänglig/ringde upp när jag behövde fråga något.
    Då detta var första gången jag sålde en lgh, Så hade jag inte så stor koll på allt. Johan hjälpte mig så gott han kunde.
    Skulle absolut anlita han igen och även rekommenderar han till andra!
    Kunde inte bli bättre än vad det blev! Läs mer
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bemötandet var lugnt och sakligt, kände ingen stress. Läs mer
  • Irene D
    Irene D skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt Bostadsrätt
    Utmärkt bemötande.

Motsvarar förväntningarna. Läs mer
  • Inger S
    Inger S skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi fick förtroende för Johan från första stund. Johan är mycket professionell och lyhörd. Vi är mer än nöjda att vi fick till en snabb affär trots att det fanns många 4:or till salu i centrala Uppsala vid tillfället.
    / Inger Söderberg Läs mer
  • Helena N
    Helena N skrev om Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt 4 rok i Norby Uppsala.
    Bra, kunnigt och trevligt bemötande från mäklaren genom hela processen.
    Är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Adam Lindh Läs mer
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Utförde köpet på ett mycket tillfredsställande sätt Läs mer
  • Dag S
    Dag S skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt en lägenhet, 4:a i centrala Uppsala.

Bemötandet och servicen från mäklaren var mycket professionellt och förtroendeingivande, Toppklass.
    Långt över förväntan beträffande det personliga engagemanget och tillgängligheten.

Har sedan tidigare erfarenhet av ett antal lägenhets och husförsäljningar från andra mäklare. Kommer vid näst tillfälle att absolut anlita Johan Eriksson , Topp Betyg Läs mer
  • Karin J
    Karin J skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Johan har sålt 2 bostäder åt mig inom loppet av 5 år. Johan är kompetent och professionell i kombination med trevlig och lättsam vilket gör att man som kund känner sig väldigt trygg.
    Jag skulle gärna vända mig till Johan igen om jag i framtiden är i en situation där jag behöver köpa eller sälja bostad. Läs mer
  • Rolf L
    Rolf L skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Gedigen, hjälpsam och ingav förtroende Läs mer
  • Oskar S
    Oskar S skrev om Kalle Gramnes en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har för första gången köpt en lägenhet och bemötandet från mäklaren har varit väldigt bra. Jag upplever att processen med köpet gjordes på ett enkelt och effektivt sätt som underlättade, detta gjorde att förväntningarna som jag hade infriades. Läs mer
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Hon sålde min Fars dödsbo (mao Jan som ni nämner i mailet?). Jag träffade henne inte personligen men Ann framstår som en som har koll på saker, vad som behöver göras mm. Hon höll oss informerade och försäljningen gick smidigt och snabbt. En no-nonsens person :-)
    Tummen upp! Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Parvane Ottilia Seifi Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Mycket professionell, kunnig, engagerad och trevlig vid försäljning av bostadsrätt. Läs mer
  • Gösta och Mari-Ann W
    Gösta och Mari-Ann W skrev om Parvane Ottilia Seifi Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Mycket kompetent, engagerad och lyhörd mäklare som höll oss välinformerade i försäljningsprocessen. Även i perioder med låg aktivitet bland kunder kontaktade mäklaren oss regelbundet. Vi befann oss geografiskt långt från försäljningsobjektet, men allt fungerade mycket väl tack vare mäklarens bemötande och tillgänglighet.
    Ett mycket fint samarbete med en gedigen person. Läs mer
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Parvane Ottilia Seifi Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en bostadsrätt på väpnargatan 1 i Uppsala. Min uppfattning av mäklaren var trygg och hjälpsam. Jag skulle rekomendera alla att använda sig av Parvane och mäklarhuset. Jag kommer använda mäklarhuset i framtiden! Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Sofia Petersson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en bostadsrätt.
    Bemötandet har varit proffessionellt och mycket vänligt.
    Trots att jag inte funnits på samma ort har försäljningen flutit på jättebra.
    Mäklaren har alltid tid att svara på frågor och förklara på ett enkelt och bra sätt.
    Lätt att få tag på både via mejl och telefon.
    Jag har fått löpande information efter visningarna. Läs mer
  • Rigmor D
    Rigmor D skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har både köpt och sålt av Malin. Vi sålde en trea. Det var viktigt för oss med bra kommunikation och ärlighet i denna försäljning. Vi visste att tiden för försäljning var tuff då marknaden svängt. Malin har varit så proffisionell från start till mål. Hon är rak och tydlig och uppdaterarde oss ständigt om läget. Hon har en fantastisk energi och är inte rädd för att vara extremt tydlig mot även köpare kring vad som gäller. Jag vill varmt rekommendera Malin som er nästa mäklare. Jag kommer själv anlita henne om jag ska sälja något igen framöver Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi hade Malin Banger som vår mäklare när vi sålde vår lägenhet.
    Vilket fantastiskt bemötande av henne.
    Proffsigt, ärlig, rak kommunikation genom hela processen.
    Återkoppling kontinuerligt till oss hela tiden hur försäljningen går.
    Där slår hon andra mäklare på fingrarna.
    Kan sammanfatta med ett ord, UTMÄRKT! Läs mer
  • Nenne V
    Nenne V skrev om Parvane Ottilia Seifi Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi valde Ottilia som mäklare när vi sålde vår lägenhet. Fick ett bra intryck redan från början. Mycket kunnig, gav bra råd och var väldigt tillgänglig. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera mäklarhuset och Ottilia som mäklare! Läs mer
  • Hotan P
    Hotan P skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sakligt och metodiskt. Fint bemötande. Läs mer
  • Johnny W Y
    Johnny W Y skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt en 1:a på Bäverns Gränd 15.

Jag blev bemött otroligt bra av Malin Banger under mitt bostadsköp. Jag hade lite svårt att se bostaden under ordinarie visning och Malin var så snäll att hon höll en egen privat visning för mig.

Malin har varit väldigt tillmötesgående, hjälpt till med alla eventuella frågor på ett snabbt och professionellt sett.

Allting levde upp till 100 procent av mina förväntningar! Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Parvane Ottilia Seifi Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålde ett radhus från 1960-talet. Mycket vänligt och professionellt bemötande från mäklaren, som var väl insatt i de särskilda frågor som rör denna typ av fastigheter och fixade allt snabbt och elegant. Noga med att hålla mig uppdaterad under alla faser av försäljningen och mycket trevlig. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Sarah S
    Sarah S skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en enrummare. Malin har varit mycket proffsig och informativ under hela försäljningsprocessen. Vi kan rekommendera henne varmt. Läs mer
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi köpte en lägenhet i Uppsala. Malin har under hela processen varit tydlig, trevlig och proffesionell. Punktlig och korrekt dessutom. Bästa rekommendationer! Läs mer
  • David Y
    David Y skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålde min lägenhet och hade god lokalkännedom och påläst. Lättillgänglig och tillmötesgående. Läs mer
  • Martin Z
    Martin Z skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt min bostad. Sandra har alltid varit snabb och tillgänglig samt har alltid gett ett trevligt intryck. Jag har inget att klaga på. Läs mer
  • Elliot F
    Elliot F skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Köpt bostad på kungsängsgatan 36D

Sandra var väldigt trevlig och bemötte mig väl och visade stort engagemang, och levde helt klart upp till mina förväntningar,

Kontaktade mäklaren via mail och bokade en visning innan den öppna visningen, sedan la jag ett bud på plats, och mäklaren kontaktade säljaren och höll mig uppdaterad genom hela processen tills jag dagen efter fick veta att säljaren godtagit mitt bud, sedan träffades vi dagen efter och skrev på kontrakt, snabbt och enkelt (: Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Anders Wolf en del av Mäklarhuset Uppsala
    Bra engagerad mäklare som genom sin kunskap och erfarenhet har fått mig att känna mig trygg i mitt köp av hus. Läs mer
  • Linda M
    Linda M skrev om Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Jag har nästan bara haft kontakt med Malin. Jag har pratat med henne väldigt mycket i telefonen och hon har alltid varit lika glad och trevlig! Superbra person och mäklare! Hon har alltid varit väldigt hjälpsam, duktig och gett oss bra med information. Jag har träffat Sandra på visningen och pratat med henne en gång i telefonen. Av henne har jag också fått ett jättebra intryck! På visningen var hon väldigt trevlig och bra! Även mina släktingar (som var med på visningen) sa att det verkade vara två väldigt bra mäklare. Två toppenbra mäklare som jag hemskt gärna själv skulle anlita sen när jag väl ska sälja lägenheten. Läs mer
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt bostad, allt till full belåtenhet , mycket bra mäklare Läs mer
  • Irene A
    Irene A skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt bostad. Allt fungerade utmärkt Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Johan Eriksson en del av Mäklarhuset Uppsala
    Lugn o saklig inställning till uppdraget. Bra på att informera och lotsa oss genom aktiviteterna som ingår i en försäljning Läs mer
  • Viktor L
    Viktor L skrev om Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    Super! Hon svara snabbt och var väldigt trevlig /kunnig Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi sålde vår lägenhet (4-rummare). Inledande samtal och bemötande mycket gott. Ann har varit väldigt smidig och enkel att kommunicera med. Lätt att få tag på och snabb att respondera. Vi fick några mindre önskvärda missar gällande annons och broschyr, men de rättades till och allt blev bra. I visings- och säljarbetet visade Ann prov på stor erfarenhet och professionalitet. Läs mer
  • Karl-Åke L
    Karl-Åke L skrev om Kalle Gramnes en del av Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en bostadsrätt.
    Kalle är seriös, bra att kommunicera med, lättillgänglig
    Toppenbra, rekommenderas Läs mer
  • Amanda Ö
    Amanda Ö skrev om Kalle Gramnes en del av Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en 4:a i industristaden

Väldigt bra och proffsigt bemötande! Vi blev direkt tagna som seriösa köpare, vilket vi inte blivit tidigare (förmodligen för att vi ser unga ut).

Dessutom var objektet inte ute till salu utan det var Kalle som tipsade om att han hade en lägenhet som skulle kunna vara intressant som inte låg ute för tillfället.

Riktigt bra upplevelse helt enkelt! Läs mer
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Ann Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    sålt hus, alla mäklare är trevliga.
    Hon sa att hon skulle kavla upp ärmarna för att få detta sålt och det fick hon , men hade trott mera driv i henne. Läs mer
Katarina Wiksell
Johan Eriksson