Mäklarhuset Uppsala

Mäklarhuset Uppsala

Mäklarhuset Uppsala & Knivsta är ett av de största kontoren i Sveriges största fria mäklarkedja. Vi drivs av att gå vår egen väg och att tänka nytt. Att göra saker smartare och bättre för våra kunder är vår ledstjärna och ambitionen är att alltid ge en upplevelse i världsklass under hela bostadsaffären – en affär som kanske är den största i ens liv.

Vi ligger ständigt i framkant när det gäller digitala lösningar och vi gör allt för att din bostad verkligen syns ordentligt när du säljer via oss. Marknadsföring är en jätteviktig del för att skapa ett stort intresse och hitta rätt spekulanter och till sist en köpare för din bostad. Med Mäklarhuset Smart® Annonsering lyfter vi bostadsannonseringen till en högre nivå och med intelligent, modern teknik och de mest effektiva kanalerna når vi ut maximalt inom såväl sociala medier som nyhetsmedia.

Funderar du på att sälja nu eller kanske längre fram? En muntlig värdering är helt kostnadsfri så boka redan idag! Du får då även rådgivning om hur vi på tryggast och bästa sätt hanterar en försäljning och berättar gärna mer om våra Smarta tjänster.

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 1551 kunder tycker om Mäklarhuset Uppsala 2

• köpte sitt hus med hjälp av Mäklarhuset Uppsala
    • Leksand
    2021-05-07
    Skriva köpeavtal för ett fritidshus.
    Fick ett mycket gott bemötande.
    Min förväntan var just att få hjälp med själva avtalsskrivandet men jag upplevde att jag också fick svar på frågor jag inte ställt.
    Jag kände mig trygg och glad när lämnade Mäklarhuset.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Parvane Ottilia Seifi Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Fullerö Hage
    2021-05-07
    Bästa mäklaren vi haft. Otroligt nöjda med Ottilia. Ingen fråga vem vi vänder oss till nästa gång.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-05-07
    Sålde vår lägenhet med Malins hjälp. Så proffsigt bemötande och jobbade väldigt snabbt och tydligt. Väldigt enkelt att följa med i hela processen. Rekommenderar Malin starkt!
  • köpte sitt hus med hjälp av Sandra Johansson en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Örsundsbro
    2021-05-05
    Otroligt trevlig mäklare. Ger bra med information och förklarar vad allt innebär i ett husköp
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Industristaden/Kungsängen
    2021-05-04
    Mycket bra samarbetet, professionellt mäklare
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jenny Olofsson en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-05-04
    Jenny hjälpte oss att sälja vår trerumslägenhet. Hon var trevlig, realistisk, stöttande och hjälpsam. Vi är verkligen nöjda och kan rekommendera Jenny varmt.
    Tack Henrik, det har varit så otroligt roligt att få förtroendet att hjälpa er! Jenny Olofsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-05-04
    Väldigt trevligt, bra kontakt med mäklaren även Anders Wolf ska ha beröm som en skicklig mäklare. Mycket nöjd
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Kungsängen
    2021-05-04
    Katarina sålde vår bostadsrätt på ett utmärkt sätt! Katarina är proffsig, personlig, duktig på marknaden och man får ett stort förtroende för henne. Det är andra gången vi låter Katarina sälja åt oss. Vi är mycket nöjda!
    2021-05-04
    Vi har sålt en villa, och blev mycket väl mottagna av Katarina Wiksell. Hon levde väl upp till de förväntningar vi hade, med ett alltid trevligt och korrekt bemötande, professionell handläggning och snabbt resultat. Vi kan verkligen rekommendera Katarina!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jenny Olofsson en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-05-04
    Jenny har varit otroligt tillmötesgående och hjälpsam under alla steg i processen med köp av bostadsrätt! Hon är trevlig, alltid tillgänglig och fantastisk på det hon gör, rekommenderar henne starkt!
    Tack så mycket Niki! Det har varit en ära att få hjälpa er och få träffa dig och dina trevliga föräldrar ! Jenny Olofsson
    • Kungsängen
    2021-05-03
    Hög tillgänglighet med snabb och professionell hantering.
  • köpte sitt hus med hjälp av Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-05-03
    Allt har fungerat smidigt och enkelt. Vi fick bra kontakt med Katarina från start.
    Sålt hus.
    Katarina har ett vänligt och förtroendeingivande sätt, dessutom en professionalitet och tydlighet.
    Jag fick ett bra bemötande av henne.
    Sammanfattningsvis är jag nöjd med hur hon skötte allt, möjligen missades någon information till mig som gick till min partnet men det var mer en olyckshändelse.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Uppsala
    • Främre Luthagen
    2021-05-03
    Stort och positivt engagemang med gedigen kunskap och, framförallt, stor erfarenhet av stora affärer!
    2021-05-03
    Professionell, strukturerad och återkopplar samt säkerställer att allt fungerar som det ska.
    • Gamla Uppsala
    2021-05-03
    Katarina gjorde ett fantastiskt jobba, från intag till avslut.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Höganäs/Centrum
    2021-04-26
    Ordentlig, duktig, inlyssnande ,jobbar hårt och får resultat Rakt igenom klockren!
    Tack för de fina orden Johannes! Gabriella Fridh
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-04-11
    Vi sökte ny lya i Uppsala efter många år på annan ort.
    Redan vid första kontakten med Adam upplevde vi en proffsighet och tydlighet. Efter bara ett par dagar fanns en återkoppling och förslag på lägenhetsobjekt vilket imponerade. Det hade vi inte trott, att det skulle kunna gå så fort att hitta något som passade oss. Adam upplevdes som kunnig, påläst och professionell i sitt bemötande i fin kombination med värme och glimten i ögat.
    Vi kände direkt ett stort förtroende för Adam och en trygghet i på det sätt han lotsade oss igenom visning, information kring affären och det trevliga mötet på kontoret mellan köpare och säljare.
    hälsar Anders med fru
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Adam Meyner en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-04-11
    Mycket informativ, saklig, korrekt och klar gällande affärens upplägg (försäljning av en etta i centrala Uppsala) och genomförande. Snabb respons vid frågor och hela tiden mån om att uppdatera om läget. Jag fick känslan av en ärlig och korrekt relation, där jag fick mina önskemål om ett gott marknadspris tillgodosett. Upplever Adam Meyner som mycket kompetent i sin yrkesroll. Jag önskar honom lycka till i fortsättningen. Han har satt Mäklarhuset på min karta vid framtida köp eller försäljningar.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Gabriella Fridh en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-04-09
    Har köpt en bostadsrätt i Uppsala centrum, Kungsgatan.
    Gabriella är professionell, tillgänglig, snabb, tillmötesgående, flexibel och trevlig!

Från förhandsvisning till kontraktsskrivning tog det 24 timmar. Detta på skärtorsdagen och långfredagen! Fantastisk service.

Vi kan verkligen rekommendera Gabriella!
    Tack för den fina rekommendationen Bengt. Det blev en annorlunda påsk i år men lika roligt det! Vi ses på tillträdet, allt gott! Gabriella Fridh
    2021-04-07
    Trevlig, professionell och samtidigt personlig och hjälpsam.
    Jag har köpt en 1:a i centrala Uppsala.

Detta var mitt första köp och därmed mitt intåg till bostadsmarknaden. Jag har svårt att se att det finns mycket mer hjälpsamma och tillmötesgående mäklare där ute. Mina förväntningar var höga då tidiga mäklare inte riktigt klickade med mig, men Adam för mycket förtroendeingivande för mig.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Adam Meyner en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-04-07
    När det var dags att välja mäklare stod Adam ut i hård konkurrens med andra mäklare och vi kunde inte vara nöjdare med utfallet. Lyhörd, ödmjuk, realistisk, med en tydlig plan och god marknads- och lokalkännedom guidade han oss genom försäljningsprocessen. Kort och gott var Adam ett fantastiskt stöd genom hela processen och han skötte sitt uppdrag på bästa möjliga sätt. Rekommenderar alla att sälja och köpa bostad med Adam Meyner!
    2021-04-07
    Köpte bostadsrätt av Adam. Snabb och tydlig återkoppling. Gav ett förtroendegivande intryck. Vi är mycket nöjda!
  • köpte sitt hus med hjälp av Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Fjuckby/Storvreta
    2021-04-06
    Vi köpte en villa som Adam förmedlade. Adam bemötte oss på ett bra sätt, tog reda på svar på vara frågor och återkopplade till oss inom kort. Han levde därmed upp till de förväntningar vi haft på förhand.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Årsta
    2021-04-04
    Jag uppfattar Malin som både trevlig och kunnig. Hon fick mig att känna mig trygg i affären som köpare.
    2021-04-04
    Vi har sålt en 4a och blev mycket väl bemötta av Adam, han är lyhörd, engagerad och driven. Han hade en tät kontakt med både oss säljare och köpare. Adam lyckades med stort engagemang sälja vår lägenhet innan visning och överträffade våra förväntningar på alla punkter. Kan rekommendera honom till alla som går i försäljningstankar och kan även lova att han kommer göra sitt yttersta för att du ska bli nöjd! 5 av 5!
  • köpte en tomt med hjälp av Parvane Ottilia Seifi Sjöberg en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Fullerö Hage
    2021-04-03
    Köpte nyproducerad villa som inte är färdig än. Otillia har varit mycket trevlig men hade inte full koll på läget, så kändes inte hundra procent tryggt tyvärr. Hon var inte den bästa på återkoppling heller. Men som sagt mycket trevlig kvinna.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Torbjörn Frylén en del av Mäklarhuset Uppsala
    • City/Fålhagen
    2021-04-01
    Jag har köpt en lägenhet och Torbjörn var trevlig och pratade tydligt och fint när vi träffades och var glad . Annika
    • Gränby
    2021-03-30
    Sålt bostadsrätt och har upplevt en engagerad mäklare som hållt energin uppe även när intresset från intressenter varit lite lägre.
    • Kapellgärdet
    2021-03-30
    Adam är proffsig, kunnig och oerhört ödmjuk. Han känner till varje steg i processen och fick mig och min sambo att känna ett lugn. Det finns inget negativt att säga om Adam. Han gör verkligen sitt jobb och han gör det riktigt bra.
    2021-03-26
    "Hela försäljningen från den första kontakten med Adam har varit professionell. Adam har varit kunnig, trevlig och förtroendeingivande. Den fotograf som Adam anlitade skapade mycket bra bilder. Vi fick bra tips av stylisten inför visningen. Kommunikationen med Adam under hela vår försäljningsprocess har varit mycket bra. Det märks att Adam trivs i sitt yrke. Kan varmt rekommendera Adam som mäklare."
    • Kapellgärdet
    2021-03-26
    HAN ÄR BRA.JOBBA SOMRIKTIG MÄKLARE
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-03-24
    Joel hjälpte oss att sälja vår bostad och vi kunde inte vara mer nöjda! Han är otroligt engagerad i sitt jobb och man märker tydligt vilken erfarenhet han har med sig. Under resans gång var han hela tiden noga med att hålla oss uppdaterade vilket gjorde att man kände sig väldigt trygg genom hela processen!
    Joel har även hjälpt oss i jakten på ny bostad där vi fått hjälp med vad vi ska kolla på under visning och sedan hur vi ska tänka vid budgivning vilket har varit guld värt för oss!
    // Linnea och Jonas
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Joel Sundin Cruickshank en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-03-23
    Grym mäklare som hade all info vi behövde. Väldigt informativ kring allt och var super trevlig verkligen! Efter affären var klar så följde han alltid upp och kollade så allt var OK och ifall vi behövde någon extra hjälp! Perfekt till oss som köpte vår första lägenhet! Hatten av!

Ger han 10/10 stjärnor
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lina Edin en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-03-21
    Lina Edin har hjälpt mig med köpprocessen av en bostadsrätt i centrum. Hon har varit professionell, väl förberedd, lyhörd och tillmötesgående. Jag kände mig aldrig pressad på något vis - något jag föreställde mig skulle ske. Min upplevelse och erfarenhet av Lina som mäklare är bara positiv och jag rekommenderar henne därför varmt.

Vänligen,
    Jana Goma Petit
    • Ulleråker
    2021-03-18
    Katarina har hjälpt oss sälja en tvåa i Ulleråker.
    Katarinas förtroendegivande framtoning och mycket professionella hantering av försäljningen gör att jag utan tvekan kommer kunna rekommendera henne till andra som är i begrepp att göra bostadsaffär i Uppsala.
  • sålde sitt hus med hjälp av Adam Lindh en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Ramstalund
    2021-03-18
    Vi har sålt vår villa utanför Uppsala med hjälp av Adam och Mäklarhuset.
    Av de fyra mäklare vi träffade innan vi bestämde oss kände vi direkt att Adam ingav mest förtroende, något han sedan infriade med råge!
    Adam var den ende av mäklarna som tog sig tid att titta på huset och bedöma dess unika förutsättningar innan han föreslog ett utgångsbud.
    Under processen har Adam hållit oss informerad, han har rekommenderat och använt fotografer och firmor som gjort utmärkt arbete, och han har skött visningen på ett utmärkt sätt.
    Vi upplever också att Adam hanterade budgivningen på ett bra sätt och vi blev mycket nöjda med slutpriset.
    Adam har gjort hela försäljningen till ett betydligt större nöje än den annars kunde varit och vi rekommenderar honom varmt!
    2021-03-18
    Proffsig mäklare som får en att känna sig trygg och speciell med köpet. Över förväntan!
    • Ulleråker
    2021-03-18
    Köpt en lägenhet i Ulleråker. Proffsig visning och sen under budgivningen hörde Katarina av sig flera gånger och vi hade en bra dialog där jag direkt kände ett förtroende som bara växte. Mötet med kontraktskrivningen var också otroligt proffsigt och trevligt!
    2021-03-18
    Lägenhet till min dotter som skall studera.
    Ett väldigt proffsigt och vänligt, personligt bemötande som jag verkligen uppskattade. Allt känns mycket tryggare och hela affären översteg mina förväntningar ordentligt.
    • Svartbäcken
    2021-03-17
    Katarina har hjälpt mig sälja två lägenheter i Uppsala. Båda gångerna gick det långt bättre än vad jag förväntat mig. Världsklass!
    2021-03-15
    Min bedömning är att Joel ger stort förtroende hos både säljare och köpare
    • Svartbäcken
    2021-03-14
    Köpt lägenhet i Uppsala.
    Bra bemötande, informerade om allt på ett bra sätt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Malin Banger en del av Mäklarhuset Uppsala
    2021-03-13
    Engagerad, kunnig och att kommunicera med
  • Anna-Karin H
    köpte sin lägenhet med hjälp av Jenny Olofsson en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Främre Luthagen
    2021-03-12
    Köp av bostadsrättslägenhet
    Trevlig mäklare som informerade oss om det viktiga och kunde ge bra svar på våra frågor.
    Mäklaren motsvarar våra förväntningar
    • Industristaden/Kungsängen
    2021-03-11
    Svarar snabbt på frågor och funderingar, lätt att få kontakt med! Ödmjuk och trevlig.
  • köpte en tomt med hjälp av Anders Wolf en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Gräsö
    2021-03-10
    Anders har på ett engagerat och entusiasmerande sätt bidragit till att presentera objektet på bästa sätt.
  • köpte en tomt med hjälp av Anders Wolf en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Gräsö
    2021-03-10
    jag har köpt en fritidshustomt av Mäklarhuset. Mäklaren har bemött mig vänligt, professionellt och gett mycket information. Allt detta har varit mycket förtroendegivande.
  • köpte en tomt med hjälp av Katarina Wiksell en del av Mäklarhuset Uppsala
    • Almunge-Söderby
    2021-03-07
    Har köpt en tomt.
    Mäklare var jätte trevligt , snäll och hjälpsam 🙏🌻
    2021-03-06
    Köpte min första lgh genom Adam, är mkt nöjd med både snabb återkoppling & bemötande!