Mäklarhuset Uppsala

Mäklarhuset Uppsala

Mäklarhuset Uppsala & Knivsta är ett av de största kontoren i Sveriges största fria mäklarkedja. Vi drivs av att gå vår egen väg och att tänka nytt. Att göra saker smartare och bättre för våra kunder är vår ledstjärna och ambitionen är att alltid ge en upplevelse i världsklass under hela bostadsaffären – en affär som kanske är den största i ens liv.

Vi ligger ständigt i framkant när det gäller digitala lösningar och vi gör allt för att din bostad verkligen syns ordentligt när du säljer via oss. Marknadsföring är en jätteviktig del för att skapa ett stort intresse och hitta rätt spekulanter och till sist en köpare för din bostad. Med Mäklarhuset Smart® Annonsering lyfter vi bostadsannonseringen till en högre nivå och med intelligent, modern teknik och de mest effektiva kanalerna når vi ut maximalt inom såväl sociala medier som nyhetsmedia.

Funderar du på att sälja nu eller kanske längre fram? En muntlig värdering är helt kostnadsfri så boka redan idag! Du får då även rådgivning om hur vi på tryggast och bästa sätt hanterar en försäljning och berättar gärna mer om våra Smarta tjänster.

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 1874 kunder tycker om Mäklarhuset Uppsala 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Främre Luthagen
    2021-12-06
    Vänlig och kunnig om objektet. Snabbt och smidigt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-12-06
    Oerhört bra mäklare som jag varmt kan rekommendera! Jag kände omgående stort förtroende för Katarina och upplevde henne som mycket kompetent, engagerad och lyhörd. Hon var lättillgänglig, hjälpsam och väldigt trevlig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-12-04
    Korrekt, genuin, förtroendeingivande och snabb!
    2021-12-04
    Proffsigt och mycket trevligt bemötande. Lättillgänglig och svarar snabbt på frågor. Stor kunskap och lång erfarenhet av fastighetsförsäljning. Rekommenderas varmt!
    • Ulleråker
    Enkelt och snabbt försäljning
    Jätte engagerade mäklare
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Karolina Lindgren en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Luthagen / Stabby
    2021-12-03
    Karolina är en väldigt engagerad mäklare som alltid ger snabbt svar på alla frågor.
    Hon är lyhörd och man blir alltid bra bemött av henne.
    • City/Fålhagen
    2021-12-03
    Trevligt bemötande, snabb i att följa upp och kunnig.
    Hej Anne-Marie, tack för de fina orden. Det har vart trevligt hjälpa dig med köpet av den fantastiska lägenheten! Vi ses till våren! Gabriella Fridh
    • Fullerö Hage
    2021-12-02
    Han var väldigt proffsigt och hjälpte oss med alla våra frågor och funderingar.
    • Ekeby-Flogsta
    2021-12-02
    Bra, snabb o proffsig service. Dålig hemsida.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-12-02
    Proffsig, tillgänglig, snabb att återkoppla och väldig trevlig.
    Tack så mycket för den fina rekommendationen! Vi ses snart på tillträdet! Gabriella Fridh
    • Norra Luthagen
    2021-12-01
    Ett positivt bemötande och tydlig information om projekt och lägenhet. God och lyhörd vägledning.
    • Ekeby-Flogsta
    Proffessionell.
    Saklig och effektiv och trevlig.
    2021-11-30
    En supertrevlig och kunnig mäklare. Vi har fått mycket värdefull information och hjälp inför första bostadsköpet.
    Tack Amanda, det är alltid lite speciellt med första köpet! Och såklart mycket att ta in! Nu hoppas jag att vi ses den 9:e på glöggminglet! Gabriella Fridh
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-11-30
    Saklig, lugn, trevlig och glad.
    Informativ
    • Salabacke
    2021-11-29
    . Mycket bra, profesionell rakt igenom. Korrekt och tydmig information alltid i rätt tid.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Salabacke
    2021-11-29
    Proffsig och öppen, helt enkelt en mycket bra mäklare
    2021-11-29
    Trevligt bemötande, snabb information och allt igenom kompetent.
    Tack Pehr! Det blev snabba men bra puckar! Vi ses på tillträdet! Gabriella Fridh
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Uppsala
    2021-11-29
    Snälla och positiv. Professionell och hjälpsam!
    2021-11-29
    Adam har varit fantastiskt! Han kan sin grej och vi vågade lita på honom. Lägenheten såldes innan annonsering på Hemnet till rekordpris.

Tack Adam!
    2021-11-29
    Adam har varit fantastiskt i hela processen.
    Bra bemötande, ärlig, tydlig, snabb återkoppling är några saker som vi verkligen gillar med Adam!

Kommer använda honom för fler affärer genom livet.
    2021-11-28
    Adam är otroligt lyhörd, trygg som person samt engagerad. Jag kan varmt rekommendera honom!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Torbjörn Frylén en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Fålhagen
    2021-11-28
    Saklig, ordning och reda och trevlig.
    Hej Stina! Tack för de fina orden och det är alltid roligt att hjälpa er : ) Hälsningar Torbjörn Torbjörn Frylén
    2021-11-28
    Mycket god hjälp i alla steg i köpet. Väldigt tydlig, lagom flexibel.
    Tack Daniel, det har vart en fröjd att hjälpa dig. Nu ser vi fram emot tillträdet och att tidens ska gå fort! Gabriella Fridh
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Adam Meyner en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-11-27
    Adam har genom hela processen varit trygg, personlig och tydlig. Då det var första gången jag sålde en lägenhet följde jag alla Adams råd vilket gav ett slutresultat bättre än vi kunde föreställa oss. Utöver detta tog han sig även tiden att se över på annonser av lägenheter vi var intresserade av att köpa vilket hjälpte oss i vårt egna letande. Vi är otroligt nöjda att vi valda Adam och vi skulle absolut göra det igen!
    • Centrum
    2021-11-26
    Proffsigt och seriöst bemötande, hjälpte oss med kontakt med banken vilket löste många knutar. Kan inte annat än rekommendera denna mäklare!
    Tusen tack för den fina rekommendationen Eric! Ibland behöver man kavla upp ärmarna!
    Vi ses på tillträdet!
    Gabriella Fridh
  • sålde sitt hus med hjälp av Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Strömaren
    2021-11-26
    Lina har varit otroligt engagerad, lyhörd och professionell genomgående i vår försäljningsprocessen. Kan verkligen rekommendera henne som mäklare, hon är trygg, kunnig, väldigt trevlig och kompetent. Så nöjd!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-11-25
    Joel lade ner ett stort jobb på att få lägenheten såld trots en stor tröghet hos eventuella. Det blev många visningar men han gav inte upp och vi fick ut ungefär som förväntat.
    Lätt att samarbeta med honom och han är noga med att inte trampa fel i regelverket
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mia Kjellberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Nyby
    2021-11-24
    Mia Kjellberg Mycket bra person! Mycket hjalpsam!
    Tack Shpetim! Det var bara trevligt att få hjälpa till. Vi ses snart igen.
    Hälsa V.
    Hälsningar Mia
    • Centrum/Fålhagen
    2021-11-19
    Mycket tillmötesgående, lättillgänglig och professionell!
    Tack Marcus, det blev snabba puckar och jag är garanterad att ni kommer älska den lägenheten och det läget! Gabriella Fridh
    • Nyby
    2021-11-19
    Vi fick ett väldigt positivt och professionellt intryck av Joel. Han var behjälplig med allt vad vi behövde och svarade på frågor på ett sätt som vi enkelt kunde förstå, tack!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Höganäs
    2021-11-19
    Lina är väldigt trevlig och professionell mäklare som man lätt får ett starkt förtroende för. Rekommenderar henne gärna till andra!
    2021-11-17
    Superbt bemötande från första stund.
    Snabb och korrekt information- återkommer alltid på utsatt tid!
    Tack så oerhört mycket för er recension! Det får en att ha energi att fortsätta leverera! Gabriella Fridh
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Centrum/Fålhagen
    2021-11-17
    Jag fick ett tryggt, kunnigt och professionellt bemötande. Alla mina förväntningar införlivades med god marginal. Hela försäljningsprocessen gick snabbt och enkelt utan krångel, kan starkt rekommendera Gabriella och Mäklarhuset.
    Tack Joel för den fina rekommendationen! Det har varit ett nöje att hjälpa både dig och din tjej i era försäljningar. Tack för förtroendet! Gabriella Fridh
    • Norra Luthagen
    2021-11-17
    Jag har kommit i kontakt med Jenny i samband med reservation och köp av nyproduktion,
    Det har alltid varit lätt att få tag i henne, alltid lika trevlig och proffsig, kommer gärna med förslag och försöker lösa eventuella problem på bästa sätt.
    Tack så mycket för fint omdöme Hossein, alltid lika roligt att få hjälpa till! Jenny Olofsson
  • köpte en tomt med hjälp av Mia Kjellberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Lagga
    2021-11-14
    Bra kompetent mäklare samt mkt trevlig. Kan varmt rekommendera henne till andra.
    Tack Stefan! Det var mycket angenämt att ha med er att göra också.
    Önskar varmt lycka till med ert projekt!
  • sålde en tomt med hjälp av Mia Kjellberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Lagga
    2021-11-14
    Kompetent, engagerad och drivande vid rätt tidpunkter, trevlig. Mycket bra service och stöd & råd.
    Tack för ett spännande och väldigt, väldigt trevligt samarbete. Jag tror och hoppas att vi landade i helt rätt lösning. Vi hörs snart igen. Hälsa L!
    • Centrum
    2021-11-14
    Katarina Wiksell är en fantastisk person och en professionell mäklare.Att bli bemött av Katarina är enbart positivt. Hon möter en med glädje och öppenhet, man känner sig väldigt trygg med henne. Hon är mycket service inriktad och det är något som jag verkligen uppskattar. Varje gång som jag har kontaktat henne per telefon så har hon svarat.Om någon vill ha tips om en riktigt duktig mäklare så kommer jag med varmt hjärta att rekommendera Katarina.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mia Kjellberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Kapellgärdet
    2021-11-14
    Erfaren och duktig. Bemöter med respekt. Alltid tillgänglig. Proffsighet.
    Tack för att jag fick samarbeta med er ännu en gång! Det är alltid lika trevlig att ha med er att göra.
    Nu hoppas jag att ni kommer att trivas länge i ert nya bo. Kanske jag får komma på en fika till våren:)
  • köpte sitt hus med hjälp av Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Alsike
    2021-11-12
    Trevlig och professionell. Vi som köpare är hittills mkt nöjda med Adams arbeta och bemötande.
    • Alsike
    2021-11-12
    Helnöjda! Adam är tydlig och effektiv perfekt mäklare helt enkelt
    • Knivsta
    2021-11-12
    Adam har varit tillmötesgående och resonabel.
    Hade kunskap om tidigare försäljningar på området.
    Hade väl inga direkta förväntningar, annat än att jag ville att det skulle gå smidigt.
    Försäljningen gick snabbt och det var bra.
    • Gränby
    2021-11-12
    Från första början gav Adam ett förtroendeingivande och seriöst intryck. Inte den hetsiga telefonförsäljningskänslan som vissa mäklare hamnar i. Vi diskuterade priser ca 2 år innan försäljning och då försäljningen senare skulle bli av så hade marknaden inte mött mina förväntningar. Min svala entusiasm till trots så behöll Adam både gott humör och engagemang för att möta de förhoppningar vi byggt upp två år tidigare. Via andra vägar fick jag dock en annan köpare som skulle ge mig ett mycket gott pris och jag sade upp kontraktet med Adam. Hans proffessionalism påverkades intet, utan med gott humör tackade han för sig.

Då jag senare misslyckats med min affär fick jag skamset återuppta kontakten med Adam som mot min förväntan tackade ja till uppdraget, och dessutom med ett engagemang som om inget konstigt hade hänt. En månad senare hade han sålt min lägenhet för ett pris som mötte och t.o.m. överträffade de initiala förväntningarna.

Otroligt bra jobbat Adam. Tack!
    • Fålhagen
    2021-11-11
    Fullt engagemang från Katarina. Hon stödjer både köpare och säljare med fokus att säljaren ska nå sitt mål med försäljningen. Katarina håller tät kontakt med säljaren under hela processen.
    Hon har bra kontakter med både stylingföretag och städfirmor. Mycket bra jobb av Katarina.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jenny Olofsson en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Rosendal
    2021-11-11
    Vill du ha en mäklare som ger trygghet genom hela processen, tydlig kommunikation och som tycker om sitt jobb så är Jenny ett självklart val. Hon är en genuin person som har en stor förståelse för vikten av en bostadsaffär för både säljaren och köparen.
    Jag kunde inte ha blivit mer nöjd med valet av mäklare! Stort tack Jenny för ett enastående jobb och professionellt bemötande!
    Tack så mycket Sofia, vilket fint omdöme- jag är så otroligt glad och tacksam att få hjälpa till och att du är nöjd betyder oerhört mycket. Tack! Jenny Olofsson
    2021-11-10
    Mkt. bra bemötande, angelägen om att få korrekt och ingående kunskap om vårt hus, mkt. bra annons , ,kontinuerlig och bra kontakt under hela säjprocessen. Med andra ord - Utmärkt
    2021-11-10
    Karolina hade hela tiden ett professionellt bemötande, snabb återkoppling och hade alltid svar på frågorna. Väldigt nöjd!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Lindfors en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Industristaden/Kungsängen
    2021-11-09
    Vi fick suverän hjälp av Mattias vid försäljningen av vår lägenhet. Han var lyhörd och informerade oss väl om allt. Vi är mycket nöjda med Mattias och det han lyckades med vid försäljningen av vår lägenhet.
    2021-11-09
    Mycket trevligt och professionellt bemötande med tydlig och snabb kommunikation, vilket gjorde hela processen väldigt smidig. Rekommenderar starkt!
    2021-11-07
    Ann Sjöberg på Mäklarhuset är mycket proffsig , snabb och noggrann. Bästa mäklaren jag någonsin har haft. Kan varmt rekommendera henne
    • Industristaden/Centrum
    2021-11-05
    Ett mycket bra bemötande med snabb återkoppling genom hela processen samt ordning och reda genom hela affären.
    Seriös och proffsig.
    Vi är jättenöjda.
    Jan Lööv
    Tack så mycket Jan och Petra, en ära att få hjälpa er ! Allt gott! Jenny Olofsson